Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-07-14, 20:44   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

V75 Axevalla 20 juli

Startlistorna kraftigt försenade på grund av tekniska problem.

Mycket fintrav kommande vecka. Kommer själv pga fest på lördag avstå denna omgång och istället läsa på andra dagar men snabbt kollat igenom kompletteringslistorna och man kan väl säga att det inte är någon av sommarens bästa omgångar. V75 även på söndag och den omgången ska jag läsa på mer.

Klass 2

Rätt svårt lopp. Klart bäst poäng Timo Nurmos Istanbul Boko, men på två vinster på orten i rad kan man nog inte säga att den är klar direkt, Nurmos hästar är väl helller sällan så pålitliga när dom är ute och reser.
Annars är det väl ett jämt lopp där det inte finns någon som direkt visat något som gör att den har toppchans. Första barfota, första helstängt och första bike kan vara avgörande info på någon.

Klass 1

Gillar Stefan Perssons Man Of Steel skarpt så säger att den vinner när den nu har ett lopp i kroppen efter lång frånvaro.

Brons

Ser ojämnt ut och ingen högre klass. Untersteiner hästarna sticker väl ut och om Peter valt rätt vinner Randemar R.D. Dock inte kollat upp varför han valt den.

Silver

Känns som att två sticker ut. Ural och Hazard Boko (om barfota).

Guld

Borde väl stå mellan Milligans School och Handsome Brad. Vad hände med Milligans School igår? Nurmoshästen med 31 000. Poäng har i alla fall inte mött de bästa äldre hästarna i Sverige tidigare .

Lärlingsloppet

När dom lekt färdigt där framme så spurtar megastjärnan Rafiki Fri ner dom . Så känns det spontant . Den var ju riktigt bra på Gotland i onsdags i alla fall. Annars är det väl ett sånt där lärlingslopp där man måste ta alla för att vara säker.

Stoloppet för femåringar

Svårt att räkna på. Klarar de mer meriterade att plocka 20 meter? Global Upper Style har nu i alla fall ett lopp i kroppen efter årsdebuten senast och den var ju ute i riktigt tuffa lopp i fjor som fyraåring.

Observera att detta skrevs innan spårlottningen skett.

I morgon kommer startlistorna till V75 på söndag. Fredagens startlistor till trippeltravet också klara. Ska läsa på dom loppen själv också.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-15, 00:17   #2

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

I silver skulle jag säga att de två hästar du nämner nu med spår 11 och 12 borde va chanslösa. Stort kuskminus på Ural dessutom samt Hazard Boko borde vunnit sist som skrik häst. Velvet Gio är stenklar om form, men inte startat på nästan 4mån??

Otroliga nivåskillnader i guld och borde stå mellan två hästar precis som du skriver.

Håller med dig gällande Man of Steel, men vem vet om det nu mer är samma häst som det en gång var?

Rafiki fri måste ha bra chans som du skriver och plus med ordinarie kusk. Dock två tuffa motbud som gjorde topplopp senast på V75; Nero Maximus och Callmesally.

I brons hyllade Peter Randemar inför senast och det fanns teckning för detta, bara en omänsklig italienare som var före. Skulle det bli spets måste den vara stenklar och vinner troligen utan strul oavsett position...

Kontio/Nurmos lär bli betrodda som vanligt men ska fällas rakt över. Finns inget sämre spelvärde än att spela Kontio/Nurmos på V75 utanför Solvalla. Bara tacka ta emot att betaltjänsterna och kollektivet fortsätter lyfta upp deras hästar....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travbonus (+2)

Senast redigerad av Espo den 2019-07-15 klockan 00:19.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-15, 08:28   #3

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

2018 hade Nurmos segerprocenten 16,6 på V75 på Solvalla, och 18,4 när V75 avgjorts på andra banor. Hittills i år är segerprocenten 15,8 både på Solvalla och på "bortaplan". Ryktet om Nurmos tillkortakommanden när han får resa kan vi väl härmed betrakta som något en klok spelare inte bör fästa så mycket uppmärksamhet till.
Gammal 2019-07-15, 08:56   #4

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Kolla gärna statistiken på kombo Kontio/Nurmos utanför Solvalla. Skulle tippa på att seger procenten är bra bit under 10% då.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-15, 09:01   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
2018 hade Nurmos segerprocenten 16,6 på V75 på Solvalla, och 18,4 när V75 avgjorts på andra banor. Hittills i år är segerprocenten 15,8 både på Solvalla och på "bortaplan". Ryktet om Nurmos tillkortakommanden när han får resa kan vi väl härmed betrakta som något en klok spelare inte bör fästa så mycket uppmärksamhet till.
Men det körs väl i stort sett bara finalomgångar på Solvalla. Där är det väl normalt mycket jämnare fält och tuffare än i försöksomgångarna ute på mellanbanorna på orten. Har du statistik på hur hårt spelade hans hästar varit på V75 på respektive utanför Solvalla? Vet inte heller om extra V75 omgångar räknas men om så är fallet borde det vara väsentligt tuffare att vinna ett V75 lopp på Solvalla elitloppssöndagen än typ ett extra V75 lopp i Bollnäs lönesöndagen i slutet av februari.
Gammal 2019-07-15, 09:09   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
I silver skulle jag säga att de två hästar du nämner nu med spår 11 och 12 borde va chanslösa. Stort kuskminus på Ural dessutom samt Hazard Boko borde vunnit sist som skrik häst. Velvet Gio är stenklar om form, men inte startat på nästan 4mån??

Otroliga nivåskillnader i guld och borde stå mellan två hästar precis som du skriver.

Håller med dig gällande Man of Steel, men vem vet om det nu mer är samma häst som det en gång var?

Rafiki fri måste ha bra chans som du skriver och plus med ordinarie kusk. Dock två tuffa motbud som gjorde topplopp senast på V75; Nero Maximus och Callmesally.

I brons hyllade Peter Randemar inför senast och det fanns teckning för detta, bara en omänsklig italienare som var före. Skulle det bli spets måste den vara stenklar och vinner troligen utan strul oavsett position...

Kontio/Nurmos lär bli betrodda som vanligt men ska fällas rakt över. Finns inget sämre spelvärde än att spela Kontio/Nurmos på V75 utanför Solvalla. Bara tacka ta emot att betaltjänsterna och kollektivet fortsätter lyfta upp deras hästar....
Ja , det blev inga optimala spår för Ural och Hazard Boko. Ural åtminstone är väl en helt annan häst i spets. Dock lååååångt upplopp på Axevalla så kanske kan gå men krävs ju då flyt med tempo och positioner.
Gammal 2019-07-15, 09:52   #7

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Ha redan bestämt mig att spika Callmeawinner på lördag med Erik.A upp.Vi får hoppas att den inte blir en 10% då blir det lite trist.
Gammal 2019-07-15, 10:15   #8

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men det körs väl i stort sett bara finalomgångar på Solvalla. Där är det väl normalt mycket jämnare fält och tuffare än i försöksomgångarna ute på mellanbanorna på orten. Har du statistik på hur hårt spelade hans hästar varit på V75 på respektive utanför Solvalla? Vet inte heller om extra V75 omgångar räknas men om så är fallet borde det vara väsentligt tuffare att vinna ett V75 lopp på Solvalla elitloppssöndagen än typ ett extra V75 lopp i Bollnäs lönesöndagen i slutet av februari.
Det går väl att gräva fram det med, men jag har inte riktigt tid. Anar också att då får man en radda extra V75 på Solvalla när det är Jackpot-festivaler, men också sådant som t.ex. Svenskt Travderby, Hugo Åbergs, Sprintermästaren, Stochampionatet, BC-finaler etc, Det finns en hel del riktigt bra trav som ligger som "extra V75" också.
Gammal 2019-07-15, 10:17   #9

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

9 Maximus M.M. har ju springspår och borde sitta ledningen rätt tidigt om han prövar? Kan ju bli svårtuggad därifrån när han har 12 tider på medel. Sen gillar jag Anders som kusk oxå speciellt i sådana här typ av race.14 är väl första motbudet och ett lås på 9,14 bör inte vara fel. Är det springband eller springspår för dem på mellanvolten?

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-07-15 klockan 10:44.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-15, 10:34   #10

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:

Maximus MM menar du va? Nero startar inte här
Gammal 2019-07-15, 10:41   #11

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Borde inte 4 Milligans School vinna detta utan problem? Går väl ner i klass så det visslar om det. Ända frågetecknet är väl distansen men den borde han väl fixa. Kan inte sätta in Jormas styrning och ett lås på dessa behöver inte vara fel heller. Handsome Brad blir ett tredjestreck.

Milligans Shool plockade ner Handsome Brad på Valla för några starter sen från spår 6 och Brad hade spår 1. Nu står School mycket bättre till men Handsome B har en imponerande tid på 3180m och långt upplopp.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-07-15 klockan 10:57.
Gammal 2019-07-15, 10:48   #12

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Att Örjan kliver upp bakom 9 In Love Boko är superintressant! Likaså 3% på gubben i lådan över det långa upploppet.
Gammal 2019-07-15, 10:52   #13

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Stefan Persson betalar jag aldrig för (Man of Steel) inte på V75. Inte ens om det va på Halmstad. Inget ont om hästen för den är bra men har så svårt för Stefan Persson på V75 och överhuvudet taget. Men bara för att den står i 5% och han inte är så betrodd så skulle den kunna skrälla bara för att jag dissar den

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-07-15 klockan 11:02.
Gammal 2019-07-15, 16:40   #14

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Rafiki Fri = Megastjärna

Ryktet om Nurmos+utanför Valla=torsk är grovt överdrivet det stämmer. Iallafall om vi ser till vinstfrekvens. Om vi tittar på hur hårt streckade de är ser det nog lite annorlunda ut. +60% är inte ovanligt när Nurmos skickar ut sina adepter i V75 mot lite sämre konkurrens. Så man kan inte riktigt gå ut och säga att de är speciellt spelvärda heller. Och med Jorma är det ju som någon var inne på nästan vingel-garanti, så han behöver med råge bästa hästen för att vinna. Annat när Örjan sitter upp, han har ett jävla facit med Nurmos-hästarna och blir faktiskt trots det inte mer spelad än Jorma.

Milligans tror jag också är "klar" så som spåren landade. Levererar alltid jämnt och säkert och många kanske tror på formtapp efter nollan nu i lördags, men jag tyckte nog att han gjorde en prestation enligt förväntan ungefär. De där framme körde fort, men höll också tempot. Fick en häst i knät och fick göra omtag, och de övriga som slog honom fick bättre resor (med undantag för Milliondollarrhyme kanske som hamnade på vingel ordentligt i början). Om han inte gjort en taktiktabben utan suttit kall i ryggen på Goop istället så tror jag han slutat på pallen. Möter några formstarka nu, men om man jämför med vad han löpt mot tidigare är det ju en annan klass. Hoppas det dissas rejält nu efter nollan så vi får en riktigt spelvärd spik i Milligan på lördag!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-17, 22:19   #15

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 1244
Standard

Citat:

jag spelar aldrig klantio och bozo/timo häster som favorit NEJ TACK
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 10:02   #16

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Milligan’s stenklar enligt många.. Långlopp, långt upplopp å knappast ledning. Får hoppas tempot blir snabbt å strid om spets. Samt loppet innan va ju imponerande.. Luktar samma öde som eldorado B som var stenklar den med över 2640.. Tror knappast 11 12 kommer ge bort loppet på lördag. Stenklar nja
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 11:24   #17

Stekels avatar

Standard

Har stor tro på att de två största favoriterna kommer infria på lördag, jag ser nästan inga minustecken på någon av dem. Ska plugga lite till innan jag bestämmer mig, men det ser ut som jag kommer nöja mig med ett favoritsystem på lördag! Ser absolut ut som tillräcklig skrällpotential i övriga lopp för att det inte ska bli någon femrätts-jackpot. 3 voltlopp, varav ett med bara ston och ett med lärlingar bland annat.

Istanbul Boko är orutinerad och står hårt inne. En Nurmos-häst som vunnit lätt mot lättare sällskap och nu går sitt första riktiga test. En typisk storfavorit som faller ofta och på medel eller kort distans hade jag tveklöst garderat den där. Men nu med lång distans är ju vingelrisken minimal och det är toppchans att få styra loppet precis som de vill. Över 3km vinner man inte med spår på vägen, utan det är ledningen eller de som smyger med bakom som gäller egentligen. Klass 2 är en "skrällgenerator" men det körs sällan på stayerdistans och bil. Då blir det en favoritgenerator istället! Dödens brukar inte hålla i såna här lopp, för det spricker oftast upp sista varvet när ledaren drar på lite och några inte hänger med. Då har andra-tredje-fjärde inner torrt spurtkrut och någon tar sig förbi den som gjort jobbet i andraspår hela vägen. Om bara Jorma inte kör efter någon helt tokig klocka ska den bara vinna från spets. Det finns ingen "vildhjärna" med i loppet som riskerar utmana favoriten ordentligt varken i början av loppet eller under vägen. Att det är långt upplopp ökar bara chanserna för spetshästen i ett sånt här lopp. Folk i kön väntar lite längre med attackerna eftersom de tror att det finns gott om tid att spurta, och lurar sig själva på vinstchansen på det sättet. Samtidigt är det alltid en liten fara när folk kommer flygande långt ute i banan och hästen inte ser dem och kan svara. Ändå ganska otroligt att de ska kunna ta så många längder från djupa kön efter ett lopp som dirigerats av en av loppets bästa hästar. Väljer man att dra skorna är det lite minus tycker jag, eftersom jag tror det är en onödig växel att dra och förenad med lite galopprisk. Samtidigt som den kommer bli hårdare spelad.

Milligans School har en sällan skådad straffspark också, och det här ser jag som omgångens största vinstchans. Senaste loppet var han bra i även om det blev en nolla, det var lite trafikproblem och ett dumt taktikval som gjorde att han inte fick något med sig. I Elitloppsförsöket körde han bort en trolig tredjeplats och final på ett felaktigt taktikval också. Trots ett fullt fält med miljonärer kliver han ner ordentligt i klass nu jämfört med nästan alla lopp han gjort senaste året. Han presterar jämnt och bra, även om det är någon galopp här och där. Lång distans och avsaknad av konkurrenter (hästar och kuskar) som kan göra något på allvar i början och under loppet gör att det är samma sak här. Lite spel mot ett mål. Osäkerheten ligger väl lite i om Eriksson försöker ta sig till spets i ett tidigt skede eller inte. Med värsta konkurrenten utanför räknar jag ändå med att han inte är dummare än att han gör allt för att hålla ut den. Det är väl om Söderkvist har stallorder det kan ställa till det lite. Ska kolla in Hachikos alla starter i Finland, men att han ska kliva upp efter 11 starter och spöa en av Sveriges bästa hästar har jag lite svårt att se. Iallafall inte om den sitter i ledningen.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2019-07-18, 21:27   #18

Stekels avatar

Standard

Botaniserar i lite bookie-odds inför lördag. Dessa fina plats-objekt sticker ut (odds från b365 inte shoppat runt ännu):

V75-1: 1 BBS Johnny plats @3,50
Platsat i 67% (16/24) och hela 4/6 i >100k-lopp! Perfekt spår här och kommer nästan säkert sitta 2-3 in bakom bra hästar som drar fram snarare än sitter i vägen. Har lite galopper i historiken, men bara hoppat i 1 av de 10 senaste voltloppen så den är faktiskt ovanligt stabil. Kuskstärkt också, körs oftast av tränaren själv.

V75-3: 4 Simb Rocker plats @7,50
Alla med spår 1-5 bakom bilen här är riktiga traktorer från början, men Dalborg sitter på ett bra spår och hästen är på väg uppåt. Hästen har lyckats vinna på Åmål från spår 11 över sprint och även segrat från spår 12 på Vaggeryd. Motståndet är visserligen inget vidare på de banorna, men det är ett jävla handikapp att klara av för att vinna från de startpositionerna där. De pratar även om första bike på lördag. Jänkarvagn eller inte, hittar han bara rygg ledaren på favoriten är han nästan skyldig att hålla en trioplats!

V75-5: 1 Mr Lindy plats @5,00
Ruggigt startsnabb och nästan unikt travsäker (1 galopp på 49 starter!) och från spår 1 ska det automatiskt vara bra chans till plats. Veijo har fin form på stallet för dagen också. Helt obegripligt högt odds här faktiskt, sällan sett något så bra...

V75-6: 2 Stepping Spaceboy plats @7,50
Det är samma tema som på de andra egentligen, den här är riktigt startsnabb och har bra chans till att sitta 2-3 inner och gotta sig över den långa distansen och ha krafter kvar till att hinna undan övriga som fått många kurvor på vägen i slutet. Att den tillhör de mindre rutinerade i fältet spelar mindre roll med såna förutsättningar.

V75-7: 2 Man Of Steel plats @3,25
Hästen har startat sparsamt och är ingen segerstaplare direkt. Men han har varit ruggigt förberedd när han skickats ut i hetluften på V75! Mordvinnare i första jänk i första framträdandet. Trea från tredje ytter i finalen med spår i sista kurvan andra gången medan vinnarna fått maska ordentligt där framme. Trea efter blytung dödensresa i tredje starten. Vilka har kommit före honom undrar ni kanske? Vad sägs om Eelis, Bandit Brick, Olle Rols och Floris Baldwin. Det är ruggiga hästar alltså! En enda gång på 14 starter har han missat prispallen, då var han fyra i mål. En enda galopp i historiken. Det ska ju vara toppchans att hitta topp-3! Vinnarspel och spik på V75 är nog inte dumma spel heller, han ser ut att bli ganska bortglömd här (står i 12ggr/8%).

Gammal 2019-07-18, 21:49   #19
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Kollade kuskarnas V75-resultat i V75-Guiden. Förut hade dom de 15 bästa kuskarna, nu har dom bara tagit med de fem första - dumt nog.

I alla fall har vi som etta en klart lysande stjärna, fixstjärna skulle jag vilja säga, nämligen Örjan med 31 härliga V75-segrar.

Nr 2: Björn Goop, 16 V75-segrar

och

Nr 3: Denne klantigeochvetintevadalltnedsättandehankallas: Kontio! 15 segrar

Senast redigerad av 777 den 2019-07-18 klockan 21:50. Anledning: felstavat
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 22:03   #20

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Kollade kuskarnas V75-resultat i V75-Guiden. Förut hade dom de 15 bästa kuskarna, nu har dom bara tagit med de fem första - dumt nog.

I alla fall har vi som etta en klart lysande stjärna, fixstjärna skulle jag vilja säga, nämligen Örjan med 31 härliga V75-segrar.

Nr 2: Björn Goop, 16 V75-segrar

och

Nr 3: Denne klantigeochvetintevadalltnedsättandehankallas: Kontio! 15 segrar
Om Jepson bytt alla styrningar med Kontio hade han legat före Goop. Kontio är inte dålig. Men det är ingen topp 5-kusk.

Gammal 2019-07-18, 22:29   #21
777

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om Jepson bytt alla styrningar med Kontio hade han legat före Goop. Kontio är inte dålig. Men det är ingen topp 5-kusk.

Nyfiken fråga: Vilka anser du vara topp 5-kuskar?

Självklara för mig är Goop, Ulf Ohlsson, Jepson. Givetvis Örjan oxå...
Det är några till med...

För ett par år sedan var Christoffer och Kim Eriksson mycket i ropet.
Gammal 2019-07-18, 22:39   #22
777

Standard

Har kollat 8 Hachiko de Veluwe. Tittade på hans senaste lopp inne på finska travet. Han vann lätt och lagom över Ranch Kelly, blev väl någon miljon in...

Sedan har jag kollat härstamningen. Renaste guld! Pappa Timoko känner alla till. Han har tjänat 47 miljoner. Och mamman Amazing Ride 1,3 milj på 33 starter, 45%-ig.

Funderar på att spika.

Tillägg:
Blir nog 4 Milligan's School, har kollat nu och han går inte av för hackor. Kanske spik eller garderar med Hachiko...

Senast redigerad av 777 den 2019-07-18 klockan 22:45.
Gammal 2019-07-18, 22:52   #23

Standard

Citat:

Det är några till med...

Conrad Lugauer, far och son Kolgjini samt Joakim Lövgren tillhör väl helt klart topp 10 bland kuskarna .
Gammal 2019-07-18, 23:07   #24
777

Standard

Citat:
Conrad Lugauer, far och son Kolgjini samt Joakim Lövgren tillhör väl helt klart topp 10 bland kuskarna .
JA! Men herregud glömde totalt bort Lugauer som verkar stå på topp!
Gammal 2019-07-18, 23:13   #25

Stekels avatar

Standard

Citat:

Det är några till med...

Ja där har du ju 4 då och saknar bara 1. Jepson, Goop och Örjan är nog spontant de 3 första för mig iallafall. Sen måste jag fundera lite.

Jansson skulle jag nog sätta ganska högt, han får inte köra de där riktigt bra hästarna och gör det väldigt bra. Men kommer väl såklart bli lite på retur nu snart när han närmar sig 70.

Unge Herr Djuse skulle jag nog faktiskt kasta in på topp 10 iallafall, han skulle nog göra rent hus om han fick byta hästar med en av toppkuskarnas hästar. Kör inte bara bra för att vara grön och ung utan bara kort och bort jävligt bra.

Ohlsson kommer ju in på topp 10 men fan vet om jag har honom bland de första 5...

Här får vi nog väldigt många olika åsikter om alla lägger in sin lista, väldigt delad smak i sånt där.

777 (+5)
Gammal 2019-07-18, 23:22   #26

Sharp$: 11975
Standard

Kliver in på Maximus MM till 6,25 på svs(bet365 7,00, men där får jag inte spela mer). Tror det är en bra chans till spets efter första sväng och sedan en utmärkt vinstchans, kusken är nog dessutom den klart bästa i detta fält...vi får si...

Senast redigerad av mikaels den 2019-07-18 klockan 23:31.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 23:46   #27

Standard

Man of steel ger 4,40 på plats i sista, det kan jag inte låta bli...Stefan P är ingen höjdare som kusk, men mycket talar för att det kan bli en bra resa härifrån och en platspeng till slut...vi får si även där...vill dock att ni noterar min usla form...
Gammal 2019-07-18, 23:58   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Man of steel ger 4,40 på plats i sista, det kan jag inte låta bli...Stefan P är ingen höjdare som kusk, men mycket talar för att det kan bli en bra resa härifrån och en platspeng till slut...vi får si även där...vill dock att ni noterar min usla form...
Jag körde ett sympatilir på den till 17,50 v för en 50-lapp när UB oddsen kom. Missar travet på lördag så det blev enda liret till den omgången. Om inte det aviserade regnet kommer på söndag får man leta bra spel då istället när man har möjlighet att kolla loppen. Men ska bli skitväder på söndag enligt nuvarande prognoser.
Gammal 2019-07-19, 00:01   #29

Standard

Gammal 2019-07-19, 00:20   #30

Stekels avatar

Standard

Citat:
Jag körde ett sympatilir på den till 17,50 v för en 50-lapp när UB oddsen kom. Missar travet på lördag så det blev enda liret till den omgången. Om inte det aviserade regnet kommer på söndag får man leta bra spel då istället när man har möjlighet att kolla loppen. Men ska bli skitväder på söndag enligt nuvarande prognoser.
Grattis på förhand, du kan ju inte ha hittat ett bättre odds på hela året!

Gammal 2019-07-19, 11:34   #31

Standard

Svs platsodds till 4,40 är ju i samma viktklass som 17,50 vinnare, såg först nu din plats-argumentation från igår(uppdaterade inte, utan bara skrev) och med den som grund så är ju alla platsodds över 1,10 bra...hehe, men i alla fall över 2...vi får si(ytterligare en gång)...
Gammal 2019-07-19, 14:37   #32

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17767
Standard

I avd 1 så har väl 6 Grandfather Bill bra chans att komma iväg bättre än favoriten 7 Randemar R.D och i senaste lopp satt Bill fast bakom en trött ledare när Randemar stack undan hade Goop fått fritt hade det nog varit tufft i mål mellan dessa två.

Många tittar väl bara i startlistan och ser att Randemar var tvåa i mål och Grandfather Bill var sjua men inte att Bill satt fast...

Jag chansar och spikar Grandfather Bill, Goop har säkert ställt i ordningen till den här storhelgen och hoppas på revansch då just Grandfather Bill skrynklade ihop sig ordentligt denna helgen förra året i från ledningen.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 15:33   #33

Standard

Velvet Gio struken precis nu! En tänkt spik för mig...

Rundar Ural fältet nu tro?

Master Crowe avslutade ok på Halmstad senast ev. sista loppet i Silver för Master Crowe sett till pengarna på kontot...11k kvar till gränsen.

Senast redigerad av viking90 den 2019-07-19 klockan 15:34.
Gammal 2019-07-19, 15:34   #34

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5206
Standard

Citat:
Skojar du?? Lugauer är kanske där men Lövgren kan ju köra bort Järvsöfax på orten och far och son Kolgjini har möjligen utvecklats men har i princip bara en taktik och den känner vi ju alla till.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 16:13   #35

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3594
Standard

Nå verkar väl Hachiko de Veluwe mer skral. den har ju bara mött jämnårigt skräp i finland och tiderna är ju inte direkt på "wow"
Behöver man ens ha med den på lappen? både reckless och handsome
brad ser mer intressanta ut.

https://www.youtube.com/watch?v=xgOCz4Y15LU finska ajo 2019

https://www.youtube.com/watch?v=-K-0nptHQDI finska derbyt 2018
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 16:14   #36

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 2732
Standard

Borde inte Ural vara en bra spik nu? Känns som han är tuffare än Mäster Crowe och kan plocka ner den från dödens. Kanske satsar 8:an en del i början nu också och ger M.C en tryckare. Vad tror ni ? Är inte Ural bästa hästen här?
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 16:20   #37

Standard

”I lördagens silverdivision, tillika V75-5, är det väldigt jämnspelat. Vi förstår dock inte hur det kan vara det då en häst sticker ur markant från övriga och spiken är minst sagt given”

Så skriver spelvärde.se överst i sin reklam på hemsidan. Jag lovar att aldrig mer satsa en krona på trav om den spiken vinner........
Gammal 2019-07-19, 16:27   #38

Standard

Citat:
”I lördagens silverdivision, tillika V75-5, är det väldigt jämnspelat. Vi förstår dock inte hur det kan vara det då en häst sticker ur markant från övriga och spiken är minst sagt given”

Så skriver spelvärde.se överst i sin reklam på hemsidan. Jag lovar att aldrig mer satsa en krona på trav om den spiken vinner........
Velvet Gio? den bestämde jag mig för spik på direkt jag såg startlistan. nu är ju den borta så jag antar jag får gå på master crowe.
Gammal 2019-07-19, 16:32   #39

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av virre82 Visa inlägg
Velvet Gio? den bestämde jag mig för spik på direkt jag såg startlistan. nu är ju den borta så jag antar jag får gå på master crowe.
Jap.
Gammal 2019-07-19, 16:49   #40

Standard

här kommer en riktig kioskvältare i sista för dem som inte går kort

Categorical om barfota

Categorical startar imorgon onsdag på Bjerke från spår 10bakom bilen 1609m. Han kommer att gå med skor runt om (eventuellt utan fram) för att spara hovarna till V75 i Årjäng 13juli.

Där blev det ingen start
Gammal 2019-07-19, 17:34   #41
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Skojar du?? Lugauer är kanske där men Lövgren kan ju köra bort Järvsöfax på orten och far och son Kolgjini har möjligen utvecklats men har i princip bara en taktik och den känner vi ju alla till.
Han menar givetvis top 10 i Skåne, Du missförstod listan!!!
rrylander (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 17:38   #42

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 681
Standard

Citat:

Vilken häst menar du? Velvet gio eller ural?
puffpuffloco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 17:47   #43
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Laborerar med ett LITET V75 system till lördagen. Dock inget streck som sticker ut utan ganska likt strecklistan - med några undantag. Det blir absolut ingen utdelning för 5 rätt för mig om det skull hamna där det garanterar jag. Men "Måste" ju spela för att hitta formen när det blir någon intressant omgång under sommaren
6-7
3-6-7-11-12-13
6-7
6-9-13-14
4-6-10-11
4
1
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 17:53   #44

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50369
Standard

Jens Sjödèn V75 Axevalla lördag 20/7 på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 19:59   #45

Standard

V75
Inlämnat: 2019-07-19, 19:57
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Start: 16:20
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Randemar R.D. (6, 10)
2: 3 Gun Palema (11, 8)
3: 2, 3, 6, 7, 10, 11 (8, 12)
4: 9 Maximus M.M. (14, 5)
5: 4, 5, 6, 9, 10, 11 (3, 1)
6: 4, 6, 7, 11, 12 (8, 1)
7: 4 Categorical (1, 2)

1x1x6x1x6x5x1 = 180 rader.
180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: DRP VTB GXV
Gammal 2019-07-19, 23:33   #46

Standard

Ur Thomas Uhrbergs blogg

På lördag räknar jag med att orutinerade Istanbul Boko vinner från tidig ledning över mastiga 3140 meter. Ja, det ska bli spännande att se om Timo Nurmos 4-åring håller undan över det 227 meter långa upploppet. Jag håller tummarna.

Och, i Guld tror jag att Milligan´s School bara är bäst efter tidig ledning då de tuffaste motståndarna fått svåra utgångslägen.
V75-1: 7 Randemar RD var V75-finaltvåa fem längder efter Zali Gar, ett av Europas bästa ston. Ja, insatsen var näst intill 5-stjärnig och jag ser att Peter Untersteiner tippat sig etta i Guidens tävling med den här 5-årige Love You-sonen. Flemming Jensens 3 Stud Muffin är en tuff utmanare och med på kupongen kommer också 6 Grandfather Bill och 10 Pastor Power. Känns heltäckt.

V75-2: 3 Gun Palema är långt ifrån favorit men hon har hygglig kapacitet och kan slinka undan i ledning. 12 Gloria Web blir mångas drag och hon är bra, men det är voltstart för första gången och dessutom tillägg. Jag streckar en kvintett där 9 Callmeawinner är rysaren.

V75-3: 6 Istanbul Boko från stall Nurmos är orutinerad och har aldrig startat över långt, men han är bra och jag chansspikar. Fräckt? Nja …

V75-4: 9 Maximus MM med Anders Eriksson är min vinnare i detta öppna och fina lärlingslopp. 6 Callmesally var riktigt duktig efter en galopp och en del strul senast, så hon är ett måste. Från 20-fållan streckas också 7 Pane Vino. Och, från 40 är 11 OPQC, 13 Smevikens Cruiser och 14 Rafiki Fri givna.

V75-5: 2 Velvet Gio har hög kapacitet och blir svårstoppad om han är som senast i Silver-finalen. 4 Master Crowe är kraftigt på ”g”, liksom 6 Adiago Trot. 11 Ural är urstark och tål grovjobb. Glöm inte 10 Floris Baldwin – han är rysaren!

V75-6: 4 Milligan´s School kom bort senast bakom en trött motståndare, men här kan det bli tidig tätkontakt, kanske ledning. I den positionen ska han slås och frågan är om någon rår på Stefan Melanders 6-åring. Jag spikar.

V75-7: 1 Marcello Wib är bra ut, men är han tillräckligt snabb för att spetsa? Svaret på den frågan kan vara loppavgörande. 2 Man of Steel är duktig liksom 3 Global Winner, dessutom hyggligt bra ut. 6 Adde SH och 10 Beyblade räknas också.

Mitt systemförslag till V75 på lördag (start 16.20)

V75-1: 3, 6, 7, 10. Res: 8-9.

V75-2: 3, 6, 9, 12, 13.Res: 8-1.

V75-3: 6 Istanbul Boko.Res: 8-7.

V75-4: 6, 7, 9, 11, 13, 14. Res: 12-5.

V75-5: 2, 4, 6, 10, 11.Res: 5-9.

V75-6: 4 Milligan´s School. Res: 8-11.

V75-7: 1, 2, 3, 6, 10.Res: 5-7.

Systemet är på 3000 rader och kostar 1500 kronor. Om man också singelstreckar nr 9 Maximus MM i avdelning 4 blir det systemet på 500 rader och det kostar då 250 kronor.
Gammal 2019-07-20, 02:56   #47

Klankes avatar

Sharp$: 699
Standard

Mina tankar om Axevalla.

avd1. Jaques Noir felade efter 100 meter i det blöta underlaget i Lördags, satt tredje utvändigt innan dess i ett brons försök. Mycket positivt upplopp och har varit en typiskt nästgångare varje gång på slutet, vinner dock inte så ofta men möter också lite enklare emot nu än på slutet. Läget behöver inte vara fel, Örjan hittar ofta rätta vägar och med minsta klaff är det schack matt upploppet ned. Pastor Power gör sina bättre lopp när han får anfalla bakifrån, 4 av 9 senaste, Peter låter nöjd med sin springare, med i matchen! En rolig och spelvärd A duo..

avd2. Gloria web och Hevin boko är svåra att slå isär, jag uppfattar den sistnämnde som något snabbare i benen och kan få en duglig rygg på slutvarvet och spara speeden då kan det bära frukt. Senast hade man en hopplös uppgift i ett tempofattigt lopp. Rejäl långspurt gången innan med 1.08.4/800 metrarna. Jag tycker ekipaget står bra inne i loppet och nämner ekipaget till en av omgångens bästa drag. 12 proc.. Rolig spik! på bestform.se är formtalet 0 (-2) vilket är ovanligt för lopp karraktären, får man över 6 ggr på Hevin så spelar jag vinnare. Ta betalt...

avd3. Låg klass på loppet och Istanbul är favorit, kommer man till spets och får bestämma är man givetvis en tuff nöt att knäcka, men orutinen spökar i mitt huvud, första långresa, (kanske blir varmt i transporten) första långdistans, 3 varv, jag synar och jag väljer att köra på med några roliga. Digital S var riktigt bra senast via tidigt avancemang och vann med rubbet sparat, är stark och gynnad av distansen ger favoriten en match om segern. 9 proc.. Passa nr 8 och nr 3 som inte är så tokiga, nr 3 trivs med Örjan, har aldrig gått tom i de senaste loppen (suttit fast) Örjan vet om detta och kan köra på innerspår som han ÄLSKAR för att sedan hitta lucka och ta dem till slut..

avd4. Öppet lärlingslopp. Rafiki Fri kommer troligtvis bli favorit när loppet går, har varit riktigt bra på slutet och blir att räkna med igen om han får ett lopp på rulle. Dragen emot är bl.a nr 5 speedade vasst efter att ha hittat fritt senast, har sätt ut som en ny häst hos Johan Unter...Långt framme i felfri löpning.. passa även nr 11 som ofta haft strul på slutrundan men ofta gått start, kan kusken trolla kan det bära långt. Pane Vino har haft problem med frachören men har fin kapacitet när det stämmer för honom. utan galopp är han med på fotot.

avd5. Master Crowe har haft det ganska så jobbigt i år på v75. Men formkurvan pekar åt rätt håll. Det troliga är att ekipaget når spets då kan det bära hela vägen till banken. Floris Baldwin såg positiv ut senast från fjärde innern och verkar lite på gång, bra fart när allt klaffar. Soutwind houdro har ofta körts bort av Kenneth men avslutar ofta bra men för sent, kan Örjan spela ut speeden lär det gå riktigt fort. Kan gynnas av Axevallas långa upplopp. Bullyong är en outsider, vinner inte så ofta men brukar hålla farten bra, Ural skall inte gå i dödens nu, det ville inte tränaren och då är man utlämnad, överspelad idag.

avd6. Mulligann school är vettig chans att nå ledningen och skall slåss men spets är inget måste för hans del, givetvis har han bäst segerchans i loppet men Stefans Melanders stallform är sådär, låser med två roliga miljondrag i form av Mack Dragan som har tagit klivet upp till Guld i år, stark och rejäl och alltid vass i spurten, Örjan upp känns extra intressant. Passar på att även ta med fantom hästen med 10 raka segrar, spår 8. Verkar vara en häst utöver det vanliga. Lås på tre hästar...

avd7. Här hittar jag en annan väldigt rolig spik i form av Man Of Steel som gjorde comeback efter lång vila senast, förlorade knappt från ledningen av en smygkörd. Har riktigt fin kapacitet , han inledde sin karriär med att vinna 6 lopp av 9. I fjol gjorde Majestic sonen bara två starter och i år har han startat ett lopp i ett kvallopp som han förvisso var halvblek i men behövde dock det lopp i kroppen för att starta i ett riktigt lopp efter det, där han blev 2a. Skulle han vara tillbaka i gammalt gott slag, då är han en klassklättrare! Man of steel skall gå barfota fram och med norsk huvudlag, skall dessutom prova en ny jänkarvagn ff gg vilket känns spännande. Det skall sägas att han gått med Norskt huvudlag en gång under fjolåret och gjorde då ett fantom lopp på Åby där klockan stannade på 1,11,1 då gav det väldigt bra effekt. Stefan låter väldigt nöjd och små optimist inför Lördagen. 8 proc... (hoppas inte betaltjänsterna har samma ide då lär procenten stiga)

Min utgångsrad till Jokern: (Miljonlappen)

avd1. 8-10
avd2. 11 Hevin Boko (8)
avd3. 3-6-7-8
avd4. 5-7-11-14
avd5. 4-5-9-10
avd6. 1-4-8
avd7. 2 Man of Steel
ca 192 kr.

Stora Jokersystemet:
https://www.jokersystemet.se/t/tRXrZB9dM3Jk

DD1. 1-4-8
DD2. 2 Man of steel
* 200

God tur!
viking90 (+7), Gotland (+7)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 05:19   #48

Standard

Callmeawinner gick jag ut hårt på tidigt i veckan före Urbergh och Korsdraget Erland.Men nu har en travexperterna fångat upp ett tänkbart skräll i detta lopp i 14.Normandie Royal* som är mycket bättre än raden är förmodligen redan inkörd och man känner hästen väl nu.Nu har jag blivit kluven hur jag skall göra då Callemewinner var min första spik.
Gammal 2019-07-20, 05:47   #49

Standard

Men jag tänker bjuda minna travvänner på en skräll som finns i svarta boken hos mig.Har följt 10.KALASHNIKOV en längre tid och den här hästen är totalt bortglömd igen hos tipparna.Har ni absolut råd glöm inte att ta med den.

10.KALASHNIKOV är skrällen.
Gammal 2019-07-20, 08:47   #50

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 681
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Mina tankar om Axevalla.

avd1. Jaques Noir felade efter 100 meter i det blöta underlaget i Lördags, satt tredje utvändigt innan dess i ett brons försök. Mycket positivt upplopp och har varit en typiskt nästgångare varje gång på slutet, vinner dock inte så ofta men möter också lite enklare emot nu än på slutet. Läget behöver inte vara fel, Örjan hittar ofta rätta vägar och med minsta klaff är det schack matt upploppet ned. Pastor Power gör sina bättre lopp när han får anfalla bakifrån, 4 av 9 senaste, Peter låter nöjd med sin springare, med i matchen! En rolig och spelvärd A duo..

avd2. Gloria web och Hevin boko är svåra att slå isär, jag uppfattar den sistnämnde som något snabbare i benen och kan få en duglig rygg på slutvarvet och spara speeden då kan det bära frukt. Senast hade man en hopplös uppgift i ett tempofattigt lopp. Rejäl långspurt gången innan med 1.08.4/800 metrarna. Jag tycker ekipaget står bra inne i loppet och nämner ekipaget till en av omgångens bästa drag. 12 proc.. Rolig spik! på bestform.se är formtalet 0 (-2) vilket är ovanligt för lopp karraktären, får man över 6 ggr på Hevin så spelar jag vinnare. Ta betalt...

avd3. Låg klass på loppet och Istanbul är favorit, kommer man till spets och får bestämma är man givetvis en tuff nöt att knäcka, men orutinen spökar i mitt huvud, första långresa, (kanske blir varmt i transporten) första långdistans, 3 varv, jag synar och jag väljer att köra på med några roliga. Digital S var riktigt bra senast via tidigt avancemang och vann med rubbet sparat, är stark och gynnad av distansen ger favoriten en match om segern. 9 proc.. Passa nr 8 och nr 3 som inte är så tokiga, nr 3 trivs med Örjan, har aldrig gått tom i de senaste loppen (suttit fast) Örjan vet om detta och kan köra på innerspår som han ÄLSKAR för att sedan hitta lucka och ta dem till slut..

avd4. Öppet lärlingslopp. Rafiki Fri kommer troligtvis bli favorit när loppet går, har varit riktigt bra på slutet och blir att räkna med igen om han får ett lopp på rulle. Dragen emot är bl.a nr 5 speedade vasst efter att ha hittat fritt senast, har sätt ut som en ny häst hos Johan Unter...Långt framme i felfri löpning.. passa även nr 11 som ofta haft strul på slutrundan men ofta gått start, kan kusken trolla kan det bära långt. Pane Vino har haft problem med frachören men har fin kapacitet när det stämmer för honom. utan galopp är han med på fotot.

avd5. Master Crowe har haft det ganska så jobbigt i år på v75. Men formkurvan pekar åt rätt håll. Det troliga är att ekipaget når spets då kan det bära hela vägen till banken. Floris Baldwin såg positiv ut senast från fjärde innern och verkar lite på gång, bra fart när allt klaffar. Soutwind houdro har ofta körts bort av Kenneth men avslutar ofta bra men för sent, kan Örjan spela ut speeden lär det gå riktigt fort. Kan gynnas av Axevallas långa upplopp. Bullyong är en outsider, vinner inte så ofta men brukar hålla farten bra, Ural skall inte gå i dödens nu, det ville inte tränaren och då är man utlämnad, överspelad idag.

avd6. Mulligann school är vettig chans att nå ledningen och skall slåss men spets är inget måste för hans del, givetvis har han bäst segerchans i loppet men Stefans Melanders stallform är sådär, låser med två roliga miljondrag i form av Mack Dragan som har tagit klivet upp till Guld i år, stark och rejäl och alltid vass i spurten, Örjan upp känns extra intressant. Passar på att även ta med fantom hästen med 10 raka segrar, spår 8. Verkar vara en häst utöver det vanliga. Lås på tre hästar...

avd7. Här hittar jag en annan väldigt rolig spik i form av Man Of Steel som gjorde comeback efter lång vila senast, förlorade knappt från ledningen av en smygkörd. Har riktigt fin kapacitet , han inledde sin karriär med att vinna 6 lopp av 9. I fjol gjorde Majestic sonen bara två starter och i år har han startat ett lopp i ett kvallopp som han förvisso var halvblek i men behövde dock det lopp i kroppen för att starta i ett riktigt lopp efter det, där han blev 2a. Skulle han vara tillbaka i gammalt gott slag, då är han en klassklättrare! Man of steel skall gå barfota fram och med norsk huvudlag, skall dessutom prova en ny jänkarvagn ff gg vilket känns spännande. Det skall sägas att han gått med Norskt huvudlag en gång under fjolåret och gjorde då ett fantom lopp på Åby där klockan stannade på 1,11,1 då gav det väldigt bra effekt. Stefan låter väldigt nöjd och små optimist inför Lördagen. 8 proc... (hoppas inte betaltjänsterna har samma ide då lär procenten stiga)

Min utgångsrad till Jokern: (Miljonlappen)

avd1. 8-10
avd2. 11 Hevin Boko (8)
avd3. 3-6-7-8
avd4. 5-7-11-14
avd5. 4-5-9-10
avd6. 1-4-8
avd7. 2 Man of Steel
ca 192 kr.

Stora Jokersystemet:
https://www.jokersystemet.se/t/tRXrZB9dM3Jk

DD1. 1-4-8
DD2. 2 Man of steel
* 200

God tur!
Såg att en betaltjänst hade man of steel rankad nia. Jag tror precis som typ alla här på den varför är den så lite streckad egentligen? Är det för att den inte startat så mycket på länge eller för att den inte kommer förbi ettan. Vad säger ni?
puffpuffloco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 09:14   #51
Banned

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5162
Standard

RADEN
1: 3, 6, 10
2: 7
3: 2, 6, 7, 11
4: 5
5: 4, 6, 7, 10, 11
6. 4, 9, 12
7: 7
180 r

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 09:17   #52

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av puffpuffloco Visa inlägg
Såg att en betaltjänst hade man of steel rankad nia. Jag tror precis som typ alla här på den varför är den så lite streckad egentligen? Är det för att den inte startat så mycket på länge eller för att den inte kommer förbi ettan. Vad säger ni?

Stefan Persson
777 (+1), 777 (+1), sigh (+50)
Gammal 2019-07-20, 09:22   #53

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 392
Standard

En snabb fråga bara, som jag skulle önska hjälp med. Längesen jag var live och spelade på banan, men ska till Axevalla idag och då kom jag på att dom ändrat hur det går till när du spelar i luckan. Men min fråga är: är det du spelar i luckan kopplat till ditt ATG-konto?
Det vill säga om jag har exempelvis 10 000 i gräns på ATG, kan jag inte spelar för mer än så på banan i luckan då?

Stort tack på förhand!
denfete är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 09:28   #54

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av denfete Visa inlägg
En snabb fråga bara, som jag skulle önska hjälp med. Längesen jag var live och spelade på banan, men ska till Axevalla idag och då kom jag på att dom ändrat hur det går till när du spelar i luckan. Men min fråga är: är det du spelar i luckan kopplat till ditt ATG-konto?
Det vill säga om jag har exempelvis 10 000 i gräns på ATG, kan jag inte spelar för mer än så på banan i luckan då?

Stort tack på förhand!
Jag ska inte svära på att jag har rätt svar men i vintras när dessa gränserna kom första gången satte jag lite låg gräns själv då jag "glömde" att jag brukar spela ett system för 1500 med jobbarkompisarna varje löningshelg.
När löningshelgen kom så hade jag redan förbrukat min ganska låga gräns så kunde inte lämna in via ATG.se.

Men jag åkte till ett ATG ombud lämnade in där och betalade kontant det gick hur fint som helst, när jag kom hem och loggade in på atg.se så låg kvittot så fint där.

Så jag tror att du kan spela i luckan även om din gräns på atg.se-konton är överskriden.

Ha de skoj på Axevalla!
Gammal 2019-07-20, 09:31   #55

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Gun Palema va ute mot Odessa Celeber och Hevin Boko näst senast och blev tvåa bakom Odessa. Hevin Boko vart struken i det racet. Nu står Gun 20m före och är väl rätt snabb ut. Hemmahäst. Kommer nog chansspika.
Gammal 2019-07-20, 09:37   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jag ska inte svära på att jag har rätt svar men i vintras när dessa gränserna kom första gången satte jag lite låg gräns själv då jag "glömde" att jag brukar spela ett system för 1500 med jobbarkompisarna varje löningshelg.
När löningshelgen kom så hade jag redan förbrukat min ganska låga gräns så kunde inte lämna in via ATG.se.

Men jag åkte till ett ATG ombud lämnade in där och betalade kontant det gick hur fint som helst, när jag kom hem och loggade in på atg.se så låg kvittot så fint där.

Så jag tror att du kan spela i luckan även om din gräns på atg.se-konton är överskriden.

Ha de skoj på Axevalla!
Stort tack för svar. Tack, det ska jag ha
Gammal 2019-07-20, 09:38   #57

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2528
Standard

Någon som vet vad Jerry Riordan säger om NORMANDIE ROYAL i V75 2?

Lycka till idag med era spel! :-)

Mvh Nedomansky
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 09:48   #58

midcapkings avatar

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1799
Standard

Travsudd idag med Strappa71 som gäst på Twitch! Vi lirar såklart V75 på ATG-Tillsammans och sändningen startar kl 14.30 och efter travet fortsätter vi med Poker mm! Har ni några frågor till "griniga" gubben så ta chansen, han älskar diskussioner

Länk: https://www.twitch.tv/zohn

Väl mött, Nichlas och "Strappa"
midcapking är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 09:55   #59

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 14869
Standard

Bästa o spelvärda spiken inleder vi med och det är 6 Grandfahter Bill . SOS
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 10:02   #60

Sharp$: 7770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av denfete Visa inlägg

Stort tack på förhand!
Den gräns du sätter på ditt ATG-konto är en insättningsgräns, ingen spelgräns.
Du kan, även från ditt konto, spela för högre belopp så länge det inte innebär att du behöver sätta in belopp över din gräns.
Det du spelar kontant på banan är ingen insättning till ditt konto.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 10:15   #61

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Den gräns du sätter på ditt ATG-konto är en insättningsgräns, ingen spelgräns.
Du kan, även från ditt konto, spela för högre belopp så länge det inte innebär att du behöver sätta in belopp över din gräns.
Det du spelar kontant på banan är ingen insättning till ditt konto.
Härligt! Tack för svar Nu känner jag mig trygg
Gammal 2019-07-20, 10:24   #62

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5395
Standard

Streckvärt idag på V75 om man läser här + mina egna drag
Avd 1 Grandfather Bill - kan vara sos, lite orolig för dansken (3)
Avd 2 Callmeawinner med Erik A, Uhrberg var nöjd sist.
Avd 3 Synar Kontio/Nurmos 11 Ivory och 12 Ara
Avd 4 Mycket snackom Rafiki men Smeviken joggade ifrån sina motståndare på HD.
Avd 5 Sothwind Hydro given samt 7 Flash Håleryd pass upp
Avd 6 Miligans från spets men Reckless ser ju enormt formstark ut.
Avd 7 5 Harvey spelades till favorit på HD nu 4%*och B Goop upp...
Gammal 2019-07-20, 10:30   #63

Standard

Testar Grandfather Bill till 7,15 på svs(bet365 7,50), BG tar 6 o 7 som förstahästar i björnkollen, det troliga är ju spets och sen lär han väl knappast släppa till värsta motbudet...
Gammal 2019-07-20, 10:55   #64

Stekels avatar

Standard

Obegripligt att stålmannen är så tappad fortfarande, bara 7% nu och har gått upp i odds!

Gammal 2019-07-20, 10:58   #65

Standard

Kan ingen av er ringa o stryka Stud Muffin eller Cafu Boko, så jag kan lira plats på Lexington Hall till 6,50?
Gammal 2019-07-20, 11:07   #66

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Obegripligt att stålmannen är så tappad fortfarande, bara 7% nu och har gått upp i odds!
Håller med, hästen är grym i sina bästa stunder och Persson har siktat hit. Det är bara att tacka och ta emot.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 13:12   #67

Sharp$: 137
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Håller med, hästen är grym i sina bästa stunder och Persson har siktat hit. Det är bara att tacka och ta emot.
Men det är Persson. Han kan få infall att sätta sig 3e-4e inv eller slikt.
Man vet aldrig riktigt vad han tänker göra och det är en väldigt stor slumpfaktor.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 13:32   #68

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Men det är Persson. Han kan få infall att sätta sig 3e-4e inv eller slikt.
Man vet aldrig riktigt vad han tänker göra och det är en väldigt stor slumpfaktor.
Det är klart, men det är likadant med många kuskar. Han sitter bakom en häst som tål att göra grovjobb och har siktats hit så jag tror att han vill vara med i matchen. Går det så går det och gör det inte det får jag ta den smällen.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 14:10   #69

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Gun Palema va ute mot Odessa Celeber och Hevin Boko näst senast och blev tvåa bakom Odessa. Hevin Boko vart struken i det racet. Nu står Gun 20m före och är väl rätt snabb ut. Hemmahäst. Kommer nog chansspika.
Trots 10 starter på hemmabanan har Gun Palema aldrig vunnit på Axevalla.
Gammal 2019-07-20, 14:22   #70

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Borde inte Hurricane River ha bra chans i sista? Va ju ute mot Cab Lane på Valla sist och slog tillomed Staro M och Avant Garde.
Gammal 2019-07-20, 14:44   #71

HuBBaBuBBas avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2019-07-20, 14:42
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Start: 14:45
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 8 (4, 7)
2: 9 Polly Avenue (2, 12)
3: 1, 4 (6, 9)
4: 5, 7, 10 (11, 2)

3x1x2x3 = 18 rader.
18 x 1 x 2,00 kr = 36,00 kr.
Totalt: 36,00 kr.
Rättningskod: DWV XTD PCL

V4
Inlämnat: 2019-07-20, 14:40
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Kostnad: 6,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 6 (8, 7)
3: 1 Oh Lord (6, 4)
4: 10 Hurricane River (5, 11)

3x1x1x1 = 3 rader.
3 x 1 x 2,00 kr = 6,00 kr.
Totalt: 6,00 kr.
Rättningskod: DWW VTL QCD

V4
Inlämnat: 2019-07-20, 14:39
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Kostnad: 10,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Barack la Marc (6, 5)
3: 1 Oh Lord (6, 4)

1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 5 x 2,00 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Rättningskod: JTN PTG RCC

V4
Inlämnat: 2019-07-20, 14:38
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Barack la Marc (6, 5)
2: 2, 9, 12 (14, 4)
3: 1, 4, 6, 7, 9, 11 (15, 13)

1x3x6x1 = 18 rader.
18 x 1 x 2,00 kr = 36,00 kr.
Totalt: 36,00 kr.
Rättningskod: GTZ NTM XCC
Gammal 2019-07-20, 14:46   #72

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6489
Standard

Dagens försök blir omvänt TV med lite stuns i:
7 - Tror den bara är bäst och vinner från dödens om det behövs
6 - Hoppas på felfritt och tidig ledning eller iaf bra position. Tydlig fördel för de på start enl statistik.
2,4,5,6,7,8,11 - Orutinerad favorit given att gardera. Tokskrällarna är 4 och 5. 2 åkte med på håret.
6 - Hade haft fem raka utan galopper som det finns förklaringar till.
4,9 - Chansar bort Ural trots att den är en favorit. Men känns bättre på kort och gillar aldrig Kontio från bakspår.
1,4,8 - Fördel favoriten men lurigt med lång distans och borde inte få sitta och styra som den vill även om det är många som är färska i guld. Örjan på favoriten Mack Dragan är intressant.
1,2,3,5,9,10,11 - Fördel Marcelo Wibb men lurigt om den bommar spets.

Lycka till alla
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 15:11   #73

Stekels avatar

Standard

Tror han njuter lite extra av att göra Svanstedtare på just Åkes hemmabana den gode Börne!

Gammal 2019-07-20, 15:13   #74

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6325
Standard

Magnus Jakobsson igen. Vinner aldrig när han är favorit.

Som jag Sa sist spika aldrig den mannen
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 15:19   #75

Standard

V75
Inlämnat: 2019-07-20, 15:18
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Kostnad: 378,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 3 Gun Palema (12, 11)
3: 6 Istanbul Boko (7, 8)
4: 5, 6, 9, 11, 13, 14 (7, 4)
5: 4, 10, 11 (9, 5)
6: 4, 6, 7, 8, 11, 12 (1, 3)
7: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9 (10, 7)

1x1x1x6x3x6x7 = 756 rader.
756 x 1 x 0,50 kr = 378,00 kr.
Totalt: 378,00 kr.
Rättningskod:
Gammal 2019-07-20, 15:24   #76

Standard

Har spelat "vägt" på svs, Hevin Boko(5,95) o Gloria Web(7,50), blir 3,30 på att någon av dessa vinner, tror att det är över 30% i vinstchans på dessa sammantaget...tog även Ural till 3,75 på Unibet och hoppas på att han "bara är bäst"...bägge dessa spel bygger ju lite på det långa upploppet...
Gammal 2019-07-20, 15:41   #77

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2592
Standard

Fernlund skriker ut Gun Ps värmning som katastrof. Då är det bara att lasta in degen. Mer stenklart besked går inte att få!
Gammal 2019-07-20, 15:42   #78

Standard

Hmm händer det för mycket runt banan för Grandfather Bill tro, värmningen såg ju så där ut slaka linor och Björn försökte få "liv" i hästen.

Kollade värmningen i senaste starten då såg de mer tvärtom ut, då hade Björn ett ganska ordentligt tag i tömmarna...

Hmm jag som låste på Björn o Iceman.
Gammal 2019-07-20, 15:46   #79

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Fernlund skriker ut Gun Ps värmning som katastrof. Då är det bara att lasta in degen. Mer stenklart besked går inte att få!
Hörde jag inte, men jag gillade inte heller värmningen jag såg och kommer nog plocka bort den på 9 hästar. Överstreckad.

Gammal 2019-07-20, 15:55   #80

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V75
Inlämnat: 2019-07-20, 15:54
Johan Salomonssons andelsspel
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 7, 12 (6, 8)
2: 3, 6 (9, 8)
3: 6 Istanbul Boko (10, 3)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 12, 13, 14 (9, 11)
5: 5, 10 (11, 6)
6: 4 Milligan's School (7, 11)
7: 1, 4, 5, 6 (3, 2)

5x2x1x10x2x1x4 = 800 rader.
800 x 1 x 0,50 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.
Min kostnad: 400,00 kr x 4/34 = 47,06 kr
Rättningskod: KPR WTD TMB
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 15:58   #81

Standard

Fick sänkning på sänkning från bolagen där och fick tillslut nöja mig med 4,75 på BG, ska väl dock snarare vara nöjd med att man hann in till skapligt odds, iofs...
Gammal 2019-07-20, 16:01   #82

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Vad säger expertpanelen om spikarna? Jag är laddad.
God lycka alla på detta trevliga forum

1: 3, 6, 7, 10 (1, 4)
2: 11 Hevin Boko (9, 6)
3: 2, 6, 7, 8 (3, 5)
4: 5, 6, 9, 11, 12, 13, 14 (7, 1)
5: 4, 9, 10, 11, 12 (6, 5)
6: 11 Handsome Brad (4, 6)
7: 1 Marcello Wibb (3, 6)

4x1x4x7x5x1x1 = 560 rader.
560 x 1 x 0,50 kr = 280,00 kr.
Totalt: 280,00 kr.
Rättningskod: CWR PTD TMG
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 16:07   #83

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Klart man skulle spikat Goop före tönten Eriksson som inte vågar köra för vinst för då blir pappa Goop arg på lille C.
Gammal 2019-07-20, 16:12   #84

Standard

Trots att ingen av er ringt och strukit 3 eller 5, så testar jag platsen på Lexington Hall till 6,50 på Unibet...hoppas den hittar ner och kan lifta till "den vanliga" platsen...
Gammal 2019-07-20, 16:17   #85

Standard

Hachiko får sig en peng, från järnskor till barfota...6,50 på Unibet...
Gammal 2019-07-20, 16:19   #86

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4336
Standard

Hoppas att favoriterna kör bort varandra och att Örjan profiterar på det.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 16:21   #87

Standard

Vad för vånade dom ska bli i liven så mycket som dom surrar om radmar och grandfather bill när Jaques Noir vinner, jag också.
Gammal 2019-07-20, 16:22   #88
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8931
Standard

Andelen på Västertorp!

V75
Inlämnat: 2019-07-20, 16:06
Västertorps Spel & Tobak, Skäggets Kioskvältars andelsspel
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Kostnad: 1 717,20 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 1, 2, 3, 6, 8, 9, 11, 12, 13 (14, 10)
3: 3, 4, 6, 7, 9, 10 (8, 11)
4: 13 Smevikens Cruiser (9, 14)
5: 4, 7, 10, 11 (9, 5)
6: 3, 4, 12 (8, 11)
7: 1, 2, 3, 6, 7 (10, 9)

1x9x6x1x4x3x5 = 3240 rader.
3240 x 1 x 0,50 kr = 1 620,00 kr. Avgift 97,20 kr.
Totalt: 1 717,20 kr.

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 16:22   #89
777

Standard

V75
Inlämnat: 2019-07-20, 16:14
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 7 (10, 3)
2: 11, 12 (3, 13)
3: 7 Digital Science (6, 8)
4: 6, 9, 14 (13, 5)
5: 4, 10, 11 (9, 5)
6: 4, 8 (11, 1)
7: 3 Global Winner (1, 6)

2x2x1x3x3x2x1 = 72 rader.
72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr.
Totalt: 36,00 kr.
Rättningskod: HVW PTG WMH

LYCKA TILL ALLA!!!

Tusen dödar åt ATG och deras sinnessvaga policy för att HÅLLA KUNDERNA BORTA!!!!!

PLÖTSLIGT dök i alla fall mitt system upp igen några minuter innan start!!! Trots att det varit totalt försvunnet och att jag ombads registrera mig som kund! Gång på gång på gång!!! Hölls borta från mitt konto!!!
Gammal 2019-07-20, 16:24   #90

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3575
Standard

den jävel peter som vanligt
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 16:25   #91

Standard

Tack Börje!
Gammal 2019-07-20, 16:25   #92

HuBBaBuBBas avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2019-07-20, 16:20
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Kostnad: 67,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 7, 10 (3, 8)
2: 3, 6, 11 (12, 13)
3: 6 Istanbul Boko (7, 8)
4: 9, 13, 14 (6, 5)
5: 4 Master Crowe (11, 10)
6: 11 Handsome Brad (4, 8)
7: 1, 2, 3, 7, 9 (6, 10)

3x3x1x3x1x1x5 = 135 rader.
135 x 1 x 0,50 kr = 67,50 kr.
Totalt: 67,50 kr.
Rättningskod: CXP WTD TMH
Gammal 2019-07-20, 16:27   #93

Standard

Citat:
I avd 1 så har väl 6 Grandfather Bill bra chans att komma iväg bättre än favoriten 7 Randemar R.D och i senaste lopp satt Bill fast bakom en trött ledare när Randemar stack undan hade Goop fått fritt hade det nog varit tufft i mål mellan dessa två.

Många tittar väl bara i startlistan och ser att Randemar var tvåa i mål och Grandfather Bill var sjua men inte att Bill satt fast...

Jag chansar och spikar Grandfather Bill, Goop har säkert ställt i ordningen till den här storhelgen och hoppas på revansch då just Grandfather Bill skrynklade ihop sig ordentligt denna helgen förra året i från ledningen.
Jag fegade ur och dubblade med Flemming som jag trodde kunde utmana över det långa upploppet... De var ju dumt gjort.
Gammal 2019-07-20, 16:27   #94

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 14869
Standard

V75
Inlämnat: 2019-07-20, 16:05
Axevalla Travbana, Jimmys Rekat o Klarts andelsspel
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Kostnad: 1 247,40 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Grandfather Bill (7, 10)
2: 13 Global Upper Style (12, 11)
3: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11 (12, 9)
4: 9, 13, 14 (6, 5)
5: 3, 4, 5, 9, 10, 11, 12 (6, 1)
6: 4 Milligan's School (8, 11)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 3)

1x1x9x3x7x1x12 = 2268 rader.
2268 x 1 x 0,50 kr = 1 134,00 kr. Avgift 113,40 kr.
Totalt: 1 247,40 kr.
Min kostnad: 1 247,40 kr x 2/10 = 249,48 kr

Så nice
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 16:29   #95

Stekels avatar

Standard

Många som plockade bort den vinnaren på att Goop "lovat" att släppa ledningen. Men så vändes pannkakan direkt i starten när favoriten studsar. Randemar tredje största favoriten till slut.

Gammal 2019-07-20, 16:35   #96
777

Standard

Nu lyckades jag komma in på mitt konto. Visade sig att i allt trassel så hade en till bong gått in. Som jag hade glömt.

V75
Inlämnat: 2019-07-20, 15:54
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 7 (10, 3)
2: 8, 11 (12, 3)
3: 6, 7 (8, 3)
4: 1, 4, 9 (14, 6)
5: 11 Ural (4, 10)
6: 4, 8 (11, 1)
7: 1, 3 (6, 2)

2x2x2x3x1x2x2 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: GPQ PTH TMJ

Lycka till!
Gammal 2019-07-20, 16:38   #97

Standard

Citat:
Jag fegade ur och dubblade med Flemming som jag trodde kunde utmana över det långa upploppet... De var ju dumt gjort.
Hade också Flemming med på lappen.När loppet nu är kört och jag sett hans agerande undrar jag varför han reste till Skara överhuvudtaget.
Gammal 2019-07-20, 16:39   #98

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Hade också Flemming med på lappen.När loppet nu är kört och jag sett hans agerande undrar jag varför han reste till Skara överhuvudtaget.
Det går ALDRIG att räkna på den gubben...

abstruse (+1)
Gammal 2019-07-20, 16:40   #99

Standard

Citat:
Vinnaroddset är ju helt sjukt(åtminståne på bolagen)...över 7ggr på en bra häst med BG, som är spetsfavorit...
Gammal 2019-07-20, 16:40   #100

Standard

Citat:
Han vinner säkert med Beyblade i avd 7, han tog bara med Stud Muffin som sällskap!

Men väldigt knepig styrning, la sig flera längder efter klungan första varvet typ...
Gammal 2019-07-20, 16:40   #101
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Det är ju tur att det finns V5 också....när PU kör startbrasa.... Sen var ju Randemar riktigt dålig. Kan inte varit frisk...?

Gammal 2019-07-20, 16:41   #102
777

Standard

Conrads Rödluva och Derbyt.
Kommer ihåg när Hilda Zonett (min favorit på den tiden) vann Derbyt och tidningarna skrev att "Hilda har mera hår på bröstet än grabbarna." Hon var TUFF! När Robert tillfrågades om han brukade kela med henne svarade han att han aldrig gick in i stallet när han skulle köra henne. Hon var konstant rasande på honom. En intelligent märr!
Gammal 2019-07-20, 16:44   #103

Standard

Citat:
Han vinner säkert med Beyblade i avd 7, han tog bara med Stud Muffin som sällskap!

Men väldigt knepig styrning, la sig flera längder efter klungan första varvet typ...
- 3 Stud Muffin (V75-1) gjorde ett fint lopp på Åby och visade återigen att han är väldigt stark till slut. Jag var riktigt nöjd med honom igen och det känns att han håller fortsatt bra form. Allt tyder på att han ska göra en ny, fin insats.

Det är t.o.m fullt möjligt att hästen var i bra författning men gavs ALDRIG chansen att visa det.
Gammal 2019-07-20, 16:45   #104

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 1037
Standard

Inte haft koll på loppen alls idag då annat kommit ivägen, valde att förlita mig på andras system och alla(4 st) hoppade över Björn i första...med flera streck dessutom. Haha....snyggt ni som spikade!
Ceezy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 16:46   #105

Standard

...och Sveriges bästa kusk förnedrar de andra...även i avd.2.
Gammal 2019-07-20, 16:47   #106

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ja Börne kan man räkna på! Att inte räkna bort alltså.

Gammal 2019-07-20, 16:48   #107

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Synd att man aldrig lär sig att spela kusk och inte Rickard Johan och Micke J så enkelt när Toppkuskarna visar vart skåpet ska stå.
ScandalPlay (+3)
Gammal 2019-07-20, 16:48   #108

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
...och mikrofonpajasen frågar naturligtvis tränaren "hur känns det"?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 16:50   #109

Standard

Citat:
Synd att man aldrig lär sig att spela kusk och inte Rickard Johan och Micke J så enkelt när Toppkuskarna visar vart skåpet ska stå.
Jag faller också i samma fälla.
Gammal 2019-07-20, 16:50   #110

Standard

Ratade Emmylou men jag lämnade in ganska tidigt innan I´m Believer blev struken och hade Emmylou som första reserv... Ibland har man tur...
hoola (+2)
Gammal 2019-07-20, 16:54   #111

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5206
Standard

*** SLUTSÅLD ***

En andel kvar sen kör vi! V5 Axevalla

V5
Inlämnat: 2019-07-20, 16:54
andelsspel
Axevalla
Lördag 2019-07-20
Start: 17:05
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 11 (7, 3)
2: 1, 5, 6, 9, 13, 14 (11, 4)
3: 3, 4, 5, 7, 10, 11 (1, 9)
4: 4 Milligan's School (11, 8)
5: 1, 2, 3, 5, 6, 10 (8, 7)

2x6x6x1x6 = 432 rader.
432 x 1 x 1,00 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2019-07-20 klockan 16:55.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 17:01   #112

Stekels avatar

Standard

Nu pissar Istanbul på dem!

Gammal 2019-07-20, 17:10   #113

HuBBaBuBBas avatar

Standard

6-8-2 behöver jag säga mer det jag räknade ut och fick 13ggr degen tack för kaffet!
Gammal 2019-07-20, 17:10   #114

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travbonus Visa inlägg
jag spelar aldrig klantio och bozo/timo häster som favorit NEJ TACK
yess fuck klantio och Bozo timo
Gammal 2019-07-20, 17:11   #115

Stekels avatar

Standard

Citat:
Botaniserar i lite bookie-odds inför lördag. Dessa fina plats-objekt sticker ut (odds från b365 inte shoppat runt ännu):

V75-1: 1 BBS Johnny plats @3,50
Platsat i 67% (16/24) och hela 4/6 i >100k-lopp! Perfekt spår här och kommer nästan säkert sitta 2-3 in bakom bra hästar som drar fram snarare än sitter i vägen. Har lite galopper i historiken, men bara hoppat i 1 av de 10 senaste voltloppen så den är faktiskt ovanligt stabil. Kuskstärkt också, körs oftast av tränaren själv.

V75-3: 4 Simb Rocker plats @7,50
Alla med spår 1-5 bakom bilen här är riktiga traktorer från början, men Dalborg sitter på ett bra spår och hästen är på väg uppåt. Hästen har lyckats vinna på Åmål från spår 11 över sprint och även segrat från spår 12 på Vaggeryd. Motståndet är visserligen inget vidare på de banorna, men det är ett jävla handikapp att klara av för att vinna från de startpositionerna där. De pratar även om första bike på lördag. Jänkarvagn eller inte, hittar han bara rygg ledaren på favoriten är han nästan skyldig att hålla en trioplats!

V75-5: 1 Mr Lindy plats @5,00
Ruggigt startsnabb och nästan unikt travsäker (1 galopp på 49 starter!) och från spår 1 ska det automatiskt vara bra chans till plats. Veijo har fin form på stallet för dagen också. Helt obegripligt högt odds här faktiskt, sällan sett något så bra...

V75-6: 2 Stepping Spaceboy plats @7,50
Det är samma tema som på de andra egentligen, den här är riktigt startsnabb och har bra chans till att sitta 2-3 inner och gotta sig över den långa distansen och ha krafter kvar till att hinna undan övriga som fått många kurvor på vägen i slutet. Att den tillhör de mindre rutinerade i fältet spelar mindre roll med såna förutsättningar.

V75-7: 2 Man Of Steel plats @3,25
Hästen har startat sparsamt och är ingen segerstaplare direkt. Men han har varit ruggigt förberedd när han skickats ut i hetluften på V75! Mordvinnare i första jänk i första framträdandet. Trea från tredje ytter i finalen med spår i sista kurvan andra gången medan vinnarna fått maska ordentligt där framme. Trea efter blytung dödensresa i tredje starten. Vilka har kommit före honom undrar ni kanske? Vad sägs om Eelis, Bandit Brick, Olle Rols och Floris Baldwin. Det är ruggiga hästar alltså! En enda gång på 14 starter har han missat prispallen, då var han fyra i mål. En enda galopp i historiken. Det ska ju vara toppchans att hitta topp-3! Vinnarspel och spik på V75 är nog inte dumma spel heller, han ser ut att bli ganska bortglömd här (står i 12ggr/8%).
Torsk på V7 tyvärr, men analysen var rätt att det är innerspår som gäller och de på förhand finfina platsspelen sitter jävligt bra! 3 platser till så blir det tresiffriga lax!

Gammal 2019-07-20, 17:16   #116

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Hur många ggr har Jorma torskat nu med storfavoriten i tredje avd?? Varje v75 a i ett halvår och ända som den idiot man är spikar man när dem ärliga fina kuskarna lovar vinst hehe
abstruse (+20)
Gammal 2019-07-20, 17:22   #117

Standard

Citat:
Hur många ggr har Jorma torskat nu med storfavoriten i tredje avd?? Varje v75 a i ett halvår och ända som den idiot man är spikar man när dem ärliga fina kuskarna lovar vinst hehe
Jens Sjödén: "V75-3: Klass II, autostart, stayerdistans
Här har Jorma en toppchans att lämna Pyromanligan bakom sig."
Gammal 2019-07-20, 17:28   #118

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Eclipse Boko nu - V/P!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 17:35   #119

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Förträffligt att nr 6 vinner nr 4 kommer vinna snart känner jag
Då kanske 2 eller 6 vinner sista då?
Gammal 2019-07-20, 17:35   #120

Standard

Citat:
Jens Sjödén: "V75-3: Klass II, autostart, stayerdistans
Här har Jorma en toppchans att lämna Pyromanligan bakom sig."
du är inte idiot, BOZO/timo lure os ,han är idiot, sko inte sko BOZO
CLOWN
Gammal 2019-07-20, 17:36   #121

Standard

Vad hände i förra, när vi väntat på klart i ca 5 varv, så ser vi två ekipage komma i sista sväng(troligen varit på stallbacken), sen ytterligare ett antal varv...normalt så avbryter man starten i detta läge, men tydligen inte på Ax...dock är det så idag, att det finns ett "livsviktigt" tidsschema som måste hållas(tv-reklam etc.), det får vi huvudfunktionärer höra vid varje v75-omgång...som ni kanske förstår, så kan detta påverka spelsäkerheten en aning...

Senast redigerad av mikaels den 2019-07-20 klockan 17:44.
Gammal 2019-07-20, 17:40   #122

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Snacka om att man kan vinna cash på Björne alltså. 4 race har han redan vunnit idag. Och lägst har han stått i 3,3 ggr degen med vinst.
Igår gav han alla chansen att vinna tillbaka sina deg eller dubbla upp dem i sista v64.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-07-20 klockan 17:42.
Gammal 2019-07-20, 17:48   #123

Standard

Floris Baldwin nu - VINNARE!
Gammal 2019-07-20, 17:54   #124

Standard

Laggade här, visst vann Jorma?
Gammal 2019-07-20, 17:54   #125

Stekels avatar

Standard

Fan att Ingves fegade och väntade så länge med att ta i högertöm, 10 meter tidigare så kniper han tredjeplatsen!

Greven-plast (+5)
Gammal 2019-07-20, 17:56   #126

Standard

Citat:
Fan att Ingves fegade och väntade så länge med att ta i högertöm, 10 meter tidigare så kniper han tredjeplatsen!
Han klantade sig rejält. Verkade inte beredd på luckan trots att MC såg trött ut. Sen började han fippla med snören o fan vet allt. Lider med dig mest för att jag ryggade just den :P
Gammal 2019-07-20, 17:56   #127

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Skulle ju ta det lugnt med 11 Ural och låg lite lågt. Haha dem hånar oss spelare som mättar deras barn. Skoja lite
travbonus (+2)
Gammal 2019-07-20, 17:58   #128

Standard

Citat:
Skulle ju ta det lugnt med 11 Ural och låg lite lågt. Haha dem hånar oss spelare som mättar deras barn. Skoja lite
Jormo tog det väl lugnt?

Hade han inte tagit det lugnt hade han väl kört fram till dödens nu fick han ju ryggar nästan hela loppet....
Gammal 2019-07-20, 17:58   #129

Standard

Ser Jompe i vinnarcirkeln nu...stillbild, men han måste väl vunnit då...
Gammal 2019-07-20, 17:58   #130

Standard

Italienska veterinärer, det är grejer det!
Gammal 2019-07-20, 18:01   #131

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ser Jompe i vinnarcirkeln nu...stillbild, men han måste väl vunnit då...
Ja det brukar vara så. Om de har blommor i näven också är det väldigt starka indicier

abstruse (+1)
Gammal 2019-07-20, 18:09   #132

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Jormo tog det väl lugnt?

Hade han inte tagit det lugnt hade han väl kört fram till dödens nu fick han ju ryggar nästan hela loppet....
Menar bara att dem ligger lite lågt och det kan lura en spelare indirekt. Sen får man ju ta snacket som man vill och jag skämtade lite oxå.
Gammal 2019-07-20, 18:19   #133

Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-07-20, 18:18

Avd
1: 1, 4
2: 1, 3
Gammal 2019-07-20, 18:20   #134

Standard

Lutfi slänger iväg en liten känga till "en annan travtränare/kusk".

Alla tränare hade mötte förra veckan om vilken tid V75 bör starta och "alla" var överens om att 15.00 är tiden de aktiva vill ha...

Så skriver Lutfi så här
"Men nu har en av tränarna gjort en kovändning i en krönika och säger att det inte spelar någon roll så länge V75 omsättningen håller i sig.
Det känns som en direkt oseriös krönika då denna personen är avlönad av ATG.se
Han påstår även att många av oss som gnäller inte ens är med på V75 vilket är ett hån mot oss som är med vecka efter vecka."

Ja, kan denna tränaren som gjort en kovändning vara Björn Goop månne....
Gammal 2019-07-20, 18:20   #135

Standard

DD:

11/7
Gammal 2019-07-20, 18:23   #136

Standard

Citat:

Lutfi slänger iväg en liten känga till "en annan travtränare/kusk".

Alla tränare hade mötte förra veckan om vilken tid V75 bör starta och "alla" var överens om att 15.00 är tiden de aktiva vill ha...

Så skriver Lutfi så här
"Men nu har en av tränarna gjort en kovändning i en krönika och säger att det inte spelar någon roll så länge V75 omsättningen håller i sig.
Det känns som en direkt oseriös krönika då denna personen är avlönad av ATG.se
Han påstår även att många av oss som gnäller inte ens är med på V75 vilket är ett hån mot oss som är med vecka efter vecka."

Ja, kan denna tränaren som gjort en kovändning vara Björn Goop månne....
https://www.aftonbladet.se/sportblad...amtidens-behov
Gammal 2019-07-20, 18:25   #137

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ceezy Visa inlägg
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-07-20, 18:18

Avd
1: 1, 4
2: 1, 3
Om inte Dragan galopperat kanske, Örjan försökte.
Gammal 2019-07-20, 18:25   #138
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

H-e vilken häst!

abstruse (+1)
Gammal 2019-07-20, 18:31   #139

Sharp$: 3910
Standard

Tro om Milligans School sett så fin ut tidigare än vad han såg ut idag ...åkandes 09,5 sista varvet om jag inte hörde alldeles fel
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 18:33   #140

Standard

Citat:
Superegoisten Ludde, som aldrig lyft ett finger för någon annan än sig själv, ska väl enbart knipa igen.
Gammal 2019-07-20, 18:34   #141

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Tro om Milligans School sett så fin ut tidigare än vad han såg ut idag ...åkandes 09,5 sista varvet om jag inte hörde alldeles fel
Näst senast var den också ruskigt fin! När den bara stack iväg på Rättvik!
Gammal 2019-07-20, 18:35   #142
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Utan att veta helt säkert, skulle jag säga att Ludde agerar för sportens bästa. Att BG går ut och gör en ligg-padda, förvånar ingen. Som sagt. Han har ju kontrakt med ATG, och då passar det sig att göra liknande uttalanden. Han kommer ju få köra hur han än gör.

travbonus (+2), mackpeter (+5), basiak (+20), gertove65 (+10), abstruse (+1), jomtien (+10)
Gammal 2019-07-20, 18:39   #143

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Utan att veta helt säkert, skulle jag säga att Ludde agerar för sportens bästa. Att BG går ut och gör en ligg-padda, förvånar ingen. Som sagt. Han har ju kontrakt med ATG, och då passar det sig att göra liknande uttalanden. Han kommer ju få köra hur han än gör.
Det heter ju : man biter inte den hand som föder en...
Gammal 2019-07-20, 18:41   #144

Stekels avatar

Standard

De agerar nog båda för vad de tror är sportens bästa. Sen har de olika åsikter om vad det är. Hela debatten är så fånig bara, de styrande vill till varje pris och vrider alla siffror till att lura alla andra att de inte får några pengar kvar att tävla om ifall man flyttar lite på EN starttid på EN spelform EN dag i veckan.

Förslaget med enhetlig starttid 15.00 på lördagar och söndagar är väl en klockren kompromiss och jag blir förvånad om det inte blir så.

Nu ska Stefan Persson kröna sin tränarkarriär med en V75-seger med Stålmannen!

Gammal 2019-07-20, 18:46   #145

Stekels avatar

Standard

Fan han skulle behållt dödens, hade nog knäckt ledaren då.

Gammal 2019-07-20, 18:53   #146

Standard

Citat:
Fan han skulle behållt dödens, hade nog knäckt ledaren då.
Känslan säger det, tror t om 2a ut och först i 3e skulle gått bra.
Du måste fått bra betalt på dina platsspel
Gammal 2019-07-20, 18:54   #147

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Stefan Persson kommer alltid förbli den ständiga tvåan på v75 hur bra häst han än har. Så e det.
Gammal 2019-07-20, 18:56   #148

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Känslan säger det, tror t om 2a ut och först i 3e skulle gått bra.
Du måste fått bra betalt på dina platsspel
Ja, tyvärr får vi aldrig facit. Japp det satt ganska fint och ganska fint dagsplus, men jag är ju besviken på att Ingves inte bärgade tredjepengen. Han brukar inte vara blyg när det gäller att styra ut från vinnarhålet, men han kanske har blivit diskad en gång för mycket för att känna sig bekväm med det längre. Lirade dubbel, trippel, fyrling och femling på de där platserna (mest på dubblarna och fallande ordning).

Gammal 2019-07-20, 18:59   #149

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Tror ni Erik eller Stefan vinner sista?
Gammal 2019-07-20, 19:06   #150
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Kul att de snackade upp Persson-hästen i sista.....

Gammal 2019-07-20, 19:13   #151

Stekels avatar

Standard

Blir alltid "konstigt spel" i de här sista loppen på fylle-dagarna. Jätteodds på Nille Sånna trots att de byter ut tränarens gubbe mot Stefan Persson. En hygglig kuskstärkning.

Gammal 2019-07-20, 19:35   #152

Standard

Förra gången var på juldagen, då ringde jag tre polare och sa att dom SKA lira Hallsta Vinnex….igår ringde jag samma tre, om Stålmannen...en av grabbarna vann 3000, den andre fick 36000 att dela med sin farsa(som jag känner bra), den tredje fick 4000...jag själv fick inget på HV(då jag jobbade), men platsspelet gav mig drygt 20, vilket innebär det största enskilda spel jag gjort på en häst...det roligaste är kompisarnas vinster, det är faktiskt sant, fast jag gråter inte själv
asgaya3141 (+5), abstruse (+1)
Svara

td