|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-09-02, 23:04 | #346 |
|
|
2020-09-02, 23:10 | #347 |
Den som INTE köper på sig andelar på sina inlämnade system borde inte få vara andelsläggare. Det tyder på att de tjänar pengar oavsett resultat och det rimmar väldigt illa med vad som borde vara självklart - att även spelläggaren tar en risk på sina egna system!
Tyvärr, går detta också att kringgå så andelsköparna står alltid där med att hela tilliten faller på om man litar på butiken, eller ej... Om en butik/andelsläggare är duktiga och en succé, så förstår i alla fall inte jag varför inte spelläggaren även vill ta del av sitt "lit" och goda avkastning. Okey, att de får in pengar oavsett resultat, så skulle i alla fall inte jag tycka det vore kul om man drog in miljonbelopp och/eller var själv en omgång och inte själv hade minst x antal 5 av insatsen/vinsten! Är detta pengatvätt, månne?!
2020-09-03, 06:41 | #348 |
Säg det till ATG, dom har ju till och med infört att de som jobbar i butik inte kan köpa spel i butiken när dom själv jobbar. Så om du äger en liten spelbutik och jobbar själv en lördag så KAN du inte ens köpa din egen andel utan det krävs att du har en anställd som är där och loggar in sig(eller att du loggar in på en anställds konto) för att du ska få handla spel och då får du heller inte handla kontant utan måste betala med kort i ATGs kortläsare (vilket även gäller när du är ledig).
Senast redigerad av boozty den 2020-09-03 klockan 06:42. |
|
2020-09-03, 09:11 | #349 | |
Administrator
|
Citat:
Hur kan det bli 0,8% kvar till ombudet om spelläggaren får 4 procent av 6?
2020-09-03, 09:33 | #350 |
|
|
2020-09-03, 09:48 | #351 | |
Administrator
|
Citat:
Mer kass än vass - men glad ändå! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gotland den 2020-09-03 klockan 09:50. Anledning: moms åt folket! |
|
2020-09-03, 12:52 | #352 |
Du får det att låta som att det bara är att sätta upp lite system för butiksandelar och så kommer miljonerna sen...
2020-09-03, 12:54 | #353 |
Först vill staten ha moms på provisionen, det är ju en tjänst. Då blir det 4,8% kvar av provisionen.
2020-09-03, 15:47 | #354 | |
Citat:
Givetvis krävs det att man lyckas "vinna mest i Sverige" för att det ska ta fart på riktigt. Men i stora drag är det inte mer arbete bakom än så. Det är ju inte precis som att det uppnås av en armada av telefonsäljare eller något tjog skickliga golvsäljare eller att det är ombuden själva som har utvecklat infrastrukturen osv osv osv. Utan märkvärdig ansträngning går det mha sociala medier att fylla valfritt andelsspel. Och det oftast utan någon enastående spelvinstmeritlista.
2020-09-03, 18:58 | #355 |
Det jag reagerar på är ATGs förmåga att ständigt ta beslut som
inverkar negativt på omsättningen. 1. Man tillåter utlandsspel med andra regler än för oss som spelar i Sverige. 2. Flytten av starttid på V75 till 16:20 har kostat mycket inte bara för ATG. 3. Butiksandelsystemet där Svenssons 100:- ska dräneras och gå till bondfångeri istället för till potten. Problemet med ovanstående är att det aldrig går att backa fram, man kan bara backa tillbaka. Skadorna är oreparerbara. Mvh Uffe
2020-09-03, 22:09 | #356 | |
Citat:
2020-09-03, 22:17 | #357 | |
Citat:
|
||
2020-09-03, 22:24 | #358 |
Något jag inte vet om det prövats juridiskt är marknadsföringen för andelsspel. Ett exempel från verkligheten: säg att du marknadsför ditt system med att en legend ska tippa, och garanterar fullt system. De andelar som inte säljs köper denne själv upp för att systemstorleken ska garanteras, det står i beskrivningen. När systemet sedan lämnas in är typ hälften av andelarna sålda, och systemet således hälften så stort som marknadsföringen gav sken av. Vem har ansvaret för den falska marknadsföringen, ATG, ombudet eller spelläggaren?
|
|
2020-09-03, 22:50 | #359 |
Ja allt är relativt. Men att det bara blir av sig självt är som att säga att Ingvar Kamprad fick en väldigt bra idé en dag och sen var det en lätt promenad i parken till det miljardimperiet som följde. Det krävs jobb, engagemang och många smarta val för att få något som helst att växa till en riktigt stor rörelse. Med några få undantag, om man på något vis i ett svep landar en jättekund/sponsor eller liknande. Sånt händer såklart. Men något sånt här där man behöver fixa en ganska stor kundbas (i konkurrens med andra som gör samma sak) som pumpar in miljoner flera gånger i veckan. Det är inget som trillar ner i knät på en.
2020-09-03, 23:49 | #360 | |
Citat:
Svårt är det inte för den som saknar skrupler. För min egen del handlar det om en ren principsak. Jag säljer inte andelar av mina system med påslag. Och den principen står fast även efter 200227 som är det datum efter vilket jag står utan inkomst från förvärvsarbete. Redan idag överstiger efterfrågan tillgången när jag öppnar andelsspel. Och då har jag inte ens haft några riktiga framgångar på en längre tid. Hur det skulle se ut efter minsta lilla träff som råkar synas i vinstlistan? Vem vet? Det kommer aldrig att bli aktuellt.