|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-05-03, 21:08 | #241 | |
Citat:
|
||
2019-05-03, 21:09 | #242 | |
Citat:
Om jag får 2 gånger pengarna på att slå en etta med en sexsidig tärning och vinner... Är det ett bra spel? |
||
2019-05-03, 21:14 | #243 |
|
|
2019-05-03, 22:50 | #244 | |
Citat:
Bara för att något är bra och genererar vinst betyder det inte att det är det bästa. "Spelet som sådant" är ju själva systemet som är bra komponerat. Det t o m om "ensam"-katastrofen skulle inträffa. Det är det knappast någon som har ifrågasatt. Är det bra för den som köpte en andel på första varvet att det säljs 34,8 varv till eller är det dåligt? Jag är helt kass på att upptäcka när någon driver med mig och det kan absolut vara fallet här. Men det bjuder jag i såna fall gärna på.
2019-05-03, 22:52 | #245 |
|
|
2019-05-03, 23:09 | #246 | |
Citat:
|
||
2019-05-03, 23:28 | #247 | |
Citat:
Spelläggaren gjorde sitt bästa. Det är det ingen som har ifrågasatt. Policyn att alltid sälja så många flervarvningar som det finns kunder till ( utan att kunderna vet hur många ggr det flervarvas ) är bra för ombudet. Det är det heller ingen som har ifrågasatt. Men förr eller senare kommer det att hoppa upp och bita andelsköparna i arslet den gången man blir "ensam" ( eller nästan ensam och tar nästan hela potten ) och andelsköparna får en spelvärdesmässig katastrof när de får 150k för en andel som normalt sett skulle varit 1-5MSEK. Tror du att 100-tals andelsköpare skulle köpa en "tiondel" i ett system om de visste att det egentligen är en femhundradedel av systemet de ggr som de verkligen prickar ensam eller nästan ensam? Systemkonstruktören gör inget fel. Han tippar ETT system som han är satt att göra. Det är svårt att ha åsikter kring det. Andelsköparna har klarat sig hittills från de värsta effekterna av flervarvningen. Men att någon spelläggare skulle vara skicklig nog att slå ett ca 40%-igt spelavdrag samtidigt som man ger upp allt spelvärde på raderna med högst utdelning är inte bara osannolikt. Det är helt omöjligt. Andelsköparna är förblindade av marknadsföringen ( som jag hävdar är medvetet luddig ) och det som ser ut att fungera på kort sikt. Egentligen bryr jag mig dock inte ens om andelsköparna ( de måste ju få köpa långsiktigt olönsamma andelar om de vill! ). Det är snarare en skräck att den dag jag själv har maximalt flyt och alla kantbollar sitter så är det ett flervarvat system som har alla rätt samtidigt. Företeelsen får mig att tänka att det är lätt att avstå spel.
2019-05-04, 00:19 | #248 |
Och jag tycker fortfarande att Sharp ska kunna diskuteras
på Sharps.se. ATG gör en parodisk mörkning av utfallet i de olika Tillsammansbolagsombudssystemen. Sharps.se, som aldrig mörkar, försvarar denna mörkning till sista Västertorp. Och ja, jag är en besvärlig jävel. Mvh Uffe .
2019-05-04, 09:06 | #249 | |
Administrator
|
Citat:
Är det att man överhuvudtaget lägger system via tillsammans du åsyftar? Och ja, jag är lika jobbig jag som inte ger upp på att försöka förstå mig på dig. Jag tycker personligen att det är bra att alla inte tycker exakt lika om allt. Jag tycker ännu bättre om de gånger då de som inte tycker som jag både kan och vill argumentera för sina åsikter på ett sätt så att jag åtminstone förstår deras åsikter. Dit har du ännu inte kommit kompis. Men ge inte upp.
2019-05-04, 14:06 | #250 |
Bara så att ni vet så kommer Oscarssons Rysare att lämnas in minst 200 ggr idag
Jörgen har själv skrivit det i kommentarsfältet. Nu får vi se om någon reagerar när dom inser att maxvinsten per andel inte är 5 mille utan ca 25000 / TT |
|
2019-05-04, 14:52 | #251 |
Ser att många frågar nu på tillsammans sidan .Hur många gånger systemen lämnas in .Det kanske har gått upp för folk nu, när det är jackpott
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2019-05-04, 15:15 | #252 |
Haha ett tredje identiskt system har de öppnat upp nu som ska säljas 100 ggr om. Det går inte att säga emot Strappas logik, INGEN är så bra över tid att de klår alla avdrag och provisioner och dessutom snurrar systemet så många gånger. Det första är svårt nog.
2019-05-04, 15:24 | #253 |
Lika illa är detta, citat: "Systemstorleken minskas om för få andelar säljs".
Har man otur får man kanske ett hälften så stort system istället för det tänkta radantalet som man köpte in sig i. |
|
2019-05-04, 15:28 | #254 |
Den formuleringen är ett måste. Ingen kan spela för pengar som inte finns. Alternativet är att inget system alls lämnas in om inte fullt antal andelar säljs. Även det lär i så fall väcka protester.
|
|
2019-05-04, 15:32 | #255 |
Saknas tänkt insats får man ställa in det spelet helt enkelt. Finns exempel på kunder som har köpt in sig i ett system x 10 andelar och det blev endast en andel såld. Finns ett inlägg någonstans här på $harps om just detta.
|
|
|