Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-31, 10:24   #61

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17856
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Är inne på samma linje och kommer troligen att köra minst utgång med den.

I övrigt: Håller sig Kapten Kidd på benen och hinner före Whipped Eggs fram till dödens eller ledningen? Känns som det är läge att spika en av dem.
Bergh tyckte det var konstigt att Whipped Eggs var en av favoriterna i intervjun från Norge igår om jag minns rätt?!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 10:33   #62

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6604
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Bergh tyckte det var konstigt att Whipped Eggs var en av favoriterna i intervjun från Norge igår om jag minns rätt?!
Intressant. Lutar åt spik på PU.

Ngn som har Jens?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 10:41   #63

tornados avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jackpot. Inte så fasligt mycket mer än vanlig jackpot, men i alla fall spelvärde. Jag har klurat lite över vilka möjliga bortglömda det finns på morgonen.

V75-1: Mest bortglömd här är Sanna Hall. Okänd kusk, liten tränare, men två ettor i raden till riktiga skrällodds. Har vunnit med dojjorna på nyligen, startat kontinuerligt. 0,48% på den just nu känns som för lite. Borde nog vara 2% i alla fall. Ingen jättestor chans, men den som streckar på bör ha den med.
Bear Amarante en annan häst med seger i raden och van att gå med skor som är helt bortglömd. Micke J upp bakom den.
Making Love är en riktigt bra häst som varit borta ett år för skada. Svårt att veta var den står formmässigt, men hade nog kunnat vara favorit i loppet om den inte varit borta. Tycker den borde vara streckad på 10-12% i alla fall.
Mest överstreckad då? Det känns som att Arsenal slagit i kapcitetstaket lite. Kan väl vinna, men ger den inte mer än 10-12% chans att göra det.

V75-2: Justice Ås kan vara en bra spik. Bland de mer bortglömda finns två som kommer tillbaka efter att ha varit borta mer än ett år. Xlant Chili Tripel och Archangel Am. Mycket svårt att säga hur de kommer prestera, men det är slitare som hävdade sig i hög klass innan de blev skadade. Bra spår har de bägge två, så skulle någon av dem få loppet kört i halsen kan de vinna. Bedömer deras chanser till vardera 3%.
Överstreckad är Highspeed Call som sannerligen inte vinner ihjäl sig. Det gör han inte nu heller, trots Åke Svanstedt.

V75-3: Mycket jämnt lopp, och strecken är väldigt spridda. Men Jorma Kontio på en 2%-are? Alea Iacta Est borde väl ha 3% chans med han i vagnen i alla fall?

V75-4: Tre segrar och en andraplats i raden, mest pengar av alla, men dassigt spår. Pastors Lady med Juhani Partanen har i mina ögon betydligt mer än 2,5% vinstchans. Mot det här motståndet är det kanske så mycket som 10% vinstchans. Jag tycker favoriterna Kapten Kidd och Whipped Eggs blivit det på grund av sina tränare/kuskar, de känns inte så överlägsna att ett lås på dem motiverar 70%.

V75-5: För den som inte gillar att bara spika omgångens största favoriter så är Fantasia Sisu här en rimlig chansspik. För bakom är det jämnt. Dennis Palmqvist åker ned från Solvalla med Hurray Boko, och har lurat ned Rickard Skoglund från Sundsvall för att köra. Formen finns där, pricken över i saknas. Knepigt spår, men 1,35% skulle ju kunna varit det dubbla.
Argbiggan har fått en massa Åke-streck på sig, känns inte spelvärd.

V75-6: Stonewashd Diamant är nog bästa hästen, men så överlägsen de andra 14 medtävlarna som den skall runda? Enligt min mening är +60% på någon med dubbla tillägg och fullt fält alltid för mycket. Our Girl har formen i topp, vann senast och har springspår från start. 0,56% känns lite lågt där. Queen of Beerduck har form och är kuskförstärkt, 0,37% känns orimligt lågt. Det finns flera så gott som helt ospelade hästar med här, med spelprocent så nära noll att det är god chans att man blir ensam om en av dem vinner. Nog vinner väl Xanthis Amber mer än var 1000:e lopp?

V75-7: Min ranketta heter Dynamite Light, och till 12% är det ett bra spikbud. Bedömer chansen till i alla fall 20%. Förstår inte alls varför Magic Happens blivit favorit, borde inte ha mer än 8-10% chans. Bland de bortglömda hittar jag Cikoria Frazer som kommer från seger med dojjorna på. Kommer man från seger har man aldrig så låg chans som 0,74% att upprepa den.

Om jag tänkte bli ensam med sju rätt idag? Ja!
Hehe folk som inte reducerar bara kliar sig i huvudet när du kommer med detta inlägg hahaha.

Bra skrivet! Bra motiverat! Tack och gott nytt travår!
Gammal 2018-12-31, 10:45   #64

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

JS. Apollo slog ju Ural senast och hade Ural varit med i detta lopp hade jag spikat. Visserligen hade Ural spår 11 på kort och gjorde jobbet utvändigt ledaren medans JS hade spår 1 och fick väl en smörresa men ändå. Får nu Ulf i sulkyn och det är ett stort kusk plus. Lås på 1,12 i första.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 10:50   #65

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 232

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Sitter och funderar lite i femte avdelningen här. Kapten Kidd lär ju tas försiktigt från spets antar jag. Om Whipped Eggs kan hålla upp tempot ifall den kan få överta ledningen eller hålla upp det från dödens, kan verkligen Kapten Kidd växla ner det här fältet då? Visst, den var strålande i debuten när det bara visslade till och den har ju en andra växel men de övriga loppen har varit ren smygkörning ju och lågt tempo. Senast när den var trea från sitt sjundespår var den ju rent ut sagt usel. Kan det inte bli liknande här?

Rocky Bear när den vann från andraspåret på 14.8 var den ju riktigt tapper också. var kan den tänkas hamna? Körs väl framåt? Jag ser inte riktigt att man kör det här loppet i halsen på Untersteiner.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 10:52   #66

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Ja, men det är mest för att Bergh inte kan köra något sås-tempo och sen rycka undan utan ska den vinna får den tugga på hela vägen och gör den det tror jag inte Kapten Kidd har en extra växel att plocka ner hela gänget heller. Kapten Kidd i spets är garantiseger men dit lär den väl inte kunna komma?
Gammal 2018-12-31, 11:13   #67

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50648
Standard

Ur Thomas Uhrbergs blogg:

V75 nyårsafton: Jag går ut tufft med två spikar på Axevalla
Full satsning i de två första avdelningarna med spik för XL Bygg Palema med Åke Svanstedt och Justice Ås med Peter Untersteiner.

Ja, det må bära eller brista när det är dags för super-jackpot med 60 miljoner i 7-rättspotten i årets absolut sista Winter Burst-V75:a och det på Axevallas utslagsgivna bana med det 227 meter långa upploppet.

Min krönika inför V75 på Romme väckte en del uppmärksamhet och jag har fått många positiva kommentarer, dels direkt till mig, dels via sociala medier – och det är alltid skönt med reaktioner i allmänhet och i synnerhet när de är positiva.

Jag tog bland annat upp det här med att det är fel att dela ut böter när du är rakryggad och står för ärlighet, men där den som inte talar sanning premieras. Kanske har det påverkat de styrande som tagit bort de 2.000 kronor i böter som Peter Untersteiner fick för att han avstod att åka tur och retur Halmstad – Stockholm för att enbart köra en häst i V75-finalerna på Annandagen.

Om jag fattat det rätt kommer nu regelverket att ändras och det är positivt.

Räkna med en hel del nervdaller

Dagens V75-omgång på Axevalla kommer nog att bjuda på nervdaller, inte bara för tränare, kuskar, hästägare och spelare utan också ATG-folket med vd Hans Lord Skarplöth i spetsen. Kommer datasystemet att hålla för det enorma trycket när vi alla ska spela V75 i förhoppning om att bli ensam vinnare till 60 miljoner eller mer?

Fungerar allt till belåtenhet är det okey, funkar det inte – ja, då blir lär det bli liv i luckan …

Jag är inne på att ATG-folket har koll på ”garnnystanet”, ja det är så en del beskriver It-nätet som handhaver travspelet.

Litar på Åke Svanstedt i volten

Åke Svanstedt är uppvuxen med travet, han har det i blodet, så det här med voltstart sitter i ryggmärgen. Varför tar jag upp det? Jo, Åke kör min spik XL Bygg Palema och det är voltstart, något Åke inte praktiserat så värst mycket de senaste åren eftersom han sedan några år tillbaka har sin verksamhet i USA.

Den 5-årige XL Bygg Palema har spår ett i volten, så det är Åke Svanstedt som styr hela första fållan. Och, jag är inne på att han gör det så bra att det blir ledning – och i den positionen är det ekipaget att slå.

Justice Ås kan bli het i spets

Min andra spik är Justice Ås, snyggt inmatchad på pengar och Peter Untersteiner kör för spets, en position där den här 5-åringen trivs alldeles utmärkt. Han kan dock bli något het, så det skulle hellre ha varit 1640 än 2140 men motståndarna radar inte precis upp segrar så det gå vägen.

Ett överlägset sto – men läget!

Jag går tunt i V75-6 med blott tre hästar och på det lilla systemet singelstreckas Peter Untersteiners Stonewashd Diamant. Hon har överlägsen kapacitet men dubbla tillägg, alltså 40 meter, är alltid tufft i V75. På stora systemet streckas därför också Grace River från startfållan och luringen Vikens Fingersprint, en häst som är obesegrad med kusktalangen Oskar J Andersson.

Om de två spikarna motsvarar mina förväntningar ser systemet mycket intressant ut då jag plockat med en del skrällhästar.

Första V75-start klockan 14.30

Och, kom ihåg att första start i V75 är klockan 14.30 – en starttid som jag för övrigt tycker att vi ska ha året runt.

Mitt systemförslag till V75 på Axevalla.

V75-1: 1 XL Bygg Palema. Res: 9-3.

V75-2: 3 Justice Ås. Res: 1-7.

V75-3: 1, 6, 9, 10, 11, 12, 13. Res: 14-4.

V75-4: 4, 5, 7, 8, 12. Res: 11-1.

V75-5: 1, 4, 5, 6, 11. Res: 10-8.

V75-6: 3, 8, 15. Res: 9-14.

V75-7: 1, 3, 9, 10. Res:4-7.

Systemet är på 2100 rader och kostar 1050 kronor. Om man också singelstreckar nummer 15 Stonewashd Diamant avdelning 6 blir det systemet på 700 rader och det kostar då 350 kronor.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 11:16   #68

Standard

Jaha, där strök de en eventuell idiotspik av mig i sista avdelningen Lika bra det kanske

Jessica Highness alltså.

Jag tycker när jag kollar Minnestads Ecuador att det är en segrare här utan problem men det blir nästan samma när jag kollar lopparkivet på övriga mer eller mindre betrodda här, finns många vinnare
Gammal 2018-12-31, 11:16   #69

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50648
Standard

Jens Sjödén på Service Plays.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+2)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 11:16   #70

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet

1) 1,3,8,9,10,12 r15-14 (favoriten 1 är ingen märkvärdig häst. Överstreckad på Åke. 3 nämns knappast i forumet. 12 var duktig senast efter struligt lopp från spår 1)

2) 1,3,6,7,9 r5-4 (streckar favoriterna och ryggar forumet på 9)

3) 4,6,10,11,12,13,14 r8-1 (6 tar ledningen med 4 i vinnarhålet. 14 får pangstart från springspåret. Svårt lopp med oerfarna ekipage garderas ordentligt)

4) 7 r5-4 (7 är bästa hästen och spikas utan tvekan eftersom Bergh ligger lågt även i den inre kretsen)

5) 4 r1-8 (1 leder. Bergh meddelar klart på 4 till den inre kretsen)

6) 3,15 r8-14 (3 kommer från tre raka segrar och kan leda hela vägen. 15 visar stor kapacitet och skall runda alla tretton konkurrenter i tredjespår. Bra tvåhästarslås)

7) 1,3,4,6,7,9,10 r2-5 (3,4,10 är förstastreck. Men jag fyller på med några till. 5 ströks sent)

Kostar 1470:-. I kväll blir det champagne i alla lägen. Hoppas det blir för en del av alla jackpots vi betalat för. Gott Slut på Det Gamla Året!

Min värd ikväll skickades en sommar som 16-åring till St Tropez för att läsa franska. Varje morgon berättar han, kom en vrålig amerikanare till stranden. Ur klev David Niven. 10 minuter senare kom en röd fräsig sportbil. Ur gled Brigitte Bardot. För att hedra min värds ungdom har jag köpt Bardot Champagne.
Torstens (+10), coolmanriver (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 11:29   #71

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
...

3) 4,6,10,11,12,13,14 r8-1 (6 tar ledningen med 4 i vinnarhålet. 14 får pangstart från springspåret. Svårt lopp med oerfarna ekipage garderas ordentligt)

...
Menar du 13 eller? Nr 14 springer från spår 8!
mackpeter (+5)
Gammal 2018-12-31, 11:31   #72

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Tror Fantasia Sisu och Arbiggan kan vara ett bra lås om man nu inte spikar nån av dem. Ser inte Micke Lindblom som vinnare på V75 mot
topp proffskuskar men större under har ju skett så vem vet.
Gammal 2018-12-31, 11:38   #73

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Sen är 6 Hera di Quattro från springspår och varit ute i tuffa sammanhang helt bortglömd ?? Endast 1 % ... Det är här miljonerna delas ut. Vinner inte StD så står det inte bara mellan 3,8 i detta lopp som alla tror. Det är öppet och jag håller verkligen fram 6 och 7 som är totalt bortglömda med bästa spåren i volt.
Gammal 2018-12-31, 11:40   #74

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Menar du 13 eller? Nr 14 springer från spår 8!
Fel av mig. Bergh var sådär om chansen med 13. Jag varnar för 14 trots min missuppfattning om spåret. Oavsett kräver loppet många streck.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 11:46   #75

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38120
Standard

Multijackpot och det är bara sju rätt som gäller. Tror inte det kommer att skrälla särskilt mycket, men sjuan blir säkert överbetald som vanligt när det är jackpot. Första loppet ser ut att vara utskrivet åt Åke, men jag är ändå inte övertygad om att hästen håller undan för tilläggspållarna. Fyra streck i andra räcker. Archangel Am och Emmett Brown behöver loppet. I tredje loppet, som på förhand ser väldigt öppet ut, så gör jag mitt drag och nöjer mig med två streck: Seal Kronos (bästa hästen, men bara ett lopp i kroppen efter 1 års frånvaro) och Dooley's U.N.G. (Ser jag gärna i ledningen). I fjärde så finns två hästar som utmärker sig, så antingen tar man ytterligare ett par streck eller så väljer man att spika. Jag spikar Kapten Kidd och hoppas att Peter kör fram och övertag ledningen. En handfull hästar i femte och man bör klara sig vidare till ytterligare en P.U.-spik i form av Stonewashd Diamant. Jag litar på hästens hårdhet och kör matematiskt idag. Annars kan man ju lägga på två streck och reducera. I sista loppet tycker jag att de fyra mest streckade ska göra upp samt spetshästen Gianluca Boko.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td