Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-10-05, 21:53   #1

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50648
Standard

Trav (på sätt och vis)

Häromdan omhuldades Ulf Ohlsson i TV-studion för att han vinner flest lopp i Sverige.247 segrar på 1715 starter.Långt ner till Kontio som tvåa med 189 segrar på 1081 starter, alltså hela 60% färre starter än Ohlsson.Ändå har Kontio (som jag inte alltid är nöjd med) kört in drygt 23 miljoner, bara 4 mindre än Ohlsson.Det finns andra siffror också.Jepson som kört 1232 lopp (40 % färre än Ohlsson) har ändå kört in LIKA MYCKET som Ohlsson - drygt 27 miljoner.För att inte tala om Goop som på bara 791 starter kört in hela 33 miljoner!!! Jag tror att flera av Ohlssons segrar har tillkommit i olika ramlopp.Naturligtvis, till inkörda pengar räknas även andra placeringar än på pallen men på våra bongar är ju (mestadels) enbart segrar som räknas och där tycker jag ändå att Ohlsson inte har levererat tillräckligt bra.Jag tvivlar på att han kan köra in 14 miljoner under återstoden av året för att tangera fjolårets siffror - drygt 41 miljoner.
Summa summarum: jag omhuldar hellre de andra ovannämnda.
Förresten: synd att de i studion inte frågade Elin Gustvsson hur det känns att Ulf är borta så mycket.Måhända hoppar han över Rommes V64 på fredag då hon fyller 40...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-06, 00:15   #2

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Ulf Ohlsson är ju ett unikum genom att han år efter år kör absolut flest lopp, har flest tävlingsdagar, flest varv i sulkyn och flest mil i bilen. Det är något av en prestation att ha så stort förtroende på så många banor att det alltid finns bra med styrningar. Och att hålla sig motiverad att köra alla årstider, oavsett väder.

Vad gäller resultatet så är det svårt att trolla fram segrar med hästar som inte räcker till i de största sammanhangen. Vi har ett par dussin tävlingsdagar i Sverige som i stort sett avgör hur mycket pengar du kommer köra in under ett år. Resten är mer eller mindre utfyllnad för de stora namnen.

Ulf och Elin har hållit ihop rätt så länge, så jag antar att de trivs rätt bra med varandra och hur det är. Till skillnad från travtränare har de ju inte en massa hästar att träna, så det blir kanske en hel del tid tillsammans ändå.

td