|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-10-21, 22:13 | #61 |
Du skulle även kunna dela ut böter för omstarter och/eller fördröjning utav lopp som beror på felaktig och/eller trasig utrustning - lovar att man skulle skärpa sig om detta infördes.
2019-10-21, 22:18 | #62 |
Mycket ut av selar och ting är gjort utav läder - vårdar man ej dessa så förkortar man självklart "levnadsåldern" på dessa med snabba kliv... Mig skulle det INTE förvåna ett skit om det är mer ofta ett proffs slarvar med detta en en amatör med få kusar i stallet och då mindre utrustning att gå igenom...
2019-10-21, 22:23 | #63 |
TT spikade
2019-10-21, 22:32 | #64 |
Hehe kom ihåg i slutet av 90-talet när jag åkte upp o hälsade på i Norrland o satte ett snyggt streckspel som skulle gett runt 200 tusen o gav typ 27 tusen då var det TT som hade rankat galet snyggt o då var man inte glad(då var dom betydligt vassare än idag)
|
|
2019-10-21, 22:50 | #65 | |
Citat:
2019-10-21, 22:56 | #66 |
Systemvärdesresonemang är inte super-Sharpigt.
2019-10-21, 23:00 | #67 |
Utdelningen blev en skvätt lägre än förväntat. Det var 8 rader med 6r när det borde varit 3-5 st. Det var inte renset mellan 5e och 6e som var extremt lågt. Snarare värdet efter 5 som var onormalt högt. Renset kan lite vad som helst utan att det är onormalt pga sånt här. ( Statistiskt sett borde 4 st av de kvarvarande 63,9 raderna, som var fördelade på 19,3 system, klarat #3 i sista. Nu var det 8 st. När det är väldigt få rader kvar kan det skilja en handfull rader utan att det är något superonormalt. Blev runt 100 lax under vad det borde gett om modellen stämt exakt. Men det gör den inte alltid när det är under 10 rätta rader med alla rätt. ) Edit: Ser att de vinnande systemen är spridda till Finland, Norge, Sthlm och Värmland. Ganska osannolikt att de har gått på TT-spiken, men sannolikt att det var ett "speldrag". Ser dessutom att alla 3 överraskningarna i raden var superhårt spelade sista timmen innan spelstopp. Grace Gamble gick från 0.86% till 3.78%. Dvs 10%are på andra halvan av omsättningen. Gaya-hästen gick från 3.85% till 6.13% på samma tid. Och Vikens-hästen från 4.70% till 6.10%. Sammantaget var de sena spelarna fruktansvärt rätt på det ikväll. Och då är det inte märkligt att det nästan blir dubbelt så många rader med 6 rätt som det "borde ha blivit". "Systemrens" är dock aldrig normalt. Eftersom det inte finns något som är normalt.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2019-10-21 klockan 23:17. |
|
2019-10-21, 23:05 | #68 |
Du kom inte dragandes med ditt snack, stämmer säkert efter dom gjorde om den så kallade streck%.
Kan berätta att jag gjorde om % till mkt enkla regler o dom stämde till 80-90% 10% var drygt 10 ggrs höjning 3% var 30ggrs höjning osv osv. Jag skrev av strecklistan innan jag började sätta mig in i spelet i 20 års tid innan ATG pajade allt med den nya uträkningen vad % är. Så jag vet till 100% att det funkade tillräckligt bra att veta vad som var spelvärt eller inte efter dom har gjort om så var det som man tappade sugen med trav. |
|
2019-10-21, 23:26 | #69 | |
Citat:
Det du påstår stämmer inte. En 10%are kunde rensa som 5%are eller 20%are lite hur som helst. Enstaka ggr stämde det hyfsat även med den metoden. Men det var absolut inget som gick att använda på förhand. Varför inte? Det förutsätter alla system var ungefär lika stora och en del annat som gör att det blir tokfel. Jag ska försöka leta fram lite historik på streck% på vinnande rad och utdelning så ska du få visa upp hur bra det måttet var. Det är ingen slump att INGET av reduceringsprogrammen började räkna på utdelningar förrän insatsfördelningen infördes. Varför inte med streckfördelningen? Svar: Det svängde supermycket alldeles för ofta. När det gäller streckfördelning och att förutsäga utdelningar är det lite som med en trasig klocka. Den visar rätt tid den med. Två ggr per dygn. När ATG får fingret ur röven och fixar radnedräknare så kommer du att få ett rensmått som "stämmer" skrämmande ofta. Helt exakt i exakt alla omgångar blir inget statistiskt mått!
2019-10-22, 00:03 | #70 | |
Citat:
Nu för tiden är det bara ett jämnt tjockt glytter med kusar som är streckade ungefär samma i vissa lopp o du kan inte veta vem som är spelbar på samma sätt som man gjorde förr i tiden. Dom avvikelser på vissa kusar som var då kom ofta fram efteråt av att det fanns info från TT som gjorde att dom rensade så dåligt som dom gjorde. Det hjälpte mig iaf att ranka loppen lättare. |
||
2019-10-22, 03:15 | #71 |
Gamla streckfördelningen var en lista på hur ofta hästarna var spelade.
Ungefär som att se vilka hästar som har flest vinnarspel på sig fast man struntar i insatsen. Ingen efterfrågar en sån lista eftersom det inte är meningsfullt. Insatsfördelningen å sin sida väger varje system efter antal rader. Stora lapppar väger tyngre än ett enkelradssystem. Därför fungerar insatsfördelningen så bra som den gör. Och nej. Det kunde skilja lite hur som helst utan att det berodde på TT ens en bråkdel av ggrna. Men du har helt rätt i att det inte finns någon bra koppling mellan systemrenset och insatsfördelningen. Men det är ändå inget argument för streckfördelningen utan bara ytterligare en anledning till att skrota systemvärde och systemnedräkning. Det är systemvärdet som är "felet". Helt meningslös siffra som endast finns kvar av historiska skäl.
|