Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-12-11, 22:17   #61

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

tre bollnäs hästar och den minst spelade vinner... stark står det i atgs tipstjänst och distansen är 2640 platschans hehe vinstchans till 35 ggr degen
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 22:18   #62

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 127

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
jo en bakspårshäst vann ju på kort 9an så det är inte omöjligt men lite för låg klass kan jag tycka... men hade det suttit så hade det blivit fin utdelning såklart
Det är hästar som kan springa snabbt och bägge fick bra löpningar! Framför allt nr 11 om den hade hittat lucka istället för att galoppera bort sig. Bägge stod i runt 10 i odds men streckade på 4% bara. Men det får vi aldrig veta! Men Manuzio vinner utan galopp åtminstone! Då hade det blivit pengarna tillbaka åtminstone! Men grämer mig att flytet inte är med då jag var "helt rätt" på det i dag med uppbyggnaden!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 22:23   #63

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Det är hästar som kan springa snabbt och bägge fick bra löpningar! Framför allt nr 11 om den hade hittat lucka istället för att galoppera bort sig. Bägge stod i runt 10 i odds men streckade på 4% bara. Men det får vi aldrig veta! Men Manuzio vinner utan galopp åtminstone! Då hade det blivit pengarna tillbaka åtminstone! Men grämer mig att flytet inte är med då jag var "helt rätt" på det i dag med uppbyggnaden!
Ja det är synd. Allt måste ju stämma och det är svårt i 8 avd.

Fint system och tack för andel
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-11, 22:30   #64

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ja det är synd. Allt måste ju stämma och det är svårt i 8 avd.

Fint system och tack för andel
Nya tag bara! Men irriterad då jag är så nöjd med det i dag. Kommer dock aldrig sätta åttan pga Manuzio. Problemet är att nu kommer alla lägga märke till den i nästa start och den lär bli 55% då. I dag var den bortglömd då den suttit fast och körts invändigt och tagit en onödig galopp etc.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2019-12-11, 23:00   #65

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6488
Standard

Trist omgång om än inte helt omöjlig att hitta med 3-4 potentiella spikar. Några reflektioner:
- Lugauer är ju ändå hyfsat oduglig som kusk. Varför kör han i andraspår och trycker när hästen sedan är kall 1000 kvar..?
- Widell inte mkt bättre i sista..?
- Har inte kvaliteten på Berglunds tips gått ner betänkligt sedan han bytte arbetsgivare?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 00:34   #66
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1254
Standard

Som vanligt intressant att kika in på ATG tillsammans och se att de flesta bolag rullar samma spikar. T.ex alla som spikade i fjärde avdelningen valde manuzio Hannover o ingen captain my captain. Även intressant att Unibet öppnade oddset på manuzio till 8-9 ggr o hos ATG vid start gav det typ 2,70-2,90. Dock möjligt att den bara mordvunnit om den gått felfri. Så kritiserar inte de som valt den.

Får känslan av att på V86 är det ofta en draghäst i varje avdelning som "alla" snackar om. Till slut blir det nästan som att den redan vunnit innan starten gått. Kanske dags o börja spika avslagen i sann mikaels-anda. Är ju trots allt bra o ha rader som bryter bort majoriteten av tillsammans-lagen.

Säger inte att det är fel att gå rakt ut på ett skrik, men två skrikspikar ska man nog iaf undvika för att inte få katastrofalt underbetalda rader.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 01:14   #67

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Som vanligt intressant att kika in på ATG tillsammans och se att de flesta bolag rullar samma spikar. T.ex alla som spikade i fjärde avdelningen valde manuzio Hannover o ingen captain my captain. Även intressant att Unibet öppnade oddset på manuzio till 8-9 ggr o hos ATG vid start gav det typ 2,70-2,90. Dock möjligt att den bara mordvunnit om den gått felfri. Så kritiserar inte de som valt den.

Får känslan av att på V86 är det ofta en draghäst i varje avdelning som "alla" snackar om. Till slut blir det nästan som att den redan vunnit innan starten gått. Kanske dags o börja spika avslagen i sann mikaels-anda. Är ju trots allt bra o ha rader som bryter bort majoriteten av tillsammans-lagen.

Säger inte att det är fel att gå rakt ut på ett skrik, men två skrikspikar ska man nog iaf undvika för att inte få katastrofalt underbetalda rader.
Jag kan bara tala för mig själv nu men jag hade Toddler och Manuzio som tidiga spikförslag. Manuzio har jag jagat nu och i dag var det perfekta förutsättningar. Att resterande del av Sverige sen hamnar på samma häst får jag ta bara här. Att ändra sig på en 17%-are skulle jag aldrig få för mig att göra. Toddler garderade jag dock upp då det kändes som den hade lite för mycket streck på sig och "alla" spikade den också.

Men jag håller med om att det blir masspsykos ibland. Det viktigaste är väl att inte sitta på samma spikar som de som multivarvar sina system Då kan det bli riktigt tråkigt på ensamraderna.

Mitt system ger drygt en miljon i dag i runda slängar ifall Manuzio vinner samt en av de två jag låste på i sjunde men dessvärre galopperade hela den här trion som jag gick kort på i de här två loppen. Frågan är varför man ska byta spikar om man nu tycker det är dundervärde på dessa?

Manuzio vinner det där loppet felfri utan några större problem!

Gammal 2019-12-12, 02:33   #68
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1254
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag kan bara tala för mig själv nu men jag hade Toddler och Manuzio som tidiga spikförslag. Manuzio har jag jagat nu och i dag var det perfekta förutsättningar. Att resterande del av Sverige sen hamnar på samma häst får jag ta bara här. Att ändra sig på en 17%-are skulle jag aldrig få för mig att göra. Toddler garderade jag dock upp då det kändes som den hade lite för mycket streck på sig och "alla" spikade den också.

Men jag håller med om att det blir masspsykos ibland. Det viktigaste är väl att inte sitta på samma spikar som de som multivarvar sina system Då kan det bli riktigt tråkigt på ensamraderna.

Mitt system ger drygt en miljon i dag i runda slängar ifall Manuzio vinner samt en av de två jag låste på i sjunde men dessvärre galopperade hela den här trion som jag gick kort på i de här två loppen. Frågan är varför man ska byta spikar om man nu tycker det är dundervärde på dessa?

Manuzio vinner det där loppet felfri utan några större problem!
Manuzio var mest ett exempel från min sida. La inget eget system idag men den hästen var min första tanke när jag öppna listorna också, så hade säkert kunnat spika den.

Försökte bara reflektera över hur de flesta stora andelslag landar på samma spikar. Bara att kolla något av de stora lagen. Just hur man ska hantera dessa typer av trendhästar är något jag försöker lista ut. Sen är frågan om utdelningen med en häst som t.ex manuzio till 17% ökar i enlighet med vad den borde när den vinner, kontra en annan streckad till 17% med inget skrik. Detta beror givetvis på vilka hästar som vinner övriga avdelningar, men känns som många har en tendens att gå på samma drag. Ibland kan nog en häst streckad till några procentenheter högre i en avdelning ge högre snittutdelning på rader tillsammans med systemets hästar i övriga avdelningar om man har många skrikhästar med. Bästa är nog o se över sina rader så man inte har alltför många trendhästar i dom. Då riskerar man nog o bli underbetald. Hur en vinnar-rad där många drag (till låg procent) vinner kan underbetalas rejält kan man erfara genom att lira V4 Australien efter oddsen. Många av de sena systemen lägger i princip samma rader. Så när en icke spelvärd häst vinner tillsammans med flera spelvärda(enligt odds) skjuter alltid värdet i höjden. Detta för att alla sena spelare ratar samma hästar osv. Det är dock givetvis mycket högre omsättning på V86 så där påverkas man inte lika mycket.

Gillade för övrigt konstruktionen på ditt system skarpt så ingen kritik alls. Köper gärna in mig igen. Hade ett liknande lås i andra avdelningen som kostade mig 7 rätt när beartime vann i lördags

Senast redigerad av ab5 den 2019-12-12 klockan 02:35.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 08:45   #69
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8558
Standard

Citat:

Försökte bara reflektera över hur de flesta stora andelslag landar på samma spikar. Bara att kolla något av de stora lagen. Just hur man ska hantera dessa typer av trendhästar är något jag försöker lista ut.

Sen är frågan om utdelningen med en häst som t.ex manuzio till 17% ökar i enlighet med vad den borde när den vinner, kontra en annan streckad till 17% med inget skrik. Detta beror givetvis på vilka hästar som vinner övriga avdelningar, men känns som många har en tendens att gå på samma drag.

Ibland kan nog en häst streckad till några procentenheter högre i en avdelning ge högre snittutdelning på rader tillsammans med systemets hästar i övriga avdelningar om man har många skrikhästar med. Bästa är nog o se över sina rader så man inte har alltför många trendhästar i dom. Då riskerar man nog o bli underbetald.
Just det där är anledningen till att jag försöker hålla lite koll på vad de större betaltjänsterna skriker om.

I omgångar där de går rakt ut på samma skräll så försöker jag alltid undvika att spika just det ekipaget. Att gå på ett drag från varje kan funka och händer att jag landar i, särskilt om även jag själv tror på just dessa ekipages vinstchans...

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 10:27   #70
Banned

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5161
Standard

Följa Johnn

Citat:

Kallas följa John och är "livsfarligt" då man glömmer att kolla samtliga hästar själv - sedan sitter man där och "skäms....". Varman är sin egen expert...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 10:31   #71
Banned

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5161
Standard

Expertexempel:

Ang. Västerbo Lexington senast:

Noterar att det står galopp i senaste starten på 18%aren 3 Take the A.Train men han tappade inget på den gungan och tiden i mål var max. Nästan lika mycket streckad som Västerbo! Det tackar vi för! Klasskillnad på dessa två! (expert på Maharajah.se)

Hur gick loppet? Jag bara frågor...

Men ska tilläggas, trav är trav. Annars vore det inge kul...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 16:25   #72

Standard

Citat:
Manuzio var mest ett exempel från min sida. La inget eget system idag men den hästen var min första tanke när jag öppna listorna också, så hade säkert kunnat spika den.

Försökte bara reflektera över hur de flesta stora andelslag landar på samma spikar. Bara att kolla något av de stora lagen. Just hur man ska hantera dessa typer av trendhästar är något jag försöker lista ut. Sen är frågan om utdelningen med en häst som t.ex manuzio till 17% ökar i enlighet med vad den borde när den vinner, kontra en annan streckad till 17% med inget skrik. Detta beror givetvis på vilka hästar som vinner övriga avdelningar, men känns som många har en tendens att gå på samma drag. Ibland kan nog en häst streckad till några procentenheter högre i en avdelning ge högre snittutdelning på rader tillsammans med systemets hästar i övriga avdelningar om man har många skrikhästar med. Bästa är nog o se över sina rader så man inte har alltför många trendhästar i dom. Då riskerar man nog o bli underbetald. Hur en vinnar-rad där många drag (till låg procent) vinner kan underbetalas rejält kan man erfara genom att lira V4 Australien efter oddsen. Många av de sena systemen lägger i princip samma rader. Så när en icke spelvärd häst vinner tillsammans med flera spelvärda(enligt odds) skjuter alltid värdet i höjden. Detta för att alla sena spelare ratar samma hästar osv. Det är dock givetvis mycket högre omsättning på V86 så där påverkas man inte lika mycket.

Gillade för övrigt konstruktionen på ditt system skarpt så ingen kritik alls. Köper gärna in mig igen. Hade ett liknande lås i andra avdelningen som kostade mig 7 rätt när beartime vann i lördags
Jo, jag förstod att det var ett exempel men jag använda det på samma sätt

Håller med i övrigt att det gäller att fälla alla andra brickor och för att få extra bra värde får det oftast inte vara för lika vad gäller favoriter, högoddsare, spår, värde och massa annat. Man kan i miniatyr se samma effekt på DD där två skrällar sällan ger så bra som de borde och samma med två favoriter. Så en överspelad jävel tillsammans med en underspelad skräll brukar vara en fantastisk kombination för att bygga upp värdet på en V4

Självklart kan utdelningen bli lidande på skrikhästar och det är ofta det sena spelet som slaktar den egentliga utdelningen om de träffar.

Jag tar gärna kritik om den är befogad. Ibland blir man blind för sin egen dårskap. Jag kan vara galet kritisk till min uppbyggnad ibland. Men i går kändes det som jag verkligen fick ihop en bra kombination och det fanns bra med rader som gav miljonen samtidigt som det var med även vid lite lägre utdelningar på de mer betrodda hästarna. Enda som jag kände var tufft igår var just den favoritbetonade inledningen men tack vare spik på 17% och ett lås på två 4%-are så fanns det gott om potential då systemet kunde hämta in två C dessutom som kunde vara riktiga lågprocentare och det fanns väl någon halvkul B-häst också som kunde hjälpa till - även om dessa inte var lika roliga som normalt men det beror ju på uppbyggnaden i sig! Stör mig lite att Per Nordströms uppfödningsvinnare inte var med i går i sjunde avdelningen Var väl 3.6% Gäller att träffa rätt vid rätt tillfälle och inte utspritt..

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ab5 (+5)
Svara

td