Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-26, 18:36   #241

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2509
Standard

Jag har sett upploppet flera gånger. Man diskar aldrig i Sverige för några steg passgång på upploppet. Mer är det ju inte - bara att titta.

Minns när Etain Royal - som blev diskad alla gånger han tävlade i Frankrike - kom i finsk träning och skuttade runt våra banor och vann 14 miljoner. På Elitloppsdagarna vann han Harper Hanovers Lopp utan att ta ett travsteg. Domartornet tittade inte ens på filmen. Han vann.

Jos utknuffande av en konkurrent varvet kvar diskar man inte för i Frankrike.

Olika körkulturer.

Rätt häst vann. Att våra inte kunde hävda sig var ju lite väntat. Det är alltid något fel på Propulsion, något som inte stämmer i de riktigt stora löpen och RE har jag skrivit en miljon gånger om att han inte är någon sprinter, saknar riktig speed precis som Nurmos alla hästar. Han tränar inte så och har därför aldrig fått fram en tvättäkta sprinter.

Även om jag var bergtorsk idag var det en kul Elitloppshelg. Mycket dramatik - ett fyra årigt sto går nästan lika fort som dom i Elitloppet etc. Många fina hästar och fantastisk utdelning i dagarna två. Grattis alla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+10), ExtremtRik (+14)
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 18:48   #242

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Jag har sett upploppet flera gånger. Man diskar aldrig i Sverige för några steg passgång på upploppet. Mer är det ju inte - bara att titta.

Minns när Etain Royal - som blev diskad alla gånger han tävlade i Frankrike - kom i finsk träning och skuttade runt våra banor och vann 14 miljoner. På Elitloppsdagarna vann han Harper Hanovers Lopp utan att ta ett travsteg. Domartornet tittade inte ens på filmen. Han vann.

Jos utknuffande av en konkurrent varvet kvar diskar man inte för i Frankrike.

Olika körkulturer.

Rätt häst vann. Att våra inte kunde hävda sig var ju lite väntat. Det är alltid något fel på Propulsion, något som inte stämmer i de riktigt stora löpen och RE har jag skrivit en miljon gånger om att han inte är någon sprinter, saknar riktig speed precis som Nurmos alla hästar. Han tränar inte så och har därför aldrig fått fram en tvättäkta sprinter.

Även om jag var bergtorsk idag var det en kul Elitloppshelg. Mycket dramatik - ett fyra årigt sto går nästan lika fort som dom i Elitloppet etc. Många fina hästar och fantastisk utdelning i dagarna två. Grattis alla.
Vi diskar om det är ett enda passteg sista 100, liksom att vi diskar om det är ett enda galoppsteg då...så enkelt är det...sen är det en annan femma, att det är många gånger svårare att se passgång...
ExtremtRik (+1)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 19:06   #243

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Helt rätt beslut på Dijon, orent trav absolut, pass nej, tillman med flera har fel.

Däremot ska Jos obönhörligt Diskas, fast detta är ju exakt varför han e min favoritkusk, han försitter inte fast några chanser och domarna vågar aldrig diska honom...

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-05-26 klockan 19:07.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 19:08   #244

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4857
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hade Björn kört sin egen Nadal B, så tror jag att den haft en mycket bra chans att vinna...
Att hans egna hästägare kommer som vanligt i andra hand är ingen direkt nyhet. Förmodligen också en anledning att han var så ledsen. Readly Express skulle ha vunnit elitloppet ifjol om Nurmos bara hade velat ställa i ordning i tid då.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 19:11   #245

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4857
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Helt rätt beslut på Dijon, orent trav absolut, pass nej, tillman med flera har fel.

Däremot ska Jos obönhörligt Diskas, fast detta är ju exakt varför han e min favoritkusk, han försitter inte fast några chanser och domarna vågar aldrig diska honom...

Nej, du har fel. Han skulle varit diskad redan i försöket. Sedan gav det ena det andra att både ettan och tvåan klarade sig i finalen, så de kunde göra det bästa av situationen.. Hoppas domarna får den kritik de verkligen förtjänar.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 19:32   #246

Sharp$: 7748
Standard

Vad gäller Jos, så gäller att man säkert måste säga att han inte varit tvåa även utan trängningen för att kunna diska. Diskning för trängning är ingen bestraffning utan en resultatkorrigering.
Man kan ha synpunkter på reglementet, men domarna måste döma efter det reglemente som gäller.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 19:35   #247
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8953
Standard

Nu har jag varvat reprisen säkert 10ggr. Orent trav på Dijon är det inget snack om, men passgång? Nä, Då krävs ju också att det är "rytmiskt" s.a.s. Alltså att det är klockrent? Han skiftar ju i travet, men inte nånstans före mållinjen ser jag att båda benen på samma sida är sträckta framåt, exakt samtidigt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
ExtremtRik (+10), SO (+10)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 19:36   #248
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8953
Standard

Sen att både Strappa71 och jag satte pengar på Dijon, har såklart inget med bedömningen att göra.....

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
ExtremtRik (+7)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 19:39   #249

Standard

Jag tjänade också på att dom inte diskade, tyckte ändå att det var klar pass sista biten...
Gammal 2019-05-26, 20:05   #250

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Vad gäller Jos, så gäller att man säkert måste säga att han inte varit tvåa även utan trängningen för att kunna diska. Diskning för trängning är ingen bestraffning utan en resultatkorrigering.
Man kan ha synpunkter på reglementet, men domarna måste döma efter det reglemente som gäller.
Vilket är helt sjukt med den regeln. Ren och skär idioti att det inte leder till diskning. Man tar ju noll hänsyn till det ekipaget som blev mest drabbat, finnen i detta fall.
Om Jos hade knuffat Örjan ur sulkyn så han ramlat av och Propulsion skenat i galopp, hade man funderat på om Jos inte hade blivit tvåa i alla fall???

Dags att se över de fullständigt idiotiska regelverket. Skulle alla köra som storrökande stekaren från Belgien hade vi haft flera dödsfall inom travet. Så patetiskt att en person får gå utanför regelverket(som det borde se ut då...) hela tiden och sätta sina medtävlare i fara.

Senast redigerad av svepet den 2019-05-26 klockan 20:07.
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 20:15   #251
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8574
Standard

https://youtu.be/9URngORmnJA

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 20:22   #252

Sharp$: 7748
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Vilket är helt sjukt med den regeln. Ren och skär idioti att det inte leder till diskning. Man tar ju noll hänsyn till det ekipaget som blev mest drabbat, finnen i detta fall.
Om Jos hade knuffat Örjan ur sulkyn så han ramlat av och Propulsion skenat i galopp, hade man funderat på om Jos inte hade blivit tvåa i alla fall???

Dags att se över de fullständigt idiotiska regelverket. Skulle alla köra som storrökande stekaren från Belgien hade vi haft flera dödsfall inom travet. Så patetiskt att en person får gå utanför regelverket(som det borde se ut då...) hela tiden och sätta sina medtävlare i fara.
Så kan man tycka. Men domarna måste döma efter reglementet. Och i Frankrike, t ex, hade Jos knappast blivit bestraffad öht. Ska vi ändra reglementet på det sätt du tycker, samtidigt som vi vill ha ett reglemente som är lika i hela Europa och helst hela travvärlden. Jag säger lycka till åt de som får det uppdraget!
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 21:13   #253

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Första after trav-klippet på youtube nånsin? Kul!

Bra mantra, men "glöm aldrig bort spår 5 punkt" skulle jag nästan ännu hellre säga! Heart Of Steel igår hade? Just det, lucky nr 5! Och Zalie Gar och NY Coeurdesoleil. The numbers are all around us som Hubba säger. Och i såna här grejer är sägnen faktiskt sann!

Sen hade ju faktiskt Dijon spår 4 efter strykningen, men det vet vi ju att det också är ett skitbra spår.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 21:22   #254

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Angående diskningsreglerna för trängningen så är de som de är, och som de är så blev det rätt dömt. Det är ändå en hyfsat enkel fråga. Reglerna är lite bättre än för några år sedan då man fick diska, nu kan man flytta ner istället vilket gör det lite lättare för domarna att vara tuffare och bestraffa på det sättet utöver bötesstraffet för själva förseelsen. Men de är fortfarande rätt kassa i mitt tycke.

Auto-diskning för medvetna (och även omedvetna klantiga) kapningar borde det helt enkelt vara. Det blir lite mindre "rock n roll" i travet men de reglerna, men den sortens action vill vi väl ändå inte ha i sporten? I de allra flesta fall går det bra, men går det riktigt åt pipan kan livhanken gå åt för både kuskar och hästar.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 21:28   #255

Standard

Skulle våra regler ändras så att det liknar dom franska, då skulle jag inte jobba en dag till som bandomare...tänk vilket liv när man tar en måletta för orent trav...
Svara

td