|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-11-23, 02:17 | #1 |
Andelskungens podcast blir betaltjänst
Jag satt kaffet i halsen... VA!
Tycker i många år att det har varit trevligt att lyssna på deras pod, men nu blir det tydligen betaltjänst. Nu förändrar det inte min livssituation (29:-i månaden kan jag enkelt betala) men det lyser en svacka i deras framgång som åhörare skall betala för. Motiveringen är att det tar tid för dem och att de vill ha roliga tävlingar. Deras tid blir inte längre av ett antal lyssnare som betalar, deras tävlingar som kan dyka upp nån gång per år borde Norinder som äger Andelskungen kunna lösa med sponsorer...(men de verkar svika också). Det är ju krillekruka och brolin som håller låda.... rätt trevligt. (jag gillar dom) Är det på det viset att även de som har en liten fot inne på en försäljning av travtips gör allt för att överleva på en tynande skara spelare? Travsporten är nog i sin linda, färre hästar, färre spelare, publiken sviker. Själv älskar jag spelet, men idag är det bara v86 som verkligen ger en ståpäls. Det märks tydligt att det närmar sig ett slut.... tyvärr. Skriv gärna kommentarer om vad ni anser |
|
2019-11-23, 05:37 | #2 |
marknaden hårdnar, många som ger travtips
både spelvärde och ronden lägger nu ut v75 tips på Youtube. gratis spelvärde går igenom 1 lopp, 15-20 minuter ronden vilka som psetsar o om den kan spikas sedan ATGs egna vass / kass -- björnkollen o hultmananalyse visst inga problem betala , men då måste det vara kvalite inte allmänt svammel , det vill jag inte pröjsa för prio 1är 1 tidning, det ger rätt mkt för pengarna + roligt läsa . däremot prenumerar jag bara periodvis , köper lösnummer när jag har tid för tidning svårt ta betalt tror jag, allt svårare tom Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+10) |
|
2019-11-23, 08:38 | #3 |
Betala för deras reklam nä.. inte aktuellt även om det kan vara en trevlig lyssning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+10) |
|
2019-11-23, 11:58 | #4 |
Konstigt. De gör ju massvis av pengar på all provision på andelskungen och podden bör ju vara något som slussar in folk dit. Konstigt beslut att börja ta betalt för det rent affärsmässigt tycker jag.
2019-11-23, 12:04 | #5 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Den som inte är framgångsrik (i grunden) blir girig och sänker skeppet istället! Vissa förstår inte det där med ekonomi utan tror man ska ta betalt för allt även om en del av sin verksamhet är ren reklam som genererar mer intäkter i slutändan. Ikea diskuterade ju om att höja priset på sin korv då de typ inte gick plus på den - men den korven betalar sig mångdubbelt genom möbelförsäljningen!
2019-11-23, 16:15 | #6 |
Jag ser det som att man prövar sig fram och testar vad man kan ta betalt för. Det är en smått absurd uppfattning idag att en del saker bara ska vara gratis, medan man tar för givet att annat skall man betala för. Det är ju inte så att servrar, kablar och el är gratis.
Jag skulle definitivt önska att fler podmakare tänkte i termer av hur man skall göra en så bra pod att man kan ta betalt för den, istället för bara att göra en pod. Om det här lyckas eller ej vet jag inte, men jag ser inte det som konstigare än att man betalar för sin Aftonbladet eller Expressen.
2019-11-23, 16:20 | #7 | |
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
2019-11-23, 17:06 | #8 | |
Citat:
Jag kan ha fel, men min övertygelse är att det är ett genomkorkat beslut att testa det i det här fallet. Att istället plocka in någon sponsor som man nämner i sändningen vore ju den givna vägen att gå.
2019-11-23, 19:05 | #9 | |
Citat:
|
||
2019-11-23, 19:06 | #10 |
|
|
2019-11-23, 22:26 | #11 | |
Citat:
Själv tror jag det absolut inte. Och om det skulle "fungera" handlar det om veckor eller månader, absolut inte år. Att jag själv skulle kunna betala för poddar jag gillar är helt ovidkommande på marknaden, och det enda det visar är väl att jag är en gubbe... |
||
2019-11-24, 12:58 | #12 | |
Citat:
Det är lite obruten mark, men jag förstår om människor försöker hitta vägar att att få vettigt betalt för sitt arbete.
2019-11-24, 13:00 | #13 | |
Citat:
2019-11-24, 13:03 | #14 |
Ja, det är grunden för företagande. Man kan göra som i Venezuela också, men det visade sig leda till en massa hemskheter.
2019-11-24, 13:06 | #15 | |
Citat:
2019-11-24, 13:09 | #16 | |
Citat:
Jag kan säga som så här att om man nu har en liten smal podd som inte så många lyssnar på så är det självmord att börja ta betalt för den dessutom. Sen är det ju alltid en fråga om hur många "några få" är. Det låter som en handfull som du uttrycker det men då har du nog inte varit på varken Twitch eller Youtube. De största drar dock in miljoner och är så stora att de värvas från Twitch till Mixer. Det gäller att göra en bra produkt så kommer den sälja sig själv och man behöver inte ta betalt för den. Ett sätt är donationer för det folk gillar brukar de kunna tänka sig att donera till. Problemet är att du vänder på det. Att hitta vägar för att få betalt för sitt arbete är fel ända att börja i. Gör ett bra jobb så kommer pengarna komma. Men det går inte att utgå från att jag ska ha betalt för mitt arbete bara för att jag lägger ner kraft på det. Skulle alla ta betalt som twitchar t ex kunde vi nog lägga ner 95% av alla kanaler i morgon! Men det är fritt fram för dem att ta betalt så klart! Det har jag inga problem med. De kommer dock inse inom två månader att det nog var fel väg att gå. Dock om de bara vill få in några timlöner så kommer det säkert snurra på bra. Tar de 29 kronor per program och 100 betalar så är det ändå några kronor in. Men det de förlorar sen på gungorna är en helt annan femma. Det är lika korkat som att ta inträde till travet!
2019-11-24, 13:11 | #17 |
Jag vet inte hur många lyssnare man har. Men borde vara ganska många ändå, annars är det konstigt att ens komma på tanken att börja ta betalt som man nu gör. De kanske gör några kronor mer på det viset jämfört med sponsorreklam men de krymper sin lyssnarskara och får inga nya lyssnare. Jag vet ju att du är klok nog att göra den här enkla konsekvensanalysen också, men att du gillar att spela djävulens advokat lite för mycket för att medge det.
2019-11-24, 13:24 | #18 | |
Citat:
Basshunter tog inte betalt för sin låt "Boten Anna" när han släppte den på nätet och skickade en länk till sin polare (eller exakt hur det gick till). Men vips spred sig det hela och han blev stor. Möjligt att travpoddar aldrig kan bli stora. Men jag tror det isf snarare beror på att man ska betalt för sin sak när det är en reklam för ombudsspel.
2019-11-24, 15:36 | #19 | |
Citat:
Chansen att det här lyckas är inte stor, men jag gillar tanken att det finns någon som tänker i termer av att ta betalt för sitt arbete. Om det istället leder till att folk köper andelar i sömmersketipsen på Coop Stormarknad, så är ingen gladare än jag.
2019-11-28, 21:11 | #20 |
När händer detta? Verkar fortfarande vara gratis. Hittar ingen information på deras hemsida eller på deras facebook.
|
|
2019-11-28, 22:56 | #21 |
En omgång kvar sen 29kr/månad.Krille K och Nybrink borde gå samman som usla tippare.
|
|
2019-11-28, 23:21 | #22 |
Du behöver ju inte betala för att lyssna, inget tvång alls.
2019-11-29, 09:16 | #23 |
Tack Melander.
I senaste podden säger dom att "I tyska tidningar sa Conrad att..." Vet någon vilka tyska tidningar som har svenska travtips/intervjuer? Skulle vara spännande att läsa. |
|
2019-11-29, 10:03 | #24 | |
Citat:
experter, travpoddare, betaltips, travjournalister osv står för inspiration. Ett välmenat råd, så slipper du bli förbannad på experttipsare. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+5) |
||
2019-11-29, 13:43 | #25 | |
Citat:
Hälsningar Barfota Rules på annan sida... Tippa själv ? Jag skrev av dig nästan på pricken 1 ggr i tiden. Funka ju utmärkt Hehehe