Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa
alltså... va Björn tycker skiter jag totalt i.. Sweet on You har inte en chans i universum att vinna det där loppet. Så urusel häst och speciellt vintertid kan man kasta Björns hästar i soptunnan. Jag blir besviken att folk som tippat i flera hundra år tar åt sig massa tips från ANDRA människor. Spela era egna tankar efter vad NI själva tycker. Blir besviken.
|
Haha, du måste ju ha en jättecontainer till soptunna med tanke på alla hästar du ska kasta däri!
Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA
Ulf Ohlsson är betrodd i tre V75-avdelningar idag på Romme. Såhär säger Ohlsson till VinnaTillsammans vid lunchtid idag lördag;
Electrical Storm [V75-1] var fin när han vann senast även om det var ett ganska billigt lopp. När Reijo hade honom för något år sedan och jag körde honom kunde han vara något stegig i början, så inte bara att skicka iväg honom första biten som jag ser det. Han är lite äldre nu, men jag är ändå lite osäker på hur det går från start även om man såklart vill komma till ledning. Han var också bäst barfota fram hos Reijo. Skulle det lösa sig från start så ska det vara en hygglig vinstchans men ett par frågetecken då för balans och starten.
Rokkakudo [V75-3] är en gammal Kriterie-vinnare som får vara jätteglad om skulle få en slant med sig hem.
Got to Dash [V75-5] har jag förhoppningar på här. Kanske skulle han vunnit senast, men fick då stryk av en häst ute i banan sista biten. Även om ett par andra som också kan öppna så öppnar min också rejält och jag hoppas såklart på ledning. Skulle vi komma till spets kommer vi leda länge, och förhoppningsvis då att det kan hålla hela vägen hem även om risk någon kan slå oss sista biten.
Bear Bahareh [V75-6] var bra vid seger på Valla för tre starter sedan, och fick i starten efter gå en tuff upphämtning efter galopp. Hon kom sedan ut senast efter två månader paus och då tyckte jag hon var lite blek. Jag såg loppet på liven vid min semester och tänkte i sista sväng, att nu vinner hon nog. Läget med springband på tillägg kan också innebära risk för strul. Inte helt borta om formen skulle sitta där, men som sagt då frågetecken för dags-status på hästen.
Pascha Tilly [V75-7] är kanske min största förhoppning på förhand även om jag läste någonstans att han stått över något jobb i jul. Hästen var i alla fall riktigt bra för mig när vi vann en bronsfinal på Solvalla för tre starter sedan. Nu är hästen uppe i silver, men som sagt med tre ganska jämna V75-chanser håller jag möjligen denna som bästa chansen. Rankar kanske då; Pascha Tilly, Got to Dash och Electrical i den ordningen, men det skiljer inte mycket.
|
Ja Ohlsson är väl heller ingen mästertippare, men lite bättre än Björn tycker jag. Han Rankar Pascha högst och den är klaraste favoriten av de tre. Men det är en jättekonstig häst på över 41% som ny i klassen och från det läget. Inte årets värsta silver, men det är ju några på framspår som är minst lika bra. Global U på sitt bästa mördar väl de flesta guldgäng till och med. Tyvärr lite trög och ojämn.