Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-10-04, 20:12   #46

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Enligt Ove A Lindqvist är open stretch på Skellefteå mer som en skogsstig.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 20:16   #47

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Angående V75-3: 5 Vixus har jag sett den live den 25/8 och kollat dom mesta lopp den sprungit. Har en längre tid varit på jakt efter ett riktigt bra kallblod, och denna hade vi under lupp en längre tid, för den har en mycket intressant stam, samt var riktigt bra förra året.(Viesker på Xena) Men efter sett denna live så försvann vårat intresse (3a) ,därför är jag lite konfunderad nu när jag ser den är spelad till så många procent på V75. Hade med mig en kallblodskusk och en tränare över till Finland och enligt dom skulle denna häst få svårt att räcka på V64. Så vet inte riktigt vad jag ska tro för den skulle kosta första priset på lördag och något lite till bara.
Så enligt dom som hjälpte mig att kolla hästen, är den extremt överstreckad imorgon.

Men sedan är det som alltid, den man inte köper är den som blir stjärna. Fridhems Ambra har jag mardrömmar om ännu :(
Ja det är ju en jävligt svårbedömd häst, även om man sett loppen den gjort. Sliter fortfarande med frågan om man ska chansspika den. För motståndet är ju inte märkligt här och finnen har läget och kör troligtvis offensivt. Och han tävlar jämnt. Frågan är helt enkelt hur han står sig. Jag kan omöjligen bedöma de finska hästarna han tävlat emot. Men jag har ju sett Josveis Tähen Toivimus han gick i mål bakom sist. Han var ju inte nära dem, men det var ju honom ursäktat. För de springer ju i kringlor runt det här gänget.

Får inte ihop hur han inte kunde vara köpvärd ändå om han bara kostar 150k? Den springer ju in en halv mille på en säsong i Finland och levererar alltid? Normalt sett får ju en fyraåring som springer in så jävla mycket pengar det kämpigt ett tag att bära pengarna mot de äldre hästarna. Men inte den här. Har 18: 6-5-4 och en fjärde/femte/sjätteplats i protokollet efter derbysegern 2017. På pappret låter det ju som en jättebra affär att ta över den där för en sån peng.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 20:36   #48

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det är ju en jävligt svårbedömd häst, även om man sett loppen den gjort. Sliter fortfarande med frågan om man ska chansspika den. För motståndet är ju inte märkligt här och finnen har läget och kör troligtvis offensivt. Och han tävlar jämnt. Frågan är helt enkelt hur han står sig. Jag kan omöjligen bedöma de finska hästarna han tävlat emot. Men jag har ju sett Josveis Tähen Toivimus han gick i mål bakom sist. Han var ju inte nära dem, men det var ju honom ursäktat. För de springer ju i kringlor runt det här gänget.

Får inte ihop hur han inte kunde vara köpvärd ändå om han bara kostar 150k? Den springer ju in en halv mille på en säsong i Finland och levererar alltid? Normalt sett får ju en fyraåring som springer in så jävla mycket pengar det kämpigt ett tag att bära pengarna mot de äldre hästarna. Men inte den här. Har 18: 6-5-4 och en fjärde/femte/sjätteplats i protokollet efter derbysegern 2017. På pappret låter det ju som en jättebra affär att ta över den där för en sån peng.
Som jag skrev är ute efter ett riktigt bra kallblod, som kan hävda sig i eliten. Som du skriver skulle den säkert bära sig och bli några kronor över. Men är inte det jag letar efter, utan vill hitta ett kallblod för dom stora loppen. Så min jakt på ett kallblod räknar jag inte i kronor eller ören, och vill inte hitta en häst som bara gnetar ihop till havren. Men om man vill hitta prisvärda och inte minst störst chans att hitta en häst som går ihop, så ska man titta på kallblod.

Efter det jag sett live och på nätet om hästens lopp, så är min personliga åsikt att han ej står sig mot dom bästa imorgon. Tror han placerar sig mellan 3-7. Men fel har jag haft förut många gånger och speciellt med kallblod.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 20:43   #49

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Som jag skrev är ute efter ett riktigt bra kallblod, som kan hävda sig i eliten. Som du skriver skulle den säkert bära sig och bli några kronor över. Men är inte det jag letar efter, utan vill hitta ett kallblod för dom stora loppen. Så min jakt på ett kallblod räknar jag inte i kronor eller ören, och vill inte hitta en häst som bara gnetar ihop till havren. Men om man vill hitta prisvärda och inte minst störst chans att hitta en häst som går ihop, så ska man titta på kallblod.

Efter det jag sett live och på nätet om hästens lopp, så är min personliga åsikt att han ej står sig mot dom bästa imorgon. Tror han placerar sig mellan 3-7. Men fel har jag haft förut många gånger och speciellt med kallblod.
Aha, då förstår jag helt och fullt att ni kom fram till att inte handla! Men vi får se om ni får rätt om det eller om Melkko är mer rätt ute i sina spekulationer. Jag har inte sett att hon brukar ta in luft på det viset om sina hästar speciellt ofta annars.

"Josveis som vann det senast loppet han var ute i, var med i Elitkampen. Jag tror däremot att Vixus kommer att bli bättre än honom framöver."

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+5)
Gammal 2019-10-04, 21:40   #50

Sharp$: 11975
Standard

Vad skådar mitt norra öga, Svärdan och Lalle vinner i samma v64-omgång, undrens tid är icke förbi och kul för dessa grabbar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 21:42   #51

Standard

Gällande finnen, så säger mina finska kontakter att det är ett spjut som kommer att bli riktigt bra...
Gammal 2019-10-04, 21:49   #52

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Lurigt som fasen i morgon tycker jag och har svängt en del i mina tankar:
1: Björn låter väldigt positiv och frågan är favoriten bara är bäst. Är nog inne på att spika den även om jag kommer att gräma mig oerhört om 7 vinner så den var spik tidigare i veckan.
2: Supersvårt lopp där jag troligen målar på. Tycker det låter positivt på Hunkydory och ser den som första streck. Sårbar favorit tycker jag.
3: Är likt Sjödén inne på Myr Faksen. Men hopplöst sätta in finska hästen och är det inte lite skumt att samme Sjödén inte nämner den alls i sin krönika. Han brukar ju annars vurma för att utländska hästar underspelas. Jag tror nästan ingenting på Art Kjarvald.
4: Ännu ett svårt lopp där jag tror mest på 4 med Jepson. Brukar dock gilla hästar som favoriten som kommit tillbaka bra efter skada. Salmela lät också rätt positiv på nr 6.
5: Var inne på favoriten tidigare i veckan men börjar vackla. Tror den får tufft att hålla emot om Antonio kommer tidigt. Jag tror samtidigt att Island Life är bästa hästen. Men Lennartsson vinner ju inte ihjäl sig.
6: Mkt snack om Carmine Am men jag är tveksam. Borde stå mellan Piraten och Ragazzo. På start tycker jag Little Red C känns hetast.
7: Rätt favorit men ingen spik för mig. Vill ha med Björns och 12 som är för lite spelad. Spikade Kövras senast men tror inte den räcker nu.
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 21:58   #53

Stekels avatar

Standard

Inken (Digital Ink) är en riktig superstänkare imorrn i stayerloppet! Vinner inte ihjäl sig nuförtiden men kan leverera ganska vassa slutspurter när det klaffar med positioner och tempo. 1% nu, ska vara 3-4% chans iallafall.

Gammal 2019-10-04, 22:00   #54

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Inken (Digital Ink) är en riktig superstänkare imorrn i stayerloppet! Vinner inte ihjäl sig nuförtiden men kan leverera ganska vassa slutspurter när det klaffar med positioner och tempo. 1% nu, ska vara 3-4% chans iallafall.
Håller med dig, brukar vilja ta med den när den möter lite lindrigare motstånd.
Gammal 2019-10-04, 22:00   #55

Standard

Myr Faksen brukar ha svårt att räcka till när den möter minsta lilla hårt motstånd, har ju dessutom ett riktigt dåligt läge här...
Gammal 2019-10-04, 22:35   #56
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Tror jag spikar 8 Giant Shadov i avd 1. Kollade litet på 7 Gold Narva men för mkt galopper i fem senaste. Dessutom 15 lopp i år, vunnit fyra och tjänat - 52k! GS har 5/5, tjänat 245k.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 23:00   #57

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Myr Faksen brukar ha svårt att räcka till när den möter minsta lilla hårt motstånd, har ju dessutom ett riktigt dåligt läge här...
Han hoppas väl att BW Sture tar spets och rygg ledaren. Och speedar förbi via open stretch men åker ner i diket.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 23:09   #58

Standard

Det pratas om Pascha Tilly på sina håll (Spelvärde, Korsdragaren, Jens) men ska alltså Jari Kinnunen vinna från spår 12?! Vill ha med den men måste då banta i avd 4.

Har någon Berglunds tips?
Gammal 2019-10-04, 23:10   #59

Reg.datum: jul 2019
Sharp$: 440
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flyer Visa inlägg
1) 1,2,7,8 känns starkt. Bergh stallet tror på toppchans och finnen säger kan gå 10-tid !

2) Klarar sig nog på 5 häst här. Blir nog spik på Djupmyra. Den borde kunna 13,5 och då måste tillägg ner på hög 12-tid i spåren. Dessutom hög form på Wäjersten just nu.

3) 3,5 känns starkt. Spets och troligen bästa hästen. Finns ju stretchen för Art också ifall den blir anfallen.

4) Tror inte på Tobbes favorit just nu. 1,2,4,9 i min bok just nu. Men det är svårt och man lär väl ändra sig under veckans gång här.

5) Kommer köra en rå och spika Antonio Trot. Var jättebra sist, Nurmos skickar upp ända till Skellefteå och står perfekt inne, 5.000 från Guld va ?

6) 1,5,6,8,13,14 skall väl räcka. Doctorn står på missgynnande volten men 1% och själv där ?

7) Bergh tar nog hem det här med ettan när både han och Lennartsson är i tokform.
Men har nog råd med lite här så kanske, 1,5,6,8,9. Orlando är väl draget. Hade ju slagit andrahandaren Kövras sist med fritt.
Hmm har hört avslagen på Vixus och då är frågan, Spik Art och lägga på en i andra loppet. Men ofta så är första tanken rätt och man ändrar och missar:-) Och Art står i 2 ggr pengarna. Någon har laddat här
Måste spela ikväll då jag har lite o göra imorgon så torsdagssystemet får gå oförändrat. Djupmyra och Antonio...go go go.

Lycka till alla.

Senast redigerad av Flyer den 2019-10-04 klockan 23:12.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 23:28   #60

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flyer Visa inlägg
Hmm har hört avslagen på Vixus och då är frågan, Spik Art och lägga på en i andra loppet. Men ofta så är första tanken rätt och man ändrar och missar:-) Och Art står i 2 ggr pengarna. Någon har laddat här
Måste spela ikväll då jag har lite o göra imorgon så torsdagssystemet får gå oförändrat. Djupmyra och Antonio...go go go.

Lycka till alla.
Är väl inget avslag på Vixus, däremot så är den ju svårbedömd här....
Svara

td