|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-12-31, 10:24 | #61 |
Bergh tyckte det var konstigt att Whipped Eggs var en av favoriterna i intervjun från Norge igår om jag minns rätt?!
|
|
2018-12-31, 10:33 | #62 |
|
|
2018-12-31, 10:41 | #63 | |
Citat:
Bra skrivet! Bra motiverat! Tack och gott nytt travår!
2018-12-31, 10:45 | #64 |
JS. Apollo slog ju Ural senast och hade Ural varit med i detta lopp hade jag spikat. Visserligen hade Ural spår 11 på kort och gjorde jobbet utvändigt ledaren medans JS hade spår 1 och fick väl en smörresa men ändå. Får nu Ulf i sulkyn och det är ett stort kusk plus. Lås på 1,12 i första.
|
|
2018-12-31, 10:50 | #65 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 232AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Sitter och funderar lite i femte avdelningen här. Kapten Kidd lär ju tas försiktigt från spets antar jag. Om Whipped Eggs kan hålla upp tempot ifall den kan få överta ledningen eller hålla upp det från dödens, kan verkligen Kapten Kidd växla ner det här fältet då? Visst, den var strålande i debuten när det bara visslade till och den har ju en andra växel men de övriga loppen har varit ren smygkörning ju och lågt tempo. Senast när den var trea från sitt sjundespår var den ju rent ut sagt usel. Kan det inte bli liknande här?
Rocky Bear när den vann från andraspåret på 14.8 var den ju riktigt tapper också. var kan den tänkas hamna? Körs väl framåt? Jag ser inte riktigt att man kör det här loppet i halsen på Untersteiner. |
2018-12-31, 10:52 | #66 |
Sharp$: 232AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Ja, men det är mest för att Bergh inte kan köra något sås-tempo och sen rycka undan utan ska den vinna får den tugga på hela vägen och gör den det tror jag inte Kapten Kidd har en extra växel att plocka ner hela gänget heller. Kapten Kidd i spets är garantiseger men dit lär den väl inte kunna komma?
|
2018-12-31, 11:13 | #67 |
Ur Thomas Uhrbergs blogg:
V75 nyårsafton: Jag går ut tufft med två spikar på Axevalla Full satsning i de två första avdelningarna med spik för XL Bygg Palema med Åke Svanstedt och Justice Ås med Peter Untersteiner. Ja, det må bära eller brista när det är dags för super-jackpot med 60 miljoner i 7-rättspotten i årets absolut sista Winter Burst-V75:a och det på Axevallas utslagsgivna bana med det 227 meter långa upploppet. Min krönika inför V75 på Romme väckte en del uppmärksamhet och jag har fått många positiva kommentarer, dels direkt till mig, dels via sociala medier – och det är alltid skönt med reaktioner i allmänhet och i synnerhet när de är positiva. Jag tog bland annat upp det här med att det är fel att dela ut böter när du är rakryggad och står för ärlighet, men där den som inte talar sanning premieras. Kanske har det påverkat de styrande som tagit bort de 2.000 kronor i böter som Peter Untersteiner fick för att han avstod att åka tur och retur Halmstad – Stockholm för att enbart köra en häst i V75-finalerna på Annandagen. Om jag fattat det rätt kommer nu regelverket att ändras och det är positivt. Räkna med en hel del nervdaller Dagens V75-omgång på Axevalla kommer nog att bjuda på nervdaller, inte bara för tränare, kuskar, hästägare och spelare utan också ATG-folket med vd Hans Lord Skarplöth i spetsen. Kommer datasystemet att hålla för det enorma trycket när vi alla ska spela V75 i förhoppning om att bli ensam vinnare till 60 miljoner eller mer? Fungerar allt till belåtenhet är det okey, funkar det inte – ja, då blir lär det bli liv i luckan … Jag är inne på att ATG-folket har koll på ”garnnystanet”, ja det är så en del beskriver It-nätet som handhaver travspelet. Litar på Åke Svanstedt i volten Åke Svanstedt är uppvuxen med travet, han har det i blodet, så det här med voltstart sitter i ryggmärgen. Varför tar jag upp det? Jo, Åke kör min spik XL Bygg Palema och det är voltstart, något Åke inte praktiserat så värst mycket de senaste åren eftersom han sedan några år tillbaka har sin verksamhet i USA. Den 5-årige XL Bygg Palema har spår ett i volten, så det är Åke Svanstedt som styr hela första fållan. Och, jag är inne på att han gör det så bra att det blir ledning – och i den positionen är det ekipaget att slå. Justice Ås kan bli het i spets Min andra spik är Justice Ås, snyggt inmatchad på pengar och Peter Untersteiner kör för spets, en position där den här 5-åringen trivs alldeles utmärkt. Han kan dock bli något het, så det skulle hellre ha varit 1640 än 2140 men motståndarna radar inte precis upp segrar så det gå vägen. Ett överlägset sto – men läget! Jag går tunt i V75-6 med blott tre hästar och på det lilla systemet singelstreckas Peter Untersteiners Stonewashd Diamant. Hon har överlägsen kapacitet men dubbla tillägg, alltså 40 meter, är alltid tufft i V75. På stora systemet streckas därför också Grace River från startfållan och luringen Vikens Fingersprint, en häst som är obesegrad med kusktalangen Oskar J Andersson. Om de två spikarna motsvarar mina förväntningar ser systemet mycket intressant ut då jag plockat med en del skrällhästar. Första V75-start klockan 14.30 Och, kom ihåg att första start i V75 är klockan 14.30 – en starttid som jag för övrigt tycker att vi ska ha året runt. Mitt systemförslag till V75 på Axevalla. V75-1: 1 XL Bygg Palema. Res: 9-3. V75-2: 3 Justice Ås. Res: 1-7. V75-3: 1, 6, 9, 10, 11, 12, 13. Res: 14-4. V75-4: 4, 5, 7, 8, 12. Res: 11-1. V75-5: 1, 4, 5, 6, 11. Res: 10-8. V75-6: 3, 8, 15. Res: 9-14. V75-7: 1, 3, 9, 10. Res:4-7. Systemet är på 2100 rader och kostar 1050 kronor. Om man också singelstreckar nummer 15 Stonewashd Diamant avdelning 6 blir det systemet på 700 rader och det kostar då 350 kronor. |
|
2018-12-31, 11:16 | #68 |
Jaha, där strök de en eventuell idiotspik av mig i sista avdelningen Lika bra det kanske
Jessica Highness alltså. Jag tycker när jag kollar Minnestads Ecuador att det är en segrare här utan problem men det blir nästan samma när jag kollar lopparkivet på övriga mer eller mindre betrodda här, finns många vinnare |
2018-12-31, 11:16 | #69 |
Jens Sjödén på Service Plays.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+2) |
|
2018-12-31, 11:16 | #70 |
Bolagssystemet
1) 1,3,8,9,10,12 r15-14 (favoriten 1 är ingen märkvärdig häst. Överstreckad på Åke. 3 nämns knappast i forumet. 12 var duktig senast efter struligt lopp från spår 1) 2) 1,3,6,7,9 r5-4 (streckar favoriterna och ryggar forumet på 9) 3) 4,6,10,11,12,13,14 r8-1 (6 tar ledningen med 4 i vinnarhålet. 14 får pangstart från springspåret. Svårt lopp med oerfarna ekipage garderas ordentligt) 4) 7 r5-4 (7 är bästa hästen och spikas utan tvekan eftersom Bergh ligger lågt även i den inre kretsen) 5) 4 r1-8 (1 leder. Bergh meddelar klart på 4 till den inre kretsen) 6) 3,15 r8-14 (3 kommer från tre raka segrar och kan leda hela vägen. 15 visar stor kapacitet och skall runda alla tretton konkurrenter i tredjespår. Bra tvåhästarslås) 7) 1,3,4,6,7,9,10 r2-5 (3,4,10 är förstastreck. Men jag fyller på med några till. 5 ströks sent) Kostar 1470:-. I kväll blir det champagne i alla lägen. Hoppas det blir för en del av alla jackpots vi betalat för. Gott Slut på Det Gamla Året! Min värd ikväll skickades en sommar som 16-åring till St Tropez för att läsa franska. Varje morgon berättar han, kom en vrålig amerikanare till stranden. Ur klev David Niven. 10 minuter senare kom en röd fräsig sportbil. Ur gled Brigitte Bardot. För att hedra min värds ungdom har jag köpt Bardot Champagne. |
|
2018-12-31, 11:29 | #71 |
Menar du 13 eller? Nr 14 springer från spår 8!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5) |
2018-12-31, 11:31 | #72 |
Tror Fantasia Sisu och Arbiggan kan vara ett bra lås om man nu inte spikar nån av dem. Ser inte Micke Lindblom som vinnare på V75 mot
topp proffskuskar men större under har ju skett så vem vet. |
|
2018-12-31, 11:38 | #73 |
Sen är 6 Hera di Quattro från springspår och varit ute i tuffa sammanhang helt bortglömd ?? Endast 1 % ... Det är här miljonerna delas ut. Vinner inte StD så står det inte bara mellan 3,8 i detta lopp som alla tror. Det är öppet och jag håller verkligen fram 6 och 7 som är totalt bortglömda med bästa spåren i volt.
|
|
2018-12-31, 11:40 | #74 |
|
|
2018-12-31, 11:46 | #75 |
Multijackpot och det är bara sju rätt som gäller. Tror inte det kommer att skrälla särskilt mycket, men sjuan blir säkert överbetald som vanligt när det är jackpot. Första loppet ser ut att vara utskrivet åt Åke, men jag är ändå inte övertygad om att hästen håller undan för tilläggspållarna. Fyra streck i andra räcker. Archangel Am och Emmett Brown behöver loppet. I tredje loppet, som på förhand ser väldigt öppet ut, så gör jag mitt drag och nöjer mig med två streck: Seal Kronos (bästa hästen, men bara ett lopp i kroppen efter 1 års frånvaro) och Dooley's U.N.G. (Ser jag gärna i ledningen). I fjärde så finns två hästar som utmärker sig, så antingen tar man ytterligare ett par streck eller så väljer man att spika. Jag spikar Kapten Kidd och hoppas att Peter kör fram och övertag ledningen. En handfull hästar i femte och man bör klara sig vidare till ytterligare en P.U.-spik i form av Stonewashd Diamant. Jag litar på hästens hårdhet och kör matematiskt idag. Annars kan man ju lägga på två streck och reducera. I sista loppet tycker jag att de fyra mest streckade ska göra upp samt spetshästen Gianluca Boko.
|
|
|