|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-12-26, 21:05 | #1 |
V75 Axevalla 31 dec (multijackpot)
Då var startlistorna klara till omgången alla väntat på sedan atg tidigt i höstas började konfiskera pengar till multijackpoten . Tyvärr har det bara blivit 28 mkr, och skulle det inte bli jackpot på lördag på Romme är det inga extra pengar som skiljer sig från en enskild jackpot lördag med femrättsjackpot från veckan innan mer än med 4-5 mkr.
V75-1 Har inte följt travet senaste månaden mer än sporadiskt så inte samma koll längre som när man hängt på liven i stort sett varje kväll, men detta lopp ser spontant svårlöst ut. Skiljer inte jättemycket i poäng och bara 4 hästar som varit kvalificerade för breddlopp, dvs med mindre än 500 startpoäng. Några hästar gått bäst barfota men heller inget i skoinfon som känns avgörande . Minst 5 streck lär krävas om det inte kommer superhet info på någon. V75-2 Bara 9 hästar där flera är ren utfyllnad. Ändå inte helt enkelt. Hur ska man bedöma Johan U pålle som inte startat sedan i mars? Lopp i kroppen inför ny vinter i Frankrike bara ? Om man bortser från den bör det väl stå mellan två ”Ås” hästar. Michelangelo och Justice. Kanske även Baron Gift som är en bra häst. V75-3 Riktigt fint och spelvänligt lopp. Spontant känns Seal Kronos nu med lopp i kroppen intressant. Var ju en riktig segermaskin i fjor och tävlar alltid med skor. Berghs Man O War ser ut att vara en utpräglad barfotahäst . Vann kriteriesöndagen ett bra lopp till 62 ggr fläsket. Welcome home Åke Svanstedt . Jejje Palema med kung Åke är väl en outsider. Bäst barfota dock. Känns som det finns många fler segerkandidater så verkligen ett lopp där det vore perfekt att hitta en chansspik . V75-4 Låg klass så har dålig koll, men verkar vara ett mycket fint lopp då alla hästar utom en har 1000 startpoäng eller mer. Kapten Kidd snackades det mycket om i söndags men galopp direkt. Väldigt öppet om man ska gå på poäng. V75-5 Blev väl spelvänligt när Zeeland Kronos fick spår 11 över 1640m. Hade väl varit en spik annars. Arewehavingfun 3 vinster och 1 andraplats på de fem senaste starterna. Men har tagits bla på Åland och Gotland. Fantasia Sisu två vinster och en andraplats på de 4 senaste. Inte sett något av loppen. Det ser ut som att minst halva fältet kan vinna. V75-6 Hästar utspridda på 3 volter. Känns ändå som två streck bör räcka. Vikens Fingerprint på mellanvolten och Stonewashed Diamant längst bak. Båda absolut toppform . Är nog Untersteiners man ska välja om man spikar. Spikar är annars svåra att hitta till denna omgång. V75-7 Huva. Detta ser verkligen vidöppet ut. Känns som helgardering. Hade Karlstedt fått bra spår kanske Amphibian Madness varit ett spikalternativ . Snacka om stallform , men fick sämsta spåret och då lär det krävas toppinsats både av häst och kusk. Hopplöst lopp känns det annars som. Samnanfattningsvis en mycket svårlöst multijackpot omgång som det nog är läge att inte försöka lösa för några hundralappar utan att gå med i ett större tillsammans system. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5), Bowery (+5), Grant (+12), Ardberg (+5), nalle (+10), coolmanriver (+10), HP (+5), sjukstuga (+10), Nollkollolisten (+5), SakanAA (+10), asgaya3141 (+5) |
|
2018-12-26, 22:22 | #2 |
Åke Svanstedt kommer tillbaka och ska köra lite ser jag...
|
|
2018-12-29, 17:01 | #3 |
Bergh selar ut ett gäng betrodda hästar, men jag tycker stallformen där är är väldigt ojämn.
|
|
2018-12-29, 17:44 | #4 |
|
|
2018-12-29, 17:56 | #5 |
|
|
2018-12-29, 18:18 | #6 |
Om jag minns rätt var det 76 mkr extra i sjurättspoolen vid multijackpoten den 10 november. Just nu 28 mkr extra till denna jackpot . Det är således inte alls i närheten av vad en sådan jackpot brukar innehålla.
|
|
2018-12-30, 12:19 | #7 |
Lite snabba söndagstankar.
Avd. 1 Othala slog Arsenal senast. Dock litet minus på sto vs valack. Outsider Peder Mykla från springspåret på tilläg med formkusk. Köper inte riktigt favoritskapet på XL bygg palema, Åke-effekten? JS Apollo mycket mer streckad än senast, hade en del tur på vägen till den bronspengen. Ändå bra form och mycket bra kusk nu. Bergh med kass form och häst som insta startat på ett år innan senast står jag över. Avd. 2 Tidig spik i Justice Ås, känns som att distansen är värst emot, bara sprungit kortlopp senaste tiden. Liknande upplägg i år som ifjol dock, då gick han ut och vann på liknande förutsättningar... Framspår på medel efter 1,5 månaders vila. Skor ska nog inte vara särskilt negativt då han alltid gått med skor bak enligt det info svensk travsport redovisar. Stor risk för att han leder hela vägen? Angle of attack oklar form och skor på. Bergharn ingen storform för dagen. Så värst emot borde vara Michelangelo Ås. Ser inte vem annars som skulle kunna sätta emot. Emmet Brown är omöjlig att värdera då den inte startat sedan mars. Avd. 3 Många som kommer igen från loppet på Axevalla precis innan jul (2018-12-21). Bilstart då, volt nu. Då vann Dalforno efter smörresa i andra ytter bakom favoriten Elway Am. Seal Kronos gick bra till slut, krångligt spår nu men Zukanovic har väl hyfsad form på stallet iaf. Inte startat på ett år innan senaste starten, någon som vet varför? Rankas upp till första häst med hopp om att spåret inte strular, går alltid med skor dessutom. Svanstedt kan bli farlig från springspåret, dock ett av två ston i loppet. Bergh med tveksam form har andra springspåret. Ingen riktig långlöpare heller är min känsla. Ibelieveinamerica Är min outsider som trivs på distansen, får åtminstone vara utgångshäst på en tvilling. Avd. 4 Kapten Kidd blir storfavorit igen? Galopp då, från ännu bättre position. Hoppas på samma igen. Även Berghs häst är väldigt orutinerad. Hur går Leo Leo från bakspår? Målas nog brett. Avd. 5 Åter igen har Bergh betrodd häst, endast en start tidigare på kort distans. Perfekt läge bakom bilen. Måste nog kolla in formen på Berghs hästar kommande dagar här nu. Även Arewehavingfun har bra spår, tror den kan vara med och göra upp. Zeeland bra form, kommer från vinst men drog bakspår här. Annars hade det väl varit tänkbar chansspik eller åtminstone utgång. Tror inte alls på Åke från sämsta spåret Avd. 6 Untersteiner omgångens största favorit. Men hinner han fram med 40m tillägg på medeldistans? Kontio leder nog länge, så kan blir lås här. Spetshästen och bästa hästen. Vikens är bara 3 år och har som tidigare sagt formkusk. Andre Eklund från springspåret får bli loppets tänkbara skräll. Bra träff i starten och sen rygg ledaren så kanske det löser sig tillslut. Pär Hedberg rankade XL i första som sin bästa chans så tror inte på Diva Deo här även om den kanske skulle kunna få en bra resan om den tar rygg på favoriten. Avd. 7 Även här är Untersteiner hårt betrodd med Magic Happens. Lite strulig med mycket galopper, så tipset får gå till Minnestads Ecuador som jag läste skulle gå med bike nu igen. Gillar även Dynamiten Light även om han kanske är allra bäst på kort distans. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5), eveton (+5), asgaya3141 (+5), coolmanriver (+5) Senast redigerad av Rob den 2018-12-30 klockan 12:22. |
|
2018-12-30, 14:10 | #8 |
Svår omgång, många hästar o ingen direkt klar spik. Blir nog pengar på 7 rätt. Jackpotten lär ju även hjälpa upp värdet om det blir mindre svår omgång
Avd 1 Arsenal är lite konstig favorit. Bör nog ta med 8-11-12, 8 slog favoriten rätt överlägset sist, förvisso ett sto men betalar för den. Långt upplopp gynnar dessa. Gillar att spela blint på franska hästar, inte sämre än favoriten som är överspelad. Avd 2 Skulle inte spela utan 1 6 7 ialf Avd 3 Skräll på lur, 15 14 4 9 känns roliga. Avd 4 Litar inte fullt på Kidd, spåret? o låg klass. 8 tidig 4-11-3 kanske Avd 5 1640 borde räcka med bästa spåren 1 4 3 5 men 8 felfri kan slå till med lite körning där fram. 3 år men blir snart 4 år. Avd 6 Står mellan två 3-15 men litar på Peter som har en tuff häst som kan vinna från bakspår. Avd 7 Öppet 1 3 4 10 6 men kan säkert ta med flera om man har råd 12? Får 1 ledningen så blir inte jag ialf förvånad om den leder runt om... Chansspik kanske i ett öppet lopp. Senast redigerad av kire1111 den 2018-12-30 klockan 15:16. |
|
2018-12-30, 14:38 | #9 |
Flest V75 vinster på Axevalla tas från spår 1. Kanske beror det på det längre upploppet
vilket gör att upploppskörningen blir mer långdragen och öppnar upp vinnarhålet och för sargslickarna på innerspåret? Avd 1 Då min spelform varit allt annat än bra senaste halvåret, så tenderar jag att överstrecka inledande avdelning för att inte tappa chansen direkt. Kan vara så att Åke leder detta runtom med 1 X.L.Bygg Palema, men jag kan inte inleda med spik! 8 Othala måste med liksom 12 J.S.Apollo och 9 Arsenal (just nu även 10,3,15). Avd 2 3 Justice Ås är perfekt inmatchad pengamässigt och har tjänat 500-1000k mer än de på förhand värsta motståndarna, men har inte startat på nära två månader. 1 Angle Of Attack tar spets, har inte heller startat på länge, men har tidigare inte haft några bekymmer med varken innerspår eller skor och går bra efter vila, men kan dock rulla över i galopp när som helst i loppen. Bergh siktar på att köra i spets. Vinner JÅ från dödens eller bäddar det för 6 Michelangelo Ås? Har dock svårt att se Daniel Olsson som vinnare inom V75. Just nu lutar jag åt att spika Untersteiner. Avd 3 Här tänker jag ta betalt på 10 Seal Kronos - allt under 40% är kanon! (just nu 25%) Avd 4 Heltäcker på det reducerade och spelar utgång på 4 Sobel Photo som hittat stilen efter tränarbyte. Har god spetschans och kan köras i spets eller rygg ledaren. Vann därifrån senast utan att tömmas - just nu under 10%! Avd 5 Står väl mellan de mest streckade. Tar med Åkes styrning från spår 8 och hoppas på en riktig "Svanstedtare". Avd 6 Nångång måste det väl ta stopp för 15 Stonewashd Diamant också?!? Ständigt tuffa lopp borde ta ut sin rätt och utgångsläget lovar inget annat än ännu en tuff uppgift. 8,3,6,14 åker med på lappen, resten känns som statister. Avd 7 Bike på 4 Minnestads Ecuador och äntligen ett bra utgångsläge. Leder möjligen runtom. Just nu min andra utgång, men kan mycket väl landa i spik! Varnar lite för Tayson Bi som kan mycket vid rätt löpning... OK - kanske inget revulutionerande eller överhuvudtaget av värde. Önskar alla Sharpsare ett Gott Slut på travåret 2018! edit: Läste just Nybrinks tips och inser att jag är chanslös. Vill poängtera att jag skrev det jag skrev innan och baserat på lopparkiv och egna anteckningar. Trist att det ser ut som att jag pluggat ihop med Nybrink... Senast redigerad av eveton den 2018-12-30 klockan 18:41. Anledning: Nybrink |
|
2018-12-30, 14:39 | #10 |
Många som är snett ute i guldloppet imorrn, folk har Baron Gift som tipsetta plötsligt bara för att han satt fast med krafter kvar en gång? Angle Of Attack körde med skor 4 lopp förra vintern och vann 3 (alla silverdivisionsförsök). Michelangelo Ås är väl hygglig men abbonerar ju på andraplatser mest. Urstarkt lås på 1,3 som det ser ut för mig.
Sen spik på Kapten Kidd i fjärde som står på tur för revansch och kanske inte ens blir favorit! För er som är inne på Whipped Eggs kan ni ju kika på senaste starten och fundera på om det där är bra nog för att duga på V75. Berghs kommentar här nedan stryker ju under det också. Att dubbla i det där loppet är iallafall iskallt. Sten-öppet bakom! Är nog många som missat de här kommentarerna från Robban då de kom ut ihop med Romme-omgången, håll till godo! 15 Making Love (V75-1, måndag) Betyg: 2/5 ”Han har varit borta över ett år och det är stort minus att tävla med skor, knappast aktuell här. Halvstängt huvudlag och vanlig vagn. 1 Angle of Attack (V75-2, måndag) Betyg: 4/5 ”Han har pausat men brukar prestera bra efter vila. Han har visat att han går bra med skor och kommer leda det här loppet länge. Helstängt huvudlag och vanlig vagn. 13 Man O’War (V75-3, måndag) Betyg: 3/5 ”Prestationen senast väckte frågetecken och han var klen med skor. Normalt ska han ha vinstchans på distansen Vi kör med vanlig vagn och helstängt huvudlag. 5 Whipped Eggs (V75-4, måndag) Betyg: 3/5 ”Är en riktigt kapabel häst men ännu orutinerad. Är fortfarande lite entaktad vilket gör det tuffare på V75. Vi kör med öppet huvudlag och vanlig vagn. 4 Fantasia Sisu (V75-5, måndag) Betyg: 4/5 ”Hon gör topplopp varje gång och har riktigt bra förutsättningar här för att räknas riktigt tidigt. Vi kör med öppet huvudlag och vanlig vagn.
2018-12-30, 15:22 | #11 | |
Citat:
Spännande och se hur det går med dagens styrningar; Bjerke 181230-5 COCKTAIL ATOUT (FR) Bergh Robert Bjerke 181230-9 BITCOIN Bergh Robert Bjerke 181230-10 EXPLOSIVE MERLOT (US) Bergh Robert Bjerke 181230-10 MONTDORE Austevoll Gunnar Bjerke 181230-11 GLOBAL REBEL Bergh Robert |
||
2018-12-30, 15:37 | #12 |
I det här fallet skulle jag ändå bli förvånad när han går ut såpass hårt och dissar. Men som du, hundra procent komfortabel kan man aldrig känna sig med den killen...
2018-12-30, 17:55 | #13 |
Blir en tidig spelar ingen roll heller, kommer säkert bli en lottorad som vinner. Vi vanliga är bara kanonmat imorgon. Grattis till Tyskland el Harry-Boy..
V75 Inlämnat: 2018-12-30, 17:50 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 192,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Othala (1, 9) 2: 1, 3 (6, 7) 3: 6, 9, 10, 11 (12, 13) 4: 4, 7 (5, 8) 5: 4, 8 (1, 11) 6: 3, 15 (8, 14) 7: 1, 3, 4, 7, 9, 12 (10, 6) BOOST nr: %1 1x2x4x2x2x2x6 = 384 rader. 384 x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr. BOOST: 0,00 kr Totalt: 192,00 kr. Rättningskod: TQD DTT SVK Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+20) |
|
2018-12-30, 20:09 | #14 |
Banned
|
För mycket snack på Stonewashd Diamant, 63% är för mycket.
Kommer spika frontrunner Jorma med Grace River. 16% Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+5) |
2018-12-30, 20:54 | #15 |
Hej Oskar , har du någon info om 6 Dooleys i 2:a ?
Vill också önska Gott Nytt år till dig och alla på sharps ! Mvh , L
2018-12-30, 21:19 | #16 |
Banned
|
Lämnar in mina spel tidigt, gott nytt år.
V75 Inlämnat: 2018-12-30, 21:18 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 160,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 8, 9, 12 (15, 3) 2: 1 Angle of Attack (3, 6) 3: 6, 9, 10, 11 (12, 13) 4: 7 Kapten Kidd (5, 8) 5: 1, 3, 4, 6, 8 (5, 11) 6: 3 Grace River (15, 8) 7: 1, 3, 4, 7 (10, 9) BOOST nr: %1 4x1x4x1x5x1x4 = 320 rader. 320 x 1 x 0,50 kr = 160,00 kr. BOOST: 0,00 kr Totalt: 160,00 kr. V5 Inlämnat: 2018-12-30, 21:23 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 15:15 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 9, 10, 11, 14 (2, 12) 2: 7 Kapten Kidd (5, 4) 3: 1, 3, 4, 6, 8 (5, 11) 4: 3 Grace River (15, 8) 5: 1, 3, 4, 7 (10, 9) 5x1x5x1x4 = 100 rader. 100 x 1 x 1,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2018-12-30, 21:19 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 16:23 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Grace River 2: 1, 7 2 x 25,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2018-12-30, 21:20 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 16:23 Kostnad: 92,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Grace River 2: 3 Magic Happens 1 x 92,00 kr = 92,00 kr. Totalt: 92,00 kr. Senast redigerad av trance_error den 2018-12-30 klockan 21:23. |
2018-12-30, 21:38 | #17 |
Då var det äntligen dags för omgången man laddat för. Tråkigt nog får man konstatera att spelvärdet inte alls är så högt som man förväntat sig. Omgången är dock spelstimulerande ändå i och med ATG (som vanligt när man vill) fixat en omgång med utmanande lopp. Kan inte hitta någon given spik så får se hur systemet sys ihop under morgondagen.
Avd 1: Tycker XL Bygg Palema är rätt favorit. Med tanke på vilka kuskar som har springspår har jag svårt att se någon lugga Åke på ledningen. Från ledningen är han hästen att slå men det kan dock bli ett långt upplopp. Tilläggshästarna har betydligt mer pengar på sig och jag tror de tuffaste utmanarna till favoriten startar från tillägg. Bästa hästarna tror jag är Arsenal och Making Love, dock lite oviss form på bägge två. Othala trivs utmärkt på vintern och skrällen är Peder Mykla. Rank: 1 - 9 - 8 - 15 - 14. Avd 2: Tycker Justice Ås är en tveksam favorit. Varken distansen eller balansen är optimal och har mycket svårt att se den ta ledningen av Angle of Attack. Chansen/risken är väl att Angle of Attack spetsar och sedan ramlar undan efter att få vara i fred under loppet. Insatserna under sensommaren och hösten lämnade ju dock en hel del övrigt att önska. Länge sedan den startade nu och har dessutom varit struken för hälta däremellan. Nä, jag förordar Michelangelo Ås som bara gjort starka insatser på slutet. Kusken vinner ju inte V75 varje dag direkt men förhoppningsvis ramlar han ner vettigt och sedan tror jag att hästen är bäst i detta gäng för dagen. Rank: 6 - 1 - 3 - 9 - 7 Avd 3: Riktigt klurigt lopp men jag tycker Seal Kronos är helt rätt favorit. Var ruskigt bra när han vann på Bjerke för fyra starter sedan. Gången efter var han nästan jämnspelad med Platon Face vilket ändå säger något om kapaciteten. Nu har han ett lopp i kroppen efter lång vila. Om den starten fört honom fram till Bjerke-formen vinner han detta lopp men det är väl just formen som är frågan. Bakom Seal Kronos är det vidöppet. Rank: 10 - 12 - 14 - 9 - 11 Avd 4: Whipped Eggs och Kapten Kidd är klart mest spelade och sticker även ut kapacitetsmässigt. Tror dock båda kuskarna mest kommer fokusera på att köra felfritt första halvvarvet. Det är orutinerade hästar och det kan strula för bägge två. Det finns även en del fynd längre ner i strecklistan så den som har möjlighet kanske bör strecka vidare. Rank: 7 - 5 - 4 - 8 - 12 Avd 5: Kretsen kring Fantasia Sisu är ruskigt optimistiska och det ska förstås tas med respekt. Det lär dock bli svårt att ta sig till ledningen och med tanke på dödens-risken är det en favorit i fara. Alicia Bore har bra chans att hålla upp ledningen och borde väl därmed tippas. Att dojorna nu åker på är dock ett frågetecken. Zeeland Kronos vann på ett imponerande sätt senast men såg ut att gå i botten. Frågan är hur hon tacklar att starta igen bara åtta dagar senare. Grejar hon detta är det vettig chans att runda detta gäng. Uppenbarligen finns det en del frågetecken för de mest spelade så här skulle det kunna ligga en skräll på lut. Rank: 11 - 1 - 4 - 10 - 5 Avd 6: Jag spikade Stonewashd Diamant senast men nu är det en annan typ av uppgift med väldigt många att runda. Jag antar att det även blir vanlig vagn i och med att det är voltstart. Så bra som hon varit kan det förstås gå men 63 % som det är i nuläget är för mycket. Betydligt mer spelvärd är Grace River som borde hitta till spets och sedan lär Kontio dra i ett hårt tempo. Tänkbar chansspik med tanke på spelvärdet men jag gissar att det lär jämna ut sig betydligt mellan ovan nämnda innan spelstopp. Där bakom är det mer öppet, streckar man vidare förordar jag Am I Wrong. Rank: 3 - 15 - 9 - 8 - 6 Avd 7: När jag såg startlistan tänkte jag spontant att Magic Happens och Minnestads Ecuador är ett givet lås. Ju mer jag klurar desto mer sugen blir jag dock på att ta ställning för Minnestads Ecuador. Han har bra chans att hitta till spets och därifrån blir han svår att plocka ner. Kan vara värt att påminna om att han vann samma omgång ifjol då det avgjordes på Örebro. Rank: 4 - 3 - 6 - 9 - 12 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+10), eveton (+5), Basse (+5), Torstens (+5) |
|
2018-12-30, 22:08 | #18 |
Hej Dahle
Är du bara spelläggare på Dahles drag imorgon eller ? Hur kommer se systemet? Några spikar/drag? |
|
2018-12-30, 22:34 | #19 |
Ser att flera av er inte ens nämner i era analys nr.8 Argbiggan i V75-5 vilket jag tycker är helt fel. Hästen kommer att gå med helstängt huvudlag ffg och förstärks med Kung Åke och att den är streckad till 10% ser jag som ett fynd.
|
|
2018-12-30, 22:42 | #20 |
Allt beror på hur den kan komma till i starten. Många snabba som är sugna på att testa i ledningen låter det som. Kan Åke hitta bra position i andra/tredje ytter så kanske det går vägen. Tror dock det även gynnar andra som kan komma bakifrån
|
|
2018-12-30, 23:01 | #21 |
Startsnabb är den inte, iallafall har den inte visat det hittills. Men jag räknar med att Åke droppar ner den i tredje, fjärde ytter, sen kommer en Svanstedtare på sista bortre. Vad jag har läst mig till så har man gjort allt för att ställa i ordning så pappsen skulle vinna med den. Kanske ingen spik, men tidig streck
|
|
2018-12-30, 23:09 | #22 |
Kan man börja med at krita ner Justice och Fantasia som spikar?
2018-12-30, 23:12 | #23 |
Spikförslagen på Axvalla
Avd1 XL bygg Palema + läget,Kusken,troliga spetshästen, - Ingen tiger till slut, långt upplopp. Avd3 Seal Kronos + över Kapacitet för detta motstånd, kusken van med hästen vunnit 6/17. - Spår4 volt har felat 6/10 voltstartslopp, bara 1 lopp i kroppen efter 1 års vila. Avd4 Kapten Kidd + Körs av tränaren igen, hög kapacitet, bra spår slipper stressen som gjorde att den felade sist, Första rycktussar, - Relativt orutinerad, underpresterade vid resa sist odds 1,28, Avd6 Stonewashd diamant + Stark till slut, långt upplopp, visat upp m.bra kapacitet - Står svårt till många att runda, ovan voltstart, går med vanlig vagn. Avd7 Minnestads Ecuador + Bra läge Ok ut kan bli spets, 6/7 segrar med skor, Två 100 kr segrar under dec,jan, - Orutinerad kusk 6% segrar, risk att han inte får sitta i fred i ledningen respekt, kapacitetsmässigt likvärdig med flertalet andra ekipage i loppet. Vad är vettigast att göra ?? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+10), AmaerildeRimfrost (+22), Torstens (+5) |
|
2018-12-30, 23:37 | #24 |
Banned
|
Hur många av er har studerat spets striden i sista?
Och jag undrar vad ni har kommit fram till? |
2018-12-30, 23:52 | #25 |
Min "hemmaplan" imorgon och var ute några timmar nu ikväll på travbanan och Bjertorp och prata runt lite. Åke tror han vinner första avdelningen med XL (SOS) och tror väldigt mycket även på Richards Argbiggan. Sedan är Hedberg inne på att att Dream Night i sista ska kunna ha en riktigt bra chans om inte Åke sover bort det.
Min egen åsikt är att jag har svårt och se Åke vinna dessa tre även om både Richard och Hedberg ställt iordning ordentligt för denna dag. Är inte så enkelt att komma hem och bara gå ut och vinna tre avdelningarna, är lätt hänt man hamnar på vingel när man ej är inne i rytmen av svenska lopp. Men första med XL är enligt mig bäst chans genom (SOS) Sedan tror jag på Dooley's U.N.G i tredje avdelningen. Är ute på rätt distans och näst sist på Mantorp samt gången före på Kalmar var jag riktigt imponerad av hästen. Tror denna har bra pengar att tjäna och är utan ngn tvekan en lördagshäst. Sedan tycker jag Svanberg är extremt skicklig att ställa iordning för sådana här uppgifter. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NORTHLAD (+5), coolmanriver (+10), Dahle (+5), Basse (+5), Torstens (+5) |
|
2018-12-30, 23:52 | #26 |
Skrälldragen Axevalla
Avd1: Peder Mykla 2:a loppet efter vila hyfsat läge bra ut bra kapacitet Avd2: Archangel AM Kapabel, tillbaka efter lång vila kan vara trimmat? Avd3: Doolys u.n.g. Ensamt springspår spetschans, Siktat på detta lopp, Avd4: Rockey Bear Bra Kapacitet, kan komma bra till om 5,7 tas lungt kan t.o.m. få överta spets tidigt. Avd5: Arbiggan Kuskplus, gått bra i relativt hårt sällskap, satt fast sist, iordningställd för kungen?? Avd6: Grace River Dahlen tränad stallform,får troligen överta spetsen efter en bit, om tempobedömningen blir korrekt kan den bli svår att nå. Avd7: Dynamite Light Toppform enligt tränaren, ok startryggar, kapabel, stallet på gång. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+10) |
|
2018-12-30, 23:54 | #27 | |
Citat:
Avd 5 Står väl mellan de mest streckade. Tar med Åkes styrning från spår 8 och hoppas på en riktig "Svanstedtare". Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5) |
||
2018-12-31, 00:05 | #28 |
|
|
2018-12-31, 00:09 | #29 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NORTHLAD (+10) |
|
2018-12-31, 00:19 | #30 |
Banned
|
|
2018-12-31, 00:24 | #31 |
Tror att 9 I am Wrong har rätt bra chans att vinna imorgon men hur ofta vinner kusken på v75? Sen tror jag mycket på 4 Sobel Photo oxå men samma där med kusken. Men han vinner definitivt oftare än Tommy på V75.
Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-12-31 klockan 00:29. |
|
2018-12-31, 00:26 | #32 |
|
|
2018-12-31, 00:33 | #33 |
4an är snabb ut. Tog spets lätt från springspår för två starter sen. Vet inte hur den är bakom bilen men det är nog Roberts bästa chans och han kanske får överta ledningen från polaren Uffe? Kanske inte eftersom han är andrahandare och då är det risk för körning och då vinner Åke. Spik 4 eller 1,4,8 lås. Kör på kuskar.
Sry trodde ni pratade om v75-5! Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-12-31 klockan 00:34. |
|
2018-12-31, 00:37 | #34 |
En chansning kan ju vara att spika 1 i första och 1 i sista och blunda.
|
|
2018-12-31, 00:39 | #35 |
Den kommer dock strykas. Am I Wrong alltså
2018-12-31, 00:41 | #36 |
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
|
2018-12-31, 00:43 | #37 |
|
|
2018-12-31, 00:45 | #38 |
|
|
2018-12-31, 00:50 | #39 | |
Citat:
Lagt all tid på bolagssystem och övrigt som "måste" göras. Sett någon sådan här jippotävling tidigare och de brukar vara halvskoj |
|
2018-12-31, 00:53 | #40 | |
Citat:
|
||
2018-12-31, 01:01 | #41 |
Banned
|
|
2018-12-31, 01:06 | #42 |
|
|
2018-12-31, 01:17 | #43 |
|
|
2018-12-31, 03:25 | #44 |
Många förbigår 5 Arewehavingfun i femte avdelningen med tystnad, märker jag. Startsnabb och segervan från drömspåret. Visst, Ohlsson är väl inte känd för att bjuda bort ledningen, men sämst dödens borde det bli. Alicia Bore har skrynklat ihop sig från spets förr.
Spik på Lindblom junior! |
|
2018-12-31, 04:12 | #45 | |
Citat:
Vill dock även ha med 8 Argbiggan som blir farlig bara man hittar ner i vettig position från sitt tråkiga utgångsläge. |
||
2018-12-31, 04:24 | #46 |
Åke Svanstedt som lånekusk istället för att träna dom själv det är stor skillnad.Han är ju bara hemma för att fira nyår och då får man ändå hoppas att han brinner för det idag på tävlingsbanan.
2018-12-31, 05:48 | #47 | |
Citat:
Jag är väldigt mycket inne på att spika den med faktiskt, första gången på 1640 senast och vann då... En av de bättre "b-kuskarna" i mitt tycke. Hästen går alltid med skor dessutom. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+2) |
||
2018-12-31, 07:25 | #48 |
Skrattar bäst som skrattar sist vem vet?
Highspeed Call varit ute i två tuffa lopp mot elithästar kan namge några Åby 20181215-7 kusk Peter.U: Hästar i loppet var Nadal Broline,Turno di Azzurra och Västerboonthe News. Hänger med bra i loppet utan att förta sig. Nästa lopp är V75 igen Mantorp 20181222-3 kusk Hau Ke.Hästar i loppet är Lionel, On Track Piraten och den sistnämnda som Highsped Call fastnar bakom är Whitehouse Express ser formstark ut bakom den. Synar man loppet så sitter ju Åke.S upp bakom en formstark häst bra startrygg och att man kanske har siktat hit?Kan ju va så att hästen får sig en riktig urblåsare här.Känd benämning är ju grön kusk 700 meter från mål så kan nyårsraketen sitta eller så är det bara en blindgångare vad vet jag.
2018-12-31, 07:26 | #49 | |
Citat:
Ormen spikar.
2018-12-31, 08:28 | #50 |
Arewehavingfun or not
Största segerpremien 40K tidsmässigt 14,9K kusken vunnit 1 av 7 rikstotolopp segrar på mariehamn,färjestad,e-tuna,örebro samt 1 seger på valla. Trolig position Dödens efter startrusning mellan 1,2,3 Min slutsats med vid gardering men spik no way |
|
2018-12-31, 08:55 | #51 | |
Citat:
Men bakspår är inte rätt melodi för denna hästen. 14,9k vann den på enda gången den har testat sprinter distans, dumt att springa snabbare om den räcker till vinst? Jag tror att den kan kapa den tiden om det behövs. 14% segrar i Rikstotolopp är väl inget dåligt resultat? Gången han vann stod den i 2.8 gånger pengarna annars har han stått i 17 gånger eller mer, inte favorit med andra ord. Den har vunnit på alla banor den har tävlat på förutom Mantorp och Romme men de 2 gångarna har den startat på bakspår och fått resultat 2 & 5. Kusken sa att i senast loppen tog den ledningen hur enkelt som helst utan att forcera hästen nånting alls, urryckare för första gången idag med. Jag säger inte att den bara går ut och vinner men just nu är den 4:e handare och det tycker jag nog är lite fel så chansspikar den. Kände att jag var tvungen att motivera lite då jag troligen spikar den och det säkert finns nån andelsköpare av min andel som läser här. Men stort lycka till med spelet Northlad! Ps. Min andra spik idag blir troligtvis Seal Kronos. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Attac (+5) |
||
2018-12-31, 08:57 | #52 | |
Citat:
Men har den en extra växel som behövs eller tänker den bara springa med även här? |
|
2018-12-31, 09:25 | #53 |
Om man inte har 100% feeling för stonewashd diamant räcker det med att ta med jorma?
|
|
2018-12-31, 09:43 | #54 |
Madness
Där ströks mitt drag i sista 12
|
|
2018-12-31, 09:45 | #55 |
Jackpot. Inte så fasligt mycket mer än vanlig jackpot, men i alla fall spelvärde. Jag har klurat lite över vilka möjliga bortglömda det finns på morgonen.
V75-1: Mest bortglömd här är Sanna Hall. Okänd kusk, liten tränare, men två ettor i raden till riktiga skrällodds. Har vunnit med dojjorna på nyligen, startat kontinuerligt. 0,48% på den just nu känns som för lite. Borde nog vara 2% i alla fall. Ingen jättestor chans, men den som streckar på bör ha den med. Bear Amarante en annan häst med seger i raden och van att gå med skor som är helt bortglömd. Micke J upp bakom den. Making Love är en riktigt bra häst som varit borta ett år för skada. Svårt att veta var den står formmässigt, men hade nog kunnat vara favorit i loppet om den inte varit borta. Tycker den borde vara streckad på 10-12% i alla fall. Mest överstreckad då? Det känns som att Arsenal slagit i kapcitetstaket lite. Kan väl vinna, men ger den inte mer än 10-12% chans att göra det. V75-2: Justice Ås kan vara en bra spik. Bland de mer bortglömda finns två som kommer tillbaka efter att ha varit borta mer än ett år. Xlant Chili Tripel och Archangel Am. Mycket svårt att säga hur de kommer prestera, men det är slitare som hävdade sig i hög klass innan de blev skadade. Bra spår har de bägge två, så skulle någon av dem få loppet kört i halsen kan de vinna. Bedömer deras chanser till vardera 3%. Överstreckad är Highspeed Call som sannerligen inte vinner ihjäl sig. Det gör han inte nu heller, trots Åke Svanstedt. V75-3: Mycket jämnt lopp, och strecken är väldigt spridda. Men Jorma Kontio på en 2%-are? Alea Iacta Est borde väl ha 3% chans med han i vagnen i alla fall? V75-4: Tre segrar och en andraplats i raden, mest pengar av alla, men dassigt spår. Pastors Lady med Juhani Partanen har i mina ögon betydligt mer än 2,5% vinstchans. Mot det här motståndet är det kanske så mycket som 10% vinstchans. Jag tycker favoriterna Kapten Kidd och Whipped Eggs blivit det på grund av sina tränare/kuskar, de känns inte så överlägsna att ett lås på dem motiverar 70%. V75-5: För den som inte gillar att bara spika omgångens största favoriter så är Fantasia Sisu här en rimlig chansspik. För bakom är det jämnt. Dennis Palmqvist åker ned från Solvalla med Hurray Boko, och har lurat ned Rickard Skoglund från Sundsvall för att köra. Formen finns där, pricken över i saknas. Knepigt spår, men 1,35% skulle ju kunna varit det dubbla. Argbiggan har fått en massa Åke-streck på sig, känns inte spelvärd. V75-6: Stonewashd Diamant är nog bästa hästen, men så överlägsen de andra 14 medtävlarna som den skall runda? Enligt min mening är +60% på någon med dubbla tillägg och fullt fält alltid för mycket. Our Girl har formen i topp, vann senast och har springspår från start. 0,56% känns lite lågt där. Queen of Beerduck har form och är kuskförstärkt, 0,37% känns orimligt lågt. Det finns flera så gott som helt ospelade hästar med här, med spelprocent så nära noll att det är god chans att man blir ensam om en av dem vinner. Nog vinner väl Xanthis Amber mer än var 1000:e lopp? V75-7: Min ranketta heter Dynamite Light, och till 12% är det ett bra spikbud. Bedömer chansen till i alla fall 20%. Förstår inte alls varför Magic Happens blivit favorit, borde inte ha mer än 8-10% chans. Bland de bortglömda hittar jag Cikoria Frazer som kommer från seger med dojjorna på. Kommer man från seger har man aldrig så låg chans som 0,74% att upprepa den. Om jag tänkte bli ensam med sju rätt idag? Ja!
2018-12-31, 09:45 | #56 |
Blir ingen större sammanfattning från min sida idag men kommer nedan nämna några hästar som JAG tycker är lite för lite streckade..
Lycka till allihopa med årets sista travdag! Avd1: 8 Othala Avd2: 6 Michelangelo Ås Avd3: 10 Seal Kronos Avd4: 12 Leo Leo Avd5: 5 Arewehavingfun Avd6: 8 Vikens Fingerprint Avd7: 7 Uappa Di Azzura Gott nytt år på er! |
|
2018-12-31, 10:00 | #57 |
Normalt borde det räcka ja, med viss tankeverksamhet på nummer 8 också. Men smäller det här och man garderar mer är man ju lycklig. Tror många kan följa med och slinka in då det borde bli lite trafikproblem att runda hela fältet med 40 meter tillägg. Den orutinerade hästen (nr 3) verkar besitta en del kapacitet men svårt veta vad den verkligen kan även om det den visat hittills sett bra ut.
|
2018-12-31, 10:07 | #58 | |
Citat:
|
|
2018-12-31, 10:15 | #59 |
Systemtankar inför sista rycket 2018
Avd1: spik1 (kopplar greppet på spelarkollektivet som täcker upp vem vill flyga i första) Avd2: 1,2,3,6,7 ( 1 svarar upp 3) Avd3: 6,10 (Spetshästen och bästa hästen) Avd4: 7,8 (En chansning att ta bort Robbans men den är entaktad måste tas lungt ) Avd5: 1,4,5,8,11 ( tror det är heltäckt med dessa) Avd6: 3,15 (spetshäst ? och bästa hästen) Avd7: 1,3,4,9,10 ( Tror dessa gör upp) Totalt 1000 rader Utgångssystemet före värmningar och senaste nytt Lycka till alla Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1) |
|
2018-12-31, 10:18 | #60 | |
Citat:
I övrigt: Håller sig Kapten Kidd på benen och hinner före Whipped Eggs fram till dödens eller ledningen? Känns som det är läge att spika en av dem. |
||
2018-12-31, 10:24 | #61 |
Bergh tyckte det var konstigt att Whipped Eggs var en av favoriterna i intervjun från Norge igår om jag minns rätt?!
|
|
2018-12-31, 10:33 | #62 |
|
|
2018-12-31, 10:41 | #63 | |
Citat:
Bra skrivet! Bra motiverat! Tack och gott nytt travår!
2018-12-31, 10:45 | #64 |
JS. Apollo slog ju Ural senast och hade Ural varit med i detta lopp hade jag spikat. Visserligen hade Ural spår 11 på kort och gjorde jobbet utvändigt ledaren medans JS hade spår 1 och fick väl en smörresa men ändå. Får nu Ulf i sulkyn och det är ett stort kusk plus. Lås på 1,12 i första.
|
|
2018-12-31, 10:50 | #65 |
Sitter och funderar lite i femte avdelningen här. Kapten Kidd lär ju tas försiktigt från spets antar jag. Om Whipped Eggs kan hålla upp tempot ifall den kan få överta ledningen eller hålla upp det från dödens, kan verkligen Kapten Kidd växla ner det här fältet då? Visst, den var strålande i debuten när det bara visslade till och den har ju en andra växel men de övriga loppen har varit ren smygkörning ju och lågt tempo. Senast när den var trea från sitt sjundespår var den ju rent ut sagt usel. Kan det inte bli liknande här?
Rocky Bear när den vann från andraspåret på 14.8 var den ju riktigt tapper också. var kan den tänkas hamna? Körs väl framåt? Jag ser inte riktigt att man kör det här loppet i halsen på Untersteiner. |
2018-12-31, 10:52 | #66 |
Ja, men det är mest för att Bergh inte kan köra något sås-tempo och sen rycka undan utan ska den vinna får den tugga på hela vägen och gör den det tror jag inte Kapten Kidd har en extra växel att plocka ner hela gänget heller. Kapten Kidd i spets är garantiseger men dit lär den väl inte kunna komma?
|
2018-12-31, 11:13 | #67 |
Ur Thomas Uhrbergs blogg:
V75 nyårsafton: Jag går ut tufft med två spikar på Axevalla Full satsning i de två första avdelningarna med spik för XL Bygg Palema med Åke Svanstedt och Justice Ås med Peter Untersteiner. Ja, det må bära eller brista när det är dags för super-jackpot med 60 miljoner i 7-rättspotten i årets absolut sista Winter Burst-V75:a och det på Axevallas utslagsgivna bana med det 227 meter långa upploppet. Min krönika inför V75 på Romme väckte en del uppmärksamhet och jag har fått många positiva kommentarer, dels direkt till mig, dels via sociala medier – och det är alltid skönt med reaktioner i allmänhet och i synnerhet när de är positiva. Jag tog bland annat upp det här med att det är fel att dela ut böter när du är rakryggad och står för ärlighet, men där den som inte talar sanning premieras. Kanske har det påverkat de styrande som tagit bort de 2.000 kronor i böter som Peter Untersteiner fick för att han avstod att åka tur och retur Halmstad – Stockholm för att enbart köra en häst i V75-finalerna på Annandagen. Om jag fattat det rätt kommer nu regelverket att ändras och det är positivt. Räkna med en hel del nervdaller Dagens V75-omgång på Axevalla kommer nog att bjuda på nervdaller, inte bara för tränare, kuskar, hästägare och spelare utan också ATG-folket med vd Hans Lord Skarplöth i spetsen. Kommer datasystemet att hålla för det enorma trycket när vi alla ska spela V75 i förhoppning om att bli ensam vinnare till 60 miljoner eller mer? Fungerar allt till belåtenhet är det okey, funkar det inte – ja, då blir lär det bli liv i luckan … Jag är inne på att ATG-folket har koll på ”garnnystanet”, ja det är så en del beskriver It-nätet som handhaver travspelet. Litar på Åke Svanstedt i volten Åke Svanstedt är uppvuxen med travet, han har det i blodet, så det här med voltstart sitter i ryggmärgen. Varför tar jag upp det? Jo, Åke kör min spik XL Bygg Palema och det är voltstart, något Åke inte praktiserat så värst mycket de senaste åren eftersom han sedan några år tillbaka har sin verksamhet i USA. Den 5-årige XL Bygg Palema har spår ett i volten, så det är Åke Svanstedt som styr hela första fållan. Och, jag är inne på att han gör det så bra att det blir ledning – och i den positionen är det ekipaget att slå. Justice Ås kan bli het i spets Min andra spik är Justice Ås, snyggt inmatchad på pengar och Peter Untersteiner kör för spets, en position där den här 5-åringen trivs alldeles utmärkt. Han kan dock bli något het, så det skulle hellre ha varit 1640 än 2140 men motståndarna radar inte precis upp segrar så det gå vägen. Ett överlägset sto – men läget! Jag går tunt i V75-6 med blott tre hästar och på det lilla systemet singelstreckas Peter Untersteiners Stonewashd Diamant. Hon har överlägsen kapacitet men dubbla tillägg, alltså 40 meter, är alltid tufft i V75. På stora systemet streckas därför också Grace River från startfållan och luringen Vikens Fingersprint, en häst som är obesegrad med kusktalangen Oskar J Andersson. Om de två spikarna motsvarar mina förväntningar ser systemet mycket intressant ut då jag plockat med en del skrällhästar. Första V75-start klockan 14.30 Och, kom ihåg att första start i V75 är klockan 14.30 – en starttid som jag för övrigt tycker att vi ska ha året runt. Mitt systemförslag till V75 på Axevalla. V75-1: 1 XL Bygg Palema. Res: 9-3. V75-2: 3 Justice Ås. Res: 1-7. V75-3: 1, 6, 9, 10, 11, 12, 13. Res: 14-4. V75-4: 4, 5, 7, 8, 12. Res: 11-1. V75-5: 1, 4, 5, 6, 11. Res: 10-8. V75-6: 3, 8, 15. Res: 9-14. V75-7: 1, 3, 9, 10. Res:4-7. Systemet är på 2100 rader och kostar 1050 kronor. Om man också singelstreckar nummer 15 Stonewashd Diamant avdelning 6 blir det systemet på 700 rader och det kostar då 350 kronor. |
|
2018-12-31, 11:16 | #68 |
Jaha, där strök de en eventuell idiotspik av mig i sista avdelningen Lika bra det kanske
Jessica Highness alltså. Jag tycker när jag kollar Minnestads Ecuador att det är en segrare här utan problem men det blir nästan samma när jag kollar lopparkivet på övriga mer eller mindre betrodda här, finns många vinnare |
2018-12-31, 11:16 | #69 |
Jens Sjödén på Service Plays.
Heppson (+2) |
|
2018-12-31, 11:16 | #70 |
Bolagssystemet
1) 1,3,8,9,10,12 r15-14 (favoriten 1 är ingen märkvärdig häst. Överstreckad på Åke. 3 nämns knappast i forumet. 12 var duktig senast efter struligt lopp från spår 1) 2) 1,3,6,7,9 r5-4 (streckar favoriterna och ryggar forumet på 9) 3) 4,6,10,11,12,13,14 r8-1 (6 tar ledningen med 4 i vinnarhålet. 14 får pangstart från springspåret. Svårt lopp med oerfarna ekipage garderas ordentligt) 4) 7 r5-4 (7 är bästa hästen och spikas utan tvekan eftersom Bergh ligger lågt även i den inre kretsen) 5) 4 r1-8 (1 leder. Bergh meddelar klart på 4 till den inre kretsen) 6) 3,15 r8-14 (3 kommer från tre raka segrar och kan leda hela vägen. 15 visar stor kapacitet och skall runda alla tretton konkurrenter i tredjespår. Bra tvåhästarslås) 7) 1,3,4,6,7,9,10 r2-5 (3,4,10 är förstastreck. Men jag fyller på med några till. 5 ströks sent) Kostar 1470:-. I kväll blir det champagne i alla lägen. Hoppas det blir för en del av alla jackpots vi betalat för. Gott Slut på Det Gamla Året! Min värd ikväll skickades en sommar som 16-åring till St Tropez för att läsa franska. Varje morgon berättar han, kom en vrålig amerikanare till stranden. Ur klev David Niven. 10 minuter senare kom en röd fräsig sportbil. Ur gled Brigitte Bardot. För att hedra min värds ungdom har jag köpt Bardot Champagne. |
|
2018-12-31, 11:29 | #71 |
Menar du 13 eller? Nr 14 springer från spår 8!
mackpeter (+5) |
2018-12-31, 11:31 | #72 |
Tror Fantasia Sisu och Arbiggan kan vara ett bra lås om man nu inte spikar nån av dem. Ser inte Micke Lindblom som vinnare på V75 mot
topp proffskuskar men större under har ju skett så vem vet. |
|
2018-12-31, 11:38 | #73 |
Sen är 6 Hera di Quattro från springspår och varit ute i tuffa sammanhang helt bortglömd ?? Endast 1 % ... Det är här miljonerna delas ut. Vinner inte StD så står det inte bara mellan 3,8 i detta lopp som alla tror. Det är öppet och jag håller verkligen fram 6 och 7 som är totalt bortglömda med bästa spåren i volt.
|
|
2018-12-31, 11:40 | #74 |
|
|
2018-12-31, 11:46 | #75 |
Multijackpot och det är bara sju rätt som gäller. Tror inte det kommer att skrälla särskilt mycket, men sjuan blir säkert överbetald som vanligt när det är jackpot. Första loppet ser ut att vara utskrivet åt Åke, men jag är ändå inte övertygad om att hästen håller undan för tilläggspållarna. Fyra streck i andra räcker. Archangel Am och Emmett Brown behöver loppet. I tredje loppet, som på förhand ser väldigt öppet ut, så gör jag mitt drag och nöjer mig med två streck: Seal Kronos (bästa hästen, men bara ett lopp i kroppen efter 1 års frånvaro) och Dooley's U.N.G. (Ser jag gärna i ledningen). I fjärde så finns två hästar som utmärker sig, så antingen tar man ytterligare ett par streck eller så väljer man att spika. Jag spikar Kapten Kidd och hoppas att Peter kör fram och övertag ledningen. En handfull hästar i femte och man bör klara sig vidare till ytterligare en P.U.-spik i form av Stonewashd Diamant. Jag litar på hästens hårdhet och kör matematiskt idag. Annars kan man ju lägga på två streck och reducera. I sista loppet tycker jag att de fyra mest streckade ska göra upp samt spetshästen Gianluca Boko.
|
|
2018-12-31, 12:00 | #76 |
Är det någon som köper resonemanget att Michelangelo ås hamnar andra utvändigt då Bergh inte kommer låta Peter spetsa enkelt eller alls för den delen?
Jag såg att den spikades prel på travsnack och jag tycker den har kapacitet nog för att chansspikas. Speciellt om Bergh och Peter får storhetsvansinne där framme. |
|
2018-12-31, 12:13 | #77 | |
Citat:
Men de där som inte startat på ett tag är ju stekheta om de är toppade för loppet! |
|
2018-12-31, 12:17 | #78 |
Känner mig allt tryggare med spik på Seal Kronos, trots mer eller mindre avslag från Söderkvist som menar att det behövs fler lopp i kroppen. Det utlovas körning för spets på 4 Capture och dit vill väl även 6 Dooley´s U.N.G. vilket bäddar för ett gynsamt tempo för just Seal Kronos som då inte behöver göra allt jobb själv. Snacket i liven kanske kan öka värdet
|
|
2018-12-31, 12:20 | #79 |
TRIO
Inlämnat: 2018-12-31, 12:19 Axevalla Lopp 1 Måndag 2018-12-31 Start: 12:20 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 5 Hjalle Palema 2:a: 12 Rise Again 3:a: 7, 8 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: PQF CTZ RTQ |
|
2018-12-31, 12:26 | #80 |
Nu måste jag ha information om varför Fantasia Sisu är favorit i det här loppet? Rankar ner den mer och mer i mitt huvud just nu och har haft tankar på att ha den som en spik. Ge mig nu vad Bergh sagt. Det ska vara klart på den men vad talar för det? Är den ens startsnabb? Hittar inget som talar för att det här är en bra spik. Känns som Saga Doc är en bättre just nu. Hjälp till att rätt ut mina virrvarv i huvudet just nu tack!
|
2018-12-31, 12:27 | #81 |
Capture
Om ni inte har spanat in två sista med Capture så är tipset att ni går in på arkivet och spanar, näst senast tog han in 100m över upploppet och senast rök nog segern vid galoppen. Från spets är den livsfarlig om den tar sig dit.
|
|
2018-12-31, 12:32 | #82 |
Det är ett jävla skrik på den just nu! kommer sluta som en av favoriterna. Hade den som spik redan igår.
Senast redigerad av Galoppen den 2018-12-31 klockan 12:33. |
|
2018-12-31, 12:40 | #83 |
Dagens försök efter mkt pusslande:
1,8-3,6,7,9,12 9-1,3,6,7 6,10,12,15 7 11 15-3,8,13,14 3-1,4,9 Minst 2 A i avd 1,2,6,7 Lycka till alla |
|
2018-12-31, 12:41 | #84 |
V75
Avd 1: 1, 8, 9, 12 (3, 10) 2: 1, 3, 6, 7 (9, 4) 3: 6, 10 (14, 11) 4: 7 Kapten Kidd (5, 8) 5: 1, 4, 5, 8, 11 (7, 10) 6: 15 Stonewashd Diamant (8, 3) 7: 1, 3, 4, 9, 10 (7, 6) |
|
2018-12-31, 12:42 | #85 |
Redan problem hos atg. Fördröjda spelkvitton... Med lite tur så är det bara atg som förbereder sig för anstormningen
|
|
2018-12-31, 12:44 | #86 |
Spelpengar:
V4 Inlämnat: 2018-12-31, 12:43 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 12:45 Kostnad: 288,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 4, 6 (9, 2) 2: 5, 6, 7, 13, 14, 15 (12, 8) 3: 7 Sara Palema (6, 9) 4: 1, 3, 4, 5, 10, 12 (15, 13) 4x6x1x6 = 144 rader. 144 x 1 x 2,00 kr = 288,00 kr. Totalt: 288,00 kr. Rättningskod: TZH DTP STN
2018-12-31, 12:50 | #87 |
Då va systemet klart !
V75 Inlämnat: 2018-12-31, 12:31 TeamDiesels andelsspel Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 4 725,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 9, 12, 15 (8, 10) 2: 1, 2, 3, 6, 7, 9 (4, 5) 3: 6, 10, 11, 12, 14 (4, 13) 4: 5, 7, 12 (4, 8) 5: 4, 5, 11 (1, 8) 6: 15 Stonewashd Diamant (3, 8) 7: 1, 3, 4, 6, 9, 10, 11 (7, 2) 5x6x5x3x3x1x7 = 9450 rader. 9450 x 1 x 0,50 kr = 4 725,00 kr. Totalt: 4 725,00 kr. Min kostnad: 4 725,00 kr x 1/12 = 393,75 kr Rättningskod: PWB JTV VTP |
|
2018-12-31, 13:13 | #88 |
1: 1
2: 1, 3, 6, 7......u 7 3: 3, 6, 8, 9, 10.....u 6 4: 5, 7 5: 4 6: 3, 8, 15 7: 1, 3, 4, 6, 7, 10.....u 1 |
|
2018-12-31, 13:30 | #89 |
Jag fick ingen feeling för omgången efter att ha läst på. Speciellt efter att ha läst all betaltjänsterna som har olika vinnare i stort sett i varje lopp.
Att gå på Stonewashed diamant som gigantisk favorit känns inte särskilt kul - aldrig startat i voltstart i Sverige - tävlat barfota i någon form i alla tidigare Sverige starter förutom senast. - tävlar nästan alltid i amerikansk bike (bl a i de fyra senaste). Nu vanlig vagn. Ska jag spika en 65 procentare så ska det inte finnas så mycket frågetecken. Åke Svanstedt har varit ruggigt överspelad vid tidigare gästspel i Sverige efter flytten hade någon betaltjänst räknat ut. Ynka 2 segrar på 44 styrningar, och då ofta som betrodd. Nä, denna omgång fick jag ingen feeling för alls trots att jag lagt väldigt mycket tid på den. Senast redigerad av olle den 2018-12-31 klockan 13:34. |
|
2018-12-31, 13:35 | #90 |
Blev en liten rackare också! Gott Nytt År på er
V75 Inlämnat: 2018-12-31, 13:33 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 27,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 6, 8 (9, 12) 2: 3, 6, 7 (1, 9) 3: 6 Dooley's U.N.G. (10, 12) 4: 7 Kapten Kidd (5, 4) 5: 5, 8 (4, 1) 6: 15 Stonewashd Diamant (3, 8) 7: 3, 4, 7 (10, 9) BOOST nr: %1 3x3x1x1x2x1x3 = 54 rader. 54 x 1 x 0,50 kr = 27,00 kr. BOOST: 0,00 kr Totalt: 27,00 kr. Rättningskod: RWJ GTT QWP |
|
2018-12-31, 13:36 | #91 | |
Citat:
2018-12-31, 13:37 | #92 | |
Citat:
asgaya3141 (+5) |
||
2018-12-31, 13:41 | #93 |
V75
Inlämnat: 2018-12-31, 13:39 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 54,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 X.L.Bygg Palema (9, 12) 2: 1, 2, 9 (3, 7) 3: 6, 10, 12 (4, 13) 4: 12 Leo Leo (7, 5) 5: 5, 8 (4, 1) 6: 3, 8 (15, 14) 7: 1, 9, 10 (3, 4) BOOST nr: %1 1x3x3x1x2x2x3 = 108 rader. 108 x 1 x 0,50 kr = 54,00 kr. BOOST: 0,00 kr Totalt: 54,00 kr. |
|
2018-12-31, 13:45 | #95 |
V75
Inlämnat: 2018-12-31, 13:43 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 120,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 8, 12 (9, 15) 2: 1, 3, 4, 6, 7, 9 (5, 2) 3: 4 Capture (10, 12) 4: 2, 3, 4, 5, 7 (8, 11) 5: 1, 5 (4, 11) 6: 3 Grace River (15, 8) 7: 4 Minnestads Ecuador (3, 10) BOOST nr: %1 4x6x1x5x2x1x1 = 240 rader. 240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr. Fick lite ideer från er på forumet och gjorde ett litet system. Lycka till alla och gott nytt år. Ta det lugnt med alkoholen ikväll |
|
2018-12-31, 13:47 | #96 |
Årets sista försök
V75 Inlämnat: 2018-12-31, 11:21 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 354,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 4, 8, 9, 10, 12 (14, 7) 2: 7 Baron Gift (6, 9) 3: 4 Capture (10, 11) 4: 7 Kapten Kidd (8, 5) 5: 1, 4, 5, 7, 8, 10, 11 (12, 6) 6: 3, 15 (8, 6) 7: 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10 (7, 8) 7x1x1x1x7x2x7 = 686 rader. 686 x 1 x 0,50 kr = 343,00 kr. Avgift 11,00 kr. Totalt: 354,00 kr. Rättningskod: SWF KTV WQW Gott slut och ett Gott nytt tillönskas alla på Sharps! Lycka till idag och dags för första GT |
|
2018-12-31, 13:59 | #98 |
Anders Svanstedt... att han ens bemödar sig till att köra lopp???
|
|
2018-12-31, 14:03 | #99 |
Robert Berg verkar ha usel form
|
|
2018-12-31, 14:06 | #100 |
Dagens Sharps.se Snackisar är inlämnad, idag var det klurigt att få ihop ett system då det fanns många olika ideér här. Det slutade med en spik på favoriten trots en del motbud här men gick inte få ihop system utan en spik...
V75 Inlämnat: 2018-12-31, 14:02 Västertorps Spel & Tobak, Sharps.se snackisars andelsspel Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 6, 8, 9, 12 (14, 7) 2: 3, 6, 7, 9 (2, 4) 3: 4, 6, 9, 10, 12, 14 (11, 13) 4: 4, 7, 11, 12 (8, 5) 5: 4, 8, 11 (5, 1) 6: 15 Stonewashd Diamant (8, 3) 7: 1, 3, 4, 8, 9 (10, 7) 5x4x6x4x3x1x5 = 7200 rader. 7200 x 1 x 0,50 kr = 3 600,00 kr. Dagens Drag är tagna ifrån: Avd1: 8 Othala, Kire111 6 Sanna Hall, Viroid Avd2: 9 Highspeed Call, Rimforst & Spiken64 Avd3: 12 Jejje Palema, Olle 4 Capture, 9 Dalforno, 14 Ibeliveinamrica, Kire111 6 Dooleys U.N.G, Frasse77 & Northlad Avd4: 12 Leo Leo, Rob 4 Sobel Photo, Eveton 11 Pastorns Lady, Viroid Avd5: 8 Arbiggan , Dahle & Northlad Avd7: 9 Dynamite Light, Northlad & Viroid 8 Cikoria Frazier, Viroid |
|
2018-12-31, 14:08 | #101 |
Redan en halvtimme innan start är omsättningen så hög att det kommer betalas ut mindre än vad det spelats för. Snacka om spelhysteri hos svenska folket
|
|
2018-12-31, 14:13 | #102 |
Bra start på dagen efter att ha lämnat in på butik (hatar att lira via telefonen). Nu får vi hoppas flytet håller i sig resten av dagen...
V4 Inlämnat: 2018-12-31, 12:26 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 12:45 Kostnad: 224,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 6, 9 (1, 4) 2: 5, 7, 9, 12, 13, 14 (6, 15) 3: 6, 7 (9, 12) 4: 8, 12, 15 (10, 3) 3x6x2x3 = 108 rader. 108 x 1 x 2,00 kr = 216,00 kr. Avgift 8,00 kr. Totalt: 224,00 kr. Rättningskod: QTM FTN RTR V75 Inlämnat: 2018-12-31, 12:26 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 1 945,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 4, 12, 14 (9, 8) 2: 3, 6, 7 (1, 9) 3: 4, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (8, 1) 4: 5, 7 (4, 8) 5: 2, 4, 8, 11, 12 (1, 5) 6: 15 Stonewashd Diamant (3, 8) 7: 3, 4, 6, 10 (9, 1) 4x3x8x2x5x1x4 = 3840 rader. 3840 x 1 x 0,50 kr = 1 920,00 kr. Avgift 25,00 kr. Totalt: 1 945,00 kr. |
|
2018-12-31, 14:15 | #103 |
Landade slutligen på spikarna Seal Kronos samt Sobel Photo. Dubbelt Söderkvist, vad är sannolikheten för det?
Nåja, inlämnat och med och deltar i alla fall. |
|
2018-12-31, 14:16 | #104 |
Nu fick jag till systemet rkt bra mkt nöjd just nu
1*3*8*9*12 1*3*6*7*9 4*6*10*11*12 Kapten Kidd 4-8 Stonewashd Diamant 3*4*10 375 Kr |
|
2018-12-31, 14:16 | #105 |
Och så ja, nu är det problem med inloggningen...
2018-12-31, 14:17 | #106 |
Victorem.se kan man se hur folket spelat den närmaste timmen,
mina ideer inför måndagen är https://www.jokersystemet.se/t/cXT89bUPtrxf avd1. Appolo gör bra och gedigna insatser varje gång, 50 metrar bättre med Uffe? Rolig etta och kan vara en spik för den djärve. avd2. Det lär bli fullfart på loppet och som Michealangelo ås har sätt ut tillsammans med Daniel på slutet kan jag inte något annat än tro att de vinner igen. De stormtrivs ihopa, 15 proc.. - Najs! avd3. Jejje Palema kan hitta till ledningen från sitt springspår, Åke är vass och detta är en av omgångens bästa drag! avd4. Normalt står det mellan 5 och 7 och troligt är att någon segrar, men jag tar med draget nr 4 och skrällen nr 11 med klaff så... avd5. Har en känsla för draget nr 5 i dag och tror det kan vara spets och slut till fina 12 proc, bara att tacka och ta emot. avd6. Bästa hästen möter orutinerade och bara ston, hon är bäst här och med sunda vätskor i kroppen kommer hon vinna väldigt enkelt. Spik! avd7. Hoppas Per har ställt i ordning, Åke upp och även ryckhuva ff gg är helt klart omgångens bästa speldrag! Spikar i bolag2. nr 10 DD1. 15 DD2. 10 * 600 Senast redigerad av Klanke den 2018-12-31 klockan 14:19. |
|
2018-12-31, 14:19 | #107 |
1,3,8,9,10,12u,14,15
1,2,3,6u,7,9 4 1,4,5,7,8,9,10,11,12 4 3,8,13,15 1,3,4,6,7,9 Krav 1u |
|
2018-12-31, 14:19 | #108 |
Gott Nytt År o Lycka till Sharpsare
V75 Inlämnat: 2018-12-31, 14:16 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 1 500,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 8, 9, 10 (12, 15) 2: 1, 3, 6, 7, 9 (4, 5) 3: 4, 6, 11, 14 (10, 12) 4: 4, 7, 8, 10, 12 (5, 11) 5: 1, 4, 8 (11, 5) 6: 15 Stonewashd Diamant (3, 8) 7: 1, 3 (4, 10) 5x5x4x5x3x1x2 = 3000 rader. 3000 x 1 x 0,50 kr = 1 500,00 kr. Totalt: 1 500,00 kr. Rättningskod: För ett bra 2019
2018-12-31, 14:20 | #109 |
Gick in på mitt konto för att kolla mina kvitton, ser helt sjukt ut- är med på 14 olika V75 System! Tar upp halva tråden om jak klistrar in dem... Lycka till nu allihop! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+14) |
|
2018-12-31, 14:22 | #110 |
Capture galopp i 9/21 och har mäktat med en seger. Spår 4 i volt. Noll spelvärde som kommunare.
2018-12-31, 14:23 | #111 |
(1),3,8,9,12
1,3 1,2,3,4,5,(6),7,8,9,(10),11,(12),13,14,15 7 Kapten Kidd 1,2,3,(4),(5),6,7,8,9,10,11,12 3,8,15 1,2,3,4,6,7,8,9,10,11 Krav: Minst 2 parentesvinnare Lycka till och gott nytt alla sharpsare!
2018-12-31, 14:25 | #112 |
Så här vart Basses Bomb:
V75 Inlämnat: 2018-12-31, 13:29 Västertorps Spel & Tobak, Basses Bombs andelsspel Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 7 711,20 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 8, 9, 10, 12, 14, 15 (4, 7) 2: 3, 6, 7 (1, 9) 3: 4, 6, 10, 11, 14 (13, 9) 4: 7 Kapten Kidd (8, 4) 5: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11 (10, 12) 6: 8, 15 (3, 14) 7: 1, 3, 4, 6, 7, 9, 10 (2, 11) 8x3x5x1x9x2x7 = 15120 rader. 15120 x 1 x 0,50 kr = 7 560,00 kr. Avgift 151,20 kr. Totalt: 7 711,20 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1) |
|
2018-12-31, 14:25 | #113 |
Jag klistrar in de två systemen som jag komponerat men låter övriga vara.
V75 Inlämnat: 2018-12-31, 14:04 Västertorps Spel & Tobak, Rimfrosts iskallas andelsspel Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 2 284,80 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 X.L.Bygg Palema (12, 14) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 (1, 2) 3: 1, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 15 (2, 13) 4: 4, 5, 7, 8 (11, 2) 5: 7 Saga Doc (4, 5) 6: 3, 15 (6, 8) 7: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10 (1, 8) 1x8x10x4x1x2x7 = 4480 rader. 4480 x 1 x 0,50 kr = 2 240,00 kr. Avgift 44,80 kr. Totalt: 2 284,80 kr. Min kostnad: 2 284,80 kr x 1/15 = 152,32 kr Rättningskod: SVF CTQ VWN V75 Inlämnat: 2018-12-31, 14:06 Västertorps Spel & Tobak, Sharps lillas andelsspel Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 991,44 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 15 (14, 5) 2: 1, 7 (6, 3) 3: 4, 6, 12 (10, 14) 4: 2, 4, 5, 7, 8, 11 (6, 12) 5: 4, 5 (7, 8) 6: 3 Grace River (15, 8) 7: 3, 4, 10 (7, 6) 9x2x3x6x2x1x3 = 1944 rader. 1944 x 1 x 0,50 kr = 972,00 kr. Avgift 19,44 kr. Totalt: 991,44 kr. Min kostnad: 991,44 kr x 1/25 = 39,66 kr Blev till sist lite "konstigt" i femte avdelningen då jag komponerat bägge men procenten avgjorde på det större att Saga Roc spikades och fick lite extra vatten på kvarnen innan beslut skulle tas där. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+7) |
2018-12-31, 14:28 | #114 |
Och här är mitt Basses Bästa system:
V75 Inlämnat: 2018-12-31, 13:28 Västertorps Spel & Tobak, Basses Bästas andelsspel Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 2 570,40 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 9 (12, 14) 2: 7 Baron Gift (6, 3) 3: 6, 11 (10, 4) 4: 4, 5, 7, 8, 12 (11, 2) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 8) 6: 3, 8, 15 (14, 6) 7: 1, 3, 4, 6, 7, 9, 10 (2, 11) 2x1x2x5x12x3x7 = 5040 rader. 5040 x 1 x 0,50 kr = 2 520,00 kr. Avgift 50,40 kr. Totalt: 2 570,40 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1) |
|
2018-12-31, 14:31 | #115 |
Usch vad det suger med omstart där alltså :(
|
2018-12-31, 14:33 | #116 |
Betta en lunch med polaren om att det skulle bli omstart =)
|
|
2018-12-31, 14:34 | #117 |
V75
Inlämnat: 2018-12-31, 14:24 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 1 008,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 9, 12 (8, 3) 2: 3 Justice Ås (7, 1) 3: 1, 3, 4, 5, 6, 10, 12, 14 (11, 13) 4: 4 Sobel Photo (7, 5) 5: 4, 5, 11 (1, 8) 6: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 15 (14, 13) 7: 3, 4, 9, 10 (7, 1) 3x1x8x1x3x7x4 = 2016 rader. 2016 x 1 x 0,50 kr = 1 008,00 kr. Totalt: 1 008,00 kr. |
|
2018-12-31, 14:37 | #118 |
V75
Inlämnat: 2018-12-31, 14:20 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 8, 10, 12 (9, 15) 2: 7 Baron Gift (3, 1) 3: 11 Elway Am (10, 4) 4: 4 Sobel Photo (7, 5) 5: 4, 8 (1, 11) 6: 6, 15 (3, 8) 7: 1, 6, 7, 10 (3, 4) 5x1x1x1x2x2x4 = 80 rader. 80 x 1 x 0,50 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: WRC HTP TWR |
|
2018-12-31, 14:40 | #119 | |
Citat:
|
||
2018-12-31, 14:45 | #120 |
Så här var Dahles drag
V75 Inlämnat: 2018-12-31, 13:39 Västertorps Spel & Tobak, Dahles Drags andelsspel Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 16 193,52 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 8, 9, 10, 12, 14, 15 (7, 6) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (1, 7) 3: 10 Seal Kronos (6, 11) 4: 7 Kapten Kidd (8, 5) 5: 1, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (2, 3) 6: 1, 2, 3, 6, 8, 14, 15 (7, 10) 7: 1, 3, 4, 6, 7, 9, 10 (2, 11) 8x9x1x1x9x7x7 = 31752 rader. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+7) |
|
2018-12-31, 14:47 | #121 | |
Citat:
Dahle (+7) |
||
2018-12-31, 14:49 | #122 |
Tack detsamma kompis
coolmanriver (+10) |
|
2018-12-31, 15:00 | #123 |
Hur fan kör Peter U??????????
Så gött man visste
2018-12-31, 15:01 | #124 | |
Citat:
coolmanriver (+5) |
||
2018-12-31, 15:01 | #125 |
Bra start på minisystemet
V75 Inlämnat: 2018-12-30, 22:23 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 16,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Othala (1, 9) 2: 1, 3, 6, 7 (9, 4) 3: 6, 10 (12, 13) 4: 4, 7 (5, 8) 5: 4 Fantasia Sisu (1, 11) 6: 3 Grace River (15, 8) 7: 4, 7 (3, 10) 1x4x2x2x1x1x2 = 32 rader. 32 x 1 x 0,50 kr = 16,00 kr. Totalt: 16,00 kr. Rättningskod: QTM JWR SQL |
|
2018-12-31, 15:05 | #126 |
Banan verkar inte vara särskilt rolig idag och Axevallas banarbetare kan knappast skylla på vädret. Var ingen tjäle i den innan heller. Den kommer fälla många fler idag.
|
|
2018-12-31, 15:10 | #128 |
Dooleys gynnas väl enormt med den här banan idag?
|
2018-12-31, 15:12 | #129 |
V5
Inlämnat: 2018-12-31, 15:12 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 15:15 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Dooley's U.N.G. (14, 11) 2: 2, 5, 8 (11, 4) 3: 4, 7, 8, 11 (5, 9) 4: 15 Stonewashd Diamant (8, 3) 5: 3, 4, 9, 10 (7, 2) 1x3x4x1x4 = 48 rader. 48 x 1 x 1,00 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: PVF JTS NPZ |
2018-12-31, 15:20 | #130 |
Ha ha. Inte många i avd 3 som klarade den usla banan.
|
|
2018-12-31, 15:20 | #131 |
Måste Christoffer gå ner på innerspåret?
Tydligen inte då.. |
|
2018-12-31, 15:20 | #132 | |
Citat:
|
|
2018-12-31, 15:21 | #133 |
Banned
|
Vinnaroddset på den där speglade inte streckprocenten direkt...eller vice versa. Men bra rens på V75.
|
2018-12-31, 15:22 | #134 |
Tråkigt med galopp på Seal, kommer in som fyra ändå
Då var det go natt |
|
2018-12-31, 15:24 | #135 |
Jens Sjödén:
V75-3: Jippolopp, ett tillägg, lång distans Tolv sådana här lopp har avgjorts inom V75. En gång har favoriten vunnit, samtliga övriga vinnare har spelarna rankat 2-5. Tipset går till 14 Ibelieveinamerica (fyra procent) men liksom V75-1 är detta ett av omgångens potentiella skrällopp och garderas friskt! Propositionen har visat sig gynnsam för tilläggshästarna. Spelfaktorn för Stefan Söderkvist lyder 0,77. |
|
2018-12-31, 15:26 | #136 |
Verkligen! Hann irritera mig ordentligt på den därefter passiva styrningen och ville att SS skulle följt med i 3:e spår när tåget gick... Blev nog maxutdelning trots allt och SS är bättre kusk än undertecknad
Dahle (+5) |
|
2018-12-31, 15:26 | #137 |
Nu får vi hjälpas åt att jobba in Sharps.se Snackisar andelen
|
|
2018-12-31, 15:28 | #138 |
V75
Inlämnat: 2018-12-31, 13:30 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 248,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 8, 9 (12, 3) 2: 3, 7 (1, 6) 3: 4, 9, 11, 12, 14 (10, 6) 4: 7 Kapten Kidd (5, 4) 5: 4, 5, 8, 11 (1, 7) 6: 15 Stonewashd Diamant (3, 8) 7: 3, 4, 7, 9 (10, 1) kan det möjligen gå nu för fan hela vägen? |
|
2018-12-31, 15:33 | #139 |
Där rök man på första res. Att jag inte tog med den trots att det var en snackis känns sådär..
|
|
2018-12-31, 15:34 | #140 | |
Citat:
Basses Bomb lever också. Ska ha in Kapten Kidd i nästa som spik, sen ser det bra ut Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+7) |
||
2018-12-31, 15:34 | #141 | |
Citat:
Du kommer igen!
2018-12-31, 15:42 | #142 |
Suck så galopperade spiken 7 Kapten Kidd men kom tillbaka starkt tillandraplatsen bara för att bevisa att man vunnit felfritt..
Sharps Snackisar lever dock, Lycka till Viking |
|
2018-12-31, 15:43 | #143 |
Uschhh
Vilka kassa spikar man valt Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+11) |
|
2018-12-31, 15:44 | #144 | |
Citat:
|
||
2018-12-31, 15:44 | #145 |
Jag hoppas jag har fel angående 5 Arewehavingfun i avd5 då den inte fick plats på Snackis andelen
|
|
2018-12-31, 15:45 | #146 |
|
|
2018-12-31, 15:45 | #147 |
Sobel Photo var ju en korrekt spik. Jävla synd att Seal Kronos inte klarade volten
|
|
2018-12-31, 15:52 | #148 |
Bara börja plugga till solvalla imorgon, nya tag
Gott nytt år mannen och alla andra Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5) |
|
2018-12-31, 15:52 | #149 |
Känns som en vinnare från Belgien efter lite skrällar nu
2018-12-31, 15:52 | #150 |
|
|
2018-12-31, 15:53 | #151 |
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2018-12-31, 15:51 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 16:23 Kostnad: 20,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 15 Stonewashd Diamant 2: 7 Uappa di Azzurra 1 x 20,00 kr = 20,00 kr. Totalt: 20,00 kr. Rättningskod: XWM JTV XZP |
|
2018-12-31, 15:56 | #152 |
Varför inte från Motala
Gott Nytt År o Lycka till Sharpsare V75 Inlämnat: 2018-12-31, 14:16 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 1 500,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 8, 9, 10 (12, 15) 2: 1, 3, 6, 7, 9 (4, 5) 3: 4, 6, 11, 14 (10, 12) 4: 4, 7, 8, 10, 12 (5, 11) 5: 1, 4, 8 (11, 5) 6: 15 Stonewashd Diamant (3, 8) 7: 1, 3 (4, 10) 5x5x4x5x3x1x2 = 3000 rader. 3000 x 1 x 0,50 kr = 1 500,00 kr. Totalt: 1 500,00 kr. Rättningskod: För ett bra 2019 __________________ Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
2018-12-31, 16:00 | #153 |
Dynamite light vinner väl sista enkelt?
|
|
2018-12-31, 16:04 | #154 |
Snyggt Viking! Hoppet lever
|
|
2018-12-31, 16:05 | #155 |
Argbiggan, vilket lopp den gjorde och får inte vinna.
|
|
2018-12-31, 16:07 | #156 |
|
|
2018-12-31, 16:07 | #157 |
Åke vinner inte ett enda lopp på v75 idag! Hahaha
|
|
2018-12-31, 16:21 | #158 |
Får se om det hela kan räddas av lite kul dubblar! Känns lite som att det är vem som helst som kan vinna ifall inte Stonewashd sopar hem det! Bara jobba in skrällarna nu!
|
2018-12-31, 16:22 | #159 |
Året slutar med oflyt. Galopp på bägge mina streck i tredje. Där vann min första reserv 14. Sedan hoppar spiken 7 i loppet efter. En rak dd blir sista spel. 15-9.
|
|
2018-12-31, 16:27 | #160 |
Fyfan vad synd viking. Var inte med på systemet men lider verkligen med er :/
|
|
2018-12-31, 16:28 | #161 |
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2018-12-31, 16:22 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 16:23 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8, 14 2: 4, 7 4 x 25,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: Årets sista spel |
|
2018-12-31, 16:29 | #164 |
|
|
2018-12-31, 16:31 | #165 |
Va det inte någon här som sa att diva deo inte hade en chans?????? Eller att Per hade sagt det i någon intervju?
|
|
2018-12-31, 16:33 | #166 |
Borta för 7 rätt på alla system.
Har 1,3,4,5,6,7,9,10 i sista för en sexa och ett gäng femmor |
|
2018-12-31, 16:33 | #167 |
|
|
2018-12-31, 16:35 | #168 |
Äh! En trio. Sen måste jag dra. Gott nytt år!
TRIO Inlämnat: 2018-12-31, 16:32 Axevalla Lopp 12 Måndag 2018-12-31 Start: 16:46 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 7 Uappa di Azzurra 2:a: 3 Magic Happens 3:a: 9, 10 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: NNM KTN NZS Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3) |
|
2018-12-31, 16:39 | #169 |
Lär ge riktigt bra i alla utdelningsintervaller idag åtminstone Inte en favorit hittills och då kommer det smälla rejält om inte favoriten vinner sista också så som folk bygger och spikar allt som oftast. Men utan favoriter kommer även fem rätt ge riktigt bra!
Själv var det här en usel dag och det blev snett på allt! Hur många gånger orkar man torka av sig geggan alltså! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5) |
2018-12-31, 16:41 | #170 |
Sista kalkonspelet! Ge mig tur!
TRIO Inlämnat: 2018-12-31, 16:40 Axevalla Lopp 12 Måndag 2018-12-31 Start: 16:46 Kostnad: 30,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 7 Uappa di Azzurra 2:a: 4, 9, 10 3:a: 2, 3, 4, 8, 9, 10 15 x 2,00 kr = 30,00 kr. Totalt: 30,00 kr. Rättningskod: XQL DTP TSX |
2018-12-31, 16:43 | #171 | |
Citat:
Det är bara ta nya tag och hoppas nästa år börjar bättre. Nu jobbar vi in de som har chans till vinst på DD o V75 och trio |
||
2018-12-31, 16:43 | #172 |
Banned
|
Det blir bara ett torskspel idag, en femhundring vinnare på Minnestads Ecuador till 6 vändor.
|
2018-12-31, 16:45 | #173 |
Hoppas den här sitter!
VINNARE Inlämnat: 2018-12-31, 16:44 Axevalla Lopp 12 Måndag 2018-12-31 Start: 16:46 Kostnad: 150,00 kr Vadet gäller startnummer 6 Tayson Bi 1 x 150,00 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Rättningskod: NQB FTV VSP |
|
2018-12-31, 16:50 | #174 | |
Citat:
Så kommer man ut i tid |
||
2018-12-31, 16:52 | #175 |
|
|
2018-12-31, 16:52 | #176 |
Kung Åke...välkommen tillbaka till Sverige
|
|
2018-12-31, 16:53 | #177 |
Så tapper i dödens, men vad hjälper väl det...
Hoppas för egen del på ett bättre 2019 och önskar alla ett Gott Nytt År! |
|
2018-12-31, 16:53 | #178 | |
Citat:
|
||
2018-12-31, 16:54 | #179 |
Kan man inte få lägga ihop två system?
5 rätt på Vikings Vinnare och 5 rätt på Sharps.se Snackisar tillsammans fick vi med vinnarna i alla 7 loppen Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7) |
|
2018-12-31, 16:54 | #180 | |
Banned
|
Citat:
Nä, bästa hästen i fältet men med ett k********* i sulkyn. Synd, annars hade det blivit en småtrevlig avslutning på 2018. Gott nytt 2019 till er, speltorskar...! |
|
2018-12-31, 16:56 | #181 |
Hade velat se Dooleys U.N.G gå Felfritt och lucka i tid för Tayson Bi i sista..
V75 Inlämnat: 2018-12-31, 13:27 SharpsBasses andelsspel Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 4 032,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 8, 9, 10, 12, 14, 15 (4, 7) 2: 7 Baron Gift (6, 3) 3: 6 Dooley's U.N.G. (11, 10) 4: 4, 5, 7, 8 (12, 11) 5: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11 (12, 10) 6: 3, 8, 14, 15 (6, 13) 7: 1, 3, 4, 6, 7, 9, 10 (2, 11) 8x1x1x4x9x4x7 = 8064 rader. 8064 x 1 x 0,50 kr = 4 032,00 kr. Totalt: 4 032,00 kr. Min kostnad: 4 032,00 kr x |
|
2018-12-31, 16:56 | #182 |
Jäkla vad usel utdelning. Hur är det möjligt? Bara snittstrecken pekar på 2.3 miljoner UTAN jackpott! Den ger 1.2 miljoner MED jackpott - och ingen favorit vann!
EDIT: Glömde radpriset på 50 öre så den ger vad den ska men utan jackpott. Borde gett bättre och utan favoriter brukar det ge en rejäl skjuts uppåt ändå! Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2018-12-31 klockan 17:00. |
2018-12-31, 16:56 | #183 | |
Citat:
Loggar ut Gott nytt ÅÅÅÅÅÅR
2018-12-31, 16:58 | #184 |
V75
Inlämnat: 2018-12-31, 13:47 Axevalla Måndag 2018-12-31 Start: 14:30 Kostnad: 2 025,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 6, 8, 12 (9, 15) 2: 7 Baron Gift (3, 1) 3: 6 Dooley's U.N.G. (10, 12) 4: 4 Sobel Photo (7, 5) 5: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (12, 3) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 14, 15 (13, 7) 7: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11 (8, 3) 5x1x1x1x10x9x9 = 4050 rader. 4050 x 1 x 0,50 kr = 2 025,00 kr. Totalt: 2 025,00 kr. Rättningskod: NZB BTV QWR Ja va ska man säga? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gorgonzolastank (+16) |
|
2018-12-31, 16:59 | #185 | |
Citat:
|
||
2018-12-31, 17:05 | #186 |
Som så många sade så var det omöjligt att hitta spikar denna omg. Jag har med facit i hand inte ens varit nära ens. Ingen av vinnarna har varit en spik för mig.
För en gångs skull tyckte jag att det varit hög nivå på Sharps och alla har varit motiverade, engagerade, sakliga och tonen har varit oklanderlig. Jag antar att det har med vinsten som bolaget fick och jag hoppas innerligt att vi kommer fortsätta så här under 2019! Gott nytt år! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+10), AmaerildeRimfrost (+11), Basse (+10), viking90 (+10) |
|
2018-12-31, 17:11 | #187 |
Super Moderator
|
Ja, Gott Nytt År till er alla Sharpsare!
För egen del så slutade det inget vidare på travet. Är fortfarande övertygad om att Daniel Olsson körde för sent med Michelangelo. Hade ju inte blivit 7 rätt ändå, men jag hade fått behålla det goda spik-självförtroendet. Har redan hittat nästa veckas kioskvältar-spik. Men den återkommer vi om i Travsnack med Sharps till helgen! Ät nåt gott, drick lagom mycket och var snälla mot varandra! //Skägget
2018-12-31, 17:17 | #188 |
Dom här två kommer vi få se fler gånger i vinnarcirkeln 2019.
Gott Nytt År (spelår) önskar jag er alla. |
|
2018-12-31, 17:19 | #189 | |
Citat:
lenninen (+5) |
||
2018-12-31, 17:27 | #190 | |
Citat:
Men nu får man rusa ut och köpa bingolotter till i kväll....... |
||
2018-12-31, 17:57 | #191 |
Ingen fara alla travlovers där ute, imorrn är det ju minijackpott på Solvalla om jag inte är ute och cyklar. Gott nytt och tack till alla ni som delar med er av tankar och ideer här på Sharps!
|
|
2018-12-31, 17:59 | #192 |
Super Moderator
|
Asså, nja. Mitt tips är att det nog dröjer ett par år till....?
@skgget To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Skaegget den 2018-12-31 klockan 18:00. |
2018-12-31, 18:13 | #193 |
HAHA, såg vad du skrev innan redigering och ja, lite likt allt
Nej, tror det är ett framtida namn, stort sånt med. Bara 5 starthästar just nu. Första V75 segern som tränare idag och hennes gubbe Fiore körde som en gud med Othala. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+3) |
|
2018-12-31, 18:18 | #194 |
Gott nytt år sharpsarna! Bra jobbat och upplägget med nya ombudet är kalas , ser fram emot 2019 med er alla !
|
|
|