|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-07-25, 23:55 | #16 | |
Citat:
2019-07-26, 07:15 | #17 |
Jag har genom åren fått erfarenhet av andelshästar både via Easy och Kenny och har tyckt att båda fungerat rätt bra men även andra lösningar via tränare har fungerat riktigt bra.
Det du ska fråga dig själv är i första hand vilken upplevelse du vill ha av ditt ägarskap. Vill du ha en häst att följa från tv soffan eller en du vill vara mer aktiv och vill följa från banan? Det är så klart kul att följa en häst som är hos en stortränare som har bra statistik men vill man någonsin träffa hästen/tränaren och andra delägare skulle jag rekommendera att leta häst hos en något mindre tränare, gärna någon av de "yngre" som är lite på G uppåt och då spelar ju så klart även det geografiska läget roll. Jag har tex några vänner som är delägare hos Eric Martinsson som talar väldigt gott om upplevelsen och verkar få information i princip varje gång hästen gått ett jobb medans man hos dom största tränarna ibland fått varit glad om man fått 2-3 uppdateringar / månad. Jag personligen skulle nog aldrig köpa in mig på en häst som är placerad mer än 20 mil hemifrån igen då jag inte är så intresserad av att följa hästen från soffan och vill kunna besöka hästan när jag har möjlighet. Ha inte brottom att köpa in dig, utan gör det tråkiga jobbet ordentligt först så blir det förhoppningsvis många år av nöje sen. |
|
|