Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-10-01, 14:42   #1

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10883
Standard

V75 Skellefteå 5/10

Baninfo Skellefteå: Banlängd: 1000 m, Upplopp: 175 m, Vinklad startvinge: Nej, Open stretch: Ja

Avd 1. Klass 1 1640a i en ganska tunn soppa med idel norrlands hästar undantaget Berghs nr 1 och Goops nr 8. Som för övrigt blir rejäl favorit. Jag synar från bricka 8 med i första hand 2 Viggo Frontline som bör ta ledningen i detta gäng.

Avd 2. Stolopp 2140v med ett tillägg. Detta bör vinnas från tillägg där 15 Walkie Talkie har hårdheten att gå runt. 13 Ava och 11 Hunkydory Degato får inte glömmas bort.

Avd 3. Kallblod 1640a. Det här får S.O lösa men känslan säger (Vixus) finnen från bricka 5.

Avd 4. Klass 2 2140v. Fullständigt olösligt för mig men här skräller det! 4 årigt sto från spår 10 som favorit.. 3 åring hingst (också från Boden) från spår 6 som andrahandare.

Avd 5. Silver 2140a. Klent silverlopp där det borde vara spets och slut på 4 Weekend Fun. Det är väl 10 Antonio Trot emot.

Avd 6. 3140v med 2 tillägg. Det här är omgångens i särklass bästa lopp (Stig Lindmarks minne) 14 Ragazzo Da Sopra blir nog favorit till slut med tanke på senaste loppet. 6 Carmine Am i täten efter 500m? Men nu är det dags för 13 Piratens tid på året. Kallare luft och han borde runda övriga på upploppet.

Avd 7. Brons 2140a. Det borde stå mellan Berghs 2 hästar. Håller 1 Macelleria ledningen ska det vara klart. Blir han överflyglad så får väl 4 Kövras So Far överta. Odyrkbart lås i värsta fall..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5), valo (+5), Flyer (+5)

Senast redigerad av KalleKlut den 2019-10-01 klockan 14:45.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 15:54   #2

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Skitkul omgång faktiskt! Att det är lite dålig klass på vissa lopp spelar ingen roll, inget är tråkigare än när samma hästar möter varandra i silver för hundrade gången.

Jag spikar nog Gold Narva i första och hoppas kollektivet har så kort minne som de brukar. Startbrasa och fick börja 15m efter fältet på kort distans senast på V75. Hade varit tvåa i mål om han inte hoppat på frammarsch på upploppet. Den krossar från dödens eller ledning!

Har inte kollat in Vixus än, men när finnarna skickar en brukar det vara påställt värre! Läget går inte att klaga på och det var ett jävligt tunt lopp det där för att vara öppet för alla.

Weekend Fun har svikit ett par gånger när jag trott på den tidigare. Men den här silverdivisionen är ju en klass sämre än vanligt, så från det läget måste den vara rätt favorit iaf.

Stayerloppet är jävligt kul som vanligt! De borde ha ett i varje V75-omgång! Starthästarna står väldigt bra inne tycker jag, de brukar ha max 300k nånting för att stå på start i såna här lopp. Doctor Doxey körde man väl optimistiskt senast, och den var nog inte riktigt som den ska heller för dagen för då skulle den nog hållt lite bättre. Står rätt bra till här och blir nog spelvärd. Troligaste att kusken kör bort den men 1% är bra!

Bergh har 3 hästar på låga framspår i sista. Räknar med att de kommer köra hyggligt mycket "kompis" och att någon av dem segrar. Om Macelleria haft någon av de andra spåren hade den väl varit stenklar, men från innern är det väl risk för både galopp och trafikproblem. Men om den bara har fritt kommer den ta sig till ledningen och vinna det där. Den här kommentaren från Florhed om Kövras So Far säger mycket om taktiken från stall Bergh tror jag:

"...Han är formstark och startsnabb och jag tror han kan sitta i spets i första läget, sedan får vi se hur det utvecklar sig..."

Ganska jämnt lopp annars, så här är det nog inte dumt att heltäcka med utgång heller!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
KalleKlut (+1), valo (+5), Flyer (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 12:48   #3

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5142
Standard

Tack för tipsen! Blir nog tvungen lämna in tidigt och kör kanske en spik-Harry. Har nog fått ett par spikar redan nu från er båda. Men - är det inte intressant med Angle of Attack i långloppet? Har ju gått lång distans i Frankrike med stor framgång (i vintras), inte minst tidsmässigt. Men vet inte vad Bergh har att säga. Lås där med Piraten för mig. Lycka till!
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 23:07   #4

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Är rätt överens med föregående.

1: Var direkt inne på att ge Gold Narva en ny chans som spik. Annars är 12 en intressant skräll.
2: Lurigt lopp där det nog kan krävas en del streck. 2 mkt bra senast och 7 intressant med Jepson. Men öppet, målar på här eller i avd 4.
3: Inväntar gärna SO:s klokskap. Men 5 är spontant klart mest intressant. Även här intressant md Jepson på halvskräll.
4: Inte en susning. Helgarderar i utgångsläget. Favoriterna känns iaf inte särskilt starka.
5: Borde vara sos på Weekend Fun som känns som en sund spik om inte strecken drar iväg för mkt. Är väl Eder Bob som kan häxa. Känns inte som ngt skräll-lopp.
6: Ett par bra på start och är Highspeed D som näst senast vinner den. Annars känns det som rätt hästar är betrodda förutom att Angle (inte Angel!!) of Attack är väldigt lite streckad, borde få en bra position och kanske t.o.m. kan köra sig till ledning...? Är ju Bergh-hästar vi pratar om..
7: Även här Bergh i fokus och jag tror knappast det går utanför de tre mest betrodda.

Summerat rätt bra favoriter och det krävs att någon av dessa bommar tillsammans med skräll i avd 2 och/eller 4.
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 07:50   #5

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Jag skulle inte våga ta bort 9 Waikiki Silvio som fan hade ontrackpiraten tider över 3160 senast. Vilken rejäl insatts den gjorde då. 1an har slagit 9 förut men med mycket sämre kusk och WS från lite sämre läge då. Men dom va 1 och 2a i mål. Dax för en seger snart. Smyga med och sen attack 500 kvar så får alla hålla i sig över upploppet. Visst Bergh har tre hästar med och känslan e väl nån form av kompiskörning så det kan bli svårt kanske. Men jag släpper inte en nästagågare. Så jag betalar för den. Sen skulle väl Antonio Trot kunna vinna ett sånt här lopp från dödens. Han slog ju Raggazo Da Sopra näst senast. Kanske fick en bättre resa då men det spelar ingen roll i detta tunna silver lopp. Kör bara fram och krossa från dödens så viker sig Week.

Nurmos hästar har ju toppform.
Flyer (+5), jAnman (+5)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-03 klockan 07:53.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 08:07   #6

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Tror faktiskt de från dubbla tillägg kan få svårt att rå på hästarna på start. 1 Littleredcorvette lär ju få en fin resa. Kommer ju ihåg sist den var här i Sverige.

Men det väl 13 och 14 då.

Angle of Attack tror jag mindre på denna gång. Smickrade långdistanstid men den är tagen över 2700m på en självspringande bana i Frankrike. Går inte att jämföra med våra och dessutom 480m längre. Ingen häst som bara rundar fält från 3180m med endast ett lopp i kroppen efter uppehåll. Får se om den åker med men troligtvis inte.

1,2,6,13,14 tror jag räcker långt. 8 DDZ kan vara en bedövare med rätt resa och spara till slut istället för attacken han gjorde så tidigt sist.

Tzatziki älskar distansen men från bricka 5 lär han inte få en lika fin resa som sist.
Flyer (+5)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-03 klockan 08:49.
Gammal 2019-10-03, 08:29   #7

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Sen vill jag bara påpeka en sak gällande V86 igår.

Det var sista gången Robert Dunder fick plats på mina streckspel någonsin.
Snubben kan gärna få vinna nåt p21 lopp uppe i ingenmansland nånstans.
Men att folk påstår att han har grymma hästar (däribland han själv) är ju rena barnmaten.

Uppe i norr när nån kusk som kan köra mot pissmotstånd kanske men inte annars. Inget ont om Robert men så är det.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-03 klockan 08:36.
Gammal 2019-10-03, 08:34   #8

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Sen tror jag BW Sture har bra chans. Uffe börjar vakna till nu när det blir lite kallare. Gubbar svettas mycket under sommarhalvåret ni vet. Lite som Ontrackpiraten
Gammal 2019-10-03, 09:02   #9

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Avd 1
Ja ska man spika el gadda spår 8 över 1640 el spika emot med bättre läge.. Är väl så de flesta tänker. Gadda så lär 8 vinna. Spika så förlorar den.. 7 låter väl intressant om spets å 10 tid. Men lär bli skrik å spår 7?.. Gaddar på 1 2 5 7 8

Avd 2
Ja hur en felfri Majet af Djupmyra ska förlora från spets vette katten.. Spikar där många förmodligen garderar ut sig. Ja jag spikar ut mig, saksamma.

Avd 3
Ja norska slår svenska, spetschans, kortlopp och hög % på favoritvinst o framspår.. Ja låset 3-5 behöver man inte va raktforskare för att hitta.

Avd 4
Klass 2, öppet värre. Ston, treåring o bakspår mycket spelade.. Drar till med 2 som förhoppningsvis får fuska bort loppet i ledning.

Avd 5
Öppet silverlopp, Eder Bob har ju mött guldhäsar kanske hinner till spets, kul idé.. 4 lär va med på målfotot. 10 kanske hinner fram. 9 2 6 åker med av bara farten..

Avd 6
Ja långlopp. Frågan om piratens form sitter? Är väl ofta bakvolten vinner men känns som framvolten är hetare på lördag. 14 känns totalt överspelad, vann sist pga löklopp samt piraten form? 2 6 8 tidiga.. Samt långsökta 1-7 åker inte jag ut på ialf.. Såna lottohästar som måste med för att vinna stort i dag på v75

Avd 7
Per Lennartsson 58% den va kul.. .. 5 sitter väl i spets å jepson kommer på upploppet
Lås 5-9
Flyer (+10)
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 09:15   #10

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5142
Standard

Tidig rad

Sammansatt av lite tips här och lite "eget".

1: 8 Giant Shadow, 12 Global Well Off. GWO var trea som 20-oddsare i ett bra fält senast där Activated vann. Björn Goop har vunnit med den och det är också den häst som har mest vunnet per start. 1%! Är väl bakspåret som folk inte gillar... Tar bort 7:an, tror inte J. Länsimäki vinner på V75 när det vimlar av toppkuskar omkring honom. Kanske jag får äta upp...
2: 15 Walkie Talkie. Tips från Sharps men verkar vara bästa hästen. Lite varningklocka är det att Per Linderoth kör, - känslan är att han inte är bra
från bakspår. Ingen Kilas i alla fall...14% är bra annars.
3: 1 B.W. Sture, 4 Lome Diamant, 5 Vixus, 12 Tangen Haap. Finnens segerprocent imponerar, däremot inte tiderna. Lome Diamant yngst i fältet (inte värsta kallisloppet) - gillar en sådan parameter. Rekordsänkning? Tangen är väl inte borta på klass? Och Uffe sitter väl på leken? Öppet lopp.
4: 12 Redhot Top Dancer. Pålitlig, säker travare och toppkusk. Kan se den runda detta fält. Kul att spika där de flesta garderar.
5: 1 Eder Bob, 4 Weekend Fun, 6 Cupido Sisu. Weekend Fun borde ha straffspark men har inte riktigt infriat förväntningarna, därför gardering. Cupido Sisu är en häst jag jagat "i flera år", måste med denna gång också.
6: 9 Angle of Attack, 13 On Track Piraten. Angle of Attack tror nog de flesta är en sprinter men se upp där!! Snabbstart och framme vid nästa volt? OTP:s bästa tid är nu...
7: 1 Macellaria, 5 Kövras So Far, 6 Golden News, Lexington Tooma, 9 Waikiki Silvio. 6 har mycket spring i benen och kan överraska, Uffe kusk på 7:an, har vunnit förr med den. Intressant! Hästen har också en j-la form! 7% men det kommer nog att stiga rejält där. Björn skickar nog inte upp sin utan förhoppningar.

Lycka till!
Flyer (+5)
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 09:34   #11

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Avd 1
Ja ska man spika el gadda spår 8 över 1640 el spika emot med bättre läge.. Är väl så de flesta tänker. Gadda så lär 8 vinna. Spika så förlorar den.. 7 låter väl intressant om spets å 10 tid. Men lär bli skrik å spår 7?.. Gaddar på 1 2 5 7 8

Avd 2
Ja hur en felfri Majet af Djupmyra ska förlora från spets vette katten.. Spikar där många förmodligen garderar ut sig. Ja jag spikar ut mig, saksamma.

Avd 3
Ja norska slår svenska, spetschans, kortlopp och hög % på favoritvinst o framspår.. Ja låset 3-5 behöver man inte va raktforskare för att hitta.

Avd 4
Klass 2, öppet värre. Ston, treåring o bakspår mycket spelade.. Drar till med 2 som förhoppningsvis får fuska bort loppet i ledning.

Avd 5
Öppet silverlopp, Eder Bob har ju mött guldhäsar kanske hinner till spets, kul idé.. 4 lär va med på målfotot. 10 kanske hinner fram. 9 2 6 åker med av bara farten..

Avd 6
Ja långlopp. Frågan om piratens form sitter? Är väl ofta bakvolten vinner men känns som framvolten är hetare på lördag. 14 känns totalt överspelad, vann sist pga löklopp samt piraten form? 2 6 8 tidiga.. Samt långsökta 1-7 åker inte jag ut på ialf.. Såna lottohästar som måste med för att vinna stort i dag på v75

Avd 7
Per Lennartsson 58% den va kul.. .. 5 sitter väl i spets å jepson kommer på upploppet
Lås 5-9
I kallblodsloppet! Bara så du vet slog BW Sture 3an sist. Och trean är norskfödd bara. Tränas ju här i Sverige som du nog redan vet.

Pave Faks och Myr Faksen däremot är norsktränade och mer intressanta om du säger norskt slår svenskt. Du har ju bara med 3 (Svensk) och 5 (Finsk)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-03 klockan 09:47.
Gammal 2019-10-03, 09:59   #12

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Nu ströks 2 Highspeed D.
Jättesusaren i avslutningen kan va 12 Pascha Tilly
Gammal 2019-10-03, 10:05   #13

Reg.datum: jul 2019
Sharp$: 440
Standard

1) 1,2,7,8 känns starkt. Bergh stallet tror på toppchans och finnen säger kan gå 10-tid !

2) Klarar sig nog på 5 häst här. Blir nog spik på Djupmyra. Den borde kunna 13,5 och då måste tillägg ner på hög 12-tid i spåren. Dessutom hög form på Wäjersten just nu.

3) 3,5 känns starkt. Spets och troligen bästa hästen. Finns ju stretchen för Art också ifall den blir anfallen.

4) Tror inte på Tobbes favorit just nu. 1,2,4,9 i min bok just nu. Men det är svårt och man lär väl ändra sig under veckans gång här.

5) Kommer köra en rå och spika Antonio Trot. Var jättebra sist, Nurmos skickar upp ända till Skellefteå och står perfekt inne, 5.000 från Guld va ?

6) 1,5,6,8,13,14 skall väl räcka. Doctorn står på missgynnande volten men 1% och själv där ?

7) Bergh tar nog hem det här med ettan när både han och Lennartsson är i tokform.
Men har nog råd med lite här så kanske, 1,5,6,8,9. Orlando är väl draget. Hade ju slagit andrahandaren Kövras sist med fritt.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 10:12   #14

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Vad Bergh tror och Finnen säger hamnar i samma ....hus

1an är en lus.
Gammal 2019-10-03, 10:38   #15

HuBBaBuBBas avatar

Standard

8 Giant Shadow
5 Lady Zappa (2an hoppar efter två omstarter) 2an lär väl bli ett skrik och en fegspik.
1,3,5,8 (tror mest på 1,8 här)
1,2,6,9,10,12
4 och 10 spets och bästa hästen. 6 C. Sisu som tänkbart långskott och rolig skräll.
1,5,6,7,8,9,12,13,14 om man vill känna sig toksäker.
1,3,5,7,8,9,12 om man vill känna sig toksäker.

Runt 1400 kr

Hur många skulle bli förundrade om det började med Jepson och Ulf.

Ni kan tacka mig sen!

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-10-03 klockan 10:50.
Svara

td