|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-09-18, 19:27 | #31 |
|
|
2019-09-18, 19:38 | #32 |
Just nu 422 rader som ger max 1000kr för 8 rätt och 976 rader som ger 1001-2000kr. Ingen av dem känns det allra minsta spelvärda.
I femte och sjätte avdelningen har strecksson rank 4-6 ingen plats på kupongen, de är för lite streckade, så i praktiken är ramen 6x6x6x6x6x6x3x3. Om den minst spelade av dessa vinner i alla avdelningar tar man hela potten. Det känns inte heller spelvärt.
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling. Senast redigerad av Viroid den 2019-09-18 klockan 19:41. |
|
2019-09-18, 23:07 | #33 | |
Citat:
Men i "priset för att vinna summa X kr" är det inte bara antalet rader i något intervall kring den summan som är intressant utan även chansen att det ska slå in. Det är alltså inte bara antalet rader inom ett visst utdelningsintervall som avgör priset. ( Jo, det avgör inlämningspriset. Men inte "priset för att vinna". )
2019-09-20, 22:09 | #34 | |
Citat:
+18tim https://www.jokersystemet.se/t/ZbAc2dqvXnmP +1tim https://www.jokersystemet.se/t/eRUKJbtNEnsP Mvh Uffe
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games" Senast redigerad av Grant den 2019-09-21 klockan 15:41. |
||
2019-09-21, 16:17 | #35 |
T Uhrberg
Idag lånade jag Uhrbergs ram.
Må bäste Uhrberg vinna, om man nu uppskattar rammätning. Mvh Uffe
2019-11-18, 15:08 | #36 |
Väcker liv i denna tråd igen även om jag får hela Öland efter mig.
Inget nytt utan en gammal tanke att många spelare och även mycket välrespekterade sådana helt enkel skriver av strecklistan rakt upp och ner. Och som jag skrivit innan så behöver det inte vara fel. Det tar bara 10 minuter och timmarna som blir över kan man ägna åt viktigare saker. Jag lägger alltså in ett V6 system här ikväll som följer strecklistan till 100%. Men sen tar jag bort ett (1) ekipage a la Spelvärde som väl senare blir kvällens mest överlägsna vinnare. På Återseende. Mvh Uffe
2019-11-18, 19:23 | #37 |
Kvällens system från Värmlandsexperten
Såhär blev kvällens förslag enligt strecklistan.
https://www.jokersystemet.se/__pdf/M...JPvGVuaTUG.pdf Tog bort 1 Glimra Guld i andra på namnet. Nja eller på kusken och spåret och för att det enligt Streckson är den svagaste favoriten. Hade först avslag på 9 Vikens Brummer i 4:e men pga sistahäst i rankram så gick jag ifrån den. Mvh Uffe
2019-11-18, 23:17 | #38 |
Jag kör Joker men börjar känna behov av att kunna fästa mina drag i raden så att de inte försvinner när man kollar spelarranken. Känner ni till något sådant system.
|
|
2019-11-19, 12:07 | #39 |
Stinsen. Förstår inte din fråga riktigt?
Men jag lägger vikt på min egen insatsprocent som visas i Joker. Tycker man att dragen får för låg % kan man lägga dom tex som utgång och därmed höja avtrycket. Mvh Uffe
2019-11-19, 19:15 | #40 |
Kvällens system från Solvallaexperten
Upprepar gårdagens försök
https://www.jokersystemet.se/__pdf/S...MvVbBM7MNP.pdf Avslaget hamnar på 7 Je T'aime Treasure i avd 4. Skrällavd men vågade inte välja ta bort Kihlström. 7:an mest på vingel av markerade. Mvh Uffe
2019-11-19, 19:49 | #41 |
Förstår inte riktigt meningen med "testen". Vad är det du testar?
Om detta är något projekt där du testar hur det är att spela efter strecklistan så känns det som man borde ha en färdig mall att gå efter? Dvs att systemen alltid konstrueras på samma sätt. Annars är det ju omöjligt att komma fram till något vettigt. Men det kanske du har? Vad avgör hur många hästar du tar i varje lopp? Kan t.ex. vara att man alltid streckar så det täcker 70% av strecken i ett lopp. Krav på minst 1 streckfavorit m.m.... |
|
2019-11-19, 20:02 | #42 |
Jag testar att spika största streckfavoriten.
Och sen blir det i princip 1x2x3x4x5x6 alltså att jag ökar på med mest streck i avd med minst spelade favoriten. Knorren är att jag tar bort ett ekipage i denna ram och hamnar på 1500 monopolrader. Testen går ut på att se hur bra det är att bara skriva av strecklistan rakt upp och ner. Helt fel kan det inte vara då en majoritet av spelarna gör så. Mvh Uffe
2019-11-19, 20:19 | #43 |
Hur tänker lillhjärnan när hen pressar med mr selfie?
Varför pressa typ 1000 kvar. Ligg lugn å kör inte det i halsen på dom bakom. Riktigt dåligt kuskarbete. Om du kan bli 2a så bli det då, men nu kör du det i halsen på dom bakom. S O P A |
|
2019-11-19, 23:02 | #44 |
Tack Uffe och testar med utgångar. Där ligger ju dragen kvar förståss.
Jag testar också något liknande du gör och skulle fått 6 rätt på valla idag om jag inte lagt ABC rankingen och utdelningen lite fel. Men systemet tog en kvart !!!! 76 % reducering |
|
2019-11-20, 08:46 | #45 |
Blir det inte ett mer intressant resultat, dvs chans på genomsnittligt sett betydligt högre utdelningar, om du istället testar att alltid spika 2:a fav eller tom tredje?
Men en majoritet spelar och har i princip aldrig chans till större vinster, vilket de borde inse för när de träffar, vilket de gör ibland, så blir vinsten alltid några tusenlappar. Men de klarar inte att gå förbi strecklistan, eller så spelar de i lag, och kritiken kommer när favoriter går in som är utelämnade. |
|
|