|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-09-07, 00:17 | #406 | |
Citat:
Just nu, genom att ha ett uråldigt Jackpot-upplägg. Mycket mer komplicerat än då är det inte. Det är inte ATG och inte ombuden som spelar för 130M. Det är spelarkollektivet. 130M trots ATGs beslut. Inte tack vare ... Build it and they will come. Men iaf ... 1) Tyckte du att det var en bra idé att befintliga spelare kunde flytta sin befintliga omsättning med ett sunt spelavdrag ( direkt hos ATG ) och spela med mängdrabatt som både utarmade resten av spelarkollektivet OCH ATG? Det var ju inget annat än ökad luft-brutto-omsättning som skapades. Att ATG tvingades att styra upp sin egen ( och därigenom även spelarnas ) situation har tillfört enorma mängder netto-spelavdrag. Inte minskat. Om du har något att invända mot att den uppstyrningen så är du härmed diskad Viriod. Då är det alltför mycket som du uppenbarligen glömt eller uppenbarligen aldrig förstod. Rakeback var en minusaffär både för övriga spelarkollektivet och ATG självt. 2) Jag får signaler från ATG att ombuden "skulle få fnatt" om de skulle var tvingade att öppet visa från vilket "varv" nästa andel av ett system utgör. Då borde t o m du förstå att det är något de vill dölja. Och varför vill en säljare dölja något Viroid? ATG talar ibland ( oftast internt ) om "sunda pooler". Och jag anser att vare sig 1) eller 2) är långsiktigt hållbara eller tillräckligt ärliga för att det ska ha något att göra med "sunda pooler". Som vanligt finns det i slutändan bara två sätt som fungerar om man anser att något är väldigt fel i grunden. Dels att protestera/debattera där man ska och kan. Och sedan även rösta med fötterna. Om man inte gillar Jackpott-upplägg så protesterar man lämpligen genom låta bli att spela till omgångar utan extra Jackpott-pengar. Om man inte gillar andra delar av en spelform så låter man bli att spela på den spelformen helt och hållet.
2020-09-07, 00:28 | #407 | |
Citat:
Men när det frivilligt förhöjda spelavdraget skummas ur andels-köpar-kollektivets spelbudget "utan att passera gå" är det något helt annat som inte är särskilt långsiktigt hållbart. Det här med att skumma av spelarkollektivets kassa är en bra beskrivning även för mängdrabatt-problematiken. Om det bara den typen av metoder som fungerar nu och i framtiden så kan jag meddela att det är kört för både ATG och svensk travsport. Inte nu och idag såklart. Men det lutar neråt åt alla håll på den kartan.
2020-09-07, 00:51 | #408 | |
Citat:
Nej. Räkna om och räkna rätt. ( Eller hade du inte räknat alls? ) Utfallet landade nästan exakt på systemets median-potential. Det fanns i princip lika många rader på den lappen hade både högre och lägre förväntad värde. Och eftersom det kunde ha varit mycket, mycket värre än så här så kom alla undan med blotta förskräckelsen.
2020-09-07, 03:05 | #409 | |
Citat:
2: ATG har ingenting emot att försöka hålla ombuden nöjda. De vet att provisionen inte räcker för någon längre förklaring till undrande andelsköpare som vill veta vad de där är för andelstal som står. De vill att det skall vara enkelt att spela på trav. De vill under inga som helst omständigheter komma till den gräns där det helt plötsligt inte är någon som vill sälja andelar längre. Utan motor som kränger spel åt dem får vi se V75 på lördagar med under 50 miljoner i omsättning, sedan sjunker det med tiden mer... Det går så klart alldeles utmärkt för ATG att påstå att det är ombuden som vill saker, men de är i symbios, beroende av varandra, och ATG har redan frestat på förtroendekapitalet med sin provisionssänkning i år. ATG vill inte börja prata varvade andelar precis som de aldrig ville prata om var kupongavgifterna försvann, eller alla provisioner för att sälja telefonkort. De ville bara verka så kostnadseffektiva som möjligt.
2020-09-07, 03:08 | #410 | |
Citat:
2020-09-07, 03:13 | #411 | |
Citat:
2020-09-07, 10:37 | #412 |
Och ändå fanns det nästan exakt lika många utfall som hade gett ännu högre utfall.
Det kunde ha blivit mycket, mycket värre. Eller menar du att det inte kunde ha blivit det för att det var mindre sannolikt? Spelvärdes-resonemang har mycket lite att göra med om det blev ett worst case eller inte. ( Jag kan inte påminna mig om att jag har påstått att det var vare sig mer eller mindre sannolikt med ett worse case eller better case! )
2020-09-07, 10:43 | #413 | |
Citat:
2) Ombud "as we knew it" är snart en relik från forntiden. Och jag är inte säker på att kraven på hur tydliga ombuden och ATG tvingas vara framöver ligger enbart i deras egna händer.
2020-09-07, 14:00 | #414 |
Var in på Ica Hoting i lördags, framför mig tre gubbar(alla i 60-80 års åldern). Dom lämnar in tips, lottspelsvarianter eller trav alla tre, precis som dom nog alltid gjort...när den här generationen dött ut, så blir det nog värre för ombuden...och framförallt, vilka kommer att vara på vanligt trav då(V75 och storloppsdagar undantaget)?, rena pensionärshemmet där, redan nu...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3) Senast redigerad av mikaels den 2020-09-07 klockan 15:08. |
|
2020-10-14, 18:31 | #415 |
ATG
Är Sharps Tillsammans med Västertorp nerlagt?
Eller är det jag som har fel på glasögonen? Mvh Uffe