Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-11, 17:54   #121
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Tänkte just den tanken, du borde kanske lira FZ och kanske du skulle kunna lägga in några hundra till?...den är ju katastrofhästen för dig...
rätt mikael. Men visste jag att Ingrid skulle vinna så kunde jag ha lagt minst ditt förslag, kanske typ 5oo. Men jag ska inte vara missnöjd vet ju hur svårt det är att nå ända hem
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 18:04   #122

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
rätt mikael. Men visste jag att Ingrid skulle vinna så kunde jag ha lagt minst ditt förslag, kanske typ 5oo. Men jag ska inte vara missnöjd vet ju hur svårt det är att nå ända hem
Nya tag SO!...har själv varit på väg till Operakällaren många gånger, men flygplanen har kraschat mellan Sundsvall o Uppsala...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10), AmaerildeRimfrost (+11), Bowery (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 18:48   #123
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Nya tag SO!...har själv varit på väg till Operakällaren många gånger, men flygplanen har kraschat mellan Sundsvall o Uppsala...
FIVE POINTS Mikael !!!!!!!!!!!!!!
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 20:16   #124

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Tack för ditt värmande inlägg! Visst var det synd på så fint system. Perfekt streckad i dom 2 kallblodsloppen, kunde inte ha gjorts bättre. Men det är ändå 7 lopp som ska analyseras och lätt att man ramlar utanför ramen.

Självklart skulle jag ha haft med Jorma i avd 5, men spelet på honom var ju bra ändå. Tillsammans med 4 femmor och vinnarspelet på Jorma flöt 3099 in på kontot. Började med 50 och det blev 3oo till i slutet när jag insåg att det var vinnaren om jag skulle spricka

Jämfört med gårdagens tråkiga vinnarparad var Danneros omgång klasser bättre inte minst spelmässigt och även den härliga dramatiken. Tror alla håller med mig utom Olle - förstås,

Haltat på kryckor mellan datorn och TV;n, slet av hälsenan för drygt en vecka sedan och blivit gipsad och V75 fick naturligtvis upp humöret några grader!!
Inte sett loppen idag men måste av omsättningen att döma vara fler än jag som föredrog att lägga tiden på Åbys lopp igår om vi inte pratar om dom som spelar på allt varje dag för om jag ser rätt var det rätt medioker omsättning till Danneros V75a. Kallblod lockar säkert dig och din omgivning till spel och sportsligt intresse men knappast något riksintresse kring kallblods kriteriet på samma sätt som när varmbloden har sitt sista söndagen i september.
AmaerildeRimfrost (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 21:48   #125

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Inte sett loppen idag men måste av omsättningen att döma vara fler än jag som föredrog att lägga tiden på Åbys lopp igår om vi inte pratar om dom som spelar på allt varje dag för om jag ser rätt var det rätt medioker omsättning till Danneros V75a. Kallblod lockar säkert dig och din omgivning till spel och sportsligt intresse men knappast något riksintresse kring kallblods kriteriet på samma sätt som när varmbloden har sitt sista söndagen i september.
Söndagsomsättningarna är nuförtiden helt usla, oavsett om det är V75 eller G75, lär nog dessvärre drabba derbysöndagen också...enda undantaget är elitloppssöndagen, visserligen rejält mycket lägre än lördagen, men står sig skapligt...fast det vore väl f-n om inte den söndagen fick spel...
abstruse (+1)

Senast redigerad av mikaels den 2019-08-11 klockan 21:50.
Gammal 2019-08-11, 21:53   #126

Standard

Citat:
Söndagsomsättningarna är nuförtiden helt usla, oavsett om det är V75 eller G75, lär nog dessvärre drabba derbysöndagen också...enda undantaget är elitloppssöndagen, visserligen rejält mycket lägre än lördagen, men står sig skapligt...fast det vore väl f-n om inte den söndagen fick spel...
Jo men som Svar på SO inlägget riktat till mig om att det var mer intressant spelmässigt idag på Dannero jämfört med på Åby igår och att det bara var jag som tyckte annorlunda kan det väl inte riktigt stämma om man jämför omsättningarna.
Gammal 2019-08-11, 22:04   #127

Standard

Citat:
Jo men som Svar på SO inlägget riktat till mig om att det var mer intressant spelmässigt idag på Dannero jämfört med på Åby igår och att det bara var jag som tyckte annorlunda kan det väl inte riktigt stämma om man jämför omsättningarna.
Hehe, jo...en tisdagslunch kan ju spelmässigt vara intressantare än en elitloppslördag, men det är man nog relativt ensam om att tycka...
SO (+10)
Gammal 2019-08-11, 22:12   #128

Standard

Citat:
Hehe, jo...en tisdagslunch kan ju spelmässigt vara intressantare än en elitloppslördag, men det är man nog relativt ensam om att tycka...
För dom som inte har råd och tid till att läsa på och spela varje dag väljer de flesta lördagar. Inte svårare än så. Gäller även dom som har begränsat intresse. För dom finns bara V75 på lördagar. Men tur att lördagarna finns för annars hade inte travet överlevt på nuvarande nivå.
Gammal 2019-08-12, 00:29   #129

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 959
Standard

Citat:
Edit: Borde ha svarat till mikaels och inte till dig olle. Sry.

Går du någonsin för "hela potten"? Jag har fått för mig att du lirar betydligt mer sannolika utfall som sällan ger mer än 500k i utdelning?

Då kvittar omsättningen totalt för dig.

15M eller 150M kvittar. Ett utfall som "borde" ge 250k kommer att ge ca 250k både med 15M och 150M i omsättning.

"Låg omsättning" är det sista som borde vägas in i spelbeslutet för 99.9% av alla som spelar V75.

Senast redigerad av Strappa71 den 2019-08-12 klockan 00:35.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 09:52   #130

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Edit: Borde ha svarat till mikaels och inte till dig olle. Sry.

Går du någonsin för "hela potten"? Jag har fått för mig att du lirar betydligt mer sannolika utfall som sällan ger mer än 500k i utdelning?

Då kvittar omsättningen totalt för dig.

15M eller 150M kvittar. Ett utfall som "borde" ge 250k kommer att ge ca 250k både med 15M och 150M i omsättning.

"Låg omsättning" är det sista som borde vägas in i spelbeslutet för 99.9% av alla som spelar V75.
Förr(läs 20-40 år sedan) gick jag för potten, vilket "kostat" en hel del...helt rätt att jag numera riktar in mig på ett intervall mellan 10 o 500k, hade jag anammat samma princip förr(då det var "enklare"(kunskap var man tvungen att "jobba ihop" och konkurrensen från "stora system" var obefintlig)), så skulle det rönt större framgångar...kommer dock att någon gång per år "gå för det" och det är läget när jag hittar en "Hallsta Vinnex"(tyvärr jobbade jag den dagen, fast det gör jag ju alltid då) tillsammans med en "Järvsöfax" och sedan måla ordentligt...Rätt snarlikt upplägget SO hade på sitt system igår och då har jag tänkt använda ca 10000 rader i övriga fem lopp...Har för övrigt detta finansierat av fem "sleeping partners", för mig ett perfekt upplägg, då "ju fler kockar..", riskerar att "röra till" och/eller "vattna ur" mina grundprinciper...

Senast redigerad av mikaels den 2019-08-12 klockan 11:00.
Gammal 2019-08-12, 18:27   #131

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 959
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg

Apropå Robert Bergh, har ni lyssnat på podden när han gästar Matteus?

Bergarn äger en liten slimmad vanlig vagn vilket blir en "svensk jänkarvagn" men han äger inte EN ENDA Amerikansk Jänkarvagn!

Då han anser som många andra att det stressar hästarna alldeles för mycket och enligt han pressar ner dom till tider dom egentligen inte är tränade att klara av och på grund utan detta för hästarna mycket kortare tävlingskarriärer.
Så hade han fått bestämma hade det blivit förbud på Jänkarvagnar direkt och bl.a. skotvång på 3-åringar.

Inte alla tränare som ser till hästens bättre jämfört med att tjäna pengar istället.
Om det är lika för alla så blir det ju både för hästens bästa och för att tjäna pengar.

Det är först när det "fri utrustningsoptimering" som det uppstår ett motsatsförhållande enligt mig.
Gammal 2019-08-13, 00:03   #132

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17763
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om det är lika för alla så blir det ju både för hästens bästa och för att tjäna pengar.

Det är först när det "fri utrustningsoptimering" som det uppstår ett motsatsförhållande enligt mig.
Han vill ha ett förbud, då är det givetvis lika för alla men han gör ju valet nu att inte använda jänkarvagn.

Men han "vet" ju att hästarna oftast springer snabbare i Jänkarvagn, snabbare hästar ger ju oftast mer vinster och således mer pengar.

Han gör ju ett aktivt val att välja bort den väldigt populära jänkarvagnen för att inte tycker den är bra för hästarna trots att det skulle ge stallet bättre resultat iallafall på kort sikt, nu tror han ju att hästarna får längre karriärer utan jänkarvagnen och således kanske pengarna kommer på sikt istället.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td