|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-09-06, 01:02 | #391 |
|
|
2020-09-06, 04:00 | #392 | |
Citat:
2020-09-06, 04:05 | #393 | |
Citat:
Snarare väldigt olika livssituationer. Bara för att jag känner dem som spelar för såna här summor betyder det inte att jag inte förstår att massor av människor inte har den möjligheten. Däremot verkar det vara svårt för dig att sätta dig in i att det finns grupper av människor som inte är som dig och din umgängeskrets. Jag antar att det egentligen är något annat du försöker säga? Säg då det istället.
2020-09-06, 04:13 | #394 | |
Citat:
Men vad är det som dessa ombud skulle få fnatt över? Vad är det som de så tvunget måste dölja? Jag skulle inte sätta någon större summa pengar på att det inte lär dröja alltför länge innan en varvräknare införs för Butiksandelar. Spelar man en 1/10 för en lax med Jögga vill man kunna vinna 10% av potten som bäst när allt sitter perfekt.. Inte knappa 1% som 40-50% av den svenska omsättningen tror jag inte ett smack på att den här typen av andelar står för. Andelar, inte omöjligt, Men andelar med hyggligt hög insats som dessutom är flervarvade? 40-50%? Då är det ett problem i sig och anledning nog att lägga ner V75+V86 här och nu för mig.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2020-09-06 klockan 04:18. |
||
2020-09-06, 09:53 | #395 | |
Citat:
Nu handlar det inte om många kronor men systemet kostade 9408/10=940,80 kr per andelen + avgiften som dom inte skyltar med om man inte går in på kvittodetaljerna....564,48/10=56,448 56,44+940,80=997,24kr. 8x7x4x14x6x1x1 = 18816 rader. 18816 x 1 x 0,50 = 9 408,00 kr Ombudsavgift: 564,48 kr Totalt: 9 972,48 kr |
||
2020-09-06, 11:27 | #396 | |
Citat:
2020-09-06, 11:31 | #397 |
Många som inte är i samma livssituation som du och din umgängeskrets. Inte "många" som i att det är en majoritet av spelarna som kan göra det. Men många i den meningen att det inte är något extremt sällsynt i ATGs kundstock. Är det omöjligt för dig att tro att något existerar över huvud taget bara för att det inte existerar bland dem du känner/träffar?
2020-09-06, 12:20 | #398 |
Hehe, starkt jobb av honom i en mycket svår V75-omgång! Nu kanske hysteriska tweets och rom och cola-konsumtionen är en del av någon slags imagebyggande för att sälja andelar i en viss målgrupp, men min uppfattning är att det inte skapar något seriöst intryck hos någon som inte har en aning om vederbörande är. Om han nu dricker alkohol innan han fattar sina spelbeslut åt andra så har han antagligen ytterligare förbättringspotential, vilket ju är väldigt positivt med tanke på att han redan verkar vara en skicklig spelare.
|
|
2020-09-06, 12:35 | #399 | |
Citat:
För familjeförsörjaren med fru och småbarn kan nog både pengar och tid i många fall vara ett problem. För den som är arbetslös eller pensionär är det i de flesta fall pengar som är problemet. Tid finns i massor oftast. För den som jobbar heltid och har en bra inkomst är det tiden som oftast inte räcker till. Det är ju mer eller mindre som att slänga pengarna i sjön att lira på trav utan att läsa på ordentligt. Atg erbjuder ju idag spel från morgon till kväll 7 dagar i veckan i princip. Förmiddagstrav i Australien, lunchtrav, eftermiddagsgalopp från sydafrika, huvudbana på kvällen med saxbana från Sverige eller Norge . Att hinna läsa på allt detta klarar inte ens den som är vaken 24 timmar om dygnet och ägnar all sin vakna tid till trav. Ser att det finns personer här som dagligen säljer andelsspel till i stort sett allt. Denna/dessa personer måste ha flera som hjälper till med systemen gissar jag för annars blir det ju rena nummerspelen och det går ju aldrig i längden att plussa på med höga spelavdrag och många motspelare som är pålästa. För den som jobbar heltid räcker knappast ens tiden till för att läsa på en bana per dag ordentligt. Då kan det ju vara kanon att köpa in sig på andelsspel om man vill lägga sig på soffan på kvällen och kolla trav men inte haft tiden att själv läsa på. Pengar är ju oftast inte huvudproblemet. Sen finns det ju inga magiska genvägar till att bli en vinnare. Krävs både skicklighet och tur för det, men att spela på trav utan kunskap och tid samt pengar går inte. Man bör nog välja speldagar efter den tid man har för att läsa på och titta och spelinsatser efter de pengar man har över och råd att förlora. Bättre att avstå egna spel annars. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5) |
||
2020-09-06, 12:51 | #400 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+5) |
||
2020-09-06, 13:38 | #401 | |
Citat:
2020-09-06, 13:46 | #402 | |
Citat:
Med det sagt: Ja, han har en stil och attityd ibland som är lite jobbig, men han är en gudabenådad travspelare som jag tror trivs rätt bra med att leverera spel flera gånger i veckan på regelbunden basis för att ha lite struktur i livet.
2020-09-06, 17:02 | #403 | |
Citat:
Gudabenådad travspelare, ja det är det som är problemet! Att ge en sådan spelare betalt för att tippa för enormt stora summor åt andra är inte bra för oss stackars sharpsspelare. Jag ser det lite som en duktig rakebackspelare och dom gillar vi inte heller! |
||
2020-09-06, 19:17 | #404 | |
Citat:
Det vore faktiskt intressant att höra den samlade församlingens idéer här om hur man bygger upp så stora potter som ATG gör? Det verkar vara en väldigt naiv tro om att man skrapar ihop 130 millar i omsättning genom att det bara är gubbar med keps som spelar stående 128-raders och bara förbutiksbimbos som gör andelsspelen, och att det sedan räcker.
2020-09-06, 19:59 | #405 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10) |
||
|