|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-10-18, 22:01 | #91 | |
Citat:
|
||
2019-10-18, 22:17 | #92 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Och ju större system du gör så lutar det också mer åt att köra V64. En enkelrad får du ju max en femma (och några fyror) eller en fyra. Medan om du tar 10 hästar i varje avdelning så får du ju 54 femmor och en jävla massa fyror. Men det väger dock inte upp 2.5x anser jag. Sen ska man ju räkna med de gånger man spricker och då får man ju nio femmor och ett gäng fyror vilket kommer ske relativt ofta (kanske inte med ett sådant monstersystem) och då är vi på väg ned i raderna för att det dels ska vara realistiskt att lämna in men även att vi oftare spelar relativt små system - och då väger det över klart till V6 igen. Du spricker oftare på en spik eller lås än när du garderat med 4-8 hästar också. Men klart man alltid ska analysera och se om det finns någon fördel. T ex så spelar de flesta duktiga spelare endast V6 (min uppfattning iaf) och då konkurrerar du ju mot dessa i den enda potten medan många Harry Boy och andra döda system spelar i de andra potterna också och det är väl enklare att konkurrera mot dessa. Sen stämmer dock värdet väldigt bra enligt procenten så jag vet inte om det har så stor betydelse det här sista! Men man ska nog aldrig ta något för en sanning utan hela tiden vara kritiskt mot det mesta för att öka sina chanser! Jag har kommit fram till att V6 är att föredra! (iaf i 99% av fallen)
2019-10-18, 23:47 | #93 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222) |
||
2019-10-19, 06:57 | #94 | |
Citat:
Två vinnare med V64 får 846k vardera. Om ena har V6 och den andra har V64 blir det 3,5 rätta rader som ger 483k vardera vilket ger V6-spelaren 1.2M. Om båda spelarna har V6 får de återigen 846k vardera på 6r men inget på 5 eller 4. Totalt sett tjänar alltså gruppen som spelar rader som har en rimlig chans ensam vinnare på 6 rätt på att spela V64. Och när man räknar in alla pengar som V6-spelaren missar på 5 o 4 i de högutdelningsomgångar där man inte får alla rätt så är lösningen självklar: Om man spelar rader som har en rimlig chans att ta potten ( dvs från runt 25% av potten eller mer ) så är V6 inte alls något självklart val. När det är jackpott lutar det över åt V6-hållet såklart, men som synes ovan så tjänar den gruppen av spelare på att ingen lirar V6 jämfört med att alla gör det.
2019-10-19, 12:26 | #95 | |
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Jag skriver väl ungefär detsamma ovan att om man går för potten eller nära den så bör man överväga V64. Samtidigt är det värt att analysera för att inte fastna i en tankebana som så lätt smittar av sig till andra tankebanor. Och skulle det skita sig en gång och man kryssat i V6 och blir ensam - jag tror man kan leva med det faktiskt Tråkiga är ju när man spricker och det hade blivit bra tröstpengar!
2019-10-19, 16:42 | #96 | |
Citat:
Det stämmer bra. Jag räknade bara på det allmänna fallet med 2 ggr V6 vs 2 ggr V64. Den där halva miljonen man lägger bort på 5+4 rätt lär spela rätt stor roll i längden för de flesta spelare tror jag. Men visst går det att supa bort den smällen för V6-pengarna. Absolut. Med tanke på hur lätt det är att dela upp systemet i t ex 4 delar där man har V64 på "högsta utdelningarna" och V6 på resten så svårt att argumentera för "Endast V6" rätt ut om man har miljonrader med.
2019-10-19, 21:35 | #97 |
Det är bara när man spelar matematiskt som man lägger in
systemet i Joker och sen bestämmer V6 eller inte. Däremot ska man inte reducera bort någon av raderna om det visar sig att systemet har ensampotential. Och det är ändå lite förenklat. Det vi gör annars är en Olle. För en enskild rad måste man bestämma innan start om V6 eller inte. Om exempelraden ger 400000:- ska den spelas V6. Men så visar det sej efter målgång att den gav 5 rätt och 3000:- och då ska den inte spelas V6. Själv spelar jag Joker och alltid V6 på V64 och V65. Mvh Uffe
2019-10-20, 06:39 | #98 | |
Citat:
Jämför vad ett gäng av dina system "skulle ha gett" på lite olika utfall med V6 resp V65. Det blir inga "x2" för total vinst utan snarare "x1.25" eller liknande. Uppsidan är förvånansvärt liten ( när den ens finns ). För V64 gäller "nästan alltid V6 förutom enstaka undantag". För V65 gäller nästan aldrig V6 och de få ggr det eventuellt är rätt läge för det så är det bara marginellt. För V6-val per rad i reduceringsprogram gäller att det blir ultratrubbigt om man använder Jokersystemet eller HPT eller vilket som helst annat program än ett enda. ( BT! )
2019-10-20, 09:33 | #99 |
Hur kan BT klara olikavärdepåsammarad problemet?
Mvh Uffe
2019-10-20, 11:36 | #100 | |
Citat:
Dock är det en sak jag undrar över. Många gånger så ger fem rätt ungefär 1/30 av vad sex rätt ger och jag tyckte mig se ett mönster. Men som igår så är det en diff på nästan 100 gånger och det har varit rätt stort glapp tycker jag nu på slutet de gånger jag tittat extra noga. Kan det ha att göra med att raden är relativt svår och det är stora system som träffar och som sen sjöar hem x antal femmor? Samtidigt tycker jag att det borde vara få system som träffar endast femmor när det är så svåra rader... Jag blir helt enkelt inte klok på det där med V65. Tycker mig se en förändring men det kan ju vara utstickare som samlas inom kortare intervall...
2019-10-20, 13:29 | #101 |
Den fullständiga EV-beräkningen för alla utfall på alla rader klarar inte ens BT.
Däremot klarar BT att beräkna allarättsutdelningar i JP-omgångar innan spelstopp med väsensskild precision jämfört med konkurrenterna.
2019-10-20, 13:32 | #102 | |
Citat:
2019-10-20, 14:05 | #103 | |
Citat:
Man får välja sina strider, man får ställa sig frågan var kommer mina färdigheter som spelare ge mest vinst? Man vill spela mot dom spelare som inte har så bra koll. Så frågan är, kommer dom spelare som inte vinner i längden ” alltså dom som ej är medlemmar på sharps ” bidra med mer i 6-rättspotten än i 5-rättspotten efter deras vinstuttag? Rent spontant känns det att dom kommer att bidra med mer i 6-rättspotten, men jag vet inte! |
||
2019-10-20, 17:03 | #104 |
Om man spelat 7x7x7x7x7x7 efter strecklistan i fredags så hade man
prickat i en 6 och 36 femmor och 540 fyror. Det är alltid samma antal. Femmorna gav 4420:- styck. Reducerar man bort femmor som ger under 170:- så får man 35 st och 516 fyror. Reducerar man bort femmor som ger under 3000:- får man 15 femmor och 233 fyror och 0 st sexor. Mvh Uffe
2019-10-20, 18:06 | #105 | |
Citat:
Senast redigerad av GGS den 2019-10-20 klockan 18:22. |
||
|