|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-11-24, 13:09 | #16 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Jag kan säga som så här att om man nu har en liten smal podd som inte så många lyssnar på så är det självmord att börja ta betalt för den dessutom. Sen är det ju alltid en fråga om hur många "några få" är. Det låter som en handfull som du uttrycker det men då har du nog inte varit på varken Twitch eller Youtube. De största drar dock in miljoner och är så stora att de värvas från Twitch till Mixer. Det gäller att göra en bra produkt så kommer den sälja sig själv och man behöver inte ta betalt för den. Ett sätt är donationer för det folk gillar brukar de kunna tänka sig att donera till. Problemet är att du vänder på det. Att hitta vägar för att få betalt för sitt arbete är fel ända att börja i. Gör ett bra jobb så kommer pengarna komma. Men det går inte att utgå från att jag ska ha betalt för mitt arbete bara för att jag lägger ner kraft på det. Skulle alla ta betalt som twitchar t ex kunde vi nog lägga ner 95% av alla kanaler i morgon! Men det är fritt fram för dem att ta betalt så klart! Det har jag inga problem med. De kommer dock inse inom två månader att det nog var fel väg att gå. Dock om de bara vill få in några timlöner så kommer det säkert snurra på bra. Tar de 29 kronor per program och 100 betalar så är det ändå några kronor in. Men det de förlorar sen på gungorna är en helt annan femma. Det är lika korkat som att ta inträde till travet!
2019-11-24, 13:11 | #17 |
Jag vet inte hur många lyssnare man har. Men borde vara ganska många ändå, annars är det konstigt att ens komma på tanken att börja ta betalt som man nu gör. De kanske gör några kronor mer på det viset jämfört med sponsorreklam men de krymper sin lyssnarskara och får inga nya lyssnare. Jag vet ju att du är klok nog att göra den här enkla konsekvensanalysen också, men att du gillar att spela djävulens advokat lite för mycket för att medge det.
2019-11-24, 13:24 | #18 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Basshunter tog inte betalt för sin låt "Boten Anna" när han släppte den på nätet och skickade en länk till sin polare (eller exakt hur det gick till). Men vips spred sig det hela och han blev stor. Möjligt att travpoddar aldrig kan bli stora. Men jag tror det isf snarare beror på att man ska betalt för sin sak när det är en reklam för ombudsspel.
2019-11-24, 15:36 | #19 | |
Citat:
Chansen att det här lyckas är inte stor, men jag gillar tanken att det finns någon som tänker i termer av att ta betalt för sitt arbete. Om det istället leder till att folk köper andelar i sömmersketipsen på Coop Stormarknad, så är ingen gladare än jag.
2019-11-28, 21:11 | #20 |
När händer detta? Verkar fortfarande vara gratis. Hittar ingen information på deras hemsida eller på deras facebook.
|
|
2019-11-28, 22:56 | #21 |
En omgång kvar sen 29kr/månad.Krille K och Nybrink borde gå samman som usla tippare.
|
|
2019-11-28, 23:21 | #22 |
Du behöver ju inte betala för att lyssna, inget tvång alls.
2019-11-29, 09:16 | #23 |
Tack Melander.
I senaste podden säger dom att "I tyska tidningar sa Conrad att..." Vet någon vilka tyska tidningar som har svenska travtips/intervjuer? Skulle vara spännande att läsa. |
|
2019-11-29, 10:03 | #24 | |
Citat:
experter, travpoddare, betaltips, travjournalister osv står för inspiration. Ett välmenat råd, så slipper du bli förbannad på experttipsare. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+5) |
||
2019-11-29, 13:43 | #25 | |
Citat:
Hälsningar Barfota Rules på annan sida... Tippa själv ? Jag skrev av dig nästan på pricken 1 ggr i tiden. Funka ju utmärkt Hehehe