|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-09-28, 21:59 | #1 |
Administrator
|
Söndagen 29/9 V75 Kriteriet + Oaks
Här pratar vi om söndagens finfina tävlingar på
Solvalla Längd: 1000 m Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m) Upplopp: 196 m Open stretch: Nej Vinklad startbilsvinge: Nej Lycka till därute!
2019-09-28, 22:02 | #2 |
Administrator
|
2 Unique Juni känns som det roliga draget i första. 4 Une Etoile Gar tidig och 1 Dear Friend måste väl med. Låst på tre?
Lärlingar och spårtrappa i avd 2 låter öppet och jag känner nog att 14 är först i min bok. Spik/Utg. Skägget plussar hårt för 6 Tadpole vet jag och som vanligt är 5,7,8 tidiga! I Guld kanske Emilia kan Shocka många från spår 12? BGs uppsittning i femte känns stenklar. Eller kan 5 eller 7 utmana? I avslutningen borde väl Callmesally runda allt? Vad säger ni, ska vi dra igång en Snackislapp? 25kr/50 andelar? Allt baserat på vad som framkommer i tråden!
Mer kass än vass - men glad ändå! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gotland den 2019-09-28 klockan 22:19. Anledning: påfyllt med mer tankar |
2019-09-28, 23:31 | #3 |
Hur i Herrans namn kan Gotland dra fram 2 Unique Juni som ett roligt drag. Möjligen för att du vill strecka Björn Goop. Senast fick hästen stryk av 1 Bear Friend och 11 Shadow Gar med nästan 20 m och även av 6 In Toto Sund.
I första avdelningen spikar man 1 eller låser på 1 och 11. |
|
2019-09-29, 00:06 | #4 | |
Administrator
|
Citat:
Har gått förr!
2019-09-29, 10:16 | #5 |
Om man nu får för sig att pensla på i avd 1 ska man inte glömma 10. Dibaba (under 2% just nu). Höll riktigt bra till 3:e plats för tre starter sedan och slog bl.a Shadow Gar och den i mina ögon överstreckade Une Etoile Gar.
23% på den! Vad har jag missat? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+10) |
|
2019-09-29, 11:25 | #6 |
Banned
|
Ser att 2 Nadal Broline är favorit i guld.
Tveksam favorit säger jag. För det första så kommer han väl inte till spets här? Och medeldistans är väl inte hans bästa nuförtiden? Det är klart, om han blir lika fint framdragen som senast eller om det blir rejäl körning och han får smyga med i draget, får bästa löpningen så kan det ju räcka. Men 43%!?! Har inte riktigt bestämt mig än för hur jag ska strecka men funderar på om inte Jorma kan klara att hålla ledningen från ”innersniffen” med 1 Global Thrustworthy. Jag tycker att det var starkt att kliva rakt ut i hetluften efter nästan ett års uppehåll, dra fram Nadal Broline och ändå bara vara knappt slagen. Även 3 Policy of thruth är startsnabb. Och har efter en mager fjolårssäsong kommit igång ordentligt, särskilt två senaste starterna. Hårdast är väl 7 Sorbet. Fäller Örjan ner det norska huvudlaget igen och kör till spets så är det ingen som rör honom. Och 12 Shocking Superman - vad är det för monsterträningsmetod Berglund har hittat?! Sättet som han klädde av dom andra i förra starten. Förnedring! Blir det körning och inte ”alla är i vägen” 600 kvar så lär Emilia vara med på målfotot! 4 Dreammoko, Goops andra träning i loppet, var inte dålig när han floppade som storis i förra starten, det vara bara det att Shocken var så jäkla mycket bättre för dagen. Men kan också öppna. Och är han i närheten av den form han hade när han vann silverörnen ifjol, då kan han absolut vinna. Om lopp i rygg och lucka 300 kvar. |
2019-09-29, 11:32 | #7 |
Kör på Travtjänsten och Spelarservice tankar och blandar upp med egna idéer.
Spikar 4 Une Etoile Gar i första och 1 Goldenboy De Chenu i femte. 25 kr/andel och systemet finns på Tillsammans-sidan. |
|
2019-09-29, 11:36 | #8 |
Någon som kan lägga upp Jens och Berglund (om dom nu kommit upp) i service plays?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+1) |
|
2019-09-29, 11:55 | #9 | |
Banned
|
Citat:
Men, hade tre raka ägg i raden i fjol höstas innan hon gick ut och städade av Muscle Hustle, Monark Newman och några till. Från dödens! Det här är en av väldigt få märrar som klarar av att matcha hingstar när hon är riktigt bra i ordning - och går barfota. Upphämtningen på Rättvik i augusti ifjol efter att ha tappat 30-40 meter på täten varvet kvar och ändå är med på ritsen - är extraordinär. Jag håller inte alls för otroligt att vi nu, efter två montelopp och en synnerligen passiv styrning idag får se en helt annan märr. Med husse i sulkyn. En stänkare är hon i varje fall.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+20) |
|
2019-09-29, 12:01 | #10 |
Vad snackar ni om? Ingen kan väl utmana Frienden om spetsen och vem fan ska kunna ta ner han efter han bekvämt kommit dit!? 50% och stenklarare än så, ungefär som Million igår. Bara att spika och ägna sig åt de lopp som kräver lite djupare analys.
2019-09-29, 12:17 | #11 |
GOLDENBOY DE CHENU 50% på en treåring. Den va rolig
|
|
2019-09-29, 12:22 | #12 | |
Citat:
Ursäkta min besserwisser attityd i detta fall Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10) |
||
2019-09-29, 12:28 | #13 |
|
|
2019-09-29, 12:30 | #14 |
Stekel kör en andel då? Med spik på Friends! Så köper jag om du tar med 11 i andra
|
|
2019-09-29, 12:35 | #15 | |
Citat:
Får väl äta upp detta men är inte Shadow Gar en frontrunner, således tämligen chanslös om inget oväntat händer!? Svårt bortse från nr 1 och sen bör väl Nurmos Une Etoile Gar räknas på stallform men går saker enligt plan så får den gå tunga vägen eller? Outsidern för mig är 10 Dibaba, dagen till ära utan skor, säg att Une Etoile Gar gör ett försök och bjuder in Dibaba & Co i matchen? |
||
|