|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-03-14, 09:12 | #31 | |
Citat:
Det gick ganska knackigt för många ombud. Konkurser var vardagsmat, ombudsnätet började svikta. Några ombud hade testat det här med "kändistippning" och det hade fina siffror. Men kändisar varken kan eller vill jobba gratis, och de procent som ombuden fick i provision räckte inte riktigt till. I alla fall inte för det spel som skedde i butiken. ATG uppvaktades ivrigt och livligt. De var hårt trängda av en sport som krävde 300 miljoner mer per år, av Maltabaserade bolag som växte med hjälp av sina profilerade spelare och nu av sina ombud som hotade att göra om sina spelbutiker till ekologiska Café Latteställen. Tydligen tjänade man mer pengar på en kopp kaffe än en V75-andel. Så på ATG kläckte man idéen att kunderna skulle betala provisionen. Det var ju kunderna som ville ha kändistips, då kan de gott betala för det. Om ATG räknade ut det själv eller om det bara blev så vet jag inte, men marknadsföringen runt dessa andelar blev ju enormt omfattande. ATG:s andelspartners ägde marknadsföringen på lördagarna mot hugade spelare. Någon mer analys än så gjordes nog inte. Spelet och pengarna flöt in, det blev pokalår, ATG:s omsättning ökade, man fick "lika villkor" med spellicenser, de viktiga ombuden med hög omsättning var kvar. 1: Jag är alldeles övertygad om att ATG:s förvandling av travspel till sifferspel har slagit väldigt hårt mot enloppsspel, DD och vardags-spelet. Dessutom är det mycket svårare att få andelsköpande nummerspelare till travbanorna. 2: Initialt har man ju hittat en hel del nya pengar som satsas, trots att de decimeras av provisionen. Men det är inte lika engagerade kunder, vinner de inget så hoppar de vidare när något roligt dyker upp. Det är lite som att kissa på sig. Det blir varmt och skönt till en början, men efter en tid blir det mer obehagligt. 3: Konsumentverket har varit väldigt flata mot de monopolföretagen och inte ställt några krav alls. Rimligen bör spel behandlas med ungefär samma lagstiftning som finansmarknaden, och krav på tydlig, rättvisande redovisning. 4: Wow! Om de samlats på ett ställe på nätet, eller är utspridda på 46 ställen spelar inte så stor roll. Det finns skalfördelar med att marknadsföra sig gemensamt under ett paraply.
2019-03-14, 10:36 | #32 |
Med facit, hur gick det egentligen för alla dessa andelar?
|
|
2019-03-14, 11:50 | #33 |
Har inte detaljkollat än men Ögat satte en 8 på 1500:- andelen.
System för 16500:- (Hedlund) Grisen i säcken-mentaliteten gör ju annars att det är rätt tyst men såhär sammanfattade Torpa: "Tyvärr ingen med 8 rätt på V86 här inne men några lappar med 7 rätt. # Marios Femhundring Totalt inspelat: 141 532 kronor Nettovinst per andel: 730 kronor # Marios Bloggsystem Totalt inspelat: 223 434 kronor Nettovinst per andel: 200 kronor # Wickmans Lilla Totalt inspelat: 13 644 kronor Nettovinst per andel: 1 435 kronor" Mvh Uffe
2019-03-14, 14:00 | #34 | |
Super Moderator
|
Citat:
Vi tänker så klart fortsätta med att berätta hur/varför. Och ser fram emot att fler köpare blir engagerade och frågar/ifrågasätter systemen. It's a learning process..... //Skägget
2019-03-14, 14:40 | #35 | |
Citat:
|
||
2019-03-14, 15:12 | #36 |
En sak som stör mig något fruktansvärt är hur spelläggarna i de större tillsammanslagen hela tiden försöker övertyga köparna om att det är "nära".
"Stolpe ut vecka efter vecka nu är vi verkligen värda en rejäl smäll!" "Nu är vi nära, missa miljonen med en nos senast. Idag smäller det!" - i själva verket så missar man sin spik på en 60% och en 1% vinner istället. Inte nära för fem öre "Riktigt bra känsla inför ikväll, sitt inte utan nu!" Sådana här inlägg skrivs 3-4 gånger av samma spelläggare inför en omgång. |
|
2019-03-14, 16:30 | #37 | |
Citat:
2019-03-14, 17:13 | #38 | |
Citat:
Skriver dock en liten puff ibland om jag har extra bra känsla inför en omgång. Men inte "bara för att" utan då ska jag verkligen ha lite feeling utöver det vanliga också. Gjorde det igår vill jag minnas, och de avslutande spikarna var inte så värst långtifrån att trilla in till så det kan hända att jag tar upp det som ett litet säljande argument inför nästa omgång. Att vi var "nära" 6-siffrigt förra gången. Som travspelare kan man få ganska många olika mer eller mindre långsökta saker att bli "nära", det tror jag vi alla känner igen och kanske att vi lurar oss själva lite. Åh nu fick jag flashbacks till sista minuten-felvalet som kostade mig 5 millar vintern 2014. Då var det verkligen en nära miss. Tre långa minuters överläggning innan spelstopp, strecka Witasp i första eller tredje hmm har bara råd med en av dem...gick på spelvärde och tog den andra såklart. Hade en andra kupong också, den brann upp i sista loppet när favoriten torskade, runt 200k annars. Vintern 2011-2012 var det visst såg jag nu när jag kikade. Och bara ca 4 millar ser det ut som. Nu känns det lite bättre faktiskt
2019-03-14, 17:25 | #39 |
En sak jag vill veta är hur jag ska slippa att få en massa reklam om Tillsammanssystemen till min privata e-post. Jag har gått in på inställningar och klickat ur rutorna för att ta emot meddelanden till e-posten, men ändå så kommer de.
Nu hittade jag. Man är tvungen att gå in på ATG Tillsammans och "gå ur laget" den vägen. Jag har aldrig valt att gå med i det från början, vilket inte borde ske per automatik. Senast redigerad av Shooter den 2019-03-14 klockan 18:07. |
|
2019-03-14, 18:34 | #40 | |
Citat:
2019-03-15, 13:56 | #41 | |
Citat:
Sharps som man kan vara lite frågande till. Är man sedan som jag lite ifrågasättande så är det just spelläggarna i Tillsammans med Västertorp som är först på barrikaden. Stekel kallade mej "troll" nyligen och det tycker jag också man kan ha en åsikt om. En stor nackdel med Torpa/Hedlund/Västertorp är att det är en "Grisen i säcken"-produkt. Men så är det ju med en Trisslott också argumenterar många och det är just det. Går jag förbi en butiksandelsskylt tänker jag "Å fy f*en" och så blir det inget köp. Stekels 3x3x3x3x3x3x3 tycker jag är intressant om INTE samtliga streckfavoriter streckas. Ett Tysklandsandelssystem 400 andelar x 500:- och vi får ribba av att vinna 100000:- per andel. Eller får vi ribba av att spela för 200000:-? Eller får vi ribba av att vinna 40 miljoner tillsammans? Mvh Uffe
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games" Senast redigerad av Grant den 2019-03-15 klockan 13:57. |
||
2019-03-15, 14:20 | #42 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Personligen tycker jag 3^7 är perfekt ifall man endast tar med max en eller två favoriter. Helst ska ingen med på ett sådant system, enligt mig. Men spelteori är inte helt svart eller vit alla gånger. Vad gäller att köpa grisen i säcken så kan jag hålla med sig att det borde nog finnas ett klart system i väldigt god tid. Det finns dock mest nackdelar med ett sådant upplägg även om det kan finnas några fördelar också. Man blir åtminstone inte bortdribblad i slutet pga kommentarer och avslag - dock kan man missa viktig information. Men det kan nog vara en bra tanke att ha minst ett sådant tidigt upplägg för att se om det säljer slut. Den största nackdelen är dock att man inte kan vänta in i det sista med informationen vad gäller åtminstone första loppet i streckspelet. På dagens V65 så kunde man spikat i första avdelningen vid sen inlämning när man ser att favoriten på vinnarspelet (2.66?) endast hade 18% streck. Klockren spik. Den informationen finns inte tillgänglig ens 20 minuter innan spelstopp. Det viktigaste är dock vem som är spelläggare tycker jag personligen. Man vet ungefärligt upplägg och sen förlitar jag mig på det. Men klart jag inväntar information om ev spikar också innan jag köper "grisen i säcken". Vad har ignorera-funktionen med engagemang att göra? Spelar jag andelsspel vill jag vinna stort. Några trevliga spikar och lås och sen helgardera och hoppas det skräller i rätt lopp. På matematiska system är jag allergisk när samtliga streckfavoriter tas med då det kostar en massa onödiga rader utan potential - bättre då ta ställning. Samtidigt slåss man mot demoner för visar du upp 3-4 rätt flera veckor i rad så tror gemene man att man är kass - trots att spelen kanske är överlägsna i potential. Därför vill man samtidigt visa upp gröna pluppar och rankas högt hos ATG. |
|
2019-03-15, 14:34 | #43 |
Du ser Rimfrost vi är överens om det mesta.
Däremot frågan som jag inte svarat på har jag glömt men svarar om du ställer den igen. Ignorerafunktionen tycker jag är riktigt barnslig. Men du kanske kan applicera den för mej rent fysiskt till något annat ute i samhället? Mvh Uffe
2019-03-15, 14:49 | #44 | ||
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Citat:
|
||
2019-03-15, 15:05 | #45 | |
Citat:
Mitt argument mot avgifter är ju högst personlig. Jag undviker avgifter där de går att undvika. Och jag tog exemplet med banklån där lånet inte blir bättre bara för att det finns en avgift. Sen om du läser tråden så skrev Viroid bättre än jag. Sen fanns de ju de som försvarade avgifter med ett altanbygge men det är mer off än min ovilja. Det finns till och med ett TV-program som heter "Fuskbyggarna" där vi lär oss att inte betala i förskott. I de fall produkten blir bättre när det påförs en avgift förstår jag diskussionen men en avgift bara för att tycker jag är tveksam. Nu väntar jag med spänning på ditt argument för en rejäl avgift på hästspel. 35% tycker jag är förmycket och du försvarar 45%. Det är roligt att vi är olika. Mvh Uffe