Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-03, 12:04   #61
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8572
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Begriper inte att knappt någon här på sharps, inte ens yrkesspelarna, spelar reducerat. Går ju att få en 5-10 ggr så stor ram till samma kostnad och man kan betala olika mycket för olika hästar i loppen. På streckspel med 7-8 lopp som V75 och V86 är det helt obegripligt för mig.
Kan bara tala för mig själv men 90% av de spel jag lämnar in är reducerade.Tror de flesta här inne är överens om att det är effektivast. Är typ bara de gånger jag lämnar in en DD eller en V4 som jag inte reducerar.

Sedan att det inte finns något riktigt bra sätt att presentera sådana spel gör nog att det mesta som syns här är de matematiska från ATG.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 12:15   #62

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Varken Bucks To Burn eller Urgent Call är säkert att de håller upp förstaspåret. Ingen av dem har lyckats med det tidigare. Milliondollarrhyme borde egentligen vinna sitt lopp, eller så kan man ta ett par till. Inte säkert det räcker med två streck om Fredde kör bort den. Sorbet ska ha en straffspark utan målvakt. Det finns dock ett "men" och det är formen. Bör ändå få bestämma i ledningen och det är ju inte mycket till motstånd.
Vaeljer Shooters inlaegg att citera, manga har skrivit om Milliondollarrhyme och de flesta dissar MEGASTJARNAN , right olle !?

Nagon, skaegget tex, menar att han blir haengande i 400 meter osv.

Det tror ine jag. Ni oeverdriver Fredriks dalighet, Fredrik framstar som "dalig" da han ofta ses i elitsammanhang och moter de absolut baesta, jag haller honom som typ top 25 i Sverige men likt en poker spelare som aer tionde i vaerlden och envisas att spela mot de nio som aer baettre....

Raettvik har VINKLAD VINGE, och pa de banorna har nr 1 av alla spar en statistiskt foerdel... MEN i detta fall tror jag "foerdelen" ligger pa nr 7 sett till vilka haestar som har spar ett och sju....

Aer det ens genomfoerbart att backa med Milliondollarrhyme i silverfoersok med vinklad vinge och sjundespar bakom bil??

Grattis Amaerilde, din spik vann!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+100)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 12:15   #63

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Begriper inte att knappt någon här på sharps, inte ens yrkesspelarna, spelar reducerat. Går ju att få en 5-10 ggr så stor ram till samma kostnad och man kan betala olika mycket för olika hästar i loppen. På streckspel med 7-8 lopp som V75 och V86 är det helt obegripligt för mig.

Man kan ju på ett reducerat system dessutom ta med massor av roliga skrällar som man dock inte behöver betala mycket för genom ett så enkelt krav som att max en av dom får vinna.

Finns ju väldigt bra a hästar i alla loppen idag som har klart högre chans att vinna:

Milliondollarrhyme och ev Bucks to Burn i avd 1
Untersteiners favorit i avd 2
Sorbet i avd 3
Troll Ronja eller/och Lukas Rauen i avd 4
Harvey och ev Global Winner i avd 5
Urgent Call, Falcon Am och/eller Sanda Love i avd 6
Björn Goop på spets och slut i avd 7

Om man nu när det är stor jackpott inte vill stå och falla med tre spikar kan man ju i stället kräva att 4 av 7 a hästar måste vinna och då inte stå och falla med spikarna på samma sätt men få ner kostnaden enormt jämfört med ett matematiskt system.

Sen är det ju väldigt trist när en betrodd häst som man egentligen tror på vinner ett lopp där man ändå valt 5 streck och på ett matematiskt system valt att betala exakt lika mycket för alla fem.

Nu ska jag dra till badstranden och ladda för V75 senare.
Spelar alltid reducerat.
Precis som du säger, Olle, så får man med en hel del kantbollar, men det blir lätt att man plockar med en massa "lyxkryss" bara för att man tycker sig ha råd med det.
Är nog bättre i längden att nöja sig med en skapligt stor ram och sikta in sig på att stärka gruppen av utgångshästar istället.
Oftast torskar man ju pga att man får in en för lite i utgångs-gruppen, alternativt på en missad spik.

Var under flera perioder med i olika konstellationer där vi körde ett system där vi var tvungna att få in 3 av 5 utgångshästar. Antalet utgångshästar varierade från lopp till lopp beroende på hur många vi tyckte vi behövde i kombination med vad spelkassans hade råd med såklart.
De övriga två loppen bestod av en spik samt ett sparlopp på 2-3 hästar. Systemen låg i storleksordningen 5000-6000 kr och vi var vanligtvis 10 personer/andelar.
Vi som var med hela tiden gjorde en liten vinst, trots uteblivna storvinster, medans hoppjerkorna gick back.
Gammal 2019-08-03, 12:18   #64

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3059
Standard

Citat:
Jag spelar ALLTID reducerat på de större streckspelen. Skulle aldrig falla mig in att spela matematiska lappar och betala lika mkt för alla hästar. På V4 ibland kan de bli matematiskt. När man är mindre påläst.

Poängreducering klart bäst enligt mig, mer flexibelt än A-B-C. Kryddat med ev utgångskrav och utdelningskrav. Sen finns det massor av mer funktioner för att göra det ännu mer avancerat. BaraTrav har mkt bra funktioner och även statistikhjälpmedel.
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 12:20   #65

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37818
Standard

Diskussionen om reducerade system dyker upp med jämna mellanrum och jag svarar som jag brukar. Spelar man små system (V4:or, V5:or, V6:or etc för under till dryga hundringen) så är det meningslöst att reducera. När det gäller V75 och V86 för ett par, tre hundra så kan det emellanåt vara vits att reducera, men i de flesta fall inte. Om man däremot spelar för uppåt tusenlappen eller mer så är det en annan femma. Då kan man få riktigt slagkraftiga reducerade system. Problemet då är om man lirar för en tobaksaffär eller liknande och säljer andelar, eftersom många som köper dem inte förstår sig på reducerade system och vill ha det enkelt.
ExtremtRik (+3), AmaerildeRimfrost (+3), 777 (+3)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 12:20   #66

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

De reducerade spelens överlägsenhet är lite överdrivna. Dels beror det på hur man spelar. Vilken varians man klarar av. Och sen finns det väldigt många sätt att reducera på som inte alls är så bra. Och främst av allt skulle jag säga. Alla funderingar på hur man ska reducera tar väldigt mycket fokus från "kärnverksamheten", att analysera loppen och värdera ekipagens chanser. Spelar reducerat ibland, i de omgångar det ger något. Har man en spelvärd idé på 10% är det bättre t ex att spika den istället för att suboptimera genom att använda den som utgång.

Men i det där finns det lika många åsikter som spelare. Beror mycket på vilken spelfilosofi man har.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost (+3), AmaerildeRimfrost (+3), ExtremtRik (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 12:26   #67

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 12:30   #68
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Jag spelar aldrig reducerat när det gäller småsystem, bortkastat enl min mening. Men när det gäller upp emot tusen rader är det en bra fördel. Dessutom går det att ha flera U hästar i en del lopp. Kör man efter mallen U (utgång) G (gardering) A (alla) så får man en massa extra kryss och slipper sitta med dubbla vinster (!!)

V75
Inlämnat: 2019-08-03, 12:21
Rättvik
Lördag 2019-08-03
Start: 16:20
Kostnad: 336,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 7, 10 (4, 8)
2: 3 Get Ready on Tour (2, 5)
3: 5 Sorbet (6, 7)
4: 1, 5 (15, 3)
5: 8, 10 (4, 5)
6: 1, 2, 3, 4, 7, 9, 11 (8, 10)
7: 1, 4, 5, 6, 9, 12 (13, 14)

4x1x1x2x2x7x6 = 672 rader.
672 x 1 x 0,50 kr = 336,00 kr.
Totalt: 336,00 kr.
Rättningskod: PHL LHG KTR
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 12:50   #69

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
De reducerade spelens överlägsenhet är lite överdrivna. Dels beror det på hur man spelar. Vilken varians man klarar av. Och sen finns det väldigt många sätt att reducera på som inte alls är så bra. Och främst av allt skulle jag säga. Alla funderingar på hur man ska reducera tar väldigt mycket fokus från "kärnverksamheten", att analysera loppen och värdera ekipagens chanser. Spelar reducerat ibland, i de omgångar det ger något. Har man en spelvärd idé på 10% är det bättre t ex att spika den istället för att suboptimera genom att använda den som utgång.

Men i det där finns det lika många åsikter som spelare. Beror mycket på vilken spelfilosofi man har.
Om du har en spelvärd idé på 10 %(eller kanske ännu lägre) och vågar spika den, samtidigt som du kör reducerat i övriga lopp så har du ett bra försprång gentemot spelarkollektivet redan vid enklare reduceringsmetoder.
Det behöver ju inte vara antingen eller om man hittat en spelvärd lågprocentare.
Det gäller att veta vad man håller på med när man väljer att köra reducerat, lätt att dribbla bort sig själv annars.

Men som du säger så beror det på vilken spelfilosofi man har...och även spelkassans storlek såklart.
ExtremtRik (+11)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 12:58   #70

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17781
Standard

Vrider och bänder på omgången men det får nog allt sluta med spik på Sorbet trots allt, tråkig procent givetvis men tror han tar Dante Boko även om denna skulle ta sig förbi i starten trots spår utvändigt...

Vågar inte spika Bucks To Burn då jag tror Love Palema flyger förbi första biten och Jormo resolut tar sig till spets med Weekend Fun, från ledningen biter båden hästen och kusken i från bra...Hade Bucks haft spår 3-4-5-6 hade jag troligen spikat utan att blinka.

Jag ser heller ingen garanti till att Urgent Call spetsar då det finns en del raska utvändigt som kan ställa till det.

Btw, nån som har tillgång till Lutfis krönika idag?
Verkar vara en "laddar" krönika.

Senast redigerad av viking90 den 2019-08-03 klockan 13:03.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 13:32   #71

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Vrider och bänder på omgången men det får nog allt sluta med spik på Sorbet trots allt, tråkig procent givetvis men tror han tar Dante Boko även om denna skulle ta sig förbi i starten trots spår utvändigt...

Vågar inte spika Bucks To Burn då jag tror Love Palema flyger förbi första biten och Jormo resolut tar sig till spets med Weekend Fun, från ledningen biter båden hästen och kusken i från bra...Hade Bucks haft spår 3-4-5-6 hade jag troligen spikat utan att blinka.

Jag ser heller ingen garanti till att Urgent Call spetsar då det finns en del raska utvändigt som kan ställa till det.

Btw, nån som har tillgång till Lutfis krönika idag?
Verkar vara en "laddar" krönika.
Den här veckan hade jag tänkt att skriva en positiv krönika om vår fantastiska travsport.

Men även denna vecka måste jag bemöta en ATG-avlönad lakej – utskickad av Hans Skarplöth.

Denna gången är det Stefan Hultman som tycker till i frågan om starttiden 16.20 vara eller icke vara.

Jag tycker faktiskt Hans Skarplöths spel bakom kulisserna börjar bli patetiskt och inte värdigt en vd för vårt spelbolag. Uttrycken som Hultman använder om att vi aktiva vill byta tillbaka starttiden för V75 är:
✓ ”Att det inte är genomtänkt av oss aktiva”
✓ ”Att det är livsfarligt”
✓ ”Att man inte ska ändra ett vinnande koncept”
✓ ”Att tv-tiden är viktig”.
Allt det ovan är ingenting annat än bullshit så klart. Det är ren skrämseltaktik. Jag är trött på att de pratar med oss som att vi vore dagisbarn, ungefär som vargen kommer. Jag är trött på deras skit helt enkelt.
Tv-tiden fungerade när vi hade V75-start klockan 14.30 och det kommer den så klart även göra om vi återgår dit.
Däremot kan jag påminna om Hasse Skarplöths fantastiska koncept med 16.20 som starttid för V75 har inneburit rejält minskad publik, från Hultmans aktiva karriär med 1 000 personer per V75-dag, mindre aktiva som inte orkar mer, och hästägare som inte åker och tittar på sina hästar som startar på V75 – inte ens när det är hemmaplan.
▪▪▪
Jag skrev i den här krönikan redan från första dagen att Skarplöth inte kan ändra svensk kultur och det har han inte heller lyckats med. När Hans Skarplöth lämnar skeppet en dag så kommer det stå på CV:et att han lyckats med mycket, bland annat med att höja omsättningen. I CV:et kommer det knappast stå att han minskade publiken till banorna rejält, att hästägare minskade i stort antal och så även aktiva. Det är så det fungerar. Vår före detta ordförande har jag skrivit om tidigare, han lämnade skeppet för några år sedan och gick vidare. De här personerna behöver inte ta något som helst ansvar när de lämnar sporten med feta bonusar på kontot. Vi andra aktiva har ett stort ansvar mot nästa generation, nämligen de yngre som vill fortsätta med sporten. Måste jag påminna om att dessa krönikörer jag bemöter inte har några barn i sporten.
▪▪▪
En trött och kapabel häst
Nu till det positiva. Våra hästar i tisdags på Jägersro gick fantastiskt bra, både Ubiquarian Face och Tae Kwon Deo från det yngre gardet gick fantastiska lopp. Just Tae Kwon Deo tror jag kommer gå hela vägen mot stjärnorna, det är en häst med fantastisk kapacitet.
En annan häst från vårt stall som utmärkte sig i veckan och vann Breeders Crown-försök i onsdags på Mantorp var en treåring vid namn Upset Face, han är lillebror till Mosaique Face och har en hel del att brås på. Jag kan säga så här: det är en av de tröttaste men absolut en av de mest kapabla hästar jag suttit bakom. Han har en mycket säregen stil och är sömnig i loppen och springer bara och leker, den dagen han tar i för fullt kan det bli riktigt kul.
Till Marjaana Alaviuhkola vill jag bara återigen säga: lyssna på de som är dina verkliga uppdrags­givare, nämligen aktiva och hästägare. Ändra start­tiden för V75 från den 1 januari 2020, bom!
▪▪▪
I dag är det V75 i Rättvik och vi har två hästar till start.
+++
6 Dante Boko (V75-3) gör som han vill både i lopp och jobb, man kan aldrig räkna på den här hästen. Han kan lika väl vinna som att vara sexa. Han går optimalt balanserad och trivs bäst med Adrian i vagnen.
1 Gideon H.Renka (V75-7) är Adrian mycket positiv till i jobben och de senaste plumparna har berott på att han haft en smyg­infektion i kroppen. Han verkar enligt Adrian toppfin i jobb och han står bra till i loppet. Barfota runt om och bike enligt vad jag har hört.
viking90 (+20)
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 13:46   #72

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3597
Standard

avd5 kolla raden på tempel lb. given
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 13:58   #73

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4352
Standard

Hade nästan bestämt mig för att spika Urgent Call men nu i nyhetsklippet lät det på Westholm som att han var väldigt sugen på spets med Hossiana Boko i avd 6. Han lät uppåt på båda sina hästar.
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 14:01   #74

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Hade nästan bestämt mig för att spika Urgent Call men nu i nyhetsklippet lät det på Westholm som att han var väldigt sugen på spets med Hossiana Boko i avd 6. Han lät uppåt på båda sina hästar.
Den var riktigt bra senast Hossiana Boko!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 14:06   #75
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Är inte med i diskussionen om reducerade system eftersom jag har mitt egna reducerade...

Avd 1Silver:
Tror mycket på 1 Bucks to Burn pga
1 Att han förde mina tankar till Gävlebocken, min fd hemstads symbol, känd över hela världen (nästan).
2 Att han är en Ready Cashare.
3 Och att han brukar köras av mycket bra kuskar.

2 Minnestads El Paso som får Björn Goop i sulkyn i st f Rebecka Dahlén.Inget ont om rebecka men det ÄR en kuskförbättring.

Har mina dubier ang 7 Milliondollarrhyme. Är ju en topphäst men lite tveksam till kusken. Fast egentligen borde Fredde bara sitta upp och köra för vinst - så vinner han.

Avd 2 KII:
Det måste ju bli
2 Deede Star, Kontio/Nurmos, 63 i segerprocent!
3 Get Ready on Tour, Ulf Ohlsson/PU, 44 i segerprocent.
Torbjörn Jansson med 5 Firecracker. Tränas av Per Lennartsson
och
mitt eget påhitt
12 Hugo Gustivar Boko, som var mkt duktig som fyra i detta lopp förra året trots spår 12 och galopp. Kim Eriksson/Nurmos.

Avd 3 Guld:
Spik på 5 Sorbet. Bara galopp emot. Lyckligtvis inte troligt - galopp alltså - har bara hänt 2 ggr under karriären. Första gången var som 4-åring i ett uttagningslopp till Euro Classic Trot. Inte alls betrodd då, odds 13,40, Vann gjorde Al Dente, odds 1,66. Sedan 27 mars -18, Solvalla.

Avd 4 Kallblod:
Har inga som helst idéer här, Spikar väl favoriten, 15 Joker C.H.

Avd 5 KI:
Har visst inte kollat detta lopp, hästarna verkar främmande...?

Avd 6 Brons 1640 auto:
Har jag ganska bra koll på Här tar jag
Oskar J Anderssons Urgent Call, spår 1, 28 i segerprocent, rek 11,5 ak.
och
4 Falcon Am, Claes Sjöström/Fredrik Linder. Vunni4 av 9 i år, tjänat 487K!
Ev 9 Sanda Love/Robert Berg
och
11 Night Rythm med Jepson. Tränare Redén.
Avd 7 oklart, har inte kollat. Vad trött jag blir. Går nog inte bra det här.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td