|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-07-31, 09:57 | #1 |
V86 Mantorp 31/7
Kvällens V86:a ser ut att börja med ett par spikar, i alla fall en. Explosive Merlot bör vinna sitt lopp. Zolly har fin chans, men treåriga ston kan vara upp och ner så jag får se hur jag gör här. Day Or Night In är struken. Den var jag intresserad av annars.
|
|
2019-07-31, 10:11 | #2 |
När vinner Lover Face lopp?
2019-07-31, 10:18 | #3 |
Som vanligt bör man tänka på att när det gäller breeders crown uttagningarna är det viktigast att bli minst 6a för att vara klar för semifinal. Det påverkar ofta taktiken och hur loppen blir körda och i synnerhet nu när 3 och 4 åringarna i allt högre grad matchas mot årets viktigaste uppgifter (derby och kriterie/oaks) något man bör tänka på extra mycket.
|
|
2019-07-31, 10:27 | #4 | |
Det är dagens stora skrik så kanske idag.
Citat:
|
||
2019-07-31, 10:28 | #5 |
Där strök de Hankypanky Rubyred.
Senast redigerad av Shooter den 2019-07-31 klockan 10:32. |
|
2019-07-31, 10:38 | #6 |
Forfantome AM ska gå barfota runt om och med jänkarvagn för första gången. Han är dessutom klar för semifinalen i Breeders. Mycket intressant.
|
|
2019-07-31, 11:52 | #7 | |
Citat:
Stallet är väl en av årets besvikelser annars. Segerprocent på 6 och drygt 4 mkr inkört när mer än halva året gått för att stall som brukar köra in mellan 15-30 mkr per år kan dom inte vara nöjda med. |
||
2019-07-31, 11:56 | #8 |
Där strök de Zolly. Nu börjar det likna stålar.
|
|
2019-07-31, 12:01 | #9 |
Super Moderator
|
Det här blir bara bättre och bättre
2019-07-31, 12:05 | #10 |
Super Moderator
|
När de strök Hankypanky så landade singelstrecken på 9 Staro Miami.
6 Zeta Wise As blev då nedstruken till spår 5. Och är nu superintressant som spik!
2019-07-31, 12:19 | #11 | |
Citat:
Ingen brukar vilja förta sig för att vinna i såna här lopp. Hälften går vidare och det är inga pengar att tala om att offra hästen för. Sitter det en bra häst i ledningen är det i princip klart.
2019-07-31, 12:33 | #12 |
På samma sätt som ZWA nu blir intressant som spik, så blir väl Dontlooseallmoney det också nu...
|
|
2019-07-31, 12:37 | #14 |
Hmmm...tänkte lägga ut att jag klurar lite på hur mycket 8. MBS Pretty Girl kan ställa till det under inledningsvarvet av V86-2 och hur pass kall Djuse kan vara i inledningen av loppet och inte köra för att överta spets med 4. Zolly innan hon "lekt rommen av sig".
Men så blev Zolly struken....haha. Andra förhandsfavoriten, och en av mina tilltänkta spikar, som blir struken idag. Vad tror ni om V86-1 ? Är 9. Explosive Merlot stenklar, eller klarar G. Lubrano av att dra i rätt tempo med 8. Pacific Face för att hålla undan ända in i mål ? Lubrano lär väl inte köra sig fast igen, som senast. Men samtidigt ett ganska litet och behändigt fält för Bergh att runda med sin formtoppade springare. Var helt inne på Merlot som spik direkt när jag såg startlistorna, men velar lite fram och tillbaks nu. Såg ju så bra ut, till att börja med, med 2 bra spikar att börja omgången med....haha
2019-07-31, 12:53 | #15 | |
Citat:
Likadant i sista. Walmann deklarerar att skorycket och biken idag är ett test inför derbykvalen. Inte alls säkert att Örjans taktik då blir att köra offensivt för seger. Kan lika bra bli att han försöker få rygg på Global Welcome för att sen mest känna hur hästen känns med den nya utrustningen. Då finns det risk för att även detta blir ett väldigt trist lopp där Adielsson får styra loppet efter behag i spets. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) |
||
|