|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-12-28, 11:58 | #1 |
V75 Romme 29/12
Momarken och Århus V75-omgångar struntar jag i. Däremot så ska jag spela i morgon på Romme. Två stora favoriter med toppchanser är såklart Global Trust och Propulsion. Global Trust hoppade senast och Nurmos/Kontio torskade ju stort på Solvalla, men det är ändå svårt att tro att den inte vinner nu. Får väl bestämma i spets. Trots dessa hästar så ser det ut att kunna ge en slant, då övriga lopp inte är helt lätta. Avslutningen klarar man förmodligen på tre streck: Volocity de Vie, Indy Lane och It's Showtime Zaz. Fördel på läget för Volocity, dock lång distans.
|
|
2018-12-28, 13:49 | #2 |
Inte kommer jag spika GLOBAL TRUST med 900.000 lax på kontot som dessutom inte ska laddas för att förhindra galopp igen o Klantio. Luktar ju tung väg o slit utvändigt om nu inte den blir släppt till spets pga favoritskapet, hoppas inte. Med 70 % får inte såna minus finnas i min bok ialf. Hoppas på galopp igen o körning om spets.
Senast redigerad av kire1111 den 2018-12-28 klockan 14:01. |
|
2018-12-28, 14:15 | #3 |
Pablo Andover värmdes i jänkarbike senast och blev kommunare efter det. Till loppet så blev det vanlig vagn men undra om det var ett test inför det här loppet.. Håller den sig under 5% så känns det som ett roligt garderingsstreck om jänkarvagn.
|
|
2018-12-28, 14:38 | #4 |
Det verkar upplagt för Reverend Wine också.
|
|
2018-12-28, 14:41 | #5 | |
Citat:
Senast redigerad av Shooter den 2018-12-28 klockan 17:38. |
||
2018-12-28, 17:39 | #6 |
Som sagt min form är under isen, blir säkert skit denna gång med. Men jag tar ialf med 6,4 o 8 som är långskott kanske 4 med är ju trots allt ett sto. Men gillar hästar som senast klättrade på hästen framför som 8 gjorde o bra avslut på 4. Tror nog Super Zantos slår Västerbo denna gång med avsett resa. Men mycket handlar väl om hur Västerbo ser ut i värmning om kusken släpper el inte....
|
|
2018-12-28, 19:07 | #7 |
Jens Sjödèn V75 Romme 29/12 på Service Plays
|
|
2018-12-28, 20:32 | #8 |
Det kommer spekuleras mycket om Nurmos stallform och galopprisk på Global Trust. Men att galoppera vid laddning från spår 1 drabbar många och han har faktiskt hygglig statistik på att trava. I det här loppet behöver han inte ladda heller, utan kan bara glida med och överta i kraft av det stora favoritskapet när positionerna intagits. Galopp eller sjuk emot = ca 75% vinstchans (Nurmos stall är historiskt väldigt friskt vill jag påstå). Bakom är den en ganska öppen historia faktiskt, och jag är förvånad att se 0% på Latest News och speciellt på Helios US som är i riktigt bra form för dagen. De vinner ju ingen normal silverdivision, men det här är ett sällan skådat skräplopp för att vara silver.
Sen är det överraskande att Piraten i skrivande stund är streckat på hela 9% mot Propulsion. Där kan vi ju snacka häst som är totalt överlägsen (vill påstå att den vinner det här även om den skulle ha en oupptäckt halsinfektion). Är dessutom otroligt travsäker. Trodde aldrig jag skulle värdera en starthäst till över 90% vinstchans, men här tror jag det ligger runt 95% till och med! Går dartmatchen som jag tänkt ikväll (en annan liten hobby jag även lirar på ibland när det är stora turneringar) så kommer jag vända den vinsten på den dubbel storfavorit imorrn. 1,87 i odds på det just nu.
2018-12-28, 21:47 | #9 |
Har också haft lite koll på den men tror distansen kan vara ett stort minus tyvärr
|
|
2018-12-28, 21:50 | #10 |
Jag tänker nästa steg i guld...
Piraten har knappast 96% vinstchans vid väldigt, väldigt sen strykning av Proppen. Så var noga med egna reserver här kamrater |
|
2018-12-28, 21:52 | #11 |
Hem till Sverige igen!
Har ni några härliga drag att bjussa på? Finns några här i tråden redan men visst finns det fler ideér bland medlemmarna? Vad tror ni om Sete, Obelix Shift & Pikachu Face i avd 5? Det två sistnämnde är inte gynnade av spåren 7&8 men de är snabba ut så kan få en bra position trots allt och är spelade till 13 respektive 3 % just nu. Avd 6 10 Celinn Palema vann till härliga 108 i odds näst senast och visade i senaste loppet att den inte bara var en slump då den spurtade starkt till 2:a plats mot tuffare motstånd än det stött på tidigare. |
|
2018-12-28, 22:01 | #12 | |
Citat:
Om inte är draget 11 Sahara Sun som har bra form men inte riktigt fått till det. Prenumererar nästan på bronspeng. 6% i dagsläget, hoppas den inte stiger så mycket mer. Borde sitta bra till också direkt i andra spår på tilläggsvolten Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5) |
||
2018-12-28, 22:09 | #13 | |
Citat:
För övrigt kommer jag spika Volocity De Vie där. Han är väldigt ojämn men han har läget och för kapaciteten ett överkomligt motstånd. Har han en bra dag ska det mycket till att lägga det där. Mycket spel på 11,12 med tankevurpan att det inte spelar så stor roll över lång distans att ha dåliga spår. En relevant tankegång i vissa lopp. Ett dåligt lunchlopp där man är favorit eller så. Men inte här, det är tvärtom väldigt oförmånligt. Slängde ett getöga på Jens analys nu i tron att han nämner det också, för det brukar han. Så även denna gång: ”Läget spelar inte så stor roll över lång distans” resonerar spelarna. Men det gör det visst. 12/2640a är mycket sämre än 12/2140a eller 12/1640a. Radjah D'inverne är en av de mest spelintressanta där annars som jag ser det, bara 4% nu från fint läge.
2018-12-28, 22:10 | #14 |
Kör en platsdubbel på Unibet till 5,40, Laura Sånna är kuskförstärkt i kubik(2,30) o AC borde väl kunna hänga med till ett tredjepris i guld(2,35)...
|
|
2018-12-28, 22:18 | #15 | ||
Citat:
Citat:
Celinn har ju varit tokbra det senaste och speciellt i förra starten där jag trodde hon skulle vara chanslös som stenhårt uppanmäld. Blir nog hyggligt påpassad ändå men inte så mycket att den blir överstreckad.
2018-12-28, 22:22 | #16 |
Bra odds på bet365 om någon spelar bookie, 50ggr på Helios i första och än bättre hela 30ggr på Radjah i sista!
2018-12-28, 22:40 | #17 |
Färdigpluggat för dagen och bara att vänta in sista infon imorrn. Rätt bra potential i att halvfälla favoriten i första med att köra utgång där och ta ställning i sista istället. Preliminära systemet:
Spoiler:
2018-12-28, 22:54 | #18 |
|
|
2018-12-29, 04:00 | #19 |
Har hittat 2 drag till Romme.
Avd 2 7 Charmant tycker jag är ett roligt drag i avdelning 2 som känns helt vidöppen. Emilia Leo kör och hon vinner med det mesta senaste tiden. Hästern har aldrig haft springspår förr men har visat upp startsnabbhet bakom bilen. Formen är god och näst senast satt man fast med krafter kvar, förra helgen på V75 Mantorp så vart man störd i starten av felande ekipage och senare påkörd ! Och störd till galopp. Med kusk i flyt , bra spår, häst i form och låg streckprocent känns det som ett bra värdestreck. Jag går nog så långt att jag använder Charmant som Uhäst i loppet. Avd 6 10 Celinn Palema är redan nämnd i tråden men jag kan bara instämma att det är draget i loppet. Var ju tokuppanmäld sist och vart ändå tvåa , före t.ex Fame Boko. Jag anser att Celinn borde vara favorit i loppet på visad form. Så det blir U häst av den med! Ställer nog lopp 2 & 6 mot varandra . Spik/alla och alla/spik. Även sjätte loppet känns som nästan vem som helst kan vinna . |
|
2018-12-29, 04:18 | #20 |
I första avdelningen tänker jag lika som Skägget i veckans travsnack.
5 Global Trust är veckans näst största favorit och ska väl på pappret vinna avd1. Men efter Nurmos floppar i Onsdags undrar man ju hur det står till med stallformen. Om man inte ens kan prestera på Solvalla , så hur ska det då gå på bortaplan... Galopp i senaste starten är heller inget + 4 Under the Counter är var kanonbra senast och känns som en naturlig vinnare om Global Trust floppar. Sen känns det ganska tomt bakom. 1 Västerbo Grobois har hissats i tipsen med jämna mellanrum sista halvåret men får ju aldrig till det på V75. 6 Super Zantos vann sist men har ett sämre startspår än favoriterna och att Ante Lisell vinner på V75 tror jag aldrig har inträffat , en tredjeplats på rikstoton är vad jag kan se sen 2015. 8 Rafiki Fri är nog största hotet i så fall. Avslutar ju vasst om resan blir rätt men från spår 8 ( 7 efter strykning) så känns Rafiki Fri bara Halvljummen. Drar jag ett tredje streck blir det nog för den här. Så det blir nog lås på 4,5 för mig Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+3) Senast redigerad av Basse den 2018-12-29 klockan 05:39. |
|
2018-12-29, 04:24 | #21 |
V75 avd 3
Där har jag hittat en klar! Behöver nog inte ens säga vem- alla vet vem som vinner guld idag *** edit. Om Örjan försöker vinna..... Senast redigerad av Basse den 2018-12-29 klockan 17:58. |
|
2018-12-29, 04:47 | #22 |
V75 avd 5
4 Reverend Wine spikade jag på allt förra veckan, men Örjan försökte inte ens vinna loppet. Är nog klart bästa hästen i loppet och Ulf Ohlsson ör inte den som inte försöker vinna lopp så idag går det nog bättre än sist! 9 Unique Findings vill jag dock varna för. Var bra senast och spår 9 är faktiskt det spår som är näst bäst på Romme 1640a de 3 senaste åren, bara spår 5 är bättre. Är streckad på 5% just nu men stiger säkert lite imorgon . Och när vi ändå snackar startspår så har ju jens skrivit att spår 12 är mindre dåligt på 1640a än över 2640a. Verkar inte stämma på Romme iaf.. På 3 år har endast 1 vinnare startat från spår 12 1640a på Romme! Näst sämst är 8 med 3 vinster på 3 år . Både 8 Pikache Face och 12 Västerbo Highscore är rekativt mycket streckade i avdelning 5... Och vidare konstaterar jag att över distansen 2640a är det jämnast fördelning mellan vinnarnas startspår. 2640a vinner nr 12 - 10% av loppen 2140a vinner nr 12 - 4% av loppen 1640a vinner nr 12 - 1% av loppen Så lite tvärtemot vad Jensa antyder Han har större underlag , mina siffror är från alla Rommes lopp 2015-2017. Senast redigerad av Basse den 2018-12-29 klockan 05:38. |
|
2018-12-29, 04:58 | #23 |
V75 avd 4
4 Kimbee Crown är rätt favorit. Men vågar inte spika någon Nurmoshäst förrän jag sett lite färsk stallform på den kanten. 1 B.B.S Poetry känns värst emot, man är startsnabb har form och kan nog leda loppet länge. 7 Bottnas Explosive kommer nog bra på det från springapår, även här finns form. Om Kimbee Crown floppar känns det som bra chans att man hittar vinnaren med streck för 1&7 också. Går man utöver dem så får man nog strecka alla! Spik/3/alla bara att välja ett passade alternativ. Jag kör mellanalternativet och låser på 3. Senast redigerad av Basse den 2018-12-29 klockan 05:46. |
|
2018-12-29, 09:12 | #24 |
v75 avdelning 7
5 Velocity de Vie är måhända rätt favorit men då jag just nu vägrar att spika just Nurmostränade hästar så garderas loppet kraftigt. 11 Indy Lane och 12 Its Showtime Zaz är de som har bäst kapacitet av övriga men har ju ganska tråkiga utgångslägen. det vimlar av skrälldugliga hästar i loppet som 4 Rajah D`inverne, 1 Super photo Bood, 9 Copimade , 10 Amalia Cash m.fl. Jag streckar så långt som plånboken räcker i avdelning 7, vilket även spelmässigt känns rätt då en skräll i sista rensar lite extra bra. |
|
2018-12-29, 09:34 | #25 |
Dahle är du inte spelläggare idag såg att ni har ändrat eller?
|
|
2018-12-29, 09:44 | #26 |
1: 4,5
2: 1,5,7,14.....u 1 3: 7 4: 2,3,11 5: 1,3,4,7,9.....u 4 6: 14 7: 2,4,5,7,11,12.....u 11 |
|
2018-12-29, 09:46 | #27 |
|
|
2018-12-29, 09:55 | #28 |
https://www.jokersystemet.se/t/6EfjFuxbCPdF
avd1. 5 Global Trust gjorde en strålande comeback i höstas och tre raka segrar med två V75-vinster är verkligen starka papper. Han gjorde bort sig i V75-finalen senast men står med perfekta förutsättningar i dag för att vara en vinnare igen. Toppchans. avd2. Charmant Kan öppna och utnyttja springspåret för en fin löpning. Kusk i form. Det har funnits orsaker för galopperna på slutet, borde ligga på minst 12 proc och vi kör utgång! avd3. 7 Propulsion har haft en helt grym säsong med över 10 miljoner!! intjänat. Han fick ett snällt upplägg senast men avslutade 09,2/1000 m med full fart över mål. Gynnas av litet fält och får ett fint genrep inför Prix d´Amerique, det enda emot är kanske att han skall gå med brodd ff gg vilket kan spöka? Därför tar jag med formtoppade OTP avd4. 11 Chocoboy är en bra häst för klassen som fått ett par lopp efter långt uppehåll. Han är vass om han får spara på speeden. avd5. 4 Reverend Wine är ett formkort i loppet och två vinster i sin comeback har gett mersmak. Fortsatt bra men kom inte till från svårt läge senast. Ulf Ohlsson upp nu. 7 Obelix Skift tog en meriterande spetsvinst senast kan öppna rätt bra, proppen ur nu? avd6. Omgångens bedövare Infinity som är en bra häst som visade form från ett svårt utgångsläge senast. Avigt spår men likväl ett roligt drag i öppet lopp. 3 proc. 9 B.B.S.Janneau vann efter grovjobbet utvändigt ledaren näst senast. Hamnade illa till senast men ingen fara med formen avd7. 11 Indy Lane har gjort idel topplopp under hösten och vann bekvämt senast. Han är minst rutinerad men skall inte underskattas |
|
2018-12-29, 10:02 | #29 |
dahle var spelläggare igår, på ombudssidan kan vi bara sätta en spelläggare för ett system, så för att det skulle bli rätt igår så var Dahle uppsatt som spelläggare på Winterburst, men för de som igår tittade på winterburst idag och imorgon såg det då ut som att Dahle skulle lägga de spelen med.
Vi ändrar dag för dag så att det ska synas rätt spelläggare. Blir lite rörigt just nu under winterburst då det är V75 varje dag. Normala veckor är de oftast bara V75 på lördagar och då ser allt rätt ut. Önskar att det skulle gå att lägga olika spelläggare för systemet olika dagar iförväg , men just nu funkar inte det på atg tillsammans. Det ska dock stå ett schema i informationsrutan för vem som lägger spelet vilka dagar. |
|
2018-12-29, 10:24 | #30 |
*** raderat, av någon anledning vart mitt senaste inlägg dubbelpostat
Senast redigerad av Basse den 2018-12-29 klockan 10:27. |
|
2018-12-29, 10:59 | #31 |
En jättebedövare direkt i inledningen kan vara nr 9 om favoriten gör bort sig
|
|
2018-12-29, 11:35 | #32 |
Copimade i sista är en bra skräll om man garderar lite. Westholm varnade kraftigt för den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knyss (+1) |
|
2018-12-29, 11:39 | #33 |
Blir förmodligen skit idag.. Låg utd el en total omöjlig rad.. Så gör en ologisk trisslott idag.. Sitta å plugga flera tim å tänka å försöka leder ingen vart ändå..
V5 Inlämnat: 2018-12-29, 11:34 Romme Lördag 2018-12-29 Start: 17:05 Kostnad: 70,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 7 (2, 5) 2: 1, 2, 4, 6, 9 (7, 12) 3: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 10 (9, 12) 4: 10 Celinn Palema (14, 1) 5: 9 Copimade (11, 5) 2x5x7x1x1 = 70 rader. 70 x 1 x 1,00 kr = 70,00 kr. Totalt: 70,00 kr. Rättningskod: XZF BTT TDW Senast redigerad av kire1111 den 2018-12-29 klockan 11:40. |
|
2018-12-29, 11:58 | #34 |
Thomas Uhrbergs bloggtankar...
V75 Romme 29/12: Chansar med tre spikar och några skrällar Tre singelstreck med världsstjärnan Propulsion som megabank, Global Trust som hyggligt säker och Reverend Wine som chansspik. Lyckas jag, ja då blir det inga pengar på fem rätt och ännu fler miljoner i nyårsaftons superjackpot. Först lite om ATG:s datahaveri på Halmstad på uppesittarkvällen före julafton och reaktionerna. Jag har förtroende för ATG:s vd Hans Lord Skarplöth och jag har lite förståelse för de som kräver hans avgång, i synnerhet när det inte presenteras någon efterträdare. Och, det är precis inte direkt smart att kräva ett vd-byte nu när spelmarknaden avregleras vid årsskiftet – ja, att få en ny vd kan ta längre tid än att få till en ny regering … Och, många av de som på sociala medier dömer ut ATG i allmänhet och Skarplöth i synnerhet har ett språkbruk och en aggressivitet som gör en mörkrädd. Hur kan de uttrycka sig på det sätt som de gör? Tänker på Maharajah-upplägget Jag kommer ihåg vilket liv det blev när Maharajah inför matchningen till Prix d´Amerique förlorade som storfavorit i V75 i ett lopp som vanns av On Track Piraten. Nu är i princip Propulsion i samma sits, men han kommer inte att torska i det här Guld-racet med endast sex motståndare. Ja, han har överlägsen kapacitet och kan kanske bli en 92-procentare på strecken och knappt ge pengarna tillbaka på vinnarspelet. Visst är det här ”Årets bank” alla kategorier. Global Trust oslagbar felfri Timo Nurmos Global Trust galopperade senast i sin favoritposition, alltså spets. Nu lär det bli revansch, för 5-åringen har överlägsna resurser i detta Silver. Goda möjligheter till revansch har också Reverend Wine. 5-åringen kom helt snett till senast som V75-favorit och det var mycket strul när Örjan Kihlström skulle attackera. Nu är läget perfekt och han såg fin ut senast. Sete är en tuff motståndare, men jag är inne på att Reverend Wine plockar ner Sete. I övrigt; ja, Peter Untersteiner fick 2.000 kronor i böter av Solvalla för att han inte åkte Halmstad – Stockholm tur och retur för att köra en häst i V75-finalerna efter det att två av hans starthästar strukits. Om han sagt att han var sjuk hade han klarat sig. En del ljuger, inte Peter och därför straffades han … Visst, regler är till för att följas men när den som talar sanning råkar illa ut och de som gång efter annan hoppar av sina styrningar klarar sig helskinnad måste det vara något fel på systemet. Fingertoppkänsla? Nej, det finns inte – i alla fall inte hos de som dömer på Solvalla … Mina tankar om V75-loppen denna lördag V75-1: 5 Global Trust har kommit tillbaka starkt efter skada och inledde med tre raka segrar efter lång frånvaro från tävling. Han galopperade senast i ledningen men är säkert i fin ordning nu när Timo Nurmos satsar på V75 med 5-åringen. Ja, jag tror att han bara vinner och tar steget in i miljon-gänget. En given spik V75-2: 14 Laura Sånna hade gått över gränsen senast sett till pengar om hon vunnit såg jag att någon räknenisse kommit fram till, så det var bra att hon blev tvåa. Ulf Eriksson upp är ett plus, men loppet är vidöppet så jag streckar ytterligare nio ekipage. På lilla systemet spikas dock Laura Sånna, V75-3: 7 Propulsion lär tidigt vara i ledning och sedan får vi sju hästar på rad, där Propulsion till slut bara är bäst och som god tvåa inkommer On Track Piraten. Alltså spik. V75-4: 2 Assumetoberich har bara fyra segrar på 41 lopp men han är nu i ny regi och börjar kanske göra skäl för namnet i ett vidöppet lopp. Jag streckar åtta ekipage. V75-5: 4 Reverend Wine var V75-favorit senast men det häxade rejält. Jag tror på snabb revansch och chansspikar. V75-6: 1 Whataboutyou Zaz är en 3-årig Maharajah-dotter som gör sin tredje start i Nicklas Westerholms regi och skulle det bli spets kan det bära hela vägen hem. 15 Mrs Lindy är van klart tuffare motstånd och har visat fina takter på slutet, ja hon svarade för en stark insats senast efter galopp. Rysaren i detta stolopp är 5 Infinity med Lars-Åke Söderholm. V75-7: 5 Volocity de Vie är den andra Timo Nurmos-hästen som kan ta steget in i miljonklubben denna lördag, fast då krävs det seger. Och, 6-åringen är min vinnare. Han utmanas främst av 11 Indy Lane och 12 It´s Showtime Zaz. Björn Goops 7 Pampalo, nu med Örjan Kihlström, är också bra liksom 1 Super Photo Bood. Mitt systemförslag till V75 på Romme V75-1: 5 Global Trust. Res:8-4 . V75-2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 14. Res:11-13. V75-3: 7 Propulsion. Res: 3-1. V75-4: 1, 2, 3, 4, 7, 9, 11, 12. Res: 8-6. V75-5: 4 Reverend Wine. Res: 3-2. V75-6: 1, 2, 5, 13, 14, 15. Res: 9-10. V75-7: 1, 5, 7, 11, 12 Res: 2-4 . Systemet är på 2400 rader och kostar 1200 kronor. Om man också singelstreckar nummer 14 Laura Sånna i avdelning 2 blir det systemet på 240 rader och det kostar då 120 kronor. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grovport (+5) |
|
2018-12-29, 12:05 | #35 |
Celinn Palema å Propulsion får bli spikarna idag.
2- å solen lyser |
|
2018-12-29, 12:15 | #36 |
Hej dado
Som någon här nämnt innan i tråden så har vi lagt upp ett plan hur vi skulle göra under dessa dagar då WB pågår. Nästa gång för min del blir måndag på den Mega stora på 34000 rader, som snart är slutsåld. Men självklart så bollar vi med varann och delar idéer, så ingen risk ifall nån annan tippar att man missar någon annans drag. |
|
2018-12-29, 12:34 | #37 |
Någon som har en uppfattning om banan idag, och om det går att vinna ifrån ledning. Sjödén skrev väl något om att Romme har ofta en dålig bana..
|
|
2018-12-29, 12:43 | #38 |
Liten varning för 1. Västerbo Grosbois avd1, startsnabb och kan skrälla om GT sviker.
Tre andra med bra form är i: avd5 3 Sete. Formen verkar bra och hästen är startsnabb avd6 9 B.B.S Janneau avd7 2 Pablo Andover. Startsnabb och fin form kan överraska Lycka till idag alla tipsers! |
|
2018-12-29, 13:24 | #39 | |
Citat:
|
||
2018-12-29, 14:18 | #41 |
|
|
2018-12-29, 14:38 | #42 |
Det här bolagssystemet är konstruerat med fokus på sju rätt oavsett utdelning.
1) 5 r4-6 (jättefavoriten är 50 m bättre än övriga. Vinner även med galopp) 2) 1,2,5,14 r11-4 (ston och låg klass. Ändå höjer sig fyra ekipage över resten. 14 är bästa hästen och har med Oskar Kylin Blom fått rejält kuskplus) 3) 7 r3-1 (spika och njut av uppvisningen) 4) 1,2,4,7,9,11 r12-3 (11 sent struken. Mycket skrik på 4. Öppet för överraskning) 5) 3,4,7,9 r12-1 (5 kan ta ledningen och hjälpa stallkamraten 3. Skriket 4 är en knepig häst. 9 snackas det om, alltid hårt betrodd men infriar inte så ofta. 7 streckad till 11 %) 6) 1,2,5,9,10,13,14,15 r6-3 (svårlöst, garderas) 7) 5,7,11,12 r1-4 (5 är berättigad favorit. Stallet optimister på 11. 12 är uppåt men dåligt spår. 7 kan vinna med Örjan. Jag har följt skriket 2 de senaste två starterna. Ekipaget visar inget för att platsa på mitt system. Jörgen Westholm lyfter sina tre hästar och varnar mest för ospelade 9. Jag förstår ingenting men det kanske går upp ett ljus om några timmar. Eller så förstärks mina fördomar om Westholm) Kostar 1536:-. Lycka till idag! |
|
2018-12-29, 14:39 | #43 |
Gör ett försök att dra in lite spelpengar till dagen.
V4 Inlämnat: 2018-12-29, 14:07 Romme Lördag 2018-12-29 Start: 14:45 Kostnad: 70,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Alvena Valva (4, 11) 2: 3 Mofaksan (1, 8) 3: 11 Nappa Scar (12, 7) 4: 2, 3, 4, 5, 6, 11, 12 (9, 1) 1x1x1x7 = 7 rader. 7 x 5 x 2,00 kr = 70,00 kr. Totalt: 70,00 kr. Rättningskod: NXF HTN TKZ |
|
2018-12-29, 14:43 | #44 |
Romme har "alltid" en dålig bana om man ska gå på vad tränare och kuskar utifrån säger. Ofta är det lösare på ytan mot vad många önskar och är vana vid vilket många gånger visar sig in i första sväng där många hästar tar till en galopp vid körning från spåren i doseringen (6-8 auto, 6,7 volt).
Basse (+5) |
|
2018-12-29, 14:53 | #45 |
Som vanligt så hoppar min spik när den kopplat greppet och så var V4:an över.
|
|
2018-12-29, 14:55 | #46 |
Vilken överforcering av Maria R bakom Alvena Valva. Hon borde ju känt att travet inte fanns där och litat på att hästen fixar det över upploppet.
|
|
2018-12-29, 15:13 | #47 |
Hur är banan? Hårt att gå i ledning? Många bak som tar?
2018-12-29, 15:14 | #48 |
Mofaksan höll undan efter att ha tagit över ledningen tidigt,
svårt att avgöra på det loppet då Mofaksan var motiverad stor favorit men de var inte många längder den vann med. Westholm sa att banan var bra, behövde endast köra med brodd bak valfritt fram. Han är väl hemmatränare och vill nog inte gärna såga banfunktionärerna så kanske inte en rättvist bedömning av banan. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rickart (+3) Senast redigerad av viking90 den 2018-12-29 klockan 15:15. |
|
2018-12-29, 15:19 | #49 |
Såg att en av betaltjänsterna tagit betalt för att hittat veckans ögonsten: Propulsion
den var svårhittad Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
2018-12-29, 15:19 | #50 |
|
|
2018-12-29, 15:21 | #51 |
Spikar
5 1 7 Och reverend whine Enkelt idag |
|
2018-12-29, 15:29 | #52 |
Står över spel på hemmaplan och sparar mig till måndag. Antingen blir det favoritparad eller omöjligt, som vanligt när det är V7 på Romme.
Hade jag spelat skulle favoriten i första garderats med tanke på bana och vad stallet visat upp formmässigt på sistone. Lycka till ni som spelar! |
|
2018-12-29, 15:33 | #53 |
V75
Inlämnat: 2018-12-29, 15:28 Romme Lördag 2018-12-29 Start: 16:20 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 5, 6, 8 (3, 2) 2: 1, 5, 7, 11, 14 (2, 9) 3: 3, 7 (1, 5) 4: 1 B.B.S.Poetry (4, 7) 5: 4 Reverend Wine (3, 7) 6: 10 Celinn Palema (15, 1) 7: 5, 9, 11, 12 (7, 1) BOOST nr: %1 5x5x2x1x1x1x4 = 200 rader. 200 x 1 x 0,50 kr = 100,00 kr. BOOST: 0,00 kr Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: VRD KTV WCV |
|
2018-12-29, 15:36 | #54 |
Nu ska jag jobba in en Viking i v4 -4, 5 Diadem Viking så sitter V4 gånger 6 iallafall!
|
|
2018-12-29, 16:02 | #55 |
Dagens Sharps.se Snackisar är inlämnad och ser ut som följer:
V75 Inlämnat: 2018-12-29, 15:59 Västertorps Spel & Tobak, Sharps.se snackisars andelsspel Romme Lördag 2018-12-29 Start: 16:20 Kostnad: 1 224,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Global Trust (4, 3) 2: 1, 7, 11, 14 (2, 9) 3: 7 Propulsion (1, 3) 4: 1, 3, 7, 9 (4, 2) 5: 3, 4, 7, 8, 9 (6, 10) 6: 5, 9, 10, 13, 15 (1, 2) 7: 1, 4, 5, 9, 11, 12 (2, 7) 1x4x1x4x5x5x6 = 2400 rader. 2400 x 1 x 0,50 kr = 1 200,00 kr. Dagens drag är tagna ifrån: Avd 2: 1 Cyborg & 11 Sahara Sun – Rob 14 Laura Sånna – mikaels 7 Charmant – Basse & Klanke Avd 5: 3 Sete – Joke747 7 Obelix Skift – Klanke Avd 6: 10 Celinn Palema – Timotimo m.fl. 9 B.B.S Janneau – Joke747 & Basse 5 Infinity - Klanke Avd 7 : 9 Copimade – Shooter 4 Radjah D`Inverne - Stekel |
|
2018-12-29, 16:03 | #56 |
Grattis till V4 Viking
viking90 (+4) |
|
2018-12-29, 16:08 | #57 |
Ingen superhet info idag. Brukar mest leta efter jänkarvagnsinfo. Bikevinnarna brukar trilla in på vintern.
På tal om Propulsion så blir det inte bara skor och brodd utan även förändring från bike till vanlig vagn. Alla experter verkar bara fokusera på skorna. Tyvärr ingen bike info ute till avd 7 på rommetravets twitter, men kanske 0,8 procentaren Perfect Dynamite kan vara miljonkravet . Bra debut i ny regi senast. Då vanlig vagn. Nu har det i flera intervjuer snackats om jänkarvagn och dessutom ändring av huvudlag. Borde ge rätt effekt oftare än spelarna tror. Var annars hetare bikeinfo förra lördagen på Mantorp. |
|
2018-12-29, 16:10 | #58 | |
Citat:
|
||
2018-12-29, 16:12 | #59 |
|
|
2018-12-29, 16:12 | #60 |
Blev nån andel här o där
Men ville testa en egen med V75 Inlämnat: 2018-12-29, 16:10 Romme Lördag 2018-12-29 Start: 16:20 Kostnad: 768,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 Under the Counter (5, 1) 2: 6, 7, 11, 14 (1, 2) 3: 7 Propulsion (1, 3) 4: 1, 2, 6, 7, 9, 12 (4, 3) 5: 7 Obelix Skift (4, 3) 6: 1, 2, 5, 6, 9, 10, 14, 15 (13, 7) 7: 1, 2, 4, 5, 7, 9, 11, 12 (10, 6) 1x4x1x6x1x8x8 = 1536 rader. 1536 x 1 x 0,50 kr = 768,00 kr |
|
2018-12-29, 16:17 | #61 |
|
|
2018-12-29, 16:18 | #62 |
Sju rätt ger väl inte så jäkla mycket idag, men jag spikar ändå de troliga: Global Trust, Propulsion och Reverend Wine. Tre toppchanser. Lycka till!
|
|
2018-12-29, 16:18 | #63 |
Banned
|
Herregud vad favoritbetonat det ser ut idag, ingen idé att lämna in nåt större system. Det blir en multibong tror jag.
|
2018-12-29, 16:20 | #64 |
Systemet:
Spoiler:
2018-12-29, 16:24 | #66 |
Så vann Västerbo Grobois trots allt. Då var det ju ett stort misstag av mig att inte ta tre streck, men Nurmos lät så säker.
|
|
2018-12-29, 16:25 | #67 |
|
|
2018-12-29, 16:25 | #68 |
Jävla ARSLE!
Garderar och har inte råd med den där jävla hästen och blir såklart första reserv. Någon övre makt där uppe vill inte att jag ska ha flyt. |
|
2018-12-29, 16:26 | #69 |
V75
Inlämnat: 2018-12-29, 15:56 horsepowerzzz s andelsspel Romme Lördag 2018-12-29 Start: 16:20 Kostnad: 2 352,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 5 (6, 3) 2: 1, 2, 5, 7, 10, 11, 14 (12, 3) 3: 7 Propulsion (3, 5) 4: 1, 2, 3, 4, 7, 9, 12 (10, 8) 5: 3, 4, 7, 9 (5, 1) 6: 1, 2, 5, 9, 10, 13, 14, 15 (7, 6) 7: 5 Volocity de Vie (11, 12) 3x7x1x7x4x8x1 = 4704 rader. 4704 x 1 x 0,50 kr = 2 352,00 kr. Totalt: 2 352,00 kr. Min kostnad: 2 352,00 kr x 2/10 = 470,40 kr Rättningskod: SPC LTW ZMS Skön start ! |
|
2018-12-29, 16:26 | #70 |
|
|
2018-12-29, 16:26 | #71 |
Där sprack nog Lisells sista chans att ta en V75-vinst med den där. Lite synd för den är verkligen värd en vinst! Glad ändå då jag rankade ner den till C-häst. Trodde inte han skulle ta sig till spets.
2018-12-29, 16:27 | #72 |
Banned
|
|
2018-12-29, 16:29 | #73 |
Godnatt direkt på mina lappar , vinnaren var förstareserv på min Burstlapp men det vinner man inga pengar på.
Blir till att plugga Måndagens omgång istället. Lycka till ni som är kvar! |
|
2018-12-29, 16:30 | #74 |
35e V75 starten utan vinst. Vet inte om den varit närmare vinst någon av de 34 andra gångerna.
|
|
2018-12-29, 16:32 | #75 |
Slopa Nurmos hästar! Kommer torska i sista oxå!
|
|
2018-12-29, 16:38 | #76 |
fattar inte varför dem säger hästen e bra fast den förlorade.... en bra häst förlorar inte eller
|
|
2018-12-29, 16:45 | #77 |
Kolla igenom de startlistorna, det här måste ha varit topp 3 av de sämsta gängen den mött på V75. Och hästen har aldrig varit bättre än i år.
2018-12-29, 16:50 | #78 |
Ridå direkt, sen drar dom fram 14. Laura sämst
Många riktigt jävla dåliga djur som var med. Ska vara för att dra fram dom som har dåliga lägen. Typ harar |
|
2018-12-29, 16:52 | #79 | |
Citat:
I andra avd var det bara 2 som kunde vinna, jag spikade 1an på spets, var bara 14 emot |
||
2018-12-29, 16:52 | #80 |
V75
Inlämnat: 2018-12-29, 15:46 TeamDiesels andelsspel Romme Lördag 2018-12-29 Start: 16:20 Kostnad: 1 152,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 6 (1, 3) 2: 14 Laura Sånna (5, 1) 3: 7 Propulsion (3, 1) 4: 1, 2, 4, 7, 8, 9, 10, 12 (3, 6) 5: 4 Reverend Wine (12, 3) 6: 1, 2, 6, 9, 10, 13, 14, 15 (5, 3) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (5, 12) 3x1x1x8x1x8x12 = 2304 rader. 2304 x 1 x 0,50 kr = 1 152,00 kr. Totalt: 1 152,00 kr. Min kostnad: 1 152,00 kr x 1/8 = 144,00 kr Rättningskod: ZTJ KTN RMN Fan att inte Zantos höll i första :( Tog inte med 1 i första bara för den aldrig vinner på 7 an . Typisk när min fina spik vann andra.. |
|
2018-12-29, 16:57 | #81 |
Andelen från min lokala ombud, där jag tippar. 8 andelar
V75 Inlämnat: 2018-12-29, 16:06 Andel Romme Lördag 2018-12-29 Start: 16:20 Kostnad: 693,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 4, 5, 6, 8 (10, 2) 2: 14 Laura Sånna (11, 5) 3: 7 Propulsion (3, 5) 4: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 12 (3, 5) 5: 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 12 (10, 5) 6: 1, 2, 5, 9, 10, 15 (13, 14) 7: 1, 2, 5, 11, 12 (7, 3) 6x1x1x7x8x6x5 = 10080 rader. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+7) |
|
2018-12-29, 17:03 | #82 | |
Citat:
|
||
2018-12-29, 17:10 | #84 |
Vilken urusel styrning av Örjan - igen! Där körde han bort en 90-procentare. Jag hade dessutom en rak Trio 7-3-2 som rök på det.
|
|
2018-12-29, 17:10 | #86 |
Örjan är ju för f-n pinsam....
|
|
2018-12-29, 17:11 | #87 |
Hahahaha.. alla i hela Sverige spikade Proppen men det är bara prepare inför Prix gick med skor oxå på väldigt länge. Klart att omgångens största favorit förlorar.
|
|
2018-12-29, 17:11 | #88 |
Oj.. Det där var uselt utav Örjan. Han ville inte vinna loppet
|
|
2018-12-29, 17:12 | #89 |
Länge var jag inne på lås, men tänkte bortkastade pengar
Tack Örjan att du tävlar Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+2) |
|
2018-12-29, 17:13 | #90 |
Han brännde väl av Maharadjah som en av tidernas största favoriter också?
När det precis som idag bara var ett motionsjobb inför PD`A |
|
2018-12-29, 17:13 | #91 |
Örjan undrar varför han inte vann, titta dej i spegeln.
Idiot, 20 tempo och sitter kvar, lycka till. Stolp skott |
|
2018-12-29, 17:14 | #93 |
Hoppas han kör galopp i PDA
Basse (+7) |
|
2018-12-29, 17:15 | #94 |
Nu kommer mordhoten mot kusk och tränare hagla..Detta är en av dom värsta
Bortkörningarna jag sett.. |
|
2018-12-29, 17:15 | #95 |
Super Moderator
|
Redén lät inte nöjd......
2018-12-29, 17:16 | #96 |
Örjan din lilla dvärgjävel, sluta ljug folket i ansiktet. Om du bara kört fram och lagt dig i dödens eller pressat hade ju hans släppt.
Tom reden säger att han körde nån jävla prepare. 50 tusen i böter dirent6 |
|
2018-12-29, 17:17 | #97 |
Oavsett om han faktiskt är nöjd eller inte är det nog bäst att säga så. Örjan däremot lika likgiltig som alltid, när det blåser står den lille grå fortsatt stadigt.
2018-12-29, 17:17 | #98 |
|
|
2018-12-29, 17:17 | #99 |
Klassisk Örjan.. Ändå satt man där med spiken..
Nå man vet ju innan att han är tokdefensiv och skiter i strecken. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
|
2018-12-29, 17:17 | #100 |
|
|
2018-12-29, 17:17 | #101 |
Redén aviserar en ordentlig genomkörare och Örjan sover längst bak i fältet. Det är som ni andra skriver verkligen inte bra. Då kan Örjan gå ut själv innan loppet med att han inte vill tävla.
|
|
2018-12-29, 17:17 | #102 | |
Citat:
Sluta vara så jävla rädd om hästen. Starta inte då, träna hemma lika gärna Goop hade vunnit det där om han kört proppen. Ett riktigt hån mot alla, ALLA som spelade eller ens hejade på proppen Senast redigerad av shjuve9le den 2018-12-29 klockan 17:19. |
||
2018-12-29, 17:18 | #103 |
Örjans kuskform är ju iskall för tillfället. Han är så jävla inne på att måtta in varenda kuse med nosen på linjen... Tävlar inte för fem öre. Var samma sak med Reverend Wine för inte så länge sen
|
|
2018-12-29, 17:19 | #104 |
Hur fan orkar dom att försvara örjans styrning.
Messar är vad det är |
|
2018-12-29, 17:20 | #105 | |
Citat:
Man ska aldrig gå så långt Men det är tråkigt att han skiter i oss spelare. Inte första gg han gör så, men trodde aldrig att han skulle vara så passiv att inte ens försök när Reden ville ha en riktig genomkörare. Hade han bara gett andra signaler som lite försiktig upplägg då hade man dubblat. Men, så är det, tyvärr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
||
2018-12-29, 17:21 | #106 |
|
|
2018-12-29, 17:21 | #107 |
Han skulle vunnit detta ändå;( men Örjan litar jag aldrig på o garderar han alltid oavsett
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2018-12-29, 17:22 | #108 |
Endast lirat en hundring, nu blire bärs å tacos , åkte i första, men sånt här är ju i snudd p0 kriminellt, folk som spelar x tusentals kronor och med en som SKA vinna.
Så gör Örjan sådär och visar upp fuckfingret och sticker upp det i varslet på folk . Nice |
|
2018-12-29, 17:24 | #109 |
Proppen borde ändå växlat ner Piraten ganska enkelt hur illa Örjan än körde.
|
|
2018-12-29, 17:24 | #110 | |
Citat:
Hade fått vinna på 1.14.5 Om han kört som banan skulle ha gjort, r3den tränar hårdare garanterat |
||
2018-12-29, 17:24 | #111 |
dem måste stänga han minst ett år tycker jag
|
|
2018-12-29, 17:25 | #112 |
Örjan har fått betalt av travmaffian utomlands..Dom får slla rätt idag inte småspelararna..
|
|
2018-12-29, 17:25 | #113 |
Vinner Reverend Wine har jag svårt att se att jag inte sjuan sitter idag..
Dahle (+7) |
|
2018-12-29, 17:25 | #114 |
|
|
2018-12-29, 17:25 | #115 |
|
|
2018-12-29, 17:26 | #116 |
Folk o Harry spelar system för typ 65 miljoner med Propulsion spik. Det måste väl Örjan förstå. Lite respekt måste väl han ha för oss som skjuter in pengar som bidrar till hans lön.
2018-12-29, 17:27 | #117 |
Kanske dags att prova denna länk!
https://www.atg.se/hjalp/rapportera-spelfusk |
|
2018-12-29, 17:28 | #119 |
Jag tror också att det är Redéns spel för galleriet.
Redén är en usel skådespelare naturligtvis.Spelar irriterad när det i själva verkert VAR ett preparélopp - med hans goda minne men reglementet tillåter inte att tillstå det varken på förhand eller i efterhand.Det är inte första gången Redén dribblar bort spelarna...Örjan följde nog bara körordern. Visst, man kan skylla på skor,broddar,uppförsbacke,motvind,bländande ljus,distraherande publikvrål - you name it.Jag köper inte det. |
|
2018-12-29, 17:29 | #120 |
Klart att Örjan vinner pisslätt om han vill men travsport är inte helt ärligt tyvärr.
|
|
2018-12-29, 17:31 | #121 |
Banned
|
Och där försvann favoriten, precis som ”alla” tjatat om hela dagen. Nästan förvånande att någon streckat den, iallaf att så många satt upp den första streck, när galopprisken var så uppenbar.
|
2018-12-29, 17:33 | #122 |
Banned
|
Vad är första priset i guld divisionen försök?
Det säger det mesta |
2018-12-29, 17:38 | #123 |
Nr.7 Obelix Skift i nästa lopp
Nu ska du få göra som du gjort på Eskilstuna sist Nämligen krossa detta gäng och göra mig lite gladare |
|
2018-12-29, 17:42 | #124 |
Är ni alla helt säkra på att Propulsion verkligen var 100-procentig? Han verkade mindre på än vanligt och såg nästan ut som en ”vanlig häst” vilken som helst.
|
|
2018-12-29, 17:44 | #125 |
|
|
2018-12-29, 17:45 | #126 | |
Citat:
MATERIALSPORT
2018-12-29, 17:49 | #127 | |
Citat:
|
||
2018-12-29, 17:49 | #128 | |
Citat:
Harry garderar den största favoriten. Idag blir det många Harry Boy vinnarebongar! |
||
2018-12-29, 17:51 | #129 |
|
|
2018-12-29, 17:53 | #130 | |
Citat:
|
||
2018-12-29, 17:53 | #131 |
Uffe kör i alla fall för vinst. En stor eloge till honom.
Basse (+5) Senast redigerad av Shooter den 2018-12-29 klockan 17:57. |
|
2018-12-29, 17:56 | #132 |
V75
Inlämnat: 2018-12-29, 15:56 horsepowerzzz s andelsspel Romme Lördag 2018-12-29 Start: 16:20 Kostnad: 540,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Global Trust (4, 1) 2: 5, 14 (2, 1) 3: 3, 5, 7 (1, 4) 4: 1 B.B.S.Poetry (4, 2) 5: 4 Reverend Wine (3, 9) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (10, 14) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (5, 11) 1x2x3x1x1x15x12 = 1080 rader. 1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr. Totalt: 540,00 kr. Min kostnad: 540,00 kr x 2/10 = 108,00 kr Rättningskod: RPG DTW SMW Den mindre lappen i bolaget idag, snälla 2 super skrällar nu då!! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7) |
|
2018-12-29, 17:58 | #133 | |
Citat:
|
||
2018-12-29, 17:58 | #134 |
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2018-12-29, 17:58 Romme Lördag 2018-12-29 Start: 18:20 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Lima Mermaid 2: 11 Indy Lane 1 x 50,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: TTD HTN NJV |
|
2018-12-29, 18:01 | #135 |
|
|
2018-12-29, 18:02 | #136 |
Banned
|
Nånting att glo på
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2018-12-29, 17:03 Romme Lördag 2018-12-29 Start: 18:20 Kostnad: 30,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 10 2: 2 Pablo Andover 3 x 10,00 kr = 30,00 kr. Totalt: 30,00 kr. DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2018-12-29, 18:04 Romme Lördag 2018-12-29 Start: 18:20 Kostnad: 66,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2 2: 11 Indy Lane 2 x 33,00 kr = 66,00 kr. Totalt: 66,00 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2) Senast redigerad av trance_error den 2018-12-29 klockan 18:05. |
2018-12-29, 18:04 | #137 |
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2018-12-29, 18:02 Romme Lördag 2018-12-29 Start: 18:20 Kostnad: 60,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 10 Celinn Palema 2: 2, 5, 12 3 x 20,00 kr = 60,00 kr. Totalt: 60,00 kr. Rättningskod: NWL GTW PJW |
|
2018-12-29, 18:21 | #138 |
Banned
|
Provar ett torskspel:
Avd 1: 10 Celinn Palema 2: 1, 2, 3, 4 4 x 50,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. |
2018-12-29, 18:27 | #139 |
Nya Krusen.
2018-12-29, 18:28 | #140 |
Bra så långt! In med Indy Lane i nästa nu.
Trinity (+2) |
|
2018-12-29, 18:31 | #141 |
Synd att man inte fick se hur bra Quebec C.D. hade gått om Örjan inte hade valt att stänga in sig... Börjar bli så trött på hans styrningar nu.
|
|
2018-12-29, 18:33 | #142 |
Super Moderator
|
Örjan vill inte vinna i dag. Sitter kvar med Quebec, som nästan klättrar i rygg in på upploppet. Vad är det för fel på karln??
2018-12-29, 18:40 | #143 |
https://www.sharps.se/forums/trav-ga...-12-a-new-post
Snyggt lir. Indy har en jättechans nu. 21 ggr. |
|
2018-12-29, 18:41 | #144 | |
Citat:
mackpeter (+7) |
||
2018-12-29, 18:42 | #145 |
Jag tror att Westerholm är revanschsugen...
|
|
2018-12-29, 18:44 | #146 |
Självklart är vi förb-de på Örjan och kretsen kring Propulsion. Men det var ju exakt likadant med Maharaja. Och sedan hyllade vi dem som Maharajor efter Pd'A-vinsten. Det blir väl sammaledes om en månad.
|
|
2018-12-29, 18:47 | #147 |
Lite plåster på såren fick vi i alla fall. Nu satsar vi på V75 nyårsafton.
|
|
2018-12-29, 18:48 | #148 |
Banned
|
DD gick bra, spelpengar till nyår
Dahle (+5) |
2018-12-29, 18:48 | #149 |
Jävligt surt, reducerade in ett litet 126 kronors precis innan start, Reducerade för tufft och fick 6 rätt, Ranken dock rätt okej. Men det svider ändå..
https://www.jokersystemet.se/t/PTb5u2kPGZ73 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2) |
|
2018-12-29, 18:49 | #150 |
|
|
2018-12-29, 18:57 | #151 | |
Citat:
|
||
2018-12-29, 18:58 | #152 | |
Citat:
Riktigt snyggt spelat annars! |
||
2018-12-29, 19:11 | #153 |
Bara betrodda hästar som vann förutom de två megalamporna i avd 1 och 3. Atg hade nog fått en dubbeljackpot till multijackpoten om båda vunnit . Nu blev det inte en krona och sista halmstrået i morgon i Norge kommer inte omsätta mycket från Sverige . Därmed blir det spelvärdesmässigt den överlägset sämsta multijackpoten någonsin. Kan tom bli sämre än en vanlig femrättsjackpot om omsättningen blir hög. Därmed ska man nog hellre ta miniräknaren till hjälp än alla nissarna i tv12 och atg live när man bedömer spelvärdet. Därmed inte sagt att man inte bör spela. Bara att det inte blir något speciellt spelvärdesmässigt för att ha varit upphaussat i månader.
Shizznit (+2) |
|
2018-12-29, 19:13 | #154 |
Trist utdelning på sjuorna. Hade betydligt högre förhoppningar efter avd 3. Trist omgång.
|
|
2018-12-29, 19:14 | #155 | |
Citat:
2018-12-29, 19:23 | #156 |
Ja en skitomgång. För egen del var jag aldrig orolig att jag inte skulle åka ut. Bara kämpa på...
Samt Lycka till Proppen i Frankrike... Senast redigerad av kire1111 den 2018-12-29 klockan 19:52. |
|
2018-12-29, 22:36 | #157 |
|
|
2018-12-30, 11:08 | #158 |
|
|
2018-12-30, 11:44 | #159 |
Propulsion med feber idag och äter inte alls...
https://mobile.twitter.com/StallZet/...20583568060416 |
|
2018-12-30, 12:05 | #160 | |
Citat:
staketkuskar har svårt att känna framför skärmen. Eller som Doob brukar säga: "Hade bara alla kuskar vunnit fler lopp så hade alla kuskar vunnit fler lopp." Mvh Uffe
2018-12-30, 14:15 | #161 |
Med fler som löper dött lopp är det fullt möjligt.
2018-12-30, 14:18 | #162 |
Bara en efterhandskonstruktion i det är fallet, om Örjan känt något alls hade han sagt det direkt i intervjun efteråt. Om han inte nu lite otippat är smyg-masochist och faktiskt vill bli lynchad.
2018-12-30, 14:30 | #163 |
Så kan det givetvis vara ibland. Men det är levande varelser det handlar
om och även om efterhandskonstruktioner förekommer så tror jag att det är mer lättkört från staketet. Mvh Uffe