|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-06-02, 09:30 | #151 |
Vild gissning är att utdelningen också pressades ner tack vare strykningen av Ediego i avd 2. Många större system som satt med helgardering i "skrälloppet" och fick därmed 2x sjuor då favoriten vann och denna oftast är förstareserv.
|
|
2019-06-02, 10:19 | #152 |
Enligt vinstlistan var det 12 av 297.3 system som fick "två sjuor".
Det tryckte ner utdelningen från ca 70k till 67k. Förväntad utd på den raden var ca 83k. Det var säkert någon av de där 12 som fick dubbelt tack vare sent strukna #7 i V75-7. Det var t ex Spelvärdes tipsetta i det loppet som var ett gard-lopp och då är det inte osannolikt att vinnaren var R1 på någon av de 12 "dubbelsjuorna". Att förklara "för låga utd" är alltid svårt. Exakt vad som orsakade hur mycket igår, vet bara ATG.
2019-06-02, 10:26 | #153 | |
Citat:
Utdelningen på 6&5r igår var nästan på kronan den förväntade sett från V75%en på de vinnande hästarna. Det var bara 7an som gav lägre. Förväntad utd på 6 o 5 var 569 och 50 kr. Den verkliga utdelningen blev 565 och 50 kr. Om man är besviken på 6 o 5 r beror det på att "svåra hästar" är mer påpassade och mer spelade nu än förr. Eller att man har orimliga förväntningar. Men det ger nästan alltid "som det ska" på ett och två fel i 3-pottspelen.
2019-06-02, 11:29 | #154 |
När vi ändå pratar ATG-tillsammans så kan kanske någon insatt svara på: Hur har ATG-tillsammans påverkat omsättningen sedan det infördes, över tid? Boost ibörjan och nu sjunker det? Hur var omsättningstrenden innan ATG tillsammans infördes? Jag hade gärna sett att tillsammans försvunnit men det kan man väl bara drömma om.
Tyvärr misstänker jag att missnöjet mot ATG-tillsammans främst kommer från en liten grupp mer "seriösa" spelare som ser dess nackdelar. Svensson-spelarna, vilket är den stora massan, ser väl främst fördelarna. |
|
2019-06-02, 11:40 | #155 |
Omsättningstrenden vände uppåt när Ombuds-Tillsammans infördes. Jag gissar att det beror på marknadsföringsmetoderna. Det är väsentligt mer aggressivt och slirigt än ATG själva skulle kunna genomföra.
Nu har det vänt neråt igen. Men jag tror det beror på Jackpott-dynamiken. Dels så spelar kollektivet mer vid JP och sedan tror jag även att fler har blivit duktigare på att enbart spela när det verkligen är JP. I år har det hittills varit ovanligt få Jackpottar och då förstärker båda dessa beteenden den nedåtgående trenden. Om man lägger till att många andelsspelsgäng är EXTRA noggranna med att bara spela när det är JP så kan man i någon mening definitivt säga att Tillsammans ( både Ombud och vanliga ) bidrar till att förstärka trenden.
2019-06-02, 12:34 | #156 |
Istället för att lägga 500:- själv på V75 går det att köpa en
andel i ett 3- stjärnigt bolag för 50:- Lottoomsättningen på 50 miljoner å V75 är nog snart hemma för ATG. Mvh Uffe
2019-06-17, 11:50 | #157 |
Det har du rätt i. Spikade Whos Who, men man borde ha lärt sig vid det här laget.
|
|
|