|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-08-20, 11:21 | #1 |
V75 Örebro 21/8
Redan dags för V75 igen, med jackpot-miljoner även denna gång. Vad tror ni?
De tråkiga spikarna och tillika omgångens förmodat största favoriter är Raja Mirchi och Chimall T.T. Vad tror vi om deras chanser? För att vara E3-final ser det inte så blodigt ut för Raja, men galoppen han ju inte råd med. Chimallen möter sitt tuffaste fält hittills, men har fått smörlottning mot de bästa. Kan vinna, men då måste det nog till toppform eller närapå. Hur ser formen ut egentligen? Guldloppet är tunt som vanligt, vem får spets och vilka är överhuvudtaget segeraktuella där? Själv har jag Jodas J, Columbian N, Global I och möjligen Surtees H som kandidater. Det var ju hyfsat skrik på Turnaround förra gången det begav sig i Örebro men han var inte alls så snabb ut som snacket gick och det blev dessutom galopp efter en bit, hur är statusen där? Bachelors Dream ser ut att bli ganska stor i brons, håller hon undan för hingstarna än en gång på medeldistans? Olivia Lavec verkar prenumenera på topplägen och blir åter stor favorit i diamanststoet. Så som hon sett ut i de tre starterna för Puro går det väl inte att tro på annat än seger eller? Riktigt kul sport blir det i alla händelser (förutom guldloppet då) ! |
|
2010-08-20, 13:36 | #2 |
Ogiltigt spel-ID: 65976 Vinner hur lätt som helst. Ogiltigt spel-ID: 65980 Bra form, nära att vinna senast. andra ytter här. Kommer 2a, vinner gör troligen Julia. Ogiltigt spel-ID: 65981 Speedig som innihelvete.Utmanar Oliva Lavec med rätt resa. Senast redigerad av bftrader den 2010-08-20 klockan 13:58. |
|
2010-08-20, 14:38 | #3 |
OM han går felfritt. Det ska inte mycket till för att han ska hetsa upp sig och galoppera om man ska döma efter årets två galopper. Men som sagt, totalt överlägsen utan galopp! Gillar varken oddset eller streckprocenten dock...
Senaste loppet sa inget, krypkörning, rygg ledaren och årets sämsta gulddivision. Visst utmanade han Go On Pale om segern men bara för att den är en av de ospeedigaste guldhästarna. Motståndet är ganska mycket värre nu och jag ser inte att Conrad har någon nämnvärd platschans om han ska gå i andraspår. |
|
2010-08-20, 14:45 | #4 |
I bronsloppet tror jag att dina två skrällar från någon vecka tillbaka, 10 Practical joke och 4 Blue rock, har chans att ta hem det. Båda gjorde ett fint lopp senast och tog första resp. andra plats! Blue rock står väldigt bra till också. Enda stoet i loppet 2 Bachelores dream tas ju också med men inget spikmaterial enligt mig.
Har varit svårt att hitta skrällar av det lilla jag har hunnit kolla. |
|
2010-08-20, 16:01 | #5 | |
Citat:
Skrällen kan nog komma i klass 1 tror jag, ett riktigt bra lopp där jag har svårt att sätta någon klart före de andra. Klass 2 är inte heller helt klart, men det känns som att det krävs lite mindre streck för att heltäcka där. |
||
2010-08-20, 23:04 | #6 |
Jag gillar nr15 Loveletter (3%!) i v75-5 som ofta gör det bra & springer bra tider. Tufft med tillägg och en jättefavorit i Olivia Lavec på start dock, men med maxklaff så kan han dyka upp på fotot! RYSARE!
2010-08-21, 10:28 | #7 |
Jag noterar att streckprocenten ändrats ganska dramatiskt från igår. De två största har gått från uppemot 80% till 69% och Chimallen ner till 59%. Kan det bero på att det är väldigt många som är ute och jagar jackpott, jag tyckte mig se samma fenomen i onsdags?
|
|
2010-08-21, 10:54 | #8 |
Sharpest
|
Stekel jag är nog en utav dom :(
Lutar mot att spika alpha degato och gardera övriga |
2010-08-21, 11:15 | #9 |
Sharpest
|
Har ett 2 hästarslås :( ajaj
Judas Julia + Lord Capar. Vågar inte välja |
2010-08-21, 11:18 | #10 |
|
|
2010-08-21, 11:24 | #11 | |
Sharpest
|
Citat:
Daniel olsson tror på chans Jag vågar inte utelämna den, för tänk om det är skillnaden mellan jackpot och en vanlig vinst Är hästen man tar bort som alltid vinner |
|
2010-08-21, 11:28 | #12 |
Har pluggat lite på Strong Demand.
-4/8 vinster med i Åkes träning Förlusterna: -Galopp. -Oplacerad i klass 1 försök, gick som ett sänke 500 kvar och helt klart sjuk. -Fjärdeplatsen, fastlåst utan möjlighet att utmana, gick fortast av alla över mål. -Tredjeplatsen, fick jobba 09 första fem för att få ledningen, sedan tryck i två omgångar. Höll heroiskt och förlorade bara mot Benskins (som inte var med i vansinnestempot första 1000 och Americandream som tog snikspåret). Tänkte heltäcka det här loppet men det kanske räcker med 1 streck? |
|
2010-08-21, 11:29 | #13 |
Ja, man kanske ska plocka bort Turnaround då för den tror jag ju inte ett dugg på egenligen...
|
|
2010-08-21, 11:29 | #14 |
Sharpest
|
Någon som studerat avd6 med hänsyn till tankarna mellan luddes öron?
Han har 3 hästar där, visst tvåan kan vi stryka. Men 1 och 3 har vi kvar. Vill ludde verkligen vinna med hästen? och om han vinner vilka konsekvenser/fördelar kommer det leda till? Jag litar inte på fanskapet till kusk för fem öre, han är en myglare och sviker ofta som betrodd. Ja, jag har mina konspirationsteorier Ifall ludde bestämmer sig för att fela och skänka bort segern till 1an (som kommer komma före femman), varför skulle han vilja göra det isåfall? Tjänar 1an något på det i längden? |
2010-08-21, 11:30 | #15 | |
Sharpest
|
Citat:
Jag har 3,4,5,6,9,11 här och helgarderade första loppet. Läste på travsidan att rank 1-5 är nästan ett måste. Favoriter har segrat 39% av omgångarna. |
|
|