Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-21, 11:54   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Är jag helt ute och cyklar som tycker mig ha hittat ett grym platsodds på 7 Nadal Broline till 3,85 @ UB...?

Känns onekligen högt, visst är läget som det är men med lite körning så är jag absolut inte främmande för att han tar en pallplats! Finns tre 9-tider i raden så formen borde vara ok!

Kör ett ovanligt hårt lir för min egen del och skickar in en röding till detta odds ;-)
Kanske inte ute och cyklar, men finns ju ett helt gäng bra hästar som troligtvis får bättre position...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 03:00   #17
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Kanske inte ute och cyklar, men finns ju ett helt gäng bra hästar som troligtvis får bättre position...
Känns inte lika klockrent när UB höjer en aning, nu 4,00...
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 08:31   #18
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Spets? Han vann ju från dödens efter stenhård öppning. Var ju äckligt bra prestation så att den var skyldig att vinna vettefan.
”Dödens”?

Första 1000 i ryggen bakom en hårddragande Uza Josselyn. Behövde bara glida ut och runda henne 500 kvar.

Jo, nog var RT skyldig att vinna nog, efter den smörresan?

Nu är det medeldistans. Senaste två ggr har det gått ”sådär” för RT. Kan man ta det som ett omen?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 09:14   #19
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 16
Standard

Äntligen trav på riktigt! Ingen "solvallalunken" eller bästa kompis släpper till favoriten trav! Bergsåker innebär tävling! Kommer vara på plats i den mån tiden räcker kommer info och värmningstips skvaller och diverse att förmedlas!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Fagerdahlen (+5), abstruse (+1)

Senast redigerad av hammering den 2019-08-22 klockan 09:16.
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 13:49   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 141
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
”Dödens”?

Första 1000 i ryggen bakom en hårddragande Uza Josselyn. Behövde bara glida ut och runda henne 500 kvar.

Jo, nog var RT skyldig att vinna nog, efter den smörresan?

Nu är det medeldistans. Senaste två ggr har det gått ”sådär” för RT. Kan man ta det som ett omen?
Var i vinnarhålet en kurva innan dess tokpress (1.05,5 500m) och efter kurvan ut i dödens. Vet inte hur du får det till 1000m i vinnarhålet. Knappast skyldig att vinna, grym prestation. Uza höll fö till upploppet så jag undrar om vi såg samma lopp
Håller med om att man knappast kan kalla den stenklar på lördag. De lär knappast köra lika hårt igen med den.

Senast redigerad av sigh den 2019-08-22 klockan 13:55.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 14:54   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Var i vinnarhålet en kurva innan dess tokpress (1.05,5 500m) och efter kurvan ut i dödens. Vet inte hur du får det till 1000m i vinnarhålet. Knappast skyldig att vinna, grym prestation. Uza höll fö till upploppet så jag undrar om vi såg samma lopp
Håller med om att man knappast kan kalla den stenklar på lördag. De lär knappast köra lika hårt igen med den.
Ja det var verkligen inget blufflopp iallafall!

Måste läsa på mer, men spontana känslan är ju att de inte behöver köra lika hårt med den. Och om så krävs så tror jag nog Paal kommer köra vad tygen håller också, han är ju inte känd för att hålla igen med den här hästen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 15:00   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 141
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det var verkligen inget blufflopp iallafall!

Måste läsa på mer, men spontana känslan är ju att de inte behöver köra lika hårt med den. Och om så krävs så tror jag nog Paal kommer köra vad tygen håller också, han är ju inte känd för att hålla igen med den här hästen.
De har ju tagit det väldigt försiktigt med honom i år bortsett från Åbergs. De har verkat lite oroade för hästen och vad den tål så frågan är om de kör lika offensivt igen.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 15:20   #23
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Var i vinnarhålet en kurva innan dess tokpress (1.05,5 500m) och efter kurvan ut i dödens. Vet inte hur du får det till 1000m i vinnarhålet. Knappast skyldig att vinna, grym prestation. Uza höll fö till upploppet så jag undrar om vi såg samma lopp
Håller med om att man knappast kan kalla den stenklar på lördag. De lär knappast köra lika hårt igen med den.
Nä, vi såg nog inte samma lopp.

Jag såg Uza J komma först till 500-meterspålen. Och först till 1000 meter. Jag ser överhuvudtaget inga tendenser till att Paal toksvarar, ser bara att han kör till i 250 meter från start. Jag ser en Uza J stå för farthållningen till ca 400 meter kvar med RT i rygg. För att vara precis så har du rätt - det var väl knappt 800 meter i rygg. Och det är ju inte i närheten av 1000m.

Jag vet inte hur man ska få ett förmånligare lopp för att inte vara skyldig att vinna. Även om Uza inte klappade ihop fullständigt så var hon ju naturligtvis lite tagen, efter den stenhårda öppningen. Från utvändigt läge i starten.

Men det är väl bara bra. Att det finns olika versioner i lopparkivet. För annars skulle väl alla tippa lika...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 15:37   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 141
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Nä, vi såg nog inte samma lopp.

Jag såg Uza J komma först till 500-meterspålen. Och först till 1000 meter. Jag ser överhuvudtaget inga tendenser till att Paal toksvarar, ser bara att han kör till i 250 meter från start. Jag ser en Uza J stå för farthållningen till ca 400 meter kvar med RT i rygg. För att vara precis så har du rätt - det var väl knappt 800 meter i rygg. Och det är ju inte i närheten av 1000m.

Jag vet inte hur man ska få ett förmånligare lopp för att inte vara skyldig att vinna. Även om Uza inte klappade ihop fullständigt så var hon ju naturligtvis lite tagen, efter den stenhårda öppningen. Från utvändigt läge i starten.

Men det är väl bara bra. Att det finns olika versioner i lopparkivet. För annars skulle väl alla tippa lika...
Han svarar lite mer än 400m och går ut i andraspår i utgången av andra kurvan när Goop kommer och då glider Pastore upp i rygg ledaren, så han har rygg i 3-400m. Visst blir iofs bara en kurva i dödens men knappast rygg ledaren till 400 kvar och smörlopp.

Bara för att hålla det lite OnT: Borde stå mellan Sorbet och Makethemark som gynnas av det långa upploppet

Senast redigerad av sigh den 2019-08-22 klockan 15:47.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 16:29   #25
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Att vara med i en 05-öppning och stå till mål är något de flesta inte klarar, bara det är en jätteprestation. Kördes inte för fullt på upploppet heller och var långt före övriga förutom proppen. Men ja, han fick ju en viktig vila i andra kurvan. Samma lopp och 08 första 500 så vore det pliktskyldigt att vinna, det kan jag köpa. Men man måste ju bli lite imponerad att hästen går i mål på det sättet efter en sån öppning.

Jag ser ingen som kommer nypa spets av honom här och det mesta talar väl för att han kommer få fuska bort en bra bit av loppet. Sorbet klarade han inte att ta sig förbi sida vid sida sist, men nu är det omvända lägen. Han har inte klarat att ta emot Uza Josselyn och Pastore Bob från samma spår när de kommit flygande från en bit uti banan. Men jag ser inget ekipage med "helstängt" i startlistan den här gången. Fördel Tysken i starten alltså. Sen kommer säker någon ställa på i spåren vad det lider och leta sig fram till dödens. Men vem den är ska den ju inte klara att ta ner Ringo som gått på innern hela loppet. Nej, det får nog bli till att hamra in spiken trots allt! Han landar väl säkert på under 50%. Kanske under 45% till och med.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 20:05   #26
 
Trazans avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 63
Sharp$: 2550
Standard

Angående Pydin och dennes favoritskap blev jag sugen att kolla vad Månprinsen varit spelad till de senaste åren. Ifjol var han spelad till 71% och året innan 39%. 2017 kom han med ett par tveksamma insatser i bagaget så det är inte så märkligt egentligen. Ifjol kom han dock med bevisad toppform efter att i starten innan vunnit på 19 blankt på Åby.

Pydin är i nuläget spelad till 70%. Det är såklart att loppet håller sämre klass i år än ifjol men att Pydin skulle ha lika bra chans i år från spår 7 som Månprinsen hade ifjol från spår 5 köper jag inte. Anledningen är såklart att det i år inte finns några fler givna spikförslag i omgången och därmed hamnar många på Pydin.

Jag ser inget spelvärde i Pydin men tror dock att han har bra segerchans, så det blir lite huvudbry att fundera ut hur man ska hantera Pydin på lördag...
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 20:28   #27
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 624
Sharp$: 586
Standard

Är lite ny på trav men har försökt sätta in mig så gott det går inför loppet på lördag.

Pydin är ju i nuläget streckad till ca 70 %. Vad anser ni vara ett rimligt procentuellt utfall om detta lopp skulle köras 100 gånger (med aktuella loppets deltagande hästar och travspår). Skulle han vinna 70 %? Skulle han vinna fler/färre? Vad anser ni?

Undrar även vad anmärkning k och anmärkning n betyder på atg.se när man läser om hästars tidigare resultat.

En annan fundering jag har är denna. Anta att V75 genomsnittliga svårighetsgrad vore 3 på en skala 1 till 5. Där 1 är jättelätt omgång och 5 är jättesvår omgång. Hur skulle ni klassa lördagens omgång? Min känsla är att det är ungefär en 4:a. Kan det stämma med er uppfattning? Dvs något svårare omgång än en genomsnittlig V75 travomgång?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 20:31   #28
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
Angående Pydin och dennes favoritskap blev jag sugen att kolla vad Månprinsen varit spelad till de senaste åren. Ifjol var han spelad till 71% och året innan 39%. 2017 kom han med ett par tveksamma insatser i bagaget så det är inte så märkligt egentligen. Ifjol kom han dock med bevisad toppform efter att i starten innan vunnit på 19 blankt på Åby.

Pydin är i nuläget spelad till 70%. Det är såklart att loppet håller sämre klass i år än ifjol men att Pydin skulle ha lika bra chans i år från spår 7 som Månprinsen hade ifjol från spår 5 köper jag inte. Anledningen är såklart att det i år inte finns några fler givna spikförslag i omgången och därmed hamnar många på Pydin.

Jag ser inget spelvärde i Pydin men tror dock att han har bra segerchans, så det blir lite huvudbry att fundera ut hur man ska hantera Pydin på lördag...
Ta betalt, naturligtvis.

Enbart OAL är skäl nog att ta bort Pydin från kupongen.

Motsvarande gäller ju även Claes Sjöström som favorit i V75:6.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 20:46   #29
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Är lite ny på trav men har försökt sätta in mig så gott det går inför loppet på lördag.

Pydin är ju i nuläget streckad till ca 70 %. Vad anser ni vara ett rimligt procentuellt utfall om detta lopp skulle köras 100 gånger (med aktuella loppets deltagande hästar och travspår). Skulle han vinna 70 %? Skulle han vinna fler/färre? Vad anser ni?

Undrar även vad anmärkning k och anmärkning n betyder på atg.se när man läser om hästars tidigare resultat.

En annan fundering jag har är denna. Anta att V75 genomsnittliga svårighetsgrad vore 3 på en skala 1 till 5. Där 1 är jättelätt omgång och 5 är jättesvår omgång. Hur skulle ni klassa lördagens omgång? Min känsla är att det är ungefär en 4:a. Kan det stämma med er uppfattning? Dvs något svårare omgång än en genomsnittlig V75 travomgång?
Välkommen...! Härligt att se lite tillväxt i gubbklubben...!

k = kvalificeringslopp
n = något tung bana

https://www.travrevyn.com/travskola/...ngar-for-trav/

Pydin: Favoriten vinner i snitt en tredjedel av loppen. Så, nä. Pydin vinner inte 70 av 100 lopp.

Lördagens omgång är svårare än senaste omgångarna. På förhand. En orsak är att det i princip är fulla lopp. Ett kallblodslopp med tveksam favorit. Ett lärlingslopp. Ett eller t o m ett par otroligt lågklassiga lopp.

Det som eventuellt talar för låg utdelning är att Kihlström, Goop, Forss och ytterligare nån toppkusk sopar rent i klen norrlandskonkurrens.

Återigen, välkommen till Sharps. Här kommer du att få värdefulla tips från tunga experter som Shooter, Spiken64 och sigh.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 21:27   #30
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Läste i ett ATG lag att Falcon Am blev behandlad efter senaste starten och hade 80%ig form enligt Fredrik Linder till någon expressen snubbe.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td