|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-03-16, 13:27 | #61 |
Bitcoin tex?
Kryptovalutor. En avgift på andelsspel är enligt mej motsatsen till marknadsekonomi. Avgiften är enligt Viroid en social avgift för att rädda tobakshandlare/ fysiska spelombud. I en marknadsekonomi hade avgiften varit allt mellan rakeback och 100%. Vad en spelare egentligen tycker om rakeback och spelavgifter vet jag inte. Jag vet bara att jag är tveksam. Mvh Uffe
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games" Senast redigerad av Grant den 2019-03-16 klockan 13:34. |
|
2019-03-16, 13:35 | #62 |
Men Bitcoin har väl inget utpräglad mynt,för det var väl mynt vi pratade om eller?
|
|
2019-03-16, 13:40 | #63 | |
Citat:
kan användas på olika sätt. MVH Uffe
2019-03-16, 13:44 | #64 |
Dom andelsspel jag deltager i är jag mer villig att betala en avgift till den spelläggaren,han,hon,hen har oftast lagt ner tid på systemet.
|
|
2019-03-16, 14:41 | #65 | |
Citat:
Sedan tyckte ATG att det var marginalstärkande att slippa betala provision alls till sina ombud.
2019-03-16, 19:03 | #66 | |
Citat:
Jag ser hela avgiftsgyttret som Jack Vegas-spel ungefär, en skatt på dumhet ur ett spelarperspektiv. Det är ett nöje man betalar för utan att kunna påvisa något som helst positivt väntevärde, utöver den upplevda nyttan av känslan av att få vara med i det coola laget där mästertipparna Sjödén och Ponzi lägger kupongen. Sedan kan de personer det berör stå och mässa att Sharps 2% i avgift är lågt. Vanliga lag tar 5% och lag med kända reklamnamn tar upp till 10%. Relativt sett kan 2% då låta lågt, men även det är för mycket för att jag ska anse det motiverat. Och när spelläggaren inte får vara med på penningkarusellen, ja då blir det avgift för en svårskattad prestation som inte går till utföraren, utan till intermediären. Det är, å andra sidan, väldigt smart agerat ur ett entreprenörsperspektiv. |
||
2019-03-16, 19:11 | #67 |
Uppriktigt fattar jag inte vad ni tjafsar om! Gör ett system lämna in hur jävla svårt kan det vara. (ps ni som inte gillar detta BYT "Sport".0,5 % dit och 6,4% hit.Ni som debatterar har ni blivit rik på trav...kan svara för er:NEJ!Som sagt BÖRJA SPELA LOTTO ISTÄLLET!
|
|
2019-03-16, 19:59 | #68 | |
Citat:
Sedan har jag inga problem om folk är villiga att betala för att vara med i ett gäng. Det jag vänder mig emot är saker som att omedvetna kan uppfatta sig lurade, att börja ta betalt av kompisar och "den första är gratis"-principer. Men det hoppas jag snarare hör hemma hos Mediamarktförsäljare än på detta forum. |
||
2019-03-16, 23:22 | #69 | |
Kanske dags för mej att lägga mej i diskussionen, naturligtvis ska väl en spelläggare kunna ta ut nåt för nerlagt arbete men som nån skrev kan jag tycka att det kanske skulle vara vid en vinst eller nån typ av differensierad avgift beroende på om det blir vinst eller inte (ingen aning om hur det skulle gå att lösa i.o.f.s).
Sen tycker jag att det är lite trist att dom inte ens köper in sej själv på en andel (känns inte som man bryr sej speciellt mycket då) även om dom säger att dom brukar det Citat:
Roligare att vinna tillsammans med andra, ja kanske med några enstaka kompisar, tillsammans med kanske hundra andra vet jag inte om är som mycket roligare Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fefaifb (+5) |
||
2019-03-17, 09:46 | #70 |
Förstår inte riktigt problemet. Vill du köpa en andel och vet om att de tar 10% extra i avgift, gör det. Vill du inte betala 10% i avgift, gör det inte.
Jag skulle dock aldrig betala dessa 10% extra om jag inte i förväg visste hur många gånger man kommer spela systemet (och därmed späda ut utdelningen). Då köper man verkligen grisen i säcken. Annars är det väl vanligt i storspelarkretsar att de som är duktiga på att göra system inte behöver betala för sin andel men ändå får 10% av vinsten. Det viktiga i slutändan (på lång sikt) är väl ändå din Roine. Jämför med börsen. Om man ska köpa in sig i en fond är det väl bättre att betala 2% i avgift och 10% av årsvinsten i en fond som avkastar 20% per år än att betala 0,1% avgift i en fond som bara ger 5% per år? Självklart beroende på vilket förhållande man har till risk och tror på fondesset bakom spakarna. Tar du 10000 apor och låter dem peka på krona eller klave och singla slant, är 5000 apor kvar efter 1 år, 2500 efter 2 år, osv. Efter 10 år finns det 10 apor kvar (statistiskt), är de då fenomenala Saidor som kan förutsäga framtiden, eller har de bara haft tur? Därför inte så många fondgurus presterar mer än några få år...
2019-03-17, 10:11 | #71 |
Lite mer trollmat
Ska jämförelsen med bank användas känns det mer rimligt att jämföra att du köper fondandelar via banken. De tar då ut en förvaltningsavgift för att utföra den tjänsten. Fonder kan generera pengar men det finns ingen garanti för det. Men för de som inte kan/orka/vågar köpa egna aktier kan det vara ett alternativ, trots avgiften. I Tillsammans-systemen kan man väl säga att spelläggaren då är nån form av förvaltare där man köper in sig hos den man anser kunna förvalta pengarna bäst. Att man sedan kan ha åsikter om hur stor den avgiften är förstår jag då den är rätt hög. Men för den som inte kan så mycket om trav alternativt vill vara med på ett större system för att ha större möjligheter till ett vinnande system är Tillsammans-systemen ett alternativ. Det jag saknar hos de flesta spelläggare är att de redovisar hur deras Andelspel gått historiskt. Ska vi återigen jämföra med banken kan man där se utvecklingen på fonden i många tidsintervall, månad, 3 månader, 1 år, i år osv. Jag förstår att alla de intervallen kan man inte kräva från spelläggarna men åtminstone något jämförelsetal kunde jag önska. Den spelläggare jag köper av gör detta då han anger hur spelet gått sedan andelsspelet startade. Det uppskattar jag. Det kunde åligga Ombudet att fixa detta, men risken är väl att de flesta bolag skulle redovisa ett klart minusresultat. |
|
2019-03-17, 11:07 | #72 | |
Citat:
Likväl blir resultaten till viss del fel om ett bolag har gjort en (1) miljonvinst men i övrigt är totalt fel ute på övriga spelomgångar, då kan det lika gärna handla om ren tur vid miljonvinsten än om skicklighet. Dock så väljer jag hellre ett transparent redovisningssystem (som ovan) än dessa bedrövliga gröna/röda pluppar som inte säger något om spelläggarnas skicklighet. |
||
2019-03-17, 11:23 | #73 | |
Citat:
Sen, visst en miljonvinst kan på ett sätt vara fel. Men för mig är trav ett långsiktigt spel och man får se det över tid och då menar jag rätt lång tid Förlusterna kommer oftare än vinsterna och den vetskapen är bra att ha med sig. Man skall därför spela system där man vet att man har råd att med och därför håller jag mig till samma spelläggare istället för att hoppa runt med den vetskapen. Vi vinner hellre mycket de gånger systemen sitter |
||
2019-03-17, 11:34 | #74 | |
Citat:
Varför skulle betaltjänster eller dom som bjuder ut system på tillsammans sidan till försäljning på löpande band göra det om deras spel genererade stora nettovinster både på kort och lång sikt? Vore ju oerhört korkat att då inte dra in alla vinsterna till sig själva istället. |
||
2019-03-17, 12:26 | #75 |
Pluttarna kan man använda precis som nu med röd och grön.
Men koppla det till nettovinst istället. Att ett system för 16500:- får grön plutt för en sammanlagd total vinst på 47:- kan väl anses som tveksamt. Sharps - på spelarens sida. Mvh Uffe
|