Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-12-11, 16:33   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 404
Sharp$: 4480
Standard

Lite allmänt om framförallt andelsspel


Då jag ligger i vila så tänkte jag ventilera mig lite angående ett par saker jag har tänkt på, både här på forumet men rent generellt vad gäller andelsspel.

Jag är ju vanligtvis ganska flitig på att både lägga andelar och köpa andelar.
Det jag har lurat en del på senaste månaderna är framförallt inköp samt storlek (antal andelar). Jag själv brukar nästintill alltid nuförtiden stycka upp mina system i 50 delar. Det är så mycket positivt med att göra på det sättet, man slipper vakta på ett exakt antal och folk kan själva bestämma hur stor del av systemet man vill ha(förutsatt att systemet säljer slut, 50 andelar). Det är väldigt simpel matematik, om man exempelvis vill göra ett system för 1000kr, istället för att göra 100 krs andelar med ett "tak" på 10 andelar så delar man istället upp det i 50 delar; 20 kr per andel och 5 andelar motsvarar exakt samma ägardel som en 100 krs andel vid 10 andelar, alltså 10%.

Vidare så skulle jag vilja betona vikten utav att välja reserver själv. Det är framförallt då man väljer att helgardera lopp jag tycker detta är extremt viktigt av denna enkla anledning : väljer man som sagt att gadda en avdelning så är det av den enkla anledning att du vill fälla favoriten, rejält! Plockar man här inte ut reserver själv så blir per automatik det mest spelade ekipage i denna avdelning, det är ju favoriten man vill fälla , eller hur? Då vill i alla fall inte jag få in favoriten vid ev strykning, utan nåt som rensare betydligt bättre och systemet per automatik dubblas i utbetalning om reserven sitter. Har varit med på ett flertal andelar genom åren där reserver inte valts ut av spelläggaren själv och då det mest spelade ekipage träder in vid helgarderade lopp, jätte tråkigt! Nu är det sällan det blir sena strykningar men det händer ändå trots allt då som nu. Värt att tänka på för samtliga som lägger andelar.

Sist men inte minst skulle jag vilja önska att det aldrig nånsin gnälls på en spelläggare oavsett inköp, spelar ingen roll om det är en andel för 5 kr eller 1000 kr. Jag tror de flesta som öppnar och väljer att sälja ut andelar gör ett gediget jobb, det är fruktansvärt frustrerande för andelsläggaren när åsnorna inte springer som man vill. För egen del om jag blickar åter på kalenderåret 2019 så har jag väl vid åtminstone 2 tillfällen fått glädja några andelsköpare. Klosterskogen i mars typ med en 37 000:- ca och nationaldagen 6e juni med 80 591:- inspelat ifrån övrevoll. Vi som håller på med detta dagligen år ut och dag efter dag vet hur slitsamt det är och massor som måste klaffa för full pott.. samtidigt som utdelningen gärna ska överstiga 5 siffrigt, minst!

Med allt detta sagt, jäkla härligt gäng överlag här på sharps och överlag skönt tugg!

GOD JUL!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+11), Henkezan (+12), HuBBaBuBBa (+19), Stinsen (+5)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 16:41   #2
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Klockrent har inget att tillägga
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 16:44   #3
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 404
Sharp$: 4480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Klockrent har inget att tillägga
Tack Joppe, jag fick väl med det viktigaste jag ville ha sagt , haha.. Blev lite längre än jag förväntat mig men men
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 16:46   #4
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5537
Standard

Helt rätt att man ska välja reserver själv!
Jag väljer alltid reserver när jag lirar och när jag har t.ex bara 5 hästar i ett lopp tar jag ut reserverna bland de som jag streckat eftersom jag bara tror på dem, även om analysen kan bli helt annat om t.ex en spetsfavorit blir struken
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5), Frasse77 (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 18:12   #5
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Riktigt bra sagt Bowery!
Ska ha detta i åtanke!
Tack för att du tog dig tid att skriva detta
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 18:16   #6
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 404
Sharp$: 4480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Riktigt bra sagt Bowery!
Ska ha detta i åtanke!
Tack för att du tog dig tid att skriva detta
Tack själv hubba , ha en härlig jul nu!
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 18:25   #7
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Tack själv hubba , ha en härlig jul nu!
Tack detsamma!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+2)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 18:34   #8
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Jo, detta har varit uppe tidigare och jag håller med även den här gången. Dock! Jag anser att om man är spelläggare och tydligt skriver ut att X och Y blir spikar så är det väldigt irriterande när det sedan ändras och ingen av dessa spikas. Om det sen beror på dåliga nerver eller vad vet jag inte. Hjärnsläpp finns också. Här kan det gott gnällas tycker jag. För jag plockar sällan blinda andelar - då jag vill veta något om systemet! Alternativet är att jag verkligen vet att den som gör systemen alltid försöker få bra kraft i dessa.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 18:40   #9
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 404
Sharp$: 4480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jo, detta har varit uppe tidigare och jag håller med även den här gången. Dock! Jag anser att om man är spelläggare och tydligt skriver ut att X och Y blir spikar så är det väldigt irriterande när det sedan ändras och ingen av dessa spikas. Om det sen beror på dåliga nerver eller vad vet jag inte. Hjärnsläpp finns också. Här kan det gott gnällas tycker jag. För jag plockar sällan blinda andelar - då jag vill veta något om systemet! Alternativet är att jag verkligen vet att den som gör systemen alltid försöker få bra kraft i dessa.
Det får stå för andra.
Jag personligen brukar vara väldigt tydlig och skriva hurvida det är köpa grisen i säcken system kontra hur ev tankar går. Har man bestämt sig för en spik och flaggar ut den så ska den såklart bestå för att undvika ev förvirring.

Nu syftade jag väl inte på gnäll just Ang denna bit utan mer "besserwisser" stilen som en del har förmågan att besitta EFTER loppen är körda. Det stör mig nåt så in i helvete. Man är aldrig bättre än sin senaste förlust o vice versa, dra ett lopp i badkaret efter det är kört är jäkligt enkelt, då vore vi alla miljardärer här och aldrig behöva bry oss om nånting.
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 15:17   #10
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Det får stå för andra.
Jag personligen brukar vara väldigt tydlig och skriva hurvida det är köpa grisen i säcken system kontra hur ev tankar går. Har man bestämt sig för en spik och flaggar ut den så ska den såklart bestå för att undvika ev förvirring.

Nu syftade jag väl inte på gnäll just Ang denna bit utan mer "besserwisser" stilen som en del har förmågan att besitta EFTER loppen är körda. Det stör mig nåt så in i helvete. Man är aldrig bättre än sin senaste förlust o vice versa, dra ett lopp i badkaret efter det är kört är jäkligt enkelt, då vore vi alla miljardärer här och aldrig behöva bry oss om nånting.
Nej - det sista håller jag med om. Efteråt är det alltid enkelt att påpeka saker. Det har ju dock inget värde då Framstår mest som patetiskt. Dock kan man vara kritisk till uppbyggnad etc tycker jag - men vilka hästar i grunden som är valda bör man aldrig kommentera. Den som hade spikat nr 3 i sista på V86 igår hade ju framstått som ett geni i efterhand men hur ofta vinner den? De andra gångerna kan man ju inte dra ner byxorna på den som då spikade
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 15:29   #11
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 404
Sharp$: 4480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Nej - det sista håller jag med om. Efteråt är det alltid enkelt att påpeka saker. Det har ju dock inget värde då Framstår mest som patetiskt. Dock kan man vara kritisk till uppbyggnad etc tycker jag - men vilka hästar i grunden som är valda bör man aldrig kommentera. Den som hade spikat nr 3 i sista på V86 igår hade ju framstått som ett geni i efterhand men hur ofta vinner den? De andra gångerna kan man ju inte dra ner byxorna på den som då spikade
Jo exakt, just vinnaren v86-8 igår är ett praktexempel som du säger.
Hade man spikat den på en andel hade man blivit smått påveförklarad. Men om man spikat den och den torskar hade man varit alla tiders jubelidot och köpare hade troligen försvunnit för att man spikar en 1 % .. typ haha
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 16:02   #12
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag är en typisk sådan ni talar om "ibland" då jag lite arrogant kan säga vad va det jag sa osv.
Lyfta fram saker som blir självklara saker man ser efter att loppet är kört.
Min svaghet som jag måste jobba på men ibland vill man ju bara skrika ut saker lite oproffsigt men då får man gå ut på balkongen och ta lite luft istället
Jag jobbar på detta.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-12-12 klockan 16:03.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 16:10   #13
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 404
Sharp$: 4480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jag är en typisk sådan ni talar om "ibland" då jag lite arrogant kan säga vad va det jag sa osv.
Lyfta fram saker som blir självklara saker man ser efter att loppet är kört.
Min svaghet som jag måste jobba på men ibland vill man ju bara skrika ut saker lite oproffsigt men då får man gå ut på balkongen och ta lite luft istället
Jag jobbar på detta.
Ta ett varv med hunden och andas vid dessa tillfällen istället trots allt bara hästar vi pratar om
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+10)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 16:49   #14
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 126

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Ta ett varv med hunden och andas vid dessa tillfällen istället trots allt bara hästar vi pratar om
Låter som det är hundar ni pratar om men jag kan ha fel...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 16:51   #15
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Låter som det är hundar ni pratar om men jag kan ha fel...
Djur i största allmänhet... odjur som mig
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td