|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-12-25, 21:26 | #16 |
Måste väl ändå ses som stort kuskminus på Importedfromdetroit nu jmf med senast
|
|
2018-12-25, 21:32 | #17 |
Absolut.Men jag lämnar aldrig Importedfromdetroit nu,han skräller när man minst anar det.
|
|
2018-12-25, 21:40 | #18 |
Jo speciellt med dagens körning i tanken, men tycker han skött sig tidigare i höst men då har det ju varit på lunchtrav uppåt i landet och inte V75 på Solvalla... Han har trots allt 16% i seger i år.
|
|
2018-12-25, 22:30 | #19 |
Jobbar på att förbättra systemkonstruktions-biten. Tankar om detta upplägg? 2/4 utgångar och ett block med C-hästar med max-krav.
2018-12-25, 22:46 | #20 | |
Administrator
|
Citat:
Bra genomgång och snyggt upplägg. Jag klippte bort själva genomgången i det här svaret då jag inte ville ta upp för mycket plats men verkligen grymt jobbat! Tack!
2018-12-25, 22:56 | #21 | |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Eller hängde jag inte med på vad du frågade om? :o |
|
2018-12-26, 00:35 | #22 | |
Citat:
Sätter jag minst 1-krav på de jag inte själv tror på så spelar jag ju på att jag är fel ute. Med max 1 följer jag min ranking bättre. Det kan ju mycket väl hända att Laskari eller Vikings Preacher och någon annan av de lågrankade vinner och jag sitter med svarte petter. Men skillnaden mellan max 1 och max 2 slår också väldigt hårt på insatsen (2322kr ->3568kr). Det jag är ute efter är en viktning som både ger bra chans på pengar samtidigt som variansen hålls nere någorlunda. Om jag leker med tanken att jag hade en väldigt stor spelkassa och eget system istället för andelsspel skulle jag nog gått ut och spikat Sebastian Journey i sista faktiskt. Det är ju den jag bedömer som mest felstreckad i hela omgången egentligen. Och när jag tänker på det så, varför har jag den inte med som utgång på ett sånt här upplägg? Mycket högre varians, visst. Men ändå fortsatt fullt rimlig chans, och potentialen når väldigt mycket högre höjder. Tåls att funderas på!
2018-12-26, 00:36 | #23 |
Tack Gottis, det värmer i decemberkylan!
2018-12-26, 01:39 | #24 |
Är inte Dante Boko stenklar i morgon? En påtänd Adrian behöver knappt ladda för att hålla ut Nadal, och den släpper välvilligt dödens till Zenit. Varvet går på höga 14 och sedan rasslar Dante undan i en visslande avslutning.
Går på att Kolgjini-stallets form är på väg upp, och att Nurmos knackiga V75-form på slutet håller i sig. För övrigt har Dante inga problem att vinna V75 med skor, om någon skulle få för sig det. |
|
2018-12-26, 02:59 | #25 | |
Citat:
|
||
2018-12-26, 07:01 | #26 |
Lite v75..
3478. Hoppas Eva i h kan överraska 13456791012. Öppet hoppas Adrian kör som en dåre å vinner 1 3. Kan riktigt se Dante komma först Budets Lasse 12% får duga SPEEDY FOXY VICANE sto å spår 7 hum. Ger upp å spikar 18910111213 Favoriten vinner väl men kan strula ILLUMINATI Hörde jag spets å slut... V75 Inlämnat: 2018-12-26, 10:33 Solvalla Onsdag 2018-12-26 Start: 16:20 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Double Exposure (3, 6) 2: 9 Importedfrmdetroit (5, 12) 3: 1, 3 (8, 2) 4: 1, 5 (2, 9) 5: 7 Speedy Foxy Vicane (2, 1) 6: 12 Sorbet (9, 1) 7: 1 Illuminati (2, 5) 1x1x2x2x1x1x1 = 4 rader. 4 x 100 x 0,50 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: SSH GQQ DRD Senast redigerad av kire1111 den 2018-12-26 klockan 10:39. |
|
2018-12-26, 10:58 | #27 |
9 Sir QC va ju mycket snack om sist men galoppera. Tror att det kan bli lite körning här mellan Disco och Erik som kan öppna riktigt snabbt och då lär Örjan få den perfekta resan. Sen har jag lite svårt för Sir QC men man vet aldrig. Kanske ett tvilling spel på han iallafall? Är det någon som vet om han kan öppna något och följa rygg på Disco?
Sen vill jag bara säga att jag tror inte dem senaste loppen har större betydelse för vad som händer i finalerna. Som Disco sist som självklart inte ville dödas från bakspår på kort inför en kommande final. Samma med Ready Ribb som va mega favorit sist men galoppera av någon konstig anledning. Förvånade mig inte med tanke på att den stod i typ 1,5 ggr degen. Samma där med final i sikte. Sir QC gillar jag inte men en dag smäller det och då står man där och borde trott på sitt loppscenario. Sen kanske luckan aldrig kommer för att Disco dör i sista sväng och Speedy kommer längst ut i banan och speedar ner alla... Vem vet? Skulle Erik kunna snuva Disco på ledningen tro? Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-12-26 klockan 11:15. |
|
2018-12-26, 11:16 | #28 |
Det tidiga reducerade statistiksystemet, helt byggt på statistik.
V75-1: Många som är ovana att gå med skor. Redéns duo har över 80% tillsammans. In Toto Sund har som bäst kutat 14,5 på distansen med skor, och Double Exposure 14,8. Bägge har dock vunnit med skor, och är med på lappen, mest för att det inte är så många bättre hästar emot. Liten varningsflagg hissas dock! Snabbast med skor på distansen är Hevin Boko som sprang 13,4 för 4 starter sedan på Axevalla. Den kommer med på lappen. En luring som jag i nuläget inte har streck för är Mountain Clever, men som vann på Solvalla näst senast. Verkar vara en finsk hårding. V75-2: Hawk Cliff har helt överlägsen statistik mot de andra, och klarar dessutom normalt av skor. Spikförslag, även om systemet signalerar bra spelvärde på både Output Pressure och Surprise Power V75-3: Nadal Broline har bra statistik jämfört med de övriga, och sprang 10,6aK med skor vid vinsten senast. Känns som en naturlig spik, eller så får man ta med nästan hela fältet. Efter ett flertal platsnoteringar signalerar systemet för att Turno di Azzurra och West Wing har bra spelvärde idag, men jag tror Nadal slår dem. V75-4: Här börjar det bli svårt. Statistiktipset till Budets Lasse, som dessutom rankar Enzo Am som tvåa. Det signaleras bra spelvärde på Wingmaster och Usain Cup hamnar 4:a i ranken. Det är bara att strecka på för allt vad man har råd med, det är väldigt många med chans. V75-5: Fem betrodda hästar där fyra av dem har ganska lika vinstchanser. Den femte är Olle Rols som inte har vunnit på länge, men fina placeringar på slutet med skor antyder att de inte springer ifrån honom idag. Dessutom har jag en nästagångare här i Sobel Conway. Trist spår, med PU har form och hästen kan springa med skor. Får bli en liten slant där. V75-6: Sorbet har fått mycket streck på sig, trots tre månaders frånvaro där han bland annat ströks från en tänkt start. Har inte sprungit med skor på länge heller. Ready Ribb känns som given att få tipset. Några betrodda till skall med. On the Dot signalerar spelvärde, men det beror nog på extremt låg spelprocent just nu. V75-7: Dagens mest öppna lopp. Illuminati är favorit, men hur ofta vinner Lövgren på Solvalla? Martin de Bos tvåa, men Kim Eriksson vinner inte heller så ofta V75-finaler. Örjan på 2%:aren Invincible H.C., Adielsson på 1%-aren Tiger Marke, Jorma på en 2%-aren El Fitzgerald från Finland. Dessutom tycker mitt statistikprogram att det finns spelvärde på Mellby Fantom och Claude Debussy. Det kan gå hur som helst. Helgardering behöver inte vara fel.
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling. Senast redigerad av Viroid den 2018-12-26 klockan 11:18. |
|
2018-12-26, 11:26 | #29 |
Masterglide & Sobel conway strukna.
Dåliga startspår elller sjuk. Kuskbyte på Eldorado Mearas till sonen Johan. Senast redigerad av orroz den 2018-12-26 klockan 11:35. |
|
|