Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-07-18, 10:02   #16

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Milligan’s stenklar enligt många.. Långlopp, långt upplopp å knappast ledning. Får hoppas tempot blir snabbt å strid om spets. Samt loppet innan va ju imponerande.. Luktar samma öde som eldorado B som var stenklar den med över 2640.. Tror knappast 11 12 kommer ge bort loppet på lördag. Stenklar nja
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 11:24   #17

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Har stor tro på att de två största favoriterna kommer infria på lördag, jag ser nästan inga minustecken på någon av dem. Ska plugga lite till innan jag bestämmer mig, men det ser ut som jag kommer nöja mig med ett favoritsystem på lördag! Ser absolut ut som tillräcklig skrällpotential i övriga lopp för att det inte ska bli någon femrätts-jackpot. 3 voltlopp, varav ett med bara ston och ett med lärlingar bland annat.

Istanbul Boko är orutinerad och står hårt inne. En Nurmos-häst som vunnit lätt mot lättare sällskap och nu går sitt första riktiga test. En typisk storfavorit som faller ofta och på medel eller kort distans hade jag tveklöst garderat den där. Men nu med lång distans är ju vingelrisken minimal och det är toppchans att få styra loppet precis som de vill. Över 3km vinner man inte med spår på vägen, utan det är ledningen eller de som smyger med bakom som gäller egentligen. Klass 2 är en "skrällgenerator" men det körs sällan på stayerdistans och bil. Då blir det en favoritgenerator istället! Dödens brukar inte hålla i såna här lopp, för det spricker oftast upp sista varvet när ledaren drar på lite och några inte hänger med. Då har andra-tredje-fjärde inner torrt spurtkrut och någon tar sig förbi den som gjort jobbet i andraspår hela vägen. Om bara Jorma inte kör efter någon helt tokig klocka ska den bara vinna från spets. Det finns ingen "vildhjärna" med i loppet som riskerar utmana favoriten ordentligt varken i början av loppet eller under vägen. Att det är långt upplopp ökar bara chanserna för spetshästen i ett sånt här lopp. Folk i kön väntar lite längre med attackerna eftersom de tror att det finns gott om tid att spurta, och lurar sig själva på vinstchansen på det sättet. Samtidigt är det alltid en liten fara när folk kommer flygande långt ute i banan och hästen inte ser dem och kan svara. Ändå ganska otroligt att de ska kunna ta så många längder från djupa kön efter ett lopp som dirigerats av en av loppets bästa hästar. Väljer man att dra skorna är det lite minus tycker jag, eftersom jag tror det är en onödig växel att dra och förenad med lite galopprisk. Samtidigt som den kommer bli hårdare spelad.

Milligans School har en sällan skådad straffspark också, och det här ser jag som omgångens största vinstchans. Senaste loppet var han bra i även om det blev en nolla, det var lite trafikproblem och ett dumt taktikval som gjorde att han inte fick något med sig. I Elitloppsförsöket körde han bort en trolig tredjeplats och final på ett felaktigt taktikval också. Trots ett fullt fält med miljonärer kliver han ner ordentligt i klass nu jämfört med nästan alla lopp han gjort senaste året. Han presterar jämnt och bra, även om det är någon galopp här och där. Lång distans och avsaknad av konkurrenter (hästar och kuskar) som kan göra något på allvar i början och under loppet gör att det är samma sak här. Lite spel mot ett mål. Osäkerheten ligger väl lite i om Eriksson försöker ta sig till spets i ett tidigt skede eller inte. Med värsta konkurrenten utanför räknar jag ändå med att han inte är dummare än att han gör allt för att hålla ut den. Det är väl om Söderkvist har stallorder det kan ställa till det lite. Ska kolla in Hachikos alla starter i Finland, men att han ska kliva upp efter 11 starter och spöa en av Sveriges bästa hästar har jag lite svårt att se. Iallafall inte om den sitter i ledningen.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 21:27   #18

Stekels avatar

Standard

Botaniserar i lite bookie-odds inför lördag. Dessa fina plats-objekt sticker ut (odds från b365 inte shoppat runt ännu):

V75-1: 1 BBS Johnny plats @3,50
Platsat i 67% (16/24) och hela 4/6 i >100k-lopp! Perfekt spår här och kommer nästan säkert sitta 2-3 in bakom bra hästar som drar fram snarare än sitter i vägen. Har lite galopper i historiken, men bara hoppat i 1 av de 10 senaste voltloppen så den är faktiskt ovanligt stabil. Kuskstärkt också, körs oftast av tränaren själv.

V75-3: 4 Simb Rocker plats @7,50
Alla med spår 1-5 bakom bilen här är riktiga traktorer från början, men Dalborg sitter på ett bra spår och hästen är på väg uppåt. Hästen har lyckats vinna på Åmål från spår 11 över sprint och även segrat från spår 12 på Vaggeryd. Motståndet är visserligen inget vidare på de banorna, men det är ett jävla handikapp att klara av för att vinna från de startpositionerna där. De pratar även om första bike på lördag. Jänkarvagn eller inte, hittar han bara rygg ledaren på favoriten är han nästan skyldig att hålla en trioplats!

V75-5: 1 Mr Lindy plats @5,00
Ruggigt startsnabb och nästan unikt travsäker (1 galopp på 49 starter!) och från spår 1 ska det automatiskt vara bra chans till plats. Veijo har fin form på stallet för dagen också. Helt obegripligt högt odds här faktiskt, sällan sett något så bra...

V75-6: 2 Stepping Spaceboy plats @7,50
Det är samma tema som på de andra egentligen, den här är riktigt startsnabb och har bra chans till att sitta 2-3 inner och gotta sig över den långa distansen och ha krafter kvar till att hinna undan övriga som fått många kurvor på vägen i slutet. Att den tillhör de mindre rutinerade i fältet spelar mindre roll med såna förutsättningar.

V75-7: 2 Man Of Steel plats @3,25
Hästen har startat sparsamt och är ingen segerstaplare direkt. Men han har varit ruggigt förberedd när han skickats ut i hetluften på V75! Mordvinnare i första jänk i första framträdandet. Trea från tredje ytter i finalen med spår i sista kurvan andra gången medan vinnarna fått maska ordentligt där framme. Trea efter blytung dödensresa i tredje starten. Vilka har kommit före honom undrar ni kanske? Vad sägs om Eelis, Bandit Brick, Olle Rols och Floris Baldwin. Det är ruggiga hästar alltså! En enda gång på 14 starter har han missat prispallen, då var han fyra i mål. En enda galopp i historiken. Det ska ju vara toppchans att hitta topp-3! Vinnarspel och spik på V75 är nog inte dumma spel heller, han ser ut att bli ganska bortglömd här (står i 12ggr/8%).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2019-07-18, 21:49   #19
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Kollade kuskarnas V75-resultat i V75-Guiden. Förut hade dom de 15 bästa kuskarna, nu har dom bara tagit med de fem första - dumt nog.

I alla fall har vi som etta en klart lysande stjärna, fixstjärna skulle jag vilja säga, nämligen Örjan med 31 härliga V75-segrar.

Nr 2: Björn Goop, 16 V75-segrar

och

Nr 3: Denne klantigeochvetintevadalltnedsättandehankallas: Kontio! 15 segrar

Senast redigerad av 777 den 2019-07-18 klockan 21:50. Anledning: felstavat
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 22:03   #20

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Kollade kuskarnas V75-resultat i V75-Guiden. Förut hade dom de 15 bästa kuskarna, nu har dom bara tagit med de fem första - dumt nog.

I alla fall har vi som etta en klart lysande stjärna, fixstjärna skulle jag vilja säga, nämligen Örjan med 31 härliga V75-segrar.

Nr 2: Björn Goop, 16 V75-segrar

och

Nr 3: Denne klantigeochvetintevadalltnedsättandehankallas: Kontio! 15 segrar
Om Jepson bytt alla styrningar med Kontio hade han legat före Goop. Kontio är inte dålig. Men det är ingen topp 5-kusk.

Gammal 2019-07-18, 22:29   #21
777

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om Jepson bytt alla styrningar med Kontio hade han legat före Goop. Kontio är inte dålig. Men det är ingen topp 5-kusk.

Nyfiken fråga: Vilka anser du vara topp 5-kuskar?

Självklara för mig är Goop, Ulf Ohlsson, Jepson. Givetvis Örjan oxå...
Det är några till med...

För ett par år sedan var Christoffer och Kim Eriksson mycket i ropet.
Gammal 2019-07-18, 22:39   #22
777

Standard

Har kollat 8 Hachiko de Veluwe. Tittade på hans senaste lopp inne på finska travet. Han vann lätt och lagom över Ranch Kelly, blev väl någon miljon in...

Sedan har jag kollat härstamningen. Renaste guld! Pappa Timoko känner alla till. Han har tjänat 47 miljoner. Och mamman Amazing Ride 1,3 milj på 33 starter, 45%-ig.

Funderar på att spika.

Tillägg:
Blir nog 4 Milligan's School, har kollat nu och han går inte av för hackor. Kanske spik eller garderar med Hachiko...

Senast redigerad av 777 den 2019-07-18 klockan 22:45.
Gammal 2019-07-18, 22:52   #23

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58077
Standard

Citat:

Det är några till med...

Conrad Lugauer, far och son Kolgjini samt Joakim Lövgren tillhör väl helt klart topp 10 bland kuskarna .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 23:07   #24
777

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Conrad Lugauer, far och son Kolgjini samt Joakim Lövgren tillhör väl helt klart topp 10 bland kuskarna .
JA! Men herregud glömde totalt bort Lugauer som verkar stå på topp!
Gammal 2019-07-18, 23:13   #25

Stekels avatar

Standard

Citat:

Det är några till med...

Ja där har du ju 4 då och saknar bara 1. Jepson, Goop och Örjan är nog spontant de 3 första för mig iallafall. Sen måste jag fundera lite.

Jansson skulle jag nog sätta ganska högt, han får inte köra de där riktigt bra hästarna och gör det väldigt bra. Men kommer väl såklart bli lite på retur nu snart när han närmar sig 70.

Unge Herr Djuse skulle jag nog faktiskt kasta in på topp 10 iallafall, han skulle nog göra rent hus om han fick byta hästar med en av toppkuskarnas hästar. Kör inte bara bra för att vara grön och ung utan bara kort och bort jävligt bra.

Ohlsson kommer ju in på topp 10 men fan vet om jag har honom bland de första 5...

Här får vi nog väldigt många olika åsikter om alla lägger in sin lista, väldigt delad smak i sånt där.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+5)
Gammal 2019-07-18, 23:22   #26

Sharp$: 11975
Standard

Kliver in på Maximus MM till 6,25 på svs(bet365 7,00, men där får jag inte spela mer). Tror det är en bra chans till spets efter första sväng och sedan en utmärkt vinstchans, kusken är nog dessutom den klart bästa i detta fält...vi får si...

Senast redigerad av mikaels den 2019-07-18 klockan 23:31.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 23:46   #27

Sharp$: 11975
Standard

Man of steel ger 4,40 på plats i sista, det kan jag inte låta bli...Stefan P är ingen höjdare som kusk, men mycket talar för att det kan bli en bra resa härifrån och en platspeng till slut...vi får si även där...vill dock att ni noterar min usla form...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 23:58   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Man of steel ger 4,40 på plats i sista, det kan jag inte låta bli...Stefan P är ingen höjdare som kusk, men mycket talar för att det kan bli en bra resa härifrån och en platspeng till slut...vi får si även där...vill dock att ni noterar min usla form...
Jag körde ett sympatilir på den till 17,50 v för en 50-lapp när UB oddsen kom. Missar travet på lördag så det blev enda liret till den omgången. Om inte det aviserade regnet kommer på söndag får man leta bra spel då istället när man har möjlighet att kolla loppen. Men ska bli skitväder på söndag enligt nuvarande prognoser.
Gammal 2019-07-19, 00:01   #29

Standard

Gammal 2019-07-19, 00:20   #30

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag körde ett sympatilir på den till 17,50 v för en 50-lapp när UB oddsen kom. Missar travet på lördag så det blev enda liret till den omgången. Om inte det aviserade regnet kommer på söndag får man leta bra spel då istället när man har möjlighet att kolla loppen. Men ska bli skitväder på söndag enligt nuvarande prognoser.
Grattis på förhand, du kan ju inte ha hittat ett bättre odds på hela året!

Svara

td