Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-03, 17:34   #61

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jo Det kanske ligger lite i det där alltså! Kan vara det jag behöver finslipa faktiskt. Men kan inte avgöra det på en helg med stolpe ut. Men borde gå igenom ett sample på hela hösten för att få ett större underlag faktiskt.
Du hade vunnit bra mycket mer på att innan du ska lämna in fråga dig själv ...
Vem av Björn och Steen ska jag välja i en Solvalla final?
Vem av Kim Eriksson och Ola S ska jag välja på hemmaplan? Hade det varit Jägersro så kan det naturligtvis gå.

Svaret blir enkelt... Den som vinner mer än den andre
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-03, 18:10   #62

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 127

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Vem av Kim Eriksson och Ola S ska jag välja på hemmaplan? Hade det varit Jägersro så kan det naturligtvis gå.

Tänker "ska jag välja den med bäst spår som kanske inte är på topp men har bäst grundkapacitet, eller ska jag välja en häst som mest mött skit och fått mycket gratis och har spår 12 nu?"

Ska jag välja den häst som har bäst kapacitet med bra spår eller ska jag välja den som kan vara en av de som kan utmana? Här kunde jag väl valt annorlunda dock - men på V75 spikar jag inte spår 12 om jag inte vet att hästen vinner

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+12)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-03, 18:25   #63

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Tänker "ska jag välja den med bäst spår som kanske inte är på topp men har bäst grundkapacitet, eller ska jag välja en häst som mest mött skit och fått mycket gratis och har spår 12 nu?"

Ska jag välja den häst som har bäst kapacitet med bra spår eller ska jag välja den som kan vara en av de som kan utmana? Här kunde jag väl valt annorlunda dock - men på V75 spikar jag inte spår 12 om jag inte vet att hästen vinner
Jag spikade för jag visste att den skulle vinna

Och du gick miste om 200.000 kr med en sådan fin rad... det gör mig ledsen.
ExtremtRik (+1)
Gammal 2019-11-03, 19:07   #64

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 127

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Jag spikade för jag visste att den skulle vinna

Och du gick miste om 200.000 kr med en sådan fin rad... det gör mig ledsen.
Jag tar det när det ger sju miljoner istället Annars hade jag behövt 35 sådana här V75:or för samma summa

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
ExtremtRik (+35), HuBBaBuBBa (+10)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-03, 22:50   #65

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Citat:
Jo Det kanske ligger lite i det där alltså! Kan vara det jag behöver finslipa faktiskt. Men kan inte avgöra det på en helg med stolpe ut. Men borde gå igenom ett sample på hela hösten för att få ett större underlag faktiskt.
Tror du behöver lyssna av lite Hasse o Tage faktiskt, den om sannolikheter

Sen ska du veta att nr 12 faktiskt vann i v75-6
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-03, 22:54   #66

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:

Sen jag då som valde Örjan från ett må vara chansartat framspår med nurmoshäst mot björn barfota från bakspår...

Klart det där jävla stenhjulet ska sitta käpprakt emellan örjan att inte hitta ned.

Björn har ju mer "tur" än Örjan , right !??

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-11-03 klockan 22:58.
Gammal 2019-11-04, 07:33   #67

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Sen jag då som valde Örjan från ett må vara chansartat framspår med nurmoshäst mot björn barfota från bakspår...

Klart det där jävla stenhjulet ska sitta käpprakt emellan örjan att inte hitta ned.

Björn har ju mer "tur" än Örjan , right !??
Du gjorde ett lite bättre val som tog Örjan på Valla i en final.
Steen Juul har jag svårt att se som vinnare i en final på Valla dock oavsett vad han kör.

Ett V64 lopp kan han ju vinna nån gång och på sin höjd ett V86 lopp men inte i en V75 final på Valla.

Mvh
ExtremtRik (+1)
Gammal 2019-11-04, 07:38   #68

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Men sen ska tilläggas att Robert Wilhelmsson vann ju faktiskt som jag inte ser direkt som en vinnare speciellt ofta i en final på V75 heller så allt kan ju hända.

Men i ett skrällstolopp är det mer förståligt
Gammal 2019-11-04, 14:04   #69

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 957
Standard

Citat:
Du gjorde ett lite bättre val som tog Örjan på Valla i en final.
Steen Juul har jag svårt att se som vinnare i en final på Valla dock oavsett vad han kör.

Ett V64 lopp kan han ju vinna nån gång och på sin höjd ett V86 lopp men inte i en V75 final på Valla.

Mvh

Nu kör inte Steen Juul V75-finaler på Valla superofta, så urvalet blir inte superstort...men... https://www.atg.se/spel/2016-05-28/V...valla/resultat T o m en Elitlopps-lördags-V75-final.

Okej, det är 3½ år sedan. Men jag tror/anser inte att han kör märkvärdigt mycket sämre idag.
Gammal 2019-11-04, 14:56   #70

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nu kör inte Steen Juul V75-finaler på Valla superofta, så urvalet blir inte superstort...men... https://www.atg.se/spel/2016-05-28/V...valla/resultat T o m en Elitlopps-lördags-V75-final.

Okej, det är 3½ år sedan. Men jag tror/anser inte att han kör märkvärdigt mycket sämre idag.
Håller med du.

När väl Juul etc dyker upp är det ofta med något som kan duga.

Just i detta fall skulle jag inte såga på kusken, spåret var ju bra, men väl hästen som jag inte tycker fungerat fullt ut under säg tre månader . Min känsla på hästen är minus.
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2019-11-04, 20:56   #71

Standard

Däremot ska det vara en sjujäkla häst för att jag ska lägga mina ägg i Jeppe-korgen.
Gammal 2019-11-05, 07:03   #72

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Däremot ska det vara en sjujäkla häst för att jag ska lägga mina ägg i Jeppe-korgen.
Man ska veta när man kan spela på Steen. Och för mig blir det inte i en v75 final på Valla när hästarna är i samma klass men inte kuskarna. Valet blir enkelt för mig då och skulle han vinna ja då missar jag väl v75an en gång per årtionde men det gör mig inte så mycket
Gammal 2019-11-05, 07:07   #73

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Samma sak gäller en viss Stefan Persson. Har slutat ödsla streck på den filuren nu och det visar sig vara rätt varje gång. Men igår på v4 Halmstad så tog jag med honom när han körde Johans andra häst i avd 2 men det visade sig oxå va ett bortkastat streck. Men jag tänkte att ett v4 lopp på Halmstad kan jag sträcka mig till. Men icke sa nicke.

Erik Adielsson håller på att träda in i den kategorin oxå enligt mig. Kör verkligen inte lika bra längre som han en gång gjorde. Man han står högre i kurs än Stefan Persson och Steen Juul gör x100 i bok fortfarande och då har jag ändå ledsnat lite på han.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-11-05 klockan 07:11.
Gammal 2019-11-05, 14:45   #74

Standard

Citat:
Samma sak gäller en viss Stefan Persson. Har slutat ödsla streck på den filuren nu och det visar sig vara rätt varje gång. Men igår på v4 Halmstad så tog jag med honom när han körde Johans andra häst i avd 2 men det visade sig oxå va ett bortkastat streck. Men jag tänkte att ett v4 lopp på Halmstad kan jag sträcka mig till. Men icke sa nicke.

Erik Adielsson håller på att träda in i den kategorin oxå enligt mig. Kör verkligen inte lika bra längre som han en gång gjorde. Man han står högre i kurs än Stefan Persson och Steen Juul gör x100 i bok fortfarande och då har jag ändå ledsnat lite på han.

I min bok är det inte seriöst att jämföra SP med SJ på det sättet. Och absolut inte EA med dessa två.

EA kör inte lika bra....hästar....som han gjort genom åren. Och inte lika mycket heller.

SJ har som sagt satt dit Elitloppslördags-V75-vinnare i vad som än så länge är modern tid. Däremot är Jeppe Juul en återfalls-lallare som man ska akta sig för.

Men det är ju tur att inte alla tycker samma och likadan om allt. Annars skulle vi varken ha ett diskussionsforum eller totalisatorspel.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-05, 17:36   #75

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
I min bok är det inte seriöst att jämföra SP med SJ på det sättet. Och absolut inte EA med dessa två.

EA kör inte lika bra....hästar....som han gjort genom åren. Och inte lika mycket heller.

SJ har som sagt satt dit Elitloppslördags-V75-vinnare i vad som än så länge är modern tid. Däremot är Jeppe Juul en återfalls-lallare som man ska akta sig för.

Men det är ju tur att inte alla tycker samma och likadan om allt. Annars skulle vi varken ha ett diskussionsforum eller totalisatorspel.
Stämmer.
Erik kör inte lika ofta och sämre hästar kanske. Men när han kör så hoppar han ju varannan gång typ. Dessutom sa jag att han är 100x bättre än dessa två tillsammans.
Men att lira vinnarspel på dessa kuskar i längden är ju inte vinstgivande för 5 öre. Sen får man väl välja rätt tillfälle om det ges men då står jag hellre över.
Svara

td