|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-08-28, 22:18 | #136 |
...och så tvära kast tii morgondagens V4 på Dannero med kuskfantomerna Jill Ivarsson och Jonas Johansson.
|
|
2019-08-28, 22:20 | #137 |
Snyggt Fahle, grattis till ett gott dagsverke!
2019-08-28, 22:24 | #138 |
Sa inte Walmann att Absurd va klar... Haha vilken skojare kom inte ens på plats.
|
|
2019-08-29, 01:11 | #139 | |
Citat:
Han får något ryck då och då och ropar ut stenklara i intervjuer. Det tror jag beror på att han vill ha uppmärksamhet En gång i tiden var han en betydelsefull tränare inför årgångsloppen. Nu är han mest.... bitter |
||
2019-08-29, 08:00 | #140 |
Tack för det! Jag hoppas att det inte är toppform förrän den 28 sep då han förhoppningsvis går ut i Walter Lundbergs 3140m, men tiden han gick igår är den sjunde bästa på lång under 2019 svensktränade hästar, bara nån längd efter Readly o Propulsion som de gick på Vincennes. Nu fick han draghjälp men Örjan gjorde inget extra på upploppet, så det fanns lite kvar att ta av.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5) |
|
2019-08-29, 08:24 | #141 | |
Citat:
Senast redigerad av Shooter den 2019-08-29 klockan 08:26. |
||
2019-08-29, 08:25 | #142 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
V75fahlle (+5) |
||
2019-08-29, 10:01 | #143 | |
Citat:
Men av någon anledning blir det alltid "elefanten i spelbutiken". Sharps för att du vågar Rimfrost. Mvh Uffe
2019-08-29, 10:27 | #144 | |
Citat:
Jag ställer också favoriter eller hårt streckade hästar om jag tycker de är på tok för mkt streckade i förhållande till segerchansen. Rajah var överstreckad igår men ändå den med störst vinstchans på förhand. Då är det jobbigt att helt såga, bättre att ta bort alla rader med den som ger för dåligt. Streckspel är svårt, att lyckas med kombinationen sätta spik/spikar, få in skrällar och rata bort favoriter i 7-8 lopp är mkt svårt. Det är ju jobbigt om man lyckas med spik, får in några skrällar och bränner på en favorit man ställt och det ger 100 papp ändå. BaraTrav t ex är ett ypperligt verktyg för både små och stora system, flerbongsspelare eller de som jagar hög utdelning. Utdelningskrav är ju ett sätt att ta bort rader som man tycker ger för dåligt för att betala för. Det finns ju på flera av reduceringsverktygen. Att annat sätt, som finns på BaraTrav, är att spela multi(flera rader) på de rader som ger för dåligt. Speciellt lämpligt på v4/v5 om man tror på lägre utdelning. Man sätter helt enkelt belopp som man vill vinna som lägst, bruttovinstbelopp. Sen finns massor av andra riktigt bra funktioner också förutom de mer traditionella med utgångar, poäng och abc. Spelbudget där man anger exakt belopp du vill spela för. Mkt trevlig resultatuppföljning med rader, livebar mm. Skulle aldrig spela på trav utan reduceringsverktyg, och BaraTrav fyller mina behov klart bäst. Är dessutom mer än bara ett reduceringsverktyg, finns massor med hjälpmedel och statistik du kan få fram. Sortering efter kr/start, resultat på aktuell bana mm. |
||
2019-08-29, 10:54 | #145 | |
Administrator
|
Citat:
Starta gärna en tråd om detta. Men då utan vare sig felciteringar och försök till gliringar om andras inkompetens kombinerat med egen förträfflighet. Det är aldrig roligt att göra sig rolig på andras bekostnad. Punkt! Gällande systemen på Västertorps som levde inför avslutningen igår så var det två lappar med rätt olika spelstil som hittat vinnarna i de sju första avdelningarna. Den ena med en uttalad favoritprofil (systemet heter Favoriten) som är upplagd för att vara med vid just omgångar då de största favoriterna vinner. Det andra med en galen gotlänning vid rodret som spikar både högt och lågt i strecklistan. Gemensamt för de båda igår var spiken Mellby Free. Men i övrigt såg lapparna rätt olika ut. Där det ena gick kort hade det andra många etc. Syftet med att ha olika upplägg på ett ombudslag är just för att kunna erbjuda spel av olika slag då tycke och smak är olika. Vissa gillar att köpa in sig i en favoritlapp. Andra vill ha ett spel med dunderpotential. Vi är alla olika. Det tycker jag är rätt skönt. Vi kan väl prata om "grisen i säcken"-mentaliteten när vi ändå är igång då jag anar att det är nästa diskussion. Vissa lägger ut sina preliminära rader. Andra inte. Även här är vi olika. Och även här är det frivilligt att köpa in sig på vad man vill. Personligen lägger jag aldrig ut någon preliminär rad då just "lilla goda" körs nästan helt på känsla. Det tror jag de flesta har förstått. Jag kan ändra konstruktion med tio minuter kvar till start. Då vill jag inte att någon köpt in sig med premissen att jag skulle spika i ett visst lopp. Vill man köpa in sig med det upplägget så gör man det. Vill man avstå så går det bra. Avslutningsvis så kan vi väl lägga till att ROI på Västertorp nu ligger på dryga 150% sedan starten. Det tycker jag är rätt ok siffror. Och då har ändå ingen av spelläggarna fått till det där riktiga flytet som jag vet att de har potential till... Men vi kämpar. Trav är trav. Ett maraton, ingen sprint... Till er som vill göra en faktakoll på ovanstående rekommenderar jag att gå in och kika här --> https://tillsammans.atg.se/inbjudan/57MU-MY48-71499 Slut! Frågor? Verkställ! #elefantfritt.nu
2019-08-29, 11:45 | #146 | |
Citat:
olika behöver ibland en vink om att det spårat ur. Mvh Uffe