Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-24, 23:10   #1

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

V75 Solvalla 26/12

Intressanta finaler på annandagen! Har inte kört något lopparkiv än och studerat startsnabbhet och så vidare ingående, utan bara läst igenom startlistorna och med "hästminnet" bildat mig en första uppfattning om loppen och möjliga löpningsförlopp.

V75-1 Stoeliten
Spoiler:
Här hänger mycket på hur körningen första 500 gestaltar sig, och det blir viktig info att ta in sista timmarna hur kuskarna tänker sig det taktiska upplägget!

Av de mest betrodda tror jag alla har chans förutom 4 I Love Paris som var ruskigt dålig sist (fick stryk av Quantanamera med ungefär samma resa!).

Om 6 Darling Mearas laddas kan den mycket väl leda hela vägen. Men den ska komma dit också, jag räknar med att Erik kommer göra vad han kan för att komma först med 3 In Toto Sund.

7 Double Exposure ska väl ha bästa chansen i loppet, men det lutar väl åt att han blir enormt stor favorit också. Och det ska han nog inte vara om det nu inte är så att de andra lägger sig på rygg med andrapriset i sikte från start.

V75-2 Bronsdivisionen
Spoiler:
Grundtipset är väl att troliga favoriten 5 Hawk Cliff från ett perfekt utgångsläget kommer köras offensivt av Björn och trycka sig till ledningen. Därifrån lär han sälja sig dyrt om han håller formen han haft en tid ska det vara bra chans.

Eftersom det i övrigt är ett halvöppet lopp och 12 Laskari varit en sån snackhäst som gått bra sedan flytten till Nurmos lutar det väl åt att HC inte blir speciellt stor favorit och därmed VÄLDIGT spikvänlig! Möjligheten finns att de stryper där framme och att Laskari är först fram att runda fältet och sedan bara är bäst. Men då ska det vara tempo till det, ingen ska komma i vägen osv och jag synar det loppscenariot. Har inte statistiken framför mig på hur ofta en bronsfinal vinns från spår 12 men det lär ju inte vara speciellt ofta. Att då strecka en halvfavorit därifrån är ganska iskallt.

3 Pacific Face "ångvältade" hem ett V86-lopp för några veckor sedan, men jag tvivlar på att kusken och hästen grejar en V75-final. Spik på Hawk Cliff eller fyll på med halva fältet.

V75-3 Gulddivisionen
Spoiler:
3 Nadal Broline kommer bli jättefavorit efter sina två raka V75-vinster! Och visst har han största vinstchansen i loppet, ingen tvekan. Men sådan enorm skillnad som strecken kommer att visa är det inte!

1 Dante Boko är snabb ut, och stallet har börjat hitta form efter en svacka med sjukdomar. Räknar kallt med att Adrian kommer utnyttja läget här. Kan leda runt om!

2 Jairo blir lite betrodd också, och det skulle väl vara med en ryggresa på Adran i sådana fall han kan bli aktuell. I det här motståndet tror jag inte han trots god form fixar att bärga segern efter en resa i andraspår. Dessa två möttes ju senast och med liknande löpningsförlopp knep Jairo segern på linjen. Men det är ju inte troligt att de får samma resor den här gången, utan stor fördel Dante.

5 Turno Di Azzurra tycker jag då det är bättre spelväde i! Tål att göra en del själv, men i det här gänget är det väl den speediga spurten som kan bli ett allvarligt segervapen. Till skillnad från Jairo är den hyggligt rask bakom bilen och jag ger dem ganska goda chanser att hitta ner i rygg på Dante efter en bit. Blir det sedan duell under slutrundan mellan Dante och Nadal och kanske en tredje (8 Zenit Brick lär väl vilja lägga sig i förr eller senare)? Och fältet spricker upp? Då speedar Turno in till en välförtjänt seger!

Sunda A-hästen och utgången är ändå Nadal. För oavsett vilken av de troliga positionerna han hamnar i (ledning/dödens/andra ytter) har han god chans att ta hem det.

V75-4 Klass II
Spoiler:
Det här ser jag som ett av omgångens öppnaste lopp och har lite problem att ranka det så här på rak arm. Den enda jag ser som helt chanslös är 3-åriga 12 Aquamarin som borde vara långt uppe på läkaren från det läget.

Här blir det viktigt att analysera spetsstriden! 3 Enzo Am såg jag live på Färjestad där jag missade en fin utdelning på V4 då han fick ett målfoto emot sig. Bra senast som tvåa bakom en för dagen omöjlig rusande Obelix Skift och fint läge här. Det är nog bästa skrällbudet från ett fint läge!

Ska bli intressant att se vad Nurmos säger om sin 2 Ridgehead Cato som nog blir favorit. Att den är fattigast i loppet säger väl inte så mycket i den här klassen, men att den också är minst rutinerad gör det ju till en ganska hygglig minuspost...

V75-5 Silverdivisionen
Spoiler:
En ganska öppen historia, men inte tok-öppen då många av de bästa lottats till bra spår. Men bland dem är det väldigt jämnstreckat också!

1 Disco Volante är vass bakom bilen och även om spår 1 generellt innebär en viss galopprisk bör det vara bra chans på spets och slut här. Ska plöja igenom lite lopparkiv sen och se vilket facit den har från ledningen, vill minnas att det är starka papper på den kanten! Var inne på att gardera här, men med tanke på att många verkar strecka på här kan det mycket väl bli spik.

Värt att notera att 2 Erik Sting och 10 Magnifik Brodde går ur klassen vid vinst här, frågan är om de vill det? Nåväl, MB tror jag ändå inte på från bakspår mot de här och ES är ju kungen av andraplatser så.

3 Västerbo Exact lägger iväg ganska bra i bilstart och är väl favorit till att hitta ryggen på ledaren, den ser jag som absolut mest intressanta outsidern!

6 Speedy Foxy Vicane är också snabb ut och får en bra resa i främre träffen. Fick ett vilsamt lopp senast där den speedade sylvasst till segern!

6 Olle Rols har gått bra men öppnar som en traktor, den kommer få göra mycket grovjobb som vanligt och det har man inte råd med i ett så klassigt fält som detta.

V75-6 Stayerlopp
Spoiler:
Ett ganska klasslöst lopp det här sett till prissumman, och det bör gynna hästarna längst bak (som generellt sett redan är gynnade vid den här typen av propositioner)! Loppet är heller inte fullt så det finns 2 hästar färre som kan vara "i vägen" för de bästa. I och med den låga klassen ser jag framför mig många sargslickare som banar vägen för miljonärs-kusarna.

Finnen 1 La Can Star Ship som Erik kör är jokern i loppet, och det finns alltid en risk att den är ordentligt toppad inför den här trippen "över ån". Ställer då Erik klockan på ett friskt jämnt tempo som hästen klarar av så kan det bära hela vägen. Ser ändå ut att bli överstreckad, för kommer de bästa fram så billigt som jag tror och får slag på honom är han torsk hursomhelst. Nåväl, vem ska man gå på då?

Jag går nog på en trio här. Favoriten(?) 9 Ready Ribb som har försprånget, 12 Sorbet som är bästa hästen och 13 Digital Ink som har bra form och lite extra fint facit på just långlopp. Ska man vikta förordar jag bestämt Ready Ribb även om han hoppade senast och var lite svårbedömd. Sorbet måste gå med skor vilket är ett frågetecken, och har dessutom inte startat på väldigt länge.
11 Antonio Trot nöter på bra, men har svårt att vinna såna här lopp numera när han klivit upp i klass och är inte speciellt streckvärd.

V75-7 Klass I
Spoiler:
Här har vi ett par riktiga klassklättrare att se fram emot!

2 Martin De Bos var omutlig senast när han städade av dem efter dryg förstasväng och dödens resten av vägen. Det var inte det blodigaste motståndet jag sett men intrycket var enormt fint!

Hade på TVn under omgången på Halmstad häromdagen och hörde skötaren vara löjligt nöjd med hur 1 Illuminati kändes för dagen. Läget är en fälla, men hittar han bara ut kan han vara "klar".

4 Sebastian Journey var trög som tusan näst senast men sist hängde de på en bajk för första gången och han brakvann det V86-loppet via spets och slut. Kan mycket väl vara samma segerrecept den här gången (Classe som gillar bajken får förtroendet igen!) och det här är en av omgångens bästa lågprocentare!

5 Yrr ser jag som en av de mest överstreckade i hela omgången. Visst var han bra när han vann försöket senast, men han mötte ju faktiskt "ingenting" heller. Så trots att den är i form, har bra läge och hyggligt snabb ut så kommer jag inte plocka med den alls.

Preliminära systemet
Spoiler:
På tillsammansbolaget kommer jag såklart gå på de här idéerna. Reducerat med enkla utgångskrav känns som melodin som passar just den här omgången. Preliminär-raden ser ut så här, och i avd 1,3,4,7 kommer jag nog inte utöka med streck iallafall.

2,3,6,7
5
1,2,3,5,8
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
1
9,12,13
1,2,4

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), viking90 (+5), AmaerildeRimfrost (+12), oinkk (+10), Kallekokula (+5), zimonzzon85 (+10), mindmaze (+5), Ceezy (+5), asgaya3141 (+5), Laidback (+10), Basse (+5), pojmonen (+5)

Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:07.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 06:55   #2

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 4504
Standard

Man kan ta i beaktning med skor på double i inledningen, jag har inte orkat kolla så noga än men ser att senaste 5 starterna är bfro.. nån som vet hur denne går med skor ?
Erica är en häst jag har följt ett tag; att den ska vinna imorgon är väldigt långsökt. Vad kan man få på ett plats odds ? Spelvärd på plats möjligtvis

OUTPUT PRESSURE som jag har följt.. och aldrig får den sätta nosen först! Nu är det tuffast tänkbara igen precis som det ska vara när det vankas finaler. Hanterar för övrigt dojjorna bra, jag tror jag kommer chans spika denne på min egen lapp imorgon fullt medveten om att den inte har mycket större seger chans än 6-9% i detta fält från detta spår. Reducerat kommer jag dock bara "våga" lägga den som A alternativt utgång.
sigh (+5)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 07:03   #3

Standard

Vidare i avd 4 så tycker jag i skrivande stund BUDETS LASSE är relativt bortglömd 12% nu, stannar den mellan 10-15% tror jag minst den har lika bra chans som övriga här, kan vara en rolig chansspik? Den stora frågan är väl om den vill/håller upp ledningen.. eller rättare sagt om ville karhulahti vill det? Eller släpper han till Jorma med ridgehead, hmm.
Hur som helst så tror jag den är med på fotot!
Gammal 2018-12-25, 09:21   #4

Standard

Double exposure avd 1 kommer bli stor favorit imorgon och det är helt befogat. Den har säkerligen 60-70% vinstchans och kommer troligen blåsa till spets om inte bli släppt dit omgående och det är nog bara galopp emot. Jag kommer gardera men lägga double som A häst alternativt utgång, vill ha med framförallt darling mearas och in toto sund, nån mer utöver dessa 3 är nog bara att slösa med streck, känns urstarkt med ovan 3 nämnda.

avd 2 känns som en ganska öppen historia om inte hawk cliff har en bra dag och bara är bäst. Har en följehäst här i output pressure som har gjort gedigna insatser en längre tid utan att få sätta nosen först, 7 % och jag kommer troligtvis lägga denne som ensam A häst men helgardera på ramen.
Hawk cliff är befogad favorit men tycker den är lite väl stor, sjunker den till 20-25% kan det kanske vara en värdespik istället. Nr 11 väldigt bortglömd här? Men den kanske bara agerar draghjälp åt mer betrodda laskari.

avd 3 så seglar nadal broline ut, oj så fin den varit senaste tiden, vinner troligtvis detta. Men dante Boko med Adrian är en luring , vi vet ju mycket väl hur kolgjini kan köra från start, får den sitta ifred så kanske den rent av kan fuska bort loppet , känns dock långsökt när det är så fina motbud. Zenit brick har också gått otäckt fint under hösten och med minsta flax så kan det vara vinnaren. Jag tror nadal eller zenit är lösningen här men går nog utanför boxen med ett par streck till och hoppas på skräll.

avd 4 har vi lägsta klass II finaler för dagen. Detta är rejält öppet , rankar dock upp budets lasse som första häst här, är relativt kvick ut och spets kan nog nås, orosmolnet är väl om den inte vill köra i spets o gå rygg istället? Om så blir fallet tror jag den blir livsfarlig om lucka kommer. Värsta motbudet hittar jag från bricka 9 här, inga problem med skor på och den kan säkerligen spurta ner detta motstånd. Ridgehead Kato ska likväl tas på största allvar samt vikings preacher som gjort 2 fina lopp och trivs med skor. 4 streck alternativt helgardering ?

sigel garline kan vara bedövaren samt usain cup

avd 5 , disco volante som i sina bästa stunder kan extremt mycket, tar troligtvis hand om ledningen och därifrån är det hästen att slå! Men den blandar och ger lite för mycket, motbud saknas verkligen inte!
Kolla bara in speedy foxy vicanes senaste starter, hett motbud! Ändå kan disco vara en rolig spik att luta hela omgången emot här.

avd 6 och i mina ögon sett det spelmässigt roligaste loppet, över 3 varv och vilka hästar vi får se. Jag har fått känslan utav att möjligen den finske gästen från bricka 1 här kan bli lite skrik på, den tror jag inte smack på trots att den står bäst till utav alla, ingen bevisad stayerhäst och i skrivande stund streckad på 9%. Schas med den!
Här ska man framförallt ta en titt på tilläggen 60 samt 80 m.
Och det är just dessa faktorer som gör att ready ribb kan vara en bra spik, står 20 m bättre till än värsta motbudet sorbet som dessutom inte startat sedan i september. Skor på kan även vara minus på denne.
Ready ribb är den jag känner för absolut mest nu som trolig spik i omgången, BG och distansen trivs den med! Absolut enda orosmolnet i min bok är föregående lopp,, då vi fick galopp. Överstiger inte ready 30% så kommer detta troligtvis bli omgångens enda spik!

avd 7 och en klass I final avslutar omgången. Yrr blev en skrikhäst sist och den levde upp till förväntningarna då, kan mycket väl vinna igen. Men här finns ett par roliga motbud, framförallt spår 11-12 vid lite överpace, dessa 2 har endast 9% ihop i skrivande stund. Tycker Illuminati känns överstreckad och den rankar jag ner, Martin de bos är mycket roligare i sådant fall! Och en riktig rensare så här i avslutningen är tiger marke från bricka 8 med Erik upp, mycket flax krävs ! Det gör det alltid med 1% från detta spår, men den ska med på lappen!

Mina tankar inför morgondagen, lycka till !
Basse (+5), big_dunder (+5), zimonzzon85 (+5), viking90 (+5), AmaerildeRimfrost (+2), sigh (+5), Ceezy (+5)

Senast redigerad av Bowery den 2018-12-25 klockan 10:59.
Gammal 2018-12-25, 12:13   #5

Stekels avatar

Standard

Uppflyttat till trådstart.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost (+3)

Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:03.
Gammal 2018-12-25, 17:42   #6
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8964
Standard

Det är fan vågat att sticka ut hakan och veta startlistorna till 26/6 redan nu!?

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 17:51   #7

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Det är fan vågat att sticka ut hakan och veta startlistorna till 26/6 redan nu!?
Touché! Rättat datumet nu din Messerschmidt!

lenninen (+5)
Gammal 2018-12-25, 18:47   #8

Stekels avatar

Standard

AmaerildeRimfrost (+4)

Gammal 2018-12-25, 19:22   #9

Stekels avatar

Standard

Gammal 2018-12-25, 19:40   #10

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Åker iväg till Uppsala några dagar nu och tänkte jag levererar mina drag till morgondagen redan idag som ett litet system

Hoppas dock bolagen som jag köpt in mig i levererar rejält

V75
Inlämnat: 2018-12-25, 19:39
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Start: 16:20
Kostnad: 12,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 7 (3, 2)
2: 9, 12 (5, 1)
3: 1, 8 (3, 2)
4: 7 Eldorado Mearas (2, 5)
5: 6 Olle Rols (2, 1)
6: 1, 11, 12 (9, 13)
7: 1 Illuminati (2, 5)
BOOST nr: %1

2x2x2x1x1x3x1 = 24 rader.
24 x 1 x 0,50 kr = 12,00 kr.
BOOST: 0,00 kr
Totalt: 12,00 kr.
Rättningskod: NVC LTT FLR
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 19:40   #11

Stekels avatar

Standard

Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:04.
Gammal 2018-12-25, 19:52   #12

Stekels avatar

Standard

Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:04.
Gammal 2018-12-25, 20:31   #13

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1507
Standard

Jag spikar ett beprövat recept som gav 7an näst senast. Nadal broline och martin de bos. Båda har vrålform och bra spår.
Funderar även att spika speedy foxy vicane. Har dock spår lite långt ut. Men sätter troligtvis nosen först ändå i ett rätt svårlöst lopp
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 20:37   #14

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Jag spikar ett beprövat recept som gav 7an näst senast. Nadal broline och martin de bos. Båda har vrålform och bra spår.
Funderar även att spika speedy foxy vicane. Har dock spår lite långt ut. Men sätter troligtvis nosen först ändå i ett rätt svårlöst lopp

Ahh, dom körde helt på chans senaste med Speedy Foxy Vicane enbart för att dom har laddat inför detta loppet.
Trots att dom körde helt på chans så vann den efter en helt magisk spurt på upploppet. Känns som den är tidig denna gången med ja.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 21:17   #15

Standard

Ska man testa att fälla 7 Double Exposure i avd 1 så är ju 10 Unrestricted väldigt intressant, näst senast möttes dom och Unrestricted gick jätte fint på upploppet efter tt lopp i rygg på ledaren Double Exposure. Hon tappade lite i sista sväng men gick väldigt bra på rakan. Under 1% just nu.
Vann enkelt senast i ett litet och enklare fält men såg fin ut.

I avd 2 finns det två intressant hästar som är gynnade med skoförbudet.
3 Pacific Face och 9 Importedfromdetroit, båda dessa herrar gjorde fina insatser senast som blev vinster.

Avd 3, 1 Dante Boko såg fin ut senast och blev slagen av Jairo på sista meterna men så fin som Nadal Broline var senast blir den väl svårslagen.
Zenit Brick lär väl köras i dödens blev slagen av Nadal Broline näst senast med 2 längder efter just ett lopp i dödens utvändigt Nadal.
Bowery (+5), Ceezy (+5)
Gammal 2018-12-25, 21:26   #16
Rob

Sharp$: 3083
Standard

Måste väl ändå ses som stort kuskminus på Importedfromdetroit nu jmf med senast
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 21:32   #17

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4756
Standard

Absolut.Men jag lämnar aldrig Importedfromdetroit nu,han skräller när man minst anar det.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 21:40   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Måste väl ändå ses som stort kuskminus på Importedfromdetroit nu jmf med senast
Jo speciellt med dagens körning i tanken, men tycker han skött sig tidigare i höst men då har det ju varit på lunchtrav uppåt i landet och inte V75 på Solvalla... Han har trots allt 16% i seger i år.
Gammal 2018-12-25, 22:30   #19

Stekels avatar

Standard

Jobbar på att förbättra systemkonstruktions-biten. Tankar om detta upplägg? 2/4 utgångar och ett block med C-hästar med max-krav.

Gammal 2018-12-25, 22:46   #20
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8245
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Intressanta finaler på annandagen! Har inte kört något lopparkiv än och studerat startsnabbhet och så vidare ingående, utan bara läst igenom startlistorna och med "hästminnet" bildat mig en första uppfattning om loppen och möjliga löpningsförlopp.

...
Grym trådstart Stekel!
Bra genomgång och snyggt upplägg.

Jag klippte bort själva genomgången i det här svaret då jag inte ville ta upp för mycket plats men verkligen grymt jobbat!

Tack!

viking90 (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 22:56   #21

Standard

Citat:
Jobbar på att förbättra systemkonstruktions-biten. Tankar om detta upplägg? 2/4 utgångar och ett block med C-hästar med max-krav.

Spoiler:
Vill du verkligen begränsa utdelningen i att maxa C-kraven även fall du har de nedrankade? Jag spelar förvisso tvärtom och sätter krav på minst eller eller två skrällar jag rankar upp lite, eller bara tar med som random i vissa lopp.

Eller hängde jag inte med på vad du frågade om? :o
Gammal 2018-12-26, 00:35   #22

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vill du verkligen begränsa utdelningen i att maxa C-kraven även fall du har de nedrankade? Jag spelar förvisso tvärtom och sätter krav på minst eller eller två skrällar jag rankar upp lite, eller bara tar med som random i vissa lopp.

Eller hängde jag inte med på vad du frågade om? :o
Ja, det händer att jag gör så att jag spelar minst 1 som krav av lågprocentarna jag har med på ramen (sätter då gräns vid 10% eller 5%). Men det blir ju ganska trubbigt. Och då spelar jag ju på att kollektivets har felbedömt något i sin ranking.

Sätter jag minst 1-krav på de jag inte själv tror på så spelar jag ju på att jag är fel ute. Med max 1 följer jag min ranking bättre.

Det kan ju mycket väl hända att Laskari eller Vikings Preacher och någon annan av de lågrankade vinner och jag sitter med svarte petter. Men skillnaden mellan max 1 och max 2 slår också väldigt hårt på insatsen (2322kr ->3568kr).

Det jag är ute efter är en viktning som både ger bra chans på pengar samtidigt som variansen hålls nere någorlunda. Om jag leker med tanken att jag hade en väldigt stor spelkassa och eget system istället för andelsspel skulle jag nog gått ut och spikat Sebastian Journey i sista faktiskt. Det är ju den jag bedömer som mest felstreckad i hela omgången egentligen. Och när jag tänker på det så, varför har jag den inte med som utgång på ett sånt här upplägg? Mycket högre varians, visst. Men ändå fortsatt fullt rimlig chans, och potentialen når väldigt mycket högre höjder. Tåls att funderas på!

Gammal 2018-12-26, 00:36   #23

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Grym trådstart Stekel!
Bra genomgång och snyggt upplägg.

Jag klippte bort själva genomgången i det här svaret då jag inte ville ta upp för mycket plats men verkligen grymt jobbat!

Tack!

Tack Gottis, det värmer i decemberkylan!

Gammal 2018-12-26, 01:39   #24

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Är inte Dante Boko stenklar i morgon? En påtänd Adrian behöver knappt ladda för att hålla ut Nadal, och den släpper välvilligt dödens till Zenit. Varvet går på höga 14 och sedan rasslar Dante undan i en visslande avslutning.

Går på att Kolgjini-stallets form är på väg upp, och att Nurmos knackiga V75-form på slutet håller i sig. För övrigt har Dante inga problem att vinna V75 med skor, om någon skulle få för sig det.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 02:59   #25

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Är inte Dante Boko stenklar i morgon? En påtänd Adrian behöver knappt ladda för att hålla ut Nadal, och den släpper välvilligt dödens till Zenit. Varvet går på höga 14 och sedan rasslar Dante undan i en visslande avslutning.

Går på att Kolgjini-stallets form är på väg upp, och att Nurmos knackiga V75-form på slutet håller i sig. För övrigt har Dante inga problem att vinna V75 med skor, om någon skulle få för sig det.
Visst kan han vinna men då får Adrian vara jävligt säker på tempobedömningen och hoppas att inte Zenit styr tempot utvändigt.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 07:01   #26

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4393
Standard

Lite v75..

3478. Hoppas Eva i h kan överraska
13456791012. Öppet hoppas Adrian kör som en dåre å vinner
1 3. Kan riktigt se Dante komma först
Budets Lasse 12% får duga
SPEEDY FOXY VICANE sto å spår 7 hum. Ger upp å spikar
18910111213 Favoriten vinner väl men kan strula
ILLUMINATI Hörde jag spets å slut...

V75
Inlämnat: 2018-12-26, 10:33
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Double Exposure (3, 6)
2: 9 Importedfrmdetroit (5, 12)
3: 1, 3 (8, 2)
4: 1, 5 (2, 9)
5: 7 Speedy Foxy Vicane (2, 1)
6: 12 Sorbet (9, 1)
7: 1 Illuminati (2, 5)

1x1x2x2x1x1x1 = 4 rader.
4 x 100 x 0,50 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: SSH GQQ DRD

Senast redigerad av kire1111 den 2018-12-26 klockan 10:39.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 10:58   #27

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

9 Sir QC va ju mycket snack om sist men galoppera. Tror att det kan bli lite körning här mellan Disco och Erik som kan öppna riktigt snabbt och då lär Örjan få den perfekta resan. Sen har jag lite svårt för Sir QC men man vet aldrig. Kanske ett tvilling spel på han iallafall? Är det någon som vet om han kan öppna något och följa rygg på Disco?

Sen vill jag bara säga att jag tror inte dem senaste loppen har större betydelse för vad som händer i finalerna. Som Disco sist som självklart inte ville dödas från bakspår på kort inför en kommande final. Samma med Ready Ribb som va mega favorit sist men galoppera av någon konstig anledning. Förvånade mig inte med tanke på att den stod i typ 1,5 ggr degen. Samma där med final i sikte. Sir QC gillar jag inte men en dag smäller det och då står man där och borde trott på sitt loppscenario. Sen kanske luckan aldrig kommer för att Disco dör i sista sväng och Speedy kommer längst ut i banan och speedar ner alla... Vem vet? Skulle Erik kunna snuva Disco på ledningen tro?

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-12-26 klockan 11:15.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 11:16   #28

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det tidiga reducerade statistiksystemet, helt byggt på statistik.

V75-1: Många som är ovana att gå med skor. Redéns duo har över 80% tillsammans. In Toto Sund har som bäst kutat 14,5 på distansen med skor, och Double Exposure 14,8. Bägge har dock vunnit med skor, och är med på lappen, mest för att det inte är så många bättre hästar emot. Liten varningsflagg hissas dock! Snabbast med skor på distansen är Hevin Boko som sprang 13,4 för 4 starter sedan på Axevalla. Den kommer med på lappen. En luring som jag i nuläget inte har streck för är Mountain Clever, men som vann på Solvalla näst senast. Verkar vara en finsk hårding.

V75-2: Hawk Cliff har helt överlägsen statistik mot de andra, och klarar dessutom normalt av skor. Spikförslag, även om systemet signalerar bra spelvärde på både Output Pressure och Surprise Power

V75-3: Nadal Broline har bra statistik jämfört med de övriga, och sprang 10,6aK med skor vid vinsten senast. Känns som en naturlig spik, eller så får man ta med nästan hela fältet. Efter ett flertal platsnoteringar signalerar systemet för att Turno di Azzurra och West Wing har bra spelvärde idag, men jag tror Nadal slår dem.

V75-4: Här börjar det bli svårt. Statistiktipset till Budets Lasse, som dessutom rankar Enzo Am som tvåa. Det signaleras bra spelvärde på Wingmaster och Usain Cup hamnar 4:a i ranken. Det är bara att strecka på för allt vad man har råd med, det är väldigt många med chans.

V75-5: Fem betrodda hästar där fyra av dem har ganska lika vinstchanser. Den femte är Olle Rols som inte har vunnit på länge, men fina placeringar på slutet med skor antyder att de inte springer ifrån honom idag. Dessutom har jag en nästagångare här i Sobel Conway. Trist spår, med PU har form och hästen kan springa med skor. Får bli en liten slant där.

V75-6: Sorbet har fått mycket streck på sig, trots tre månaders frånvaro där han bland annat ströks från en tänkt start. Har inte sprungit med skor på länge heller. Ready Ribb känns som given att få tipset. Några betrodda till skall med. On the Dot signalerar spelvärde, men det beror nog på extremt låg spelprocent just nu.

V75-7: Dagens mest öppna lopp. Illuminati är favorit, men hur ofta vinner Lövgren på Solvalla? Martin de Bos tvåa, men Kim Eriksson vinner inte heller så ofta V75-finaler. Örjan på 2%:aren Invincible H.C., Adielsson på 1%-aren Tiger Marke, Jorma på en 2%-aren El Fitzgerald från Finland. Dessutom tycker mitt statistikprogram att det finns spelvärde på Mellby Fantom och Claude Debussy. Det kan gå hur som helst. Helgardering behöver inte vara fel.

Senast redigerad av Viroid den 2018-12-26 klockan 11:18.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 11:26   #29

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 747
Standard

Masterglide & Sobel conway strukna.

Dåliga startspår elller sjuk. Kuskbyte på Eldorado Mearas till sonen Johan.

Senast redigerad av orroz den 2018-12-26 klockan 11:35.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 11:41   #30
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

V75:6 - många hästar men utspridda på flera volter, få som vill göra något själv i loppen så de lär rada upp sig på innerspår. Förmodligen heltäckt med 9 och 12, tråkigt nog.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 11:45   #31

Sharp$: 4593
Standard

Dagens enda spel förutom ngn forums andel blir en rak dubbel.
9-2 X500
_Edge_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 12:07   #32
Banned

Standard

Har inte 10 Tsar Brodde hamnat väldigt långt ner i streckrankingen? Trea från slutet och 3%? Med världens bästa Roger N i sulkyn (som förresten kört in dubbelt så mycket pengar i år jämfört med i fjol)? Behöver väl inte hamna så tokigt på det härifrån och jag kan inte se att han är så mycket sämre än någon annan i det här sällskapet.

En annan bortglömd skoglundare är, precis som Klanke noterat, 12 Weekend Fun, också 3%. Nu nerstruken ett hack och med jänkarbike.

Visst lär det väl bli tempo i det här loppet?

Senast redigerad av Stankarn den 2018-12-26 klockan 12:23.
Gammal 2018-12-26, 12:13   #33

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

https://www.jokersystemet.se/t/QWndom2MMKvz

avd1. Omgångens fynd flyger till tät och skall sedan slåss. 7 proc. vi tackar. Draget: Darling Mearas Loppets storskräll Hevin Boko som kan knäppa många om överpace. 1 proc

avd2. Hawk Cliff har äntligen ett bra läge, vettig chans flera vägar och vi spikar.

avd3. Favoriten riskerar att få göra jobbet utvändigt, spännande! Kolijini har tidigt i veckan sagt att de skall köra dante i spets, Nadal får gå den tunga vägen, Loppets skräll får väl bli nr 7 som inte kom förbi nadal senast och är helt bortglömd nu.

avd4. Omgångens öppnaste lopp. budets lasse är ju en startkatapult men favoriten nr 2 skall ha rycktussar och helstängt och bike och vill också till tät? kostar 1.06 första 5? även nr 5 kan ladda iväg? Jag gillar vad jag sätt i nr 9 och det får bli loppets drag!

avd5. spetstriden blir troligen avgörande, Disco står på tur för seger. 13 av 15 från spets.. Roligaste skrällen måste vara weekend fun som skall testas med jänkarbike idag.

avd6. Styrkan tar ut sin rätt på sista bortre och inte helt enkelt att räkna på, en skräll ligger på lur? Ready Ribb galopperade under attack 200 kvar senast med mycket kräm kvar, är nog den hästen i fältet som trivs bäst med förutsättningarna idag. Farbouk br (namnet) skall köras offensivt idag i sin nya regi. (draget) vill passa på att varna för skrällen i form av Dartagnan Sisu har varit dyr att följa men prisvärd och kan mycket i ljusa stunder.

avd7. Visitor skall provas med helstängt huvudlag och räds inte ett offensivt upplägg. "ide!"

DD1. 9-12
DD2. 10 VISITOR
*300

DD1. 7-11-1-8
DD2. 10 VISITOR
* 100

God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 12:18   #34

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

Snabb fråga grabbar. Jag köpte precis ATG live premium och där stod att det skulle ingå vagninformation. Någon som vet var man hittar denna?
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 12:19   #35
Banned

Standard

Dagens stänkare får bli en märr, 4 I love Paris i första avdelningen. Märrar är märrar och jag tar inte så hårt på insatsen i senaste starten (skor på då för första gången på länge), det här är ju en kanonmerca i grunden och 1.10 på Åby i slutet på augusti motsvarar väl 09,5 på Valla i slutet på maj...? Säger inte att hon bara vinner men 4%..?!
Gammal 2018-12-26, 12:20   #36

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Sticker ut hakan lite grand och utnämner Ridgehead Cato till omgångens spik!

Enligt info från Sharpsaren Janman ,som har lite inside info hos Nurmos stall då han deläger Fine Antonio Trot, så har Ridgehead Cato bollat med Erik Sting i jobb dennhär veckan!

Så att Ridhaead är fattigast i loppet skall man nog inte stirra sig blind på, glänser man i jobb med silverhästar skall man såklart ha bra chans i klass 2 från att bra startspår!

28% på strecken nu är taget
Trav365 (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 12:23   #37

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg

Enligt info från Sharpsaren Janman ,som har lite inside info hos Nurmos stall då han deläger Fine Antonio Trot, så har Ridgehead Cato bollat med Erik Sting i jobb dennhär veckan!

Så att Ridhaead är fattigast i loppet skall man nog inte stirra sig blind på, glänser man i jobb med silverhästar skall man såklart ha bra chans i klass 2 från att bra startspår!

Den har jag också spik på för närvarande, tillsammans med Laskari och Zenit Brick. Frågan är dock om Nurmos stall tar hem alla dessa tre lopp och dessutom med två hästar från bakspår. Kanske byter någon av dem. Zenit kunde inte slå Nadal Broline senast de möttes. Det beror på om Nadal kommer till ledningen eller får svar. Kanske släpper Adrian ...

Senast redigerad av Shooter den 2018-12-26 klockan 12:26.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 12:24   #38

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
Snabb fråga grabbar. Jag köpte precis ATG live premium och där stod att det skulle ingå vagninformation. Någon som vet var man hittar denna?
Vagnifon som ingår i live är bara att man kan se vilken vagn man hade i de 5 senaste loppen. Inte vilken vagn man kommer använda idag :-/

Välj utökad startlista i ett av loppen så ser du vagninfo för de 5 senast starterna + en kommentar om varje lopp
Gammal 2018-12-26, 12:27   #39

dirteehs avatar

Standard

Citat:
Vagnifon som ingår i live är bara att man kan se vilken vagn man hade i de 5 senaste loppen. Inte vilken vagn man kommer använda idag :-/

Välj utökad startlista i ett av loppen så ser du vagninfo för de 5 senast starterna + en kommentar om varje lopp
Aah surt trodde det var inför dagens starter. Hittade det nu dock, tackar
Gammal 2018-12-26, 12:29   #40

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:

Nä, tyvärr som väntat blev det mycket snack, arbetsgrupper och annat gällande förbättrad vagninfo till loppen från svensk travsport, men efter mer än ett halvår har ingenting förbättrats.

Solvalla försöker själva med att ta in vagninfo i inskrivningen och lägga ut på hemsidan men den infon ska tas med viss nypa salt. Ofta många luckor och inget tvingande att använda den vagn som man anmäler.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 12:33   #41

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Den har jag också spik på för närvarande, tillsammans med Laskari och Zenit Brick. Frågan är dock om Nurmos stall tar hem alla dessa tre lopp och dessutom med två hästar från bakspår. Kanske byter någon av dem.
Zenit Brick tror jag också på
Är ju lite spårnörd så spår 8 är väl inget plus, med det är bara 8 hästar i loppet och Zenit är ändå ingen startraket. Många utfyllnadshästar i loppet som kommer vilja ha innerspår så Zenit hamnar nog i 2:a - 3:e ut ganska tidigt.

Byter du skulle jag ha bytt Laskari i första hand. Spår 12 är riktigt uselt I V75 finaler. Man hamnar för illa till och det är tufft att bara krossa via tredjespår i V75 finaler.
Gammal 2018-12-26, 12:36   #42

Shooters avatar

Standard

Citat:
Är ju lite spårnörd så spår 8 är väl inget plus, med det är bara 8 hästar i loppet och Zenit är ändå ingen startraket. Många utfyllnadshästar i loppet som kommer vilja ha innerspår så Zenit hamnar nog i 2:a - 3:e ut ganska tidigt.

Byter du skulle jag ha bytt Laskari i första hand. Spår 12 är riktigt uselt I V75 finaler. Man hamnar för illa till och det är tufft att bara krossa via tredjespår i V75 finaler.
Jag gillar varken att spika 8:e eller 12:e spår (numera 11:e efter strykning), men jag får för mig att Jorma kan få loppet. Sen gillar jag ju Importedfrmdetroit och vill egentligen inte ta bort den.
Gammal 2018-12-26, 12:43   #43

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2611
Standard

Citat:
anmäld för spam
Gammal 2018-12-26, 12:45   #44

Standard

Citat:

Annandag jul för ett år sedan hade det varit perfekt. Då var banan usel och spetshästarna skrynklade ihop på löpande band, men idag verkar vädret vara bra i huvudstaden och då bör det vara tuffare med bakspår.
Gammal 2018-12-26, 12:47   #45

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Annandag jul för ett år sedan hade det varit perfekt. Då var banan usel och spetshästarna skrynklade ihop på löpande band, men idag verkar vädret vara bra i huvudstaden och då bör det vara tuffare med bakspår.
Det beror på hur loppen blir körda. Om Jorma är på hugget så kan han nog köra fram Laskari till dödens och det är ju en jäkla bra häst.
Släpper Adrian ledningen till Nadal så kan det bli svårt för Zenit att ta ner den. Han lyckades inte förra gången de möttes, men då startade Zenit från ett 11:e spår och gick barfota medan Nadal gick barfota fram. Svarar Adrian så är det fördel Zenit.
Gammal 2018-12-26, 12:53   #46

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Inte pluggat något på denna omgång bara snabbkollat lite.
Olle Rols, äntligen bättre spår. Undrar om det inte är dags för seger.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 13:01   #47

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 587
Standard

Ridgehead Kato och Olle Rols är spikarna idag
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 13:03   #48

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
anmäld för spam
Varför?

Stekel skippade V75 igår och satt och pluggade dagens lopp istället medan vi övriga firade Jul eller följde Umåkers V75:a.

Sedan delade han med sig på sharps vad han kommit fram till vart eftersom han blev klar med varje avdelning. Loppen hamnade därför i egna poster med sen avslutade Stekel med att samla ihop alla posterna i öppningsinlägget för att underlätta för oss andra.

Därav meddelandet : uppflyttat till trådstart i flera poster.

Stekel har gjort ett kanonjobb med trådstarten
Dahle (+5), viking90 (+5), Gotland (+5), Spiritus (+1)

Senast redigerad av Basse den 2018-12-26 klockan 13:09.
Gammal 2018-12-26, 13:44   #49

Standard

Citat:
Det beror på hur loppen blir körda. Om Jorma är på hugget så kan han nog köra fram Laskari till dödens och det är ju en jäkla bra häst.
Släpper Adrian ledningen till Nadal så kan det bli svårt för Zenit att ta ner den. Han lyckades inte förra gången de möttes, men då startade Zenit från ett 11:e spår och gick barfota medan Nadal gick barfota fram. Svarar Adrian så är det fördel Zenit.
Låter ju i en dagsfärsk intervju med Ludde som att man ska svára spets med Dante .

”Taktiken är självklart att ladda från start och inte släppa någon förbi sig. Senast tävlade hästen med norskt huvudlag, men jag skulle tro att Adrian väljer att stänga in honom nu för att få honom mer på alerten. Det ser lovande ut, säger Lutfi Kolgjini”
Gammal 2018-12-26, 13:45   #50

Shooters avatar

Standard

Citat:
Låter ju i en dagsfärsk intervju med Ludde som att man ska svára spets med Dante .

”Taktiken är självklart att ladda från start och inte släppa någon förbi sig. Senast tävlade hästen med norskt huvudlag, men jag skulle tro att Adrian väljer att stänga in honom nu för att få honom mer på alerten. Det ser lovande ut, säger Lutfi Kolgjini”
Så låter det inte på Adrian som kör:

"Dante Boko (V75-1) fick börja om litegrann och vi ställde av honom efter finalerna på Solvalla i höstas. Han fick bara ridtränas lite lugnt och fint och mest ta det lugnt. Han hittade nytt liv och Linda Sundberg som sköter om honom gör ett väldigt bra arbete som får hästen att vilja och prestera på topp trots åldern. Han är till åren kommen nu och det är viktigt hur han mår. Hästen var jättebra senast och känns skitfin efteråt. Läget med innerspår är perfekt och han är snabb ut. Jag har inte bestämt taktiken ännu men det är inte många som tar sig förbi honom direkt. Läget finns ju för att köra i ledningen men vi får se. "
Gammal 2018-12-26, 13:47   #51
Banned

Standard

Citat:

Det var ett j-a tjat om det där jobbet på liven, så det är nog travsveriges minst bevarade hemlighet just nu....men jag är tveksam. Inte första gången man hört talas om Monsterjobb hos Nurmo...sen har de kommit ut och varit pussdåliga (eller galopperat). Dessutom, 8 starter eller nåt sånt, totalt? Njae, men hoppas du har rätt om du singlar....

Edit: Körs tydligen med lite ändringar, bland annat rycktussar ffg. Hm, kanske gör att du kan stå kvar där med din utstuckna haka, även efter loppet....
Basse (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2018-12-26 klockan 14:48.
Gammal 2018-12-26, 13:49   #52

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4374
Standard

Citat:

hmmm?

Som vanligt är jag alltså ute och vinglar på en gammal rostig cykelj*vel när jag fastnade för Vikings Preacher redan när jag läste startlistan.
+ Intrycket senast
+ Startspåret
+ Överst i "min HPT-rank" (fast det kanske är att betrakta som ett fett - ?)

Antar att hur jag än gör så blir det fel en sån här gång... Står således fast vid min första tanke och förkastar Basses info om träningsrapporterna med att Erik Sting sett stinglös ut en tid nu.
Basse (+5)

Senast redigerad av eveton den 2018-12-26 klockan 13:51.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 13:56   #53

Standard

Citat:
Så låter det inte på Adrian som kör:

"Dante Boko (V75-1) fick börja om litegrann och vi ställde av honom efter finalerna på Solvalla i höstas. Han fick bara ridtränas lite lugnt och fint och mest ta det lugnt. Han hittade nytt liv och Linda Sundberg som sköter om honom gör ett väldigt bra arbete som får hästen att vilja och prestera på topp trots åldern. Han är till åren kommen nu och det är viktigt hur han mår. Hästen var jättebra senast och känns skitfin efteråt. Läget med innerspår är perfekt och han är snabb ut. Jag har inte bestämt taktiken ännu men det är inte många som tar sig förbi honom direkt. Läget finns ju för att köra i ledningen men vi får se. "
Begriper dock inte varför man skulle släppa. Dante Boko har vunnit 7 av de senaste 8 loppen den körts i spets. Enda förlusten i Hugo Åbergs i fjor när en viss Propulsion kördes i rygg på Dante men fick sen lucka och tog sig precis innan mål förbi.
Gammal 2018-12-26, 14:00   #54

Shooters avatar

Standard

Citat:
Begriper dock inte varför man skulle släppa. Dante Boko har vunnit 7 av de senaste 8 loppen den körts i spets. Enda förlusten i Hugo Åbergs i fjor när en viss Propulsion kördes i rygg på Dante men fick sen lucka och tog sig precis innan mål förbi.
Jag tycker den ska köras i spets och i så fall är det fördel min troliga spik.
Gammal 2018-12-26, 14:01   #55

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
hmmm?

Som vanligt är jag alltså ute och vinglar på en gammal rostig cykelj*vel när jag fastnade för Vikings Preacher redan när jag läste startlistan.
+ Intrycket senast
+ Startspåret
+ Överst i "min HPT-rank" (fast det kanske är att betrakta som ett fett - ?)

Antar att hur jag än gör så blir det fel en sån här gång... Står således fast vid min första tanke och förkastar Basses info om träningsrapporterna med att Erik Sting sett stinglös ut en tid nu.
Ja det jobbet skulle ju också kunna tolkas som att Erik Sting är en riktigt dålig favorit i Silverfinalen
Gammal 2018-12-26, 14:08   #56

evetons avatar

Standard

Citat:
Ja det jobbet skulle ju också kunna tolkas som att Erik Sting är en riktigt dålig favorit i Silverfinalen
OJ!?! Är den favorit? Det hade jag missat...
Gammal 2018-12-26, 14:36   #57

Sharp$: 11975
Standard

- Hästen känns helt kanon, ännu bättre än inför senast faktiskt. Senast var det inget snack om saken, han hade vunnit från alla positioner och det var långtifrån tomt i mål. Han är dock den typen som inte kommer vinna med mer än en längd och så är det bara. Han svarar däremot alltid när hästarna kommer utvändigt och det är en jäkla skalle på denna alltså. Jag såg att vissa tippat Ridgehead Kato före min och det måste vara det konstigaste jag sett. Den slår min hur lätt som helst. Nä, jag tycker det ser väldigt bra ut inför idag och det är bara för kusken att köra framåt. Antingen blir det spets och slut eller så får han vinna från dödens, mig spelar det ingen roll. Det är väl bara att vinner med lite mindre från den positionen. Inga ändringar är planerade utan vi kör med vanlig vagn och öppet huvudlag, säger Tony Löfqvist.
Han har ju haft rätt förr, så det är väl bara att hamra in spiken...för den fege så går det ju att stjäla lite smågodis från Unibet istället, 7,25(bet365 7ggr)
eveton (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 14:38   #58

Shooters avatar

Standard

Uppvärmning!

V4
Inlämnat: 2018-12-26, 14:38
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Start: 14:45
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 6 (4, 5)
2: 2 S.G.Charpentier (3, 4)
3: 4 Havefunwithme (2, 6)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (8, 5)

3x1x1x12 = 36 rader.
36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: VTH KTR LPK
Gammal 2018-12-26, 14:43   #59

Standard

V4
Lyckans Star har jag som NG, dessutom första Örjan
Basse (+10), Torstens (+10)
Gammal 2018-12-26, 14:47   #60

dirteehs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
V4
NG?
Gammal 2018-12-26, 14:48   #61

HuBBaBuBBas avatar

Standard

V4
Inlämnat: 2018-12-26, 14:45
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Kostnad: 24,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 6 (5, 1)
2: 2 S.G.Charpentier (3, 5)
3: 6 Earl Variera (2, 4)
4: 2, 5, 8 (7, 12)

4x1x1x3 = 12 rader.
12 x 1 x 2,00 kr = 24,00 kr.
Totalt: 24,00 kr.
Rättningskod: XWJ LTQ
Gammal 2018-12-26, 14:52   #62

Standard

Citat:
NG?
Nästa Gång
Gammal 2018-12-26, 14:52   #63

Stekels avatar

Standard

Några intressanta spetsstrider:

V75-1
Hur sugen är Erik på spets i första med In Toto Sund, kommer han göra allt för att svara Darling Mearas? Kommer Örjan ladda alls eller har han bestämt sig för att söka position? Låter så på honom tycker jag. Undrar om inte det vettigaste här är att lyfta Darling Mearas till ensam A-häst? Double Exposure är ju väldigt stor favorit och är sårbar med tanke på skor och att han kan bli tempotorsk här.

V75-2
Ser framför mig att Legend Brodde kan hålla upp, och att Björn utmanar med favoriten. Om inte de kör mot varandra borde det bli en ganska moderat öppning, och därmed är de två förstahästarna för mig.

V75-3
Inga klara besked om Dante Boko ska köras i ledning eller inte. Har ändå feeling för att de inte kommer göra allt för att svara. För får de Nadal utanpå och sen trycks tempot upp av Zenit Brick. Då blir det svårt att stå hem. Jag tror Adrian kommer ta det kallt den här gången och att därmed Nadal har ganska bra chans att spåra det där!

V75-4
Toköppet, men Ridgehead Kato med helstängt första gången chansar jag på kan ge spets och slut och dunkar nog in den som ensam A-häst.

V75-5
Kan bli halvtuff öppning men jag har svårt att se dem snuva Disco Volante på spetsen. Klar förstahäst för mig! Att Erik Sting ska ta sig förbi håller jag för ganska osannolikt, dels för att han inte är snabb nog men även för att de inte brukar tokladda från andraspår där de redan är nöjda med att ha en säker plats i andraspår.

V75-6
Inte mycket att orda om, Erik tar spetsen och håller väl den tills någon av de bättre ställer en allvarlig fråga längre fram i loppet.

V75-7
Leader Brodde till plankan och släpper till Sebastian Journey? Sen är väl Bergh sugen på spets men om Classe är före dit lär han inte vilja släppa i första taget. Om det blir hård körning första 500 drar Kim i högertömmen och sänder komfortabelt till ledning?

Dahle (+5), viking90 (+5)
Gammal 2018-12-26, 14:57   #64

Standard

Stekel
I min värld sitter Vikings P. i spets i V75-4
big_dunder (+5)
Gammal 2018-12-26, 15:00   #65

Standard

Citat:
Stekel
Haha och i min värld budets lasse.. om inte förkylningen ställer till det , vi får se vem som har rätt.. 3 olika uppfattningar
Dahle (+3)
Gammal 2018-12-26, 15:05   #66

Stekels avatar

Standard

Citat:
Stekel
Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Haha och i min värld budets lasse.. om inte förkylningen ställer till det , vi får se vem som har rätt.. 3 olika uppfattningar
Med andra kuskar hade jag gett de där två ganska bra chans att plocka hem täten också. Men jag är 100 på att Ville inte är villig att offra speciellt mycket för spets utan är nöjd med vinnarhålet. Och när Enzo är emellan måste de satsa och offra en del för att komma förbi med Vikingen.

Favoriten lägger iväg rätt bra annars bakom bilen vid laddning (kolla mars-starten), och nu med helstängt borde Jorma fixa att hålla ut med de här hästarna (och kuskarna framförallt) runt sig.

Dahle (+3)
Gammal 2018-12-26, 15:08   #67

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

Citat:

Tony l Löfström säger ju att vikingen dödar alla
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 15:09   #68

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3273
Standard

Jag kan inte Tony Löfqvist. Är han överoptimistisk eller kan man tro på honom någorlunda?
Gammal 2018-12-26, 15:12   #69

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5597
Standard

Jag tror att en som köpte ut en av delägarna till Antonio ger info till kanal 75 eller live missarna, men Ridge. Cato känns som en hyffsad spik.
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 15:12   #70

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Hörde ni hur dem sågade LSky innan? Lustigt. Bättre man stänger av ljudet på skiten så slipper man bli blåst på deras snack.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2018-12-26 klockan 15:13.
Gammal 2018-12-26, 15:13   #71

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Jag kan inte Tony Löfqvist. Är han överoptimistisk eller kan man tro på honom någorlunda?
Har hört honom ge klartecken en gång och det var senast med VP - 100% således
asgaya3141 (+2)
Gammal 2018-12-26, 15:13   #72

Shooters avatar

Standard

Surt med gungan för S.G.Charpentier. Hade säkerligen vunnit loppet annars.
Gammal 2018-12-26, 15:15   #73

Standard

Citat:
Han hade helt rätt härom veckan iaf.

Sen får vi se hur det går i nästa lopp.
Han gav väl nästan klartecken på No Comment nu med
asgaya3141 (+2)
Gammal 2018-12-26, 15:16   #74

Stekels avatar

Standard

Citat:
Inte tillräckligt att gå på för att bedöma honom helt. Men någon försiktig general är han då inte!

Gammal 2018-12-26, 15:16   #75

Standard

Citat:
Han har ju haft rätt hittills...håller samma klass i tipsen som Calle Lindblom, Olle Lindqvist o Kjell P...älskar denna typ av individer...
Gammal 2018-12-26, 15:17   #76
Banned

Standard

Christer Nyström ska man nog ha koll på, har en jädra segerprocent...

Avd
1: 1 Chipen Boy
2: 1, 2, 5, 6

4 x 50,00 kr = 200,00 kr.

Senast redigerad av Stankarn den 2018-12-26 klockan 15:21.
Gammal 2018-12-26, 15:23   #77

Standard

Reden är en pussy, säg bara att jag har sagt åt Örjan att köra fram och ta över, för jag har snackat med Erik och sagt att det är sista loppet för mig om du inte släpper till Örjan, hur svårt ska det vara
Gammal 2018-12-26, 15:23   #78

Standard

Spikade Ridgehead Kato sist, fick perfekt lopp och när den skulle avgöra, hände inget.
Var väldigt besviken på den. Med helstängt och spetsläge svårslagen
Men som jag skrev innan så tror jag inte den kommer till spets och då tänker jag spika emot.
Vikings P tror jag leder runt om, men fel har man haft förr

Senast redigerad av Dahle den 2018-12-26 klockan 15:40.
Gammal 2018-12-26, 15:25   #79

Standard

Ja gör det enkelt. Tar båda, cato plus vikings
Gammal 2018-12-26, 15:28   #80

Standard

Tony säger att VP öppnat 1,06 på Tingsryd, någon som kan bekräfta det?
Gammal 2018-12-26, 15:28   #81

Sharp$: 115
Standard

Citat:
Åke Lindblom på speed
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 15:29   #82
Banned

Standard

Citat:
Surt med gungan för S.G.Charpentier. Hade säkerligen vunnit loppet annars.
Nej, det hade den inte.
Gammal 2018-12-26, 15:30   #83

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 1271
Standard

Och jag tror Sigel Garline vinner. Låser på 4-11 i det loppet. Ingen känsla för varken 2 eller 5.
Galoppen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 15:32   #84

Standard

6 Darling Mearas (V75-1) har precis varit ute och värmt och det var ett tveksamt intryck på Stefan Perssons märr

Travronden
Gammal 2018-12-26, 15:36   #85

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Han hade helt rätt härom veckan iaf.

Sen får vi se hur det går i nästa lopp.
Han gav väl nästan klartecken på No Comment nu med
Nästan klartecken räcker...
viking90 (+5)
Gammal 2018-12-26, 15:36   #86

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Nej, det hade den inte.
Jo, inget snack om saken.
Gammal 2018-12-26, 15:45   #87

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Revanschsugen efter två ggr när ATG.se strulat:
7-3,6,2,4,10
7-5,1,3,6
3-8,1,5
11-2,9,5
1,2,7
12
2,10

Minst 1 A i avd 1/4 resp 2/3
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 15:46   #88

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Tony säger att VP öppnat 1,06 på Tingsryd, någon som kan bekräfta det?
Vaggeryd skulle det ha varit på, men enda starten där öppnades efter 11,6, och inte av VP. Den diskades för galopp... Men kanske en 1.06-repa i värmningen ett par hundra meter med "snäll" klockning.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 15:47   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vaggeryd skulle det ha varit på, men enda starten där öppnades efter 11,6, och inte av VP. Den diskades för galopp... Men kanske en 1.06-repa i värmningen ett par hundra meter med "snäll" klockning.
OK, tack...
Gammal 2018-12-26, 15:48   #90

Stekels avatar

Standard

Märkligt streckat på några kanter, spetsfavoriten Darling Mearas stannar på 8% och Digital Ink i det där skräploppet har bara 5%! Importedfrmdetroit trodde jag skulle rusa lite på spelet med jänkarvagn men verkar landa på låga 6%!

Gammal 2018-12-26, 15:51   #91

Shooters avatar

Standard

Nu lät i alla fall på Adrian som att han vill köra i spets idag. Då kan det bli intressant.
Gammal 2018-12-26, 15:51   #92

Standard

Kan man få lite spelpengar kanske?

V4
Inlämnat: 2018-12-26, 14:38
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 6 (4, 5)
2: 2, 3, 5 (4, 7)
3: 2 No Comment (4, 6)
4: 2, 6, 9 (8, 5)

3x3x1x3 = 27 rader.
27 x 1 x 2,00 kr = 54,00 kr.
Totalt: 54,00 kr.
Rättningskod: WTC MTR LPG
Gammal 2018-12-26, 15:55   #93

Standard

Glöm inte bort andelsspelen i samarbete med Västertorps Spel och Tobak! Finns via tillsammans och länkar i nyhetsinlägget!
Gammal 2018-12-26, 15:56   #94

Stekels avatar

Standard

Väldigt bra betalt på V4 på den enkla raden!

Gammal 2018-12-26, 15:57   #95

Standard

Citat:
V4
Tack för den Dahle

Första Vallaliret idag

VINNARE
Inlämnat: 2018-12-26, 15:50
Solvalla Lopp 4
Onsdag 2018-12-26
Start: 15:53
Kostnad: 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

5 Lyckans Star

1 x 500,00 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.
Rättningskod: NWH GTN GZL
Dahle (+5)
Gammal 2018-12-26, 15:59   #96

Standard

Citat:
Tack för den Dahle

Första Vallaliret idag

VINNARE
Inlämnat: 2018-12-26, 15:50
Solvalla Lopp 4
Onsdag 2018-12-26
Start: 15:53
Kostnad: 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

5 Lyckans Star

1 x 500,00 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.
Rättningskod: NWH GTN GZL
Varsågod
V4 satt
sigh (+5), Basse (+5)
Gammal 2018-12-26, 16:02   #97

evetons avatar

Standard

Citat:
Varsågod
V4 satt
Jag tog rygg och fick in rak LD... Tack Dahle!
Dahle (+5)
Gammal 2018-12-26, 16:05   #98

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 14888
Standard

V4
Inlämnat: 2018-12-26, 12:39
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 6 (4, 1)
2: 2, 3 (4, 5)
3: 2, 4, 6, 10, 12 (1, 11)
4: 5 Lyckans Star (8, 2)

3x2x5x1 = 30 rader.
30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: PPC KTT FTL

Börja dagen bra inte sett något , e med släkten
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 16:06   #99

Standard

Mitt tillsammans lag idag
Lopp1 3,6,7
Lopp2 5
Lopp3 1,2,3,8[5]
Lopp4 (2)1,4,5,7,9,11[3,6,8,10,12]
Lopp5(1)2,3,4,6,7,10[5,9,12]
Lopp6 9
Lopp7 (5)1,2,4,10,12[3,6,7,8,9,11]
Minst 1() max1[]

http://travrattning.com/trav/2018-12.../sista-chansen
Gammal 2018-12-26, 16:07   #100

Standard

Konstig omgång, får ingen riktig feeling för någon. Output Pressure som Bowery nämnt tidigare var första tanken men möter nog lite för hårt motstånd, kanske lägger vinnarspel om man får ca 10ggr+ Turno di Azzura har ju riktigt bra form och förtjänar ju en vinst, kan kanske få lite draghjälp nu t om om Adrian svarar spets så att Nadal och Zenith får dödens/ 2a ut. Blir vinnarspel på den hos annat bolag till 25ggr då jag tycker att allt över 20ggr är bra.
Gammal 2018-12-26, 16:08   #101

evetons avatar

Standard

Nu är det reducerade inlämnat...

Varning utfärdas - jag har spikat Hawk Cliff samt Vikings Preacher
Gammal 2018-12-26, 16:09   #102

Stekels avatar

Standard

Bort med favoriten i första nu då! Systemet:

Spoiler:

Gammal 2018-12-26, 16:10   #103

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1340
Standard

2u,6,7,3,4
3,5,12,7,1,6,9
8u,3,1,5,2
5
7,6,12
9
2u,5,10,1,11
Krav minst 1u
haxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 16:12   #104

Standard

V75
Inlämnat: 2018-12-26, 16:04
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Kostnad: 280,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Double Exposure (3, 6)
2: 1, 3, 5, 6, 7, 9, 12 (8, 4)
3: 3 Nadal Broline (8, 1)
4: 2, 4, 5, 9 (1, 11)
5: 7 Speedy Foxy Vicane (1, 2)
6: 8, 9, 12, 13 (1, 11)
7: 1, 2, 4, 5, 12 (10, 3)

1x7x1x4x1x4x5 = 560 rader.
560 x 1 x 0,50 kr = 280,00 kr.
Totalt: 280,00 kr.
Rättningskod: Revanch
Gammal 2018-12-26, 16:14   #105

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

Citat:
V4
Tänkte lira en hundring på Lyckans Star så såg jag att du rekade Dahle så det blev 200 kronor i stället.

Så himla underbart! Tack!

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2018-12-26, 14:53
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Start: 15:31
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4
2: 5 Lyckans Star

2 x 200,00 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.
Rättningskod: XPB LTV FPD
Dahle (+5)
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 16:15   #106

dirteehs avatar

Standard

Citat:
Varsågod
V4 satt
Kung är du dahle. Bankade in en tusing på den
Dahle (+5)
Gammal 2018-12-26, 16:15   #107

Nicklass avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2018-12-26, 15:42
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Kostnad: 45,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Double Exposure
2: 3, 5, 7, 8, 9, 12
3: 3 Nadal Broline
4: 5 Vikings Preacher
5: 1, 2, 6, 7, 10
6: 8, 9, 12
7: 2 Martin de Bos

1x6x1x1x5x3x1 = 90 rader.
90 x 1 x 0,50 kr = 45,00 kr.

Behöver det vara svårare idag?
Gammal 2018-12-26, 16:18   #108
Banned

Standard

Laskari får bli min annandagsspik. I övrigt tror jag att det blir mycket ”bästa hästen vinner” under kvällen.
Gammal 2018-12-26, 16:23   #109

Standard

Citat:
Kung är du dahle. Bankade in en tusing på den
Snyggt
Grattis
Glad att flera har nytta av mina tips
Basse (+5)
Gammal 2018-12-26, 16:23   #110

Stekels avatar

Standard

Han hittade dödens ja, snaaark...

Gammal 2018-12-26, 16:25   #111

Standard

Skööööööön start!
eveton (+2)
Gammal 2018-12-26, 16:25   #112

evetons avatar

Standard

Sååååå trist inledning
Gammal 2018-12-26, 16:26   #113

Shooters avatar

Standard

Erik försökte i alla fall, men det var ju inte mycket att göra åt favoriten.
Gammal 2018-12-26, 16:27   #114

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Man är ju med, men det är ju en trist start.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 16:27   #115

Standard

Jäklar vad bra hon är Double E.
Onödigt att dubbla tyvärr
Gammal 2018-12-26, 16:30   #116

Standard

Citat:
Sååååå trist inledning
Ja, nu lär det krävas 2-3 hästar under 10 procent och helst minst en jätteskräll för att undvika att atg konfiskerar femrättspengarna idag igen när omgångens jättelampa vann.
Gammal 2018-12-26, 16:32   #117

Standard

Spik direkt i inledning på mitt större reducerade så det där kunde inte börja bättre
Dahle (+7)
Gammal 2018-12-26, 16:32   #118

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Ja, nu lär det krävas 2-3 hästar under 10 procent och helst minst en jätteskräll för att undvika att atg konfiskerar femrättspengarna idag igen när omgångens jättelampa vann.
Jaså är du tillbaka Olle?
Kul och välkommen!
viking90 (+1)
Gammal 2018-12-26, 16:38   #119

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Jaså är du tillbaka Olle?
Kul och välkommen!
Har pga jobb inte haft tid med travet , men nu när man varit ledig i 5 dagar fanns det möjlighet att läsa på. Men efter nyår kommer jag lägga ner helt fram till våren kommer. Mars och framförallt april har i många år varit mina bästa spelmånader, så då gäller det att prioritera ledig tid till travet. Kommer säkert som alltid senaste 10 åren typ bli tunna, trista lopp i jan-feb med låga utdelningar. Typ 75 procent rena utfyllnadshästar i de flesta lopp när alla kommer med.
Dahle (+5)
Gammal 2018-12-26, 16:47   #120

Shooters avatar

Standard

Två spikar på V4, bägge hoppar och så kör Jorma gunga även med Laskari. Det var inte väntat med dagens förutsättningar.
Gammal 2018-12-26, 16:49   #121

Shooters avatar

Standard

Och så vann Importedfrmdetroit istället. Typiskt.
Gammal 2018-12-26, 16:49   #122

Stekels avatar

Standard

Sällan Goop hamnar på sånt vingel! Synd man inte lyfte upp Detroit till A-häst när man hade lite feeling för den och den var bortglömd.

Gammal 2018-12-26, 16:50   #123

Shooters avatar

Standard

Bäst att vara försiktig med Nurmos hästar ikväll.
Gammal 2018-12-26, 16:51   #124

dirteehs avatar

Standard

Var hamnade goop? 2a?
Gammal 2018-12-26, 16:51   #125
Rob

Standard

Igår körde han som en sopa med favoriten, idag vinner han med skräll. Aldrig mer spela Wäjersten
Gammal 2018-12-26, 16:52   #126

Standard

Suck, tung galopp på 3 som jag hade med på allt
Gammal 2018-12-26, 16:52   #127

Standard

Citat:
Och så vann Importedfrmdetroit istället. Typiskt.
Tog med den på första jänkarvagn på mycket länge och streckvärdet givetvis.
Gammal 2018-12-26, 16:53   #128

Standard

Citat:
Igår körde han som en sopa med favoriten, idag vinner han med skräll. Aldrig mer spela Wäjersten
Skyllde dessutom styrningen på Ove A som svarade upp med hästen som sen vann
Gammal 2018-12-26, 16:53   #129

Fagerdahlens avatar

Standard

Usch jag spyr på trav ibland... Känns nästan som att det sitter någon däruppe och jävlas med en.
Gammal 2018-12-26, 16:54   #130

Shooters avatar

Standard

Citat:
Tog med den på första jänkarvagn på mycket länge och streckvärdet givetvis.
Jag satte den som första reserv. Det blir inga Nurmos-spikar på V5.
Gammal 2018-12-26, 16:55   #131

Standard

Pacific Face såg lite halvdan ut i travet hela loppet, trodde till o med den galopperade vid starten. Så galoppen precis innan mål kom inte helt oväntat.

Varnade lite för den och vinnaren på första sidan här, skönt att vara rätt ute nångång ibland iaf
Bowery (+5), Dahle (+5)
Gammal 2018-12-26, 16:56   #132

Stekels avatar

Standard

Får bli en V5:a också idag för ovanlighetens skull!

Spoiler:

viking90 (+5)

Senast redigerad av Stekel den 2018-12-26 klockan 17:05.
Gammal 2018-12-26, 16:56   #133

Standard

Citat:
Suck, tung galopp på 3 som jag hade med på allt
Surt med galopp som klar. Gjorde en trio med den som etta men fick inte spelet igenom
Gammal 2018-12-26, 17:01   #134

Shooters avatar

Standard

V5
Inlämnat: 2018-12-26, 16:53
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Start: 17:05
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 8 (5, 7)
2: 1, 2, 4, 5, 9 (3, 11)
3: 6 Olle Rols (1, 2)
4: 12 Sorbet (9, 1)
5: 1, 2, 4, 5, 10, 12 (9, 3)

4x5x1x1x6 = 120 rader.
120 x 1 x 1,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: NWL FTZ DSJ
Gammal 2018-12-26, 17:09   #135

Shooters avatar

Standard

Härlig start på V5.
Gammal 2018-12-26, 17:09   #136

Stekels avatar

Standard

Snacka om att få det kört rätt ner i halsen! Och snacka om att Björn inte har sin bästa dag direkt!

Gammal 2018-12-26, 17:10   #137
Banned

Standard

V7 är ju redan körd så det får bli en V5 istället.

Avd
1: 1, 2, 3, 8 (5, 7)
2: 5, 10 (2, 9)
3: 4, 5, 6, 7, 10, 12 (1, 2)
4: 1, 9, 12 (11, 7)
5: 2, 4 (1, 5)

Lycka till!
Gammal 2018-12-26, 17:11   #138

evetons avatar

Standard

Kul att det tävlades. Fin start på V5 också.
Gammal 2018-12-26, 17:12   #139
Rob

Standard

Och enligt Lövgren var hästen kass fast han vann. Idag är omöjlig dag för den som använder logik
Gammal 2018-12-26, 17:12   #140

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Fy fan va grym turno va!!
Gammal 2018-12-26, 17:16   #141

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Fy fan va grym turno va!!
Kriminellt usel styrning av kusken. Noll känsla och ville bara ge hästarna bakom chansen.
Gammal 2018-12-26, 17:16   #142

Fagerdahlens avatar

Standard

Fyfan vad min rad går åt helvete.
Stänger ner sharps för idag.
lycka till ni andra
Gammal 2018-12-26, 17:16   #143
Banned

Standard

Det här loppet är ytterligare ett exempel på att man aldrig kan basera sina spel på ’gamla meriter’ och hur det ’borde gå’. Jairo tog ner Dante Boko från dödens häromsistens, just saying...

Senast redigerad av Stankarn den 2018-12-26 klockan 17:17.
Gammal 2018-12-26, 17:18   #144

Standard

Tony frälser oss i nästa...
Gammal 2018-12-26, 17:22   #145

Standard

Perfekt så här långt . Reduceringskrav på att en av de två stora favoriterna i avd 1 och 3 skulle vinna. En vann och en halvskräll i det andra. Vinnaren i andra med matematiskt. Men för 200 kr behövdes två spikar och chansade med två icke favoriter för lite potential.

Oskar J i fjärde på första jänkarvagn och prepare senast och Ready Ribb i långloppet på att Sorbet borde vara mer missgynnad av skotvånget. Men sannolikheten att få in båda liten. Betydligt högre sannolikhet att ingen av dom vinner.
Gammal 2018-12-26, 17:25   #146

Nicklass avatar

Standard

Tycker eriks styrning av nadal var under all kritik. Att pressa 1.06 fram till andra kurvan var helt onödigt. Skulle kört jämt tempo och sedan övertagit. låtit västerbo köra ihjäl sig. Aja.
Gammal 2018-12-26, 17:26   #147
Banned

Standard

Dags att kliva in på ett litet torskspel då:

Hästar
1, 2, 5, 9
Utgångshästar
10 Tsar Brodde

4 x 100,00 kr = 400,00 kr.
Gammal 2018-12-26, 17:34   #148

Standard

Wow, hela Nurmos stall är ju helt under isen..
Gammal 2018-12-26, 17:36   #149

Nicklass avatar

Standard

Erik sting måste va riktig kass idag om han lekte med den
eveton (+5)
Gammal 2018-12-26, 17:38   #150

Shooters avatar

Standard

Citat:
Wow, hela Nurmos stall är ju helt under isen..
Jag tror inte de gillar banan idag.
Gammal 2018-12-26, 17:41   #151
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Två Tvillingar in så här långt, 1236:- netto. Alltid något när Tillsammans-laget brakar i hop.

Gammal 2018-12-26, 17:42   #152
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Usch jag spyr på trav ibland... Känns nästan som att det sitter någon däruppe och jävlas med en.
I love Paris, Laskari och Tsar Brodde. Hur f-n lyckas man (jag) pricka in galopper på varenda jävla hästjävel..? I de 4 första avdelningarna?

Tar en titt på youtube för att lugna ner mig...

https://m.youtube.com/watch?v=0bETHPE9fC0
Gammal 2018-12-26, 17:52   #153

Standard

Bara mig som atg.se laggar för?

Segare än sirap...
Tog 5 minuter att fylla i och få en top7 lapp inlämnad.
Håller atg på att braka ihop igen?

Nej visst ja, det kan inte vara fel hos atg - Skarplöth har ju i livesändning lovat att It avdelningen har fullt förtroende.

Någon mer än mig som reagerade på hans helt tomma blick när han gjorde sitt uttalande?
Typ helt nerknarkad blick eller helt tom som hos en mytoman som ljuger för fullt
Spiritus (+10)
Gammal 2018-12-26, 17:54   #154

Shooters avatar

Standard

Härligt! Bara att hoppas att Sorbet tar ner gänget i nästa så kan det sluta riktigt bra idag.
Gammal 2018-12-26, 18:00   #155

Standard

Citat:
Bara mig som atg.se laggar för?

Segare än sirap...
Tog 5 minuter att fylla i och få en top7 lapp inlämnad.
Håller atg på att braka ihop igen?

Nej visst ja, det kan inte vara fel hos atg - Skarplöth har ju i livesändning lovat att It avdelningen har fullt förtroende.

Någon mer än mig som reagerade på hans helt tomma blick när han gjorde sitt uttalande?
Typ helt nerknarkad blick eller helt tom som hos en mytoman som ljuger för fullt
It-avdelningen kan väl ha fullt förtroende iaf. Är högre upp i kedjan som felet ligger, de kör ju på antik programvara och hårdvara som cheferna vägrar vilja uppgradera.
Gammal 2018-12-26, 18:03   #156

evetons avatar

Standard

DD-drag?
Gammal 2018-12-26, 18:03   #157

Standard

Citat:
Inte pluggat något på denna omgång bara snabbkollat lite.
Olle Rols, äntligen bättre spår. Undrar om det inte är dags för seger.
Det gick ju bra
Basse (+5)
Gammal 2018-12-26, 18:03   #158
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
DD-drag?
8,9,12 i första.
Alla i andra....

Gammal 2018-12-26, 18:04   #159

dirteehs avatar

Standard

Citat:
Det gick ju bra
Dina tips uppskattas! Ser fram emot fler imorgon
Gammal 2018-12-26, 18:11   #160
Banned

Standard

Har precis fått Mail från atg.

”-oavsett hur mycket tester som genomförts så går det tyvärr inte alltid att upptäcka alla eventuella problem som kan uppstå i alla tekniska system, så därför har vi slutat helt med tester. Det är ju liksom ingen idé, om alla problem ändå inte går att detektera så är det väl bättre att släppa nya releaser till er, våra kunder, så kan ni hjälpa oss med den biten.”

Jo, tjena...
Gammal 2018-12-26, 18:22   #161

dirteehs avatar

Standard

Citat:

”-oavsett hur mycket tester som genomförts så går det tyvärr inte alltid att upptäcka alla eventuella problem som kan uppstå i alla tekniska system, så därför har vi slutat helt med tester. Det är ju liksom ingen idé, om alla problem ändå inte går att detektera så är det väl bättre att släppa nya releaser till er, våra kunder, så kan ni hjälpa oss med den biten.”

Jo, tjena...
Herregud
Gammal 2018-12-26, 18:28   #162

Shooters avatar

Standard

Fy fan vad tråkigt. Jag trodde Sorbet skulle vara i bättre ordning som Redéns hästar brukar efter vila.
Gammal 2018-12-26, 18:30   #163

Stekels avatar

Standard

Kuskplusset gör sitt ibland, det där var inte dåligt gjort! Erik ställde klockan bra, men det räcker ju inte när de som väntat kommer så billigt fram.

Någon som lever på V75? Har 2,3,4,12 kvar för DD så det finns en liten räddning i sikte även efter att ha bombat på streckspelen.

Gammal 2018-12-26, 18:31   #164

Standard

Citat:
Fy fan vad tråkigt. Jag trodde Sorbet skulle vara i bättre ordning som Redéns hästar brukar efter vila.
Hade inte gått med skor sedan 2015. Det gjorde nog mycket, men för att få med vinnaren hade det krävts många streck. Trist att inte heller min spik Ready Ribb var speciellt bra för hade varit gott att sitta med 6 rätt inför sista med många streck matematiskt.
Gammal 2018-12-26, 18:31   #165
Banned

Standard

Alla experter i studion, ”vass eller kass”, Osv:

”- han var ju fyra i mastersfinalen, kolla motståndet, och brukar gå bra efter vila.”

Nä, man vinner inga V75-lopp på gamla meriter...
Gammal 2018-12-26, 18:33   #166
Rob

Standard

Citat:

Jo, tjena...
Herregud.
Gammal 2018-12-26, 18:34   #167

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Två tvillingar vände allt till plus.

TVILLING
Inlämnat: 2018-12-26, 16:42
Solvalla Lopp 9
Onsdag 2018-12-26
Start: 17:50
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
1, 2
Utgångshästar
6 Olle Rols

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: SQH KTQ MSC 299:-
----------------------------
TVILLING
Inlämnat: 2018-12-26, 18:15
Solvalla Lopp 10
Onsdag 2018-12-26
Start: 18:20
Vadet gäller startnummer

Hästar
9 Ready Ribb
Utgångshästar
7, 8

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Rättningskod: NZF FTW KVJ 396:-
Rob (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 18:35   #168

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 1824
Standard

Citat:

Jo, tjena...
Fan de måste ju skämta!!
mindmaze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 18:35   #169

evetons avatar

Standard

4 Vincent Chase drogs sist när ledaren skrynklade ihop, ändå tampades den tillslut om 3:e priset. Det var en korrekt utfärdad varning från kusken.

Edit: räknade med att Antonio Trot skulle diskas för passgång, så det var 4:e priset VC fick kämpa för

Senast redigerad av eveton den 2018-12-26 klockan 18:39.
Gammal 2018-12-26, 18:37   #170

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mindmaze Visa inlägg
Fan de måste ju skämta!!
Ja om det inte är första april ska det ju nästan vara sparken på dagen för ett sånt svar...

Gammal 2018-12-26, 18:37   #171
Rob

Standard

Hoppas på Örjan i sista nu då!!

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2018-12-26, 17:13
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Farouk B.R.
2: 2, 11

2 x 25,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod:
hoola (+10)
Gammal 2018-12-26, 18:40   #172
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3479
Standard

Ev. Värden inför V75-7 i teorin.

88341-- 758-- 67
141910-- 1179-- 100
921103-- 5190-- 306
466451-- 3236-- 224
151600-- 1252-- 106
1650194-- 7146-- 366
3051456-- 9146-- 413
2564388-- 8608-- 402
1126215-- 5850-- 328
311943-- 2348-- 177
1611251-- 7065-- 364
414740-- 2955-- 210
Rob (+5)

Senast redigerad av GGS den 2018-12-26 klockan 18:41.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 18:41   #173
Banned

Standard

Dags för kvällens sista torskspel, en tvilling:

Hästar
2, 4

1 x 500,00 kr = 500,00 kr.

Hoppas det gått bra nu för alla.
Gammal 2018-12-26, 18:44   #174

Standard

1 miljon på vinnarspelet detta lopp. Inte illa pinkat. Berg dunkat?
Gammal 2018-12-26, 18:46   #175

Standard

Satan att Norton Commander galopperade hade en tvilling med Martin De Bos som U-häst + 3-4-9-12...

Gammal 2018-12-26, 18:47   #176
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Bergh kan ju inte köra häst......

Gammal 2018-12-26, 18:47   #177

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Det blev en tredje tvilling - ca 320:-

TVILLING
Inlämnat: 2018-12-26, 18:37
Solvalla Lopp 11
Onsdag 2018-12-26
Start: 18:42
Vadet gäller startnummer

Hästar
1, 2
Utgångshästar
10 Visitor

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Rättningskod: WXL JTQ JVD
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 18:52   #178
Banned

Standard

Citat:
Dags för kvällens sista torskspel, en tvilling:

Hästar
2, 4

1 x 500,00 kr = 500,00 kr.

Hoppas det gått bra nu för alla.
Sure, det kostade en femhundring men det var det värt att se ryggradslöse Sjöström bli dragen bakåt i sista sväng.’

Hut går f-n hem till slut, är man ute på travovalen för att man njuter av att ”bli rädd”, då ska man f-n inte ha med sig nåt hem.

Sjöström: vad vann du på det där? Nu vet alla att du viker ner dig så fort någon av de etablerade kuskarna ställer frågan.

Det kanske finns en fortsättningskurs på den där utbildningen där Roger W ställde upp? Där man får lära sig att köra häst också?
Gammal 2018-12-26, 18:53   #179
Rob

Standard

Citat:
Hoppas på Örjan i sista nu då!!

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2018-12-26, 17:13
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 2, 11

2 x 25,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod:
Galopp för Örjan men ändå 52 ggr degen så dagen slutar på litet plus iaf
hoola (+10), viking90 (+5)
Gammal 2018-12-26, 18:53   #180
Banned

Standard

Citat:
Nej, det var jag....
asgaya3141 (+2)
Gammal 2018-12-26, 18:56   #181
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Bergh kan ju inte köra häst......
Jodå, han skrämde Claes Sjöström in i första sväng så att han behövde byta kalsonger efter loppet. - så köra häst kan han. Men kusen var kass.
Gammal 2018-12-26, 18:58   #182

Sharp$: 7695
Standard

Citat:
Brukar det inte ingå ett vinnarspel i avd 7 i dom där spelpåsarna med V75 o DD-spel?
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-26, 19:01   #183

Standard

Sista chansen:

V3
Inlämnat: 2018-12-26, 18:05
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 1, 2, 3, 5, 9, 11
3: 3, 4, 9, 10, 11, 12

1x6x6 = 36 rader.
36 x 1 x 10,00 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: NWJ HTX BVG
Dahle (+5)
Gammal 2018-12-26, 19:05   #184

Standard

Citat:
Någon som vet vad högsta omsättningen är på vinnarspelet
i Sverige?
Gammal 2018-12-26, 19:21   #185

Standard

Citat:
Sista chansen:

V3
Inlämnat: 2018-12-26, 18:05
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 1, 2, 3, 5, 9, 11
3: 3, 4, 9, 10, 11, 12

1x6x6 = 36 rader.
36 x 1 x 10,00 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: NWJ HTX BVG
Tar en lax från V3 vinsten och testar V65 Bjerke med Jackpot

V65
Inlämnat: 2018-12-26, 19:17
Bjerke - NO
Onsdag 2018-12-26
Start: 19:30
Kostnad: 1 008,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 7 (9, 4)
2: 2, 4 (5, 1)
3: 3 Antibes Decoy (2, 9)
4: 2, 4, 5, 6, 7, 8 (1, 3)
5: 1, 2, 3 (7, 8)
6: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9 (10, 5)

4x2x1x6x3x7 = 1008 rader.
1008 x 1 x 1,00 kr = 1 008,00 kr.
Totalt: 1 008,00 kr.
Rättningskod: RPF CTP JXD
Dahle (+6)
Gammal 2018-12-26, 19:42   #186
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Körde också en liten V65:

V65
Inlämnat: 2018-12-26, 18:53
Bjerke - NO
Onsdag 2018-12-26
Start: 19:30
Kostnad: 140,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9 (11, 12)
2: 4 Victoria R. (2, 5)
3: 3, 6 (2, 9)
4: 6 Smedtulla (2, 4)
5: 1, 2, 3, 5, 8 (7, 4)
6: 1, 4 (9, 8)

7x1x2x1x5x2 = 140 rader.
140 x 1 x 1,00 kr = 140,00 kr.
Totalt: 140,00 kr.
Rättningskod:

Sämsta starten dock.

Gammal 2018-12-26, 21:37   #187

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orroz Visa inlägg
Någon som vet vad högsta omsättningen är på vinnarspelet
i Sverige?
11 166 739kr i årets Elitloppsfinal, innan dess strax över 10 millar när Magic Tonight vann Elitloppet för två år sedan.
Gammal 2018-12-26, 23:30   #188

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Var det inte förvånande dåligt betlat på den raden?? Förvisso vann dagens största men sen var det ett gäng halvskrällar hela vägen till i sista.
För min del var det en sådan gång när det kändes nära i nästan varje lopp men det eg. gick helt åt skogen.. Nu paus fram till nyårsafton
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-27, 11:32   #189

Shooters avatar

Standard

Citat:
Hade inte gått med skor sedan 2015. Det gjorde nog mycket, men för att få med vinnaren hade det krävts många streck. Trist att inte heller min spik Ready Ribb var speciellt bra för hade varit gott att sitta med 6 rätt inför sista med många streck matematiskt.
Kan vara så att skotvånget spelade in, men jag tycker den borde ha kunnat bättre. Fick ett bra lopp efter förutsättningarna och har ju kapacitet som räcker och blir över. Vi sliter på!
Svara

td