Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-01, 12:43   #331

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 1273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Absolut. De lirar nog egna reducerade ibland också. Men poängen här är att de tack vare den groteska varvningen plockar ut höga femsiffriga belopp i provision på varje omgång ändå. Även på omgångar likt gårdagen där utdelningen stannar under tusenlappen. Så varför lira själv?

Missförstå mig rätt, jag missunnar inte dem sin framgång. Jag tycker bara det smakar illa att man inte kan stå för produkten så pass att de själva kan tänka sig köpa den.

Men det är klart, de vet ju att det vore en förlustaffär.

Nu var min poäng att om dessa herrar vore så vansinnigt skickliga som vissa här påstår/tror så skulle man väl knappast hålla på och vara spelläggare för butiker. De summor som detta genererar borde ju vara peanuts i jämförelse med vad dom skulle dra in om dom istället hade privata tillsammansbolag och spelade reducerat. Eller indkar dom välgörenhet? Som sagt; det haltar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 13:02   #332

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Jokersystemet är billigt, gratis månad om man reggar nytt konto. Går fint att varva även där
För mig blir t o m noll kr dyrt eftersom det inte är tillräckligt bra.
Gammal 2020-09-01, 14:08   #333

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Att vara SpelMäklare är inte speciellt riskfyllt, man behöver inte ens
köpa andel i det egenkomponerade systemet.

En annan tanke utifrån "babiansystem", tänk om man varit överjävligt
rik, Jeff Bezos. Tänk vilka enorma system man kunde spelat och
blivit överjävligt rik på travspel.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 15:14   #334

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av addictedtoraw Visa inlägg
Nu var min poäng att om dessa herrar vore så vansinnigt skickliga som vissa här påstår/tror så skulle man väl knappast hålla på och vara spelläggare för butiker. De summor som detta genererar borde ju vara peanuts i jämförelse med vad dom skulle dra in om dom istället hade privata tillsammansbolag och spelade reducerat. Eller indkar dom välgörenhet? Som sagt; det haltar...
Säg inte det. Enorma summor de tar in med noll risk. Tjäna någon miljon om året riskfritt eller satsa X miljoner med möjligheten att vinna tiofalt men också riskera att gå back. Vi är alla olika men för mig är valet ganska givet. Finns som är så vassa på streckspel att de gör bra plus varje år på det. Men ingen som gör det med garanti.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 20:04   #335

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 1273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Säg inte det. Enorma summor de tar in med noll risk. Tjäna någon miljon om året riskfritt eller satsa X miljoner med möjligheten att vinna tiofalt men också riskera att gå back. Vi är alla olika men för mig är valet ganska givet. Finns som är så vassa på streckspel att de gör bra plus varje år på det. Men ingen som gör det med garanti.
Okej då har jag helt missförstått vilka summor det handlar om. Kunde inte drömma om att man kunde dra en mille om året på att vara spellläggare åt en butik.
Har för mig att Viroid nån gång gjorde nåt räkneexempel och då landade det på en bråkdel om jag inte minns fel.
En mille om året låter helt horribelt om det stämmer. Men du verkar ju säker så jag får väl tro dig.
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 20:16   #336

Standard

Citat:
Okej då har jag helt missförstått vilka summor det handlar om. Kunde inte drömma om att man kunde dra en mille om året på att vara spellläggare åt en butik.
Har för mig att Viroid nån gång gjorde nåt räkneexempel och då landade det på en bråkdel om jag inte minns fel.
En mille om året låter helt horribelt om det stämmer. Men du verkar ju säker så jag får väl tro dig.
Som extern spelläggare där du får en del av ombudsavgiften som du måste betala skatt och sociala avgifter på ( om du gör rätt för dig ). Där handlar det inte om några miljoner för någon alls.

Det är snarare de som äger/deläger ombuden och som samtidigt håller ner kostnaderna för den fysiska delen och dessutom lyckas med sina online-butiksandelar som drar in dessa belopp.

För Brasco handlade det om 7-siffriga månatliga fakturor till ATG.
Gammal 2020-09-01, 20:25   #337

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
För de allra största så bör det nå upp i miljonklassen även om de bara får en tredjedel av provisionen då butiken tar resten. De som har många lappar i varje omgång onsdag/lördag, varvar max och kanske till och med startar upp en kupong (som är en kopia) extra på de mest populära och varvar vidare. Inte speciellt många såna gubbar där ute såklart.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 21:01   #338
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8562
Standard

Jögga hade ju ett litet Twitterbråk kring just provisionerna för tre veckor sedan. Sen om det rör en månad, ett kvartal, ett halvår eller ett helår får folk själva spekulera i.

Spoiler:

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 21:30   #339

Kgrhs avatar

Reg.datum: maj 2020
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jögga hade ju ett litet Twitterbråk kring just provisionerna för tre veckor sedan. Sen om det rör en månad, ett kvartal, ett halvår eller ett helår får folk själva spekulera i.

Spoiler:

Är detta alltså någon som folk köper andelar av? Demonstrerar även i en annan tweet att han dricker rom och cola innan han sätter sig för att analysera V86.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 21:51   #340

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4743
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Är detta alltså någon som folk köper andelar av? Demonstrerar även i en annan tweet att han dricker rom och cola innan han sätter sig för att analysera V86.
Varför inte köpa andelar av han/hen?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 21:53   #341

Melanders avatar

Sharp$: 4743
Standard

Att dricka Rom för att analysera kan funka för vissa...............själv föredrar jag Whiskey.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-02, 11:00   #342

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Café Brasco på Folkungagatan har iallafall en hyfsat god
ekonomisk utveckling, 4milj 2016 till nästan 11milj 2018.
Så visst är det många bäckar små i andelsspelet.
Ska vi gissa på 25milj för Brasco 2020?
Och kanske 5 bilar, nu har dom bara 3.

Mvh Uffe
Gammal 2020-09-02, 22:30   #343

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Om vi börjar med Café Brasco så säljer de ju verkligen alla dessa andelar också, vilket betyder att någon vill köpa dem. Om de får en mille av ATG i månaden ex moms så tyder ju det på att de säljer andelar för över 20 millar i månaden. Jag vet inte vad ni har för uppfattningar om hur ATG egentligen bygger sina potter?

Skall du som spelläggare tjäna en mille om året brutto och kanske har 4% provision (det ger 0,8% till ombudet) så behöver du kränga andelar för en halv mille i veckan. Det är inte många som är i närheten av det, men Jögga kanske är en av dem.

Vill man ta ut det som lön ger det en inkomst av tjänst på 758 600kr, och efter att ha betalat inkomstskatt på det har man kvar 475 200kr, men har då ingen semester och ingen tjänstepension.

De flesta spelläggare kommer inte i närheten av det sådana pengar, utan det handlar om betydligt mindre. Tveksamt också om någon får fyra procent efter sänkningen av provisionen, de får kanske nöja sig med 3%. Då behöver man kränga andelar för 635kkr i veckan, året runt.
Gammal 2020-09-02, 22:53   #344

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Om vi börjar med Café Brasco så säljer de ju verkligen alla dessa andelar också, vilket betyder att någon vill köpa dem. Om de får en mille av ATG i månaden ex moms så tyder ju det på att de säljer andelar för över 20 millar i månaden. Jag vet inte vad ni har för uppfattningar om hur ATG egentligen bygger sina potter?

Skall du som spelläggare tjäna en mille om året brutto och kanske har 4% provision (det ger 0,8% till ombudet) så behöver du kränga andelar för en halv mille i veckan. Det är inte många som är i närheten av det, men Jögga kanske är en av dem.

Vill man ta ut det som lön ger det en inkomst av tjänst på 758 600kr, och efter att ha betalat inkomstskatt på det har man kvar 475 200kr, men har då ingen semester och ingen tjänstepension.

De flesta spelläggare kommer inte i närheten av det sådana pengar, utan det handlar om betydligt mindre. Tveksamt också om någon får fyra procent efter sänkningen av provisionen, de får kanske nöja sig med 3%. Då behöver man kränga andelar för 635kkr i veckan, året runt.
Du får det att låta som att de sliter som bara tusan.

Det är ju knappast som att det är elektronikbutik-nivå på "säljen".

Infrastrukturen står ju ATG för.

Och i stora drag är ju andelsköparna spelare som skulle ha spelat på något sätt ändå. Antingen helt själv eller med Harry eller andra andelsspel. Näppeligen är det särskilt stor del av de där 20M som är "helt ny omsätttning".

De har spelat hyggligt och gjort sig ett namn genom ett antal "Vann mest i Sverige"-artiklar och nu rider de på den vågen.

Sedan syns de lite på sociala medier och framförallt på den plattform som ATG tillhandahåller åt dem.

Mer än så är det inte.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-02, 22:59   #345

Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Varför inte köpa andelar av han/hen?
Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Att dricka Rom för att analysera kan funka för vissa...............själv föredrar jag Whiskey.
Ja, detta torde vara det sämsta argumentet jag hört för att INTE köpa andelar utav någon...

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td