Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-07-18, 09:53   #1

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17844
Standard

V64 Bergsåker 18/7

Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Min (och många andras) spik i omgången blir 2 Attraversiamo i avd 3 som gjorde en riktigt fin insats senast och vann med många längder på 1.10,5 över medeldistans. Det är väl om nån Redén hästar som skulle kunna vara nåtslags motbud men nja det här ska Erik bara lösa!

AvdI
2 Digital Ink har fått ett litet uppsving i karriären igen, var med i Norrlands Stora Pris (Norrbottens Stora Pris givetvis, Halläning har dålig koll på loppen "där uppe") nyligen givetvis hade man inget om vinsten att göra men hängde med dugligt i ryggar in i mål. Senast var han 4:a i ett långlopp där man bl.a slog On Track Piraten.
1 The Last Ticket var med i Enigma/Bjerke Cup för en dryg månad sedan var tvåa i finalen före hästar som Michelangelo Ås, Donatomite t.ex, drygare distans nu men de har den visat att den klarar av tidigare!
8 Muscle Hustle har svikit som favorit två gånger i rad och har fått ett taskigt läge nu, formen?
7 Ochongo Face har varit ute mot tuffa gäng och trivs över lite längre distans och känns just nu som ett litet fynd bortglömd på 4%!
5 Shocking Superman jagade jag en del tidigare i år men formen verkar vara på väg åt fel håll tyvärr..
Sist men inte minst 6 In Vain Sund duoan Kihlström/Redén får man givetvis inte glömma hästen har dessutom trivts bra på distansen förut!

AvdII
Uttagning till Dam-SM, helt ärligt ett ganska ojämnt fält vad de gäller kuskarna. 11 Caligula har ett tråkigt läge men Susanne Österling brukar lyckas bra i lopp där endast damer kör! Trots läget en tänkbar spik för min del. 2 Everest Sisu har ett roligare läge men desto tveksammare kusk men egentränadkörd måste ändå ses som ett plus jämfört med övriga.
5 Order By Box har en av de bättre kuskarna i loppet och Sofia Frilén har dessutom kört hästen förut!

AvdIII
2 Attraversiamo, bläddra vidare.

AvdIV
Klurigt lopp och det blir många streck på min andel här, 13 Sheliah Laday har jag jagat många gånger och jag fortsätter med det skam den som ger sig!
12 Carja gjorde en positiv insats i dubbla lopp på Dannero när High Coast Midnight Race avgjordes!

AvdV
Mitt första streck här blir 4 Twist N´Face med en intressant kuskdebut på hästen med Örjan Kihlström, snabb ut felfri så tror jag Örjan kan lura bort loppet! Roligt drag i omgången och troligen min roliga DD spik!
Men på V6 blir det några streck till!

AvdVI
Finalen i Norrlands Elitserie för 3-åringar!
11 Acciao med Gocciadoro har gjort idel bra prestationer i denna Sverigeturnén och offensivt upplägg är väl att vänta.
2 Global Adventure och 3 Power är tuffa motbud!

Senast redigerad av viking90 den 2019-07-18 klockan 13:54.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 11:44   #2

Trazans avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 2550
Standard

Denna omgång brukar i regel vara en trevlig travkväll på Bergsåker med fin sport och bra väder. Kvällen ser inte ut att vara något undantag även om det kanske blir lite kyligt för att vara en juli-kväll. Utan att gjort någon research säger mitt minne att det oftast blivit ganska låg utdelning och risken är väl uppenbar att så blir fallet även ikväll.

Avd 1: Ett gäng ärrade kämpar som är svåra att skilja på då det finns frågetecken på allihopa. Jag sätter Shocking Superman som förstahäst då tränaren verkar påtagligt optimistisk på Twitter och han dessutom bara ör streckad på 7% i nuläget. Muscle Hustle borde väl vinna ett sånt här lopp och stallformen är på topp men det var länge sedan det sprudlade om honom. Läget gör ju dessutom att det kan bli en jobbig inledning om Bergh trycker av honom. In Vain Sund var Elitloppsfinalist 2017 så kapacitet finns, men sedan dess har det mestadels strulat. Han har dock tre lopp i kroppen nu och får Örjan i vagnen för första gången på drygt två år så han ska inte nonchaleras.

Rank: 5 - 6 - 8 - 1 - 2 - 7

Avd 2: Favoriten är bästa hästen, har bästa kusken och kommer dessutom från ett formstall. I det senaste loppet var han favorit i en V75-final. Man kan tycka att det borde vara klart men i och med att det gått drygt 8 månader sedan ovan nämnda start och han dessutom handikappats med ett dåligt utgångsläge känns det inte som någon given vinnare. Det blir spännande att höra intervju med Bergh angående denna. Everest Sisu är säkerligen näst bästa hästen och var klart bra sist. Kusken är dock ett klart minus men från detta läge är det bara att köra rakt fram till en början åtminstone. Där bakom vill jag lyfta Balotelli Crown. Duglig häst i dessa sammanhang med bra spår(, kom ihåg att spår 1 är klart gynnsamt på Bergsåker). Körs av en offensiv kusk som alltid kör för seger.

Rank: 2 - 11 - 1 - 5 - 6 - 4

Avd 3: Attraversiamo har såklart toppchans, ungefär så bra chans som en häst kan ha. 84 % just nu är väl ändå några procentenheter för högt. Står sig strecken lockar det att dubbla med Zephyr Kronos. Redén har ju påtalat många gånger vilken kapacitet det finns i den här hästen och han var ju en av förhandsfavoriterna i Sprintermästaren. Då galopperade han bort sig men hade han inte gjort det är det väl troligt att han gått till final och där varit långt framme. Om så varit fallet hade det knappast skiljt så mycket i streck som det gör nu.

Rank: 2 - 3 - 4 - 7 - 1 - 5

Avd 4: Rätt klurigt stolopp där jag sätter Fröken Sting som förstahäst, mycket pga. läge och kusk. Hot Chocolate fick ett riktigt tufft lopp senast. Har hon tagit det på rätt sätt bör hon vara långt framme hör med en bättre resa. Virunga står hårt inne i loppet men det var lite ”småskrik” på henne näst senast på V75 från ett liknande läge. Kanske kan vara dags nu.

Rank: 9 - 5 - 14 - 10 - 12 - 8

Avd 5: Ganska öppet lopp, tycker det finns frågetecken på samtliga. 12 % på Flavienne Lascaux just nu känns dock alldeles för lite och jag lyfter upp den som förstahäst. Twist N’Face är det kuskplus på och skulle kunna duga men uppträdde märkligt senast. Sicaria är en klart duglig häst i ett sådant här sammanhang men borde väl kanske vunnit något mer lopp för att jag skulle vilja hålla henne i handen som 37%-are.

Rank: 10 - 12 - 4 - 5 - 8 - 7

Avd 6: Tre hästar sticker ut på strecken och det känns också helt riktigt. Iskallt att låsa på de tre såklart så man bör lösa detta lopp på något annat sätt. Har inte alls funderat klart kring detta lopp utan vill invänta balans, utrustning och intervjuer. Just nu håller jag dock Global Adventure som förstahäst. Han har inte förlorat felfri och är väl den troliga ledaren. Hästen att slå i så fall. Med tanke på Berghs stallform och att Power plockade ner Bythebook från utvändigt under Elitloppshelgen är det väl inte omöjligt att han även tar ner Global Adventure. Han måste dock köra rätt hårt i så fall vilket kan bädda för Acciaio. Frågan är ju dock om Gocciadoro har tålamod att sitta kvar och profitera på en eventuell körning mellan de andra två. Min känsla just nu är att nuvarande 37 % är för mycket på Power.

Rank: 2 - 11 - 3 - 1 - 7 - 8
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5), Grovport (+5)
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 12:58   #3

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

[QUOTE=viking90; [I]8 Muscle Hustle[/I] har svikit som favorit två gånger i rad och har fått ett taskigt läge nu, formen?

Hade oxo funderingar om att måla på i 1a sedan tänkte jag att Bergh har ju kört för spets när han stått 40 meter efter på slutet ganska vårdslösa styrningar faktiskt.
Tvärsemot dig så tycker jag att detta är ett bättre läge än senaste starterna o inte behöver köra på hästen en massa onödig mjölksyra i onödan, så denna spikas rakt av.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 15:07   #4

Standard

[QUOTE=coolmanriver;628009]
Citat:
Ursprungligen postat av viking90; [I
8 Muscle Hustle[/I] har svikit som favorit två gånger i rad och har fått ett taskigt läge nu, formen?

Hade oxo funderingar om att måla på i 1a sedan tänkte jag att Bergh har ju kört för spets när han stått 40 meter efter på slutet ganska vårdslösa styrningar faktiskt.
Tvärsemot dig så tycker jag att detta är ett bättre läge än senaste starterna o inte behöver köra på hästen en massa onödig mjölksyra i onödan, så denna spikas rakt av.
Men Muscle Hustle går väl bäst i spets (tagit 4 av sina 7 vinster ifrån spets) så nog vill Bergh helst sitta i ledningen men från spår 8 blir det ju lite klurigt och jag tror 1:an har god chans att hålla upp ledningen och hoppas Djuse fått order om att testa i spets. Finns ju risk att Digital Ink tar sig förbi och släpper välvilligt när stallkompisen kommer.

Edit: Nu vart Ochongo Face struken så Muscle Hustle kommer ner till spår 7...
Även Acciaio med Gocciadoro i avd6 struken...

Senast redigerad av viking90 den 2019-07-18 klockan 15:10.
Gammal 2019-07-18, 15:56   #5

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Mannen utan form, testar Muscle Hustle till 2,70 på svs...varningsflaggan är alltså utfälld...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 16:05   #6

Standard

För er som letar "bekymmer" på storfavoriter så är Attraversiamo anmäld barfota fram ikväll! Gått med skor runt om vid alla starter hittills!
Gammal 2019-07-18, 16:06   #7

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Mannen utan form, testar Muscle Hustle till 2,70 på svs...varningsflaggan är alltså utfälld...
Tog rygg på dig och satte 200 V
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 16:16   #8

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9240
Standard

Någon som läst någon intervju av Bergh. Nyfiken på statusen på Caligula
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 16:20   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Inte från Bergh personligen men från stallet låter det bra:

" Han har blivit knäopererad under uppehållet. Det var inga stora grejer egentligen, men det är en så pass fin häst att det var värt det. Han känns jättebra i träningen och är väl förberedd. Det är en stark och oöm häst. Trots spåret ska han ses med hygglig chans. Det är en V75-häst framöver, säger Oskar Florhed."
TOBYTYKE (+20)
Gammal 2019-07-18, 16:28   #10

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Om du tittar på Bergsåkers tips TV meddelar Börje Andersson att den ska ha sett grym ut i ett jobb inne på Bergsåker nyligen och han spikar på allt. Möter väl mest skräp i detta lopp och körs av vettig kusk.
TOBYTYKE (+20)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 16:36   #11

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 115
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Om du tittar på Bergsåkers tips TV meddelar Börje Andersson att den ska ha sett grym ut i ett jobb inne på Bergsåker nyligen och han spikar på allt. Möter väl mest skräp i detta lopp och körs av vettig kusk.
Betsafe hade 3.5ggr alldeles nyss. Känns som rena rama rånet om infon på förhand stämmer. Spelade den på en raket mot Carja som går ner i klass.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 16:37   #12

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9240
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tänker så med. Tack.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 16:53   #13

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Betsafe hade 3.5ggr alldeles nyss. Känns som rena rama rånet om infon på förhand stämmer. Spelade den på en raket mot Carja som går ner i klass.
3,50 måste vara ett kanongods . 2,50 ca känns som rimligt. Borde ha 30-40 procents chans. Det är ett damlopp med flera väldigt tveksamma kuskar på denna nivå så man får nog räkna med risk för att det kan bli strul men den verkar i alka fall travsäker så utan tok från de andra kuskarna borde den kunna köras fram tidigt och slå ett sånt här gäng fram och baklänges.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 16:56   #14

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Varför vill Svenska Spel ta in spel på In Vain sund? De lägger sig tiondelen över bet365 med 5.10 ...

In Vain Sund, nu över rätt (eller iaf mer rätt) distans än 1640 som han envist matchats på... han har de facto aldrig vunnit på 1640, däremot...

Månne en vinnare... In Vain Sund.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 17:20   #15

Standard

Jag är med er på snacket om Caligula det blir spik på den, tidigt inne på den men konstigt nog har den trendat neråt under dagen men de ger ju bara bättre spelvärde för oss

Lämnade in nu relativt tidigt så jag inte blir bort dribblad av sen info.

V64
Inlämnat: 2019-07-18, 17:20
V6 - endast vinst vid 6 rätt
Victor Larssons andelsspel
Bergsåker
Torsdag 2019-07-18
Start: 19:30
Kostnad: 750,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 6, 8 (4, 3)
2: 11 Caligula (5, 2)
3: 2 Attraversiamo (4, 3)
4: 1, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (2, 7)
5: 1, 4, 5, 8, 12 (10, 3)
6: 1, 2, 3 (7, 4)

5x1x1x10x5x3 = 750 rader.
750 x 1 x 1,00 kr = 750,00 kr.
Totalt: 750,00 kr.
Min kostnad: 750,00 kr x 5/31 = 120,97 kr
Rättningskod: HVV TTK DSB
Svara

td