|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-10-03, 17:40 | #151 | |
Citat:
2019-10-04, 00:21 | #152 | |
Citat:
Vad är det för mening att ha åsikter om att folk inte bryr sig och ändå köper ospelvärda andelar i extremflervarvade andelsspel? Det är ju fakta. Andelsköparna vet inte hur man räknar på det. Och de nominella vinsterna är ju höga ibland trots allt. Att det borde vara striktare gränser och framförallt transparenskrav eftersom det får helt sjuk påverkan tycker jag absolut. Men det lär inte hända i närtid tyvärr. Jag läser/köper ofta Spelvärdes material. Mest för gedigna jobbet kring utrustningsinfo och spetsanalyser. Däremot försöker jag att göra ganska ordentligt annorlunda i minst två avdelningar, helst fler. Därför stannade jag också på 5 rätt på 38000 rader i Strappas andelsspel den här omgången. Att få 300k på en 5M-rad skulle göra att jag knappast orkade komma tillbaka som travspelare. Då får man skaffa sig en annan hobby.
2019-10-04, 08:12 | #153 | |
Citat:
Vet du när och var de släpper sin gemensamma spik inför omgångarna?
2019-10-04, 09:08 | #154 | |
Citat:
1) Alla tycker alltid en hel massa om en hel massa saker. Men i inlägget som jag kommenterade fanns inget att tycka till om. 2) Ingenstans. Det är helt olika vad de går på. Ibland, alldeles för sällan!, ändrar de spikar sent pga ändrad spelfördelning. De där matematiska andelsspelen där de olika Spelvärde-profilerna tippar är oftast inte superlika "Spelvärde"-spelen. Jag minns särskilt en gång när Jesus satte ett V75-system med en helt annan spik än vad Spelvärde-sajten rekommenderade ( såklart tipsetta även hos SV dock! )
2019-10-04, 11:19 | #155 | |
Citat:
Det måste ju till kompromisser för att få ihop systemen i materialet och då är det ju inte så svårt att förstå att den enskilde spelläggaren lägger sin touch på systemet såklart. Nu brukar jag inte kolla speciellt ofta hur pass väl deras tillsammanssystem överenstämmer med tipsen i deras material, men de gånger jag gjort det så har jag varit förvånad över hur mycket det ändå har varit liknande.
2019-10-04, 12:28 | #156 | |
Citat:
Varje spel som det stod spelvärde på i onsdags hade Fighter Mearas som spik. Kollade bakåt så långt jag kunde hur det sett ut innan också och det var samma sak. Så det verkar ändå som att de kommer överens på ett eller annat sätt. V86: Fighter Mearas 66% Avant Garde 43% American Dream 37% My Tambourine Man 28% Vivacious Allie 67% V75: Highspeed Dynamite 33% Marcello Wibb 36% Victory Road 19% Makethemark 34% Spickleback Face 20% Nordsjö Odin 63% De gröna vann, alltså bara 4/11. Och alla har alltså varit favoriter eller nära favoriter. Så helt bortsett från spelvärdet med tanke på flervarvningarna av deras system så är det nog inte så dumt att gå emot deras spikar ändå.
2019-10-04, 15:25 | #157 | |
Citat:
Det som jag märkt skiljer ibland är spikvalen. T ex har jag sett Jesus spika i "sitt lopp" trots att det inte var spik i SV-materialet.
2019-10-04, 15:36 | #158 | |
Citat:
Inte som en del andra systemläggare (läs Hulken) som spikar olika hästar i samma lopp. Eller lägger 15 olika system med totalt 7 olika spikar (läs Brasco)
2019-10-04, 15:45 | #159 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Man kan ju diskutera kring det här i evigheter etc. Det hemska kan i slutändan oftast summeras att det saknas spelvärde på högutdelningsrader via stora bolag. |
|
2019-10-04, 16:07 | #160 |
För mig skulle det vara värdefullt med en sammanställning av systemen och graden av flervarvning. Men den transparensen är såklart en ouppnåelig utopi. Möjligheten att importera sammanställd xml-spel-fil och välja dessa rader som "anti-krav" skulle göra det hela betydligt mindre blodtryckshöjande.
2019-10-04, 17:35 | #161 |
De som jobbar för Spelvärde har riktlinjer för hur de får spela sina andelssystem. Det är t.ex. helt otänkbart att man får spika emot deras spikar, men det finns en viss handlingsfrihet i övrigt. De jobbar ju rätt seriöst, och man får väl anta att de ändå är ganska överens om vad som är bästa spiken efter ett antal timmars gemensam analys.
Deras framgångar har ju gjort att många ryggar dem, och deras andelsspel är väldigt populära, så det är definitivt klokt att försöka tänka annorlunda. När de klonkar blir det rejält underbetalt.
|