|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-09-15, 10:11 | #256 | |
Citat:
Där måttade han verkligen in segern. Hårdare i mål är nog svårt att få det. Annars blir det ju dött lopp. |
||
2019-09-15, 10:39 | #257 | |
Citat:
2019-09-15, 10:41 | #258 |
Sämre väder eller sämre teknik på banan så blir det dött både i fjärde och sjätte.
2019-09-15, 11:26 | #259 |
Måldomarna har ett ännu mer uppförstorat foto att tillgå. Där är det tydligt att Nadal vinner.
|
|
2019-09-15, 14:32 | #260 |
Tycker mig kunna utse vinnarna på målfotona på nästagång.se. inte mycket men skulle ändå säga de som utropades som vinnare
Förstorar upp bilden och 24 tums skärm, jag antar att min utrustning o möjligheter är begränsade jmfrt med måldomarnas utrustning ( ser ju klar skillnad mellan laptopskärmen och 24 tums skärmen, så bara gå gå upp t 32 tums skulle göra stor skillnad för domare ) |
|
2019-09-15, 15:20 | #261 | |
Citat:
|
||
2019-09-16, 09:07 | #262 |
Funderar på om det inte borde vara så att om man icke kan särskilja kusarna på de målfoton som visas i TVn så skall det kanske dömas dött lopp. Hur långt går de för att särskilja ekipagen, dvs. hur många gånger förstorar de upp? Har ALLA banor samma utrustning, särskilt vid stortrav och V75?
Många gånger förtjänar inte ett ekipage att förlora vid så små marginaler - betänk att de sprungit i flera varv och sedan skall man alltså uppförstora så att det skiljer mm. Särskilt i guld så förtjänade båda att vinna efter deras kanonlopp. Vet inte om detta känns rätt, men är öppen för att någon övertygar mig om annat. Hade inte spelat så inte frågan om ilska, hehe! Om jag visste att det alltid dömdes korrekt så kanske jag kan gå med på att uppförstora och alltid söka att särskilja - inte annars. Jag tvivlar nämligen på standarden på både utrustning och bandomare.
2019-09-16, 09:27 | #263 | |
Citat:
|
||
2019-09-16, 11:14 | #264 |
Just för att det s.k. "blotta ögat" inte alltid kan skilja kombattanterna åt har man tagit tekniken till hjälp.Som t.ex. i friidrott,skidsporter eller simning.Redan för 47 år sen vann Gunnar Larsson ett OS-guld med en marginal på 2 tusendelar!Visst var det synd om tvåan...
1980 tyckte Wassberg själv synd om Mieto när han vann med 1 hundradel.Finns många exempel på ytterst knappa vinster t.o.m. i Wasaloppet eller maraton.Hårda bud... Förresten heter det inte ett media - ett medium skall det vara och inget annat. |
|
2019-09-16, 11:43 | #265 | |
Citat:
Målfotona tas med 769 bilder per sekund. Med den noggrannheten är det rimligt att man förstorar upp dem ordentligt för att utse en vinnare. En häst som springer i 1.10-fart förflyttar sig nästan 1,5cm per 1/1000 sekund. Där någonstans känns det väl dock som man måste dra en gräns för vad som är dött lopp och inte.
2019-09-17, 18:02 | #266 | |
Citat:
Efter att ha läst intervjun blev i alla fall jag än mer övertygad om att man icke skall lita allt för mycket på alla målfoton - allt för mycket avgöranden som överlämnas åt den som sköter målkameran och detta är såklart ett stort minus! Var mången parametrar där som gör att ett målfoto kan bli förvanskat...