Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-10-01, 14:42   #1

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10644
Standard

V75 Skellefteå 5/10

Baninfo Skellefteå: Banlängd: 1000 m, Upplopp: 175 m, Vinklad startvinge: Nej, Open stretch: Ja

Avd 1. Klass 1 1640a i en ganska tunn soppa med idel norrlands hästar undantaget Berghs nr 1 och Goops nr 8. Som för övrigt blir rejäl favorit. Jag synar från bricka 8 med i första hand 2 Viggo Frontline som bör ta ledningen i detta gäng.

Avd 2. Stolopp 2140v med ett tillägg. Detta bör vinnas från tillägg där 15 Walkie Talkie har hårdheten att gå runt. 13 Ava och 11 Hunkydory Degato får inte glömmas bort.

Avd 3. Kallblod 1640a. Det här får S.O lösa men känslan säger (Vixus) finnen från bricka 5.

Avd 4. Klass 2 2140v. Fullständigt olösligt för mig men här skräller det! 4 årigt sto från spår 10 som favorit.. 3 åring hingst (också från Boden) från spår 6 som andrahandare.

Avd 5. Silver 2140a. Klent silverlopp där det borde vara spets och slut på 4 Weekend Fun. Det är väl 10 Antonio Trot emot.

Avd 6. 3140v med 2 tillägg. Det här är omgångens i särklass bästa lopp (Stig Lindmarks minne) 14 Ragazzo Da Sopra blir nog favorit till slut med tanke på senaste loppet. 6 Carmine Am i täten efter 500m? Men nu är det dags för 13 Piratens tid på året. Kallare luft och han borde runda övriga på upploppet.

Avd 7. Brons 2140a. Det borde stå mellan Berghs 2 hästar. Håller 1 Macelleria ledningen ska det vara klart. Blir han överflyglad så får väl 4 Kövras So Far överta. Odyrkbart lås i värsta fall..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5), Flyer (+5)

Senast redigerad av KalleKlut den 2019-10-01 klockan 14:45.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 15:54   #2

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Skitkul omgång faktiskt! Att det är lite dålig klass på vissa lopp spelar ingen roll, inget är tråkigare än när samma hästar möter varandra i silver för hundrade gången.

Jag spikar nog Gold Narva i första och hoppas kollektivet har så kort minne som de brukar. Startbrasa och fick börja 15m efter fältet på kort distans senast på V75. Hade varit tvåa i mål om han inte hoppat på frammarsch på upploppet. Den krossar från dödens eller ledning!

Har inte kollat in Vixus än, men när finnarna skickar en brukar det vara påställt värre! Läget går inte att klaga på och det var ett jävligt tunt lopp det där för att vara öppet för alla.

Weekend Fun har svikit ett par gånger när jag trott på den tidigare. Men den här silverdivisionen är ju en klass sämre än vanligt, så från det läget måste den vara rätt favorit iaf.

Stayerloppet är jävligt kul som vanligt! De borde ha ett i varje V75-omgång! Starthästarna står väldigt bra inne tycker jag, de brukar ha max 300k nånting för att stå på start i såna här lopp. Doctor Doxey körde man väl optimistiskt senast, och den var nog inte riktigt som den ska heller för dagen för då skulle den nog hållt lite bättre. Står rätt bra till här och blir nog spelvärd. Troligaste att kusken kör bort den men 1% är bra!

Bergh har 3 hästar på låga framspår i sista. Räknar med att de kommer köra hyggligt mycket "kompis" och att någon av dem segrar. Om Macelleria haft någon av de andra spåren hade den väl varit stenklar, men från innern är det väl risk för både galopp och trafikproblem. Men om den bara har fritt kommer den ta sig till ledningen och vinna det där. Den här kommentaren från Florhed om Kövras So Far säger mycket om taktiken från stall Bergh tror jag:

"...Han är formstark och startsnabb och jag tror han kan sitta i spets i första läget, sedan får vi se hur det utvecklar sig..."

Ganska jämnt lopp annars, så här är det nog inte dumt att heltäcka med utgång heller!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
KalleKlut (+1), Flyer (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 12:48   #3
Banned

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5162
Standard

Tack för tipsen! Blir nog tvungen lämna in tidigt och kör kanske en spik-Harry. Har nog fått ett par spikar redan nu från er båda. Men - är det inte intressant med Angle of Attack i långloppet? Har ju gått lång distans i Frankrike med stor framgång (i vintras), inte minst tidsmässigt. Men vet inte vad Bergh har att säga. Lås där med Piraten för mig. Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 23:07   #4

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6489
Standard

Är rätt överens med föregående.

1: Var direkt inne på att ge Gold Narva en ny chans som spik. Annars är 12 en intressant skräll.
2: Lurigt lopp där det nog kan krävas en del streck. 2 mkt bra senast och 7 intressant med Jepson. Men öppet, målar på här eller i avd 4.
3: Inväntar gärna SO:s klokskap. Men 5 är spontant klart mest intressant. Även här intressant md Jepson på halvskräll.
4: Inte en susning. Helgarderar i utgångsläget. Favoriterna känns iaf inte särskilt starka.
5: Borde vara sos på Weekend Fun som känns som en sund spik om inte strecken drar iväg för mkt. Är väl Eder Bob som kan häxa. Känns inte som ngt skräll-lopp.
6: Ett par bra på start och är Highspeed D som näst senast vinner den. Annars känns det som rätt hästar är betrodda förutom att Angle (inte Angel!!) of Attack är väldigt lite streckad, borde få en bra position och kanske t.o.m. kan köra sig till ledning...? Är ju Bergh-hästar vi pratar om..
7: Även här Bergh i fokus och jag tror knappast det går utanför de tre mest betrodda.

Summerat rätt bra favoriter och det krävs att någon av dessa bommar tillsammans med skräll i avd 2 och/eller 4.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 07:50   #5

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Jag skulle inte våga ta bort 9 Waikiki Silvio som fan hade ontrackpiraten tider över 3160 senast. Vilken rejäl insatts den gjorde då. 1an har slagit 9 förut men med mycket sämre kusk och WS från lite sämre läge då. Men dom va 1 och 2a i mål. Dax för en seger snart. Smyga med och sen attack 500 kvar så får alla hålla i sig över upploppet. Visst Bergh har tre hästar med och känslan e väl nån form av kompiskörning så det kan bli svårt kanske. Men jag släpper inte en nästagågare. Så jag betalar för den. Sen skulle väl Antonio Trot kunna vinna ett sånt här lopp från dödens. Han slog ju Raggazo Da Sopra näst senast. Kanske fick en bättre resa då men det spelar ingen roll i detta tunna silver lopp. Kör bara fram och krossa från dödens så viker sig Week.

Nurmos hästar har ju toppform.
Flyer (+5), jAnman (+5)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-03 klockan 07:53.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 08:07   #6

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Tror faktiskt de från dubbla tillägg kan få svårt att rå på hästarna på start. 1 Littleredcorvette lär ju få en fin resa. Kommer ju ihåg sist den var här i Sverige.

Men det väl 13 och 14 då.

Angle of Attack tror jag mindre på denna gång. Smickrade långdistanstid men den är tagen över 2700m på en självspringande bana i Frankrike. Går inte att jämföra med våra och dessutom 480m längre. Ingen häst som bara rundar fält från 3180m med endast ett lopp i kroppen efter uppehåll. Får se om den åker med men troligtvis inte.

1,2,6,13,14 tror jag räcker långt. 8 DDZ kan vara en bedövare med rätt resa och spara till slut istället för attacken han gjorde så tidigt sist.

Tzatziki älskar distansen men från bricka 5 lär han inte få en lika fin resa som sist.
Flyer (+5)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-03 klockan 08:49.
Gammal 2019-10-03, 08:29   #7

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Sen vill jag bara påpeka en sak gällande V86 igår.

Det var sista gången Robert Dunder fick plats på mina streckspel någonsin.
Snubben kan gärna få vinna nåt p21 lopp uppe i ingenmansland nånstans.
Men att folk påstår att han har grymma hästar (däribland han själv) är ju rena barnmaten.

Uppe i norr när nån kusk som kan köra mot pissmotstånd kanske men inte annars. Inget ont om Robert men så är det.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-03 klockan 08:36.
Gammal 2019-10-03, 08:34   #8

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Sen tror jag BW Sture har bra chans. Uffe börjar vakna till nu när det blir lite kallare. Gubbar svettas mycket under sommarhalvåret ni vet. Lite som Ontrackpiraten
Gammal 2019-10-03, 09:02   #9

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Avd 1
Ja ska man spika el gadda spår 8 över 1640 el spika emot med bättre läge.. Är väl så de flesta tänker. Gadda så lär 8 vinna. Spika så förlorar den.. 7 låter väl intressant om spets å 10 tid. Men lär bli skrik å spår 7?.. Gaddar på 1 2 5 7 8

Avd 2
Ja hur en felfri Majet af Djupmyra ska förlora från spets vette katten.. Spikar där många förmodligen garderar ut sig. Ja jag spikar ut mig, saksamma.

Avd 3
Ja norska slår svenska, spetschans, kortlopp och hög % på favoritvinst o framspår.. Ja låset 3-5 behöver man inte va raktforskare för att hitta.

Avd 4
Klass 2, öppet värre. Ston, treåring o bakspår mycket spelade.. Drar till med 2 som förhoppningsvis får fuska bort loppet i ledning.

Avd 5
Öppet silverlopp, Eder Bob har ju mött guldhäsar kanske hinner till spets, kul idé.. 4 lär va med på målfotot. 10 kanske hinner fram. 9 2 6 åker med av bara farten..

Avd 6
Ja långlopp. Frågan om piratens form sitter? Är väl ofta bakvolten vinner men känns som framvolten är hetare på lördag. 14 känns totalt överspelad, vann sist pga löklopp samt piraten form? 2 6 8 tidiga.. Samt långsökta 1-7 åker inte jag ut på ialf.. Såna lottohästar som måste med för att vinna stort i dag på v75

Avd 7
Per Lennartsson 58% den va kul.. .. 5 sitter väl i spets å jepson kommer på upploppet
Lås 5-9
Flyer (+10)
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 09:15   #10
Banned

Standard

Tidig rad

Sammansatt av lite tips här och lite "eget".

1: 8 Giant Shadow, 12 Global Well Off. GWO var trea som 20-oddsare i ett bra fält senast där Activated vann. Björn Goop har vunnit med den och det är också den häst som har mest vunnet per start. 1%! Är väl bakspåret som folk inte gillar... Tar bort 7:an, tror inte J. Länsimäki vinner på V75 när det vimlar av toppkuskar omkring honom. Kanske jag får äta upp...
2: 15 Walkie Talkie. Tips från Sharps men verkar vara bästa hästen. Lite varningklocka är det att Per Linderoth kör, - känslan är att han inte är bra
från bakspår. Ingen Kilas i alla fall...14% är bra annars.
3: 1 B.W. Sture, 4 Lome Diamant, 5 Vixus, 12 Tangen Haap. Finnens segerprocent imponerar, däremot inte tiderna. Lome Diamant yngst i fältet (inte värsta kallisloppet) - gillar en sådan parameter. Rekordsänkning? Tangen är väl inte borta på klass? Och Uffe sitter väl på leken? Öppet lopp.
4: 12 Redhot Top Dancer. Pålitlig, säker travare och toppkusk. Kan se den runda detta fält. Kul att spika där de flesta garderar.
5: 1 Eder Bob, 4 Weekend Fun, 6 Cupido Sisu. Weekend Fun borde ha straffspark men har inte riktigt infriat förväntningarna, därför gardering. Cupido Sisu är en häst jag jagat "i flera år", måste med denna gång också.
6: 9 Angle of Attack, 13 On Track Piraten. Angle of Attack tror nog de flesta är en sprinter men se upp där!! Snabbstart och framme vid nästa volt? OTP:s bästa tid är nu...
7: 1 Macellaria, 5 Kövras So Far, 6 Golden News, Lexington Tooma, 9 Waikiki Silvio. 6 har mycket spring i benen och kan överraska, Uffe kusk på 7:an, har vunnit förr med den. Intressant! Hästen har också en j-la form! 7% men det kommer nog att stiga rejält där. Björn skickar nog inte upp sin utan förhoppningar.

Lycka till!
Flyer (+5)
Gammal 2019-10-03, 09:34   #11

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Avd 1
Ja ska man spika el gadda spår 8 över 1640 el spika emot med bättre läge.. Är väl så de flesta tänker. Gadda så lär 8 vinna. Spika så förlorar den.. 7 låter väl intressant om spets å 10 tid. Men lär bli skrik å spår 7?.. Gaddar på 1 2 5 7 8

Avd 2
Ja hur en felfri Majet af Djupmyra ska förlora från spets vette katten.. Spikar där många förmodligen garderar ut sig. Ja jag spikar ut mig, saksamma.

Avd 3
Ja norska slår svenska, spetschans, kortlopp och hög % på favoritvinst o framspår.. Ja låset 3-5 behöver man inte va raktforskare för att hitta.

Avd 4
Klass 2, öppet värre. Ston, treåring o bakspår mycket spelade.. Drar till med 2 som förhoppningsvis får fuska bort loppet i ledning.

Avd 5
Öppet silverlopp, Eder Bob har ju mött guldhäsar kanske hinner till spets, kul idé.. 4 lär va med på målfotot. 10 kanske hinner fram. 9 2 6 åker med av bara farten..

Avd 6
Ja långlopp. Frågan om piratens form sitter? Är väl ofta bakvolten vinner men känns som framvolten är hetare på lördag. 14 känns totalt överspelad, vann sist pga löklopp samt piraten form? 2 6 8 tidiga.. Samt långsökta 1-7 åker inte jag ut på ialf.. Såna lottohästar som måste med för att vinna stort i dag på v75

Avd 7
Per Lennartsson 58% den va kul.. .. 5 sitter väl i spets å jepson kommer på upploppet
Lås 5-9
I kallblodsloppet! Bara så du vet slog BW Sture 3an sist. Och trean är norskfödd bara. Tränas ju här i Sverige som du nog redan vet.

Pave Faks och Myr Faksen däremot är norsktränade och mer intressanta om du säger norskt slår svenskt. Du har ju bara med 3 (Svensk) och 5 (Finsk)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-03 klockan 09:47.
Gammal 2019-10-03, 09:59   #12

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Nu ströks 2 Highspeed D.
Jättesusaren i avslutningen kan va 12 Pascha Tilly
Gammal 2019-10-03, 10:05   #13

Reg.datum: jul 2019
Sharp$: 440
Standard

1) 1,2,7,8 känns starkt. Bergh stallet tror på toppchans och finnen säger kan gå 10-tid !

2) Klarar sig nog på 5 häst här. Blir nog spik på Djupmyra. Den borde kunna 13,5 och då måste tillägg ner på hög 12-tid i spåren. Dessutom hög form på Wäjersten just nu.

3) 3,5 känns starkt. Spets och troligen bästa hästen. Finns ju stretchen för Art också ifall den blir anfallen.

4) Tror inte på Tobbes favorit just nu. 1,2,4,9 i min bok just nu. Men det är svårt och man lär väl ändra sig under veckans gång här.

5) Kommer köra en rå och spika Antonio Trot. Var jättebra sist, Nurmos skickar upp ända till Skellefteå och står perfekt inne, 5.000 från Guld va ?

6) 1,5,6,8,13,14 skall väl räcka. Doctorn står på missgynnande volten men 1% och själv där ?

7) Bergh tar nog hem det här med ettan när både han och Lennartsson är i tokform.
Men har nog råd med lite här så kanske, 1,5,6,8,9. Orlando är väl draget. Hade ju slagit andrahandaren Kövras sist med fritt.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 10:12   #14

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Vad Bergh tror och Finnen säger hamnar i samma ....hus

1an är en lus.
Gammal 2019-10-03, 10:38   #15

HuBBaBuBBas avatar

Standard

8 Giant Shadow
5 Lady Zappa (2an hoppar efter två omstarter) 2an lär väl bli ett skrik och en fegspik.
1,3,5,8 (tror mest på 1,8 här)
1,2,6,9,10,12
4 och 10 spets och bästa hästen. 6 C. Sisu som tänkbart långskott och rolig skräll.
1,5,6,7,8,9,12,13,14 om man vill känna sig toksäker.
1,3,5,7,8,9,12 om man vill känna sig toksäker.

Runt 1400 kr

Hur många skulle bli förundrade om det började med Jepson och Ulf.

Ni kan tacka mig sen!

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-03 klockan 10:50.
Gammal 2019-10-03, 10:45   #16

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 14869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
8 Giant Shadow
5 Lady Zappa (2an hoppar efter två omstarter) 2an lär väl bli ett skrik och en fegspik.
1,3,5,8 (tror mest på 1,8 här)
1,2,6,9,10,12
4 och 10 spets och bästa hästen. 6 C. Sisu som tänkbart långskott och rolig skräll.
1,5,6,7,8,9,12,13,14 om man vill känna sig toksäker.
1,3,5,7,8,9,12 om man vill känna sig toksäker.

Runt 1400 kr

Hur många skulle bli förundrade om det började med Jepson och Ulf.

Ni kan tack mig sen!
1-5 i sista klar tvilling
1 tar 5 på strechen!!
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 10:58   #17

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
1-5 i sista klar tvilling
1 tar 5 på strechen!!
Troligt! Men om man vill åt dom större degen som jag vill och kommer ha i sikte för all travframtid så hoppas man att något tokigt händer. En häst som 9an som just gick över 3160m till 2140 är riktigt intressant. Rundar i tredje spår i en kvart nu. Och Per hoppar när han ska försöka sig på den s.k stretchen som en bunker för golfspelare typ. Att den står i över 50% är ju inte lika roligt heller.
Men förmodligen har du rätt.
Gammal 2019-10-03, 11:19   #18

Standard

Citat:
Troligt! Men om man vill åt dom större degen som jag vill och kommer ha i sikte för all travframtid så hoppas man att något tokigt händer. En häst som 9an som just gick över 3160m till 2140 är riktigt intressant. Rundar i tredje spår i en kvart nu. Och Per hoppar när han ska försöka sig på den s.k stretchen som en bunker för golfspelare typ. Att den står i över 50% är ju inte lika roligt heller.
Men förmodligen har du rätt.
Lr va fan så som 9an gick sist och jepson upp den är fan lurig , ångra nog mej där du kan va på rätt spår där ju !

Klart man går för stora pengar
Gammal 2019-10-03, 12:23   #19

KalleKluts avatar

Standard

[QUOTE=kire1111;641502]Avd 1

Avd 2

Var försiktig med Majet af Djupmyra.. Vunnit 1/17 och nu är det V75 och inget p21.
Just saying
Gammal 2019-10-03, 18:23   #20

Sharp$: 11975
Standard

Vixus 5ggr på Unibet och Art Kjarvald 7,50 på bet365, väger spelen på dom och får 3ggr på att någon av dom vinner...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 18:34   #21

Standard

Kan inte låta bli Unibets 3,85 på Weekend Fun(ursäkta mig janman)...känns som spets och slut lång väg där, men är AT så bra att den sänker den från dödens så får jag väl lyfta på kepsen...
Gammal 2019-10-03, 18:49   #22
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Vixus 5ggr på Unibet och Art Kjarvald 7,50 på bet365, väger spelen på dom och får 3ggr på att någon av dom vinner...
Jag vet inte vad jag ska tro om finnen, tiderna skrämmer ju inte precis. Men Djuse spikar sig själv såg jag DET GJORDE HAN MED FROM THE MINE OCKSÅ - OCH VANN (TACK OCH LOV) Men jag vill inte släppa PAVEFAKS, var helt okörd senast när han i ledning i sista kurvan plötsligt var ofukuserad och tog till galoppen (hade 100 V!!!) Absolut toppform nu,.Kollade i arkivet och ett 1600 auto i juli där han satt i dödens på Odd Herakles och höll faktiskt riktigt bra. Jag DUBBLAR systemet, lagom procent på Pavefaks.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 20:13   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Jag vet inte vad jag ska tro om finnen, tiderna skrämmer ju inte precis. Men Djuse spikar sig själv såg jag DET GJORDE HAN MED FROM THE MINE OCKSÅ - OCH VANN (TACK OCH LOV) Men jag vill inte släppa PAVEFAKS, var helt okörd senast när han i ledning i sista kurvan plötsligt var ofukuserad och tog till galoppen (hade 100 V!!!) Absolut toppform nu,.Kollade i arkivet och ett 1600 auto i juli där han satt i dödens på Odd Herakles och höll faktiskt riktigt bra. Jag DUBBLAR systemet, lagom procent på Pavefaks.
Finnen är bra, frågan är hur han hinner med på kort...Pave Faks åker bort på det usla läget, skulle behövt vara tre hack ner för att kunna göra sig gällande, tror jag...men jag har haft fel förr...ser nu att PF är 13%, det är ju däremot lågt, frågan är om inte denne kommer att bli ett drag och därmed rätt ointressant...vi får si...

Senast redigerad av mikaels den 2019-10-03 klockan 20:18.
Gammal 2019-10-03, 21:16   #24
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1254
Standard

Unibet ger 8.50 på kövras. Känns som ett rätt tilltalande odds.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 21:52   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Unibet ger 8.50 på kövras. Känns som ett rätt tilltalande odds.
"Måstespel", såklart...kan ju dessutom bli drag mot ettan och därmed går det att lira den sen...
Gammal 2019-10-03, 21:56   #26

Standard

Har riktigt mycket till 8,50 och hoppas kunna spela en heldel på favven sen, för en av dom lär nog vinna...nu får vi hoppas(och det tror jag), att spelfirmorna drar emot favoriten...
Gammal 2019-10-03, 22:32   #27

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5581
Standard

Citat:
Kan inte låta bli Unibets 3,85 på Weekend Fun(ursäkta mig janman)...känns som spets och slut lång väg där, men är AT så bra att den sänker den från dödens så får jag väl lyfta på kepsen...
Ingen fara! Jag tycker att man ska gå på sina tankar. Ska kolla innan lördag hur Skoglund tänker med upplägget av loppet, så skriver som vanligt om jobben i veckan imorgon eller lördag förmiddag.
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 22:41   #28
Banned

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 14
Standard

Spel

Mycket spel på Art Kjarvald - nå'n har nog lagt nå't tusen vinnare.
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 22:41   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Ingen fara! Jag tycker att man ska gå på sina tankar. Ska kolla innan lördag hur Skoglund tänker med upplägget av loppet, så skriver som vanligt om jobben i veckan imorgon eller lördag förmiddag.
Unnar dig definitivt segern i detta lopp, men som du förstår tror jag på ett ofördelaktigt lopp i förhållande till WF...skulle kunna säga"må bästa häst vinna", men tror att din kuse torskar detta trots att den är "bäst"...vi får si...
jAnman (+5)
Gammal 2019-10-03, 22:49   #30

Standard

Dessutom en massa för mig obefogat snack tidigare, om att RNS är en dålig kusk...det är inte pojken och det kommer han att visa, var så säkra...
Gammal 2019-10-03, 23:06   #31

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
På slutet har jag valt och hoppa över din häst jAnman och med facit i hand var det rätt. Men på lördag funderar jag tom o spika den. Äntligen lite enklare motstånd och då tror jag på dödens kross. Synd det inte är lite längre distans, men det kan gå ändå. Önskar dig lycka till och håller tummarna
jAnman (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 23:40   #32

Stekels avatar

Standard

Och jag tror Eder Bob spårar det där loppet hela vägen. Redan dunkat och klart till 9ggr fliset! Om man har tur får man väl 6ggr på atg, kommer förmodligen bli lite drag på den fram emot start.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SO (+20)
Gammal 2019-10-03, 23:48   #33

Stekels avatar

Standard

Bara 6 segrar totalt i raderna för hästarna i kallblodsloppet, så jäkla tunt alltså. Och inte är det några högt doterade lopp de vunnit heller. Blir ganska rundspelat, jag spikar mig nog ur det där med finnen. Slår inte volter av vad jag ser i lopparkivet, men han presterar och travar alltid. Och går bara mot finskt motstånd, har sett det så många gånger förr hur de städar av de svenska och norska när de kommer hit och startar. Perfekt innerspårs-preparé senast.

Gammal 2019-10-04, 09:14   #34
Banned

Standard

Sista

Ser att Lexington Tooma sjunker i procent. Man tackar!
Gammal 2019-10-04, 11:21   #35

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Och jag tror Eder Bob spårar det där loppet hela vägen. Redan dunkat och klart till 9ggr fliset! Om man har tur får man väl 6ggr på atg, kommer förmodligen bli lite drag på den fram emot start.
Är det inte ganska visset att ha innerspår på Skellefteå i starten?
Det brukar ju inte vara någon fördel då det är kort upplopp.

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 12:37   #36

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Är det inte ganska visset att ha innerspår på Skellefteå i starten?
Det brukar ju inte vara någon fördel då det är kort upplopp.
Ja det stämmer att de släpper ju inte jättelångt in på rakan. Så du måste ha en riktigt startsnabb häst för att lyckas. Sliter fortfarande med frågan om vem jag ska spika eller ta båda i det där loppet. Det finns ju ett litet open stretch-spår också. Som kan vara avgörande både i början och till slut.

Kort upplopp som du säger (och open stretch) är en av orsakerna till att jag inte tror de där bak kommer lyckas vinna.

Gammal 2019-10-04, 13:55   #37

Standard

Dom konstaterade precis på TV att os i Sk är mer eller mindre utan betydelse och så är det väl...enligt dom så har bara en enda häst vunnit därifrån på v75...
Gammal 2019-10-04, 14:29   #38

Stekels avatar

Standard

Citat:
Dom konstaterade precis på TV att os i Sk är mer eller mindre utan betydelse och så är det väl...enligt dom så har bara en enda häst vunnit därifrån på v75...
Utan betydelse lät hårt. Det finns många skillnader mot Åby som drar ner det, men borde komma några vinnare därifrån. De har bara ett trångt spår, och mycker kortare upplopp än Åby.

Det viktigaste att tänka på med os på Skellefteå är nog att risken för hård spetskörning från start är mer sällsynt där. Eftersom ledarryggen är mer attraktiv helt enkelt. Något inbillat attraktiv då om man bara ser på just vinstchans. Men man blir ju sällan helt fast som man blir på andra banor. Så när det gäller att bli t ex tvåa istället för fyra i mål gör det nog ganska stor skillnad. Sen om det är finnar och andra gasglada pojkar och flickor med i loppen så kan det ju såklart bli riktigt rejäl körning första 500 ändå!

Gammal 2019-10-04, 15:28   #39

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50369
Standard

Jens Sjödén V75 Skellefteå på Service Plays
bosseguldheden (+10), Executive (+5), KalleKlut (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 15:33   #40

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Angående V75-3: 5 Vixus har jag sett den live den 25/8 och kollat dom mesta lopp den sprungit. Har en längre tid varit på jakt efter ett riktigt bra kallblod, och denna hade vi under lupp en längre tid, för den har en mycket intressant stam, samt var riktigt bra förra året.(Viesker på Xena) Men efter sett denna live så försvann vårat intresse (3a) ,därför är jag lite konfunderad nu när jag ser den är spelad till så många procent på V75. Hade med mig en kallblodskusk och en tränare över till Finland och enligt dom skulle denna häst få svårt att räcka på V64. Så vet inte riktigt vad jag ska tro för den skulle kosta första priset på lördag och något lite till bara.
Så enligt dom som hjälpte mig att kolla hästen, är den extremt överstreckad imorgon.

Men sedan är det som alltid, den man inte köper är den som blir stjärna. Fridhems Ambra har jag mardrömmar om ännu :(
KalleKlut (+3), mackpeter (+5), abstruse (+20), coolmanriver (+10), Trinity (+5)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 15:52   #41
Banned

Standard

"Bombat" på Kövras So Far, 1,04 och 18000 spelat.
Gammal 2019-10-04, 16:02   #42
Banned

Standard

Fast 6.50 kvar på svenska spel. Men spelar inte.
Gammal 2019-10-04, 16:07   #43

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 2850
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy Visa inlägg
Fast 6.50 kvar på svenska spel. Men spelar inte.
8,25 på bet 365
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 16:21   #44

Sharp$: 1062
Standard

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/543X-JG26-85456

Tidiga tankar

Speldrag denna vecka:
1: Gold Narva - Spets och trolig vinnare.
2: Öppet om inte 2 vinner, men kommer från sjukdom. skrällrisk Alvena uni.
3: Art Kjarvald ser de bra ut för. Viss skrällrisk. Lome Diamant kanske.
4: 9 bästa hästen men Henrik vinner inte ihjäl sig. 4 är vass med Jepsson. Kink Adviser skrällen.
5: Eder bob blir farlig från spets/rygg. Skrällen Zorro Swing.
6. 6 blir farlig från ledningen. Doktor Doxy är såklart skrällen nu när den är bortglömd.
7. Kövrar so far från spets blir svårstoppad. Skrällen är Lexington toma
Cicikor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 18:24   #45
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Angående V75-3: 5 Vixus har jag sett den live den 25/8 och kollat dom mesta lopp den sprungit. Har en längre tid varit på jakt efter ett riktigt bra kallblod, och denna hade vi under lupp en längre tid, för den har en mycket intressant stam, samt var riktigt bra förra året.(Viesker på Xena) Men efter sett denna live så försvann vårat intresse (3a) ,därför är jag lite konfunderad nu när jag ser den är spelad till så många procent på V75. Hade med mig en kallblodskusk och en tränare över till Finland och enligt dom skulle denna häst få svårt att räcka på V64. Så vet inte riktigt vad jag ska tro för den skulle kosta första priset på lördag och något lite till bara.
Så enligt dom som hjälpte mig att kolla hästen, är den extremt överstreckad imorgon.

Men sedan är det som alltid, den man inte köper är den som blir stjärna. Fridhems Ambra har jag mardrömmar om ännu :(
Bästa inlägg jag läst ikväll...bort bort bort/SO
Frasse77 (+5), Bridgeman (+5)
Gammal 2019-10-04, 20:12   #46

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1880
Standard

Enligt Ove A Lindqvist är open stretch på Skellefteå mer som en skogsstig.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 20:16   #47

Stekels avatar

Standard

Citat:

Ja det är ju en jävligt svårbedömd häst, även om man sett loppen den gjort. Sliter fortfarande med frågan om man ska chansspika den. För motståndet är ju inte märkligt här och finnen har läget och kör troligtvis offensivt. Och han tävlar jämnt. Frågan är helt enkelt hur han står sig. Jag kan omöjligen bedöma de finska hästarna han tävlat emot. Men jag har ju sett Josveis Tähen Toivimus han gick i mål bakom sist. Han var ju inte nära dem, men det var ju honom ursäktat. För de springer ju i kringlor runt det här gänget.

Får inte ihop hur han inte kunde vara köpvärd ändå om han bara kostar 150k? Den springer ju in en halv mille på en säsong i Finland och levererar alltid? Normalt sett får ju en fyraåring som springer in så jävla mycket pengar det kämpigt ett tag att bära pengarna mot de äldre hästarna. Men inte den här. Har 18: 6-5-4 och en fjärde/femte/sjätteplats i protokollet efter derbysegern 2017. På pappret låter det ju som en jättebra affär att ta över den där för en sån peng.

Gammal 2019-10-04, 20:36   #48

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Citat:
Ja det är ju en jävligt svårbedömd häst, även om man sett loppen den gjort. Sliter fortfarande med frågan om man ska chansspika den. För motståndet är ju inte märkligt här och finnen har läget och kör troligtvis offensivt. Och han tävlar jämnt. Frågan är helt enkelt hur han står sig. Jag kan omöjligen bedöma de finska hästarna han tävlat emot. Men jag har ju sett Josveis Tähen Toivimus han gick i mål bakom sist. Han var ju inte nära dem, men det var ju honom ursäktat. För de springer ju i kringlor runt det här gänget.

Får inte ihop hur han inte kunde vara köpvärd ändå om han bara kostar 150k? Den springer ju in en halv mille på en säsong i Finland och levererar alltid? Normalt sett får ju en fyraåring som springer in så jävla mycket pengar det kämpigt ett tag att bära pengarna mot de äldre hästarna. Men inte den här. Har 18: 6-5-4 och en fjärde/femte/sjätteplats i protokollet efter derbysegern 2017. På pappret låter det ju som en jättebra affär att ta över den där för en sån peng.
Som jag skrev är ute efter ett riktigt bra kallblod, som kan hävda sig i eliten. Som du skriver skulle den säkert bära sig och bli några kronor över. Men är inte det jag letar efter, utan vill hitta ett kallblod för dom stora loppen. Så min jakt på ett kallblod räknar jag inte i kronor eller ören, och vill inte hitta en häst som bara gnetar ihop till havren. Men om man vill hitta prisvärda och inte minst störst chans att hitta en häst som går ihop, så ska man titta på kallblod.

Efter det jag sett live och på nätet om hästens lopp, så är min personliga åsikt att han ej står sig mot dom bästa imorgon. Tror han placerar sig mellan 3-7. Men fel har jag haft förut många gånger och speciellt med kallblod.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 20:43   #49

Stekels avatar

Standard

Citat:
Som jag skrev är ute efter ett riktigt bra kallblod, som kan hävda sig i eliten. Som du skriver skulle den säkert bära sig och bli några kronor över. Men är inte det jag letar efter, utan vill hitta ett kallblod för dom stora loppen. Så min jakt på ett kallblod räknar jag inte i kronor eller ören, och vill inte hitta en häst som bara gnetar ihop till havren. Men om man vill hitta prisvärda och inte minst störst chans att hitta en häst som går ihop, så ska man titta på kallblod.

Efter det jag sett live och på nätet om hästens lopp, så är min personliga åsikt att han ej står sig mot dom bästa imorgon. Tror han placerar sig mellan 3-7. Men fel har jag haft förut många gånger och speciellt med kallblod.
Aha, då förstår jag helt och fullt att ni kom fram till att inte handla! Men vi får se om ni får rätt om det eller om Melkko är mer rätt ute i sina spekulationer. Jag har inte sett att hon brukar ta in luft på det viset om sina hästar speciellt ofta annars.

"Josveis som vann det senast loppet han var ute i, var med i Elitkampen. Jag tror däremot att Vixus kommer att bli bättre än honom framöver."

Frasse77 (+5)
Gammal 2019-10-04, 21:40   #50

Standard

Vad skådar mitt norra öga, Svärdan och Lalle vinner i samma v64-omgång, undrens tid är icke förbi och kul för dessa grabbar...
Gammal 2019-10-04, 21:42   #51

Standard

Gällande finnen, så säger mina finska kontakter att det är ett spjut som kommer att bli riktigt bra...
Gammal 2019-10-04, 21:49   #52

Standard

Lurigt som fasen i morgon tycker jag och har svängt en del i mina tankar:
1: Björn låter väldigt positiv och frågan är favoriten bara är bäst. Är nog inne på att spika den även om jag kommer att gräma mig oerhört om 7 vinner så den var spik tidigare i veckan.
2: Supersvårt lopp där jag troligen målar på. Tycker det låter positivt på Hunkydory och ser den som första streck. Sårbar favorit tycker jag.
3: Är likt Sjödén inne på Myr Faksen. Men hopplöst sätta in finska hästen och är det inte lite skumt att samme Sjödén inte nämner den alls i sin krönika. Han brukar ju annars vurma för att utländska hästar underspelas. Jag tror nästan ingenting på Art Kjarvald.
4: Ännu ett svårt lopp där jag tror mest på 4 med Jepson. Brukar dock gilla hästar som favoriten som kommit tillbaka bra efter skada. Salmela lät också rätt positiv på nr 6.
5: Var inne på favoriten tidigare i veckan men börjar vackla. Tror den får tufft att hålla emot om Antonio kommer tidigt. Jag tror samtidigt att Island Life är bästa hästen. Men Lennartsson vinner ju inte ihjäl sig.
6: Mkt snack om Carmine Am men jag är tveksam. Borde stå mellan Piraten och Ragazzo. På start tycker jag Little Red C känns hetast.
7: Rätt favorit men ingen spik för mig. Vill ha med Björns och 12 som är för lite spelad. Spikade Kövras senast men tror inte den räcker nu.
Gammal 2019-10-04, 21:58   #53

Stekels avatar

Standard

Inken (Digital Ink) är en riktig superstänkare imorrn i stayerloppet! Vinner inte ihjäl sig nuförtiden men kan leverera ganska vassa slutspurter när det klaffar med positioner och tempo. 1% nu, ska vara 3-4% chans iallafall.

Gammal 2019-10-04, 22:00   #54

Standard

Citat:
Inken (Digital Ink) är en riktig superstänkare imorrn i stayerloppet! Vinner inte ihjäl sig nuförtiden men kan leverera ganska vassa slutspurter när det klaffar med positioner och tempo. 1% nu, ska vara 3-4% chans iallafall.
Håller med dig, brukar vilja ta med den när den möter lite lindrigare motstånd.
Gammal 2019-10-04, 22:00   #55

Standard

Myr Faksen brukar ha svårt att räcka till när den möter minsta lilla hårt motstånd, har ju dessutom ett riktigt dåligt läge här...
Gammal 2019-10-04, 22:35   #56
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Tror jag spikar 8 Giant Shadov i avd 1. Kollade litet på 7 Gold Narva men för mkt galopper i fem senaste. Dessutom 15 lopp i år, vunnit fyra och tjänat - 52k! GS har 5/5, tjänat 245k.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 23:00   #57

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Myr Faksen brukar ha svårt att räcka till när den möter minsta lilla hårt motstånd, har ju dessutom ett riktigt dåligt läge här...
Han hoppas väl att BW Sture tar spets och rygg ledaren. Och speedar förbi via open stretch men åker ner i diket.
Gammal 2019-10-04, 23:09   #58

Standard

Det pratas om Pascha Tilly på sina håll (Spelvärde, Korsdragaren, Jens) men ska alltså Jari Kinnunen vinna från spår 12?! Vill ha med den men måste då banta i avd 4.

Har någon Berglunds tips?
Gammal 2019-10-04, 23:10   #59

Reg.datum: jul 2019
Sharp$: 440
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flyer Visa inlägg
1) 1,2,7,8 känns starkt. Bergh stallet tror på toppchans och finnen säger kan gå 10-tid !

2) Klarar sig nog på 5 häst här. Blir nog spik på Djupmyra. Den borde kunna 13,5 och då måste tillägg ner på hög 12-tid i spåren. Dessutom hög form på Wäjersten just nu.

3) 3,5 känns starkt. Spets och troligen bästa hästen. Finns ju stretchen för Art också ifall den blir anfallen.

4) Tror inte på Tobbes favorit just nu. 1,2,4,9 i min bok just nu. Men det är svårt och man lär väl ändra sig under veckans gång här.

5) Kommer köra en rå och spika Antonio Trot. Var jättebra sist, Nurmos skickar upp ända till Skellefteå och står perfekt inne, 5.000 från Guld va ?

6) 1,5,6,8,13,14 skall väl räcka. Doctorn står på missgynnande volten men 1% och själv där ?

7) Bergh tar nog hem det här med ettan när både han och Lennartsson är i tokform.
Men har nog råd med lite här så kanske, 1,5,6,8,9. Orlando är väl draget. Hade ju slagit andrahandaren Kövras sist med fritt.
Hmm har hört avslagen på Vixus och då är frågan, Spik Art och lägga på en i andra loppet. Men ofta så är första tanken rätt och man ändrar och missar:-) Och Art står i 2 ggr pengarna. Någon har laddat här
Måste spela ikväll då jag har lite o göra imorgon så torsdagssystemet får gå oförändrat. Djupmyra och Antonio...go go go.

Lycka till alla.

Senast redigerad av Flyer den 2019-10-04 klockan 23:12.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 23:28   #60

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flyer Visa inlägg
Hmm har hört avslagen på Vixus och då är frågan, Spik Art och lägga på en i andra loppet. Men ofta så är första tanken rätt och man ändrar och missar:-) Och Art står i 2 ggr pengarna. Någon har laddat här
Måste spela ikväll då jag har lite o göra imorgon så torsdagssystemet får gå oförändrat. Djupmyra och Antonio...go go go.

Lycka till alla.
Är väl inget avslag på Vixus, däremot så är den ju svårbedömd här....
Gammal 2019-10-04, 23:51   #61

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Att Orlando hade slagit Kövras säger väl en del. Ingen av dom är väl direkt v75 material (Kövras har varit men måste jobba sig tillbaka först)... mer v86 material i mina ögon. Och nu har O Triss trisst läge och inte möjlighet till en smygare som sist. Här lär det bli körning mellan 1 5 och 7 och så vinner 9 W Silvio som är nästagångaren i mina böcker.

Så värd en v75 vinst och sin första för året.
10 Procent på en spik kan inte bli bättre.

Såg ni loppet sist. Har ju både styrka och speed.
Nu går han ner från 3160 till 2140.. lite Saston varning som på Jägersro för ett antal år sen. Fast utan speeden.

Varenne sonen vinner

Detta lopp borde enbart stå mellan 1,5,9 om inte mitt skryt går hem.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-05 klockan 00:46.
Gammal 2019-10-05, 00:18   #62

HuBBaBuBBas avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2019-10-05, 00:15
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Start: 16:20
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 8, 10 (1, 7)
2: 5, 7 (2, 15)
3: 1, 8 (3, 5)
4: 12 Redhot Tap Dancer (9, 10)
5: 4, 10 (2, 1)
6: 1, 13 (6, 14)
7: 5, 9 (1, 7)

3x2x2x1x2x2x2 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: PBV CKJ PHC

Kör en liten första känsla innan all påverkan. Fegar och dubblar min spik i sista med troliga spets hästen om han nu får bestämma i 20 tempo.
777 (+4)
Gammal 2019-10-05, 00:59   #63
777

Standard

Citat:
V75
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

Kör en liten första känsla innan all påverkan. Fegar och dubblar min spik i sista med troliga spets hästen om han nu får bestämma i 20 tempo.

Lycka till!

Ganska säker på att du grejar de första tre i alla fall!
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2019-10-05, 07:24   #64

Standard

Antonio Trot har tagit det lugnt i veckan eftersom det är start vecka vecka. Han gick två backjobb i torsdags och formen verkar vara intakt. Läget är som det är, men R Skoglund kommer att vara offensiv i sin styrning, vilket jag välkomnar, och jag tror/hoppas att han med sin form och hårdhet vinner loppet. Jag vet också att det är uppåt på Nurmos i avd 6, men det går ju att läsa sig till.
SakanAA (+10), mackpeter (+10), mikaels (+5)
Gammal 2019-10-05, 07:53   #65
Banned

Standard

Två

Citat:
V75
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

Då är vi två som spikar Redhot Top Dancer. Hästen har 80% plats och toppkusk. Kan inte hitta någon bättre häst i det här fältet. Bakspåret
oroar förstås och måste väl ha hjälp på vägen men det kan man också
spela på... Har bara haft 1 galopp på 16 starter och då blev den 4:a. Ett fynd
till 7%. Lycka till!
Gammal 2019-10-05, 08:23   #66
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Tror jag spikar 8 Giant Shadov i avd 1. Kollade litet på 7 Gold Narva men för mkt galopper i fem senaste. Dessutom 15 lopp i år, vunnit fyra och tjänat - 52k! GS har 5/5, tjänat 245k.
Jag ska ha en spik i bolagssystemet och det blev till slut Giant Shadow. Man ska inte alltid lita på Björnkollen men jag tyckte att Björn lät så övertygad
Gammal 2019-10-05, 08:32   #67
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Antonio Trot har tagit det lugnt i veckan eftersom det är start vecka vecka. Han gick två backjobb i torsdags och formen verkar vara intakt. Läget är som det är, men R Skoglund kommer att vara offensiv i sin styrning, vilket jag välkomnar, och jag tror/hoppas att han med sin form och hårdhet vinner loppet. Jag vet också att det är uppåt på Nurmos i avd 6, men det går ju att läsa sig till.
Ja, Rickard Skoglund intervjuades i gårkväll i samband med Östersunds V64 och han tyckte att han hade två A hästar, Antonio och Piraten. Han blev imponerad av Antonio och tyckte att det var en kanon tid 11,8. Jag tror inte att Weekend Fun har samma fina form som tidigare i år,
Gammal 2019-10-05, 08:45   #68

Standard

Citat:
Ja, Rickard Skoglund intervjuades i gårkväll i samband med Östersunds V64 och han tyckte att han hade två A hästar, Antonio och Piraten. Han blev imponerad av Antonio och tyckte att det var en kanon tid 11,8. Jag tror inte att Weekend Fun har samma fina form som tidigare i år,
Ahh ok! Satt o pluggade hela dagen o en bit in på kvällen så missade att kika på v6 utan valde Tv:n som avkoppling.
Gammal 2019-10-05, 08:48   #69

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Då är vi två som spikar Redhot Top Dancer. Hästen har 80% plats och toppkusk. Kan inte hitta någon bättre häst i det här fältet. Bakspåret
oroar förstås och måste väl ha hjälp på vägen men det kan man också
spela på... Har bara haft 1 galopp på 16 starter och då blev den 4:a. Ett fynd
till 7%. Lycka till!
Får hoppas på lite omstarter och körning. Men jag jag kommer ihåg R N Skoglund från spår 12 i volt med Digital Performar så det är inte omöjligt.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-05 klockan 09:00.
Gammal 2019-10-05, 08:51   #70
Banned

Standard

Bakhästar

Finns vissa kusar som verkligen går bakifrån, spontant kommer jag på
Elieanne. Men Redhot T D är väl ett frågetecken om man ska vara ärlig.
Gammal 2019-10-05, 08:54   #71

Standard

Intressant. Jag har i nuläget inte med den på sex streck, mkt baserat på att Djuse lät väldigt negativ i intervjun på ATG.

Citat:
V75
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

Gammal 2019-10-05, 08:58   #72

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Intressant. Jag har i nuläget inte med den på sex streck, mkt baserat på att Djuse lät väldigt negativ i intervjun på ATG.
Ja det är ju en chansspik för det krävs en del streck. Mest nojig för 1an med duktiga Sandra i sulkyn.
Gammal 2019-10-05, 10:29   #73

Standard

Citat:
Jo, är nog ganska givet med WF i spets och nog enbart Antonio som kan tänka sig göra jobbet, blir till att vara ca 20 meter bättre än WF, kan ju gå...går ju kanske inte att mörda WF heller, då det kan bjuda in 1,2 o ev.11(Island Life har ju dock en lång vila bakom sig och ska tydligen få gå i ryggar, så blir nog ingen sändning där, utan AT lär vara den enda som sätter fart på det här)...
Gammal 2019-10-05, 10:32   #74

Standard

Sällan har jag svängt så mkt under veckan som denna gång. Började veckan med spikar på Gold Narva och Weekend Fun, på VM-lappen nu kom de inte ens med
1: 8 Giant Shadow
2: 2,5,7,10,11,15
3: 5,9
4: 1,3,5,6,8,9,11,12
5: 10 Antonio Trot
6: 14 Ragazzo Da Sopra
7: 1,9

Kvar är det större systemet där det är min tur denna gång.
Gammal 2019-10-05, 10:57   #75

Standard

Minns den gamla goda tiden när Hans G och Professorn var tipsoraklerna i TV, Hans G brukade baxna om professorn hade med en 12%-are, -Korsdrag i kuponghögen!...
HuBBaBuBBa (+5), SO (+5)
Gammal 2019-10-05, 11:09   #76
Banned

Standard

Professorn

Ja, det var han och "10-tidningars tips". Typ...
Gammal 2019-10-05, 11:12   #77

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Ja, det var han och "10-tidningars tips". Typ...
Jo, han tippade enbart favoriter, men privat spelade han på ett helt annat sätt...
Gammal 2019-10-05, 11:15   #78

Sharp$: 4291
Standard

Citat:
Jag ska ha en spik i bolagssystemet och det blev till slut Giant Shadow. Man ska inte alltid lita på Björnkollen men jag tyckte att Björn lät så övertygad
Inför Hd 4/7 så var GS my tveksam i värmningen o BG orolig för han var nervös då det var första resan men funkade bättre i loppet. Efter det så har han funkat klanderfritt men nu första långresa, övernattning ny kusk o dåligt spår men kanske bara överlägsen men jag säger pass som 56%.
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 11:22   #79

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Inför Hd 4/7 så var GS my tveksam i värmningen o BG orolig för han var nervös då det var första resan men funkade bättre i loppet. Efter det så har han funkat klanderfritt men nu första långresa, övernattning ny kusk o dåligt spår men kanske bara överlägsen men jag säger pass som 56%.
Finns ju en finne invändigt om GS i form av GN, som ju troligen springer en låg 11-tid och den lär ju inte bjuda BG:s på något, kan bli ett rivigt lopp det där...
Gammal 2019-10-05, 11:23   #80
Banned

Standard

Tipsters

Citat:
Jo, han tippade enbart favoriter, men privat spelade han på ett helt annat sätt...

Ja, säkert, - han vill väl också bli miljonär. Rent allmänt trist att följa
experttips (med vissa undantag) - det blir följa John för det mesta. Livs-
farligt att läsa de tidiga tipsen som gör att man kanske missar det roliga
man kan hitta själv. Ser att 12:an i första, som jag har på två, är struken.
Gammal 2019-10-05, 11:27   #81

Sharp$: 4291
Standard

Citat:
Finns ju en finne invändigt om GS i form av GN, som ju troligen springer en låg 11-tid och den lär ju inte bjuda BG:s på något, kan bli ett rivigt lopp det där...
Nu blev det mer gynnsamt för favoriten när 2 st på bakspår strukna
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 11:30   #82
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5226
Standard

Citat:
Får hoppas på lite omstarter och körning. Men jag jag kommer ihåg R N Skoglund från spår 12 i volt med Digital Performar så det är inte omöjligt.
Jo. Det är det.

Han är bedrövlig på att köra bakifrån - om de inte kör loppet i halsen på honom.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 11:31   #83

Standard

7.Gold Narva – Jonny Länsimäki (Aho Ja)
- Han gick mycket starkt i tredjespår sista 800 meterna när jag körde honom senast. När jag körde honom vid segern för tre starter sedan var han också mycket duktig och det är en snabb häst som kan gå en 1.10-tid över kort distans. Han är mycket startsnabb och ledning eller dödens är den bästa postionen. När jag körde honom för fyra starter sedan galopperade, men jag vet inte varför. Däremot tror jag han kommer trava i Skellefteå. Vad jag vet blir det inga ändringar mot senast och det finns inget som jag skulle vilja ändra på heller, säger Jonny Länsimäki.
30 september kl. 14:06
7.Gold Narva – Jonny Länsimäki (Aho Ja)
Vagn: AM jänkarvagn
Huvudlag: Norskt
- När han laddas iväg från början och sedan tas upp kan han galoppera, vilket var det som hände i Solänget näst senast. Varje gång en ny kusk har kört honom har han galopperat, därför är det bra att det är en kusk som känner hästen nu och jag är inte orolig för att det ska bli galopp. Insatsen senast var jag riktigt nöjd med. Efter Solänget starten hade jag bara kört lättare träning med honom eftersom jag troligtvis hade startpoäng för att komma med i det här loppet. Därför laddade vi inte fullt ut med honom inför senaste starten utan han skulle ha det loppet som en genomkörare inför det här. Det har gått två veckor inför starten imorgon och det är helt optimalt och min förhoppning är att han ska ha formen på topp. Han hade en hovspricka tidigare i år och därför har jag inte velat rycka skorna på honom utan han har tävlat med skor hela året. Förut har han gått barfota ibland. Om banan och väder tillåter kan det blir barfota runt om på lördag, men samtidigt har han gått bra med skor, så det kanske är lika bra att fortsätta med skor. Tidigare var han snabbare och till och med travsäkrare barfota. I övrigt blir det norskt huvudlag och jänkarvagn som vanligt. Allt har varit bra med honom efter senaste loppet, men startspåret blev dåligt här. Han är kvick ut, men om han ska laddas eller inte får kusken bestämma och hur det ser ut när starten går. Det är väl min häst och nummer ett, två och åtta som sticker ut lite i loppet och det är nog små marginaler och positioner som avgör vem som är först i mål. Bland de tre första tycker min häst ska kunna vara i alla fall även om det är några tuffa hästar emot. Vi reser på lördagmorgon. Vi har bara tio mil till Vasa och därifrån tar vi färjan, så det är ganska kort resa för oss, säger Jani Ahopelto.
Hehe, tydligen är det en 10-tid som den ska kunna, blir ännu intressntare då...
Gammal 2019-10-05, 11:32   #84

Shooters avatar

Sharp$: 37782
Standard

Måste lämna in tidigt idag. Kör reducerat med två spikar. Ellis Pride är den ena. Jag hoppas på omstart, lite körning där framme och ett par galopper. Den andra är Carmine AM som felfri bör kunna köras till spets och dirigera loppet. Lycka till!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 11:37   #85

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet

1) 1,2,3,7,8 r10-12 (jag spikar inte en storfavorit från spår 8 på sprint. Björn får spika bäst han vill. Transport från Lökene till Skellefteå kan sätta sina spår. Schaaas. Tromb i kuponghögen)

2) 2,5,6,7,9,10,11,15 r13-14 (svårlöst lopp. 2 är en favorit i fara. Klassblandning bland dessa ston)

3) 1,3,5,8,9,12 r11-7 (kan inget om kallblod och följer blint mina rådgivare. SO har inte lämnat någon spik än)

4) 9 r4-10 (9 har överlägsen kapacitet och blir en klassklättrare. Bra spik till 30 % eftersom "alla" garderar detta lopp)

5) 4,10 r11-1 (4 tar ledningen med 10 i dödens. Inte roligt att manglas av urstarke Antonio. Låser på 4 och 10 och håller tummarna för jAnmans delägde. 11 återkommer efter vila och uppfräschning)

6) 6,13,14 r9-12 (här borde det räcka med 6 och 14, som är huvudet högre än konkurrenterna. Men Rikard låter så uppåt på 13 och hans årstid närmar sig)

7) 1,5 r12-9 (kan bli SoS för 1. Men innerspåret är dåligt på Skellefteå och storfavoriten kan bli överrumplad. Extraspåret "är som en skogsstig" och svårt att hinna fram på det korta upploppet. Stallkamraten 5 vinner då - streckad till 1/4 av storfavoritens 60 %. Bergh-stallet jublar - och jag med)

Kostar 1440:-. Tro På Dig Själv!
jAnman (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 11:39   #86

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

En favorit de senaste två åren har infriat från spår 8 över 1640/1609 på V75. Det var Double Exposure som vann då. Bland förlorarna hittar vi bl.a. Cyber Lane, Day or Night In & Spartak Face..
mackpeter (+3), SakanAA (+3)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 12:04   #87
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
jodå, men jag har inte lämnat in än. Hade 7 och 8 från början. Men Björn säger att han trots alla segrar har blivit bättre och bättre och är riktigt allround. Tycker att det är mera negativt om finnen, kan till och med galoppera. Är det inte så i Skellefteå att det är bra kurvor att köra i. Men än vilken spik man använder finns det alltid något negativt. OBS Det är fjärde gången vi spelar nu så 7 rätt står på tur !!!!!!!!!!!!!! God Tur/SO
Gammal 2019-10-05, 12:10   #88

Standard

Citat:
jodå, men jag har inte lämnat in än. Hade 7 och 8 från början. Men Björn säger att han trots alla segrar har blivit bättre och bättre och är riktigt allround. Tycker att det är mera negativt om finnen, kan till och med galoppera. Är det inte så i Skellefteå att det är bra kurvor att köra i. Men än vilken spik man använder finns det alltid något negativt. OBS Det är fjärde gången vi spelar nu så 7 rätt står på tur !!!!!!!!!!!!!! God Tur/SO
Slumpen har inget minne.....
Gammal 2019-10-05, 12:25   #89
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1254
Standard

Mycket skrik på Carmine AM som även är spelvärdes bästa spik i omgången. Antar att spelvärdet på denna är negativt när startskottet går 16.20...
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 12:50   #90

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Mycket skrik på Carmine AM som även är spelvärdes bästa spik i omgången. Antar att spelvärdet på denna är negativt när startskottet går 16.20...
Det tror jag inte då informationen om hästen har varit ute hela veckan.
Gammal 2019-10-05, 12:55   #91
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Bolagssystemet

1) 1,2,3,7,8 r10-12 (jag spikar inte en storfavorit från spår 8 på sprint. Björn får spika bäst han vill. Transport från Lökene till Skellefteå kan sätta sina spår. Schaaas. Tromb i kuponghögen)

2) 2,5,6,7,9,10,11,15 r13-14 (svårlöst lopp. 2 är en favorit i fara. Klassblandning bland dessa ston)

3) 1,3,5,8,9,12 r11-7 (kan inget om kallblod och följer blint mina rådgivare. SO har inte lämnat någon spik än)

4) 9 r4-10 (9 har överlägsen kapacitet och blir en klassklättrare. Bra spik till 30 % eftersom "alla" garderar detta lopp)

5) 4,10 r11-1 (4 tar ledningen med 10 i dödens. Inte roligt att manglas av urstarke Antonio. Låser på 4 och 10 och håller tummarna för jAnmans delägde. 11 återkommer efter vila och uppfräschning)

6) 6,13,14 r9-12 (här borde det räcka med 6 och 14, som är huvudet högre än konkurrenterna. Men Rikard låter så uppåt på 13 och hans årstid närmar sig)

7) 1,5 r12-9 (kan bli SoS för 1. Men innerspåret är dåligt på Skellefteå och storfavoriten kan bli överrumplad. Extraspåret "är som en skogsstig" och svårt att hinna fram på det korta upploppet. Stallkamraten 5 vinner då - streckad till 1/4 av storfavoritens 60 %. Bergh-stallet jublar - och jag med)

Kostar 1440:-. Tro På Dig Själv!
Det blir matematiskt i bolagsspelet mitt, 3 Art Kjarvald och 8 Pavefaks får göra upp om det. Djuse spikar sig själv och han var riktigt överraskad vad hästen var bra senast ( toppspurt ) Tror inte att han ska gå i ledningen. Kan rulla över i galopp om han satsar för hårt bakom bilen. Saknar 13 AVA i ditt system, kolla i arkivet förra loppet TVÅA på bra sätt då. Lycka till/SO
mackpeter (+10)

Senast redigerad av SO den 2019-10-05 klockan 13:37.
Gammal 2019-10-05, 13:13   #92
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Enligt Ove A Lindqvist är open stretch på Skellefteå mer som en skogsstig.
Har nån nåt enda exempel där någon vunnit på V75 i Skellefteå från sniken?
Gammal 2019-10-05, 13:19   #93

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

V75
Inlämnat: 2019-10-05, 13:19
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 7, 8, 10 (1, 5)
2: 7 Jazza Håleryd (2, 15)
3: 3, 8, 12 (5, 1)
4: 1, 2, 6, 12 (9, 4)
5: 10 Antonio Trot (4, 1)
6: 1, 5, 6, 10, 13, 14 (12, 9)

4x1x3x4x1x6x2 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: RFS LHC NHN
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 13:21   #94

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17767
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Har nån nåt enda exempel där någon vunnit på V75 i Skellefteå från sniken?
Avd 3 2016 8 Oktober!

Hittade även avd 7 3 Oktober 2015!

Senast redigerad av viking90 den 2019-10-05 klockan 13:24.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 13:23   #95

Standard

Ingen som har Berglunds tankar?
Gammal 2019-10-05, 13:26   #96

Standard

Lägger en dubbel på Igor Sånna lopp1(4,25) och Katedrahl Zon lopp3(2,00) på Unibet, 8,50 känns taget...IS bfro lyser rött nu på atg, svs har 4,35 som vinnare för den eventuellt intresserade...
Gammal 2019-10-05, 13:28   #97

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Tangen Haap har slagit mycket bra hästar. Bla Odd Herakles från just bricka 12 på kort.
Tror det senaste loppet bara va en matchning till detta. Han styrde på tidigt för att kolla om hästen svarade bra och det gjorde den ju. Fel distans sist och preparé.
Farlig om han har smygvässats.
Gammal 2019-10-05, 13:38   #98

Standard

Citat:
Tangen Haap har slagit mycket bra hästar. Bla Odd Herakles från just bricka 12 på kort.
Tror det senaste loppet bara va en matchning till detta. Han styrde på tidigt för att kolla om hästen svarade bra och det gjorde den ju. Fel distans sist och preparé.
Kommer nog att sitta punschigt på det, med en hoper av skapliga djur som har tagit positioner i första o andraspår...men under har hänt förr...
Gammal 2019-10-05, 13:41   #99

KalleKluts avatar

Standard

VM raden

V75
Inlämnat: 2019-10-05, 13:40
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Giant Shadow (2, 7)
2: 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 15 (2, 6)
3: 5, 9 (8, 3)
4: 1, 2, 3, 8, 9, 12 (11, 6)
5: 4 Weekend Fun (10, 2)
6: 13 On Track Piraten (1, 6)
7: 1, 5 (9, 12)

1x8x2x6x1x1x2 = 192 rader.
192 x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: Minst 7r
Gammal 2019-10-05, 13:42   #100

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jag gillar ju att spika eller gå kort i kallblodslopp, men det här tycker jag är ganska öppet och kör med 6 streck.
Gammal 2019-10-05, 13:53   #101

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag gillar ju att spika eller gå kort i kallblodslopp, men det här tycker jag är ganska öppet och kör med 6 streck.
Jo det stämmer ju. Vet inte form på 12 samt dåligt spår. 5 är tydligen som en traktor ut. Undrar om inte Uffe spetsar och testar där. Med 9 i rygg och 8 i dödens som löser av 3an. 5 får jobba järnet med 12 i rygg dragandes in på upploppet men Uffe rinner undan 9 blir tvåa och 8 galopper i sista sväng.

Trio
1
9
3,5,12 (8) om den inte hoppar.
50kr

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-05 klockan 13:54.
Gammal 2019-10-05, 13:59   #102
777

Standard

Nu har jag kollat Rondens och Guidens rankingar och - Vad tjänar allt jobb till när jag i alla fall kommer fram till ungefär samma rader som nämnda?

Men raden börjar ta form. I avd 1:
8 Giant Shadow.
Tänkte spika men har fått en känsla av att Thomas Pettersson kanske vinner något lopp snart? (Är jag Saidas efterträdare?? Hade bestämd "känsla" för From the Mine ett bra tag??)
2 Viggo Frontline.

Avd 2:
Vad kom jag fram till här då?Blir många tror jag. Hoppas på skrällar här.
5 Lady Zappa.
11 Hunkydory Degato
13 Ava
15 Walkie Talkie
Ev
12 Clear Eyes (pga namnet)

Avd 3 Kallbloden.
Tills vidare spik på
6 Vixus. Tror på honom.

Avd 4:
Här har vi nu Thomas Pettersson igen. Med
2 Gossip's Lord. Gossip är hans mormor. Hästens, inte kuskens.Duktigt sto som tjänade 1,7 milj. Lorden har bästa tiden här: 14,4 volt medel.
Kommer nte på några andra f n.

Avd 5: Fattar inte att 10 Antonio Trot kan springa på 11,8 (hans rekord) och bara bli fyra? Nu ser jag, vinnare Milliondollarrhyme....
Kommer inte vidare just nu. Tittar på

Avd 6:
6 Carmine Am.
Med flera.

Avd 7?
Gammal 2019-10-05, 14:10   #103

Sharp$: 2648
Standard

Citat:
tror också han blir farlig, avslutar med en bra spurt
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 14:13   #104
Banned

Standard

Spelarkåren har gjort Daniel Wäjersten till favorit i avdelning 2. Med 2 Majet of Djupmyra?!?!

Har ni rökt på, allihopa?!

För det första: Daniel Wäjersten? Voltstart?

För det andra (och tredje, och fjärde...): Ett sto som har 4 galopper i sina 6 senaste starter?! Som före vinsten näst senast hade 35 (!) raka starter utan vinst?! En märr som före näst senast har två vinster. Totalt! I hela sin karriär!

En favorit som blir upphunnen av tilläggshästarna redan i första kurvan. En favorit som blir uppkäkad av tilläggshästarna när de lägger press 800 kvar.

Nej, nej, nej.....

Här är det bara att spika 5 Lady Zappa. Fy fan vilken härlig spik. 12% och över 5 ggr degen.

Och bra betalt blir det på tvillingen också. Helst ser jag att Djuse sätter dit 9 Loving You Deeply. Men det funkar med 7 Jazza Håleryd och 11 Hunkydoro Degato också. Över 30ggr oavsett kombination.

Ibland är det lätt med trav!
777 (+5)
Gammal 2019-10-05, 14:19   #105
Banned

Standard

Citat:

Tänkte spika men har fått en känsla av att Thomas Pettersson kanske vinner något lopp snart?

Avd 4:
Här har vi nu Thomas Pettersson igen. Med
2 Gossip's Lord.
Thomas Pettersson? Vinna V75?!?!

Lycka till med spelandet...!
Gammal 2019-10-05, 14:20   #106

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Om jag spelat idag hade jag valt V5 före V75 idag.

V5:1) 8 Pave Fax hade spikats , bfro och jänkarbike idag!

V5:2) 9 Ellis Pride rankas först men med 4 Staro Mary Lou och 1 Gaius F känns loppet heltäckt. Minus att 10 Anthem går med skor

V5:3) 1 Eder Bob är draget i loppet. Loppet känns skiktat och med 5 streck är det nästan ”heltäckt” 10,11,4,2 är de övriga strecken

V5:4) 6 Carmine Am rankas först av nästan samtliga betaltjänster. Kan dock göra bort sig med galopp och det här är en favorit som känns fällbar. 7 streck 1,6,8,9,12,13,14

V5:5) Vid första anblicken såg 1 Macelleria ut som en spik, men tar inte Kövras so far ledningen? Sugen på att gardera loppet brett istället då det rensar bra bakom favoriten.

Spelförslag V5

Avd1) 8 Pave Faks (3,12)
Avd2) 1,4,8 (2,10)
Avd3) 1,2,4,10,11 (8,9)
Avd4) 1,6,8,9,12,13,14 (5,10)
Avd5) 1,3,4,5,6,7,8,9,12 (10,2)

1x3x5x7x9= 945 rader/kr

Den storleken på V5 är lite saftig att spela ensam , så jag hade nog startat upp ett andelsspel i 50 andelar a’ 19kr st och tagit 15-20 andelar själv och sålt resten.

lycka till alla som spelar idag

Senast redigerad av Basse den 2019-10-05 klockan 14:21.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 14:29   #107
777

Standard

Citat:

Vet att det låter konstigt och är osannolikt, men det är bara så - konstiga chansningar - som det blir pengar. Titta på Kapten Knas t ex!!!
Gammal 2019-10-05, 14:32   #108
Banned

Standard

Citat:
Vet att det låter konstigt och är osannolikt, men det är bara så - konstiga chansningar - som det blir pengar. Titta på Kapten Knas t ex!!!
Stor skillnad.

Kaptenen hade ju en kusk!
Gammal 2019-10-05, 14:36   #109

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Om jag spelat idag hade jag valt V5 före V75 idag.

V5:1) 8 Pave Fax hade spikats , bfro och jänkarbike idag!

V5:2) 9 Ellis Pride rankas först men med 4 Staro Mary Lou och 1 Gaius F känns loppet heltäckt. Minus att 10 Anthem går med skor

V5:3) 1 Eder Bob är draget i loppet. Loppet känns skiktat och med 5 streck är det nästan ”heltäckt” 10,11,4,2 är de övriga strecken

V5:4) 6 Carmine Am rankas först av nästan samtliga betaltjänster. Kan dock göra bort sig med galopp och det här är en favorit som känns fällbar. 7 streck 1,6,8,9,12,13,14

V5:5) Vid första anblicken såg 1 Macelleria ut som en spik, men tar inte Kövras so far ledningen? Sugen på att gardera loppet brett istället då det rensar bra bakom favoriten.

Spelförslag V5

Avd1) 8 Pave Faks (3,12)
Avd2) 1,4,8 (2,10)
Avd3) 1,2,4,10,11 (8,9)
Avd4) 1,6,8,9,12,13,14 (5,10)
Avd5) 1,3,4,5,6,7,8,9,12 (10,2)

1x3x5x7x9= 945 rader/kr

Den storleken på V5 är lite saftig att spela ensam , så jag hade nog startat upp ett andelsspel i 50 andelar a’ 19kr st och tagit 15-20 andelar själv och sålt resten.

lycka till alla som spelar idag
Be till travgudarna att han inte hoppar när han måste avancera framåt. Men från dödens kan han mycket väl vinna.
Gammal 2019-10-05, 14:59   #110

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Fyllot/dyslektikern (välj själv) på ATG Live förnekar sig inte.
Det går inte EN dag utan att det är fel på hästens eller loppets nummer.
Idag placerarar hen under Björkroths (Nurmos) kommentarer Antonio Trot i V76-6 och Carmine Am i V75-7.
Hur svårt är det på en skala?
777 (+3)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 15:03   #111

Standard

Kuriositet: V75-4, häst nr 3. Zaplac betyder på polska "betala!" (i uppmaningsform)
Gammal 2019-10-05, 15:07   #112
Banned

Standard

Raket

Global Well Off struken och min raket reducerades till en enda komb; Lome Diamant mot Lexington Tooma. Går väl inte. Blygsam insats. Men bra odds.
Gammal 2019-10-05, 15:08   #113

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3910
Standard

3,50 på Igor Sånna på Svenska spel jag gillar inte totospel men det var en riktig bjudning köpte in mig på ett andelsspel här med den spik så slapp man plugga in V4-loppen
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 15:09   #114
Banned

Standard

Så här blir det idag:

1,2,3,4,5,6,7,8,10
5 LADY ZAPPA
3,12
1,2,3,4,6,8,9,10,12
2,4
6,12,13,14
1,3,5,9

Plus en tvilling i avd 2:

5,7,9,11 250kr runt om.

Lycka till!
Gammal 2019-10-05, 15:14   #115
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Kuriositet: V75-4, häst nr 3. Zaplac betyder på polska "betala!" (i uppmaningsform)
Du menar imperativ, första konjugationen?
Gammal 2019-10-05, 15:25   #116
777

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Fyllot/dyslektikern (välj själv) på ATG Live förnekar sig inte.
Det går inte EN dag utan att det är fel på hästens eller loppets nummer.
Idag placerarar hen under Björkroths (Nurmos) kommentarer Antonio Trot i V76-6 och Carmine Am i V75-7.
Hur svårt är det på en skala?

Hahaha!
Gammal 2019-10-05, 15:26   #117

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
3,50 på Igor Sånna på Svenska spel jag gillar inte totospel men det var en riktig bjudning köpte in mig på ett andelsspel här med den spik så slapp man plugga in V4-loppen
Lägger en dubbel på Igor Sånna lopp1(4,25) och Katedrahl Zon lopp3(2,00) på Unibet, 8,50 känns taget...IS bfro lyser rött nu på atg, svs har 4,35 som vinnare för den eventuellt intresserade...
Lite spännande med dunderfavoriten nu...
Gammal 2019-10-05, 15:31   #118

Standard

Garderar med sjuan till 7ggr på Unibet, efter strykningen därframme...
Gammal 2019-10-05, 15:33   #119

Standard

Citat:
Du menar imperativ, första konjugationen?
Exaktemente!
Gammal 2019-10-05, 15:39   #120

Standard

Hehe, nu kan man inte klaga på dålig tur, var i sista stund som jag garderade med vinnaren
Gammal 2019-10-05, 15:52   #121
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8931
Standard

Veckans försök på Västertorps:

V75
Inlämnat: 2019-10-05, 15:50
Västertorps Spel & Tobak, Skäggets Kioskvältars andelsspel
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Kostnad: 890,40 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Giant Shadow (1, 10)
2: 2, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 14, 15 (12, 4)
3: 1, 3, 5, 8, 9, 12 (11, 4)
4: 2 Gossip's Lord (4, 9)
5: 1, 2, 4, 10 (6, 11)
6: 1, 6, 8, 9, 12, 13, 14 (7, 10)
7: 8 Orlando Triss (3, 9)

1x10x6x1x4x7x1 = 1680 rader.
1680 x 1 x 0,50 kr = 840,00 kr. Avgift 50,40 kr.
Totalt: 890,40 kr.

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 15:55   #122

HuBBaBuBBas avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2019-10-05, 15:52
Hubbabubbas andelsspel
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Giant Shadow (1, 7)
2: 5, 7, 11 (2, 15)
3: 1, 3, 5, 8, 9, 12 (11, 7)
4: 1, 9 (4, 10)
6: 1, 6, 10, 13, 14 (12, 9)
7: 1, 3, 5, 9, 12 (7, 6)

1x3x6x2x1x5x5 = 900 rader.
900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr.
Totalt: 450,00 kr.
Min kostnad: 450,00 kr x 1/8 = 56,25 kr
Rättningskod: WKV KHL RMR
Gammal 2019-10-05, 16:06   #123

Standard

V75
Inlämnat: 2019-10-05, 16:04
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 7, 8 (2, 10)
2: 2, 7, 10, 11 (15, 5)
3: 3, 5, 8 (1, 9)
4: 9 Ellis Pride (4, 10)
6: 6, 14 (13, 1)
7: 1, 5 (9, 12)

4x4x3x1x1x2x2 = 192 rader.
192 x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: RMZ CHJ XMX
Gammal 2019-10-05, 16:08   #124

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2112
Standard

Veckans VM

Reverse TV-system med 4 chansspikar.
V75
Inlämnat: 2019-10-05, 16:05
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Vincent Horse (8, 10) Lät uppåt från stallet, spetsar?
2: 5 Lady Zappa (15, 7) Bra läge på tillägg
3: 12 Tangen Haap (8, 3) Uselt läge, hoppas på körning och ett ton med tur
4: 9 Ellis Pride (1, 2) Bara bäst?
5: 1, 2, 4, 7, 10, 11 (8, 9)
6: 1, 6, 13, 14 (5, 12)
7: 1, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 12 (1, 6)

1x1x1x1x6x4x8 = 192 rader.
192 x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 16:18   #125

Nicklass avatar

Sharp$: 1497
Standard

Avd
1: 1, 7, 8
2: 2 Majet af Djupmyra
3: 1, 3, 8, 9
4: 1, 2, 4, 10
5: 4, 10
6: 13, 14
7: 1 Macelleria

Totalt: 96,00 kr.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 16:19   #126

Stekels avatar

Standard

Känns bra att man inte var inne på spelvärdespiken Carmine Am idag. Däremot är det väl troligt att deras andra spik Giant Shadow bara vinner första med 2 strukna och allt.

Lycka till alla!

Gammal 2019-10-05, 16:20   #127

Standard

Citat:
Det blir matematiskt i bolagsspelet mitt, 3 Art Kjarvald och 8 Pavefaks får göra upp om det. Djuse spikar sig själv och han var riktigt överraskad vad hästen var bra senast ( toppspurt ) Tror inte att han ska gå i ledningen. Kan rulla över i galopp om han satsar för hårt bakom bilen. Saknar 13 AVA i ditt system, kolla i arkivet förra loppet TVÅA på bra sätt då. Lycka till/SO
Jag streckade dina förslag i kallbloden 3 och 8 på VM-systemet. Behövde ett streck till, där jag hade lås på två och då blev det finske 5 - trots diverse avslag här inne.

I andra tog jag inte med 13 AVA. Här tror jag stenhårt, att Jepson vinner med 7 till 10 %. Mitt drag idag.

För att jag skall kunna vinna dagens VM-kval måste jAnmans delägde 10 Antonio Trot äntligen få vinna.
Gammal 2019-10-05, 16:20   #128

2018

Standard

Enda sättet Gigant Shadow vinner på är om han blir välvilligt framvinkad till ledningen efter 200 meter.
Gammal 2019-10-05, 16:20   #129

Standard

V75
Inlämnat: 2019-10-05, 16:16
Axevalla Travbana, Jimmys Rekat o Klarts andelsspel
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Kostnad: 1 188,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 14, 15 (2, 8)
3: 5, 8, 9 (3, 1)
5: 1, 2, 4, 10 (11, 6)
6: 1, 6, 13 (14, 12)
7: 1, 3, 5, 7, 9, 12 (6, 8)

1x10x3x1x4x3x6 = 2160 rader.
2160 x 1 x 0,50 kr = 1 080,00 kr. Avgift 108,00 kr.
Totalt: 1 188,00 kr.
Min kostnad: 1 188,00 kr x 1/10 = 118,80 kr
Rättningskod

Har haft fullt upp så ej kunnat ge ut idéer idag tyvärr
Gammal 2019-10-05, 16:24   #130
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Se där ja....

Gotland (+7)
Gammal 2019-10-05, 16:25   #131

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Skönt inleda med spik på sina två små system på 18 och 24 kronor Har inte haft tid att gå igenom det och trycka in något större system då jag varit upptagen idag

Men kan ju bli sju rätt ändå :P
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 16:25   #132
777

Standard

Hann inte lämna in.
Gammal 2019-10-05, 16:33   #133

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Hunkydory har sin bästa balans på sig
Gammal 2019-10-05, 16:39   #134

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Enda sättet Gigant Shadow vinner på är om han blir välvilligt framvinkad till ledningen efter 200 meter.
Inte riktigt va...
denfete är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 16:43   #135

Standard

Är så trött på snacket om dessa amerikanska hästar, räcker ju ingenstans numera och kommer väl att göra något försök till i europa, men sen ser vi aldrig dom mer...det var definitivt bättre förr...
Gammal 2019-10-05, 16:43   #136

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av denfete Visa inlägg
Inte riktigt va...
Nej tydligen inte.
Gammal 2019-10-05, 16:44   #137

Standard

Där åkte man om inte Lady Zappa nu lyckas plocka ner dem från tredje ytter!
Gammal 2019-10-05, 16:47   #138
Banned

Standard

Linderoth! Trodde inte du skulle klara det här finliret!
Gammal 2019-10-05, 16:47   #139

Standard

Den större lappen idag blev så här:
7,8
Alla
Myr Faksen
1,3,4,6,8,9,11,12
Antonio Trot
Ragazzo Da Sopra
1,9,12
Gammal 2019-10-05, 16:48   #140

Standard

Jaja, här kommer det nu när jag inte kan jinxa det längre

V75
Inlämnat: 2019-10-05, 10:02
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Kostnad: 18,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 2, 5 (15, 11)
3: 12 Tangen Haap (3, 5)
4: 2, 9 (4, 10)
5: 4 Weekend Fun (10, 2)
6: 1, 8, 10 (6, 13)
7: 1, 3, 6 (5, 9)

1x2x1x2x1x3x3 = 36 rader.
36 x 1 x 0,50 kr = 18,00 kr.
Totalt: 18,00 kr.
Rättningskod: RDX DDF ZFV
Gammal 2019-10-05, 16:53   #141
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Där åkte man om inte Lady Zappa nu lyckas plocka ner dem från tredje ytter!
Tycker att hon var direkt svag. Borde ha vunnit lätt med den löpningen mot det här pissmotståndet.
Gammal 2019-10-05, 16:58   #142

Standard

Citat:
Tycker att hon var direkt svag. Borde ha vunnit lätt med den löpningen mot det här pissmotståndet.
Möjligt men fick ju ut i tredje lite för tidigt så kunde ju aldrig attackera riktigt utan mest bara lunka på där för att inte ödsla mer än det behövs för att ändå plocka de framför. Åkte ju mot en häst som fick en bättre resa.

Men har inte läst på så mycket så det kanske var rätt eller fel...
Gammal 2019-10-05, 17:04   #143

Standard

Just nu står tvillingen Weekend Fun och Antonio Trot i 6,81...kan alltså vara värt att följa utvecklingen av det oddset...
Gammal 2019-10-05, 17:05   #144

Standard

Noterbart: Walkie Talkie var TT´s ensamma A-häst.
De var också tveksamma till Majet af Djupmyra i avd.2 och Snoken placerade den under rubriken Sågen medan Travögat hade den som sin bästa spik! (ögonsten)
Gammal 2019-10-05, 17:08   #145

Standard

Är det möjligt? Kastade in två små V5, en som såg ut som V75 ovan med spik 12 och sen en med spik nr 3... bägge hoppar på upploppet...

Lägg ner allt norrlandstrav nu alltså!
Gammal 2019-10-05, 17:09   #146

HuBBaBuBBas avatar

Standard

V5
Inlämnat: 2019-10-05, 17:00
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Start: 17:05
Kostnad: 27,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Vixus (8, 3)
2: 1, 2, 9 (4, 10)
3: 1, 4, 10 (2, 11)
4: 1, 6, 13 (14, 12)
5: 5 Kövras So Far (1, 9)

1x3x3x3x1 = 27 rader.
27 x 1 x 1,00 kr = 27,00 kr.
Totalt: 27,00 kr.
Rättningskod: NCV JHC QGR

V5
Inlämnat: 2019-10-05, 17:01
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Kostnad: 6,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 8 (3, 12)
2: 9 Ellis Pride (4, 1)
3: 1 Eder Bob (4, 10)
5: 9 Waikiki Silvio (1, 5)

2x1x1x3x1 = 6 rader.
6 x 1 x 1,00 kr = 6,00 kr.
Totalt: 6,00 kr.
Rättningskod: SCR LHM WGR
Gammal 2019-10-05, 17:10   #147

Standard

Jaha, vi fick inget svar på finnen...mer än att kusen förvisso är bra, men frågan är hur bra...

Senast redigerad av mikaels den 2019-10-05 klockan 17:11.
Gammal 2019-10-05, 17:10   #148
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8561
Standard

Stora frågan nu är väl om man kan räkna det där som en seger från open strech??

Men visst gick han ner ett hack så det borde man väl?

Senast redigerad av Gotland den 2019-10-05 klockan 17:11. Anledning: Mer
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 17:11   #149

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2079
Standard

Hahaha! Finnen skrämde skiten ur bleknosarna
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 17:12   #150

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Stora frågan nu är väl om man kan räkna det där som en seger från open strech??

Jaa hur ska man annars räkna det? Segern som rök säger Karlsson nu men det tror jag inte ett dugg på. Finnen drev ju noll sista 100 och Tangen hade 3 längder fram.

Timotimo (+2)
Gammal 2019-10-05, 17:13   #151

Standard

Karlsson säger att han vunnit utan galopp, det skulle jag vilja syna...hade nog med stor säkerhet blivit finsk seger ändå...
Gammal 2019-10-05, 17:14   #152

Standard

Inte en chans att det var segern som rök som det blev, hade varit samma vinnare oavsett.
Är kvar på min VM-lapp men kan inte låta bli att gräma mig lite på den stora lappen att jag bytte spik från Giant Shadow till Myr Faksen. Den sistnämnde gjorde ju ett grymt lopp men borde kanske kört tidigare. Skön tvilling dock till 24 ggr.
Nu hoppas vi på susare i nästa.

Citat:
Jaa hur ska man annars räkna det? Segern som rök säger Karlsson nu men det tror jag inte ett dugg på. Finnen drev ju noll sista 100 och Tangen hade 3 längder fram.

Senast redigerad av tvablaa den 2019-10-05 klockan 17:16.
Gammal 2019-10-05, 17:14   #153

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Håller helt med. Jag tror inte många har koll på hur speedig Vixus är när kusken kör på honom. Såg ett lopp i Finland med honom då kusken petade på honom på bortre långsidan och han svarade grymt.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 17:18   #154

Standard

Tangen Haap känns ju dock som några klasser bättre än övriga. Lite som Giant i första. Men det såg ju inte helklart ut utan galopp åtminstone men det fanns nog en del speed och kraft kvar där.

Frågan får vi aldrig svar på och vi får nöja oss med vad kusken sa! Rätt eller fel!
Gammal 2019-10-05, 17:34   #155

Standard

[QUOTE=HuBBaBuBBa;642202]V5
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

1x3x3x3x1 = 27 rader.

Denna lever!!!
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2019-10-05, 17:35   #156

Standard

God natt. Bomma på åtta streck känns ju sådär...
Gammal 2019-10-05, 17:36   #157

HuBBaBuBBas avatar

Standard

[QUOTE=HuBBaBuBBa;642202]V5
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

Får hoppas denna sitter då. Spruckit på allt annat.
Gammal 2019-10-05, 17:38   #158

Standard

[QUOTE=HuBBaBuBBa;642216]
Citat:
V5
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

Trök trodde min spik var klar på upploppet

V75
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

Rättningskod: XJR FHB ZMX
Gammal 2019-10-05, 17:38   #159

Standard

[QUOTE=HuBBaBuBBa;642216]
Citat:
V5
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

V5
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Kostnad: 18,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Tangen Haap (8, 3)
2: 2, 9 (4, 1)
3: 4 Weekend Fun (10, 1)
4: 1, 8, 10 (6, 13)
5: 1, 3, 6 (5, 9)

1x2x1x3x3 = 18 rader.
18 x 1 x 1,00 kr = 18,00 kr.
Totalt: 18,00 kr.
Rättningskod: PCZ HHC QGW
Gammal 2019-10-05, 17:43   #160

HuBBaBuBBas avatar

Standard

[QUOTE=zimonzzon85;642217]
Citat:

Trök trodde min spik var klar på upploppet

V75
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

Rättningskod: XJR FHB ZMX
Synd! Ja man måste ju ha lite flyt med spikarna. Snyggt system annars.
Gammal 2019-10-05, 17:47   #161

Stekels avatar

Standard

Lycka till med Antonio nu janman (men jag hoppas han blir tvåa bakom favoriten som jag spikat)!

jAnman (+5)
Gammal 2019-10-05, 17:48   #162
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg

V75
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

Heja Skägget!!

Häng dit den nu!

Gammal 2019-10-05, 17:48   #163

Standard

[QUOTE=HuBBaBuBBa;642220]
Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg

Synd! Ja man måste ju ha lite flyt med spikarna. Snyggt system annars.
Ja de är ju så :( Såg bra ut annars om den hade suttit !
Heja din V5a nu då

Ska plugga lite Finland nu ! Ska du va me ? Kom med någon kul sen ?
Gammal 2019-10-05, 17:58   #164

Standard

Trav är trav, som Olle Goop sa...
Gammal 2019-10-05, 17:59   #165

Stekels avatar

Standard

Helvete, hade spik på Vixus och 2 i silver så vände jag på det...lyssnade på allt snack om finnen.

Gammal 2019-10-05, 18:00   #166

Standard

Alltså.. Antonio såg ju stenklar ut?!?
Gammal 2019-10-05, 18:01   #167

Stekels avatar

Standard

Citat:
Alltså.. Antonio såg ju stenklar ut?!?
För trög häst, det var nog ett misstag att bida sin tid bakom. Skoglund tänker för mycket och vill köra snyggt. Inte alltid optimalt.

Gammal 2019-10-05, 18:01   #168

Standard

J-lar jAnman - Antonio var värd att vinna idag - var jättefin på upploppet. Visar, att Nurmos kan ha rätt i att han fungerar bra även på medeldistans. Här finns mycket pengar att tjäna under närmaste halvåret.
jAnman (+10)
Gammal 2019-10-05, 18:01   #169
Banned

Standard

Citat:

V75
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

Vi håller tummarna...!
Gammal 2019-10-05, 18:02   #170

Standard

[QUOTE=hoola;642214]
Citat:
V5
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

1x3x3x3x1 = 27 rader.

Denna lever!!!
Jag vidhåller!
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2019-10-05, 18:03   #171

Standard

Citat:
För trög häst, det var nog ett misstag att bida sin tid bakom. Skoglund tänker för mycket och vill köra snyggt. Inte alltid optimalt.
Helt enig, skulle bara bombat på. Tveklöst är Djuse en hetare kusk än Skoglund
Gammal 2019-10-05, 18:05   #172
Banned

Standard

Citat:
Helt enig, skulle bara bombat på. Tveklöst är Djuse en hetare kusk än Skoglund
Dagens understatement....
Gammal 2019-10-05, 18:06   #173

HuBBaBuBBas avatar

Standard

[QUOTE=hoola;642231]
Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Jag vidhåller!
Stor risk att jag spricker nu eller i sista.
Gammal 2019-10-05, 18:07   #174
Administrator

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
J-lar jAnman - Antonio var värd att vinna idag - var jättefin på upploppet. Visar, att Nurmos kan ha rätt i att han fungerar bra även på medeldistans. Här finns mycket pengar att tjäna under närmaste halvåret.
Instämmer verkligen! Ruggigt fin och hade vunnit idag med en vassare styrning!

Blir kul att följa framöver iaf!

jAnman (+10)
Gammal 2019-10-05, 18:12   #175

Standard

[QUOTE=HuBBaBuBBa;642234]
Citat:

Stor risk att jag spricker nu eller i sista.
Jag kan bara få några femmor om lyckan står mig bi.
Vinner Ohlsson nu så är vi båda kvar inför sista.
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2019-10-05, 18:15   #176

Standard

Dagens sista spel blir en DD:
14
9
Gammal 2019-10-05, 18:18   #177

Standard

Jepson bakom tre Goop-hästar.Storfavoriten vann han med.De två andra kör han i DD-loppen.Hoppas att han lägger manken till nu då han säkert inte är nöjd med sina styrningar i avd 2-5.
Gammal 2019-10-05, 18:19   #178

Standard

Funderade länge på att ta 14 Ragazzo Da Sopra i första. Men det blev så här till 13 gånger.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-10-05, 18:17
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Start: 18:20
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Carmine Am
2: 5 Kövras So Far

1 x 150,00 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.
Rättningskod: PMW BHJ SJP

Senast redigerad av mackpeter den 2019-10-05 klockan 18:21.
Gammal 2019-10-05, 18:30   #179

Standard

Ragazzo da Sopa
Gammal 2019-10-05, 18:31   #180
Administrator

Standard

Citat:

V75
Skellefteå
Lördag 2019-10-05
Vadet gäller startnummer

Avd

Jobba nu då!!!!

Gammal 2019-10-05, 18:32   #181

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jobba nu då!!!!

Håller båda tummarna!!!
Gammal 2019-10-05, 18:33   #182

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Sa ju det. Synd att inte 1 kunde vinna.
Gammal 2019-10-05, 18:39   #183

Standard

Citat:
Sa ju det. Synd att inte 1 kunde vinna.
Trots open stretch...
Gammal 2019-10-05, 18:41   #184
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3407
Standard

Värden i teorin.

1 19393-- 228-- 27
2 3480901-- 4719-- 243
3 329201-- 2297-- 171
4 1241727-- 3937-- 226
5 67386-- 717-- 75
6 475023-- 2781-- 190
7 243783-- 1916-- 154
8 633836-- 3157-- 203
9 113124-- 1103-- 105
10 1784329-- 4272-- 234
11 3266697-- 4685-- 243
12 160252-- 1438-- 127
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 18:43   #185

Stekels avatar

Standard

633k för 7 rätt på Skäggets skrällspik! Vore lattjo!

Gammal 2019-10-05, 18:45   #186

2018

Standard

Årets svåraste omgång. Aldrig haft så få rätt. Norrland är alltid skit. Varit närmare vid Jackpot på 7 rätt. Att alla streckade hästar har kommit tvåa i mål hjälper föga.
Gammal 2019-10-05, 18:48   #187

Standard

Så såg Pihlström själv på Orlando Triss´ chans:

"Orlando Triss Rickard N Skoglund lopp11
Har en ruggig form för dagen. Hade vunnit med lucka senast. Nu är läget helt uselt och vi ligger lågt. Hoppas på en slant. Inga ändringar.
Chansvärdering:3
Gammal 2019-10-05, 18:49   #188

Standard

Synd Skägget!!!
Gammal 2019-10-05, 18:51   #189
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Gnistrade inte direkt. Men kanske synd att sätta sig invändigt.....

Gammal 2019-10-05, 18:51   #190

Standard

Liiiiiiiitet tröstpris med en ytterst enkel tvilling:

TVILLING
Inlämnat: 2019-10-05, 18:33
Skellefteå Lopp 11
Lördag 2019-10-05
Start: 18:42
Kostnad: 30,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
1, 9

1 x 30,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Rättningskod: XJW FHK RJW
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2019-10-05, 18:53   #191

Standard

Citat:
Var kanske inte tillräckligt snabb från start för att kunna slinka ner nånstans så RN gav upp direkt.
Gammal 2019-10-05, 18:55   #192

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3910
Standard

Efterhandare Skellefteå Idag tog jag bort finnen i kalblodsloppet tog även bort Djuses två vinnare så det var med andra ord en helt vanlig travdag det kommer såna oxå
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 19:03   #193

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Och Uffe som vanligt vinner inget. Börjar bli samma gamla visa på den melodin.
Gammal 2019-10-05, 19:04   #194

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Synd på spiken i sista. Men det va en rejäl chansning.
Gammal 2019-10-05, 19:34   #195

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Och Uffe som vanligt vinner inget. Börjar bli samma gamla visa på den melodin.
Så är det. Och efterhandare då. Satte utd mellan 21000 - 28000:- och rätt nöjd med det.
Fick 4 rätt då Joker räknade 19000:-.
Nya tag.

Mvh Uffe
Gammal 2019-10-05, 19:36   #196
777

Standard

Hade 6 rätt på min 9-kronorsrad som finns att beskåda "där uppe"!!!

Var skitarg för att jag inte hann lämna in den "rätta" raden.
Gammal 2019-10-05, 19:56   #197

Standard

Citat:
Hade 6 rätt på min 9-kronorsrad som finns att beskåda "där uppe"!!!

Var skitarg för att jag inte hann lämna in den "rätta" raden.
2: 5, 13, 15 (2, 11)
3: 5 Vixus (3, 8)
4: 2 Gossip's Lord (9, 4)
5: 1, 4, 10 (2, 11)
6: 6 Carmine Am (13, 14)
7: 1, 10 (5, 9)

Oerhört bra och absolut värt mer än vad det gav!!!
777 (+10), 777 (+100)
Gammal 2019-10-05, 20:19   #198
777

Standard

Citat:
2: 5, 13, 15 (2, 11)
3: 5 Vixus (3, 8)
4: 2 Gossip's Lord (9, 4)
5: 1, 4, 10 (2, 11)
6: 6 Carmine Am (13, 14)
7: 1, 10 (5, 9)

Oerhört bra och absolut värt mer än vad det gav!!!

Tusen tack och massor av lycka till!!!
Gammal 2019-10-05, 20:24   #199

Standard

Antonio upp i guld och har en silverfinal i sikte, det måste jag vara nöjd med, även om vinnarinstinkten säger annat. Skoglund var arg på sig själv att han inte gick tidigare, men jag hoppas att han blir förstekusk på AT, för det känns som att de "de gamla" Har gjort sitt på honom
Gotland (+5)
Gammal 2019-10-05, 20:31   #200

Stekels avatar

Standard

Citat:
Antonio upp i guld och har en silverfinal i sikte, det måste jag vara nöjd med, även om vinnarinstinkten säger annat. Skoglund var arg på sig själv att han inte gick tidigare, men jag hoppas att han blir förstekusk på AT, för det känns som att de "de gamla" Har gjort sitt på honom
Ja en chans till kan ni ju gott ge grabben. Även om han som brukar vara en påläst typ borde snappat upp "rätt" taktik på förhand. I längden är det nog ändå en ok kusk att ha. Jobbigt för kusen om Jorma ska köra varje gång. Lycka till fortsatt!

Gammal 2019-10-05, 21:25   #201

Standard

Citat:
Ja en chans till kan ni ju gott ge grabben. Även om han som brukar vara en påläst typ borde snappat upp "rätt" taktik på förhand. I längden är det nog ändå en ok kusk att ha. Jobbigt för kusen om Jorma ska köra varje gång. Lycka till fortsatt!
Tack! Ja Skoglund är duktig och tror jag en som passar ihop med AT, så han får gärna fortsätta, men man vet aldrig hur Timo tänker.
Gammal 2019-10-05, 22:30   #202

2018

Standard

Citat:
Tack! Ja Skoglund är duktig och tror jag en som passar ihop med AT, så han får gärna fortsätta, men man vet aldrig hur Timo tänker.
Det är väl ändå du som ägare som bestämmer om du vill nobba Jorma eller inte?
Gammal 2019-10-05, 23:10   #203
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2660
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Det är väl ändå du som ägare som bestämmer om du vill nobba Jorma eller inte?
Den kommentaren ekade 1980.... Alla hästar ägs numera av så många delägare att få ens har tillträde till stallbacken. Fast visst finns det en och annan grovt kriminell som har eget mandat i ägarskapet. Ludde har kanske nån?

Senast redigerad av ms den 2019-10-05 klockan 23:13.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-06, 06:59   #204
777

Standard

Citat:

Tack. Jag är ingen anhängare av Thomas Pettersson men hade den där känslan...
Gammal 2019-10-06, 07:21   #205

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Den kommentaren ekade 1980.... Alla hästar ägs numera av så många delägare att få ens har tillträde till stallbacken. Fast visst finns det en och annan grovt kriminell som har eget mandat i ägarskapet. Ludde har kanske nån?
Precis! Vi är sex delägare,med olika mandat och favvokuskar, men det verkar som att vi är överens om detta kuskval.
joppe59 (+2), sigh (+5)
Svara

td