Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-24, 20:41   #1

Reg.datum: maj 2018
Sharp$: 3451
Standard

V75 UMÅKER

hej har ni några tips? och god jul
vargen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-24, 20:50   #2

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 5061
Standard

Ser svårt ut, massa lokala hästar ute, enda "proffset" Ulf Ohlsson.
Ingen, BG, ingen "hästen bra", ingen från bluffamiljen Unter, Ingen speltorsk Bergh, ingen Erik.
Ulf och Robert dunder kanske vinner ett par lopp, Ove A något och kanske skräller Hanna med någon häst.
Spikar är dock svåra att hitta.

Första tanken att AVD1: Vinner ulf med Sangrita Ås?
Avd2: 8 Barbed Wire vann på juldagen förra året, kom långt ut och spurtade grymt kolla lopparkiv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), abstruse (+1), oinkk (+1)
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-24, 21:05   #3

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17843
Standard

Inte kollat så mycket då jag troligen inte lägger nåt eget spel...
Men än så länge känns Tyra I.H lite bortglömd i avd 2?
Bra form på stallet och just Tyra I.H vann på vinterbana i senast starten...

I avd 3 känns Whispering Pines också bortglömd, fick ett fint lopp senast invändigt med lucka innan sista kurvan men avgjorde väldigt enkelt med många längder där emot är väl startspår 1 en nackdel då den inte verkar vara snabb ut så får köras på chans igen antar jag.

I avd 5 tror jag mycket på 11 Hagentoy senast fick den tidig ledning trots spår 7 bakom bilen och stack ifrån med längder på upploppet. 12 Höwings Star är bra men fått för mig att den helst vill spara krafter och speed till upploppet då är det inte helt bra att starta ensam på 40 m tillägg.

Avd 6 Startar Tangen Haap som de två senaste starten slutat 3:e i lopp som Månprinsen vunnit, skulle jag dela ut nån spikförslag så är det nog här.

I sista avdelningen blir Oleander Face farlig om den för spara sina krafter till upploppet.

De var mina korta tankar utan att ha grävt ner mig i omgången särskilt mycket.

God jul till dig med!
Basse (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-24, 22:06   #4

Reg.datum: maj 2018
Sharp$: 3451
Standard

tack
vargen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-24, 22:08   #5

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Synade igenom startlistan för att se om det såg intressant ut och om man hade några lysande spontana idéer. Helt nollställd! Inga strykningar, två 15-hästarslopp och i övrigt fulla fält. 3 voltlopp. Och öppet som tusan. Hade jag haft ett andelsspel där vi lirar för över 25 000 så hade jag eventuellt övervägt att börja grotta ner mig i omgången. Väldigt enkelt och snabbt beslut att stå över helt och hållet är. Blir nästan överraskad om det INTE blir jackpott på 7 rätt imorrn.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Basse (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-24, 22:14   #6

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Eftersom jag håller i ett andelssystem som heter ”sharps.se snackisar” till i morgon så är det lämpligt att delta i diskussionen

Börjar med min syn på avd 1 & 2

V75 avd1

10 Sangrita Ås är favorit just nu men jag var inte imponerad av intrycket sist. Var framdragen sista halvvarvet men kunde inte gå förbi de som drog tåget i tredjespår.
Ulf Ohlsson tillbaka i sulkyn just hemkommen från semester och kanske är lite av Uffes tajming i styningarna riktigt 100% direkt efter semester och julbord? Är beredd att stå över streck för 10 i första.

13 Dusktodawn Sisu fullkomligt älskar vinterbana. På 5 vinterbanestarter förra vintern hade man reaultatraden 2-2-1-1-1! Senast felade man kort efter start och gick bra till tredjeplatsen. Det står vinterbana i raden förra starten men det var ingen normal fin isbana, mer åt nysnöhållet. Man bör trivas klart bättre på dagens isbana.

15 Jazza Håleryd var tvåa i samma lopp som Dusktodawn sisu senast. Man släppte då ledningen till Tyra I.H som också vann ganska enkelt. Jazza avslutade ändå piggt till andraplatsen och jag tolkar förra loppet som ett prepare` lopp inför dagens uppgift!
Det var 35K i första pris då och jag är ganska säker på att man siktade på det här loppet med tanke på hur förra loppet blev kört.
Ensam på springspår på tillägg idag och det blir nog offensivare upplägg nu.

Ganska skiktat i första avdelningen och jag rekommenderar lås på 13 & 15
Hugget som stucket vem av dem man rankar först i avd1

V75 avd 2

Jag tycker 3 hästar sticker ut- vill man ha fler får man nästan strecka alla!

3 Tyra IH vann som sagt loppet sist mot de 2 jag vill låsa V75 avd 1 på. Bägge de hästarna har sprungit in 450K och detta lopp är stängt vid 320 K. Man kan lungt säga att Tyra IH står bättre inne i loppet idag. Sist såg det ut som om det fanns krafter kvar över mål. Tränare Ingemar Hultqvist har toppform på stallet så ett självklart streck för 3.

6 Our Soleado blir favorit och det är nog bästa hästen i loppet. Man vart hängandes i spåren från startspår 7 sist , backade sedan sist men avslutade jättebra till tredjeplatsen inte långt efter vinnaren. Hade kunnat varit ett spikförslag från ett bättre startspår. Risk att man blir hängande i spåren igen då man inte är startsnabb.

7 Magic Allybis var riktigt rejäl sist i sin debut på vinterbana . Resa i dödens en bit och avslutade starkt till vinst i spåren. Ett riktigt formintryck och jag tror man kan vara före Our Soleado fram till dödens och då borde mycket vara vunnet. Självklart streck till 14%

Jag kan inte sära på resten av hästarna i rankingen , de minst streckade är fortfarande bra hästar . U.Boat t.ex är streckad på 2%.

Jag låser på 3,6,7

Kommer med mer om Andra avdelningar senare men har fortfarande lite julfirande att klara av :-)

GOD JUL!
Gotland (+5), AmaerildeRimfrost (+5), dado (+5), Torstens (+5), oinkk (+1), DIF (+2), asgaya3141 (+3)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-24, 23:37   #7

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Inne lite på Hunter Dillon men Robert D har 2 hästar med i loppet och den Ulf kör tror jag har bäst chans?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-24, 23:43   #8

Sharp$: 114
Standard

Blir det isad vinterbana? Osäker på hur vädret varit i Umeå
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-24, 23:56   #9

Sharp$: 11975
Standard

Har ju varit ordentligt kallt men kommer att slå om till någon plusgrad imorgon, ska dock inte vara några problem med banan då det inte ska komma någon nederbörd, isad vinterbana med långa hakar är det nog som gäller.
Basse (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 01:46   #10

Standard

V75 avdelning 3

6 Pleasure for Cash verkar vara en riktig undantagshäst. Är säkert överlägsen OM man går felfritt. Det låter från stallet som det är en blibande gulddivisonshäst.
Blir nog dagens största favorit men frågetecknen är lite för många för att man ska kasta sig över och spika.

Galopp i 5/7 starter i livet
Första starten på vinterbana.
Struken för skada senast

Inte vad man vill se hos en storfavorit direkt.

Hittade den här intervjun på Umåkers Hemsida:

”De andra får vara väldigt bra för att slå honom”
I den tredje V75-avdelningen selar Robert Dunder ut två hästar. Det är Hamilkar Boko, som körs av Ulf Ohlsson, samt Pleasure For Cash som Robert själv sitter upp bakom. Det råder ingen tvekan om vem som Dunder tycker är bäst.
– Pleasure For Cash (V75-2) är en riktig pålle. Han har fruktansvärd fysik och är obesegrad felfri. Han har vunnit med krafter kvar men han har också varit osäker och galopperat en del. Om hästen bara blir lite säkrare ska han kunna utvecklas och gå ganska fort upp i klasserna.
– Han trampade sig efter senaste starten och vi fick faktiskt sy honom. Men han har tränat på efter det och jag körde ett banjobb i måndags med honom och då var han riktigt fin. Om han sköter sig och går felfritt har han bra chans att vinna. Då får de andra vara väldigt bra om de ska slå honom, säger Robert Dunder.
Vad säger du om stallkamraten Hamilkar Boko då?
– Det är en häst som har vunnit fem lopp på 14 starter i år så han behöver absolut inte skämmas. Men han imponerar aldrig utan vinner loppen med knapp marginal. Det är en riktig löphäst som tävlar häst mot häst. Han gör det bra men slår inte Pleasure For Cash om den går felfritt. Men jag hoppas att han kan vara tvåa bakom den och om Pleasure For Cash gör bort sig så har han även chans att vinna
————————————————� �————————————————� ��——
Får nog avvakta och se hur stor favorit den här blir imorgon innan man bestämmer sig för hur man ska lösa loppet. Vid gardering krävs det nog 5-7 streck så nyckeln till hur stor utelningen blir på V75 avgörs i detta lopp.

Spelar man en egen lapp för 1-300kr så får man nog spika här och då få med de flesta troliga vinnare i de övriga loppen.

Spelar man stora system är det nästan givet att ta chansen att gardera här. Favoriten har trots allt gjort bort sig i 4/7 starter (felat i 5/7 men vann en av gångerna trots galopp) Redan vid fjärdehandaren börjar det rensa fint .
Gammal 2018-12-25, 01:47   #11

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Har ju varit ordentligt kallt men kommer att slå om till någon plusgrad imorgon, ska dock inte vara några problem med banan då det inte ska komma någon nederbörd, isad vinterbana med långa hakar är det nog som gäller.
Gick sådär senast de hade ett liknande väderomslag där uppe vill jag minnas (Boden GS75 9/12)...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 02:15   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Gick sådär senast de hade ett liknande väderomslag där uppe vill jag minnas (Boden GS75 9/12)...
Har dock varit ordentligt kallt några dagar nu, så tror knappast att någon enstaka plusgrad som dom lovat, kommer att ställa till det...vi får si...
Gammal 2018-12-25, 02:21   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
V75 avdelning 3

6 Pleasure for Cash verkar vara en riktig undantagshäst. Är säkert överlägsen OM man går felfritt. Det låter från stallet som det är en blibande gulddivisonshäst.
Blir nog dagens största favorit men frågetecknen är lite för många för att man ska kasta sig över och spika.

Galopp i 5/7 starter i livet
Första starten på vinterbana.
Struken för skada senast

Inte vad man vill se hos en storfavorit direkt.

Hittade den här intervjun på Umåkers Hemsida:

”De andra får vara väldigt bra för att slå honom”
I den tredje V75-avdelningen selar Robert Dunder ut två hästar. Det är Hamilkar Boko, som körs av Ulf Ohlsson, samt Pleasure For Cash som Robert själv sitter upp bakom. Det råder ingen tvekan om vem som Dunder tycker är bäst.
– Pleasure For Cash (V75-2) är en riktig pålle. Han har fruktansvärd fysik och är obesegrad felfri. Han har vunnit med krafter kvar men han har också varit osäker och galopperat en del. Om hästen bara blir lite säkrare ska han kunna utvecklas och gå ganska fort upp i klasserna.
– Han trampade sig efter senaste starten och vi fick faktiskt sy honom. Men han har tränat på efter det och jag körde ett banjobb i måndags med honom och då var han riktigt fin. Om han sköter sig och går felfritt har han bra chans att vinna. Då får de andra vara väldigt bra om de ska slå honom, säger Robert Dunder.
Vad säger du om stallkamraten Hamilkar Boko då?
– Det är en häst som har vunnit fem lopp på 14 starter i år så han behöver absolut inte skämmas. Men han imponerar aldrig utan vinner loppen med knapp marginal. Det är en riktig löphäst som tävlar häst mot häst. Han gör det bra men slår inte Pleasure For Cash om den går felfritt. Men jag hoppas att han kan vara tvåa bakom den och om Pleasure For Cash gör bort sig så har han även chans att vinna
————————————————� �————————————————� ��——
Får nog avvakta och se hur stor favorit den här blir imorgon innan man bestämmer sig för hur man ska lösa loppet. Vid gardering krävs det nog 5-7 streck så nyckeln till hur stor utelningen blir på V75 avgörs i detta lopp.

Spelar man en egen lapp för 1-300kr så får man nog spika här och då få med de flesta troliga vinnare i de övriga loppen.

Spelar man stora system är det nästan givet att ta chansen att gardera här. Favoriten har trots allt gjort bort sig i 4/7 starter (felat i 5/7 men vann en av gångerna trots galopp) Redan vid fjärdehandaren börjar det rensa fint .
Det här är ett monster, näst senast så hoppade han bort sig 500 kvar och tappade runt 100meter. Vi struntade i att diska då vi inte ville störa referenten, men Dunder var inte speciellt nöjd med oss efteråt, då den ställt sig och gått som en skållad råtta till ett 5-6 pris, för att sen bli diskad efter målgång
Basse (+5), Saeljarsnoken (+5)
Gammal 2018-12-25, 04:13   #14

Standard

V75 avd 4

Här handlar det nog om de 4 som är streckade

7 Backegubben blir storfavorit. Är rätt favorit här över kort distans hästen är blixtsnabb från start och bör omgående sitta i ledning. Därifrån skall den slås.

5 Don Viking har mer styrkan som främsta vapen. Skall räknas tidigt om man. Garderar favoriten.

1 Bork Odina skulle jag vilja ranka trea i loppet och det blir mitt drag i loppet. Det här blir tredje starten i Bergharns regi sedan flytten från norge tidigare i år. Var senast bra som tvåa och här har man läge för en resa i rygg på ledaren så vid perfekt lucka kan skrällen vara ett faktum.

9 Vertigo Knekten är den fjärde som räknas och den här lever på sin speed sista delen i loppen. Rankar den som 4:a då jag inte är säker på att det blir tempo på loppet med Favoriten Backegubben tidigt i ledning. Vertigo Knekten är inte typen som själv går upp och vinner från dödens utan är beroende av att i första hand Don Viking körs offensivt i dödens.

Det troligaste är nog 7 & 5 inte kör ihjäl varandra under vägen då de troligen säkrar 1:a och 2:a priset om de tar det lugnare samt håller 1 Bork Odina inlåst.

Rank A 7 B 1-5 C 9 D resten

V75 avd 5

12 Höwings Star blir favorit och är klart bästa hästen, men man står också 20,40 meter tillägg på resten av de startande.

11 Hagentoy är jag sugen på att spika. Står 20 meter före favoriten och jag tror man kör kör fram tidigt för att överta ledning då Hagentoy är dubbelt så bra när man går i ledning!
Kom ut efter 6 veckors vila sist på Umåker / vinterbana och var helt överlägsen.
Trolig spik på mitt system.

Man kommer långt på streck för 11 & 12 , men går man utöver det kan man lika gärna strecka 8-9 hästar.

Hästar som 2 Falcon W.F , 9 Faye Bros, 10 Cash Em är alla skrällduglig och duktiga vinterhästar - alla 3 är streckade under 5%

V75 avd6

14 Tangen Haap blir med all rätt stor favorit här

11 Uggla i Mossen tjänade mycket pengar tidigt i karriären och fick det tufft mot äldre hästar ett tag. Eller rättare sagt tills nu- har tuffat till sig rejält och gjort kanonlopp på slutet. Vann sist lätt i ett lopp som Mofaksan var storfavorit, Mofaksan blev visserligen över från start från spår 1 och fick fritt för sent. Men intrycket på Uggla I Mossen var mycket rejält.

Jag låser på de 2 och försöker leta skrällar i andra lopp istället

V75 avd 7

Är inte klar med sista avdelningen än men just nu känns 5 Zorro Swing som rätt favorit.
Hittar ändå klart skrällkapabla hästar i botten på strecklistan t.ex :
9 Andover Sreamline från Hanna Olofssons formstall - 1%
6 Acropolis Scandi som var bra sist och gillar vinterbana - 2%

Det är vad jag fått ihop så långt - 12 timmar kvar till inlämning
oinkk (+1), DIF (+2), asgaya3141 (+3)
Gammal 2018-12-25, 06:14   #15

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 14888
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
V75 avd 4

Här handlar det nog om de 4 som är streckade

7 Backegubben blir storfavorit. Är rätt favorit här över kort distans hästen är blixtsnabb från start och bör omgående sitta i ledning. Därifrån skall den slås.

5 Don Viking har mer styrkan som främsta vapen. Skall räknas tidigt om man. Garderar favoriten.

1 Bork Odina skulle jag vilja ranka trea i loppet och det blir mitt drag i loppet. Det här blir tredje starten i Bergharns regi sedan flytten från norge tidigare i år. Var senast bra som tvåa och här har man läge för en resa i rygg på ledaren så vid perfekt lucka kan skrällen vara ett faktum.

9 Vertigo Knekten är den fjärde som räknas och den här lever på sin speed sista delen i loppen. Rankar den som 4:a då jag inte är säker på att det blir tempo på loppet med Favoriten Backegubben tidigt i ledning. Vertigo Knekten är inte typen som själv går upp och vinner från dödens utan är beroende av att i första hand Don Viking körs offensivt i dödens.

Det troligaste är nog 7 & 5 inte kör ihjäl varandra under vägen då de troligen säkrar 1:a och 2:a priset om de tar det lugnare samt håller 1 Bork Odina inlåst.

Rank A 7 B 1-5 C 9 D resten

V75 avd 5

12 Höwings Star blir favorit och är klart bästa hästen, men man står också 20,40 meter tillägg på resten av de startande.

11 Hagentoy är jag sugen på att spika. Står 20 meter före favoriten och jag tror man kör kör fram tidigt för att överta ledning då Hagentoy är dubbelt så bra när man går i ledning!
Kom ut efter 6 veckors vila sist på Umåker / vinterbana och var helt överlägsen.
Trolig spik på mitt system.

Man kommer långt på streck för 11 & 12 , men går man utöver det kan man lika gärna strecka 8-9 hästar.

Hästar som 2 Falcon W.F , 9 Faye Bros, 10 Cash Em är alla skrällduglig och duktiga vinterhästar - alla 3 är streckade under 5%

V75 avd6

14 Tangen Haap blir med all rätt stor favorit här

11 Uggla i Mossen tjänade mycket pengar tidigt i karriären och fick det tufft mot äldre hästar ett tag. Eller rättare sagt tills nu- har tuffat till sig rejält och gjort kanonlopp på slutet. Vann sist lätt i ett lopp som Mofaksan var storfavorit, Mofaksan blev visserligen över från start från spår 1 och fick fritt för sent. Men intrycket på Uggla I Mossen var mycket rejält.

Jag låser på de 2 och försöker leta skrällar i andra lopp istället

V75 avd 7

Är inte klar med sista avdelningen än men just nu känns 5 Zorro Swing som rätt favorit.
Hittar ändå klart skrällkapabla hästar i botten på strecklistan t.ex :
9 Andover Sreamline från Hanna Olofssons formstall - 1%
6 Acropolis Scandi som var bra sist och gillar vinterbana - 2%

Det är vad jag fått ihop så långt - 12 timmar kvar till inlämning

Härlig information Basse ! Vi har nästan lika tankar idag !
Basse (+5)
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td