|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-12-26, 10:10 | #1 |
V75 Momarken 27/12
Ja, de är ju V75 varje dag...
Eftersom jag ska lägga "Sharpest Winterburst" andelen på ombudssidan imorgon har jag börjat gå igenom startlistorna till Momarkens tävlingarn. Nedan följer mina tidiga tankar om omgången. Det är ett sjukt långt upplopp dom har, 240 m. Jämfört med Axevalla som har Sveriges längst på 227 m. Avd 1: Här blir det en storfavorit som startar ensam på 60m tillägg, det är tur att distansen är 2640 iaf så att han har en chans att klara av det. Men spika det kommer inte jag göra. Jag tycker mig ha hittat två intressanta motbud en på 20m och en på 40m tillägg. 8 Magic Tile med Eirik Höitomt i vagnen, det borde väl räcka med motivering att det är just Höitomt som kör. Inte helt van med det Norska voltsystemet men spår 7 i Norsk Volt ska väl vara ett ganska bra spår. På 40m tillägg finns 14 L´Amour Bonanza en hingst som vunnit hälften av sina starter, men som sagt längst bak startar favorit som står bra inne i loppen. Gränsen för att starta på 60m tillägg går vid 600.000 Nkr, favoriten har tjänat ihop nästan 2.5 Miljoner så den borde väl starta på typ 120m tillägg... Men med tanke på det långa upploppet så har den en god chans att plocka ner alla. Avd 2: Här krävs det nog lite streck, 3-4 åringa kallblod här kan det nog skrälla. Fastande lite för 3 Aasvind som gått hyfsade tider, 29,3 på medeldistans det är likvärdigt med en del som startar på 40m tillägg. Jan Roar Mjölneröd ska givetvis med när det vankas kallblod. Mitt råd är att strecka så mycket du har råd med. Avd 3: 3 Amarone Classic ser ut att bli storfavorit just nu 58% MEN det är fortfarande väldigt låg omsättning så det kan ju ändras avsevärt. Jag har några roliga motbud, 1 Soutwind Gizzel har visat sig vara väldigt startsnabb tidigare kan den komma till tät så är den intressant oavsett om det väljer att köra där eller släppa till mer betrodd. Jag plockar med en del andra som har fina formrader, 5-7-8-10. Avd 4: Här kommen en av spikarna för min del, 7 Aida Boy. Just nu "bara" 36% vilket jag ser som ett fynd stor chans att den kommer stiga mycket. Bara kolla sista varvet den gjorde näst senast... Avd 5: Här väljer jag att låsa på 3 svenska hästar, 3 Global Tess, 5 Yaganashi och 10 Fruska AM. 3 Global Tess har gått sådär i Sverige men merparten av starterna i Norge har slutat med vinst. Avd 6: Här kommer min andra spik i omgången så fin som 11 Monfalcone har sett ut stundtals under hösten så tror jag den kan plocka ner detta startfältet trots det tråkiga utgångsläget Avd 7: Omgången avslutas med ett 1640 m Voltstart för kallblod, inte alltid helt enkelt att lösa. Favorit i nuläget är 7 Garli Moe Garlin som jag inte fått uppfattningen om att den är en riktigt sprinter. Jag plockar med några roliga här i avslutningen, 8 Valle Ask, 10 Smedsbo Faksen, 11 Bellfaks & 13 Odd Herakles. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5), Basse (+5), big_dunder (+5), AmaerildeRimfrost (+2), sigh (+5), Dahle (+5), Torstens (+5) |
|
2018-12-26, 10:51 | #2 |
Härlig genomgång viking ! Lycka till imorgon , andel säkrad sedan länge
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5) |
|
2018-12-26, 19:09 | #3 |
Ja, då var det dags att bege sig utomlands för första gången under denna Winterburst.
Kom med lite fina ideér så Basse får ihop ett fint system till "Sharps Snackisar" imorgon på ombudssidan, och så kan även jag sno lite tips till min debut på ombudssidan på "Sharpest Winterburst" systemet! |
|
2018-12-26, 19:19 | #4 |
Skulle nog tagit mig typ 30 timmar att läsa in mig på en sådan här omgång. Är väl max 10 hästar totalt man har lite koll på.
Det ni bör tänka på är att barfotakörning är tillåten, men med tanke på att det inte finns någon historik att gå på vad gäller tidigare barfota körning på norska hästar samt att skoinfon i Norge alltid är rena skämtet blir det nog omöjligt att få koll på vilka ändringar av hovbeslag som sker. Jag siktar själv på Romme på lördag och Axevalla nyårsafton. |
|
2018-12-26, 22:13 | #5 |
Det brukar ju var någon som jämför tidiga streck i den svenska och Norska poolen innan de slås ihop. Jag kollade för en stund sedan och det skiljer sig avsevärt i flera lopp.
Skriver strecken NO/SWE Avd1 15 phantasm Soa 47/46 14 L`amour Bonanza 5/13 11 Handsome Hank 11/11 6 Bastian Lenalund 7/4 Avd 2 14 Tangen Frikk 51/12. !!! 11 Vital Vinter 11/21 2 Tusse Gutt 1,8/14 !!! 12 Ard. 9/13 7 Mjölner Marius 7/22 !!! Avd 3 3 Amarone Classic 38/64. !!! 1 Southwind Gizzel 32/12 !!! Avd 4 10 Cadillac Shadow 60/ 21 !!! 7 Aida Boy. 9/34 !!! 1 Leonardo Vici 7/17!!! 3 Zlatan Classic 3/11 !!! Avd 5 2 Isabelle Boko 30/6 !!! 4 Lightning 30/2 !!! 6 Elsa CB 7/16 1 Encore Sisu 5/15 5 Yaganashi 7/27 !!! 3 Global Tess 4/ 18 !!! Avd 6 11 Monfalcone 55/30 6 American Cheque 10/24 7 Windy Ammik 4/15 2 Annies Boy 7/13 Avd7 13 Odd Herakles 44/25 7 Garli Moe Garlin 42/36 11 Bellfaks 2/9 6 Torpa Nicklas 1/9 9 Valle Mattis 3/8 Klara skillnader på flera ställen. 2 av Norges största favoriter ,avd 4) 10 Cadillac Shadow 60% och avd 2)14 Tangen Frikk 51% Är inte ens favoriter i vår tidiga pool Våran största favorit , avd 3) 3 Amarone Classic 64 % är bara 38% i Norge knappt före 1 Southwing Gizzel på 32% Och i avdelning 5 är Svenskar och Norrmänn knappt överrens om någonting Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7), Klanke (+5), viking90 (+5), Bowery (+5), Torstens (+5) Senast redigerad av Basse den 2018-12-27 klockan 02:38. |
|
2018-12-27, 09:11 | #6 |
Nettavisens Analyser och ranking
V75:1Varmblodshester. 2640 meter voltestart. Startside: Det står en hest på strek, og 1 Balotelli tar naturligvis tet ut fra start. På tyve meter tillegg så har 8 Magic Tile fått et meget fint spor. Høitomt vil trolig sende hesten fremover, og kan være tidlig å finne i tet. 4 Kasper T.T er og hyggelig i volten, men her må det kjøres litt på sikkerhet. 4 Kasper T.T. Torsdags morgen er denne hesten en 7-prosenter. Dette er for lite, og vel så det. I travet har spillerne en tendens til å glemme gode prestasjoner. Kasper T.T var ikke som best sist, da han var balansert feil. Glem det løpet. Gangen før var 4-åringen god toer på Leangen. Han ble spurtet ned av The Last Ticket, men det er ingen skam. Løpet Revenue-sønnen gjør femte sist på Bjerke, i Per Ulvens minneløp, var enormt sterkt. Da var distansen 500 meter lengre enn dagens løp. Kasper T.T måtte trave store deler av løpet i dødens, men var, til tross for tøff motstand, allikevel en vinner. Så god kan denne være. I dag er det ny kusk i Tom Erik Solberg. Dette synes jeg er spennende. I dag er det tilbake til vanlig balanse, og da skal hingsten fungere bedre. På rundt ti prosent er hesten veldig spillbar. Rankes først! Fra tyve meter tillegg kommer det ut gode hester. Både 11 Handsome Hank, 14 L'amour Bonanza og 15 Phantasm Soa skal med på alle forslag. De to førstnevnte har tyve meter tillegg på Kasper T.T, mens sistnevnte har 40 meter. Phantasm Soa spurtet solid sist, men har en tøff oppgave foran seg i dag. Det må klaffe for at han skal vinne. Handsome Hank er i sitt livs form, men skal tross alt hente tyve meter på vår favoritt. Er han god nok til det? Kan være - men ingen bankerkandidat for meg. Jeg står på disse fire hestene i innledningen. Rangering V75-1: A: 4 B: 11-15-14 B/C: 8-6 C: 10-12-7-9-2-5-1-3-13 V75:2-Kaldblodshester. 2140 meter autostart. Startside: Seks hester står på strek i volten. Med en gang tror jeg teten står mellom 2 Tusse Gutt b 3 Aasvind. Førstnevnte virker usikker, og derfor er det nok 3 som er i tet tidlig. 5 Maxey Melanin og 6 Odins Zamurai er begge usikre, og må kjøres på sikkerhet rundt den første svingen. 14 Tangen Frikk. På kapasitet er det ingen som rører denne i et løp som dette, og jeg var en stund inne på om det kunne være en banker. Inntrykket sist på Forus skremmer meg såpass at jeg kan ikke gå all in på Tangen Frikk. Han slet med travet i store deler av løpet, og galoppen som kom rett før den siste svingen var forventet. Tangen Frikk hadde og til tider problemer med travet i Bergen nest sist. Dette er ikke helt heldig. Mørtvedt Jerkeld-sønnen har jo en svært fin kapasitet, noe han viste både tredje sist på Momarken og nest sist i Bergen. Tredje sist vant 4-åringen med halve oppløpet. Nest sist i Bergen var Tangen Frikk overlegen i V75. Galoppen ligger på lur, og inntrykket sist var ikke veldig bra. Vi må prøve i mot favoritten. Mitt objekt blir 9 Rokne Bliss. Moe Svarten-datteren har hittil i karrieren vist tegn på veldig fin kapasitet. Litt galopper og rett og slett mangel på rutine gjorde at utviklingen gikk noe tregt. Nå synes jeg dog hesten har noe ordentlig bra på gang. Innsatsen til tredjeplassen sist var meget sterk bak Vital Vinter og Reime Kongen. 11 Vital Vinter, som 9 Rokne Bliss møtte sist, kommer ut i dette løpet. Sist startet disse to på lik distanse, og i mål skilte det lite. I dag står Rokne Bliss tyve meter foran, og er torsdags morgen ti ganger så lite spilt som Vital Vinter. Det er veldig feil. Andreas Opheim sin traver har et fint løp her, og utviklingen den siste tiden har vært meget positiv. Magnus Teien Gundersen kusker, og vi tror hesten kan overraske. Passes! Det samme skal og 3 Aasvind. Hesten til Geir Flaaten blir bedre for hver eneste start. Hingsten gjorde det meget sterkt på Klosterskogen sist, og sitter trolig foran underveis i dag. Gjør han karrierebeste i dag, så kan det bli seier. En av fler. En av fler er og 5 Maxey Melanin. Denne hesten har høy kapasitet, og galopperte i oppløpsduell med 3 Aasvind sist. Maxey Melanin trives med kusk Joakim Hansen. I Drammen tidligere i år galopperte ekvipasjen bort en overlegen seier. Hesten har kapasitet, men er noe vanskelig. Ved siden av dette får og 6 Odins Zamurai, 7 Mjølner Marius, 11 Vital Vinter og 12 Ard plass på alt av spill. Det vil si at jeg spiller åtte hester på alle forslag. Rangering V75-2: A: 9-14 B: 3-5-11-7-12-6 C: 4-15-10-2-1-14 V75:3- Varmblodshester. 2140 meter autostart. Startside: Det er liten tvil om at 1 Southwind Gizzel forsvarer sporet her. Danskegjestene 2 Tourmalet og 5 Caroline K er begge raske, men ingen kan hente en lengde på 1. Favoritten 3 Amarone Classic blander seg neppe inn i noe tetkamp her. 1 Southwind Gizzel. Tet og slutt? Det er fine muligheter for det. Til tross for dagens betingelser så er dette ingen banker. Hoppa er ikke bedre enn visst tidligere. Hun er ikke blant de tøffeste oppunder mål på dagens distanse, men har vunnet på 2100 meter tidligere. Jeg må si hun har imponert meg i sine siste starter. Muscle Hill-datteren var knallgod fra dødens på Bjerke femte sist i et V75-løp som Always So Easy vant. Dette var det beste løpet Southwind Gizzel har gjort i karrieren. Tredje sist ble det en enkel seier fra tet på sprintdistanse. Nest sist ble det tap - fra tet - på dagens distanse. Her skal det poengteres at tempo var veldig høyt underveis, og det var ingen skam å bli tatt ned meget god Xante. I Bergen for to måneder siden, som var hesten sitt siste løp, gjør hun det sterkt til andreplassen. Dessverre bremset hun opp rett før mål. Har hun en slik dag som hun hadde femte sist i dag, så er det snakk om en vinner. Mitt førstevalg. 3 Amarone Classic skal på alle forslag i dag, men jeg kommer ikke til å bankerspille hesten fra Malmin/ Anderssen-stallen. På de siste fire løpene så har hesten tjent 230 000. Det er det doble av grunnlaget hun har i øyeblikket. Pengene har kommet fort og det er alltid spennende å se hvordan hestene reagerer på det. Amarone har gjort det svært godt, og de to siste gangene har hun vunnet veldig enkelt. Vi skal og huske på at hesten tapte på målfoto mot derbyvinneren Gretzky Boko og meget gode A Brave Heart på Sørlandet fjerde sist. Hun må med på alle bonger. Disse to hestene tror jeg rekker et godt stykke, og det er fort snakk om tet og dødens underveis dette. På de to største bongene tar jeg dog med 7 In Håleryd. Får Wallevik-traveren et løp i rygg i det lengste er hun giftig. Rangering V75-3: A: 1-3 B: 7 C: 10-6-8-5-2-4-9-11-12 V75:4-Varmblodshester. 2140 meter autostart. Startside: 1 Leonardo Di'Vici har vist veldig fin starthurtighet på Leangen. To ganger har han hatt dagens spor, og første gang forsvarte han sporet. Mens nå sist slo han på en kort galopp, etter at tetkampen egentlig var avgjort til fordel Leonardo Di'Vici. Det er ingen raketter i mot her, men det er først og fremst 6 Hercules Boko i mot. Denne blåste enkelt til tet tredje sist, og var nære på å forsvare innersporet sist. Jeg tror faktisk at hesten kan ta seg til tet tidlig her. 1 er da i rygg leder. 8 State of Indiana tror jeg skal være et meget godt objekt i den fjerde avdelingen. Hesten har ikke møtt på så tøff motstand som dagens tidligere, men så tøft er det på ingen måte i dag. Og denne hesten er veldig god. I dag er det Dag Sveinung Dalen som kusker og dette er naturligvis et stort pluss. Hoppa var strålende til seier på Bjerke nest sist. Hun leverte en solid langspurt. Nå sist galopperer 4-åringen helt umotivert på siste langside. Dette tapte hesten tyve meter på. I mål var hoppa to lengder bak vinneren til andreplassen. Over mål sist så var det heller ikke i nærheten av å være tomt for krefter. En ordentlig god hest dette, og om Dalen gir Mina Amundsen sin traver et fint løp tror jeg sjansene for seier er hyggelige. Danskegjestene 7 Aida Boy og 10 Cadillac Shadow drar på seg mye spill i dette løpet. Helt enig i dette er jeg ikke. 7 Aida Boy har talent, og kan bli veldig god. Innsatsen sist til seier på Jarlsberg var ikke all verden. Han måtte helt i kjelleren for å vinne, og det var ikke noe spart over mål. Syvendespor er heller ikke det beste. 10 Cadillac Shadow er en hyggelig traver, men ingen blåser. Danskene blir i overkant mye spilt her. Trønderhesten 1 Leonardo Di'Vici får et fint løp herfra, og har vært flink på hjemmebane. Jeg er spent på hva hesten kan utrette her i dag. 6 Hercules Boko blir siste hesten jeg tar på bongene. Han hang hyggelig med fra rygg leder sist, men kan få tet her i dag og det ryktes om at hesten skal ha amerikanervogn på i dag. Vant med den tredje sist. Rangering V75-4: A: 8 B: 1-7-6-10 C: 3-2-11-9-5-4 V75:5Varmblodshester. 2140 meter autostart. Startside: 3 Global Tess har flere ganger vært på norgesbesøk. Hun har vist tegn på veldig fin hurtighet. Utifra hva jeg har sett av henne, så tror jeg hun holder ute 4 Lightning. Da har 3 Global Tess meget fine tetmuligheter her, for 1 Encore Un Sisu og 2 Isabelle Boko skal ikke makte å holde henne ute fra start. 3 Global Tess. Hoppa er torsdags morgen spilt på utrolige fem prosent! Det er helt feil. Hun er mer enn god nok til å vinne dette løpet. De tre siste løpene, i raden, ser ikke som best ut. Tredje sist og nest sist galopperer hun seg bort. Glem det. Nå sist satt hun helt sist da det gjenstod 500 meter, og maktet ikke å hente noe på hestene foran. Det ble litt feil, men hesten var heller ikke god for dagen. I dag er det helt andre betingelser, og jeg tror hun trives best foran i feltet. Dream Vacation-datteren blir i dag kusket av Tom Horpestad. Dette er første gang. Jeg mener det er en veldig spennende ekvipasje, og på fem prosent er det verdi i hesten. Hun kan slå til med en pangprestasjon i dette løpet. Hoppa trives og godt i Norge og på Bjerke. 6 Elsa C.B trodde jeg ikke var mye til traver for en stund siden, men hoppa har utviklet seg svært fint den siste tiden. Hun ble sterkt treer i et fint V75-løp på Bjerke nest sist. Nå sist vinner Elsa C.B kontrollert fra tet. Viper Lavec er en sterk traver, og denne kunne ikke ta ned Elsa C.B. 6-åringen galopperer lite, og gjør gode løp hele tiden nå. En opplagt strek på kupongen. 2 Isabelle Boko var hyggelig fra tet sist. Seieren ble veldig enkel. Tredje sist gikk hun og et meget sterkt løp til andreplassen. Da gikk hun faktisk i underkant av 12-tallet den siste 500-meteren. Må med på alle bonger. Disse tre hestene skiller seg litt ut for meg, og på de to minste bongene står jeg på 2, 3 og 6. Fjerdevalget mitt er 4 Lightning, og denne får plass på de to største forslagene. Skulle den ta seg forbi Global Tess så er vinnersjansene plutselig mye bedre, men jeg sliter med å se det for meg. Rangering V75-5: A: 3-6 B: 2 B/C: 4-5 C: 10-1-7-11-8-12-9 V75:6-Vi ladder fra start i kveld, og mener at de beste bankerne kommer tilslutt. 11 Monfalcone blir dagens nest beste banker for meg. Det er bare på det aller største forslaget jeg tar med en hest i mot, og det er 12 Jet Voice. Sistnevnte kan få et fint løp i ryggen på 11 Monfalcone. 11 Monfalcone. Wow! For en enorm form denne hesten innehar. Jeg satt å måpte da jeg så de siste innsatsene til hesten. Dette er ingen bløff. Nest sist satt han innestengt for lenge, men da åpningen kom skøyt han til. Farten han hadde over mål var uten tvil den største, og inntrykket var femstjerners. Nå sist var det tidlig tet, og derfra hadde Tom Horpestad full kontroll med sin traver. Nok en gang gikk han med full fart over mål. Det er noe med inntrykket på hesten for tiden, det er meget fint. Det oser rett og slett form av han. Dagens spor er naturligvis ikke det beste. Men la oss gå litt gjennom det her. 1 Ultimo Tango blir overflydd, mens 2 Annie`s Boy ikke er rask nok til å holde ute de raskeste. 3 King Royal vil ha innvendig posisjon underveis. 4 Seek And Destroy, 5 Rawindski og 6 American Cheque er alle raske, og vil kjøre om teten. Jeg tror mest på at 4 tar tet, og slipper til 5. 6 må da trolig trekke dødens. 7 Windy Ammik og 8 Let's Take a Selfie er hyggelige, men må nok ta opp og gå ned bakerst. Da er, forhåpentligvis, både 7 og 8 bak 11 Monfalcone etter 100 meter. 9 Divided By Zero vil og ha et innvendig løp, og det er vel sannsynlig at også 10 Hades Håleryd søker seg inn til planken? Da ser jeg for meg at det kun er 2 Annie`s Boy og 6 American Cheque som sitter foran 11 Monfalcone i andrespor. Fra tredje utvendig er vinnersjansene svært gode for Horpestad-traveren. Skulle det blir fjerde utvendig, tror jeg og på hyggelig vinnersjanser. Ingen av hestene i fremste rekke har vist noe særlig toppform for tiden, og dette bør Monfalcone spurte ned. All in på tre av fire bonger, og dagens nest beste banker dette. På den største bongen tar jeg og med 12 Jet Voice. Denne kan få et veldig fint løp i ryggen på Manfalcone via sporene. Rangering V76-6: A: 11 B: 12 C: 1-6-2-5-7-3-9-4-8-10 V75:7 Vi sparer vår beste banker til den siste avdelingen. Og hesten jeg snakker om er altså 7 Garli Moe Garlin. Undertegnede har tenkt mye på hvordan dette løpet vil gå for seg. 6 Torpa Nicklas vil blåse til tet, mens 7 Garli Moe Garlin vil overta tidlig. Det er nesten helt sikkert at det blir slik. 13 Odd Herakles er hesten jeg har tenkt mye på. Hvordan løp får denne fra dagens spor - på en sprint? Odd Herakles er svært hurtig i volten. Jeg har sjekket hesten opp, og han har imponert. Men foran han i dagens løp står hestene 8-11 i første rekke. Disse fire vil gjøre at hesten trolig ikke vil være så raskt opptil de raskeste på strek. Dermed så tror jeg at det fortsatt skiller, minst, tyve meter mellom 7 Garli Moe Garlin og 13 Odd Herakles ut av den første svingen. Han vil trolig ikke være i stand til å hente inn noe av tillegget før de siste 500 metrene. Og da skal det være for langt frem til Garli. Da skal vinnersjansene for 7 Garli Moe Garlin være svært gode. Hesten er i meget fin form for tiden, og jeg er inne på at han kan sprinte veldig fort her. Inntrykket på Tor-Martin Moe sin traver ned oppløpet sist var akkurat slikt man ønsker å se. Han fløy fra konkurrentene, og det var mye krefter spart. Jeg tror hardt på tet og slutt for hesten, og mener dette dreier seg om dagens beste banker. Jeg går og all in på hesten i V5 og DD-spillet. Rangering V75-7: A: 7 B: 13 B/C: 9-4-11-10-12-6 C: 2-3-5-1-14-15-8 |
|
2018-12-27, 10:39 | #7 |
Kör ett 100kr/ andel idag på den härliga o långa upploppsbanan Momarken .
Har två spikförslag som ja funderar på o banka in . 11 Vital Vinter i avd: 2 kan va en spelvärd spik , grymt speedig o gynnas av långa upploppet! Men ska kolla runt lite på dem norska spelsajterna va dem säger om den.. Sedan tror ja Monfalcone kan ta dem på upploppet ganska lätt i avd :6 har en grym speed om han får spara den så länge som möjligt ... Och känns som att den går ner lite i klass... Dragen : Kasper TT nr 4 i avd:1 Tror den är helt enkelt den starkaste hästen i loppet , älskar långt ..Bara den håller ihop benen så. Avd 3 : 2 Tourmalet kan va en kul skräll emot den stora favoriten där.. Kollat lite i arkivet o den har väldigt bra tider som gör att den kan säkert vara med om förstaplatsen. Jämför man med favoriten där så har 2 mycket bättre tider ! Men sen så är de inte alltid tiderna man ska gå på heller men tycker det är väldigt fin o hög segerchans på min skräll där med bra spår också ! Senast redigerad av zimonzzon85 den 2018-12-27 klockan 10:56. |
|
2018-12-27, 10:53 | #8 |
|
|
2018-12-27, 10:53 | #9 |
Får va glad om man ens får 1 rätt.
V75 Inlämnat: 2018-12-27, 10:52 Momarken - NO Torsdag 2018-12-27 Start: 19:30 Kostnad: 216,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 11, 14, 15 (1, 8) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, 11, 14 (6, 12) 3: 1, 3, 10 (2, 7) 4: 10 Cadillac Shadow (7, 1) 5: 3, 4 (1, 5) 6: 5, 11 (6, 2) 7: 7 Garli Moe Garlin (13, 11) BOOST nr: %1 4x9x3x1x2x2x1 = 432 rader. 432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr. BOOST: 0,00 kr Totalt: 216,00 kr. Rättningskod: V75 Inlämnat: 2018-12-27, 10:58 Momarken - NO Torsdag 2018-12-27 Start: 19:30 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 15 Phantasm Soa (4, 11) 2: 11 Vital Vinter (14, 7) 3: 1, 3 (2, 7) 4: 10 Cadillac Shadow (7, 1) 5: 3 Global Tess (4, 5) 6: 5 Rawindski (11, 6) 7: 7 Garli Moe Garlin (13, 11) BOOST nr: %1 1x1x2x1x1x1x1 = 2 rader. 2 x 100 x 0,50 kr = 100,00 kr. BOOST: 100 x 0,00 kr = 0,00 kr Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: Senast redigerad av kire1111 den 2018-12-27 klockan 10:59. |
|
2018-12-27, 10:58 | #10 |
|
|
2018-12-27, 11:18 | #11 |
Hoppar på Momarkens omgång. Det går inflation i V75 så man får välja vilka omgångar som är roliga. Lycka till!
|
|
2018-12-27, 11:26 | #12 |
Finns det någon möjlighet att köpa in sig i bolagsspelet? Har inte hunnit sätta mig in i omgången alls då jag la all tid på Solvallaomgången.
|
|
2018-12-27, 11:35 | #13 | |
Citat:
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/Z83G-PHV3-71499 |
||
2018-12-27, 11:44 | #14 |
Tackar!
Köpt och klart! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5) |
|
2018-12-27, 12:57 | #15 |
Tidig inlämning på dagens försök. Baserat på Basses oddsjämförelse samt den norska tidningen rank och uppgifter. 1 av 2 A-hästar samt spikar i de två avslutande avdelningarna.
Lycka till samt God fortsättning! V75 Inlämnat: 2018-12-27, 11:55 Momarken - NO Torsdag 2018-12-27 Start: 19:30 Kostnad: 248,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 11, 14, 15 (8, 6) 2: 3, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 14 (4, 10) 3: 1, 3, 7 (2, 5) 4: 8 State of Indiana (10, 7) 5: 2, 3, 4, 5, 6 (1, 10) 6: 11 Monfalcone (12, 6) 7: 7 Garli Moe Garlin (13, 11) 4x8x3x1x5x1x1 = 480 rader. 480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr. Avgift 8,00 kr. Totalt: 248,00 kr. Rättningskod: XXJ CTZ CQS V75 Inlämnat: 2018-12-27, 11:55 Momarken - NO Torsdag 2018-12-27 Start: 19:30 Kostnad: 155,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 11, 14, 15 (8, 6) 2: 14 Tangen Frikk (9, 3) 3: 1, 3, 7 (2, 5) 4: 1, 6, 7, 8, 10 (3, 2) 5: 2, 3, 4, 5, 6 (1, 10) 6: 11 Monfalcone (12, 6) 7: 7 Garli Moe Garlin (13, 11) 4x1x3x5x5x1x1 = 300 rader. 300 x 1 x 0,50 kr = 150,00 kr. Avgift 5,00 kr. Totalt: 155,00 kr. Rättningskod: SXL LTZ CQN Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5) |
|
2018-12-27, 15:26 | #16 |
Oj vad oväntat, nu börjar ATG bli seg och uppföra sig konstigt igen. Vad får man i odds om sidan brakar ihop ikväll igen? Skulle anta att oddsen dessutom är ganska höga för om sidan klarar nyårsafton...
Men meningen kanske är att man ska självreglera spelmissbruk genom att stoppa access till travspel helt och hållet?
2018-12-27, 17:54 | #17 | |
Citat:
|
||
2018-12-27, 17:59 | #18 | |
Citat:
Du kommer få ett mail till mailadressen som är knuten till ditt ATG-konto efter inlämning med raden, du kommer då även att hitta raden under dina spelkvitton. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5) |
||
2018-12-27, 18:01 | #19 |
V75
Inlämnat: 2018-12-27, 17:58 TeamDiesels andelsspel Momarken - NO Torsdag 2018-12-27 Start: 19:30 Kostnad: 648,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 8, 11, 15 (14, 6) 2: 11 Vital Vinter (14, 7) 3: 1, 2, 3 (7, 5) 4: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11 (10, 7) 5: 4, 6 (3, 2) 6: 2, 11, 12 (6, 7) 7: 7, 13 (11, 9) 4x1x3x9x2x3x2 = 1296 rader. 1296 x 1 x 0,50 kr = 648,00 kr. Totalt: 648,00 kr. Min kostnad: 648,00 kr x 1/7 = 92,57 kr Rättningskod: WTM DTT BVX |
|
2018-12-27, 18:28 | #20 |
Banned
|
Kommer nöja mig med en rak DD
5 Rawindski - 7 Garli Moe Garlin Står i 21 ggr just nu. Senast redigerad av trance_error den 2018-12-27 klockan 18:30. |
2018-12-27, 18:56 | #21 |
Provar med att spika Tom Erik Solberg x2
V75-2 Nr.14 Tangen Frikk, brukar kämpa med travet, men utan galopp vinner den lätt. Jag chansar V75-5 Nr.4 Lightning, spets och slut Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+4) |
|
2018-12-27, 19:09 | #22 |
Roliga spiken: Odd Herkules som står rätt billigt inne i loppet borde väl egentligen stå med 80 meters tillägg om proppen skulle vara rättvis. Bra chans utan strul..
Dragen: 8 Magic Tile står fint inne i detta lopp och kapaciteten är bra för klassen 11 proc 4 Eddie Inte att lita på, men har fina fartresurser för klassen. Tre vinster på sex försök, även vassa rapporter på Ardi idag från bricka 12, dessa två blir mina A hästar. 7 In Håleryd avslutade senast bra som trea efter att ha fått chansen sent, blir körning mellan 1 och 3 gynnas man... 8 State of indiana var bra som trea efter galopp 11/11. Hade mest troligt vunnit senast i felfritt lopp 2 Isabelle Boko har läget och är en vass spurtare. Kommer från seger. 11 proc 5 Rawinski har inte vunnit på ett tag men har fin kapacitet och gjort några riktigt fina lopp i sin nya regi. För lite spelad idag.. DD1. 11 DD2. 13 *500 DD1. 5-12 DD2. 13 *50 God tur! |
|
2018-12-27, 19:35 | #23 |
Så här vart sharps.se snackisar
V75 Inlämnat: 2018-12-27, 19:14 Västertorps Spel & Tobak, Sharps.se snackisars andelsspel Momarken - NO Torsdag 2018-12-27 Start: 19:30 Kostnad: 1 275,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 8, 11, 14, 15 (4, 9) 2: 11 Vital Vinter (3, 7) 3: 1, 3 (7, 2) 4: 7, 8 (10, 1) 5: 2, 3, 4, 6, 10 (1, 8) 6: 2, 5, 6, 11, 12 (7, 1) 7: 7, 9, 10, 11, 13 (6, 5) 5x1x2x2x5x5x5 = 2500 rader. 2500 x 1 x 0,50 kr = 1 250,00 kr. Avgift 25,00 kr. Totalt: 1 275,00 kr. |
|
2018-12-27, 19:40 | #24 |
De var ju en tråkigt start...
Favoriten 15 gick förbi i sista steget mot en rolig 9% istället... Men det var jag jag nämnde i trådstarten det långa upploppet kommer troligen gynna den... |
|
2018-12-27, 19:41 | #25 |
Köpte några andelar på måfå. Underhållande reffat "Phantasm Soa har vi inte sett på det hele tatt men här dyker han upp och springer förbi allihopa"
Trodde ju den galopperat bort sig ända till stallbacken när man inte såg den eller hörde den nämnas på hela loppet även om han verkade gå igenom hela fältet flera gånger!
2018-12-27, 19:46 | #26 |
Haha Vilken jävla långspurt! Surt 4:n såg ut att ha det i en liten ask 50 kvar
viking90 (+1) |
|
2018-12-27, 20:00 | #27 |
I dessa LED ljus tider borde man inte ha vojlockar med siffror i LED ljus
Idag iaf /N |
|
2018-12-27, 20:04 | #28 |
Kon nyss hem från jobbet och slog på Tv12.
Tjock dimma/hästar man inte har minsta koll på/Jari Åkerfeldt som kommentator gör väl denna travkväll ungefär lika kul som midnattsmässan från Rom på julafton |
|
2018-12-27, 20:05 | #29 |
Banned
|
Eirik Høitomt är magisk...bara att spela!
|
2018-12-27, 20:06 | #30 |
Va fan är du inte religiös Olle ?
/N |
|
2018-12-27, 20:12 | #31 |
Omsättningen ner rejält. Från 26,5 mkr på Bjerkes V75a den 27 dec i fjor till knappt 22 i år.
Hur mycket från Sverige? Hoppas det fortsätter ner till atg inser att spelarna inte vill ha V75 i Norge med okända skräphästar och utan varken möjlighet att få minsta koll på varken vagnar eller hovbeslag. Övertygad om att kunderna hos atg omsatt mer om man kallat kvällens tävlingar på Jägersro i kväll för V75 och med sju 30 tkr lopp. |
|
2018-12-27, 20:40 | #32 | |
Citat:
2018-12-27, 20:53 | #33 | |
Citat:
Krävs nog gravt spelberoende alternativt masssor av tid och motivation för att orka med 9 st V75or på 10 dagar. Man kan ju också undra om folk har råd att torska så mycket pengar. Summera alla spelavdrag under dessa omgångar och antalet miljoner som spelarna torskar når upp i stora tresiffriga miljonbelopp. |
||
2018-12-27, 21:07 | #34 |
|
|
2018-12-27, 21:07 | #35 | |
Banned
|
Citat:
Tack säger jag som ryggade...! Momarken - NO Lopp 7 Torsdag 2018-12-27 Start: 20:59 Kostnad: 250,00 kr HÄSTAR 4LIGHTNING VINSTBERÄKNING Häst V-odds 4 7,86 Summa: 1 965,00 kr Senast redigerad av Stankarn den 2018-12-27 klockan 21:16. |
|
2018-12-27, 21:17 | #36 | |
Citat:
|
||
2018-12-27, 21:21 | #37 |
Banned
|
Provar en rak tvilling, 2-13, man får väl ångra sig sen när man gick på ”den lätta”...men favoriter som inte alls ser bra ut skall man snabba sig på att lira emot....
|
2018-12-27, 21:22 | #38 |
Snyggt Basse
Håller tummarna att resten sitter. Själv åkte på V7 i lopp 2. Håller inte koll på träffprocenten på mina spikar, men den måste vara över 70 senaste månaden. Och då är de oftast inte favoriter. Hoppas man håller formen tills Nyårs kvällen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5) |
|
2018-12-27, 21:28 | #39 |
Wow, max klaff på V3!!
Bara 24 andelar kvar efter 2 avdelningar , jag sitter med 6 av dem Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5) |
|
2018-12-27, 21:29 | #40 |
|
|
2018-12-27, 21:35 | #41 |
Klipper in lapparna nu
V3 Inlämnat: 2018-12-27, 20:57 Momarken - NO Torsdag 2018-12-27 Start: 20:59 Kostnad: 120,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 Lightning 2: 4, 5, 11, 12 3: 7, 11, 13 1x4x3 = 12 rader. 12 x 1 x 10,00 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr. Rättningskod: TNJ BTX GNV V3 Inlämnat: 2018-12-27, 21:00 Momarken - NO Torsdag 2018-12-27 Start: 20:59 Kostnad: 80,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4 2: 4, 5, 11, 12 3: 9 Valle Mattis 2x4x1 = 8 rader. 8 x 1 x 10,00 kr = 80,00 kr. Totalt: 80,00 kr. Rättningskod: QRB HTR HNT V3 Inlämnat: 2018-12-27, 20:58 Momarken - NO Torsdag 2018-12-27 Start: 20:59 Kostnad: 80,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 Lightning 2: 4, 5, 11, 12 3: 7 Garli Moe Garlin 1x4x1 = 4 rader. 4 x 2 x 10,00 kr = 80,00 kr. Totalt: 80,00 kr. Rättningskod: SNM CTN BNN 7) 3 V3or 13) 1 V3a 9) 1 V3a 11) 1 V3a Hoppas det håller nu! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+10) |
|
2018-12-27, 21:35 | #42 |
La en DD 11 - 7/13 för 200kr. Sen ströks 7an i sista.. Får jag tillbaka 100kr då eller blir det 200kr på 11-13 ?
|
|
2018-12-27, 21:36 | #43 |
Du får tbx
blondinrobert (+10) |
|
2018-12-27, 21:36 | #44 |
Banned
|
Med två megalampor så får man nog konstatera att 65 papp på favoriten i sista är sjukt bra för alla rätt i kväll. Speciellt när Dahle - som vanligt - levererar ytterligare en spelvärd spik (eller utgång).
Tror att jag måste omvärdera mina tidigare kategoriska fördömanden av de här extraomgångarna, kanske borde stått över Valla igår och skyfflat här istället? Nåja, en rejäl duns blir det om favoriten vinner nästa. Hoppas den är snäppet bättre än gårdagens stenklara, Redens Sorbet.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+5) |
2018-12-27, 21:38 | #45 |
Uggh 7 struken , hur är ”turhästreglerna” i Norge?
|
|
2018-12-27, 21:38 | #46 | |
Banned
|
Citat:
Men sjuan är väl struken? Blir det 3 V3or om favoriten sitter? Senast redigerad av Stankarn den 2018-12-27 klockan 21:40. |
|
2018-12-27, 21:40 | #47 |
|
|
2018-12-27, 21:42 | #48 |
|
|
2018-12-27, 21:43 | #49 |
|
|
2018-12-27, 21:46 | #50 |
8 andelar som ej byttes in ( hoppas jag)
Blir knäckt om det ploppar upp en andel på nr5 efter att de gått i mål |
|
2018-12-27, 21:47 | #51 |
|
|
2018-12-27, 21:48 | #52 |
|
|
2018-12-27, 21:48 | #53 |
Banned
|
Inte en seger senaste två åren....? Det är då själva fan...och favoriten? Måste ha varit minst lika långt efter i mål som vid start. Kan inte ha varit bästa loppet i karriären...
|
2018-12-27, 21:50 | #54 | |
Citat:
Inget man hörde av referenten däremot. |
||
2018-12-27, 21:51 | #55 |
Får man utdelning på 2 rätt nu är det i alla fall jävligt bra betalt på 3 små lappar på totalt 280kr där man inte ens hade alla vinnarna med
|
|
2018-12-27, 21:51 | #56 |
|
|
2018-12-27, 21:53 | #57 |
Yes resultatet är klart 11 352kr in
|
|
2018-12-27, 21:54 | #58 |
|
|
2018-12-27, 21:54 | #59 | |
Citat:
|
||
2018-12-27, 22:12 | #61 |
Har varit upptagen hela dagen. Spelar inte utland V75. Spelar absolut inte v5 på V75 dagar. Idag gjorde jag det. Kollade i telefon nu.
V5 Inlämnat: 2018-12-27, 20:20 Momarken - NO Torsdag 2018-12-27 Start: 20:15 Kostnad: 96,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3 (7, 5) 2: 10 Cadillac Shadow (7, 1) 3: 3, 4, 7, 10 (6, 2) 4: 4, 5, 7, 11 (6, 12) 5: 5, 13 (13, 9) 3x1x4x4x2 = 96 rader. 96 x 1 x 1,00 kr = 96,00 kr. Totalt: 96,00 kr. Rättningskod: XPL KTS HNX
2018-12-27, 22:29 | #62 | |
Citat:
snyggt Grattis Asgaya!!! |
||
2018-12-27, 22:30 | #63 | |
Citat:
|
||
2018-12-27, 22:46 | #64 |
Grattis grabbar....nya tag imorgon
Basse (+5) |
|
2018-12-28, 06:05 | #66 |
Andel gick inte så bra igår , mitt egna 6 femmor ! Kompisen brevid mig i soffan igår åkte på 6 hästar i sjätte för att bli miljonär
Mitt ända drag idag avd 7: 9 Ramon dekkers Senast redigerad av zimonzzon85 den 2018-12-28 klockan 06:08. |
|
|