|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-09-05, 11:41 | #1 |
Trav 5/9
Så, nu tar jag oskulden på trådskapandet, här på Sharps...Hoppas det blir rätt.
Dagens klara är Viola Silas i Stoderbyt. Inte så kul kanske men svårt att gå emot en häst som bara förlorat en gång i livet. Då gick hon 13.9/2160 volt, med halsinfektion...I stochampionatet var inte travet det bästa men hon visade enorm vinnarskalle och lyckades fånga in Dileva Käll till slut. Fredrik Persson är så nöjd med henne att han ångrar att han inte startade i Derbyt i stället. Alla lopp skall köras, osv, men så länge hon bara vinner så anser jag det vara en solklar spik för V65-spelarna. Sedan funderar jag över 3 Mellby Ticket i V65-avslutningen. Hon har utvecklats fint på sistone och felfri tror jag inte någon plockar ned henne. Voltstart är ju dock ett dilemma och spår 3 är, historiskt, inte någon plusfaktor. I volt har hon felat med spår 1, 3, 4 och 5. Favorit är 10 Winners Rose och hon visar toppform, senast på Tingsryd var hon enorm. Hon kan absolut vinna men tillägg o volt känns sådär. (Hmm, känns som jag fick anledning att gardera rejält, helt plötsligt...) Derbyt, då? Jag gillar verkligen Ludde o ser gärna att han vinner loppet. Men kan han hålla huvudet kallt och inte bränna krutet för tidigt? Spelmässigt tycker jag G.H. Nemo och Alvena Pampas är intressanta. Den första får ett fint lopp på innerspår och formen såg ut att vara på topp i försöket. Den senare har haft oflyt och med en bra resa i skapligt tempo kan han plocka alla. Never Again o Joke Face kan självklart också vinna. Öppet! Innan V65 tycker jag 7 Caballion har en lämplig uppgift. Frågan är vad man får för odds på den..? Avslutningsvis tror jag hittat en spetsoslut i V5-avslutningen på Romme-travet. Balett Sund, spår 7, 1640 volt. Välkomna med idéer och diskussioner! Edit: Eftersom jag diskuterar med mig själv känns det onödigt med en ny post... Ludde inleder dagen med 2 raka, formsvackan från igår är över?? Läst mig till att "folk" tror på 1 Simb Ruby mot Viola Silas. Max en tvilling, om ni frågar mig. Chansspik på 7 Merkur Vang i V65-5/DD-1? Untersteiner junior tycker stallets bästa chans är ovan nämnda Mellby Ticket, rak DD 7-3, kanske?? Senast redigerad av Fyran den 2010-09-05 klockan 14:01. |
|
2010-09-05, 14:44 | #2 |
Jepp, Caballion gjorde sitt och V65 blir i stort sett "gratis". 1.74 var lite lågt mot vad jag ville ha men det blir ju så när man spelar på atg.se. Vinst, trots allt...
|
|
|