|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-07-28, 19:27 | #1 |
V75 Rättvik 3 aug
Avslutning av sommartravet på lördag. Tyvärr talar väderprognoserna om att sommaren också går mot sitt slut i veckan. Rättviks banunderlag har fått oerhört mycket kritik av de aktiva i sommar. Behövs inte ens dåligt väder där verkar det som för att banunderlaget ska kritiseras. Hoppas dom lägger extra resurser på att få till det när det är V75. Robert Bergh lyfte i sin krönika i fredags det där med banunderlagen och vilken enorm skillnad det är mellan olika banor. Allra värst är det enligt honom i Norge på deras V75or och han skriver att flera svenska tränare undviker att starta där enbart på grund av de usla banorna.
Tog en snabb titt på startlistorna till lördag. V75-1 Fredrik B Larssons världsstjärna Milliondollarrhyme har i de tre senaste starterna varit ute i elitloppet, Norrbottens stora pris och Årjängs storlopp. Steget till silverdivisionen i Rättvik enormt. Loppet avd 1 och alla kommer spika. Men man bör tänka på att det är ekipaget som räknas trots allt och Fredde B Larsson är väl inte en kusk man normalt spikar som gigantisk V75 favorit. V75-2 Klass 2 loppet ser väldigt svårt ut. Utan att analysera så fick Peter Untersteiners Get Ready on Tour spår 3 och den är obesegrad sedan man plockade av alla skorna. Uffe O i vagnen på lördag. V75-3 Men hallå. Sju hästar varav 4 utfyllnad och loppet kommer med på V75. Klarar Sorbet Rättviks lösa bana är den nog en bra spik men Redens hästar ofta bankänsliga. Bättre spår för Dante Boko hade man velat se. V75-4 Kallblodslopp andra veckan i rad. Så oerhört trist. Såg att jätteskriket Lukas Rauen vann igår och startar nu igen med liknande förutsättningar, dvs att många motbud står 20 m efter. Dom pratade om skoryck igår men verkar inte ha blivit av. Kommer det nu? Troll Ronja från spår 1 värst emot? V75-5 Lite sådär koll på dessa klass 1 hästar. Flemmings Andre Ward rätt bra har jag för mig . Spåret? Ligger han lågt ska den nog med tidigt. Höwdings Unbeatable verkar debutera för Bergh. Passas nog då. Nurmos båda hästar är nog också tidiga. V75-6 Falcon AM skulle ha ett mellanlopp mellan riktiga V75 lopp senast. Nu är det ett sådant och läget perfekt. Stall i toppform. Kanske omgångens roligaste spik. V75-7 Detta är alltid ett lurigt lopp. Hästar som startat på olika banor och i olika typer av lopp möts här utspridda på tre volter. Här ligger alltid skrällen på lut. Goop från ensamt springspår på startvolten får söndagstipset. |
|
2019-07-28, 20:30 | #2 |
Super Moderator
|
Avd 1: Här blir väl Minnestads med Goop el Bucks to Burn med Jepson favorit, snarare? Spelarkollektivet har en tendens att inte spika icke-vinnare som Milliondollarrhyme?
2019-07-28, 20:38 | #3 |
Super Moderator
|
Avd 3: Här är väl Unique Juni spårmässigt den mest intressanta?
Avd 4: Går nog inte att lösa med Lukas Rauen ensamt. Tillägg på 1640 är klurigt. Finns några fina hästar på tillägg. Avd 5: SG Charpentier bör ha bra chans här. Avd 6: Sticker ut huvudet och säger spik på Urgent Call här. Avd 7: Vidöppet. Great Winner?
2019-07-29, 01:26 | #4 | |
Citat:
Milliondollarrhyme blir minst 65%
2019-07-29, 06:57 | #5 |
|
|
2019-07-29, 22:17 | #6 |
Super Moderator
|
Trenden just nu:
Milliondollarrhyme 17% Minnestads el Paso 8,5% Bucks To Burn 25%
2019-07-31, 02:11 | #7 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Årets bästa spik är Milliondollarryhme. Det är så man genast blir sugen att bygga ett system kring den spiken.
Allt under 50% på den är ju som att sno godis från småbarn! Spår 7 är skitsamma mot det här motståndet! Intressant omgång. Kanske gör ett nytt försök även om jag är rätt tiltad just nu |
2019-07-31, 06:21 | #8 |
Sorbet varit borta sen elitloppet i maj alltså över 8 veckors frånvaro och blir så storfavorit.Att spika en sådan storis finns inte i min bok.
Men loppet är fruktansvärt klent men gör ändå Baron Gift till vinnare i loppet.
2019-07-31, 06:27 | #9 |
Bygger även på med kuskbytet på Minnestads El Paso vänstertömmen kommer göra gott här.Inte ofta Rebecka Dahlen lånar ut hästen till toppkuskar men Jepson och Ulf Eriksson har vunnit med den tidigare då tror jag även B.G kommer göra det.8% nu måste väl ändå gå över 20% i mitt tycke att se på det.
2019-08-01, 12:08 | #10 |
Super Moderator
|
Milliondollarrhyme: 33,6%
Bucks To Burn: 26,1% Minnestads El Paso: 11,9% Det här loppet har vi löst innan lördag förmiddag
2019-08-01, 12:57 | #11 |
Million är ju överkvalificerad nu även om han är kvar i klassen på pengarna. Men det vill sig ju som bekant inte riktigt för Fredde på V75. Det är väl utan att överdriva 10 gånger så hög risk för Fredrik att hamna i tredjespår och tvingas backa härifrån jämfört med Björn eller någon annan av toppkuskarna.
Här är kuskmotståndet ganska hårt och även hästarna som är emot har form. Att många av dem sitter innanför från start kan ju bli ett rejält problem. Kuskpluset på Goops uppsittning är ju enormt också och jag undrar om inte den blir förstarankad för mig trots att den är bland de fattigare i loppet. Går kusen 11,9m med Dahlén undrar man vilka tider Björn kan få den att springa.
2019-08-01, 13:06 | #12 |
Super Moderator
|
Jag tror att det bara är en häst - Bucks To Burn.....Minnestads som solklar tvåa. Freddes häst behöver inte ens med.
Precis som du säger. Tredjespår i 400m sen backas.....
2019-08-01, 13:45 | #13 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Ja, du är helt snett på det! Säkraste vinnaren i sommar påstår jag! Spelar ingen roll om de sätter upp en brottardocka i sulkyn så förlorar inte hästen mot det här gänget. Tror man det så jämför man motståndet med Propulsion, Ringostarr Treb och övriga eliten
|
2019-08-01, 17:10 | #14 |
Kusken/tränaren till Troll Ronja säger i en intervju att han tror hon kan gå en 22 tid med jänkarvagnen på lördag. Stämmer det måste det väl vara årets spik om inte storfavoriten Lukas Rauen kan rekordsänka över 2 sekunder.
|
|
|