Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-10-03, 17:40   #151

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Skönt och höra det där från en måldomare(?) !

Satt hemma hos kompis som är Nurmosian och Jormadyrkare, vilket jag oxå har en släng av, icke desto mindre var det ju solklart att precis som bisittaren i TV (Daniel Olsson?) sa så störde Jorma Jepson tillräckligt för att vinna, enögda ser inte sånt

Samtidigt är det precis därför vi gillar Jorma (och i mitt fall Jos Veerbeck), de gör vad som krävs och låter sedan domarna fria

Och diska? Nja vore väl fel mot spelarna även om det är ett regelbrott, vända ordningsföljden är perfekt, om det sedan ska bli böter och eller avstängning är en öppen fråga, det var trots allt svåra förhållanden (även om jag absolut tror att en korrigering och därmed andraplats varit möjlig )
Vevade det där upploppet om igen nu, och faktiskt tycker jag domarna gjorde rätt som friade ändå. Han är en bit ut redan när han svänger in på upploppet. Och regeln är väl att man ska hålla rakt spår under upploppet så han får inte korrigera ner den då? Ser inte ut som att han vinglar ut mer efter att han kommer ut ur kurvan. Marginellt isf. Men här är ett fall jag faktiskt kan tycka att klyschan som de alltid kör i tv-studion för att komma undan från att behöva spekulera och eventuellt stöta sig med någon funkar: "Domarna har ju HELT andra och mycket bättre bilder att döma ifrån"

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 00:21   #152

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Man kan ha vilka åsikter man vill om vad man vill. Du själv skulle ju lägga ner travet om du fick dåligt betalt en omgång du satte pga konkurrensen med flervarvade system säger du. Så jag är förvånad att du inte har åsikter om det här.

Att transparensen om flervarvningen inte är så stor har jag väl inte så stora problem med egentligen. Man kan prata om den moraliska aspekten av att hålla köparna i mörkret om hur det ser ut. Men jättemånga skulle garanterat spela även om de visste om det, det ser man ofta att de kommenterar att "vi vinner ju iallafall" osv. Även om man nästan kan leda i bevis att de inte gör det i längden så vill de inte förstå det. Kanske så många som 80% resonerar så där. Men många skulle ju dra sig för det också såklart, om de visste (och förstod) hur siffrorna ser ut. Spelläggarna lägger väldigt mycket tid och kraft på sina system och att göra reklam för det och vad som är viktigast - att värva nya spelare till sporten. Då tycker jag absolut att de ska kunna få betalt för det om de blir framgångsrika.

Men den här enorma extra "edgen" de får genom att på förhand veta hur sina multivarvade system kommer se ut gillar jag däremot inte. Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på att just spelvärde jobbar väldigt mycket som ett lag på tillsammans. Går man in och kollar på deras spel för gårdagen så är det ju spik på Fighter Mearas in absurdum. Och säkert några andra röda trådar om man tittar noga. Man löper ju en enormt större risk att få dela storvinsten med jävligt många därifrån om man följer den spiken. Det kan man råka ut för ändå, men att "springa in i" spelvärdes tillsammans-armé måste vara det överlägset sämsta man kan göra. Jag skulle bli förvånad om de inte hade privata spel där det verkliga spelvärdet finns. Som drar emot sina egna gemensamma publika idéer.

Men det där kan man ju faktiskt utnyttja lite själv också, för att undvika så gott som möjligt på förhand att man skjuter sitt spelvärde i sank. För de går väl ut med den där gemensamma spiken innan?

Så note to self och andra: Dra ALLTID emot spelvärdes gemensamma spik!

Jag vill ju inte bli färgad och läser därför aldrig tjänsternas tips och ranking. Ni som brukar göra det, när brukar spelvärde släppa sina gemensamma spikar och var? Är det så illa att man behöver köpa deras material för att få ut det?
Jo. Med det var inte frågeställningen i inlägget som jag svarade på.

Vad är det för mening att ha åsikter om att folk inte bryr sig och ändå köper
ospelvärda andelar i extremflervarvade andelsspel? Det är ju fakta. Andelsköparna vet inte hur man räknar på det. Och de nominella vinsterna är ju höga ibland trots allt.

Att det borde vara striktare gränser och framförallt transparenskrav eftersom det får helt sjuk påverkan tycker jag absolut. Men det lär inte hända i närtid tyvärr.

Jag läser/köper ofta Spelvärdes material. Mest för gedigna jobbet kring utrustningsinfo och spetsanalyser. Däremot försöker jag att göra ganska ordentligt annorlunda i minst två avdelningar, helst fler. Därför stannade jag också på 5 rätt på 38000 rader i Strappas andelsspel den här omgången.

Att få 300k på en 5M-rad skulle göra att jag knappast orkade komma tillbaka som travspelare. Då får man skaffa sig en annan hobby.
Gammal 2019-10-04, 08:12   #153

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jo. Med det var inte frågeställningen i inlägget som jag svarade på.

Vad är det för mening att ha åsikter om att folk inte bryr sig och ändå köper
ospelvärda andelar i extremflervarvade andelsspel? Det är ju fakta. Andelsköparna vet inte hur man räknar på det. Och de nominella vinsterna är ju höga ibland trots allt.

Att det borde vara striktare gränser och framförallt transparenskrav eftersom det får helt sjuk påverkan tycker jag absolut. Men det lär inte hända i närtid tyvärr.

Jag läser/köper ofta Spelvärdes material. Mest för gedigna jobbet kring utrustningsinfo och spetsanalyser. Däremot försöker jag att göra ganska ordentligt annorlunda i minst två avdelningar, helst fler. Därför stannade jag också på 5 rätt på 38000 rader i Strappas andelsspel den här omgången.

Att få 300k på en 5M-rad skulle göra att jag knappast orkade komma tillbaka som travspelare. Då får man skaffa sig en annan hobby.
Se där då tycker du ju nåt ändå!

Vet du när och var de släpper sin gemensamma spik inför omgångarna?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2019-10-04, 09:08   #154

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Se där då tycker du ju nåt ändå!

Vet du när och var de släpper sin gemensamma spik inför omgångarna?

1) Alla tycker alltid en hel massa om en hel massa saker. Men i inlägget som jag kommenterade fanns inget att tycka till om.

2) Ingenstans. Det är helt olika vad de går på. Ibland, alldeles för sällan!, ändrar de spikar sent pga ändrad spelfördelning.

De där matematiska andelsspelen där de olika Spelvärde-profilerna tippar är oftast inte superlika "Spelvärde"-spelen.

Jag minns särskilt en gång när Jesus satte ett V75-system med en helt annan spik än vad Spelvärde-sajten rekommenderade ( såklart tipsetta även hos SV dock! )
Gammal 2019-10-04, 11:19   #155

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
1) Alla tycker alltid en hel massa om en hel massa saker. Men i inlägget som jag kommenterade fanns inget att tycka till om.

2) Ingenstans. Det är helt olika vad de går på. Ibland, alldeles för sällan!, ändrar de spikar sent pga ändrad spelfördelning.

De där matematiska andelsspelen där de olika Spelvärde-profilerna tippar är oftast inte superlika "Spelvärde"-spelen.

Jag minns särskilt en gång när Jesus satte ett V75-system med en helt annan spik än vad Spelvärde-sajten rekommenderade ( såklart tipsetta även hos SV dock! )
Det vore ju egentligen väldigt konstigt om de som jobbar där alltid vore överens om allting.
Det måste ju till kompromisser för att få ihop systemen i materialet och då är det ju inte så svårt att förstå att den enskilde spelläggaren lägger sin touch på systemet såklart.

Nu brukar jag inte kolla speciellt ofta hur pass väl deras tillsammanssystem överenstämmer med tipsen i deras material, men de gånger jag gjort det så har jag varit förvånad över hur mycket det ändå har varit liknande.

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 12:28   #156

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Det vore ju egentligen väldigt konstigt om de som jobbar där alltid vore överens om allting.
Det måste ju till kompromisser för att få ihop systemen i materialet och då är det ju inte så svårt att förstå att den enskilde spelläggaren lägger sin touch på systemet såklart.

Nu brukar jag inte kolla speciellt ofta hur pass väl deras tillsammanssystem överenstämmer med tipsen i deras material, men de gånger jag gjort det så har jag varit förvånad över hur mycket det ändå har varit liknande.
Är verkligen inte typen som gärna tittar på andras spel, utan tvärtom. Men här är det ju viktigt att veta vad de gör så man undviker att spela dåliga rader i längden.

Varje spel som det stod spelvärde på i onsdags hade Fighter Mearas som spik. Kollade bakåt så långt jag kunde hur det sett ut innan också och det var samma sak. Så det verkar ändå som att de kommer överens på ett eller annat sätt.

V86:
Fighter Mearas 66%
Avant Garde 43%
American Dream 37%
My Tambourine Man 28%
Vivacious Allie 67%

V75:
Highspeed Dynamite 33%
Marcello Wibb 36%
Victory Road 19%
Makethemark 34%
Spickleback Face 20%
Nordsjö Odin 63%

De gröna vann, alltså bara 4/11. Och alla har alltså varit favoriter eller nära favoriter. Så helt bortsett från spelvärdet med tanke på flervarvningarna av deras system så är det nog inte så dumt att gå emot deras spikar ändå.

Gammal 2019-10-04, 15:25   #157

Standard

Citat:

De delar ju upp omgången så att de tar några lopp var. Dessa lopp är förhoppningsvis i princip identiska med vad respektive person rankat.

Det som jag märkt skiljer ibland är spikvalen. T ex har jag sett Jesus spika i "sitt lopp" trots att det inte var spik i SV-materialet.
Gammal 2019-10-04, 15:36   #158

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
De delar ju upp omgången så att de tar några lopp var. Dessa lopp är förhoppningsvis i princip identiska med vad respektive person rankat.

Det som jag märkt skiljer ibland är spikvalen. T ex har jag sett Jesus spika i "sitt lopp" trots att det inte var spik i SV-materialet.
Jo, och det vore ju märkligt annars

Inte som en del andra systemläggare (läs Hulken) som spikar olika hästar i samma lopp.
Eller lägger 15 olika system med totalt 7 olika spikar (läs Brasco)

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 15:45   #159

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Jo, och det vore ju märkligt annars

Inte som en del andra systemläggare (läs Hulken) som spikar olika hästar i samma lopp.
Eller lägger 15 olika system med totalt 7 olika spikar (läs Brasco)
Behöver väl inte vara fel med sju olika spikar? Blir det ju mer som ett reducerat system och kunden kan själv ta ställning till vilka spikar man gillar t ex.

Man kan ju diskutera kring det här i evigheter etc. Det hemska kan i slutändan oftast summeras att det saknas spelvärde på högutdelningsrader via stora bolag.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 16:07   #160

Standard

För mig skulle det vara värdefullt med en sammanställning av systemen och graden av flervarvning. Men den transparensen är såklart en ouppnåelig utopi. Möjligheten att importera sammanställd xml-spel-fil och välja dessa rader som "anti-krav" skulle göra det hela betydligt mindre blodtryckshöjande.
Gammal 2019-10-04, 17:35   #161

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

De som jobbar för Spelvärde har riktlinjer för hur de får spela sina andelssystem. Det är t.ex. helt otänkbart att man får spika emot deras spikar, men det finns en viss handlingsfrihet i övrigt. De jobbar ju rätt seriöst, och man får väl anta att de ändå är ganska överens om vad som är bästa spiken efter ett antal timmars gemensam analys.

Deras framgångar har ju gjort att många ryggar dem, och deras andelsspel är väldigt populära, så det är definitivt klokt att försöka tänka annorlunda. När de klonkar blir det rejält underbetalt.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td