![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() Åby 26/8 Lopp 3 Vinnare nr 9
Kikat lite på första avd i V65 och sett att det finns värdespel på Timtosaygoodbye.
För det första tror jag Arras och Sundance Clover kommer köra mot varandra och det gynnar TTSG. En bra rygg är en bra förutsättning. För det andra så har TTSG mött bättre motstånd än bla dessa två kusar. PÅ Freddes sida skriver han att hästen är mycket bra iordning MEN att det kanske kan vara galopprisk....Det där är bara ett svepskäl känns det som eftersom han inte vill "haussa" upp för mycket.....Hästen har inte galopperat sedan -09 och dessutom har TTSG vunnit från spår 9 förut...typiskt Fredde.. Senast han vann var det på ett bra sätt och det finns goda förutsättningar idag med. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Ber om ursäkt för att jag går in och sågar här men jag tycker det är några fakta som bör tilläggas i resonemanget.
Hästen har vunnit 5 av sina senaste 20 starter, varav 4 från ledningen. Det är med andra ord en utpräglad spetshäst och med bakspår finns det ingen möjlighet på spets. Visst har kusen mött bättre hästar än så här, men det handikapp han har utan framspår väger över. Motiveringen att det blir jättehård körning mellan de två mest betrodda på framspår går lite bort också i och med att det finns open stretch på Åby. Dessutom brukar hästarna i elitskiktet klara av relativt hårda öppningar utan att bli omsprungna av köhästarna den sista biten över kort distans. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Såga får man alltid göra och synpunkter är det fritt att ha....jag tycker iaf det är ett värdespel om den nu inte droppar....sedan är det väl dubbla OS??
Det Fredde skriver är bra nog för mig att spela på om man har följt vad han brukar skriva om sina hästar....visst är det niondespår men på åbys upplopp kan allt hända |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|