|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2018-12-24, 23:10 | #1 |
V75 Solvalla 26/12
Intressanta finaler på annandagen! Har inte kört något lopparkiv än och studerat startsnabbhet och så vidare ingående, utan bara läst igenom startlistorna och med "hästminnet" bildat mig en första uppfattning om loppen och möjliga löpningsförlopp.
V75-1 Stoeliten Spoiler:
V75-2 Bronsdivisionen Spoiler:
V75-3 Gulddivisionen Spoiler:
V75-4 Klass II Spoiler:
V75-5 Silverdivisionen Spoiler:
V75-6 Stayerlopp Spoiler:
V75-7 Klass I Spoiler:
Preliminära systemet Spoiler:
Gotland (+5), viking90 (+5), AmaerildeRimfrost (+12), oinkk (+10), Kallekokula (+5), zimonzzon85 (+10), mindmaze (+5), Ceezy (+5), asgaya3141 (+5), Laidback (+10), Basse (+5), pojmonen (+5) Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:07. |
|
2018-12-25, 06:55 | #2 |
Man kan ta i beaktning med skor på double i inledningen, jag har inte orkat kolla så noga än men ser att senaste 5 starterna är bfro.. nån som vet hur denne går med skor ?
Erica är en häst jag har följt ett tag; att den ska vinna imorgon är väldigt långsökt. Vad kan man få på ett plats odds ? Spelvärd på plats möjligtvis OUTPUT PRESSURE som jag har följt.. och aldrig får den sätta nosen först! Nu är det tuffast tänkbara igen precis som det ska vara när det vankas finaler. Hanterar för övrigt dojjorna bra, jag tror jag kommer chans spika denne på min egen lapp imorgon fullt medveten om att den inte har mycket större seger chans än 6-9% i detta fält från detta spår. Reducerat kommer jag dock bara "våga" lägga den som A alternativt utgång. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sigh (+5) |
|
2018-12-25, 07:03 | #3 |
Vidare i avd 4 så tycker jag i skrivande stund BUDETS LASSE är relativt bortglömd 12% nu, stannar den mellan 10-15% tror jag minst den har lika bra chans som övriga här, kan vara en rolig chansspik? Den stora frågan är väl om den vill/håller upp ledningen.. eller rättare sagt om ville karhulahti vill det? Eller släpper han till Jorma med ridgehead, hmm.
Hur som helst så tror jag den är med på fotot! |
|
2018-12-25, 09:21 | #4 |
Double exposure avd 1 kommer bli stor favorit imorgon och det är helt befogat. Den har säkerligen 60-70% vinstchans och kommer troligen blåsa till spets om inte bli släppt dit omgående och det är nog bara galopp emot. Jag kommer gardera men lägga double som A häst alternativt utgång, vill ha med framförallt darling mearas och in toto sund, nån mer utöver dessa 3 är nog bara att slösa med streck, känns urstarkt med ovan 3 nämnda.
avd 2 känns som en ganska öppen historia om inte hawk cliff har en bra dag och bara är bäst. Har en följehäst här i output pressure som har gjort gedigna insatser en längre tid utan att få sätta nosen först, 7 % och jag kommer troligtvis lägga denne som ensam A häst men helgardera på ramen. Hawk cliff är befogad favorit men tycker den är lite väl stor, sjunker den till 20-25% kan det kanske vara en värdespik istället. Nr 11 väldigt bortglömd här? Men den kanske bara agerar draghjälp åt mer betrodda laskari. avd 3 så seglar nadal broline ut, oj så fin den varit senaste tiden, vinner troligtvis detta. Men dante Boko med Adrian är en luring , vi vet ju mycket väl hur kolgjini kan köra från start, får den sitta ifred så kanske den rent av kan fuska bort loppet , känns dock långsökt när det är så fina motbud. Zenit brick har också gått otäckt fint under hösten och med minsta flax så kan det vara vinnaren. Jag tror nadal eller zenit är lösningen här men går nog utanför boxen med ett par streck till och hoppas på skräll. avd 4 har vi lägsta klass II finaler för dagen. Detta är rejält öppet , rankar dock upp budets lasse som första häst här, är relativt kvick ut och spets kan nog nås, orosmolnet är väl om den inte vill köra i spets o gå rygg istället? Om så blir fallet tror jag den blir livsfarlig om lucka kommer. Värsta motbudet hittar jag från bricka 9 här, inga problem med skor på och den kan säkerligen spurta ner detta motstånd. Ridgehead Kato ska likväl tas på största allvar samt vikings preacher som gjort 2 fina lopp och trivs med skor. 4 streck alternativt helgardering ? sigel garline kan vara bedövaren samt usain cup avd 5 , disco volante som i sina bästa stunder kan extremt mycket, tar troligtvis hand om ledningen och därifrån är det hästen att slå! Men den blandar och ger lite för mycket, motbud saknas verkligen inte! Kolla bara in speedy foxy vicanes senaste starter, hett motbud! Ändå kan disco vara en rolig spik att luta hela omgången emot här. avd 6 och i mina ögon sett det spelmässigt roligaste loppet, över 3 varv och vilka hästar vi får se. Jag har fått känslan utav att möjligen den finske gästen från bricka 1 här kan bli lite skrik på, den tror jag inte smack på trots att den står bäst till utav alla, ingen bevisad stayerhäst och i skrivande stund streckad på 9%. Schas med den! Här ska man framförallt ta en titt på tilläggen 60 samt 80 m. Och det är just dessa faktorer som gör att ready ribb kan vara en bra spik, står 20 m bättre till än värsta motbudet sorbet som dessutom inte startat sedan i september. Skor på kan även vara minus på denne. Ready ribb är den jag känner för absolut mest nu som trolig spik i omgången, BG och distansen trivs den med! Absolut enda orosmolnet i min bok är föregående lopp,, då vi fick galopp. Överstiger inte ready 30% så kommer detta troligtvis bli omgångens enda spik! avd 7 och en klass I final avslutar omgången. Yrr blev en skrikhäst sist och den levde upp till förväntningarna då, kan mycket väl vinna igen. Men här finns ett par roliga motbud, framförallt spår 11-12 vid lite överpace, dessa 2 har endast 9% ihop i skrivande stund. Tycker Illuminati känns överstreckad och den rankar jag ner, Martin de bos är mycket roligare i sådant fall! Och en riktig rensare så här i avslutningen är tiger marke från bricka 8 med Erik upp, mycket flax krävs ! Det gör det alltid med 1% från detta spår, men den ska med på lappen! Mina tankar inför morgondagen, lycka till ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), big_dunder (+5), zimonzzon85 (+5), viking90 (+5), AmaerildeRimfrost (+2), sigh (+5), Ceezy (+5) Senast redigerad av Bowery den 2018-12-25 klockan 10:59. |
|
2018-12-25, 12:13 | #5 |
Uppflyttat till trådstart.
AmaerildeRimfrost (+3) Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:03. |
|
2018-12-25, 17:42 | #6 |
Super Moderator
|
Det är fan vågat att sticka ut hakan och veta startlistorna till 26/6 redan nu!?
2018-12-25, 17:51 | #7 |
Touché! Rättat datumet nu din Messerschmidt!
2018-12-25, 18:47 | #8 |
AmaerildeRimfrost (+4) Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:03. |
|
2018-12-25, 19:22 | #9 |
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:03. |
|
2018-12-25, 19:40 | #10 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Åker iväg till Uppsala några dagar nu och tänkte jag levererar mina drag till morgondagen redan idag som ett litet system
Hoppas dock bolagen som jag köpt in mig i levererar rejält V75 Inlämnat: 2018-12-25, 19:39 Solvalla Onsdag 2018-12-26 Start: 16:20 Kostnad: 12,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6, 7 (3, 2) 2: 9, 12 (5, 1) 3: 1, 8 (3, 2) 4: 7 Eldorado Mearas (2, 5) 5: 6 Olle Rols (2, 1) 6: 1, 11, 12 (9, 13) 7: 1 Illuminati (2, 5) BOOST nr: %1 2x2x2x1x1x3x1 = 24 rader. 24 x 1 x 0,50 kr = 12,00 kr. BOOST: 0,00 kr Totalt: 12,00 kr. Rättningskod: NVC LTT FLR |
2018-12-25, 19:40 | #11 |
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:04. |
|
2018-12-25, 19:52 | #12 |
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2018-12-25 klockan 20:04. |
|
2018-12-25, 20:31 | #13 |
Jag spikar ett beprövat recept som gav 7an näst senast. Nadal broline och martin de bos. Båda har vrålform och bra spår.
Funderar även att spika speedy foxy vicane. Har dock spår lite långt ut. Men sätter troligtvis nosen först ändå i ett rätt svårlöst lopp |
|
2018-12-25, 20:37 | #14 | |
Citat:
Ahh, dom körde helt på chans senaste med Speedy Foxy Vicane enbart för att dom har laddat inför detta loppet. Trots att dom körde helt på chans så vann den efter en helt magisk spurt på upploppet. Känns som den är tidig denna gången med ja. |
||
2018-12-25, 21:17 | #15 |
Ska man testa att fälla 7 Double Exposure i avd 1 så är ju 10 Unrestricted väldigt intressant, näst senast möttes dom och Unrestricted gick jätte fint på upploppet efter tt lopp i rygg på ledaren Double Exposure. Hon tappade lite i sista sväng men gick väldigt bra på rakan. Under 1% just nu.
Vann enkelt senast i ett litet och enklare fält men såg fin ut. I avd 2 finns det två intressant hästar som är gynnade med skoförbudet. 3 Pacific Face och 9 Importedfromdetroit, båda dessa herrar gjorde fina insatser senast som blev vinster. Avd 3, 1 Dante Boko såg fin ut senast och blev slagen av Jairo på sista meterna men så fin som Nadal Broline var senast blir den väl svårslagen. Zenit Brick lär väl köras i dödens blev slagen av Nadal Broline näst senast med 2 längder efter just ett lopp i dödens utvändigt Nadal. |
|
|