Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-18, 19:53   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

V75 Bergsåker 24 aug (multijackpot)

Lönehelg och spelhysteri hela veckan när V75 racet startar på onsdag. Spelmässigt är det såklart denna omgång som är intressant och ser väl sådär lagom svårt ut.

V75-1

Två hästar som sticker ut. Goops Guillaume Boko som varit riktigt bra i Goops regi. Utklassad av megastjärnan Staro Mc Millan senast på Jägersro men någon sådan häst startar inte här. Berghs dam SM vinnare Caligula också sätt ruggigt fin ut. Resten ska inte räcka mot dessa två kanoner normalt.

V75-2

Sorgligt att se att kallblodseliten är så oerhört tunn. Utan norska hästar blev det som det blev och hade varit ännu värre i derbyt och kriteriet utan de norska hästarna. Travsporten borde verkligen fundera på om det inte satsas alldeles för mycket pengar på kallblodssporten när det ser ut så här. Pengarna skulle kunnat användas på ett mycket bättre sätt känns det som. Väldigt klent intresse på en utdöende ras känns det som. Satsa pengarna på varmbloden i stället. Vinner gör nog Pydin. Har väl siktats på detta hela året och motståndet är ju mediokert.

V75-3

Ett ok men inte mer silverdivisionslopp. Kanske dags för Hazard Boko nu när värsta motbuden fick bakspår? Snackis senast men galopp direkt. Värst emot såklart Bucks To Burn och blir det körning vinner nog den.

V75-4

Ett lopp som hedrar en stor man inom travsporten speciellt i Norrland. Lasse Lindberg gick bort alldeles för tidigt. Underbart spellopp med riktigt bra hästar och gasglada lärlingar. Visa As har ruggig kapacitet och gick 12,5 senast över full distans. Klar förstahäst känns det som. Fick dock stryk av Queen of Sand senast men om jag minns rätt fick den ett mycket bättre lopp. Känns dock som att man bör ta med en hel del b hästar med för att vara säker.

V75-5

Detta klass 2 försök ser rätt mediokert ut med mest norrlandshästar av lunchklass. Lite dålig koll på Imola Boko i nuläget men kusken spåret och säkert skoryck nu gör att man tippar den på ren feeling men klass 2 måste alltid pluggas mer när man följer vardagstravet så dåligt som jag gör nu.

V75-6

Dåligt spår för Falcon Am men vilken häst. Marciano var en bra unghäst hos Kolgjini vill jag minnas men är nog något helt annat med V75 än vardagstrav i Harstad och Boden där vinsterna tagits. Vilken spurt senast av Lexington Hall men har ändå känslan att det är en spetshäst . Sir Henry P Hill spår 1. Är det bra? Stallformen? Kul spelllopp.

V75-7

Grattis Riordan. Perfekt spår och utan tok leder världsstjärnan Ringostarr Treb årets SOT runt om . Aldrig att någon har en chans att ta en längd. Tror man på tokkörning är väl nästan alla tänkbara b hästar, men jag spikar nog om den ska gå med samma utrustning som i Åbergs och det inte blir snöstorm i Sundsvall på lördag.

Blir en kul omgång att läsa på i veckan....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5), SakanAA (+5), 1William (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 10:02   #2

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Jag sågade favoritspelade Pydin rejält senast och det gick precis som i badkaret. Men den här gången är det bättre distans och sämre motstånd, i nuvarande form tror jag han mosar dem. Det troliga är väl att de andra inte bjuder upp till dans ens på långt och han blir släppt till ledningen när han letat sig fram till täten. Vi behöver nog inte spekulera i huruvida Ove gasar eller backar från start.

Håller med om Ringo! Utan några andra kamikazepiloter med snabbstartare på framspår så borde det bli lite walk over här, och bakom är det öppnare än någonsin. Kan man ha sån tur att Ringo stannar under 30%?

I stoloppet står tilläggshästarna enormt dåligt till, ska mycket till att jag streckar någon av dem.

Lite inne på att Ural kan göra en riktig dödenskross i silver på lördag! Kördes ovanligt passivt på Åby, och nu kommer det nog gasas desto mer! En annan som kördes passivt senast är Une Etoile Gar som då gjorde första starten för Nurmos. Visade rätt fina takter i försöksloppet på Bjerke före det och i finalen även att den kunde öppna hyggligt. Lär trots Nurmos/Ohlsson bli underspelad på den gamla "sanningen" om att ston inte vinner silver.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 13:00   #3

Trazans avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 2550
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
V75-3

Ett ok men inte mer silverdivisionslopp. Kanske dags för Hazard Boko nu när värsta motbuden fick bakspår? Snackis senast men galopp direkt. Värst emot såklart Bucks To Burn och blir det körning vinner nog den.
Ett par utfyllnadshästar förvisso men nog håller denna silverdivision mer än ok klass? Du har inte ens nämnt Esprit Sisu. Trots tredjespår sista 1200m senast klev han ju runt alla megastjärnor som alltid startar på Jägersro.
Viroid (+1), SO (+5)
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 14:13   #4

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Nog mer impad av MAKETHEMARK än av Ringostarr som nästan va skyldig att vinna från spets på Jägersro mot en Gubbe i lådan som satt o sov som värsta hot från spår 9 över 1640 meter. Vet inte om det loppet sa värst mycket eg och ska göra Ringostarr till stenklar vinnare på lördag. Andra förutsättningar nu som 2140 meter och 200 meter upplopp är väl några.. Samt Sorbet lär väl svara och Örjan se sin chans att vinna loppet genom att sno starten igen o lär väl knappast sova på lördag inte heller nr 6..

För övrigt ser väl omgången ut att bli en trist historia med jackpott och favoritspelaren får åter slå sig på bröstet att denna minsann satte 7:an o raden kosta bara 100 kr också.

Senast redigerad av kire1111 den 2019-08-19 klockan 14:23.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 15:00   #5

Sharp$: 11975
Standard

Ser ut att bli stabilt väder med runt 20 grader i helgen...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-19, 20:10   #6

Standard

Nästan 64 miljoner extra i sjurättspoolen på lördag och det kan fyllas på ytterligare från extra V75 onsd-fred . Snacka omen omgång där 6 rätt nästan garanterat blir fiasko, fick jag bestämma hade man fördelat alla miljonerna i samtliga tre pooler för det är småspelarna som till stor del bidragit till att få alla dessa miljoner konfiskerade.

Undrar vad reaktionerna skulle bli om ett spelsyndikat i Tyskland eller Finland tar hela potten? Lita på att det kommer liras tungt från utlandet i alla fall.
Gammal 2019-08-20, 00:17   #7

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Nästan 64 miljoner extra i sjurättspoolen på lördag och det kan fyllas på ytterligare från extra V75 onsd-fred . Snacka omen omgång där 6 rätt nästan garanterat blir fiasko, fick jag bestämma hade man fördelat alla miljonerna i samtliga tre pooler för det är småspelarna som till stor del bidragit till att få alla dessa miljoner konfiskerade.

Undrar vad reaktionerna skulle bli om ett spelsyndikat i Tyskland eller Finland tar hela potten? Lita på att det kommer liras tungt från utlandet i alla fall.

Hehe, du vet att spelsyndikat eller proffs sopar scenen varhelst det finns pengar att göra, eller hur? Detta även hos Legolas...

Är det inte ALLTID så att man anpassar insatsen till förutsättningarna...?

asgaya3141 (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 18:37   #8

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Glöm inte Raise Again det var den jag torska 10 lök på v4an som spik.
Gammal 2019-08-20, 18:57   #9

Sharp$: 115
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Nog mer impad av MAKETHEMARK än av Ringostarr som nästan va skyldig att vinna från spets på Jägersro mot en Gubbe i lådan som satt o sov som värsta hot från spår 9 över 1640 meter. Vet inte om det loppet sa värst mycket eg och ska göra Ringostarr till stenklar vinnare på lördag. Andra förutsättningar nu som 2140 meter och 200 meter upplopp är väl några.. Samt Sorbet lär väl svara och Örjan se sin chans att vinna loppet genom att sno starten igen o lär väl knappast sova på lördag inte heller nr 6..

För övrigt ser väl omgången ut att bli en trist historia med jackpott och favoritspelaren får åter slå sig på bröstet att denna minsann satte 7:an o raden kosta bara 100 kr också.
Spets? Han vann ju från dödens efter stenhård öppning. Var ju äckligt bra prestation så att den var skyldig att vinna vettefan.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 20:20   #10

Standard

Pydin ska ju inte kunna torska det här, MEN han är riktigt dålig ut från detta spår...
Gammal 2019-08-20, 20:43   #11

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Pydin ska ju inte kunna torska det här, MEN han är riktigt dålig ut från detta spår...
Nu tänker du så där fel som jag hoppas många gör och garderar. Det sänker chansen bara en aning att han står längre ut, men lär höja oddset mycket mer. Ser ut att bli storis och kommer väl bli det, men jag tror den kommer sjunka snarare än öka. Finns ingen bättre vinstchans i omgången och det är många andra svåra lopp att lösa.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2019-08-20, 20:58   #12

Standard

Har jag sagt att jag tror att Pydin torskar?
Gammal 2019-08-20, 21:12   #13

Trazans avatar

Standard

En höjdaromgång spelmässigt och även bra sportslig klass i flera lopp. Det är tidigt i veckan så flera analyser kan såklart ändras en aning närmare lördagen i takt med att allt mer information kommer fram.

Avd 1:
Ett lopp där känslan är att Guillame Boko och Caligula sticker ut kapacitetsmässigt. I och med att dessa båda fått bakspår kan det såklart öppnas upp för någon annan. Jag sätter Caligula som förstahäst i och med att Bergh, till skillnad från Goop, troligtvis ganska snabbt kommer ha fritt spelrum för att göra ett drag i loppet. Venerdi har inte provat voltstart i Sverige såvitt jag kan se men med tanke på vilka kuskar som har springspår håller jag Venerdi som spetsfavorit. Därifrån kan han mycket väl ramla undan om han får vara någorlunda i fred. Han har varit ute i värre gäng än såhär på slutet. Aston D.K. såg lysande ut senast i ett enklare gäng och jag tror han kommer vara långt framme här. Real Masterpiece och Everest Sisu möttes senast och Everest Sisu vann då medan Real Masterpiece blev tvåa. Båda gjorda bra prestationer men motståndet var enklare så de måste nog höja sig ett snäpp för att blanda sig i segerstriden här. Jag tror dock att båda kan få vettiga löpningar från dessa lägen och de kan vara farliga att nonchalera helt.

Rank: 9 - 8 - 1 - 10 - 2 - 3

Avd 2:
En blek upplaga av Kallblods-SM. I frånvaron av Månprinsen och Tangen Haap blir såklart Pydin stor favorit. Med tanke på vad han presterat på slutet är det svårt att ifrågasätta det och visst är han en högst tänkbar spik. Han lär dock bli väldigt stor favorit och söker man stora pengar kan det ändå vara läge att försöka fälla. Han öppnade förvisso skapligt senast men han är ingen blixt ut, så det kan bli ett ganska drygt förstavarv för honom. Jag ser faktiskt Tand Kraft som första motbud. En unghäststjärna som haft det tungt mot de äldre men verkar närmat sig de bästa den sista tiden. Senast satt han fast med precis allt sparat och det såg ut som ett lämpligt preparélopp inför detta. I samma lopp blev B.W. Sture fyra efter att ha gått en stark slutrunda i tredjespår. Tycker också det kan vara vört att notera att B.W. Sture var favoritspelad när han och Pydin möttes i slutet av juni. BG upp på Smedsbo Faksen är såklart kittlande och han gjorde några bra insatser i vintras och våras. Att gå ut och vinna SM från bakspår efter tre månaders uppehåll känns väl dock en aning långsökt. Det oskrivna kortet i loppet är såklart Vesle Sjur som får Jepson i vagnen. Det är första starten i Sverige på två år och därmed kanske körspöet kan ge en viss effekt. Han har tidigare inte alls räckt mot de bästa i Sverige men man kanske kan skönja en viss utveckling i år efter att ha kommit tillbaka från ett uppehåll på 1,5 år. Han sprang trots allt 22,6 på Klosterskogens 800-metersbana och det är inte helt fy skam.

Rank: 7 - 6 - 10 - 4 - 9 - 12

Avd 3:
Ett riktigt fint och jämnt silverdivisionsförsök. Bucks to Burn lär väl bli favorit och han har verkligen radat upp fina insatser under de senaste månaderna. När han vunnit har han dock varit med i den främre träffen och här är läget lite liknande som i Boden när han inte hann fram. Han fick förvisso stryk av en ruggigt bra häst senast men känslan var att han borde hållit undan. Kanske formen är lite på retur? Esprit Sisu gjorde en grym prestation senast men även han handikappas ju av ett besvärligt läge. Detsamma gäller Ural som kördes passivt senast vilket han kanske kan ha nytta av denna gång. Jag gissar att Jorma laddar iväg hyfsat från start för att ge Ural ett lopp i främre träffen denna gång. Därifrån skulle han mycket väl kunna vinna detta lopp och jag sätter honom överst i rankingen. Hazard Boko var det en del skrik på senast men han galopperade direkt. Det skulle kanske kunna vara dags nu men det var länge sedan han vann ett lopp. Bakom Ural lyfter jag upp skrällen Vienvia Font i rankingen. Han höll bra i lördags trots ett omöjligt lopp och gången innan spurtade han klart bra bakom Vainqueur R.P. Med Anders Eriksson istället för Pippo i sulkyn ökar också chansen att få en vettig resa.

Rank: 8 - 4 - 11 - 12 - 3 - 6

Avd 4:
Mycket glädjande att se att Lars Lindbergs Minne även i år samlar ett fint startfält. Det är ett par riktiga toppston som står tillägg men att plocka in 20 meter känns snudd på omöjligt i detta lopp. Visa AS har varit grym de senaste månaderna men från det här läget kan det givetvis bli trafikproblem. Hon fick ju även regelrätt stryk av Queen of Sand senast och det känns därmed givet att ranka Queen of Sand etta. Jag tycker dessa två sticker ut på startvolten rent kapacitetsmässigt men den av Chapter N Deo, Hunkydory Degato och Hosianna Boko som tar hand ledningen kan bli en svår nöt att knäcka. Jag fortsätter plussa för Anders Eriksson och kanske har han möjlighet att vända bort dem andra från bricka 1.

Rank: 2 - 8 - 1 - 6 - 7 - 5

Avd 5:
Inget höjdarlopp rent sportsligt, men desto mer kittlande spelmässigt. Ingen häst har väl visat någon överkapacitet gentemot motståndet utan löpningsförlopp och dagsform lär avgöra. Just nu sätter jag Mellby Galanga som förstahäst. Tränaren har höga tankar om denna häst och senast fick han visa lite av sitt kunnande. Örjan upp nu dessutom. Imola Boko ska såklart också räknas tidigt på kusk och läge. Klose har ett bra läge och kommer få en vettig löpning. Gjorde dessutom en fin debut i regi Wäjersten senast. Jag vill också nämna Global Wizard som nu gör tredje starten efter uppehåll och som bör sluta långt framme med en vettig resa.

Rank: 5 - 3 - 1 - 10 - 9 - 12

Avd 6:
Det är svårt att gå emot Falcon AM som tipsetta i detta lopp med tanke på prestationerna på slutet, inte minst senast. Spåret är dock lite väl långt ut och med flera startsnabba invändigt kan det bli stora trafikproblem. Bakom Falcon AM känns loppet vidöppet. Jag gillar Track Angle och rankar honom tvåa. Han står bra inne i klassen och förhoppningsvis kan han ramla ner i ett vettigt slagläge här. Blir det lite körning kommer hans spurt bita bra över Bergsåkers långa upplopp. Lexington Hall var bra senast och BG upp är såklart intressant. Spåret är dock ett problem såklart och detsamma gäller stallkamraterna Victory Topline och Yrr. Victory Topline vann på ett fint sätt på Bergsåker senast och kanske är toppformen på väg att infinna sig. Yrr var det lite surr kring i samband med debuten för Nurmos. Då fick han ett väldigt tufft lopp och senast galopperade han. Kanske blir han väl bortglömd av spelarna denna gång?

Rank: 7 - 4 - 9 - 5 - 8 - 11

Avd 7:
Omgången avslutas med russinet i kakan, Sundsvall Open Trot. Tyvärr dyker inte Propulsion upp men loppet håller ändå hög sportslig klass. Det är givet att ranka Ringostarr Treb som tipsetta efter segern senast. Ingen kommer kunna lugga honom på spets här och sedan är väl risken/chansen att det inte händer så mycket. När man synar startlistan är det svårt att hitta någon som ska vara sugen att sätta sig i dödens på Ringostarr Treb och hålla uppe ett vettigt tempo. Den enda som jag skulle kunna tänka mig är Johan Untersteiner med Cyber Lane. Cyber Lane satt fastlåst med till synes mycket krafter kvar senast i Åbergs. Jag tycker dessutom han sett bättre ut i stilen i de två senaste loppen och jag hoppas att Johan åker upp till Sundsvall för att köra om det. Förutom dessa två finns det som jag ser det fyra hästar som kan vinna. Jag nämner Milligan’s School som höll klart bra efter en tuff öppning senast. Han hänger med i alla tempon och har oftast en rejäl avslutning kvar till upploppet. Sist höll han bra efter en tuff öppning och härifrån bör han kunna få en vettig resa.

Rank: 1 - 4 - 10 - 9 - 2 - 6
Gotland (+7), SO (+7), eveton (+7), Snubben (+7)
Gammal 2019-08-20, 22:07   #14

Stekels avatar

Standard

Mycket plugg och snack kvar att ta in, men lutar åt att det blir en tredjespik på Imola Boko! Jag tror han kommer göra vad han kan för att skicka till ledning bära eller brista, och det är en riktigt stark häst. Från spets förlorar den inte.

Gammal 2019-08-21, 01:03   #15

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Är jag helt ute och cyklar som tycker mig ha hittat ett grym platsodds på 7 Nadal Broline till 3,85 @ UB...?

Känns onekligen högt, visst är läget som det är men med lite körning så är jag absolut inte främmande för att han tar en pallplats! Finns tre 9-tider i raden så formen borde vara ok!

Kör ett ovanligt hårt lir för min egen del och skickar in en röding till detta odds ;-)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 12:54   #16

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Är jag helt ute och cyklar som tycker mig ha hittat ett grym platsodds på 7 Nadal Broline till 3,85 @ UB...?

Känns onekligen högt, visst är läget som det är men med lite körning så är jag absolut inte främmande för att han tar en pallplats! Finns tre 9-tider i raden så formen borde vara ok!

Kör ett ovanligt hårt lir för min egen del och skickar in en röding till detta odds ;-)
Kanske inte ute och cyklar, men finns ju ett helt gäng bra hästar som troligtvis får bättre position...
Gammal 2019-08-22, 04:00   #17

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Kanske inte ute och cyklar, men finns ju ett helt gäng bra hästar som troligtvis får bättre position...
Känns inte lika klockrent när UB höjer en aning, nu 4,00...
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 09:31   #18
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Spets? Han vann ju från dödens efter stenhård öppning. Var ju äckligt bra prestation så att den var skyldig att vinna vettefan.
”Dödens”?

Första 1000 i ryggen bakom en hårddragande Uza Josselyn. Behövde bara glida ut och runda henne 500 kvar.

Jo, nog var RT skyldig att vinna nog, efter den smörresan?

Nu är det medeldistans. Senaste två ggr har det gått ”sådär” för RT. Kan man ta det som ett omen?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 10:14   #19

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 7
Standard

Äntligen trav på riktigt! Ingen "solvallalunken" eller bästa kompis släpper till favoriten trav! Bergsåker innebär tävling! Kommer vara på plats i den mån tiden räcker kommer info och värmningstips skvaller och diverse att förmedlas!
Gotland (+5), Fagerdahlen (+5), abstruse (+1)

Senast redigerad av hammering den 2019-08-22 klockan 10:16.
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 14:49   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
”Dödens”?

Första 1000 i ryggen bakom en hårddragande Uza Josselyn. Behövde bara glida ut och runda henne 500 kvar.

Jo, nog var RT skyldig att vinna nog, efter den smörresan?

Nu är det medeldistans. Senaste två ggr har det gått ”sådär” för RT. Kan man ta det som ett omen?
Var i vinnarhålet en kurva innan dess tokpress (1.05,5 500m) och efter kurvan ut i dödens. Vet inte hur du får det till 1000m i vinnarhålet. Knappast skyldig att vinna, grym prestation. Uza höll fö till upploppet så jag undrar om vi såg samma lopp
Håller med om att man knappast kan kalla den stenklar på lördag. De lär knappast köra lika hårt igen med den.

Senast redigerad av sigh den 2019-08-22 klockan 14:55.
Gammal 2019-08-22, 15:54   #21

Stekels avatar

Standard

Citat:
Var i vinnarhålet en kurva innan dess tokpress (1.05,5 500m) och efter kurvan ut i dödens. Vet inte hur du får det till 1000m i vinnarhålet. Knappast skyldig att vinna, grym prestation. Uza höll fö till upploppet så jag undrar om vi såg samma lopp
Håller med om att man knappast kan kalla den stenklar på lördag. De lär knappast köra lika hårt igen med den.
Ja det var verkligen inget blufflopp iallafall!

Måste läsa på mer, men spontana känslan är ju att de inte behöver köra lika hårt med den. Och om så krävs så tror jag nog Paal kommer köra vad tygen håller också, han är ju inte känd för att hålla igen med den här hästen.

Gammal 2019-08-22, 16:00   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det var verkligen inget blufflopp iallafall!

Måste läsa på mer, men spontana känslan är ju att de inte behöver köra lika hårt med den. Och om så krävs så tror jag nog Paal kommer köra vad tygen håller också, han är ju inte känd för att hålla igen med den här hästen.
De har ju tagit det väldigt försiktigt med honom i år bortsett från Åbergs. De har verkat lite oroade för hästen och vad den tål så frågan är om de kör lika offensivt igen.
Gammal 2019-08-22, 16:20   #23
Banned

Standard

Citat:
Nä, vi såg nog inte samma lopp.

Jag såg Uza J komma först till 500-meterspålen. Och först till 1000 meter. Jag ser överhuvudtaget inga tendenser till att Paal toksvarar, ser bara att han kör till i 250 meter från start. Jag ser en Uza J stå för farthållningen till ca 400 meter kvar med RT i rygg. För att vara precis så har du rätt - det var väl knappt 800 meter i rygg. Och det är ju inte i närheten av 1000m.

Jag vet inte hur man ska få ett förmånligare lopp för att inte vara skyldig att vinna. Även om Uza inte klappade ihop fullständigt så var hon ju naturligtvis lite tagen, efter den stenhårda öppningen. Från utvändigt läge i starten.

Men det är väl bara bra. Att det finns olika versioner i lopparkivet. För annars skulle väl alla tippa lika...
Gammal 2019-08-22, 16:37   #24

Standard

Citat:
Nä, vi såg nog inte samma lopp.

Jag såg Uza J komma först till 500-meterspålen. Och först till 1000 meter. Jag ser överhuvudtaget inga tendenser till att Paal toksvarar, ser bara att han kör till i 250 meter från start. Jag ser en Uza J stå för farthållningen till ca 400 meter kvar med RT i rygg. För att vara precis så har du rätt - det var väl knappt 800 meter i rygg. Och det är ju inte i närheten av 1000m.

Jag vet inte hur man ska få ett förmånligare lopp för att inte vara skyldig att vinna. Även om Uza inte klappade ihop fullständigt så var hon ju naturligtvis lite tagen, efter den stenhårda öppningen. Från utvändigt läge i starten.

Men det är väl bara bra. Att det finns olika versioner i lopparkivet. För annars skulle väl alla tippa lika...
Han svarar lite mer än 400m och går ut i andraspår i utgången av andra kurvan när Goop kommer och då glider Pastore upp i rygg ledaren, så han har rygg i 3-400m. Visst blir iofs bara en kurva i dödens men knappast rygg ledaren till 400 kvar och smörlopp.

Bara för att hålla det lite OnT: Borde stå mellan Sorbet och Makethemark som gynnas av det långa upploppet

Senast redigerad av sigh den 2019-08-22 klockan 16:47.
Gammal 2019-08-22, 17:29   #25

Stekels avatar

Standard

Att vara med i en 05-öppning och stå till mål är något de flesta inte klarar, bara det är en jätteprestation. Kördes inte för fullt på upploppet heller och var långt före övriga förutom proppen. Men ja, han fick ju en viktig vila i andra kurvan. Samma lopp och 08 första 500 så vore det pliktskyldigt att vinna, det kan jag köpa. Men man måste ju bli lite imponerad att hästen går i mål på det sättet efter en sån öppning.

Jag ser ingen som kommer nypa spets av honom här och det mesta talar väl för att han kommer få fuska bort en bra bit av loppet. Sorbet klarade han inte att ta sig förbi sida vid sida sist, men nu är det omvända lägen. Han har inte klarat att ta emot Uza Josselyn och Pastore Bob från samma spår när de kommit flygande från en bit uti banan. Men jag ser inget ekipage med "helstängt" i startlistan den här gången. Fördel Tysken i starten alltså. Sen kommer säker någon ställa på i spåren vad det lider och leta sig fram till dödens. Men vem den är ska den ju inte klara att ta ner Ringo som gått på innern hela loppet. Nej, det får nog bli till att hamra in spiken trots allt! Han landar väl säkert på under 50%. Kanske under 45% till och med.

Gammal 2019-08-22, 21:05   #26

Trazans avatar

Standard

Angående Pydin och dennes favoritskap blev jag sugen att kolla vad Månprinsen varit spelad till de senaste åren. Ifjol var han spelad till 71% och året innan 39%. 2017 kom han med ett par tveksamma insatser i bagaget så det är inte så märkligt egentligen. Ifjol kom han dock med bevisad toppform efter att i starten innan vunnit på 19 blankt på Åby.

Pydin är i nuläget spelad till 70%. Det är såklart att loppet håller sämre klass i år än ifjol men att Pydin skulle ha lika bra chans i år från spår 7 som Månprinsen hade ifjol från spår 5 köper jag inte. Anledningen är såklart att det i år inte finns några fler givna spikförslag i omgången och därmed hamnar många på Pydin.

Jag ser inget spelvärde i Pydin men tror dock att han har bra segerchans, så det blir lite huvudbry att fundera ut hur man ska hantera Pydin på lördag...
Gammal 2019-08-22, 21:28   #27

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 700
Standard

Är lite ny på trav men har försökt sätta in mig så gott det går inför loppet på lördag.

Pydin är ju i nuläget streckad till ca 70 %. Vad anser ni vara ett rimligt procentuellt utfall om detta lopp skulle köras 100 gånger (med aktuella loppets deltagande hästar och travspår). Skulle han vinna 70 %? Skulle han vinna fler/färre? Vad anser ni?

Undrar även vad anmärkning k och anmärkning n betyder på atg.se när man läser om hästars tidigare resultat.

En annan fundering jag har är denna. Anta att V75 genomsnittliga svårighetsgrad vore 3 på en skala 1 till 5. Där 1 är jättelätt omgång och 5 är jättesvår omgång. Hur skulle ni klassa lördagens omgång? Min känsla är att det är ungefär en 4:a. Kan det stämma med er uppfattning? Dvs något svårare omgång än en genomsnittlig V75 travomgång?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 21:31   #28
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
Angående Pydin och dennes favoritskap blev jag sugen att kolla vad Månprinsen varit spelad till de senaste åren. Ifjol var han spelad till 71% och året innan 39%. 2017 kom han med ett par tveksamma insatser i bagaget så det är inte så märkligt egentligen. Ifjol kom han dock med bevisad toppform efter att i starten innan vunnit på 19 blankt på Åby.

Pydin är i nuläget spelad till 70%. Det är såklart att loppet håller sämre klass i år än ifjol men att Pydin skulle ha lika bra chans i år från spår 7 som Månprinsen hade ifjol från spår 5 köper jag inte. Anledningen är såklart att det i år inte finns några fler givna spikförslag i omgången och därmed hamnar många på Pydin.

Jag ser inget spelvärde i Pydin men tror dock att han har bra segerchans, så det blir lite huvudbry att fundera ut hur man ska hantera Pydin på lördag...
Ta betalt, naturligtvis.

Enbart OAL är skäl nog att ta bort Pydin från kupongen.

Motsvarande gäller ju även Claes Sjöström som favorit i V75:6.
Gammal 2019-08-22, 21:46   #29
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Är lite ny på trav men har försökt sätta in mig så gott det går inför loppet på lördag.

Pydin är ju i nuläget streckad till ca 70 %. Vad anser ni vara ett rimligt procentuellt utfall om detta lopp skulle köras 100 gånger (med aktuella loppets deltagande hästar och travspår). Skulle han vinna 70 %? Skulle han vinna fler/färre? Vad anser ni?

Undrar även vad anmärkning k och anmärkning n betyder på atg.se när man läser om hästars tidigare resultat.

En annan fundering jag har är denna. Anta att V75 genomsnittliga svårighetsgrad vore 3 på en skala 1 till 5. Där 1 är jättelätt omgång och 5 är jättesvår omgång. Hur skulle ni klassa lördagens omgång? Min känsla är att det är ungefär en 4:a. Kan det stämma med er uppfattning? Dvs något svårare omgång än en genomsnittlig V75 travomgång?
Välkommen...! Härligt att se lite tillväxt i gubbklubben...!

k = kvalificeringslopp
n = något tung bana

https://www.travrevyn.com/travskola/...ngar-for-trav/

Pydin: Favoriten vinner i snitt en tredjedel av loppen. Så, nä. Pydin vinner inte 70 av 100 lopp.

Lördagens omgång är svårare än senaste omgångarna. På förhand. En orsak är att det i princip är fulla lopp. Ett kallblodslopp med tveksam favorit. Ett lärlingslopp. Ett eller t o m ett par otroligt lågklassiga lopp.

Det som eventuellt talar för låg utdelning är att Kihlström, Goop, Forss och ytterligare nån toppkusk sopar rent i klen norrlandskonkurrens.

Återigen, välkommen till Sharps. Här kommer du att få värdefulla tips från tunga experter som Shooter, Spiken64 och sigh.
Gammal 2019-08-22, 22:27   #30

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 747
Standard

Läste i ett ATG lag att Falcon Am blev behandlad efter senaste starten och hade 80%ig form enligt Fredrik Linder till någon expressen snubbe.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 23:45   #31

Stekels avatar

Standard

Svårighetsgraden är väl en trea iallafall. Skulle bli väldigt förvånad om det blir utdelning under 10 lax på sju rätt.

Persson har med så jävla många hästar i det där loppet, en väldigt intressant fråga är ju hur mycket de gör upp i stallet inför det där. Om man visste att övrig lägger sig platta vore 70% ganska berättigat. Men det ser inte ut som att de kommer göra det. Kan bli en riktig vingel-fest för stackars Ove om det vill sig illa. Jag gör ett system med halvstor gardering i kallblodsloppet.

Ringostarr spikas på allt!

De har släppt odds nu ser jag. De här är rätt fina:

Real Masterpiece vinnare
12,00 b365

Eldorado B. plats
2,30 svs

Imola Boko vinnare
8,75 ub

Ringostarr Treb vinnare
2,85 b365

Gammal 2019-08-23, 12:37   #32

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2538
Standard

Hej! Någon som vet var tränarintervjuerna finns på nätet? Tackar på förhand! Lycka till i morgon Mvh Nedomansky
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 14:03   #33

Standard

Voulez Vous verkar att ha hittat tillbaka till formen igen och då är den riktigt bra. Läget nu är perfekt med ett andraspår bakom bilen, så jag testar en slant till 7,50 på plats(svs)...
Gammal 2019-08-23, 15:08   #34

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Daniel Berglund V75 Bergsåker lördag på Service Plays
lenninen (+10), ajvide (+10)

Senast redigerad av hoola den 2019-08-23 klockan 16:23.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 15:10   #35

Standard

Jens Sjödèn V75 Bergsåker fredag på Service Plays
Staketkusken (+5)

Senast redigerad av hoola den 2019-08-23 klockan 16:23. Anledning: fel dag
Gammal 2019-08-23, 15:14   #36
Banned

Standard

Det fick bli ett större kombspel på SvS, spelvärda odds enligt mig:

Eldorado B., plats - 2,30
Chapter N. Deo, plats - 2,35
Lexington Hall, plats - 3,70
Sorbet, plats - 2,30

Potential: 23 310kr
Gammal 2019-08-23, 16:35   #37

Standard

Citat:
Det fick bli ett större kombspel på SvS, spelvärda odds enligt mig:

Eldorado B., plats - 2,30
Chapter N. Deo, plats - 2,35
Lexington Hall, plats - 3,70
Sorbet, plats - 2,30

Potential: 23 310kr
Nedanstående försökte jag publicera som svar på ditt helt riktiga påpekande om att Berglunds tips var till lördagen men nånting är galet med sidan.Får till svar: "Hej, vi har infört en funktion som heter Sharp$ (Sharpsdollars) för att visa uppskattning istället för att skriva inlägg"

Här kommer då min kommentar:

Tack Stankarn!
Missade detta fullständigt.
Att Berglund inte brydde sig om Bjerke (förmodligen inte om söndagens Charlottenlund heller) kan jag förstå men att den upphaussade mannen som täcker Rondens HELA omslag inte har tid att tippa till både fredag och lördag är minst sagt besynnerligt speciellt som TR Media raggar nya prenumeranter just med honom som lockbete.
Gammal 2019-08-23, 16:50   #38

Standard

Ur Thomas Uhrbergs blogg om lördagens V75:

100 miljoner på spel på Bergsåker – nu dags sätta stopp för wild card!
aug 23, 2019

Dags sätta stopp för wild card efter skandalen på Bergsåker, skärp straffen för drivning – och våga chansa när det är över 100 miljoner i 7-rättspotten i Bergsåkers V75:a på lördag.
Ja, jag är feg och spikar Pydin och Queen of Sand och är helt nöjd om det ger mig några miljoner …

Skämt å sidor, lördag den 24:e är det exakt fyra månader kvar till julafton och det kan bli ”årets julklapp” om någon blir ensam med att ha sju rätt. Blir det 100 miljoner på kontot, kanske 110 eller 120 – ja, det är helt ofattbart, obegripligt mycket pengar och bakom varenda krona står ni som spelar på V75 vecka ut och vecka in.
Har du tänkt på det?!

Skandal med wild card på Bergsåker

Nadal Broline och Björn Goop fick wild card till Sundsvall Open Trot på bekostnad av Antonio Tabac och Oskar Kylin Blom.
Jag lider med Oskar, ställer mig i kön av de som skarpt kritiserar Bergsåkers sportchef Thomas Almqvist och jag hoppas nu att det är slut med wild card inom svensk travsport.
Och, Christian Flore som fick en månads avstängning och 6.000 kronor i böter för hård drivning i söndags på Tingsryd borde fått sex månaders avstängning och 1.000 kronor i böter.
Jag hoppas att ni förstår poängen; avstängning tar mycket hårdare än böter i x antal kronor.
Och, det som Christian Flore gjorde hör inte hemma på svenska travbanor.
Visst, han bad om ursäkt efteråt. Egentligen patetiskt. Nästan lika patetiskt är att han nu inte ska ha körspöet i lopp framöver, ett körspö som är ett korrigeringsverktyg – ja, snacka om att inte ha kontroll över sitt sätt att köra häst på rätt sätt …

Pydin spikas i SM för kallblod

Den 7-årige Pydin kan bli en ny kallblodsstjärna, men att han ska bli i klass med tidigare SM-vinnare som Järvsöfaks, Nordgubben, Hallsta Lotus och Månprinsen AM tror jag inte.
Fast, Pydin är den med högst prestanda i detta fält och spikas därför.
Kusken Ove A Lindqvist är segerviss – och han kan det här med kallblod …
Queen of Sand har spetsläge och i den positionen tror jag att ingen rör henne i Lars Lindbergs Minne.
Jag kan köpa att kusken Clara Jonasson inte är så rutinerade utan mest vunnit i monté – fast i spets kan det gå vägen, Clara!
I övrigt; vilken lördag!!!

Mina tankar om V75-loppen

V75-1: 8 Guillaume Boko gör sin femte start i Goops regi och det kan vara en klassklättrare. Senast tvåa bakom Staro McMillan, het i ledningen som hårt betrodd i ett Derby-kval i onsdags. Ja, Goops häst går ner en klass, tycker jag. Fem streck där 3 Everest Sisu med Ingvar Nyberg är rysarekipaget.
V75-2: 7 Pydin har ett spår långt ut men Ove A Lindqvist är ungefär som Kaj Widell, har de något att köra med gasar de på – och jag tror att Pydin kan sitta i ledningen på första bortre långsidan. Spik.
V75-3: 3 Spickleback Face var ute i Jubileumspokalen senast och galopperade direkt från start. Nu är det ”bara” Silver och han kan vinna i sin trög/kraftiga stil. Jag streckar dock åtta ekipage, där Hazard Boko kan överraska.
V75-4: 4 Queen of Sand vann senast säkert före 8 Visa As, då med Stefan Söderqvist i sulkyn. Nu är det ett lärlingslopp och Clara Jonasson står inför sitt livs uppgift. Ja, jag tror på henne och spikar.
V75-5: 5 Mellby Galanga har rykte om sig att vara en 4-åring utöver det vanliga, men jag väljer att gardera med en kvartett. Glöm inte 10 Global Wizard med Erik Adielsson.
V75-6: 7 Falcon Am vinner varannan gång, så ser vi till det blir det förlust här. Visst, han har ett tufft läge men 4-åringen har visat form och härlig löpskalle och är mitt drag, 4 Track Angel är stark och tål ett lopp i dödens medan 6 Final Dream har spetsläge. Och, 9 Victory Topline är på ”g”.
V75-7: 1 Ringostarr Treb var helt enorm vid segern senast i Hugo Åbergs Memorial. Ja, han kan ta sin andra seger i Sundsvall Open Trot, denna gång från ledningen. Nu blev det fyra streck, där jag har en viss feeling för 6 Makethemark. 10 Cyber Lane har också formkurvan i zenit och gynnas av högt tempo, precis som allt bättre 9 Milliondollarrhyme. Jag streckar en kvartett men här finns det fler tänkbara vinnare.

Mitt V75-förslag till Bergsåker lördag

V75-1: 3, 4, 8, 9, 10. Res: 1-2.
V75-2: 7 Pydin. Res: 12-6.
V75-3: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 11, 12. Res:10-9.
V75-4: 2 Queen of Sand. Res: 8-15.
V75-5: 1, 5, 9, 10, 12. Res: 3-2.
V75-6: 4, 6, 7, 9. Res: 8-10.
V75-7: 1, 6, 9, 10. Res: 2-4.
Systemet är på 3200 rader och kostar 1600 kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Ringostarr Treb i avdelning 7 blir det systemet på 800 rader och det kostar då 400 kronor.
Gammal 2019-08-23, 16:58   #39

Standard

Gotland!

Tack för rubrikändringen på Berglunds tips.
Försökte citera ditt inlägg och tacka - fick återigen tips om att ge Sharps.
Försökte då att skriva ett eget inlägg på Service Plays och tacka - igen tips om att ge Sharps.
Kan du rätta till även detta?
Gammal 2019-08-23, 20:19   #40
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Gotland!

Tack för rubrikändringen på Berglunds tips.
Försökte citera ditt inlägg och tacka - fick återigen tips om att ge Sharps.
Försökte då att skriva ett eget inlägg på Service Plays och tacka - igen tips om att ge Sharps.
Kan du rätta till även detta?
Ligger troligtvis någon gammal spärr och att man inte kan skriva inlägg med korta fraser som "tack" etc. varvid man får uppmaningen att lämna sharp$$ istället.

Kör på bara och hör av dig om det strular mera.

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 06:27   #41

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4416
Standard

Ska bli spännande att se om ATGs sida klarar av trycket i eftermiddag...
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 08:12   #42

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 1496
Standard

V 75 intervjuer

https://www.vinnv75.se/intervjuer#!
valo (+5)
schadow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 09:03   #43

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5142
Standard

Grundar med Ginny Weasley. Tufft att ha tillägg men också van att springa i "femte spår". Streckspelet står jag över till förmån för lite raketspel. Lycka till! (glöm inte att Bergsåker är en skrällbana...)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 09:23   #44

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2995
Standard

Gillar att Uhrberg vågar rikta kritik och skriva vad han känner och tycker. Annars är ju svenskt trav en ankdamm där alla håller varandra om ryggen, speciellt kuskar.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 09:28   #45

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Gillar att Uhrberg vågar rikta kritik och skriva vad han känner och tycker. Annars är ju svenskt trav en ankdamm där alla håller varandra om ryggen, speciellt kuskar.
Helt enig, starkt av honom. Och nödvändigt i längden om det ska finnas någon trovärdighet.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 09:41   #46

Standard

Svenskt Mästerskap och Jörgen Westholm ställer upp med Eldvin och rapporterar att
han är lite "rund om magen"....!!!!
Gammal 2019-08-24, 09:43   #47

Standard

PS

Hästen alltså...
Tirich (+1)
Gammal 2019-08-24, 10:31   #48

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 1496
Standard

Kollar man Pygins startlista så har han brännt ett
antal gånger som storfavorit, Kanske man ska testa och fälla
Men vem vinner istället
schadow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 10:32   #49

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

Tycker Uza josselyn är omgångens bästa drag, fyfan va fin hon var senaste starten!!
visst spår 8 men jag spikar rakt av! LYCKA TILL

V75
Inlämnat: 2019-08-24, 10:30
Bergsåker
Lördag 2019-08-24
Start: 16:20
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 9 (8, 3)
2: 3, 6, 7 (10, 1)
3: 11 Bucks to Burn (3, 5)
4: 1, 2, 8, 12, 13, 15 (7, 10)
5: 1, 3, 4, 5, 10 (12, 9)
6: 1, 3, 4, 5, 7, 9 (2, 6)
7: 8 Uza Josselyn (1, 6)

2x3x1x6x5x6x1 = 1080 rader.
1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.
Rättningskod:
Trinity (+1)
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 10:35   #50

Standard

Pydin

Lite tunnelseende på den, och 5 Perssonhästar med. Det är egentligen Pydin mot alla...inte lätt.
Gammal 2019-08-24, 10:52   #51

Standard

Jens Sjödèn V75 Bergsåker lördag på Service Plays
Gammal 2019-08-24, 11:27   #52

HuBBaBuBBas avatar

Sharp$: 1750
Standard

Skulle inte lämna Järvsöodin utanför systemet. 2 sec snabbare tid än Pydin på 2660m
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 11:34   #53

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Tror faktiskt Makethemark slår RST. Spår 8 sist över 3140 och slog av Milligans School tvåa bakom Proppen. Toppform på MTM. Nu 1000m kortare som han gynnas av såklart. Milligans har gjort sitt för i år. Kanske låser på 1 och 6 eller spikar MTM.
Gammal 2019-08-24, 11:39   #54

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Som Esprit Sisu vann senast är det mycket få hästar som klarar av att göra förutom Proppen. Att gå i tredje spår så länge och ändå hålla undan som han gjorde va mäkta imponerade.
Gammal 2019-08-24, 11:57   #55

Standard

Pydin

Distansen inte en fördel för Pydin. Ska fällas, kanske misslyckas men har då i alla fall gjort ett försök....
Gammal 2019-08-24, 13:09   #56

Standard

Dagens clou, hur ska man förhålla sig till Pydin, vänster hjärnhalva säger spik och den högra säger gardera...mmm....
Gammal 2019-08-24, 13:12   #57
Administrator

Standard

Citat:
Dagens clou, hur ska man förhålla sig till Pydin, vänster hjärnhalva säger spik och den högra säger gardera...mmm....
När det kommer till kallblod så brukar jag alltid vilja veta vad SO tycker. Och jag har på känn att han säger gardera idag...

Gammal 2019-08-24, 13:16   #58

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
När det kommer till kallblod så brukar jag alltid vilja veta vad SO tycker. Och jag har på känn att han säger gardera idag...

Skulle inte förvåna om SO har samma problem som jag
Gammal 2019-08-24, 13:18   #59

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Citat:
Pydin har naturligtvis en god chans här, men jag är sugen på att dubbla mitt system med Tand Kraft. Det lider mot höst och många betrodda hästar underpresterar. Kan nog bli rätt bra utdelning idag då det inte är helt lätt att hitta tre spikar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 13:19   #60
Banned

Standard

Citat:
Fick regelrätt stryk av 8 Björs Frej (2% idag) i början på juni, klarade då inte av att försvara sig sista biten in mot mål, trots hygglig resa. Man skulle kunna skylla på att det inte var ordinarie kusk som körde eller argumentera för att han har blivit så mycket bättre sedan det. Samtidigt så gick han väl i botten senast? Har dessutom tråkigt läge - men är det någon annan som följer bilen? Inte direkt. Man kan ju hoppas att det brinner för OAL och att han sänder första 1000 efter att Ulf O på något sätt fått iväg 6 Tand Kraft från start, men tveksamt. Det är nog bara att stå där efter loppet där man slösade bort 6 streck....
Gammal 2019-08-24, 13:20   #61

Standard

När det varit lätta o fina banor och medel eller kort, så har Eldorado B spetsat och vunnit, när det varit långt, bakspår eller smetigt har han inte räckt, idag är det lätt bana medeldistans och spetsläge....mmm, frågan är om han inte är rejält understreckad på sina 13%...
Gammal 2019-08-24, 13:21   #62

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3273
Standard

7 Hossiana Boko kuskförstärkt. SoS till 5 %
Gammal 2019-08-24, 13:24   #63
Administrator

Standard

Kan vara att jag vurmar lite för mycket för Gotlandsekipagen men Johan Wiman brukar kunna hitta iväg bra i volt och från spår 7 finns chansen att man sitter fint på det tidigt i avd 1.

Kan bli spets och då luktar det släpp men från rygg ledaren så känns ändå 1% för lite i förhållande till chansen?

Gick ju fint på hemmaplan för två starter sedan.

Gammal 2019-08-24, 13:31   #64

Standard

Där har du ju ett riktigt trevligt tvillingspel, eller en kuse att bygga trion runt...Voulez Vous är min "Hennig Lixarve" idag...
Gammal 2019-08-24, 13:40   #65

Standard

Är ju stor omstartrisk i första(atg jublar), bara favoriten i sig är ju stor risk för startstrul med. Tror att Ingvar Nyberg trycker sig till spets och drar i ett hårt tempo, det kan mycket väl räcka...
Gammal 2019-08-24, 13:43   #66
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Funderar på att spika 1 Chapter N. Deo i lärlingsloppet. Han har bästa kusken, Anders Eriksson som har tjänat 2,4 milj i år, fast inte vunnit på V75...
Knyss (+1)
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 13:51   #67
Banned

Standard

V75:6
Spår 12 i ett autostartlopp över 1640 meter skall väl vara helt iskallt men jag vill ändå lyfta fram 12 From the mine som en av dagens stänkare. Det här är en bra häst som varit med på V75 tidigare, vann ett klass I-försök för ett år sedan. Såg honom på Dannero där han visade lite gryende form men det är ju i de senaste två starterna som det lossnat. Det jag tycker är intressant är speeden han visar, hur han helt enkelt springer så mycket fortare än de andra när han får marschorder. Kan komma att löna sig över Bergsåkers långa upplopp, särskilt om det nu blir lite körning därframme. 1% och över 20 ggr pengarna.

I samma lopp övervägde jag länge Hultmans rysarspik, 6 Final Dream, startsnabb häst som passar bra på distansen och som försvarar sig länge. Om den kommer till spets. Tyvärr får man hålla med andra tipsexperter, det är nog jävligt tveksamt om Linda Sedström är rätt kusk för att få iväg den här till spets från det här spåret. Vad jag kan se så har den vunnit ett par dödensvinster, så man kanske inte ska vara så negativ. Men om man skiftat kusk på 3 och 6 så hade det varit ett spikbud. 7%, över 10 ggr pengarna.

V75:3
Jag kommer förmodligen att spika 8 Visa As. Loppet hon gjorde senast, med första 1000 efter 1.10 - i tredjespår - gör ingen av de här märrarna om. I alla fall inte utan att vara kall 500 kvar. Jag litar på att luckan kommer i den här typen av lopp och att Rebecca får segerdefilera. Om jag skulle gardera så skulle jag strecka 7 Hossianna Boko först. Det måste bli mer plats nu när man strukit femman. Och som hon försvarat sig i spets i förra starten mot betydligt mer meriterade valackarna Falcon Am och Lexington Hall. Dessutom visar kusken precis rätt utvecklingskurva. Från 3% vinster ifjol till 8% vinster i år. På ungefär lika många starter. 5% och ca 14 ggr pengarna. En rak tvilling 7-8 ger 37ggr.
Gotland (+5)
Gammal 2019-08-24, 13:53   #68
Banned

Standard

Citat:
När det varit lätta o fina banor och medel eller kort, så har Eldorado B spetsat och vunnit, när det varit långt, bakspår eller smetigt har han inte räckt, idag är det lätt bana medeldistans och spetsläge....mmm, frågan är om han inte är rejält understreckad på sina 13%...
Halshäst. Märktes hur tydligt som helst senast.
Gammal 2019-08-24, 14:02   #69
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Funderar på att spika 1 Chapter N. Deo i lärlingsloppet. Han har bästa kusken, Anders Eriksson som har tjänat 2,4 milj i år, fast inte vunnit på V75...
Hon. Det är ett stolopp.

Mvh, Travbegreppspolisen
777 (+4)
Gammal 2019-08-24, 14:08   #70
777

Standard

Citat:
Hon. Det är ett stolopp.

Mvh, Travbegreppspolisen
Tyckte väl att det var många ston med...

Men varför döper man ett sto till Hunkydory Degato? T ex.
Gammal 2019-08-24, 14:11   #71

Nicklass avatar

Sharp$: 1507
Standard

Minns jag fel nu eller är inte spår 1 på bergsåker helt under isen?
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 14:13   #72

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Det anses vara ett bra spår på Bergsåker. Sen ska man ju ha en vettigt startsnabb häst också.
Nicklas (+1)
Gammal 2019-08-24, 14:14   #73

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Mitt eget system ligger nedan. I bolagssystemet har jag i andra 4,6,7,12 och i femte avdelningen 1,3,5 och 9. Det kostar 1440:-.

V75
Inlämnat: 2019-08-24, 13:54
Bergsåker
Lördag 2019-08-24
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8, 9 (1, 10) (8 med Björn är min förstahäst. Räcker att låsa på 8 och 9)
2: 6, 7 (12, 4) (6 håller ut 7 från start och leder. Om 7 trycker på kan någon bakom vinna)
3: 3, 4, 5, 8, 11, 12 (1, 7) (5 och 11 är förstahästarna. Tycker man ska gardera här)
4: 1, 2, 7, 8, 15 (13, 10) (Om kusken klarar av det tar 2 ledningen. Därifrån är hon svårslagen. Jag litar inte på kusken och garderar)
5: 1, 3, 5 (9, 12) (Oerfarna hästar där 5 med rätta blir favorit på Örjan)
6: 4 Track Angle (9, 7) (4 har rätt spår och distans. Här är det påställt. Bra spik till 23 %)
7: 1, 6, 10 (4, 2) (1 är en sårbar storfavorit på medeldistans, vilket är något långt för honom. 6 är värd en storseger snart. 10 såg djävulsk ut senast)

2x2x6x5x3x1x3 = 1080 rader.
1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.
Rättningskod: Jackpotpengar till Sharpsare
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 14:20   #74

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Bergsåker har ett långt anlopp, så spår ett är normalt mycket bra där...
Nicklas (+1)
Gammal 2019-08-24, 14:20   #75

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Nicklas Hammarström om jag inte minns fel brukar ju nästan vinna allt han ställer upp på att köra och nu sitter han upp bakom super duktiga Hunkydory Degato som jag tror kan vara skrällen i omgången.
Gammal 2019-08-24, 14:40   #76
Rob

Sharp$: 3083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Mitt eget system ligger nedan. I bolagssystemet har jag i andra 4,6,7,12 och i femte avdelningen 1,3,5 och 9. Det kostar 1440:-.

V75
Inlämnat: 2019-08-24, 13:54
Bergsåker
Lördag 2019-08-24
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8, 9 (1, 10) (8 med Björn är min förstahäst. Räcker att låsa på 8 och 9)
2: 6, 7 (12, 4) (6 håller ut 7 från start och leder. Om 7 trycker på kan någon bakom vinna)
3: 3, 4, 5, 8, 11, 12 (1, 7) (5 och 11 är förstahästarna. Tycker man ska gardera här)
4: 1, 2, 7, 8, 15 (13, 10) (Om kusken klarar av det tar 2 ledningen. Därifrån är hon svårslagen. Jag litar inte på kusken och garderar)
5: 1, 3, 5 (9, 12) (Oerfarna hästar där 5 med rätta blir favorit på Örjan)
6: 4 Track Angle (9, 7) (4 har rätt spår och distans. Här är det påställt. Bra spik till 23 %)
7: 1, 6, 10 (4, 2) (1 är en sårbar storfavorit på medeldistans, vilket är något långt för honom. 6 är värd en storseger snart. 10 såg djävulsk ut senast)

2x2x6x5x3x1x3 = 1080 rader.
1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.
Rättningskod: Jackpotpengar till Sharpsare

Hur är det med kuskformen på Track Angle? Eriksson har la inte vunnit på V75 på ett bra tag?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 15:02   #77

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Dagens försök med lite stuns:
10-8,3,8,1,7
7-6,3,10,12,4
4
8
5,3-11,4,2,9,1
4,8,5
2

Lycka till alla!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 15:03   #78

Standard

Olika slutsatser om Caligula:

Berglund: "Spår nio är inte heller så enkelt och eventuella omstarter knappast ett plus"
Sjödén: "Som bakspårshäst bör favoriten 9 Caligula gynnas av omstartsscenariot"
Gammal 2019-08-24, 15:12   #79

Standard

Citat:

Berglund: "Spår nio är inte heller så enkelt och eventuella omstarter knappast ett plus"
Galopprisk 50/50 enligt stallet och startstrul gissar jag på minst 50/50, om allt går som det ska så är chansen max 50...alltså borde man ha minst 10ggr på han för spel och det lär vi inte få...men nu på tv12, så tror Bergh att starten inte ska vara något problem, vi får si...
hoola (+2)
Gammal 2019-08-24, 15:14   #80

Stekels avatar

Standard

Citat:

Sjödén har ju en statistisk approach till det där och ser inte alltid till hästen. Här är det nog Berglund som tänkt rätt, en bråkig häst i voltstart brukar väl inte gynnas av att behöva volta flera gånger än nödvändigt. Vid felfritt gynnas den nog, då flera där framme ödslar krafter. Men det stora problemet är väl just voltningen och vid galopp är den ju borta direkt. Då spelar det ingen roll om de andra spillt lite kraft på omstarter.

hoola (+2)
Gammal 2019-08-24, 15:37   #81

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3910
Standard

Caligula har jag lyft bort från mina V75 spel idag rätt eller fel återstår att se
Trinity (+1)
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 15:44   #82

Stekels avatar

Standard

Jag undrar verkligen när jag ser streckningen i stoloppet idag. Det är ju en så gammal sanning att alla borde känna till den att skrällchansen är extremt hög i såna lopp. Ändå låser alla på 2? Helvete där åkte man på V4 på målfoto!

Gammal 2019-08-24, 15:46   #83

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Så där vann Anders sitt lopp för dagen så då är det bara att ta bort han från allt under v75
Gammal 2019-08-24, 15:54   #84
777

Standard

V75
Inlämnat: 2019-08-24, 15:48
Bergsåker
Lördag 2019-08-24
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 5, 8, 9, 10 (2, 12)
2: 6, 7 (3, 10)
3: 3, 5, 8, 11 (12, 4)
4: 1, 8 (2, 15)
5: 5 Mellby Galanga (1, 3)
6: 7 Falcon Am (4, 9)
7: 1, 6, 9 (10, 4)

6x2x4x2x1x1x3 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: SKG JTQ KMK

En ung släkting som aldrig spelat på trav dök upp och ville vara med...
Gammal 2019-08-24, 15:58   #85

Standard

Egentligen för fint väder för trav idag , men man får tacka atg/st för att dom håller fast vid starttiden 16.20 på V75. Då hann man med några timmar på badstranden utan att missa V75.

Inte hunnit läsa på så mycket som man borde ha gjort men för 500 kr får jag till ett system på drygt 14000 rader. Bygger på spikar på Pydin och Ringostarr Treb. Sen har jag satt ett krav i joker på minst 2 av 5 a hästar .

Avd 1: Guillaume Boko. Här har nog atg beordrat ett antal omstarter kan man gissa . Goop tippar sig själv etta i björnkollen. Men egentligen ett lopp som man borde kört matematiskt för med ett par omstarter kan det gå lite hur som helst.

Avd 3: Bucks To Burn. Ingen klockren a häst heller. Bygger på att det blir körning och hade jag haft större spelkassa hade även Ural fått en a markering på dagens info. Richter har ändrat sig (igen) . Nu ska det bli helstängt igen, barfota runt om och full laddning från Jorma är senaste budet.

Avd 4: Queen of Sand. På sena infon om barfota runt om får den a markeringen. Visa As ensam both sen väldigt många c hästar.

Avd 5: Man har gått på infon från Oscar Berglund förr och blivit blåst. Men hoppas han har rätt denna gång men framför allt utrustningsändringarna och Örjan i vagnen som gjorde att Mellby Galanga fick a marketingen.

Avd 6: Daniel Berglund och flera betaltjänster spikar Track Angle men jag nöjde mig med den som a häst. Stressiga 1640 meter auto.

Lyckas man med spikarna och att få in två a hästar väldigt god chans att få vara med och dela på multijackpoten men man har under 30 år som travspelare lärt sig att man inte sätter V75or på löpande band och chansen att lyckas är ju inte större i sig bara för att det ligger 60 miljoner extra i sjurättspoolen. Därför jag inte är någon fan av att pengar ska konfiskeras i månader för att sedan delas ut i en enskild vinstpool en enskild V75 omgång.
Gammal 2019-08-24, 15:58   #86

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2019-08-24, 15:48
Bergsåker
Lördag 2019-08-24
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 5, 8, 9, 10 (2, 12)
2: 6, 7 (3, 10)
3: 3, 5, 8, 11 (12, 4)
4: 1, 8 (2, 15)
6: 7 Falcon Am (4, 9)
7: 1, 6, 9 (10, 4)

6x2x4x2x1x1x3 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: SKG JTQ KMK

En ung släkting som aldrig spelat på trav dök upp och ville vara med...
Bra för dig, illa för han...ni drar in en skaplig sudd och han blir fast i träsket...
777 (+4)
Gammal 2019-08-24, 16:01   #87

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Så där vann Anders sitt lopp för dagen så då är det bara att ta bort han från allt under v75
Det var en konstig slutsats tycker jag. Är det inte rimligare att göra tvärtom?

HuBBaBuBBa (+10)
Gammal 2019-08-24, 16:08   #88
Administrator

Standard

Citat:
Det var en konstig slutsats tycker jag. Är det inte rimligare att göra tvärtom?
Han har en del rätt fina chanser på V7 idag tycker jag. Så jag säger att han tar minst en seger till!!

Gammal 2019-08-24, 16:13   #89

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Han har en del rätt fina chanser på V7 idag tycker jag. Så jag säger att han tar minst en seger till!!

Ok
Gammal 2019-08-24, 16:13   #90

Standard

Jäklar vilken omsättning på V75. Kommer gå över 150 miljoner. Undrar hur mycket extra utlandssyndikaten lirar när det är så här stor jackpott jämfört med en normal femrättsjackpot på ca 20 miljoner?

Det negativa med detta är att det kommer motivera spelbolaget att börja konfiskera nya pengar till ny multijackpot i princip direkt för det är ju inte spelarna utan dom som är de stora vinnarna på det.
Gammal 2019-08-24, 16:16   #91
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8964
Standard

Så här blev Kioskvältaren på Västertorps idag:

V75
Inlämnat: 2019-08-24, 15:21
Västertorps Spel & Tobak, Skäggets Kioskvältars andelsspel
Bergsåker
Lördag 2019-08-24
Kostnad: 1 780,80 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 6, 9, 10 (7, 1)
2: 1, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 12 (5, 8)
3: 1, 3, 4, 9, 10, 11, 12 (2, 5)
4: 1 Chapter N.Deo (6, 2)
5: 1, 3, 5 (4, 2)
6: 4 Track Angle (5, 1)
7: 2, 4, 6, 10 (8, 1)

5x8x7x1x3x1x4 = 3360 rader.
3360 x 1 x 0,50 kr = 1 680,00 kr. Avgift 100,80 kr.
Totalt: 1 780,80 kr.
Rättningskod: QBB FTX HCD

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 16:17   #92

Standard

Huvudstarten lär få kicken om han inte tar minst 2 omstarter, är nog 5 mille till på varje...och redan nu har man försenat lite...
Gammal 2019-08-24, 16:17   #93

HuBBaBuBBas avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2019-08-24, 16:17
Bergsåker
Lördag 2019-08-24
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8, 9 (10, 3)
2: 3, 6, 7 (10, 12)
3: 3, 8, 11, 12 (5, 4)
4: 1, 2, 6, 8 (15, 13)
6: 1 Sir Henry P.Hill (4, 7)
7: 6 Makethemark (1, 10)

2x3x4x4x1x1x1 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: VJK KTZ JMM

V75
Inlämnat: 2019-08-24, 16:18
Bergsåker
Lördag 2019-08-24
Kostnad: 24,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Aston D.K. (9, 8)
2: 3, 6, 7 (10, 12)
3: 3, 8, 11, 12 (5, 4)
4: 1, 2, 6, 8 (15, 13)
5: 10 Global Wizard (5, 1)
6: 4 Track Angle (7, 9)
7: 6 Makethemark (1, 10)

1x3x4x4x1x1x1 = 48 rader.
48 x 1 x 0,50 kr = 24,00 kr.
Totalt: 24,00 kr.
Rättningskod: RJK KTN BMG

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-08-24 klockan 16:19.
Gammal 2019-08-24, 16:18   #94
Banned

Standard

Ska bli spännande!!

Avd
1: 10 Aston D.K. (9, 8)
2: 7 Pydin (6, 3)
3: 1, 5, 8 (11, 3)
4: 7, 8 (2, 1)
5: 1, 3, 4, 5, 10 (12, 9)
6: 3, 6, 12 (4, 7)
7: 1, 2, 4, 6, 7, 10 (9, 8)

Lycka till!
Gammal 2019-08-24, 16:20   #95

Standard

Citat:
Huvudstarten lär få kicken om han inte tar minst 2 omstarter, är nog 5 mille till på varje...och redan nu har man försenat lite...
Ja det handlar nog om miljonintäkter för atg för varje omstart så som det spelats sista halvtimmen.
Gammal 2019-08-24, 16:21   #96

Timotimos avatar

Sharp$: 2797
Standard

V75
Inlämnat: 2019-08-24, 16:14
Bergsåker
Lördag 2019-08-24
Kostnad: 756,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 8, 9, 10 (2, 1)
2: 7 Pydin (6, 3)
3: 1, 3, 4, 8, 11, 12 (5, 7)
4: 1, 2, 7, 8, 10, 13, 15 (6, 14)
5: 1, 3, 5 (12, 9)
6: 6 Final Dream (4, 7)
7: 1, 6, 10 (4, 2)

4x1x6x7x3x1x3 = 1512 rader.
1512 x 1 x 0,50 kr = 756,00 kr.
Totalt: 756,00 kr.
Rättningskod: SJM MTZ HMG
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 16:21   #97

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Lycka till alla sharpsare!!
Gotland (+5)
Gammal 2019-08-24, 16:22   #98

Sharp$: 3273
Standard

V75
Inlämnat: 2019-08-24, 15:56
Bergsåker
Lördag 2019-08-24
Kostnad: 840,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10 (5, 12)
2: 3, 4, 6, 7, 12 (10, 1)
3: 1, 4, 5, 7, 11, 12 (3, 8)
4: 7 Hossiana Boko (2, 8)
5: 1, 2, 5, 12 (3, 9)
6: 1, 4 (7, 9)
7: 1 Ringostarr Treb (6, 10)

7x5x6x1x4x2x1 = 1680 rader.
1680 x 1 x 0,50 kr = 840,00 kr.
Totalt: 840,00 kr.
Rättningskod: XCL HTS GML
Gammal 2019-08-24, 16:27   #99

Standard

Bara en a häst kvar och två spikar att sätta.
Gammal 2019-08-24, 16:27   #100

Standard

Jäklar vad bra Nybergs är...
Gammal 2019-08-24, 16:27   #101
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Ingvar Nyberg får inga pris i min bok iaf.....

Gammal 2019-08-24, 16:28   #102

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Det går inte att köra snyggt med den där, Ingvar hade liksom inget val...
Gammal 2019-08-24, 16:29   #103

Standard

Surt att inte Ingvar släpptes till ledningen då hade det varit en klockren spets å slut Magkänslan på Caligula var nästan rätt men trots det vann han inte utan fick ett tröstpris bakom omöjlige Björn Goop som inte förlorar många upploppsdueller kusk mot kusk
Gammal 2019-08-24, 16:30   #104

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Den va väl bra? Måste du bara erkänna
Gammal 2019-08-24, 16:31   #105

Sharp$: 4163
Standard

Citat:
Nej, han trodde han satt bakom Propulsion...jag har sett det här fenomenet ett x antal gånger. Man sitter och pressar och pressar i dödens, men ändå verkar man inte fatta att man bäddar loppet för hästarna bakom. Varför inte bara sätta sig lugn och pressa först under sista 500m?
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 16:33   #106
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Att bädda sådär för de bakom är väl nästan tjänstefel......

Gammal 2019-08-24, 16:33   #107

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Nej, han trodde han satt bakom Propulsion...jag har sett det här fenomenet ett x antal gånger. Man sitter och pressar och pressar i dödens, men ändå verkar man inte fatta att man bäddar loppet för hästarna bakom. Varför inte bara sätta sig lugn och pressa först under sista 500m?
Läs det jag skrev, hästen måste köras hårt hela vägen för att prestera som bäst, var ju inte långt från att lyckas...
Gammal 2019-08-24, 16:35   #108

Standard

Citat:
Man har ju sett det alltför ofta på V75. Sådana kuskar som honom ska man aldrig bygga sina system på oavsett häst för är väldigt stor skillnad att köra mot kuskeliten på V75 jämfört med ett ojämnt lunchlopp i Norrland mot kuskarna där uppe.
sigh (+5)
Gammal 2019-08-24, 16:36   #109

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Vilket jäkla värde efter en andrahandare 166kr
Gammal 2019-08-24, 16:37   #110

Standard

Citat:
Man har ju sett det alltför ofta på V75. Sådana kuskar som honom ska man aldrig bygga sina system på oavsett häst för är väldigt stor skillnad att köra mot kuskeliten på V75 jämfört med ett ojämnt lunchlopp i Norrland mot kuskarna där uppe.
Hade garanterat varit samma körorder med Örjan o co, möjligt att Örre skulle kunnat hålla huvudet först...eller fått ta över och varit stenklar….
Gammal 2019-08-24, 16:37   #111

Standard

Nästan 165 miljoner i omsättning. Tänk bara tanken hur mycket pengar atg tjänar på dubbel omsättning mot en normal lördag med 35 procents spelavdrag och numera låg spelskatt.
Gammal 2019-08-24, 16:40   #112

Standard

Citat:
Hade garanterat varit samma körorder med Örjan o co, möjligt att Örre skulle kunnat hålla huvudet först...eller fått ta över och varit stenklar….
Örjan hade nog vunnit loppet om man bytt kusk. Han tar alltid en lugn dödens, för han fattar att man inte vinner om man ska sitta och köra stenhårt hela vägen
Gammal 2019-08-24, 16:41   #113

Standard

Citat:
Vilket jäkla värde efter en andrahandare 166kr
Ca 170 miljoner i vinstpoolerna dvs mer än 100 procent tillbaka till spelarna om det inte blir ny jackpott. 5 ggr så mycket pengar i sjurättspoolen mot sexrättspoolen så skillnaden mellan 7 och 6 rätt som normal är enorm lär idag bli gigantisk.
Gammal 2019-08-24, 16:42   #114

Standard

Citat:
Örjan hade nog vunnit loppet om man bytt kusk. Han tar alltid en lugn dödens, för han fattar att man inte vinner om man ska sitta och köra stenhårt hela vägen
Nyberg körde i det närmaste perfekt för den hästen, aningen saktare hade nog varit optimalt...men även en aning fortare hade kunnat vara optimalt, ifall han skulle kunnat trycka sig förbi innan sista sväng...

Senast redigerad av mikaels den 2019-08-24 klockan 16:43.
Gammal 2019-08-24, 16:50   #115

Standard

Skulle lyssnat på höger hjärnhalva, men åandrasidan skulle det ju inte hjälpt
Gammal 2019-08-24, 16:50   #116

Stekels avatar

Standard

Den betalade sig bra den! Blev som ganska väntat brutalt vingel för Pydin från början.

Gammal 2019-08-24, 16:51   #117

Standard

Då var man borta från att vara med och dela på jättejackpotten. Pydin borde ha vunnit trots inledningen. Formtapp?
Gammal 2019-08-24, 16:52   #118

Standard

Surt att inte jag fick sälja halva systemet av andelspelet så hade det lämnats in då jag hade lås med 7 & 8 i detta lopp och tagit bort Caligula i V75-1 det kommer nya omgångar men då det är Bergsåker och kallblod har jag fördel när det gäller norrlandsomgångar
Gammal 2019-08-24, 16:55   #119
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Grymt Grymt, jag flaggade för Järvsöodin i mitt bolagssystem SO Norrland trots att JOP trodde mera på Tand Kraft. 20 meter från mål var det ju klart tyckte jag och Rickard slutade jobba. Järvsödin pulveriserade Björs Frej från dödens för ett tag sedan
Men då fanns ingen Jorma på banan kanske man kan skylla på.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 16:56   #120

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Grattis Malta som snor våra deg igen. Ensam vinnare.
Gammal 2019-08-24, 16:57   #121
Banned

Standard

Citat:
Fick regelrätt stryk av 8 Björs Frej (2% idag) i början på juni, klarade då inte av att försvara sig sista biten in mot mål, trots hygglig resa.
....och fick regelrätt stryk igen. Bra!
777 (+5), Dahle (+8), ExtremtRik (+7)
Gammal 2019-08-24, 16:58   #122

Standard

Berglunds två utgångshästar har inte levererat i de två första avd.
men precis som med Torpa Olea igår kan man med facit i hand hitta varningarna:
"Streck även för 8 Björs Frej som har lopp i kroppen och han besegrade Pydin i Bollnäs i början av juni och var bara knappt slagen av den samme näst senast. Lopp i kroppen nu och Kontio i sulkyn."
Gammal 2019-08-24, 16:58   #123

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Börjar med Björn och Jorma två toppkuskar. Man ska spela kuskar och inget annat.
Gammal 2019-08-24, 16:59   #124

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4185
Standard

Tvillingen satt på bekostnad att vara borta från 100 mille.
Ny tvilling.

TVILLING
Inlämnat: 2019-08-24, 16:57
Bergsåker Lopp 7
Lördag 2019-08-24
Start: 17:07
Kostnad: 30,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
1, 5, 12
Utgångshästar
7 Une Etoile Gar

3 x 10,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Rättningskod: xxxxxxxxxxxxxx
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 16:59   #125

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Nu vinner 3 eller 11
Gammal 2019-08-24, 17:00   #126

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Citat:
Min hjärna SKREK TA BORT! Men inte fan fick jag med Björs på två, tog 4 & 6 efter att ha spikat Björn i första på en liten skitlapp.

Avd
1: 8 Guillaume Boko (9, 5)
2: 4, 6 (7, 3)
3: 3, 4, 7, 8, 10 (11, 5)
4: 2 Queen of Sand (11, 8)
5: 9 Simb Triumph (12, 6)
6: 9 Victory Topline (7, 4)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (9, 6)

1x2x5x1x1x1x10 = 100 rader.
Rättningskod: WBK HTX DKC

Citat:
Nu vinner 3 eller 11
Na! nu vinner Eder Bob förutsatt att de kör rejält hela vägen!

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-08-24 klockan 17:05.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 17:00   #127
777

Standard

Citat:
....och fick regelrätt stryk igen. Bra!

Håhåjaja---

Den som ändå hade läst på ordentligt eller åtminstone kunnat dra slutsatser...
Gammal 2019-08-24, 17:00   #128

Standard

Citat:
Grattis Malta som snor våra deg igen. Ensam vinnare.
Alla de svenska betaltjänsterna rök på kallblodsvinnaren . Daniel Berglund kvar men sitter pyrt på det på sitt jättesystem. Han har bränt 2 av 3 a hästar efter två lopp och måste nu förutom sina spikar ha sätta enda a hästen som är kvar .

Så man är inte ensam om att ha mist möjligheten att få vara med och dela på den enorma jackpoten.
Gammal 2019-08-24, 17:04   #129

Standard

Testar Eldorado B till 7,25 på svs, bör sitta i spets och därifrån chans...
Gammal 2019-08-24, 17:07   #130

Standard

Citat:
Testar Eldorado B till 7,25 på svs, bör sitta i spets och därifrån chans...
Men senaste rapporterna säger att dom ska köra väldigt offensivt med Ural så lär inte få sitta i fred.
Gammal 2019-08-24, 17:08   #131
Banned

Standard

Nu dissar man Hans-Owes stjärna i studion.

Oddshöjande!

Hästar
1, 4, 7, 8, 12
Utgångshästar
5 Eldorado B.

Valfri insats!
Gammal 2019-08-24, 17:11   #132

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Börjar med Björn och Jorma två toppkuskar. Man ska spela kuskar och inget annat.
Då är det väl dags för Örjan eller
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 17:12   #133

Standard

Så här rankade Travcash (Albin) kallblodsloppet:

Rank: 7-12-6-10-11-1-9-5-3-4-2-8
ExtremtRik (+8)
Gammal 2019-08-24, 17:13   #134

Stekels avatar

Standard

Fan, där kunde man faktiskt ha gått på spik!

Gammal 2019-08-24, 17:13   #135

Nicklass avatar

Standard

Jorma höjer sig alltid med lite självförtroende.
Gammal 2019-08-24, 17:14   #136

Standard

Bra start på V5 Ural en klassisk spetsåslut
ExtremtRik (+8)
Gammal 2019-08-24, 17:14   #137

Standard

Citat:
Men senaste rapporterna säger att dom ska köra väldigt offensivt med Ural så lär inte få sitta i fred.
Vilken tvilling man haft där, med den infon och att Tobbe skulle släppa direkt...
Gammal 2019-08-24, 17:15   #138

Standard

Dagen räddad. Ett sent 100 kr spel på Ural till 9,50 hos unibet räddade dagen. Snacka om att Richters information blev annorlunda idag mot tidigare i veckan . Det är inget ovanligt. Ofta är det tvärtom att det tidigt i veckan ska ryckas skor , bytas vagn och huvudlag men sen helt andra planer tävlingsdagen.
Gammal 2019-08-24, 17:16   #139

Standard

Citat:
Fan, där kunde man faktiskt ha gått på spik!
Trodde aldrig det skulle bli spets så enkelt, men fick överta och så klart vinner den lätt. Bra häst Ural, men lite ojämn. Du varna för den tidigt
Gammal 2019-08-24, 17:16   #140

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Alla de svenska betaltjänsterna rök på kallblodsvinnaren . Daniel Berglund kvar men sitter pyrt på det på sitt jättesystem. Han har bränt 2 av 3 a hästar efter två lopp och måste nu förutom sina spikar ha sätta enda a hästen som är kvar .

Så man är inte ensam om att ha mist möjligheten att få vara med och dela på den enorma jackpoten.
Idag är det kinesiska turnummer som gäller.

V75 Världens bästa spel, på Lotto tex kan det aldrig bli tre inledande åttor
Gammal 2019-08-24, 17:17   #141

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Vinner en 8 till måtro?
ExtremtRik (+2)
Gammal 2019-08-24, 17:18   #142

Standard

Citat:
Vilken tvilling man haft där, med den infon och att Tobbe skulle släppa direkt...
Ja, men räknade fel på det. Trodde inte han skulle ge upp spets så lätt utan att Ural skulle få ta den från dödens, men var nog rätt taktik för bästa placering.
mikaels (+5)
Gammal 2019-08-24, 17:18   #143

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Trodde aldrig det skulle bli spets så enkelt, men fick överta och så klart vinner den lätt. Bra häst Ural, men lite ojämn. Du varna för den tidigt
Nej det trodde väl inte jag heller egentligen, tänkte ju dödens. Men frågan är om han inte vunnit därifrån också. Storskräll nu då i nästa så har man kanske en liiiiiten chans på att plocka hela sjurättspotten!

Gammal 2019-08-24, 17:19   #144

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Bucks kan inte gå bakifrån verkar det som.
Gammal 2019-08-24, 17:19   #145

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Vinner en 8 till måtro?
bra chans, men tror på Queen of Sand, sedan minst två nior om det nu är nån logik i det!?
Gammal 2019-08-24, 17:20   #146
Banned

Standard

Citat:
Nu dissar man Hans-Owes stjärna i studion.

Oddshöjande!

Hästar
1, 4, 7, 8, 12
Utgångshästar
5 Eldorado B.

Valfri insats!
Såja!

1039kr in till spelkassan, det tackar vi för!
ExtremtRik (+5)
Gammal 2019-08-24, 17:21   #147

Standard

Det är dagens skrikhäst Visa As jag ställde loppet på dom som kan vinna 1-2-7-8 men på V5 spelade jag reducerat och då bidde Ural en guldvinnare i V5-1 Det är nästan snudd så att man kan tro att det var jackpott även på V5 195 i utgångsvärde på en spetsåslut Det finns guldkorn ff att hitta bara man tar sig tid att leta
Gammal 2019-08-24, 17:25   #148

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Enligt mig är det Oskar J som ska ha kritik.
Varför inte släppa till 3 , få rygg ledaren och ett andrapris som sämst?
Nu kom han imål med en häst som gått i botten och hästägarna vart utan pengar....
joppe59 (+1), joppe59 (+1), mikaels (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 17:27   #149

Standard

Citat:
Nej det trodde väl inte jag heller egentligen, tänkte ju dödens. Men frågan är om han inte vunnit därifrån också. Storskräll nu då i nästa så har man kanske en liiiiiten chans på att plocka hela sjurättspotten!
Lycka till
Gammal 2019-08-24, 17:27   #150

Standard

Visa As ser ut som hon käkat taggtråd
Gammal 2019-08-24, 17:31   #151

Standard

3 ggr pengarna på Visa As är folk fulla eller
Gammal 2019-08-24, 17:32   #152

Standard

Vilken häst. Där rök nog chanserna till anständiga pengar för oss som inte sätter sjuan.
Gammal 2019-08-24, 17:34   #153

Standard

Litade på Daniel Berglund som spikade Queen Of Sand på allt när jag valde mellan den och Visa As som a häst. Nu är han också borta på sina jättesystem från chans till 7 rätt.
Gammal 2019-08-24, 17:34   #154

Standard

Nu vill jag inte att Örjan Kihlström vinner nästa med 5 Mellby Galanga det var min spik på Andelsspelet som inte lämnades in På V5 har jag skjutit strecken framåt med två A-hästar inne efter två V5-lopp så där kör man om en lillpeng än
Gammal 2019-08-24, 17:35   #155

Standard

Hehe, Rebekka Dahlen får beröm, undrar hur det låtit om hon torskat
Gammal 2019-08-24, 17:36   #156
Banned

Standard

Citat:

V75:3
Jag kommer förmodligen att spika 8 Visa As. Loppet hon gjorde senast, med första 1000 efter 1.10 - i tredjespår - gör ingen av de här märrarna om. I alla fall inte utan att vara kall 500 kvar. Jag litar på att luckan kommer i den här typen av lopp och att Rebecca får segerdefilera.
Vilken märr! Och vilken kusk! Jäklar vad häftigt det såg ut när de svängde in på upploppet!

Precis så ska det se ut. 3 ggr pengarna är megaöverbetalt!
Gammal 2019-08-24, 17:38   #157
Banned

Standard

Citat:
Litade på Daniel Berglund som spikade Queen Of Sand på allt när jag valde mellan den och Visa As som a häst. Nu är han också borta på sina jättesystem från chans till 7 rätt.
Ja, där var han ju helt fel ute.
Gammal 2019-08-24, 17:40   #158

Standard

Citat:
Återigen har jag fått ett mail från Travronden med Berglund som dragplåster.Han har ännu inte levererat - bara otur?
Gammal 2019-08-24, 17:44   #159

Standard

Citat:
Återigen har jag fått ett mail från Travronden med Berglund som dragplåster.Han har ännu inte levererat - bara otur?
Känner inte riktigt igen Berglund när jag läser hans nya krönika. Före Unibet tiden när han skrev för enbart Travnet, så kändes det som att han inte försökte lika hårt, eller hur man ska uttrycka det. Han spikade storfavoriter etc, men nu försöker han fälla varenda en, dessutom har han också för många "utanför boxen" idéer..
hoola (+2)
Gammal 2019-08-24, 17:47   #160
Banned

Standard

Alice Ruda nu, för pengar!
Gammal 2019-08-24, 17:48   #161
SO

SOs avatar

Standard

Spikade Alice Ruda när jag vann 18 lax på Skellefteå V5 så tänkte betala tillbaka lite idag. 25 gånger nu!!

V&P
Inlämnat: 2019-08-24, 17:40
Bergsåker Lopp 9
Lördag 2019-08-24
Start: 17:50
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

4 Alice Ruda

1 x 2 x 100,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: VFM KTZ HGJ
Gammal 2019-08-24, 17:49   #162

Standard

Citat:
Känner inte riktigt igen Berglund när jag läser hans nya krönika. Före Unibet tiden när han skrev för enbart Travnet, så kändes det som att han inte försökte lika hårt, eller hur man ska uttrycka det. Han spikade storfavoriter etc, men nu försöker han fälla varenda en, dessutom har han också för många "utanför boxen" idéer..
Dock är hans krönikor identiska layoutmässigt med travnetkrönikorna. Sen har ju alla betaltjänster ett underläge genom att analyser och spel ska redovisas dagen innan loppen körs . Är inte som för 15-20 år sedan när det inte kom ut mycket nytt timmarna innan start.
Gammal 2019-08-24, 17:54   #163

Standard

Citat:
Dock är hans krönikor identiska layoutmässigt med travnetkrönikorna. Sen har ju alla betaltjänster ett underläge genom att analyser och spel ska redovisas dagen innan loppen körs . Är inte som för 15-20 år sedan när det inte kom ut mycket nytt timmarna innan start.
Ett exempel: han tippade kallblodsloppet efter att Hazard Boko strukits.Ändå hade han inte Ural på sex hästar...
Gammal 2019-08-24, 17:55   #164

Standard

Vilken HD...
Gammal 2019-08-24, 17:57   #165

Standard

Härligt där var man borta med vinden sex rätt på V75 är inget att hänga i gran sen som grädde på moset bidde Bergharn en bra vinnare på V5
Gammal 2019-08-24, 17:58   #166

Standard

Bergharn lät ju väldigt uppåt på Corroded innan, testar platsen till 7,20 på svs...
Gammal 2019-08-24, 17:58   #167

Standard

110 tkr i värde nu med en riktig skräll. Enormt bra värde. Men sexorna är nog inte ens värda 100 kr.
Gammal 2019-08-24, 17:59   #168

Shooters avatar

Standard

Öppna lopp på slutet. Testar en rak DD: 9-6.
ExtremtRik (+1)
Gammal 2019-08-24, 18:00   #169
Banned

Standard

Provar en avslutande tvilling, valfri insats.

Hästar
2, 3, 4, 6
Utgångshästar
12 From the Mine
Gammal 2019-08-24, 18:02   #170
Banned

Standard

Citat:
110 tkr i värde nu med en riktig skräll. Enormt bra värde. Men sexorna är nog inte ens värda 100 kr.
Är du dum eller?

Eller onykter?
ExtremtRik (+1), SO (+5)
Gammal 2019-08-24, 18:10   #171

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Måste vara svårt sätta ett värde på sex rätt efter fem lopp?
Gammal 2019-08-24, 18:15   #172

Nicklass avatar

Standard

DD
1: 9 Victory Topline
2: 2 Sorbet

Provar en liten till 80 ggr pengarna.
Gammal 2019-08-24, 18:15   #173

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Måste vara svårt sätta ett värde på sex rätt efter fem lopp?
Men med en skräll och så mycket extra i sjurättspoolen kan man anta att skillnaden är enorm. Men kanske något högre än 100 kr.
Gammal 2019-08-24, 18:17   #174
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3479
Standard

TRACK ANGLE och RINGOSTARR TREB ca 767 kronor för 6-rätt
ExtremtRik (+7)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 18:21   #175

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

Såja, Nadal nu för en feeeet dubbel
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 18:21   #176

Standard

Nu har man bara chans till en femma . Dom som har chans till 7 rätt nu har chans till att vara ekonomiskt oberoende resten av livet.
ExtremtRik (+5)
Gammal 2019-08-24, 18:22   #177
Administrator

Standard

Citat:
Nu har man bara chans till en femma . Dom som har chans till 7 rätt nu har chans till att vara ekonomiskt oberoende resten av livet.
Inte om man är 400 som delar...

Gammal 2019-08-24, 18:23   #178

Standard

Jäkla Marciano, så han förstörde för Corroded...
Gammal 2019-08-24, 18:23   #179

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3605
Standard

Få se om den här skiten håller ihop

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-08-24, 17:57
Bergsåker
Lördag 2019-08-24
Start: 18:18
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5
2: 2, 10

4 x 50,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
ExtremtRik (+4)
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 18:23   #180

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Men med en skräll och så mycket extra i sjurättspoolen kan man anta att skillnaden är enorm. Men kanske något högre än 100 kr.
Ett lopp kvar , med Ringostarr eller Chief Orlando eller nåt däremellan...

Vad är sexorna "värda" nu då efter sjätte?? Vilket iofs är ointressant men ändå när ämnet togs upp...
Gammal 2019-08-24, 18:23   #181
GGS

Standard

Värden i teorin.

1 1778626-- 3555-- 215
2 1.045196E+07-- 18774-- 945
3 1.379476E+08-- 99484-- 2643
4 8299290-- 15292-- 800
5 8.749774E+07-- 82682-- 2436
6 5851045-- 11107-- 611
7 2.63549E+07-- 39917-- 1628
8 2.539337E+07-- 38829-- 1599
9 1.200951E+07-- 21186-- 1038
10 5615030-- 10690-- 591
Gammal 2019-08-24, 18:24   #182
Banned

Standard

Tja, är man inte på travbanan för att tävla, då kan t o m Peter G Norman få segerdefilera.
hoola (+2)
Gammal 2019-08-24, 18:24   #183
Administrator

Standard

Citat:

Och attans vad fel jag fick. Igen!

Trav är svårt!

ExtremtRik (+1)
Gammal 2019-08-24, 18:24   #184

Standard

Citat:
Inte om man är 400 som delar...
Ha ha. Det viktiga är att det inte står om en halvtimme att i stort sett alla pengar gått till utlandet. Om 400 trogna svenska spelare får vara med och dela betydligt roligare.
Gammal 2019-08-24, 18:24   #185

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3605
Standard

Citat:
Jäkla Marciano, så han förstörde för Corroded...
All star har mosat corroded förr och skulle gjort det igen.
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 18:24   #186

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Blev ju så... Nära dock att han hann dit.
ExtremtRik (+5)
Gammal 2019-08-24, 18:26   #187

Standard

En gång till "med facit i hand"...
Den här gången Sjödén som hade Norman på tva streck.

"5 All Star har alltid presterat väl, men nu har han börjat vinna också! Seger i två av de tre senaste, men mest imponerade han ändå på V75 näst senast. Han gick utvändigt över 2640 meter men tröttnade aldrig utan slutade urstark tvåa bakom den överkvalificerade undantagshästen Global Undecided, som fått bestämma i ledningen. All Star utklassade bland andra 4 Track Angle (20 procent), 9 Victory Topline (16 procent) och 10 Corroded (1,6 procent).
Den gången hade All Star torskspåret 9.
Nu har han 5/1640a!
Skillnad som natt och dag. Samtidigt är motståndet detsamma eller enklare. Vinstchansen är så mycket bättre än de 5,2 procent spelet säger!"
SO (+10)
Gammal 2019-08-24, 18:26   #188
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Tja, är man inte på travbanan för att tävla, då kan t o m Peter G Norman få segerdefilera.
Vid intervjun sa Norman blir det bara tempo är jag med där framme..... oddset var väl i överkant måste jag säga.

V&P
Inlämnat: 2019-08-24, 18:16
Bergsåker Lopp 10
Lördag 2019-08-24
Start: 18:18
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

5 All Star

1 x 2 x 50,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: RMG DTW MJK
hoola (+5)
Gammal 2019-08-24, 18:26   #189

Stekels avatar

Standard

Kör ju 3x3-systemet ibland men inte idag. Det kanske man skulle gjort, tror man haft hygglig chans att sitta med nu då. Kanske att man fått svårt att få med Björs Frej på tre ändå.

Storloppsdags! Hoppas på Ringo men också att det blir race och inget blufflopp!

Gammal 2019-08-24, 18:26   #190

Standard

Nu bidde man lack igen hade Normans på 4 streck på andelsspelet med lås på 1 & 10 i sista V75 hm men V5 lever -sidovinst
Gammal 2019-08-24, 18:28   #191

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av virre82 Visa inlägg
All star har mosat corroded förr och skulle gjort det igen.
Var platsen jag pratade om, All Star hade ju C aldrig slagit oavsett...
Gammal 2019-08-24, 18:29   #192
Administrator

Standard

Citat:
Ha ha. Det viktiga är att det inte står om en halvtimme att i stort sett alla pengar gått till utlandet. Om 400 trogna svenska spelare får vara med och dela betydligt roligare.
Det håller jag verkligen med om. Men risken är nog rätt stor tyvärr att det är ett system-monster som sitter där med alla rätt.

Från Tyskland. Eller Malta.

Gammal 2019-08-24, 18:30   #193

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Blev ju så... Nära dock att han hann dit.
Nädå du hade 100% rätt, om man inte ger får man inget
Gammal 2019-08-24, 18:31   #194
GGS

Standard

Värden i teorin.

1 1778626-- 3555-- 215
2 1.045196E+07-- 18774-- 945
3 1.379476E+08-- 99484-- 2643
4 8299290-- 15292-- 800
5 8.749774E+07-- 82682-- 2436
6 5851045-- 11107-- 611
7 2.63549E+07-- 39917-- 1628
8 2.539337E+07-- 38829-- 1599
9 1.200951E+07-- 21186-- 1038
10 5615030-- 10690-- 591
Gammal 2019-08-24, 18:38   #195

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4185
Standard

Trio
1,8,10
x3
x10:-
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 18:39   #196

ExtremtRiks avatar

Standard

Låter ju för ovanlighets skull optimistiskt på Melander...

Hästen var ju övergrym senast som trea imo.

Sen kan jag iofs se de flesta som vinnare, särskilt favoriten förstås.

Edit: men hur ser Ringo ut i proven på bortre... blir han struken? skumma steg men kanske skyggade för bil o skuggor?

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-08-24 klockan 18:43.
Gammal 2019-08-24, 18:41   #197

Shooters avatar

Standard

Det var en svår omgång på förhand och så blev det. Få se om det blir ett ensamt system.
Gammal 2019-08-24, 18:42   #198

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det var en svår omgång på förhand och så blev det. Få se om det blir ett ensamt system.
Många nya miljonärer vid favoritseger. Det är ju nästan 107 miljoner som ska ut till dom med 7 rätt. Men Ringostarr Treb ser inte alls ut som inför Åbergs idag.
Gammal 2019-08-24, 18:44   #199

Shooters avatar

Standard

Citat:
Många nya miljonärer vid favoritseger. Det är ju nästan 107 miljoner som ska ut till dom med 7 rätt. Men Ringostarr Treb ser inte alls ut som inför Åbergs idag.
Jag har satt en slant på Milligan. Kan bli lite vad som helst.
Gammal 2019-08-24, 18:48   #200

Stekels avatar

Standard

Blev lite blufflopp ändå. Men det var ju det allra troligaste också.

ExtremtRik (+7)
Gammal 2019-08-24, 18:49   #201

Shooters avatar

Standard

Kan tänka mig att de som sitter med sex rätt inför sista loppet har spikat favoriten.
Gammal 2019-08-24, 18:49   #202

Standard

Vilken häst Riordan har. Men såg inte ut som i Åbergs så tur det blev lite av ett blufflopp (för ett lopp på denna nivå).
Gammal 2019-08-24, 18:50   #203

Sharp$: 5003
Standard

På upploppet: "Grepp i andraspår för Cyber Lane".

???

Jag vet inte vad det var den referenten tittade på, men inte fan var det trav.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 18:50   #204

Standard

Såg ju t.o.m lte slagen ut 150 kvar, men var tillräckligt i ordning för att vinna ett blufflopp...
Gammal 2019-08-24, 18:51   #205

Sharp$: 1178
Standard

Så jävla gott, ALLA dessa låsas experter som har försökt snacka bort RINGOSTARR TREB.
Han pissar på dom
Tack för kaffet
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 18:55   #206

Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg

Grattis till ett snyggt plats lir.
SKÅL
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 18:56   #207

Standard

207 kr på mina femmor . Var ju inte vad man drömde om när man lämnade in och såg ett liv i Söderhavet framför sig men nettot räcker i alla fall till att gå ut och äta dagens lunch på månd och tisdag.

Inte tid till travet nästa vecka så lägger allt krut på den fantastiska dubbla V75 helgen på Jägersro om en vecka från och med i morgon.
jAnman (+5)
Gammal 2019-08-24, 19:00   #208

Standard

Sex rätt hade det blivit på andelsspelet som hade gett totalt 7167 med femmorna men de som reducerade idag kunde näppeligen ha missat sjuan det var inte precis en av de svåraste omgångarna man har varit med om man hade lås på 7 & 8 i kallblodsloppen och lås på 3-4-5-6 i DD1 #Uppåtform
Gammal 2019-08-24, 19:06   #209

Standard

ICA i Hoting satte sitt andelsspel, 12 andelar 82,50 per person i insats, jättekul
Gotland (+12)
Gammal 2019-08-24, 19:08   #210

Standard

Det blev inget lopp och Ringostarr Treb vann pliktskyldigast trots att han inte var som en uppretad tiger som han var senast
Gammal 2019-08-24, 19:08   #211

Stekels avatar

Standard

Läste precis på twitter att vår forum-buddy Strappa satte dubbla andelssystem!

ExtremtRik (+21)
Gammal 2019-08-24, 19:09   #212
Administrator

Standard

Citat:
Läste precis på twitter att vår forum-buddy Strappa satte dubbla andelssystem!
Wohooo! Grattis Strappa!!

Gammal 2019-08-24, 19:09   #213

Standard

Härligt de var väl också och stred om fina pengar på fotbollen för några veckor sedan? Där omkring bor jag
Gammal 2019-08-24, 19:10   #214

Standard

Ett stort Grattis till Strappa71 som satte V75:an idag

Strappa och EliaZohn satte bägge streamsystemen på sin Twitchstream där de gör 2 olika system till Jackpottomgångarna .

Bägge systemen satt och man spelade in 4 mille varav Strappa hade 25%

Grattis till Miljonen Strappa

( mycket välförtjänt ! )
ExtremtRik (+21), Trinity (+7), SO (+100), jomtien (+10)
Gammal 2019-08-24, 19:11   #215

Standard

Stort Grattis, Strappa!
Gammal 2019-08-24, 19:11   #216

Standard

Vad är twitchstream för nåt
Gammal 2019-08-24, 19:13   #217

Standard

Citat:
ICA i Hoting satte sitt andelsspel, 12 andelar 82,50 per person i insats, jättekul
Bara en av redovisade storvinster till utlandet . Härligt.

Många rika Hotingbor som kan köpa välstammade hästar nu på Kolgjinis auktion snart så deras lunchtrav nästa år kommer nog bli något alldeles fantastiskt.
mikaels (+5)
Gammal 2019-08-24, 19:14   #218

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Ett stort Grattis till Strappa71 som satte V75:an idag

Strappa och EliaZohn satte bägge streamsystemen på sin Twitchstream där de gör 2 olika system till Jackpottomgångarna .

Bägge systemen satt och man spelade in 4 mille varav Strappa hade 25%

Grattis till Miljonen Strappa

( mycket välförtjänt ! )
Grymt kul.
Gammal 2019-08-24, 19:17   #219

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg

De följer travet varje lördag i på ett livestream forum som heter twitch.

Typ youtube - fast det heter twitch

Kanalen heter : Zohn

De har uppsnack inför V75 samt följer hela tävlingsdagen live på lördagar.

Mycket matnyttigt i den kanalen
joppe59 (+11)
Gammal 2019-08-24, 19:20   #220

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1340
Standard

Grattis Strappa, jag tror du slog ut mig på FT i Pokerstars doopade pool för svenskar som går 20:00 på söndagar för några månader sedan.
haxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 19:21   #221
Administrator

Standard

Fy rackarns vad roligt!!!

Strappa, det här förtjänar du!!
Funderar på om vi ska byta nick på dig till Strappa-travmiljonären nu?

Stort stort grattis!!

ExtremtRik (+7)
Gammal 2019-08-24, 19:22   #222

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

Om Nadal kan lära sig öppna bättre.

Vet att det var dumt att spela mot 1an men vafan så seg 4an var, Nadal fick ju ingen draghjälp knappt
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 19:24   #223
777

Standard

GRATTIS STRAPPA!!!

Senast redigerad av 777 den 2019-08-24 klockan 19:28.
Gammal 2019-08-24, 19:33   #224

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 4504
Standard

GRYMT STRAPPA!!
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 19:55   #225

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
GRYMT STRAPPA!!
Såg att du var med på Systemet Bowery

grattis till 140K++
Bowery (+140)
Gammal 2019-08-24, 20:06   #226

Standard

Citat:
Såg att du var med på Systemet Bowery

grattis till 140K++
Haha ja hade turen att ta 7 andelar

Tack kompis !
Basse (+100), Basse (+48), Trinity (+7)
Gammal 2019-08-24, 20:33   #227

Melanders avatar

Sharp$: 4756
Standard

Hur tar man andelar gällande system?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 20:36   #228

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Här är hans stream!
https://www.twitch.tv/zohn
joppe59 (+1)
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 20:40   #229

Melanders avatar

Standard

Tack Trinity.Jag är dock befriad från kunskap i vissa saker.Hur går jag vidare från sidan?
Gammal 2019-08-24, 20:41   #230

Melanders avatar

Standard

Verkan vara mest kortspel.
Gammal 2019-08-24, 20:49   #231

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Verkan vara mest kortspel.
De sänder Bridge och poker mest - travet följer de mellan 14:00 och 18:00 på lördagar.
Gammal 2019-08-24, 20:59   #232

Melanders avatar

Standard

Hur köper man andelar?
Gammal 2019-08-24, 21:06   #233

Standard

Citat:
Hur köper man andelar?
De har länkar till systemen i sändningen på Lördagar . Troligen är det kö för att komma in i lagen nu direkt efter flermiljonvinsten.

De spelar endast när det är Jackpot.

De har även Stryktipssystem för de som gillar fotboll.

Nästa lördag blir det ingen travstream då de bägge är i Tallin för att spela Poker Sm. Men kolla in sändningen lördagen efter för att skapa dig en uppfattning om deras sändning och deras system.
Gotland (+5), Trinity (+5)
Gammal 2019-08-24, 21:28   #234

Standard

Ligger atg nere?

Kan inte komma in på Atg.se just nu.....

Höll på att pula med ett V64 system till Galoppen i morgon - kastades ut och kommer inte in igen
Gammal 2019-08-24, 21:32   #235

Standard

Citat:
Ligger atg nere?

Kan inte komma in på Atg.se just nu.....

Höll på att pula med ett V64 system till Galoppen i morgon - kastades ut och kommer inte in igen
Låt dom stackrarna på atg vila...
Basse (+10)
Gammal 2019-08-25, 08:44   #236

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Citat:
Tack Trinity.Jag är dock befriad från kunskap i vissa saker.Hur går jag vidare från sidan?
De har bara livesändningen genom twitch, Sedan spelar de genom ATG:s
Tillsammanssida..
Nichlas brukar lägga ut en länk på twitch till Tillsammanssidan.

Just nu är andelsbolaget fullt, 50 medlemmar är max.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 11:13   #237

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Haha ja hade turen att ta 7 andelar

Tack kompis !
Grattis!

Och sjukt kul att just Strappa71 fick en stor framgång!

Hur stora var de vinnande systemen?

"Vet" att de använder HPT och kör reducerat endast jackpot iaf !?
Bowery (+5)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-08-25 klockan 11:17.
Gammal 2019-08-25, 11:22   #238

Standard

Citat:
Grattis!

Mycket kul för strappa!!

Systemet kostade 19 400;- att lämna in.

200 kr / andel och totalt 97 andelar, så han fick glädje många igår
ExtremtRik (+21)
Gammal 2019-08-25, 13:43   #239

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Tack alla!

I vinstyran tappade jag bort räknesinnet. Det var totalt 25% av "en sjua" så jakten på "miljonen" går vidare.

Det mest magiska om gårdagen var nog ändå att både Nicke+jag lyckas få 7r samtidigt när vi är helt o-överens om 5 lopp av 7 i genomgången. Det var inte supermånga överlappande rader på våra system kan jag lova.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 13:51   #240

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Grattis!

Jag använder mig av numera av Baratrav.se som är det ENDA travreduceringsprogrammet som räknar vettigt på förväntad utdelning när det är Jackpot.

Det andra laget delade upp sin insats ( 10500 kr, 100kr x 105 ) på två separata ABC-system utan användning av några andra reduceringsfunktioner. Kunde alltså ha skapats av gratis-tjänst på webben. Nicke prickade alltså 7an på 24-rankrader. HELT OTROLIGT bra tippat av honom.

Mitt system gick mer "kraft" och de enda ideér jag fick in var Highspeed Dynamite och spiken på Ringostarr. Resten kom med mha spelteknik+stort system. Jag skulle nog haft 5r som mest om jag spelat helt själv utan tillsammans-lagets insatser.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 14:54   #241

Sharp$: 954
Standard

Stort grattis till fina system!!!
Godismia är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 20:41   #242

tornados avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3825
Standard