|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-09-01, 01:44 | #226 | |
Citat:
|
||
2019-09-01, 01:46 | #227 | |
Citat:
Sen gjorde någon en teaterviskning till Carl B; "Du tillhör också dom tärande". Och sen slutade moderaterna med detta uttryck. Det visade ju sig att politiker också var skattefinansierade. En utgift ur skattehögen svider alltid. Mvh Uffe
2019-09-01, 09:11 | #228 | |
Citat:
Stockholms politiker brukar prata om hur många busslaster per dag som Stockholm växer med, med en passning till Norrland. Men i Norrland vet man att det inte är norrlänningar på de där bussarna, utan att de mest kommer från asylmottagningarna och diverse småkommuner som inte har högskola och statliga verk.
2019-09-01, 09:41 | #229 |
Jag har bott i Stockholm hela mitt liv och går fortfarande obeväpnad vart jag vill, när jag vill. Jag har inga fobier och rädslor för andra människor jag heller pga. deras hudfärg eller ursprung. Bra Olle!
|
|
2019-09-01, 09:49 | #230 | |
Citat:
Och på tal om statlig skatteutjämning så skulle väl inte bara Malmö med sina invandringsproblem drabbas hårt om den inte fanns. För i princip hela Norrland skulle det innebära total katastrof. Om man sätter detta i relation till travet så är det väl minst sagt märkligt att det allt mer betydelselösa Norrland vad gäller utveckling och framtid har kvar alla sina travbanor och tävlingar som om ingenting har hänt. Förr i tiden fanns det ju bra tränare och hästar där uppe. Numera finns det i princip ingenting kvar av det men travbanorna får sina mångmiljonbidrag och stora tävlingar precis som förr. |
||
2019-09-01, 11:08 | #231 | |
Citat:
Solvalla har mycket att jobba med.
2019-09-01, 11:11 | #232 | |
Citat:
Som skattesystemet är konstruerat ser jag utjämningssystemet som något mycket nödvändigt, fanns det inte skulle det bli inbördeskrig och FN skulle anta resolutioner mot Sverige för att de förtrycker delar av sin befolkning. Men lite märkligt är det ju att en så dynamisk storstad som Malmö skall behöva finansieras till så stor del av detta system. Går det inte att sätta den växande befolkningen i arbete? För det är väl knappast de långa avstånden som gör verksamheten dyr att bedriva? Travsporten i södra Sverige sitter i precis samma båt som travsporten i norra Sverige. Borrar man hål i botten så sjunker hela båten, även om måhända aktern far upp i skyn en kort tid när fören påbörjat sin resa nedåt. Det blir inte fler hästägare i Skåne för att man lägger ned banor i norr. Blir travet i norr så ointressant att norrlänningar slutar spela kommer det inte bli mer pengar att tävla om. Det är INTE så att en tränare vid Solänget eller Skellefteå vid en nedläggning flyttar sin verksamhet med hästar och hästägare till Jägersro eller någon annan bana. Högst troligt slutar man istället och gör något annat. Kika gärna på topplistorna över uppfödare på respektive norrlandsbana. Det är Menhammar, Sisyfos, Global Farm, Mellby Gård, Stall TZ och Boko som toppar det mesta där också. De har en mycket stor marknad i norrländskt trav, och alla hästar säljs inte för 4,7 millar.
2019-09-01, 11:12 | #233 |
Jägersros mark är såld och det ska som bekant byggas en helt ny travbana i Malmö. Det borde i alla fall öka förutsättningarna för publik för dagens Jägersro är ju en arena som doftar 70-80 tal lång väg (precis som alla landets travbanor undantaget Åby möjligtvis).
|
|
2019-09-01, 11:22 | #234 | |
Citat:
|
||
2019-09-01, 11:29 | #235 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
||
2019-09-01, 11:45 | #236 |
Det vore helt fantastiskt. Jag umgås frekvent med danskar på andra sidan sundet och när vi jämför inkomster men framförallt framtida pensioner blir man enormt avundsjuk som svensk. Varför blev det som det blev vid freden i Roskilde 1658?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5) |
|
|