Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-24, 23:10   #1

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

V75 Solvalla 26/12

Intressanta finaler på annandagen! Har inte kört något lopparkiv än och studerat startsnabbhet och så vidare ingående, utan bara läst igenom startlistorna och med "hästminnet" bildat mig en första uppfattning om loppen och möjliga löpningsförlopp.

V75-1 Stoeliten
Spoiler:
Här hänger mycket på hur körningen första 500 gestaltar sig, och det blir viktig info att ta in sista timmarna hur kuskarna tänker sig det taktiska upplägget!

Av de mest betrodda tror jag alla har chans förutom 4 I Love Paris som var ruskigt dålig sist (fick stryk av Quantanamera med ungefär samma resa!).

Om 6 Darling Mearas laddas kan den mycket väl leda hela vägen. Men den ska komma dit också, jag räknar med att Erik kommer göra vad han kan för att komma först med 3 In Toto Sund.

7 Double Exposure ska väl ha bästa chansen i loppet, men det lutar väl åt att han blir enormt stor favorit också. Och det ska han nog inte vara om det nu inte är så att de andra lägger sig på rygg med andrapriset i sikte från start.

V75-2 Bronsdivisionen
Spoiler:
Grundtipset är väl att troliga favoriten 5 Hawk Cliff från ett perfekt utgångsläget kommer köras offensivt av Björn och trycka sig till ledningen. Därifrån lär han sälja sig dyrt om han håller formen han haft en tid ska det vara bra chans.

Eftersom det i övrigt är ett halvöppet lopp och 12 Laskari varit en sån snackhäst som gått bra sedan flytten till Nurmos lutar det väl åt att HC inte blir speciellt stor favorit och därmed VÄLDIGT spikvänlig! Möjligheten finns att de stryper där framme och att Laskari är först fram att runda fältet och sedan bara är bäst. Men då ska det vara tempo till det, ingen ska komma i vägen osv och jag synar det loppscenariot. Har inte statistiken framför mig på hur ofta en bronsfinal vinns från spår 12 men det lär ju inte vara speciellt ofta. Att då strecka en halvfavorit därifrån är ganska iskallt.

3 Pacific Face "ångvältade" hem ett V86-lopp för några veckor sedan, men jag tvivlar på att kusken och hästen grejar en V75-final. Spik på Hawk Cliff eller fyll på med halva fältet.

V75-3 Gulddivisionen
Spoiler:
3 Nadal Broline kommer bli jättefavorit efter sina två raka V75-vinster! Och visst har han största vinstchansen i loppet, ingen tvekan. Men sådan enorm skillnad som strecken kommer att visa är det inte!

1 Dante Boko är snabb ut, och stallet har börjat hitta form efter en svacka med sjukdomar. Räknar kallt med att Adrian kommer utnyttja läget här. Kan leda runt om!

2 Jairo blir lite betrodd också, och det skulle väl vara med en ryggresa på Adran i sådana fall han kan bli aktuell. I det här motståndet tror jag inte han trots god form fixar att bärga segern efter en resa i andraspår. Dessa två möttes ju senast och med liknande löpningsförlopp knep Jairo segern på linjen. Men det är ju inte troligt att de får samma resor den här gången, utan stor fördel Dante.

5 Turno Di Azzurra tycker jag då det är bättre spelväde i! Tål att göra en del själv, men i det här gänget är det väl den speediga spurten som kan bli ett allvarligt segervapen. Till skillnad från Jairo är den hyggligt rask bakom bilen och jag ger dem ganska goda chanser att hitta ner i rygg på Dante efter en bit. Blir det sedan duell under slutrundan mellan Dante och Nadal och kanske en tredje (8 Zenit Brick lär väl vilja lägga sig i förr eller senare)? Och fältet spricker upp? Då speedar Turno in till en välförtjänt seger!

Sunda A-hästen och utgången är ändå Nadal. För oavsett vilken av de troliga positionerna han hamnar i (ledning/dödens/andra ytter) har han god chans att ta hem det.

V75-4 Klass II
Spoiler:
Det här ser jag som ett av omgångens öppnaste lopp och har lite problem att ranka det så här på rak arm. Den enda jag ser som helt chanslös är 3-åriga 12 Aquamarin som borde vara långt uppe på läkaren från det läget.

Här blir det viktigt att analysera spetsstriden! 3 Enzo Am såg jag live på Färjestad där jag missade en fin utdelning på V4 då han fick ett målfoto emot sig. Bra senast som tvåa bakom en för dagen omöjlig rusande Obelix Skift och fint läge här. Det är nog bästa skrällbudet från ett fint läge!

Ska bli intressant att se vad Nurmos säger om sin 2 Ridgehead Cato som nog blir favorit. Att den är fattigast i loppet säger väl inte så mycket i den här klassen, men att den också är minst rutinerad gör det ju till en ganska hygglig minuspost...

V75-5 Silverdivisionen
Spoiler:
En ganska öppen historia, men inte tok-öppen då många av de bästa lottats till bra spår. Men bland dem är det väldigt jämnstreckat också!

1 Disco Volante är vass bakom bilen och även om spår 1 generellt innebär en viss galopprisk bör det vara bra chans på spets och slut här. Ska plöja igenom lite lopparkiv sen och se vilket facit den har från ledningen, vill minnas att det är starka papper på den kanten! Var inne på att gardera här, men med tanke på att många verkar strecka på här kan det mycket väl bli spik.

Värt att notera att 2 Erik Sting och 10 Magnifik Brodde går ur klassen vid vinst här, frågan är om de vill det? Nåväl, MB tror jag ändå inte på från bakspår mot de här och ES är ju kungen av andraplatser så.

3 Västerbo Exact lägger iväg ganska bra i bilstart och är väl favorit till att hitta ryggen på ledaren, den ser jag som absolut mest intressanta outsidern!

6 Speedy Foxy Vicane är också snabb ut och får en bra resa i främre träffen. Fick ett vilsamt lopp senast där den speedade sylvasst till segern!

6 Olle Rols har gått bra men öppnar som en traktor, den kommer få göra mycket grovjobb som vanligt och det har man inte råd med i ett så klassigt fält som detta.

V75-6 Stayerlopp
Spoiler:
Ett ganska klasslöst lopp det här sett till prissumman, och det bör gynna hästarna längst bak (som generellt sett redan är gynnade vid den här typen av propositioner)! Loppet är heller inte fullt så det finns 2 hästar färre som kan vara "i vägen" för de bästa. I och med den låga klassen ser jag framför mig många sargslickare som banar vägen för miljonärs-kusarna.

Finnen 1 La Can Star Ship som Erik kör är jokern i loppet, och det finns alltid en risk att den är ordentligt toppad inför den här trippen "över ån". Ställer då Erik klockan på ett friskt jämnt tempo som hästen klarar av så kan det bära hela vägen. Ser ändå ut att bli överstreckad, för kommer de bästa fram så billigt som jag tror och får slag på honom är han torsk hursomhelst. Nåväl, vem ska man gå på då?

Jag går nog på en trio här. Favoriten(?) 9 Ready Ribb som har försprånget, 12 Sorbet som är bästa hästen och 13 Digital Ink som har bra form och lite extra fint facit på just långlopp. Ska man vikta förordar jag bestämt Ready Ribb även om han hoppade senast och var lite svårbedömd. Sorbet måste gå med skor vilket är ett frågetecken, och har dessutom inte startat på väldigt länge.
11 Antonio Trot nöter på bra, men har svårt att vinna såna här lopp numera när han klivit upp i klass och är inte speciellt streckvärd.

V75-7 Klass I
Spoiler:
Här har vi ett par riktiga klassklättrare att se fram emot!

2 Martin De Bos var omutlig senast när han städade av dem efter dryg förstasväng och dödens resten av vägen. Det var inte det blodigaste motståndet jag sett men intrycket var enormt fint!

Hade på TVn under omgången på Halmstad häromdagen och hörde skötaren vara löjligt nöjd med hur 1 Illuminati kändes för dagen. Läget är en fälla, men hittar han bara ut kan han vara "klar".

4 Sebastian Journey var trög som tusan näst senast men sist hängde de på en bajk för första gången och han brakvann det V86-loppet via spets och slut. Kan mycket väl vara samma segerrecept den här gången (Classe som gillar bajken får förtroendet igen!) och det här är en av omgångens bästa lågprocentare!

5 Yrr ser jag som en av de mest överstreckade i hela omgången. Visst var han bra när han vann försöket senast, men han mötte ju faktiskt "ingenting" heller. Så trots att den är i form, har bra läge och hyggligt snabb ut så kommer jag inte plocka med den alls.

Preliminära systemet
Spoiler:
På tillsammansbolaget kommer jag såklart gå på de här idéerna. Reducerat med enkla utgångskrav känns som melodin som passar just den här omgången. Preliminär-raden ser ut så här, och i avd 1,3,4,7 kommer jag nog inte utöka med streck iallafall.

2,3,6,7
5
1,2,3,5,8
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
1
9,12,13
1,2,4

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), viking90 (+5), AmaerildeRimfrost (+12), oinkk (+10), Kallekokula (+5), zimonzzon85 (+10), mindmaze (+5), Ceezy (+5), asgaya3141 (+5), Laidback (+10), Basse (+5), pojmonen (+5)

Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:07.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 06:55   #2

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 4504
Standard

Man kan ta i beaktning med skor på double i inledningen, jag har inte orkat kolla så noga än men ser att senaste 5 starterna är bfro.. nån som vet hur denne går med skor ?
Erica är en häst jag har följt ett tag; att den ska vinna imorgon är väldigt långsökt. Vad kan man få på ett plats odds ? Spelvärd på plats möjligtvis

OUTPUT PRESSURE som jag har följt.. och aldrig får den sätta nosen först! Nu är det tuffast tänkbara igen precis som det ska vara när det vankas finaler. Hanterar för övrigt dojjorna bra, jag tror jag kommer chans spika denne på min egen lapp imorgon fullt medveten om att den inte har mycket större seger chans än 6-9% i detta fält från detta spår. Reducerat kommer jag dock bara "våga" lägga den som A alternativt utgång.
sigh (+5)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 07:03   #3

Standard

Vidare i avd 4 så tycker jag i skrivande stund BUDETS LASSE är relativt bortglömd 12% nu, stannar den mellan 10-15% tror jag minst den har lika bra chans som övriga här, kan vara en rolig chansspik? Den stora frågan är väl om den vill/håller upp ledningen.. eller rättare sagt om ville karhulahti vill det? Eller släpper han till Jorma med ridgehead, hmm.
Hur som helst så tror jag den är med på fotot!
Gammal 2018-12-25, 09:21   #4

Standard

Double exposure avd 1 kommer bli stor favorit imorgon och det är helt befogat. Den har säkerligen 60-70% vinstchans och kommer troligen blåsa till spets om inte bli släppt dit omgående och det är nog bara galopp emot. Jag kommer gardera men lägga double som A häst alternativt utgång, vill ha med framförallt darling mearas och in toto sund, nån mer utöver dessa 3 är nog bara att slösa med streck, känns urstarkt med ovan 3 nämnda.

avd 2 känns som en ganska öppen historia om inte hawk cliff har en bra dag och bara är bäst. Har en följehäst här i output pressure som har gjort gedigna insatser en längre tid utan att få sätta nosen först, 7 % och jag kommer troligtvis lägga denne som ensam A häst men helgardera på ramen.
Hawk cliff är befogad favorit men tycker den är lite väl stor, sjunker den till 20-25% kan det kanske vara en värdespik istället. Nr 11 väldigt bortglömd här? Men den kanske bara agerar draghjälp åt mer betrodda laskari.

avd 3 så seglar nadal broline ut, oj så fin den varit senaste tiden, vinner troligtvis detta. Men dante Boko med Adrian är en luring , vi vet ju mycket väl hur kolgjini kan köra från start, får den sitta ifred så kanske den rent av kan fuska bort loppet , känns dock långsökt när det är så fina motbud. Zenit brick har också gått otäckt fint under hösten och med minsta flax så kan det vara vinnaren. Jag tror nadal eller zenit är lösningen här men går nog utanför boxen med ett par streck till och hoppas på skräll.

avd 4 har vi lägsta klass II finaler för dagen. Detta är rejält öppet , rankar dock upp budets lasse som första häst här, är relativt kvick ut och spets kan nog nås, orosmolnet är väl om den inte vill köra i spets o gå rygg istället? Om så blir fallet tror jag den blir livsfarlig om lucka kommer. Värsta motbudet hittar jag från bricka 9 här, inga problem med skor på och den kan säkerligen spurta ner detta motstånd. Ridgehead Kato ska likväl tas på största allvar samt vikings preacher som gjort 2 fina lopp och trivs med skor. 4 streck alternativt helgardering ?

sigel garline kan vara bedövaren samt usain cup

avd 5 , disco volante som i sina bästa stunder kan extremt mycket, tar troligtvis hand om ledningen och därifrån är det hästen att slå! Men den blandar och ger lite för mycket, motbud saknas verkligen inte!
Kolla bara in speedy foxy vicanes senaste starter, hett motbud! Ändå kan disco vara en rolig spik att luta hela omgången emot här.

avd 6 och i mina ögon sett det spelmässigt roligaste loppet, över 3 varv och vilka hästar vi får se. Jag har fått känslan utav att möjligen den finske gästen från bricka 1 här kan bli lite skrik på, den tror jag inte smack på trots att den står bäst till utav alla, ingen bevisad stayerhäst och i skrivande stund streckad på 9%. Schas med den!
Här ska man framförallt ta en titt på tilläggen 60 samt 80 m.
Och det är just dessa faktorer som gör att ready ribb kan vara en bra spik, står 20 m bättre till än värsta motbudet sorbet som dessutom inte startat sedan i september. Skor på kan även vara minus på denne.
Ready ribb är den jag känner för absolut mest nu som trolig spik i omgången, BG och distansen trivs den med! Absolut enda orosmolnet i min bok är föregående lopp,, då vi fick galopp. Överstiger inte ready 30% så kommer detta troligtvis bli omgångens enda spik!

avd 7 och en klass I final avslutar omgången. Yrr blev en skrikhäst sist och den levde upp till förväntningarna då, kan mycket väl vinna igen. Men här finns ett par roliga motbud, framförallt spår 11-12 vid lite överpace, dessa 2 har endast 9% ihop i skrivande stund. Tycker Illuminati känns överstreckad och den rankar jag ner, Martin de bos är mycket roligare i sådant fall! Och en riktig rensare så här i avslutningen är tiger marke från bricka 8 med Erik upp, mycket flax krävs ! Det gör det alltid med 1% från detta spår, men den ska med på lappen!

Mina tankar inför morgondagen, lycka till !
Basse (+5), big_dunder (+5), zimonzzon85 (+5), viking90 (+5), AmaerildeRimfrost (+2), sigh (+5), Ceezy (+5)

Senast redigerad av Bowery den 2018-12-25 klockan 10:59.
Gammal 2018-12-25, 12:13   #5

Stekels avatar

Standard

Uppflyttat till trådstart.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost (+3)

Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:03.
Gammal 2018-12-25, 17:42   #6
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8964
Standard

Det är fan vågat att sticka ut hakan och veta startlistorna till 26/6 redan nu!?

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 17:51   #7

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Det är fan vågat att sticka ut hakan och veta startlistorna till 26/6 redan nu!?
Touché! Rättat datumet nu din Messerschmidt!

lenninen (+5)
Gammal 2018-12-25, 18:47   #8

Stekels avatar

Standard

AmaerildeRimfrost (+4)

Gammal 2018-12-25, 19:22   #9

Stekels avatar

Standard

Gammal 2018-12-25, 19:40   #10

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Åker iväg till Uppsala några dagar nu och tänkte jag levererar mina drag till morgondagen redan idag som ett litet system

Hoppas dock bolagen som jag köpt in mig i levererar rejält

V75
Inlämnat: 2018-12-25, 19:39
Solvalla
Onsdag 2018-12-26
Start: 16:20
Kostnad: 12,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 7 (3, 2)
2: 9, 12 (5, 1)
3: 1, 8 (3, 2)
4: 7 Eldorado Mearas (2, 5)
5: 6 Olle Rols (2, 1)
6: 1, 11, 12 (9, 13)
7: 1 Illuminati (2, 5)
BOOST nr: %1

2x2x2x1x1x3x1 = 24 rader.
24 x 1 x 0,50 kr = 12,00 kr.
BOOST: 0,00 kr
Totalt: 12,00 kr.
Rättningskod: NVC LTT FLR
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 19:40   #11

Stekels avatar

Standard

Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:04.
Gammal 2018-12-25, 19:52   #12

Stekels avatar

Standard

Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:04.
Gammal 2018-12-25, 20:31   #13

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1507
Standard

Jag spikar ett beprövat recept som gav 7an näst senast. Nadal broline och martin de bos. Båda har vrålform och bra spår.
Funderar även att spika speedy foxy vicane. Har dock spår lite långt ut. Men sätter troligtvis nosen först ändå i ett rätt svårlöst lopp
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 20:37   #14

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Jag spikar ett beprövat recept som gav 7an näst senast. Nadal broline och martin de bos. Båda har vrålform och bra spår.
Funderar även att spika speedy foxy vicane. Har dock spår lite långt ut. Men sätter troligtvis nosen först ändå i ett rätt svårlöst lopp

Ahh, dom körde helt på chans senaste med Speedy Foxy Vicane enbart för att dom har laddat inför detta loppet.
Trots att dom körde helt på chans så vann den efter en helt magisk spurt på upploppet. Känns som den är tidig denna gången med ja.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 21:17   #15

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17843
Standard

Ska man testa att fälla 7 Double Exposure i avd 1 så är ju 10 Unrestricted väldigt intressant, näst senast möttes dom och Unrestricted gick jätte fint på upploppet efter tt lopp i rygg på ledaren Double Exposure. Hon tappade lite i sista sväng men gick väldigt bra på rakan. Under 1% just nu.
Vann enkelt senast i ett litet och enklare fält men såg fin ut.

I avd 2 finns det två intressant hästar som är gynnade med skoförbudet.
3 Pacific Face och 9 Importedfromdetroit, båda dessa herrar gjorde fina insatser senast som blev vinster.

Avd 3, 1 Dante Boko såg fin ut senast och blev slagen av Jairo på sista meterna men så fin som Nadal Broline var senast blir den väl svårslagen.
Zenit Brick lär väl köras i dödens blev slagen av Nadal Broline näst senast med 2 längder efter just ett lopp i dödens utvändigt Nadal.
Bowery (+5), Ceezy (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td