Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-10-21, 10:36   #1

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5142
Standard

Gocciadoro

Italien
Gocciadoro blev avstängd
Idag 07:41 Lars-Johan Holm

Alessandro Gocciadoro fick drygt fem veckors avstängning för drivningen bakom Arazi Boko i går i Neapel. Foto: Matilda Öhrman/TR Bild

Alessandro Gocciadoro har varit i blåsväder tidigare på grund av allt för tuffa drivningar bakom bland andra svenskfödde Arazi Boko. I går var det dags igen.

I grupp II-löpningen Gran Premio Freccia d'Europa såg det allt annat än roligt ut till slut när Gocciadoro med piskans hjälp säkrade andraplatsen med Arazi Boko. Enligt Sulkysport var också domarna med på noterna den här gången och dömde Gocciadoro till drygt fem veckors avstängning. Han får inte köra några lopp mellan den 31 oktober och 9 december.

Idiot! Kör sönder hästar och är en skam för travsporten. Var här och härjade i somras - vissa hästar bara ökade på upploppet (ung. som Ben Johnson gjorde...). Finns det en video vill jag INTE titta på den...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+5)
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 10:48   #2

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Italien
Gocciadoro blev avstängd
Idag 07:41 Lars-Johan Holm

Alessandro Gocciadoro fick drygt fem veckors avstängning för drivningen bakom Arazi Boko i går i Neapel. Foto: Matilda Öhrman/TR Bild

Alessandro Gocciadoro har varit i blåsväder tidigare på grund av allt för tuffa drivningar bakom bland andra svenskfödde Arazi Boko. I går var det dags igen.

I grupp II-löpningen Gran Premio Freccia d'Europa såg det allt annat än roligt ut till slut när Gocciadoro med piskans hjälp säkrade andraplatsen med Arazi Boko. Enligt Sulkysport var också domarna med på noterna den här gången och dömde Gocciadoro till drygt fem veckors avstängning. Han får inte köra några lopp mellan den 31 oktober och 9 december.

Idiot! Kör sönder hästar och är en skam för travsporten. Var här och härjade i somras - vissa hästar bara ökade på upploppet (ung. som Ben Johnson gjorde...). Finns det en video vill jag INTE titta på den...
Otroligt vilket hårt straff som utdelades i Italien! Om inte detta hjälper att skicka som en påminnelse att även den största kusken i Italien inte kommer undan så vet jag inte vad som hjälper?
Snyggt straffat o detta kommer löna sig i längden garanterat.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 11:19   #3

Standard

Har inte lärt sig: Daniel Redén var mycket kritisk tidigare i år vid en likn. incident i Neapel med denne G. Han bad då om ursäkt men verkar som om minnet är kort... Det var f.ö.
Arazi Boko även den gången. Finns bara två ord för den mannen och dom börjar på F.
Gammal 2019-10-21, 11:35   #4

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Har inte lärt sig: Daniel Redén var mycket kritisk tidigare i år vid en likn. incident i Neapel med denne G. Han bad då om ursäkt men verkar som om minnet är kort... Det var f.ö.
Arazi Boko även den gången. Finns bara två ord för den mannen och dom börjar på F.
Kan bara komma på ett ord vad e det andra? Fårskalle?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 11:39   #5

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Tror att detta straff inte glöms i första taget o många lär ju passa sig i fortsättningen nu när förbundet tar till hårdhandskarna på riktigt o jag antar att har man satt ribban så högt så lär det smaka ännu mera nästa gång oavsett vem.
Trodde inte att dom hade guts att ge så hårt straff men heder åt dom.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 11:44   #6

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Det är mycket bra att de straffar dom som straffar djur. Hatar sånt och han skiter totalt i djuren och bryr sig om pengarna bara. Det visar han ju klart och tydligt och detta är inget Örjan tex skulle drömma om att göra. Hårdare straff!
Gammal 2019-10-21, 12:09   #7

Standard

Arazi Boko. AB är 12 år gammal (ursprungligen svenskägd), - 2017 togs hästen till Gocciadoro från Fabrice Souloy av alla (hade den 2016). Har sedan varit framgångsrik trots sin ålder. Men - med dessa två namn bakom sig finns det skäl att tro att hästen
haft en hård tid. Skulle må bra av att gå gratis till Sverige som ridhäst - inte behöva plågas på tävlingsbanan. Men kanske säljs till Malta? Vem vet.
Gammal 2019-10-21, 12:12   #8

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4796
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Det visar han ju klart och tydligt och detta är inget Örjan tex skulle drömma om att göra. Hårdare straff!
Men istället skiter han i dig som spelare fullständigt, trots att de är du som betalar för att han får sitta där invändigt med din spik. Borde inte sådant bestraffas?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 12:31   #9

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Men istället skiter han i dig som spelare fullständigt, trots att de är du som betalar för att han får sitta där invändigt med din spik. Borde inte sådant bestraffas?
haha jo det är sant ... men det kan jag leva med lättare iallafall
Gammal 2019-10-21, 12:42   #10

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Förbjud pisken, se över all typ av drivningsteknik.

Nästa fråga ni vill ha hjälp med?

Mvh Uffe
Gammal 2019-10-21, 13:01   #11

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Arazi Boko. AB är 12 år gammal (ursprungligen svenskägd), - 2017 togs hästen till Gocciadoro från Fabrice Souloy av alla (hade den 2016). Har sedan varit framgångsrik trots sin ålder. Men - med dessa två namn bakom sig finns det skäl att tro att hästen
haft en hård tid. Skulle må bra av att gå gratis till Sverige som ridhäst - inte behöva plågas på tävlingsbanan. Men kanske säljs till Malta? Vem vet.
Vi har ju höjt åldersgränsen för varmblod att tävla här i Sverige också. Arazi och hans kullkamrater kan nu tävla i Sverige till och med året då de blir 14 år. Skall vi gissa på att han hamnar hos Myllymaa eller Dahlén nere i Halmstad?
Gammal 2019-10-21, 13:18   #12

Standard

När showen är slut

På Malta kan man tävla med hästar som är 17 år. Det är ingen hemlighet att hästarna där dopas med bristfällig kontroll. Saxat ur nyhetsmagasinet Syre;
"I medierna har det varit tyst kring vad som väntar de svenska hästarna på Malta, men på internetforum och travbloggar vittnar ryttare, kuskar och privatpersoner om sjuka hästar, obefintliga hagar, extrem dopning och hästar som dött av uttorkning."

Jag minns en norrländsk travhäst som i slutet av sin karriär var mycket fram-
gångsrik. Den föll för åldersstrecket. Trodde det var en s.k. familjehäst men senare läste jag att den sålts just till Malta. Har glömt namnet på hästen.

MVH
Gammal 2019-10-21, 15:23   #13

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
På Malta kan man tävla med hästar som är 17 år. Det är ingen hemlighet att hästarna där dopas med bristfällig kontroll. Saxat ur nyhetsmagasinet Syre;
"I medierna har det varit tyst kring vad som väntar de svenska hästarna på Malta, men på internetforum och travbloggar vittnar ryttare, kuskar och privatpersoner om sjuka hästar, obefintliga hagar, extrem dopning och hästar som dött av uttorkning."

Jag minns en norrländsk travhäst som i slutet av sin karriär var mycket fram-
gångsrik. Den föll för åldersstrecket. Trodde det var en s.k. familjehäst men senare läste jag att den sålts just till Malta. Har glömt namnet på hästen.

MVH
Det finns massor av svenska hästar på Malta. Jag har varit där och sett dem. De tävlar om små pengar, det drivs rätt så hårt i loppen, men i ärlighetens namn ser åtminstone de som tävlar ut att må bra.
Gammal 2019-10-21, 16:31   #14

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det värsta jag någonsin sett var ett reportage från Balkan, eller var det någon annanstans? I vilket fall så var det travtävling (långlopp på flera mil), på ASFALT och där det drevs vidlyftigt loppet igenom och då är jag snäll i min recension kring detta. Tror dock inte detta var sanktionerat av något travförbund - var nog en mer lokal och kulturell företeelse, men ändå...

HELT SJUKT!!!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-21, 16:36   #15

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Det värsta jag någonsin sett var ett reportage från Balkan, eller var det någon annanstans? I vilket fall så var det travtävling (långlopp på flera mil), på ASFALT och där det drevs vidlyftigt loppet igenom och då är jag snäll i min recension kring detta. Tror dock inte detta var sanktionerat av något travförbund - var nog en mer lokal och kulturell företeelse, men ändå...

HELT SJUKT!!!
Lite som tuppfäktning eller tjurfäktning? Olika kulturer på olika platser. Kor spatserar tydligen omkring fritt i vissa städer/länder också.

Men jag håller med, vi borde inte hålla på med djurplågeri.

Samtidigt kan man ju dra det några steg längre... hundar som vi har idag... led inte deras förfäder när vi skulle tämja vargar? Eller hur vi anskaffade hästar etc. Så de flesta djur vi idag har domesticerat har en dag (tidigare gen.) lidit.

Men vi bör ju inte göra det värre så klart

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td