|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-10-21, 10:36 | #1 |
Gocciadoro
Italien
Gocciadoro blev avstängd Idag 07:41 Lars-Johan Holm Alessandro Gocciadoro fick drygt fem veckors avstängning för drivningen bakom Arazi Boko i går i Neapel. Foto: Matilda Öhrman/TR Bild Alessandro Gocciadoro har varit i blåsväder tidigare på grund av allt för tuffa drivningar bakom bland andra svenskfödde Arazi Boko. I går var det dags igen. I grupp II-löpningen Gran Premio Freccia d'Europa såg det allt annat än roligt ut till slut när Gocciadoro med piskans hjälp säkrade andraplatsen med Arazi Boko. Enligt Sulkysport var också domarna med på noterna den här gången och dömde Gocciadoro till drygt fem veckors avstängning. Han får inte köra några lopp mellan den 31 oktober och 9 december. Idiot! Kör sönder hästar och är en skam för travsporten. Var här och härjade i somras - vissa hästar bara ökade på upploppet (ung. som Ben Johnson gjorde...). Finns det en video vill jag INTE titta på den... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+5) |
|
2019-10-21, 10:48 | #2 | |
Citat:
Snyggt straffat o detta kommer löna sig i längden garanterat. |
||
2019-10-21, 11:19 | #3 |
Har inte lärt sig: Daniel Redén var mycket kritisk tidigare i år vid en likn. incident i Neapel med denne G. Han bad då om ursäkt men verkar som om minnet är kort... Det var f.ö.
Arazi Boko även den gången. Finns bara två ord för den mannen och dom börjar på F. |
|
2019-10-21, 11:35 | #4 |
Kan bara komma på ett ord vad e det andra? Fårskalle?
|
|
2019-10-21, 11:39 | #5 |
Tror att detta straff inte glöms i första taget o många lär ju passa sig i fortsättningen nu när förbundet tar till hårdhandskarna på riktigt o jag antar att har man satt ribban så högt så lär det smaka ännu mera nästa gång oavsett vem.
Trodde inte att dom hade guts att ge så hårt straff men heder åt dom. |
|
2019-10-21, 11:44 | #6 |
Det är mycket bra att de straffar dom som straffar djur. Hatar sånt och han skiter totalt i djuren och bryr sig om pengarna bara. Det visar han ju klart och tydligt och detta är inget Örjan tex skulle drömma om att göra. Hårdare straff!
|
|
2019-10-21, 12:09 | #7 |
Arazi Boko. AB är 12 år gammal (ursprungligen svenskägd), - 2017 togs hästen till Gocciadoro från Fabrice Souloy av alla (hade den 2016). Har sedan varit framgångsrik trots sin ålder. Men - med dessa två namn bakom sig finns det skäl att tro att hästen
haft en hård tid. Skulle må bra av att gå gratis till Sverige som ridhäst - inte behöva plågas på tävlingsbanan. Men kanske säljs till Malta? Vem vet. |
|
2019-10-21, 12:12 | #8 |
Men istället skiter han i dig som spelare fullständigt, trots att de är du som betalar för att han får sitta där invändigt med din spik. Borde inte sådant bestraffas?
|
|
2019-10-21, 12:31 | #9 |
|
|
2019-10-21, 12:42 | #10 |
Förbjud pisken, se över all typ av drivningsteknik.
Nästa fråga ni vill ha hjälp med? Mvh Uffe
2019-10-21, 13:01 | #11 | |
Citat:
2019-10-21, 13:18 | #12 |
När showen är slut
På Malta kan man tävla med hästar som är 17 år. Det är ingen hemlighet att hästarna där dopas med bristfällig kontroll. Saxat ur nyhetsmagasinet Syre;
"I medierna har det varit tyst kring vad som väntar de svenska hästarna på Malta, men på internetforum och travbloggar vittnar ryttare, kuskar och privatpersoner om sjuka hästar, obefintliga hagar, extrem dopning och hästar som dött av uttorkning." Jag minns en norrländsk travhäst som i slutet av sin karriär var mycket fram- gångsrik. Den föll för åldersstrecket. Trodde det var en s.k. familjehäst men senare läste jag att den sålts just till Malta. Har glömt namnet på hästen. MVH |
|
2019-10-21, 15:23 | #13 | |
Citat:
2019-10-21, 16:31 | #14 |
Det värsta jag någonsin sett var ett reportage från Balkan, eller var det någon annanstans? I vilket fall så var det travtävling (långlopp på flera mil), på ASFALT och där det drevs vidlyftigt loppet igenom och då är jag snäll i min recension kring detta. Tror dock inte detta var sanktionerat av något travförbund - var nog en mer lokal och kulturell företeelse, men ändå...
HELT SJUKT!!!
2019-10-21, 16:36 | #15 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Men jag håller med, vi borde inte hålla på med djurplågeri. Samtidigt kan man ju dra det några steg längre... hundar som vi har idag... led inte deras förfäder när vi skulle tämja vargar? Eller hur vi anskaffade hästar etc. Så de flesta djur vi idag har domesticerat har en dag (tidigare gen.) lidit. Men vi bör ju inte göra det värre så klart