|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-12-28, 12:17 | #16 |
|
|
2019-12-28, 12:35 | #17 |
Av kommentarerna att döma, så kommer nog DDZ att släppas till ledning i sista och sen lär det bli hårddragning...räcker bensinen hela vägen för Mathias?...
|
|
2019-12-28, 12:41 | #18 | |
Citat:
Blir o plocka med några |
||
2019-12-28, 12:41 | #19 |
Höll på att spy upp frukosten när jag kollade in Björnkollen. Vad är det som händer. Björn spikar sin egen Sweet on You (6%). Innerspår på tillägg dessutom. Hade Björn kört själv tror jag inte att han vågat spika, det är lättare nu när det är annan pilot.
Kollat alla hans lopp i lopparkivet. Mest imponerad av loppet (vinsten) i september på 13.8. Fick dödens och ledaren försvann i sista kurvan, Björn kunde inte hänga på. Men hästen gav inte upp tog in meter efter meter och vann till slut!!! Vilken vinnarskalle. Senaste loppet då allt strulade, fanns mycket krafter kvar i linorna. Jag tror banne mej att det kan vara en spik! Men då jag redan bestämt mig för Electrical Storm blir det bekymmer. Gardera den? NEVER.Och kuskförstärkt dessutom. Tredje ytter räcker. Propulsion är enligt Björn Steeeeeenklar. Finns inte i hans värld att den hästen förlorar säger han. Kan vara kul att spika alla tre och få möjlighet till att plocka med hästar som är lyxkryss ,dvs "chanslösa" för dom flesta spelare. Delikat problem att fundera på Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
|
2019-12-28, 12:42 | #20 |
On track vann för ett år sedan mot propulsion. Pro stog i 1.08
2019-12-28, 12:53 | #21 | |
Citat:
Ju mer jag tittar på den femte och sjätte avdelningen, desto öppnare ser det ut. Framförallt den femte där jag inte blir förvånad om det smäller till. Cavalier Brodde till några procent kanske? |
||
2019-12-28, 12:53 | #22 | |
Citat:
Lovande att du är helt inne på Electrical Storm, för det är jag med! Borde ha en bit över 50% vinstchans.
2019-12-28, 13:13 | #23 |
|
|
2019-12-28, 13:15 | #24 |
Sign me up 2 på 6% i sista lockar just nu
|
|
2019-12-28, 13:18 | #25 |
Proppen går väl inte lika bra med brodd. On track vann ju för exakt ett år sen med samma förutsättningar. Kopia av förra året. On Tracks årstid och vinner Proppen blir det väl inga deg att tala om. Den som vågar och vill vinna deg spikar On Track P.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+2) |
|
2019-12-28, 13:20 | #26 |
Sweet On You, har sänkts lite på bolagen, men bet365 har fortfarande 9ggr...strecken är nu 7% och lär fortsätta uppåt när(?) studion börjar gasta om att Björn spikat sin häst...
|
|
2019-12-28, 13:22 | #27 |
Både Örjan och Daniel är ju väldigt rädda om Proppen såklart och att vinna från dödens över 2640 i comebacken med skor (brodd eller utan brodd) är inte det lättaste men är det någon som kan det så är det ju proppen men fy vad tråkigt med ett andelssytem med den som spik. Då har jag ju en spik klar själv och behöver bara hitta en till så sätter jag systemet själv
|
|
2019-12-28, 13:27 | #28 | |
Citat:
Beträffande Björns Sweet on You så har vi nu i SO Norrland sålt 24 andelar och det stängs kl 14.oo. Det är på vippen att man redan nu får med både 11 och 13 på systemet, och kan alltså köra 3 st i avd 6. Blir det kris får man väl plocka bort nån 0-1% are och kanske köpa på sig ett par andelar själv.. |
||
2019-12-28, 13:33 | #29 |
alltså... va Björn tycker skiter jag totalt i.. Sweet on You har inte en chans i universum att vinna det där loppet. Så urusel häst och speciellt vintertid kan man kasta Björns hästar i soptunnan. Jag blir besviken att folk som tippat i flera hundra år tar åt sig massa tips från ANDRA människor. Spela era egna tankar efter vad NI själva tycker. Blir besviken.
|
|
2019-12-28, 13:40 | #30 |
Ulf Ohlsson
Ulf Ohlsson är betrodd i tre V75-avdelningar idag på Romme. Såhär säger Ohlsson till VinnaTillsammans vid lunchtid idag lördag;
Electrical Storm [V75-1] var fin när han vann senast även om det var ett ganska billigt lopp. När Reijo hade honom för något år sedan och jag körde honom kunde han vara något stegig i början, så inte bara att skicka iväg honom första biten som jag ser det. Han är lite äldre nu, men jag är ändå lite osäker på hur det går från start även om man såklart vill komma till ledning. Han var också bäst barfota fram hos Reijo. Skulle det lösa sig från start så ska det vara en hygglig vinstchans men ett par frågetecken då för balans och starten. Rokkakudo [V75-3] är en gammal Kriterie-vinnare som får vara jätteglad om skulle få en slant med sig hem. Got to Dash [V75-5] har jag förhoppningar på här. Kanske skulle han vunnit senast, men fick då stryk av en häst ute i banan sista biten. Även om ett par andra som också kan öppna så öppnar min också rejält och jag hoppas såklart på ledning. Skulle vi komma till spets kommer vi leda länge, och förhoppningsvis då att det kan hålla hela vägen hem även om risk någon kan slå oss sista biten. Bear Bahareh [V75-6] var bra vid seger på Valla för tre starter sedan, och fick i starten efter gå en tuff upphämtning efter galopp. Hon kom sedan ut senast efter två månader paus och då tyckte jag hon var lite blek. Jag såg loppet på liven vid min semester och tänkte i sista sväng, att nu vinner hon nog. Läget med springband på tillägg kan också innebära risk för strul. Inte helt borta om formen skulle sitta där, men som sagt då frågetecken för dags-status på hästen. Pascha Tilly [V75-7] är kanske min största förhoppning på förhand även om jag läste någonstans att han stått över något jobb i jul. Hästen var i alla fall riktigt bra för mig när vi vann en bronsfinal på Solvalla för tre starter sedan. Nu är hästen uppe i silver, men som sagt med tre ganska jämna V75-chanser håller jag möjligen denna som bästa chansen. Rankar kanske då; Pascha Tilly, Got to Dash och Electrical i den ordningen, men det skiljer inte mycket. |
|
|